quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:10 schreef herbert64 het volgende:
Ik verwacht dus wél dat er een minderheidskabinet komt van CDA en VVD, maar ben blijkbaar de enige. Maar stél dat dat wel gebeurt, vinden jullie het niet net als ik absoluut niet kunnen dat het CDA, die een historisch verlies heeft geleden, daar aan mee werkt? Dat zou toch waanzin ten top zijn? Ik snap dat ze er nog altijd 21 hebben, dus dat is best veel, maar als je er ook net 21 hebt verloren dan moet dat toch wel een teken zijn dat je je even 4 jaar koest moet houden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:16 schreef remlof het volgende:
Ik zou het dan schandaliger vinden dat het CDA meewerkt aan een kabinet dat alleen kan regeren met gedoogsteun van extreemrechts
Het zou niet voor het eerst zijn dat een middenpartij na een forse nederlaag bij de verkiezingen deelneemt aan de regering, toch?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ze een historisch verlies hebben geleden (van 21 !!! zetels) vind jij niet zo'n probleem?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat ze een historisch verlies hebben geleden (van 21 !!! zetels) vind jij niet zo'n probleem?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou niet voor het eerst zijn dat een middenpartij na een forse nederlaag bij de verkiezingen deelneemt aan de regering, toch?
Mijn antwoord is dus: nee, dat vind ik niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:24 schreef herbert64 het volgende:
[..]Dat was mijn vraag niet. Maar ik snap wat je bedoelt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn antwoord is dus: nee, dat vind ik niet zo'n probleem.
Ben al lang blij dat we van Balkenende af zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Net zo min als dat de PVV gewonnen heeft nu of de SP in 2006 (?)..
Het doet er allemaal namelijk helemaal niks toe (itt wat men wel eens denkt)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Net zo min als dat de PVV gewonnen heeft nu of de SP in 2006 (?)..
Het doet er allemaal namelijk helemaal niks toe (itt wat men wel eens denkt)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:28 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Maar het schijnt wel een reden te zijn om er alles aan te doen om de PVV in de regering te krijgen. Dus omdat ze zoveel gewonnen hebben. Dus bij winst geldt het wel, maar bij verlies geldt niet het tegengestelde?
Wie doet er alles aan om de PVV in de regering te krijgen?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:28 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Maar het schijnt wel een reden te zijn om er alles aan te doen om de PVV in de regering te krijgen. Dus omdat ze zoveel gewonnen hebben. Dus bij winst geldt het wel, maar bij verlies geldt niet het tegengestelde?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie doet er alles aan om de PVV in de regering te krijgen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:53 schreef Boldface het volgende:
Een minderheidsregering van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV zou inderdaad schandalig zijn. De PVV moet minimaal meeregeren, of anders gewoon de oppositie in.
Omdat die optie definitief uitgesloten dient te worden voordat het over andere coalities (inclusief Paarsplus) kan gaan. Het ontneemt de VVD onderhandelingsruimte, daarom.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:40 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Je hoort bijna alle fractievoorzitters zeggen dat er opnieuw gesproken moet worden met de PVV. Dat werd vanaf dag 1 van de formatie al constant gezegd. De PVV was de partij waarmee gesproken moest worden. En dat dus omdat ze zoveel hebben gewonnen. Heb je dat allemaal gemist?
En Lubbers nu dus ook.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat die optie definitief uitgesloten dient te worden voordat het over andere coalities (inclusief Paarsplus) kan gaan. Het ontneemt de VVD onderhandelingsruimte, daarom.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:55 schreef herbert64 het volgende:
Gedoogsteun van de PVV zou idd een ramp zijn. Ze blijven dan buiten schot als het misgaat.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Dat dus. Zeker als de VVD het verprutst ligt de sleutel bij het CDA, als derde serieuze partij.
Neuh, als ze al gaan regeren zorgt dat er voor dat ze een klein toontje lager zingenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef herbert64 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |