quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:50 schreef TNA het volgende:
Dat gelul over winst en verlies, het enige wat telt is het zetelaantal. Het CDA heeft er 21 en dat is veel.
bron?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen,
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:54 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Iedereen riep dat de PVV nu wel móet regeren omdat ze zoveel hebben gewonnen. Nou, om dezelfde reden moet het CDA dus NIET regeren. Als je zó gigantisch ben afgestraft, dan moet je je echt even minstens 4 jaar heel koest houden.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:54 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Iedereen riep dat de PVV nu wel móet regeren omdat ze zoveel hebben gewonnen. Nou, om dezelfde reden moet het CDA dus NIET regeren. Als je zó gigantisch ben afgestraft, dan moet je je echt even minstens 4 jaar heel koest houden.
Alsof alleen links klaagt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat er geen kabinet komt als er nu geen actie wordt ondernomen. Links gaat dan lopen klagen en dat moet ook niet
quote:
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, laat ze maar lekker regeren met de PVV.... En over een jaartje spreken we verder (tis ff doorbijten)...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Alsof alleen links klaagt.klagen is nederlands
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef herbert64 het volgende:
[..]
'Men' denkt (heb ik dus horen zeggen in meerdere programma's) dat ze vast gaan kiezen voor een minderheidskabinet (CDA en VVD) met gedoogsteun van de PVV. Op die manier blijft de PVV buiten schot als het mis gaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ook de enige manier om van het gezeik en gemor af te komen. Gezond verstand is te veel gevraagd. En dat is waar ik eigenlijk op hoopte.. HELAAS!
Dan maar door de zure appel heenbijten... Is k*, maar is niet anders...
Lijkt me een waardeloze optie, als de PVV wat van hun punten willen doordrukken moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef herbert64 het volgende:
[..]
'Men' denkt (heb ik dus horen zeggen in meerdere programma's) dat ze vast gaan kiezen voor een minderheidskabinet (CDA en VVD) met gedoogsteun van de PVV. Op die manier blijft de PVV buiten schot als het mis gaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
Als het Rutten niet lukt, mag Cohen toch een poging wagen, als tweede grote partij?
Ja, dan krijgt de tweede partij het initiatief.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
Als het Rutten niet lukt, mag Cohen toch een poging wagen, als tweede grote partij?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt me een waardeloze optie, als de PVV wat van hun punten willen doordrukken moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen.
Dat lijkt mij ook. Een minderheidskabinet is pas een optie als er écht geen andere mogelijkheid is.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
De PVV staat ver van wat je als modern westers land in de regering wil hebben. En de 17% van de stemmen die ze hebben gehaald rechtvaardigt dat ook niet. Als Rutte faalt een meerderheidskabinet te vormen moet het initiatief maar aan Cohen gegeven worden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef Buitendam het volgende:
Zolang het CDA zijn poot stijf houdt m.b.t de PVV gaat het de VVD dus nooit lukken...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef Buitendam het volgende:
Zolang het CDA zijn poot stijf houdt m.b.t de PVV gaat het de VVD dus nooit lukken...
Iedereen houdt zijn poot stijf en Balkenende blijft nog járen minister-president.quote:
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:29 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dan lukt een minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV niet? Natuurlijk kan dat dan wel lukken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Iedereen houdt zijn poot stijf en Balkenende blijft nog járen minister-president.
Volgens mij is het een conspirancy om Balkenende in het zadel te houden
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik betwijfel het. Als ze regeren met de PVV al afwijzen, dan denk ik dat ze niet ook nog eens gedoogsteun van de PVV gaan afwijzen. Onder het mom van 'we hebben haast want dit land moet wel geregeerd worden'.
Idd. Bovendien is het dan ook nog de vraag wat Wilders er mee wint.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.
Ja maar we zitten ook in een economische crisis en daar ga je niet uitkomen als de PVV inspraak heeft (direct of indirect) in het beleid.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik betwijfel het. Als ze regeren met de PVV al afwijzen, dan denk ik dat ze niet ook nog eens gedoogsteun van de PVV gaan afwijzen. Onder het mom van 'we hebben haast want dit land moet wel geregeerd worden'.
In het landsbelang kunnen ze ook in een kabinet PVDA-CDA-SP-GL gaan zitten. Als het land toch zo nodig geregeerd moet worden, is dat wel een sympathiekere optie dan een extreem-rechtse partij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen, met gedoogsteun van de PVV. Ik vind het een godvergeten schande. Dat moet het CDA toch echt nit willen, maar de 'kenners' denken toch echt dat dat gaat gebeuren. Het CDA in een coalitie van 4 partijen zou al raar zijn, maar dat gaat nog. Maar samen met 1 andere partij!!!!! Ik heb er geen woorden voor. Meer dan 20 zetels verloren en dan lekker samen met de VVD gaan regeren
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Bovendien is het dan ook nog de vraag wat Wilders er mee wint.
Alleen wat puntjes op het gebied van immigratie, maar het grootste gedeelte van zijn geschop tegen moslims wordt niet gerealiseerd. En hij kan dan ook nog moeilijk de hele tijd tegen het kabinet uitvaren en dan vervolgens tóch voorstemmen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders heeft dan PRECIES wat hij wil: Geen verantwoordelijkheid en mogelijkheden te over om zijn verongelijkte grote scheur open te trekken...
Dat moeten we dus NIET willen...
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemtquote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders heeft dan PRECIES wat hij wil: Geen verantwoordelijkheid en mogelijkheden te over om zijn verongelijkte grote scheur open te trekken...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar we zitten ook in een economische crisis en daar ga je niet uitkomen als de PVV inspraak heeft (direct of indirect) in het beleid.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemt
Ik zou het bijzonder dom van VVD en CDA vinden om dat te doen, maar ja, ik vind het al bijzonder dom van de VVD om überhaupt met Wilders te willen praten. De VVD is iig wel dom genoeg om het te doen. Hopelijk zit er bij het CDA nog enig verstand.
[..]
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemt
Ik zou het bijzonder dom van VVD en CDA vinden om dat te doen, maar ja, ik vind het al bijzonder dom van de VVD om überhaupt met Wilders te willen praten. De VVD is iig wel dom genoeg om het te doen. Hopelijk zit er bij het CDA nog enig verstand.
[..]
quote:
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
praten lijkt me iig wel slim, kan niet verweten worden dat DE GROOTSTE WINNAAR IN DE KOU GEZET HET VOLK WORT GENEGEERT
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat nu "uiteindelijk" het beste is voor NL... ZUCHT
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.
En als een dergelijk kabinet er komt, lijkt de kans me eigenlijk ook wel erg groot dat het binnen 4 maanden valt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor.. Vandaar mijn standpunt: laat het ze dan maar doen (+ zure appel etc)
Voordat er serieus over een minderheidskabinet wordt gesproken, zullen ze nog wel een dag of 100 (in)formeren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ligt idd voor de hand. Vervolgens wordt er gezegd dat er dan heel erg weinig overblijft en of een minderheidskabinet dan toch het beste is. Want nog weken en weken doorzeuren is slecht voor het land. Rutte gaat overstag en start een minderheidskabinet met het CDA. Wilders stond al buitenspel omdat het CDA dus niet met hem wilde regeren, maar krijgt dan toch nog de kans om als 'gedoogsteun' mee te doen en nog wat invloed te hebben. Die pakt die kans dus ook wel aan.
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.
En als een dergelijk kabinet er komt, lijkt de kans me eigenlijk ook wel erg groot dat het binnen 4 maanden valt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voordat er serieus over een minderheidskabinet wordt gesproken, zullen ze nog wel een dag of 100 (in)formeren.
Eerder zal duidelijk worden dat de PVV een zooitje is en de antwoorden ook niet heeft en daardoor flink verliezen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:47 schreef herbert64 het volgende:
[..]
En dan heeft Wilders wel weer een mooi praatje waarom het gevallen is. VVD krijgt de schuld en verliest een flink aantal zetels aan de PVV. Nieuwe verkiezingen: PVV de grootste. Dat is een scenario dat niet geheel ondenkbaar is ben ik bang.
Nou, vertel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eerder zal duidelijk worden dat de PVV een zooitje is en de antwoorden ook niet heeft en daardoor flink verliezen.
In het andere geval zal vervolgens écht niemand meer met de PVV willen regeren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik denk echt dat dat wel meevalt. De bedragen die er toe doen komen meestal van kapitalistische bedrijven die zoeken naar de meeste winst, niet ideologische bedrijven.
Oe, leuk een nieuwe oliecrisisquote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.
Dat is inderdaad niet denkbeeldig, oeh ik wou dat ik nu lid van de Tweede Kamer was voor het CDAquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef Wombcat het volgende:
Er hoeft maar eentje uit de CDA-fractie te stappen en het kabinet ligt op zijn gat. En ik sluit niet uit dat dat snel gebeurt.
Ik denk dat toch wel een kwart van de leden van het CDA écht principieel tegen een kabinet met PVV is. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er van de 21 kamerleden niet eentje is die dat denkt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet denkbeeldig, oeh ik wou dat ik nu lid van de Tweede Kamer was voor het CDA
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien hebben we een grote toeristensector. Die gaat ook de nodige klappen krijgen, net als de 'conferentiesector', bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:13 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de leden van de VVD principieel tegen een coalitie is met een rechtsextremistische partij. Dat zal toch ook gauw tegen een kwart aanlopen, zou je zeggen.
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat Oostenrijk onder Haider nergens meer serieus werd genomen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar dat komt ie nu ook al als kamerlid. Ik denk ook zeker dat dat effect heeft maar ik denk dat regering vs. kamer niet zon groot verschil is als wilders vs. geen wilders ^^
Kan me goed voorstellen dat je niet in een land wilt vestigen waar het onzeker is wat de toekomst en het bestuur gaat brengen, maar die vrees is zowel terecht met wilders in de kamer als de regering.
is er heel toevallig data van denemarken / oostenrijk m.b.t. dit soort vragen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat Oostenrijk onder Haider nergens meer serieus werd genomen.
En dat Italië onder Berlusconi veel minder in te brengen heeft in de EU dan daarvoor (en wat je van een dergelijk land zou verwachten. Italië is toch één van de grotere landen en heeft een grote economie).
Het schijnt te werken in Denemarken, maar dat is een minilandje op het internationale toneel in vergelijking met Nederland en ik ben de laatste jaren steeds minder van ze gaan horen.quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grote economie? Qua aantallen bewoners bedoel je hoop ik? Voor de euro was het ook al een prut-economie met veel deflatie ( 1 miljoen lire voor een brood e.d.)..
Italië was ooit wel de vijfde economie van de wereld ofzo. Ze zitten iig wel standaard in de G8.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grote economie? Qua aantallen bewoners bedoel je hoop ik? Voor de euro was het ook al een prut-economie met veel deflatie ( 1 miljoen lire voor een brood e.d.)..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De lire was al een tijdje stabielquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ten tijde van de romeinen was Italië anders ook best een grote economiequote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat jullie zeggen.. Ik herinner me iets anders, maar dat zal dan wel uit de oudheid stammen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ten tijde van de romeinen was Italië anders ook best een grote economie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
De PVV staat ver van wat je als modern westers land in de regering wil hebben. En de 17% van de stemmen die ze hebben gehaald rechtvaardigt dat ook niet. Als Rutte faalt een meerderheidskabinet te vormen moet het initiatief maar aan Cohen gegeven worden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:13 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de leden van de VVD principieel tegen een coalitie is met een rechtsextremistische partij. Dat zal toch ook gauw tegen een kwart aanlopen, zou je zeggen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef remlof het volgende:
We dwalen af. Het gaat er in dit topic over dat het CDA als grote verliezer niet deel zou moeten nemen aan de nieuwe regering
Ze zitten in een sleutelpositie dus regeringsdeelname zou me niet verbazenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef remlof het volgende:
We dwalen af. Het gaat er in dit topic over dat het CDA als grote verliezer niet deel zou moeten nemen aan de nieuwe regering
quote:
Dat dus. Zeker als de VVD het verprutst ligt de sleutel bij het CDA, als derde serieuze partij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zitten in een sleutelpositie dus regeringsdeelname zou me niet verbazen
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijnquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik hoop het zeker en verwacht dat ook wel maar aan de andere kant vrees ik dat het tegenvalt.
Een regering met 76 zetels met een dubieuze partij er in die niet lekker ligt bij de twee andere partijen is dan ook haast gedoemd te mislukken.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een regering met 76 zetels met een dubieuze partij er in die niet lekker ligt bij de twee andere partijen is dan ook haast gedoemd te mislukken.
Bijvoorbeeld. Maar de VVD heeft ook geen al te beste reputatie als het gaat om als volledige fractie een regeringsperiode te overlevenquote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:10 schreef herbert64 het volgende:
Ik verwacht dus wél dat er een minderheidskabinet komt van CDA en VVD, maar ben blijkbaar de enige. Maar stél dat dat wel gebeurt, vinden jullie het niet net als ik absoluut niet kunnen dat het CDA, die een historisch verlies heeft geleden, daar aan mee werkt? Dat zou toch waanzin ten top zijn? Ik snap dat ze er nog altijd 21 hebben, dus dat is best veel, maar als je er ook net 21 hebt verloren dan moet dat toch wel een teken zijn dat je je even 4 jaar koest moet houden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:16 schreef remlof het volgende:
Ik zou het dan schandaliger vinden dat het CDA meewerkt aan een kabinet dat alleen kan regeren met gedoogsteun van extreemrechts
Het zou niet voor het eerst zijn dat een middenpartij na een forse nederlaag bij de verkiezingen deelneemt aan de regering, toch?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ze een historisch verlies hebben geleden (van 21 !!! zetels) vind jij niet zo'n probleem?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ze een historisch verlies hebben geleden (van 21 !!! zetels) vind jij niet zo'n probleem?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou niet voor het eerst zijn dat een middenpartij na een forse nederlaag bij de verkiezingen deelneemt aan de regering, toch?
Mijn antwoord is dus: nee, dat vind ik niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:24 schreef herbert64 het volgende:
[..]Dat was mijn vraag niet. Maar ik snap wat je bedoelt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn antwoord is dus: nee, dat vind ik niet zo'n probleem.
Ben al lang blij dat we van Balkenende af zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Net zo min als dat de PVV gewonnen heeft nu of de SP in 2006 (?)..
Het doet er allemaal namelijk helemaal niks toe (itt wat men wel eens denkt)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Net zo min als dat de PVV gewonnen heeft nu of de SP in 2006 (?)..
Het doet er allemaal namelijk helemaal niks toe (itt wat men wel eens denkt)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:28 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Maar het schijnt wel een reden te zijn om er alles aan te doen om de PVV in de regering te krijgen. Dus omdat ze zoveel gewonnen hebben. Dus bij winst geldt het wel, maar bij verlies geldt niet het tegengestelde?
Wie doet er alles aan om de PVV in de regering te krijgen?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:28 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Maar het schijnt wel een reden te zijn om er alles aan te doen om de PVV in de regering te krijgen. Dus omdat ze zoveel gewonnen hebben. Dus bij winst geldt het wel, maar bij verlies geldt niet het tegengestelde?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie doet er alles aan om de PVV in de regering te krijgen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:53 schreef Boldface het volgende:
Een minderheidsregering van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV zou inderdaad schandalig zijn. De PVV moet minimaal meeregeren, of anders gewoon de oppositie in.
Omdat die optie definitief uitgesloten dient te worden voordat het over andere coalities (inclusief Paarsplus) kan gaan. Het ontneemt de VVD onderhandelingsruimte, daarom.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:40 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Je hoort bijna alle fractievoorzitters zeggen dat er opnieuw gesproken moet worden met de PVV. Dat werd vanaf dag 1 van de formatie al constant gezegd. De PVV was de partij waarmee gesproken moest worden. En dat dus omdat ze zoveel hebben gewonnen. Heb je dat allemaal gemist?
En Lubbers nu dus ook.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat die optie definitief uitgesloten dient te worden voordat het over andere coalities (inclusief Paarsplus) kan gaan. Het ontneemt de VVD onderhandelingsruimte, daarom.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:55 schreef herbert64 het volgende:
Gedoogsteun van de PVV zou idd een ramp zijn. Ze blijven dan buiten schot als het misgaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Dat dus. Zeker als de VVD het verprutst ligt de sleutel bij het CDA, als derde serieuze partij.
Neuh, als ze al gaan regeren zorgt dat er voor dat ze een klein toontje lager zingenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
D66 wel, SP niet natuurlijkquote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom? Er is ook nog een SP, een D66.. Allebei serieuzer te nemen als partij dan de PVV en net zo serieus als het CDA.
Nou dat zal wel meevallen. Alleen mensen die er geen verstand van hebben roepen om nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik bedoel maar dat als er nu geen rechts kabinet wordt gevormd, de linksen gaan roepen dat er nieuwe verkiezingen moeten komen om de keuzes van de kiezer te kunnen herzien.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef Mike het volgende:
Ik vind het makkelijk roepen 'het CDA mag dit niet' en 'het CDA mag dat niet', maar de PvdA heeft hier ook een verantwoordelijkheid in. Door te roepen dat er naar een rechts kabinet gekeken moet worden en door een middenkabinet te blokkeren, komt er veel meer druk op het proces en kan er uiteindelijk zo'n rare rechtse variant uit komen, omdat er niks anders mogelijk is.
Ze blokkeren momenteel een middenvariant omdat ze het met de piketpaaltjes van de VVD niet zo zien zittenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is vreemd dat wanneer de PvdA de PVV een ramp voor het land noemt dat ze er niet alles aan doen om een rechts kabinet te voorkomen. Sterker nog, ze blokkeren andere varianten zelfs...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze blokkeren momenteel een middenvariant omdat ze het met de piketpaaltjes van de VVD niet zo zien zitten
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat middenkabinet werd al geblokkeerd voor de onderhandelingen over Paars. Overigens was nog voor de onderhandelingen afgesproken dat Cohen dat niet zou doen... Blijkt maar weer dat je met de PvdA geen afspraken kunt maken. Laat dat rechtse kabinet er maar komen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij denkt dat er met de PVV daadwerkelijk beter afspraken gemaakt kunnen worden? Volgens mij heeft Wilders zich bij de VVD juist onmogelijk gemaakt omdat hij zich niet aan afspraken kon houden...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij denkt dat er met de PVV daadwerkelijk beter afspraken gemaakt kunnen worden? Volgens mij heeft Wilders zich bij de VVD juist onmogelijk gemaakt omdat hij zich niet aan afspraken kon houden...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:55 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Gedoogsteun van de PVV zou idd een ramp zijn. Ze blijven dan buiten schot als het misgaat.
Ok, we zullen het wel zien. Want ook op dit punt kan Wilders best een draai gemaakt hebben om te breken met zijn verledenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Ìk denk dat je met de PVV afspraken kunt maken. Maar conclusies kun je pas trekken na de onderhandelingen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:58 schreef herbert64 het volgende:Paars plus is overigens al afgeketst. Dat komt sowieso niet meer ter tafel, want dat is al besproken. Kun je dus vergeten. Iets wat al besproken is en afgeketst gaan ze echt niet opnieuw bespreken.
Alles is geoorloofd om de PvdA naar de oppositiebankjes te jagen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen, met gedoogsteun van de PVV. Ik vind het een godvergeten schande.
Kortom, elke partij met honderduizenden stemmen zou moeten gaan regeren?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:29 schreef waht het volgende:
Het CDA heeft niet verloren. Ze hebben misschien minder stemmen gekregen dan vorige verkiezingen, nou en?
Honderdduizenden hebben op het CDA gestemd. Het is een godvergeten schande om deze mensen te negeren.
Conclusie: TS is kortzichtig.
Natuurlijk niet, maar ook niet direct worden uitgesloten omdat ze "verloren" hebben. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom dat klinkklare onzin is (dat deel over verliezen). Net zulke onzin als dat een partij die heeft "gewonnen" direct moet regeren.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kortom, elke partij met honderduizenden stemmen zou moeten gaan regeren?
Moeten niks, maar een partij die zwaar verloren heeft past wel bescheidenheid natuurlijk net zoals een partij die stevig heeft gewonnen een streepje voor heeft bij de onderhandelingen. Het hoeft uiteindelijk niet tot enig effect te leiden maar het is wel de politieke realiteit.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:38 schreef waht het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar ook niet direct worden uitgesloten omdat ze "verloren" hebben. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom dat klinkklare onzin is (dat deel over verliezen). Net zulke onzin als dat een partij die heeft "gewonnen" direct moet regeren.
dat vind ik eigenlijk heel erg vreemd. Uiteindelijk moeten de meningen / idealen zo goed mogelijk gerepresenteerd worden. Dan kijk je toch gewoon naar de absolute aantallen? Waarom past bescheidenheid?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten niks, maar een partij die zwaar verloren heeft past wel bescheidenheid natuurlijk net zoals een partij die stevig heeft gewonnen een streepje voor heeft bij de onderhandelingen. Het hoeft uiteindelijk niet tot enig effect te leiden maar het is wel de politieke realiteit.
Maar dan bescheidenheid in de zin van zelfreflectie. De ambitie om te regeren hoeft er niet minder om te worden. Sterker nog, de CDA-stemmer wil een CDA-beleid. De enige die dat beleid gaat voeren is het CDA zelf. Hetzelfde natuurlijk met elke andere partij. En laten we niet doen alsof het CDA zo klein is geworden, het is nog steeds een grote partij qua zetels.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten niks, maar een partij die zwaar verloren heeft past wel bescheidenheid natuurlijk net zoals een partij die stevig heeft gewonnen een streepje voor heeft bij de onderhandelingen. Het hoeft uiteindelijk niet tot enig effect te leiden maar het is wel de politieke realiteit.
Een grote partij die een hele stevige afstraffing heeft gekregen..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:49 schreef waht het volgende:
[..]
Maar dan bescheidenheid in de zin van zelfreflectie. De ambitie om te regeren hoeft er niet minder om te worden. Sterker nog, de CDA-stemmer wil een CDA-beleid. De enige die dat beleid gaat voeren is het CDA zelf. Hetzelfde natuurlijk met elke andere partij. En laten we niet doen alsof het CDA zo klein is geworden, het is nog steeds een grote partij qua zetels.
Maar kun je uitleggen waarom dat dan in essentie / theorie van invloed moet zijn op de kabinetsformatie?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een grote partij die een hele stevige afstraffing heeft gekregen..
Het zal de koningin minder snel doen besluiten een coalitie met die partij te laten onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar kun je uitleggen waarom dat dan in essentie / theorie van invloed moet zijn op de kabinetsformatie?
mwoah, het zou nog best kunnen dat het de vvd niet lukt, en cohen een kabinet moet gaan maken, en dan komt paars al snel weer in zicht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:58 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Jij legt het positief uitTé positief ben ik bang.
Paars plus is overigens al afgeketst. Dat komt sowieso niet meer ter tafel, want dat is al besproken. Kun je dus vergeten. Iets wat al besproken is en afgeketst gaan ze echt niet opnieuw bespreken. Als dit allemaal niet lukt is een midden kabinet met CDA en PvdA eigenlijk het enige wat nog over is... en dat gaat ook niet werken. Daarom komt er dus een minderheidskabinet van CDA en VVD.
Het zou van de zotte zijn als Rutte en Cohe er dan opeens wel uitkomen. Dus nee, ik acht die kans 0.quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:15 schreef Asphias het volgende:
[..]
mwoah, het zou nog best kunnen dat het de vvd niet lukt, en cohen een kabinet moet gaan maken, en dan komt paars al snel weer in zicht.
De koningin maakt een denkfout.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zal de koningin minder snel doen besluiten een coalitie met die partij te laten onderzoeken.
Het minilandje heeft nog steeds een BNP van over de 311 miljard dollar , ( nr 28 op de wereldranglijst )quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Het schijnt te werken in Denemarken, maar dat is een minilandje op het internationale toneel in vergelijking met Nederland en ik ben de laatste jaren steeds minder van ze gaan horen.
Het enige is eigenlijk die milieutop in Kopenhagen.
Maar het lijkt mij ook niks. Als je je standpunten wil verwezenlijken moet je ook verantwoording dragen. Als je hieraan begint kom je er nooit meer vanaf, zie Denemarken.
Nou ik ga er geen vakantie plannen zolang die Volkspartij daar wat in de melk te brokkelen heeftquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:43 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Het minilandje heeft nog steeds een BNP van over de 311 miljard dollar , ( nr 28 op de wereldranglijst )
Nederland 768 miljard dollar ( nr 16 op de wereldrangranglijst )
Zo mini is dat landje dus helemaal niet.
Gegevens zijn van voor 2007 maar het gaat even om het plaatje.
En blijkbaar gaat de volkspartij daar gewoon goed met de centjes om en is Denenmarken niet in een isolement geraakt,.
Dat is ieders rechtquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ik ga er geen vakantie plannen zolang die Volkspartij daar wat in de melk te brokkelen heeft
Wanneer loopt het fout denk je?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:58 schreef herbert64 het volgende:
Het komt steeds dichter bij, het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Een echte ramp, vooral omdat Wilders dan lekker makkelijk de dans ontspringt als het misgaat. Damn.
CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus. Ik geef zo'n kabinet geen jaar.quote:
Ja die Maxime Verhagen wil ook niet echt merken we.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:05 schreef herbert64 het volgende:
[..]
CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus. Ik geef zo'n kabinet geen jaar.
Het CDA is stapelgek als ze hiermee instemmen.
Dat dacht ik ook, maar de geluiden gaan nu toch dat de kans erg groot is dat ze toch een minderheidskabinet gaan vormen tussen CDA en VVD. Het lijkt mij vooral voor het CDA zeer onverstandig, maar ja....quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:07 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja die Maxime Verhagen wil ook niet echt merken we.
Ja of hij heeft zich om laten lullen,quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:08 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar de geluiden gaan nu toch dat de kans erg groot is dat ze toch een minderheidskabinet gaan vormen tussen CDA en VVD. Het lijkt mij vooral voor het CDA zeer onverstandig, maar ja....
Dan wil de SGP ze helaas misschien ook nog wel gedoogsteunen. De rechtse politiek is toch al dusdanig diep gezonken dat die extremisten er ook nog wel bij kunnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:05 schreef herbert64 het volgende:CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus.
We moeten maar hopen dat het CDA de meest asociale (en dat zijn er een aantal) ideeën weet tegen te houden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:13 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dan wil de SGP ze helaas misschien ook nog wel gedoogsteunen. De rechtse politiek is toch al dusdanig diep gezonken dat die extremisten er ook nog wel bij kunnen.
Linkse VVD'ers?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:27 schreef Asphias het volgende:
als je hoop op het cda ligt dan ben je inderdaad vergezonken.
dan heb ik persoonlijk nog meer hoop op liberale/linkse/progresieve vvders, die het nu toch echt te erg vinden worden
Ik begreep het ook wel, maar "linkse vvd'ers" stond wel grappig.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:35 schreef Asphias het volgende:
leden die twijfelen tussen de vvd en d66, en toch bij de vvd zijn gaan zitten? relatief linkse vvders is meer op zijn plaats.
Maar al die mensen die maar steeds roepen dat de PVV op veel vlakken net zo links is als de SP, zitten die dan gewoon te liegen? Ik kan het me ook niet voorstellen dat het zo is, maar echt enorm verdiept in hun programma punten heb ik me nog nooit. Na het lezen van hun partijpunten over ontwikkelingssamenwerking en immigratie ben ik al met een misselijk gevoel afgehaakt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:02 schreef Ritmo het volgende:
Zou kunnen, maar ik denk dat de PvdA er dan net zo graag zelf bij zit en dan kom je weer bij paars plus uit. Als de VVD het met de PVDA al niet eens kan worden, kunnen ze zeker niet met het veel linksere GL in een kabinet.
En de VVD gaat niet met die partijen samen, dat is ze veels te links, zeker gezien de PvdA steeds de kant van GL/D66 mee op zal gaan. Dus die willen gedoogsteun (of een kabinet) van het CDA of de PVV.
Nee, die mensen hebben (deels) gelijk. Wilders is wat betreft b.v. de zorg en het opkomen voor de onderlaag van Nederland (mits geen Moslimquote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:08 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Maar al die mensen die maar steeds roepen dat de PVV op veel vlakken net zo links is als de SP, zitten die dan gewoon te liegen? Ik kan het me ook niet voorstellen dat het zo is, maar echt enorm verdiept in hun programma punten heb ik me nog nooit. Na het lezen van hun partijpunten over ontwikkelingssamenwerking en immigratie ben ik al met een misselijk gevoel afgehaakt.
Nee hoor. Lees het partijprogramma van de SP maar eens door en post hier dan even het punt waarin ze volgens jou redelijk rechts zijn als het gaat om immigratiebeleid. Ik ben benieuwd. De SP is namelijk linkser dan wie ook, ook over immigratie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, die mensen hebben (deels) gelijk. Wilders is wat betreft b.v. de zorg en het opkomen voor de onderlaag van Nederland (mits geen Moslim) nog linkser dan de PvdA en ligt dichtbij de SP.
En de SP is op z'n beurt dan weer redelijk rechts als het gaat om immigratiebeleid. Zij durfden destijds al problemen met gastarbeiders eerder duidelijk aan te geven dan b.v. de VVD dat deed.
Uit het programma van de SP:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:29 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Nee hoor. Lees het partijprogramma van de SP maar eens door en post hier dan even het punt waarin ze volgens jou redelijk rechts zijn als het gaat om immigratiebeleid. Ik ben benieuwd. De SP is namelijk linkser dan wie ook, ook over immigratie.
Maar hoe dan ook: hoe kan de PVV een coalitie van VVD en CDA gedoogsteunen als ze inderdaad zo links zijn als jij en veel anderen beweren. Dat zou belachelijk zijn.
quote:De SP is zeer terughoudend als het gaat om arbeidsmigratie. Zolang er hier nog honderdduizenden mensen aan de kant staan, is het ongewenst om werknemers uit het buitenland te halen. Bovendien zijn die mensen vaak in hun eigen land harder nodig dan hier, migratie kan leiden tot ontwrichting in het land van herkomst.
Niet echt heel links. En dat ik zeg dat Wilders een aantal tradiotioneel linkse standpunten heeft wil niet zeggen dat ik de PVV links noem.quote:Het verkrijgen van een nationaliteit brengt naast rechten ook plichten met zich mee. Wanneer iemand kiest voor een toekomst in Nederland, dan brengt dat ook met zich mee dat je gehouden bent aan de wetten en regels zoals die voor iedere Nederlander gelden. Er zijn landen, zoals Marokko, die het onmogelijk maken dat mensen hun nationaliteit opgeven. Daarnaast zijn er landen - zoals bijvoorbeeld Turkije met de dienstplicht – die proberen via de nationaliteit grip te houden op burgers. Dit is ongewenst. Alle mogelijke middelen moeten worden ingezet om aan deze situatie een einde te maken. De Nederlandse overheid moet de (inter)nationale druk opvoeren om de keuze voor één nationaliteit mogelijk te maken.
Hiermee liggen ze ook nog wel dicht bij Wilders:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:45 schreef herbert64 het volgende:
Ze hebben het vooral over arbeids-immigratie. Zoals nu dus bv gebeurt met de Polen. Dat standpunt is best begrijpelijk. Helaas zal dat door blijven gaan zolang er een groot verschil is tussen lonen voor Nederlanders en werknemers uit het buitenland.
En ja, ik ben op en top SP stemmer.
quote:De boerka en nikab belemmeren de emancipatie, integratie en participatie van vrouwen. Daarom moeten de boerka en nikab op scholen en bij publieke functies verboden worden. Omdat iedereen elkaar moet kunnen zien en spreken op school, de school bij uitstek de plek is voor emancipatie, integratie en participatie en gezichtsbedekkende kleding uitoefening van een publieke functie onmogelijk maakt. Voorts kunnen gemeenten verschillende maatregelen treffen in het kader van de veiligheid. Een burgemeester kan een verbod instellen op basis van de Gemeentewet of de Algemene Plaatselijke Verordening
Nee, absoluut niet dicht bij Wilders. Misschien lijkt het zo, maar vanzelfsprekend is het niet zo. De Sp eindigt niet voor niets met: "Een algeheel verbod van gezichtsbedekkende kleding is derhalve niet de oplossing voor emancipatie van vrouwen."quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hiermee liggen ze ook nog wel dicht bij Wilders:
[..]
Vertel, want het hele topic zit je al te mierenneuken over economische schade net alsof Wilders de sleutel is tot een florerende wereldeconomie terwijl je geliefde extreem linkse PvdA nogal van wanten weet wanneer het aankomt op belastinggeld over de balk gooien.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ik de enige was die het begreep. Ik begrijp helemaal niets van mensen die beginnen over "gewonnen" en "verloren" zetels.quote:Op woensdag 28 juli 2010 07:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De koningin maakt een denkfout.
De 21 zetels van het CDA zijn niet minder waard dan de 21 zetels die D66 en GL samen hebben, terwijl dat nu wel zo gepresenteerd word. Het CDA vertegenwoordigd (ongeveer) net zoveel kiezers als D66 en GL, waarom zouden die laatste 2 dan meer in te brengen hebben? Je zet zo de kiezers van het CDA weg als minder belangrijk, alleen omdat het CDA in het verleden meer kiezers gehad heeft. Dat slaat nergens op. Bovendien is iedereen het over een half jaar vergeten. Dan wordt er immers ook niet gezegd bij een stemming in de kamer "ja, die zetels van het CDA zijn minder waard, want die hadden er vroeger meer."
Hear, hear.quote:Op woensdag 28 juli 2010 07:38 schreef Wombcat het volgende:
De koningin maakt een denkfout.
De 21 zetels van het CDA zijn niet minder waard dan de 21 zetels die D66 en GL samen hebben, terwijl dat nu wel zo gepresenteerd word. Het CDA vertegenwoordigd (ongeveer) net zoveel kiezers als D66 en GL, waarom zouden die laatste 2 dan meer in te brengen hebben? Je zet zo de kiezers van het CDA weg als minder belangrijk, alleen omdat het CDA in het verleden meer kiezers gehad heeft. Dat slaat nergens op. Bovendien is iedereen het over een half jaar vergeten. Dan wordt er immers ook niet gezegd bij een stemming in de kamer "ja, die zetels van het CDA zijn minder waard, want die hadden er vroeger meer."
PvdA extreem links noemen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel, want het hele topic zit je al te mierenneuken over economische schade net alsof Wilders de sleutel is tot een florerende wereldeconomie terwijl je geliefde extreem linkse PvdA nogal van wanten weet wanneer het aankomt op belastinggeld over de balk gooien.
Je weet dat de PvdA veel en veel meer wil bezuinigen dan de PVV. De PVV zit op SP niveau, dus op naar grote tekorten...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel, want het hele topic zit je al te mierenneuken over economische schade net alsof Wilders de sleutel is tot een florerende wereldeconomie terwijl je geliefde extreem linkse PvdA nogal van wanten weet wanneer het aankomt op belastinggeld over de balk gooien.
Sja, als de PVV extreem rechts genoemd wordt dan verdient de Pvda het etiket extreem links.quote:
Yep, ten koste van de zwakken in de maatschappij die zich niet of nauwelijks kunnen verweren. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet dat de PvdA veel en veel meer wil bezuinigen dan de PVV. De PVV zit op SP niveau, dus op naar grote tekorten...
De topinkomens? Ja, die kunnen zich nauwelijks verweren, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, ten koste van de zwakken in de maatschappij die zich niet of nauwelijks kunnen verweren. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Als jij het zou kunnen onderbouwen misschien wel. Tot die tijd is het gewone domme troll-opmerkingquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sja, als de PVV extreem rechts genoemd wordt dan verdient de Pvda het etiket extreem links.
[..]
Waar staat dat in het verkiezingsprogramma van de PvdAquote:Yep, ten koste van de zwakken in de maatschappij die zich niet of nauwelijks kunnen verweren. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Ahaquote:Geloof jij maar lekker dat de PvdA heerlijk sociaal bezig is. het is één grote bedrogpartij die jullie makke goedgelovige schaapjes wel een poepie zal laten ruiken uit je eigen achterste.
Tuurlijk, alle sociaaldemocratische partijen in Europa zijn extreemlinksquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sja, als de PVV extreem rechts genoemd wordt dan verdient de Pvda het etiket extreem links.
Ik stem op de PvdA omdat ik het niet meer dan redelijk vind dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Ik verdien ook bovenmodaal en zou met andere partijen aan de macht ook vast wel netto wat meer overhouden, maar dat vind ik minder belangrijk dan solidariteit met de zwakkeren in de samenleving.quote:[..]
Yep, ten koste van de zwakken in de maatschappij die zich niet of nauwelijks kunnen verweren. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Geloof jij maar lekker dat de PvdA heerlijk sociaal bezig is. het is één grote bedrogpartij die jullie makke goedgelovige schaapjes wel een poepie zal laten ruiken uit je eigen achterste.
Wat voor logica zit hier nu weer achter?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
We hebben het over Verhagen. Die is dit al van dag 1 van plan geweest. De vraag is of zijn achterban het pikt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:09 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja of hij heeft zich om laten lullen,
of hij geeft het een rieele kans.
Exact ben het helemaal met jou eens.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:43 schreef ijdod het volgende:
[..]
We hebben het over Verhagen. Die is dit al van dag 1 van plan geweest. De vraag is of zijn achterban het pikt.
En zal er vervolgens mee instemmen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:46 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Exact ben het helemaal met jou eens.
Verhagen neemt alle problemen op zijn nek.
Met name zijn achterban jazeker.
Die zal zeggen jij ging met meneer Wilders in zee.
Verhagen wel ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zal er vervolgens mee instemmen.
Nee, zijn achterban.quote:
Ja die zal toch achter hem moeten staan uiteraard.quote:
Welnee. Vandaar dat congres. verhagen kan altijd roepen dat het congres (de leden dus) hem gesteund hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:56 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja die zal toch achter hem moeten staan uiteraard.
Maar zodra het misgaat rekenen ze het Verhagen wel aan!
Ja dat snap ik maar hij was zo positief en wilde het per se,quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee. Vandaar dat congres. verhagen kan altijd roepen dat het congres (de leden dus) hem gesteund hebben.
Ik ook. Dit land gaat echt kapot als dit kabinet te lang blijft zitten. Gezondheidzorg zal naar de kloten gaan en de 1 miljoen mensen die nu moeten leven onder de armoedegrens zullen er flink wat lotgenoten bij krijgen. In 4 jaar kan een kabinet als CDA en VVD heel veel kapot maken wat in het verleden aan beschaving is opgebouwd.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Heb nog geen enkele reactie gelezen, maar inderdaad, dat vreselijke CDA tóch weer in een regering waar níemand op zit te wachten, en een soort luilekkerland creëren voor Geert Wilders.![]()
Erger kan gewoon niet.
Ik heb SP gestemd, dus erger dan dit kan het voor mij niet.
Een prahctig vooruitzicht. Soms moet er eerst vernietigd worden, voordat er gecreëerd kan worden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:02 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik ook. Dit land gaat echt kapot als dit kabinet te lang blijft zitten. Gezondheidzorg zal naar de kloten gaan en de 1 miljoen mensen die nu moeten leven onder de armoedegrens zullen er flink wat lotgenoten bij krijgen. In 4 jaar kan een kabinet als CDA en VVD heel veel kapot maken wat in het verleden aan beschaving is opgebouwd.
Meest stompzinnige post van de dagquote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een prahctig vooruitzicht. Soms moet er eerst vernietigd worden, voordat er gecreëerd kan worden.
Bekijk het van de positieve kant. Dit land is al lang kapot gemaakt door het linkse immigratiebeleid in de afgelopen 50 jaar. Nu heeft een rechtse regering de kans om Nederland weer helemaal op te bouwen en opnieuw in te richten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:02 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik ook. Dit land gaat echt kapot als dit kabinet te lang blijft zitten. Gezondheidzorg zal naar de kloten gaan en de 1 miljoen mensen die nu moeten leven onder de armoedegrens zullen er flink wat lotgenoten bij krijgen. In 4 jaar kan een kabinet als CDA en VVD heel veel kapot maken wat in het verleden aan beschaving is opgebouwd.
Dit is het ergste, de tokkies die het goedpraten en geen prachtig kunnen schrijvenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een prahctig vooruitzicht. Soms moet er eerst vernietigd worden, voordat er gecreëerd kan worden.
Mogge.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een godvergeten schande dat de CDA het pluche weer opzoekt. Na tien jaar politiek wanbeleid, twee gesneuvelde kabinetten, nu een halvering van zetels en dan toch weer gaan regeren. Ook nog als coalitiepartner in een tweepartijen kabinet dus met veel ministers. Te laf om samen met de PVV te regeren, want onverkoopbaar naar de achterban, maar het dan wel via een constuctie gedoogsteun doen. Alle vooroordelen over de huichelende "christenen" worden weer bevestigd. Om van te kotsen.
Voor de rest hoop ik dat veel idioten die op de PVV hebben gestemd keihard gaan worden geraakt door de gigabezuinigingen die dit kabinet zal doen. Jankende en wanhopige mensen wil ik zien, compleet berooid en tot hun oren in de schulden. Mensen die hun huizen, uitkeringen, banen en pensioenen kwijtraken en de zorg niet meer kunnen betalen. Heel, heel misschien komen ze dan tot ontdekking hoe dom het is om je stem van irrationele emoties af te laten hangen. Achterlijk tokkievolk dat geen benul heeft dat zij de rekening gaan krijgen.
Amenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een godvergeten schande dat de CDA het pluche weer opzoekt. Na tien jaar politiek wanbeleid, twee gesneuvelde kabinetten, nu een halvering van zetels en dan toch weer gaan regeren. Ook nog als coalitiepartner in een tweepartijen kabinet dus met veel ministers. Te laf om samen met de PVV te regeren, want onverkoopbaar naar de achterban, maar het dan wel via een constuctie gedoogsteun doen. Alle vooroordelen over de huichelende "christenen" worden weer bevestigd. Om van te kotsen.
Voor de rest hoop ik dat veel idioten die op de PVV hebben gestemd keihard gaan worden geraakt door de gigabezuinigingen die dit kabinet zal doen. Jankende en wanhopige mensen wil ik zien, compleet berooid en tot hun oren in de schulden. Mensen die hun huizen, uitkeringen, banen en pensioenen kwijtraken en de zorg niet meer kunnen betalen. Heel, heel misschien komen ze dan tot ontdekking hoe dom het is om je stem van irrationele emoties af te laten hangen. Achterlijk tokkievolk dat geen benul heeft dat zij de rekening gaan krijgen.
You just made my day.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ga mezelf citeren:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 05:44 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant. Dit land is al lang kapot gemaakt door het linkse immigratiebeleid in de afgelopen 50 jaar. Nu heeft een rechtse regering de kans om Nederland weer helemaal op te bouwen en opnieuw in te richten.
Mooie post!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ga mezelf nogmaals citeren:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
klopt ....rechtse kakkers aan het roer is een ramp voor dit land want ze denken alleen maar aan zichzelf.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen, met gedoogsteun van de PVV. Ik vind het een godvergeten schande. Dat moet het CDA toch echt nit willen, maar de 'kenners' denken toch echt dat dat gaat gebeuren. Het CDA in een coalitie van 4 partijen zou al raar zijn, maar dat gaat nog. Maar samen met 1 andere partij!!!!! Ik heb er geen woorden voor. Meer dan 20 zetels verloren en dan lekker samen met de VVD gaan regeren
http://www.volkskrant.nl/(...)_rechts_kabinet_komtquote:Toch blijft Verhagen tot het laatst uiterst behoedzaam. In zijn eigen fractie zitten zeker vier, vijf sceptici die ernstige bedenkingen hebben tegen iedere vorm van samenwerking met de PVV. Niet voor niets duurde de fractievergadering van vrijdagmiddag daar ruim een uur langer dan bij de VVD en de PVV.
Hopelijk trekt één van die vijf de stekker eruit.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_rechts_kabinet_komt
Het viel me al op dat Verhagen gister niets over een unaniem besluit van zijn fractie zei, daar houden ze anders altijd zo van bij het CDA.
Honderd procent mee eens. En dan vergeten we nog één belangrijk ding: dit is gewoon een aanfluiting voor onze democratie. Weten we nog hoe Wilders stond te schuimbekken dat "zijn" kiezers in de kou bleven staan? Nu is er straks een kabinet van slechts 2 partijen die samen 52 zetels hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:31 schreef NorthernStar het volgende:
Nope. Gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is te hopen dat Verhagen door het CDA-congres wordt teruggefloten.
HH van de door mij eerder gestelde vraag:quote:
Ik heb niks gezien van niet. Maar bij het CDA zegt dat niet zoveel. Best kans dat ze voor een schriftelijke ledenraadpleging gaan of zo. Of helemaal geen een.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HH van de door mij eerder gestelde vraag:
Komt die ledenraadpleging er sowieso nog wel??
Je praat tegen mensen met enorme borden voor hun kop.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ga mezelf citeren:
Maar bewijst dat niet dat rechts een stelletje enorme sukkels zijn? Immers, links heeft in dit land nooit een absolute meerderheid gehad. het laatste links te noemen Kabinet was 1973-1977. Sindsdien is het meest linkse wat je kunt vinden Paars of Centrum links. En TOCH krijgen ze al die zaken voor elkaar. Dan ben je als rechts toch wel een club enorme losers, dunkt me, als je met al die regeringsdeelname het niet voor elkaar krijgt om die enorme linkse invloed te stoppen.
Oh hey, heb je haar weer. Heb je je vagina al eens schoongemaakt? Er zit volgens mij behoorlijk wat zand in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef Dr.Nikita het volgende:![]()
Dat gejank van de linksen hier of de wereld vergaat terwijl er nog niets vasstaat. Mijn mening over de linksen is weer flink gesterkt, het is de meest intolerante klootjesvolk die op deze aardbodem loslopen.
Nu maar hopen dat rechts aan de macht komt, ik gun het alle lord vetertjes, koos vogeltjes ettersettjes en nog meer van die extreme linkse betwetertjes.
Oké, jank maar verder zodat ik nog meer kan genieten.......................
het is zo jammer dat een paar kortzichtige stemmers er voor kiest om stemmingsmakerij en 2 onderwerpen boven een zo goed mogelijke toekomst voor nederland stemmen. Het zou kwalijk zijn als mensen daar niet treurig om werden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
Dat gejank van de linksen hier of de wereld vergaat terwijl er nog niets vasstaat. Mijn mening over de linksen is weer flink gesterkt, het is de meest intolerante klootjesvolk die op deze aardbodem loslopen.
Nu maar hopen dat rechts aan de macht komt, ik gun het alle lord vetertjes, koos vogeltjes ettersettjes en nog meer van die extreme linkse betwetertjes.
Het één sluit het ander niet uit, hoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat hebben jullie nu liever? Een land wat geregeerd wordt, of Wilders die buitenspel gezet wordt?
Serieuze vraag overigens, en Paars+ staat er niet tussen
Ik had liever dat de PVV deel van deze regering zou uitmaken ipv via deze volksverlakkerij van gedoogsteun.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat hebben jullie nu liever? Een land wat geregeerd wordt, of Wilders die buitenspel gezet wordt?
Weet je wat een beetje vervelend zou zijn? Tegen de tijd dat er weer verkiezingen waren, zouden er al zaken zijn ingevoerd en ik zie die nog niet 1-2-3 verdwijnen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik had liever dat de PVV deel van deze regering zou uitmaken ipv via deze volksverlakkerij van gedoogsteun.
Met Wilders op binnenlandse zaken of justitie.
Laat hem zijn politiestaat maar invoeren. Deste eerder zouden we weer van hem af zijn.
Klopt het gaat ook niet helemaal eerlijk het gebeurt underground!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Heb nog geen enkele reactie gelezen, maar inderdaad, dat vreselijke CDA tóch weer in een regering waar níemand op zit te wachten, en een soort luilekkerland creëren voor Geert Wilders.![]()
Erger kan gewoon niet.
Ik heb SP gestemd, dus erger dan dit kan het voor mij niet.
Elke verkiezing is er een groep die loopt te jankbekken dat dit het ergste is wat de wereld ooit is overkomen en dan komen ze met verhuisbeloftes en geloven ze dat de volgende keer stemmen het weer helemaal anders gaat.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef Dr.Nikita het volgende:![]()
Precies en daarom zijn de lachwekkende stuiptrekkingen van de jankende subidieslurpende nitwits zo leuk. Net zoals weer een leuke van ettersletje over zand in de vagina.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Elke verkiezing is er een groep die loopt te jankbekken dat dit het ergste is wat de wereld ooit is overkomen en dan komen ze met verhuisbeloftes en geloven ze dat de volgende keer stemmen het weer helemaal anders gaat.
Elke keer hetzelfde verhaal. Ik lach gezellig met je mee, maar dan bij elke verkiezingsuitslag. Er verandert namelijk toch nooit wat. Een beetje nuance hier en daar en hebben we het weer gehad.
Er verandert weinig omdast we de afgelopen 25+ jaar in verschillende samenstellingen voornameliijk neoliberaal beleid hebben gehad. Met als gevolg dat er een grote groep is die het water redelijk tot aan de lippen staat. Dan komt nu een VVD, CDA en PVV regering (ook al doen ze zogenaamd niet echt mee) die door de economische crisis het perfecte excuus om keihard te gaan snijden. Je hoeft niet erg politiek onderlegt te zijn om te weten welke groepen de grootste klappen gaan krijgen; zij die het toch al lastig hebben. De tweedeling groeit weer verder.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er verandert namelijk toch nooit wat. Een beetje nuance hier en daar en hebben we het weer gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |