abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84429091
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom? Er is ook nog een SP, een D66.. Allebei serieuzer te nemen als partij dan de PVV en net zo serieus als het CDA.
D66 wel, SP niet natuurlijk :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 10:35:50 #127
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84429454
Ik vind het makkelijk roepen 'het CDA mag dit niet' en 'het CDA mag dat niet', maar de PvdA heeft hier ook een verantwoordelijkheid in. Door te roepen dat er naar een rechts kabinet gekeken moet worden en door een middenkabinet te blokkeren, komt er veel meer druk op het proces en kan er uiteindelijk zo'n rare rechtse variant uit komen, omdat er niks anders mogelijk is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84429521
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik bedoel maar dat als er nu geen rechts kabinet wordt gevormd, de linksen gaan roepen dat er nieuwe verkiezingen moeten komen om de keuzes van de kiezer te kunnen herzien.
Nou dat zal wel meevallen. Alleen mensen die er geen verstand van hebben roepen om nieuwe verkiezingen.
pi_84429542
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef Mike het volgende:
Ik vind het makkelijk roepen 'het CDA mag dit niet' en 'het CDA mag dat niet', maar de PvdA heeft hier ook een verantwoordelijkheid in. Door te roepen dat er naar een rechts kabinet gekeken moet worden en door een middenkabinet te blokkeren, komt er veel meer druk op het proces en kan er uiteindelijk zo'n rare rechtse variant uit komen, omdat er niks anders mogelijk is.

Het is vreemd dat wanneer de PvdA de PVV een ramp voor het land noemt dat ze er niet alles aan doen om een rechts kabinet te voorkomen. Sterker nog, ze blokkeren andere varianten zelfs...
pi_84429573
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is vreemd dat wanneer de PvdA de PVV een ramp voor het land noemt dat ze er niet alles aan doen om een rechts kabinet te voorkomen. Sterker nog, ze blokkeren andere varianten zelfs...
Ze blokkeren momenteel een middenvariant omdat ze het met de piketpaaltjes van de VVD niet zo zien zitten :P
pi_84429648
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze blokkeren momenteel een middenvariant omdat ze het met de piketpaaltjes van de VVD niet zo zien zitten :P

Dat middenkabinet werd al geblokkeerd voor de onderhandelingen over Paars. Overigens was nog voor de onderhandelingen afgesproken dat Cohen dat niet zou doen... Blijkt maar weer dat je met de PvdA geen afspraken kunt maken. Laat dat rechtse kabinet er maar komen.
pi_84429801
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat middenkabinet werd al geblokkeerd voor de onderhandelingen over Paars. Overigens was nog voor de onderhandelingen afgesproken dat Cohen dat niet zou doen... Blijkt maar weer dat je met de PvdA geen afspraken kunt maken. Laat dat rechtse kabinet er maar komen.

Jij denkt dat er met de PVV daadwerkelijk beter afspraken gemaakt kunnen worden? Volgens mij heeft Wilders zich bij de VVD juist onmogelijk gemaakt omdat hij zich niet aan afspraken kon houden...
pi_84429941
CDA *O*
pi_84429968
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij denkt dat er met de PVV daadwerkelijk beter afspraken gemaakt kunnen worden? Volgens mij heeft Wilders zich bij de VVD juist onmogelijk gemaakt omdat hij zich niet aan afspraken kon houden...

Ìk denk dat je met de PVV afspraken kunt maken. Maar conclusies kun je pas trekken na de onderhandelingen.
pi_84430059
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er schijnt bij de VVD ook nog pijn te zitten over Aptroot. VVD, CDA en PVV hadden een pact gemaakt dat ze op Aptroot zouden stemmen voor kamervoorzitter, maar op het laatste moment koos de PVV toch voor Verbeet na een onhandige opmerking van Aptroot. Daarnaast schijnt het vaak te gebeuren dat in gesprek met Wilders binnenkamers alles koek en ei is en dat hij even later in de media je de meest vreselijke dingen verwijt. Dus er zijn ook vragen bij de VVD en CDA over hoe betrouwbaar de PVV is als partner, aldus de politieke journalisten (De Pers en Telegraaf) gister in Nova.
pi_84430079
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 02:55 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Gedoogsteun van de PVV zou idd een ramp zijn. Ze blijven dan buiten schot als het misgaat.

Maar dat betekent ook geen PVV'ers in posities van verantwoordelijkheid, en dat lijkt me juist heel positief.
pi_84430268
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Ìk denk dat je met de PVV afspraken kunt maken. Maar conclusies kun je pas trekken na de onderhandelingen.
Ok, we zullen het wel zien. Want ook op dit punt kan Wilders best een draai gemaakt hebben om te breken met zijn verleden :P
pi_84438941
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 02:58 schreef herbert64 het volgende:Paars plus is overigens al afgeketst. Dat komt sowieso niet meer ter tafel, want dat is al besproken. Kun je dus vergeten. Iets wat al besproken is en afgeketst gaan ze echt niet opnieuw bespreken.

Paars I is indertijd eerst ook afgeketst en er later toch gekomen. Dat zegt dus helemaal niets.

Overigens ben ik het eens met de stelling dat het een godvergeten schande is als er een CDA+VVD regering zou komen met gedoogsteun van de PVV, maar wel om een heel andere reden. Paars+ is namelijk een prima alternatief, en is afgeketst omdat Rutte helemaal niets in wilde leveren, en het partijbelang dus voor het landsbelang heeft gesteld. Een minderheidsregering met gedoogsteun van extreem-rechts omdat een partij die slechts 1/5 van alle stemmen heeft het vertikt om iets in te willen leveren, dat zou inderdaad een godvergeten schande zijn.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:06:03 #139
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84440149
Tja, ik ben ook niet blij dat het CDA nu WEEEEEER op het pluche dreigt plaats te nemen. Staan ze ondanks een monsterverlies weer met de beste kaarten in handen. :r Bedankt Rutte.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:32:22 #140
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84566606
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen, met gedoogsteun van de PVV. Ik vind het een godvergeten schande.
Alles is geoorloofd om de PvdA naar de oppositiebankjes te jagen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:24:38 #141
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_84569031
Ach, over paars-plus is ook ruim een week gepraat, met de informateur, zonder resultaat. VVD/CDA/PVV zijn nog niet eens in de informatiefase aangeland. Waar Rutte c.s. nu ook mee komen, de bal ligt uiteindelijk bij Lubbers. Als Rutte aangeeft voor de minderheidsvariant te willen gaan zou het me niet verbazen als Lubbers adviseert om het stokje aan Cohen door te geven. En als de PvdA aan zet is lijkt de middenvariant me weer wel een optie.

De minderheidsvariant met gedoogsteun is op dit moment een ultiem zwaktebod. De meerderheidsvariant met PVV komt niet langs het CDA. Ik denk dat Lubbers eind van de week weer eens bij Trix langsgaat, en dat we volgende week een briesende Wilders en een PvdA-informateur hebben.
Never explain, never apologize.
pi_84569265
Het CDA heeft niet verloren. Ze hebben misschien minder stemmen gekregen dan vorige verkiezingen, nou en?
Honderdduizenden hebben op het CDA gestemd. Het is een godvergeten schande om deze mensen te negeren.

Conclusie: TS is kortzichtig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84569446
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:29 schreef waht het volgende:
Het CDA heeft niet verloren. Ze hebben misschien minder stemmen gekregen dan vorige verkiezingen, nou en?
Honderdduizenden hebben op het CDA gestemd. Het is een godvergeten schande om deze mensen te negeren.

Conclusie: TS is kortzichtig.
Kortom, elke partij met honderduizenden stemmen zou moeten gaan regeren?
pi_84569677
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kortom, elke partij met honderduizenden stemmen zou moeten gaan regeren?
Natuurlijk niet, maar ook niet direct worden uitgesloten omdat ze "verloren" hebben. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom dat klinkklare onzin is (dat deel over verliezen). Net zulke onzin als dat een partij die heeft "gewonnen" direct moet regeren.
pi_84569983
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:38 schreef waht het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ook niet direct worden uitgesloten omdat ze "verloren" hebben. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom dat klinkklare onzin is (dat deel over verliezen). Net zulke onzin als dat een partij die heeft "gewonnen" direct moet regeren.
Moeten niks, maar een partij die zwaar verloren heeft past wel bescheidenheid natuurlijk net zoals een partij die stevig heeft gewonnen een streepje voor heeft bij de onderhandelingen. Het hoeft uiteindelijk niet tot enig effect te leiden maar het is wel de politieke realiteit.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:48:19 #146
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84570099
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moeten niks, maar een partij die zwaar verloren heeft past wel bescheidenheid natuurlijk net zoals een partij die stevig heeft gewonnen een streepje voor heeft bij de onderhandelingen. Het hoeft uiteindelijk niet tot enig effect te leiden maar het is wel de politieke realiteit.
dat vind ik eigenlijk heel erg vreemd. Uiteindelijk moeten de meningen / idealen zo goed mogelijk gerepresenteerd worden. Dan kijk je toch gewoon naar de absolute aantallen? Waarom past bescheidenheid?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84570152
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar dan bescheidenheid in de zin van zelfreflectie. De ambitie om te regeren hoeft er niet minder om te worden. Sterker nog, de CDA-stemmer wil een CDA-beleid. De enige die dat beleid gaat voeren is het CDA zelf. Hetzelfde natuurlijk met elke andere partij. En laten we niet doen alsof het CDA zo klein is geworden, het is nog steeds een grote partij qua zetels.
pi_84570235
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:49 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dan bescheidenheid in de zin van zelfreflectie. De ambitie om te regeren hoeft er niet minder om te worden. Sterker nog, de CDA-stemmer wil een CDA-beleid. De enige die dat beleid gaat voeren is het CDA zelf. Hetzelfde natuurlijk met elke andere partij. En laten we niet doen alsof het CDA zo klein is geworden, het is nog steeds een grote partij qua zetels.
Een grote partij die een hele stevige afstraffing heeft gekregen..
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:52:32 #149
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84570324
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een grote partij die een hele stevige afstraffing heeft gekregen..
Maar kun je uitleggen waarom dat dan in essentie / theorie van invloed moet zijn op de kabinetsformatie?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84570541
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar kun je uitleggen waarom dat dan in essentie / theorie van invloed moet zijn op de kabinetsformatie?
Het zal de koningin minder snel doen besluiten een coalitie met die partij te laten onderzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')