quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:50 schreef TNA het volgende:
Dat gelul over winst en verlies, het enige wat telt is het zetelaantal. Het CDA heeft er 21 en dat is veel.
bron?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen,
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:54 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Iedereen riep dat de PVV nu wel móet regeren omdat ze zoveel hebben gewonnen. Nou, om dezelfde reden moet het CDA dus NIET regeren. Als je zó gigantisch ben afgestraft, dan moet je je echt even minstens 4 jaar heel koest houden.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:54 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Iedereen riep dat de PVV nu wel móet regeren omdat ze zoveel hebben gewonnen. Nou, om dezelfde reden moet het CDA dus NIET regeren. Als je zó gigantisch ben afgestraft, dan moet je je echt even minstens 4 jaar heel koest houden.
Alsof alleen links klaagt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat er geen kabinet komt als er nu geen actie wordt ondernomen. Links gaat dan lopen klagen en dat moet ook niet
quote:
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, laat ze maar lekker regeren met de PVV.... En over een jaartje spreken we verder (tis ff doorbijten)...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Alsof alleen links klaagt.klagen is nederlands
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En schade herstellen. Wilders in de regering nemen is ongeveer het slechtste dat je kan doen voor de economie.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef herbert64 het volgende:
[..]
'Men' denkt (heb ik dus horen zeggen in meerdere programma's) dat ze vast gaan kiezen voor een minderheidskabinet (CDA en VVD) met gedoogsteun van de PVV. Op die manier blijft de PVV buiten schot als het mis gaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ook de enige manier om van het gezeik en gemor af te komen. Gezond verstand is te veel gevraagd. En dat is waar ik eigenlijk op hoopte.. HELAAS!
Dan maar door de zure appel heenbijten... Is k*, maar is niet anders...
Lijkt me een waardeloze optie, als de PVV wat van hun punten willen doordrukken moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:01 schreef herbert64 het volgende:
[..]
'Men' denkt (heb ik dus horen zeggen in meerdere programma's) dat ze vast gaan kiezen voor een minderheidskabinet (CDA en VVD) met gedoogsteun van de PVV. Op die manier blijft de PVV buiten schot als het mis gaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
Als het Rutten niet lukt, mag Cohen toch een poging wagen, als tweede grote partij?
Ja, dan krijgt de tweede partij het initiatief.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
Als het Rutten niet lukt, mag Cohen toch een poging wagen, als tweede grote partij?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt me een waardeloze optie, als de PVV wat van hun punten willen doordrukken moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen.
Dat lijkt mij ook. Een minderheidskabinet is pas een optie als er écht geen andere mogelijkheid is.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
De PVV staat ver van wat je als modern westers land in de regering wil hebben. En de 17% van de stemmen die ze hebben gehaald rechtvaardigt dat ook niet. Als Rutte faalt een meerderheidskabinet te vormen moet het initiatief maar aan Cohen gegeven worden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef Buitendam het volgende:
Zolang het CDA zijn poot stijf houdt m.b.t de PVV gaat het de VVD dus nooit lukken...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef Buitendam het volgende:
Zolang het CDA zijn poot stijf houdt m.b.t de PVV gaat het de VVD dus nooit lukken...
Iedereen houdt zijn poot stijf en Balkenende blijft nog járen minister-president.quote:
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:29 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dan lukt een minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV niet? Natuurlijk kan dat dan wel lukken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Iedereen houdt zijn poot stijf en Balkenende blijft nog járen minister-president.
Volgens mij is het een conspirancy om Balkenende in het zadel te houden
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik betwijfel het. Als ze regeren met de PVV al afwijzen, dan denk ik dat ze niet ook nog eens gedoogsteun van de PVV gaan afwijzen. Onder het mom van 'we hebben haast want dit land moet wel geregeerd worden'.
Idd. Bovendien is het dan ook nog de vraag wat Wilders er mee wint.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het CDA zin heeft in een regering plaats te nemen die alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts.
Ja maar we zitten ook in een economische crisis en daar ga je niet uitkomen als de PVV inspraak heeft (direct of indirect) in het beleid.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik betwijfel het. Als ze regeren met de PVV al afwijzen, dan denk ik dat ze niet ook nog eens gedoogsteun van de PVV gaan afwijzen. Onder het mom van 'we hebben haast want dit land moet wel geregeerd worden'.
In het landsbelang kunnen ze ook in een kabinet PVDA-CDA-SP-GL gaan zitten. Als het land toch zo nodig geregeerd moet worden, is dat wel een sympathiekere optie dan een extreem-rechtse partij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:48 schreef herbert64 het volgende:
Het lijkt er nu op uit te draaien dat de partij die een historisch verlies heeft geleden, straks met 1 andere partij een minderheidskabinet gaat vormen, met gedoogsteun van de PVV. Ik vind het een godvergeten schande. Dat moet het CDA toch echt nit willen, maar de 'kenners' denken toch echt dat dat gaat gebeuren. Het CDA in een coalitie van 4 partijen zou al raar zijn, maar dat gaat nog. Maar samen met 1 andere partij!!!!! Ik heb er geen woorden voor. Meer dan 20 zetels verloren en dan lekker samen met de VVD gaan regeren
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Bovendien is het dan ook nog de vraag wat Wilders er mee wint.
Alleen wat puntjes op het gebied van immigratie, maar het grootste gedeelte van zijn geschop tegen moslims wordt niet gerealiseerd. En hij kan dan ook nog moeilijk de hele tijd tegen het kabinet uitvaren en dan vervolgens tóch voorstemmen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders heeft dan PRECIES wat hij wil: Geen verantwoordelijkheid en mogelijkheden te over om zijn verongelijkte grote scheur open te trekken...
Dat moeten we dus NIET willen...
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemtquote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders heeft dan PRECIES wat hij wil: Geen verantwoordelijkheid en mogelijkheden te over om zijn verongelijkte grote scheur open te trekken...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar we zitten ook in een economische crisis en daar ga je niet uitkomen als de PVV inspraak heeft (direct of indirect) in het beleid.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemt
Ik zou het bijzonder dom van VVD en CDA vinden om dat te doen, maar ja, ik vind het al bijzonder dom van de VVD om überhaupt met Wilders te willen praten. De VVD is iig wel dom genoeg om het te doen. Hopelijk zit er bij het CDA nog enig verstand.
[..]
Oh ja, want zijn kiezers vinden het natuurlijk wel normaal als hij de hele tijd het kabinet uitscheldt maar vervolgens wel met hen meestemt
Ik zou het bijzonder dom van VVD en CDA vinden om dat te doen, maar ja, ik vind het al bijzonder dom van de VVD om überhaupt met Wilders te willen praten. De VVD is iig wel dom genoeg om het te doen. Hopelijk zit er bij het CDA nog enig verstand.
[..]
quote:
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
praten lijkt me iig wel slim, kan niet verweten worden dat DE GROOTSTE WINNAAR IN DE KOU GEZET HET VOLK WORT GENEGEERT
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat nu "uiteindelijk" het beste is voor NL... ZUCHT
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. Vijf minuten met ze praten moet er wel af kunnen. En dan constateren dat je niet met een partij wil samenwerken die een bevolkingsgroep structureel wil discrimineren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.
En als een dergelijk kabinet er komt, lijkt de kans me eigenlijk ook wel erg groot dat het binnen 4 maanden valt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor.. Vandaar mijn standpunt: laat het ze dan maar doen (+ zure appel etc)
Voordat er serieus over een minderheidskabinet wordt gesproken, zullen ze nog wel een dag of 100 (in)formeren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:46 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ligt idd voor de hand. Vervolgens wordt er gezegd dat er dan heel erg weinig overblijft en of een minderheidskabinet dan toch het beste is. Want nog weken en weken doorzeuren is slecht voor het land. Rutte gaat overstag en start een minderheidskabinet met het CDA. Wilders stond al buitenspel omdat het CDA dus niet met hem wilde regeren, maar krijgt dan toch nog de kans om als 'gedoogsteun' mee te doen en nog wat invloed te hebben. Die pakt die kans dus ook wel aan.
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een kabinet VVD-CDA-PVV dat binnen 4 maanden valt.
En als een dergelijk kabinet er komt, lijkt de kans me eigenlijk ook wel erg groot dat het binnen 4 maanden valt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voordat er serieus over een minderheidskabinet wordt gesproken, zullen ze nog wel een dag of 100 (in)formeren.
Eerder zal duidelijk worden dat de PVV een zooitje is en de antwoorden ook niet heeft en daardoor flink verliezen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:47 schreef herbert64 het volgende:
[..]
En dan heeft Wilders wel weer een mooi praatje waarom het gevallen is. VVD krijgt de schuld en verliest een flink aantal zetels aan de PVV. Nieuwe verkiezingen: PVV de grootste. Dat is een scenario dat niet geheel ondenkbaar is ben ik bang.
Nou, vertel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eerder zal duidelijk worden dat de PVV een zooitje is en de antwoorden ook niet heeft en daardoor flink verliezen.
In het andere geval zal vervolgens écht niemand meer met de PVV willen regeren.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En weet je hoeveel internationale (economische) schade Nederland kan oplopen in 4 maanden als de PVV deelneemt aan de regering?
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik denk echt dat dat wel meevalt. De bedragen die er toe doen komen meestal van kapitalistische bedrijven die zoeken naar de meeste winst, niet ideologische bedrijven.
Oe, leuk een nieuwe oliecrisisquote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel. Ook al voegt Wilders niets nieuws toe aan zijn retoriek zullen vele moslimlanden hun orders in Nederland annuleren. En ook westerse landen zullen minder happig worden op het handelen met Nederland, waaronder Duitsland, onze grootste handelspartner.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.
Dat is inderdaad niet denkbeeldig, oeh ik wou dat ik nu lid van de Tweede Kamer was voor het CDAquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef Wombcat het volgende:
Er hoeft maar eentje uit de CDA-fractie te stappen en het kabinet ligt op zijn gat. En ik sluit niet uit dat dat snel gebeurt.
Ik denk dat toch wel een kwart van de leden van het CDA écht principieel tegen een kabinet met PVV is. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er van de 21 kamerleden niet eentje is die dat denkt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet denkbeeldig, oeh ik wou dat ik nu lid van de Tweede Kamer was voor het CDA
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland is geen goedkoop exportland. We moeten het hebben van onze kwaliteit én onze betrouwbaarheid. Dat laatste komt nogal in het geding met iemand in de regering die regelmatig in de internationale pers (terecht) wordt uitgemaakt voor rechtsextremist.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien hebben we een grote toeristensector. Die gaat ook de nodige klappen krijgen, net als de 'conferentiesector', bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:13 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de leden van de VVD principieel tegen een coalitie is met een rechtsextremistische partij. Dat zal toch ook gauw tegen een kwart aanlopen, zou je zeggen.
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat Oostenrijk onder Haider nergens meer serieus werd genomen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar dat komt ie nu ook al als kamerlid. Ik denk ook zeker dat dat effect heeft maar ik denk dat regering vs. kamer niet zon groot verschil is als wilders vs. geen wilders ^^
Kan me goed voorstellen dat je niet in een land wilt vestigen waar het onzeker is wat de toekomst en het bestuur gaat brengen, maar die vrees is zowel terecht met wilders in de kamer als de regering.
is er heel toevallig data van denemarken / oostenrijk m.b.t. dit soort vragen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat Oostenrijk onder Haider nergens meer serieus werd genomen.
En dat Italië onder Berlusconi veel minder in te brengen heeft in de EU dan daarvoor (en wat je van een dergelijk land zou verwachten. Italië is toch één van de grotere landen en heeft een grote economie).
Het schijnt te werken in Denemarken, maar dat is een minilandje op het internationale toneel in vergelijking met Nederland en ik ben de laatste jaren steeds minder van ze gaan horen.quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grote economie? Qua aantallen bewoners bedoel je hoop ik? Voor de euro was het ook al een prut-economie met veel deflatie ( 1 miljoen lire voor een brood e.d.)..
Italië was ooit wel de vijfde economie van de wereld ofzo. Ze zitten iig wel standaard in de G8.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grote economie? Qua aantallen bewoners bedoel je hoop ik? Voor de euro was het ook al een prut-economie met veel deflatie ( 1 miljoen lire voor een brood e.d.)..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De lire was al een tijdje stabielquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ten tijde van de romeinen was Italië anders ook best een grote economiequote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat jullie zeggen.. Ik herinner me iets anders, maar dat zal dan wel uit de oudheid stammen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ten tijde van de romeinen was Italië anders ook best een grote economie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
De PVV staat ver van wat je als modern westers land in de regering wil hebben. En de 17% van de stemmen die ze hebben gehaald rechtvaardigt dat ook niet. Als Rutte faalt een meerderheidskabinet te vormen moet het initiatief maar aan Cohen gegeven worden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:13 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de leden van de VVD principieel tegen een coalitie is met een rechtsextremistische partij. Dat zal toch ook gauw tegen een kwart aanlopen, zou je zeggen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef remlof het volgende:
We dwalen af. Het gaat er in dit topic over dat het CDA als grote verliezer niet deel zou moeten nemen aan de nieuwe regering
Ze zitten in een sleutelpositie dus regeringsdeelname zou me niet verbazenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef remlof het volgende:
We dwalen af. Het gaat er in dit topic over dat het CDA als grote verliezer niet deel zou moeten nemen aan de nieuwe regering
quote:
Dat dus. Zeker als de VVD het verprutst ligt de sleutel bij het CDA, als derde serieuze partij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zitten in een sleutelpositie dus regeringsdeelname zou me niet verbazen
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijnquote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik hoop het zeker en verwacht dat ook wel maar aan de andere kant vrees ik dat het tegenvalt.
Een regering met 76 zetels met een dubieuze partij er in die niet lekker ligt bij de twee andere partijen is dan ook haast gedoemd te mislukken.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk hoeft er ook maar één VVD-er in de TK er principieel tegen te zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een regering met 76 zetels met een dubieuze partij er in die niet lekker ligt bij de twee andere partijen is dan ook haast gedoemd te mislukken.
Bijvoorbeeld. Maar de VVD heeft ook geen al te beste reputatie als het gaat om als volledige fractie een regeringsperiode te overlevenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |