mwoah, het zou nog best kunnen dat het de vvd niet lukt, en cohen een kabinet moet gaan maken, en dan komt paars al snel weer in zicht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:58 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Jij legt het positief uitTé positief ben ik bang.
Paars plus is overigens al afgeketst. Dat komt sowieso niet meer ter tafel, want dat is al besproken. Kun je dus vergeten. Iets wat al besproken is en afgeketst gaan ze echt niet opnieuw bespreken. Als dit allemaal niet lukt is een midden kabinet met CDA en PvdA eigenlijk het enige wat nog over is... en dat gaat ook niet werken. Daarom komt er dus een minderheidskabinet van CDA en VVD.
Het zou van de zotte zijn als Rutte en Cohe er dan opeens wel uitkomen. Dus nee, ik acht die kans 0.quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:15 schreef Asphias het volgende:
[..]
mwoah, het zou nog best kunnen dat het de vvd niet lukt, en cohen een kabinet moet gaan maken, en dan komt paars al snel weer in zicht.
De koningin maakt een denkfout.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zal de koningin minder snel doen besluiten een coalitie met die partij te laten onderzoeken.
Het minilandje heeft nog steeds een BNP van over de 311 miljard dollar , ( nr 28 op de wereldranglijst )quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Het schijnt te werken in Denemarken, maar dat is een minilandje op het internationale toneel in vergelijking met Nederland en ik ben de laatste jaren steeds minder van ze gaan horen.
Het enige is eigenlijk die milieutop in Kopenhagen.
Maar het lijkt mij ook niks. Als je je standpunten wil verwezenlijken moet je ook verantwoording dragen. Als je hieraan begint kom je er nooit meer vanaf, zie Denemarken.
Nou ik ga er geen vakantie plannen zolang die Volkspartij daar wat in de melk te brokkelen heeftquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:43 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Het minilandje heeft nog steeds een BNP van over de 311 miljard dollar , ( nr 28 op de wereldranglijst )
Nederland 768 miljard dollar ( nr 16 op de wereldrangranglijst )
Zo mini is dat landje dus helemaal niet.
Gegevens zijn van voor 2007 maar het gaat even om het plaatje.
En blijkbaar gaat de volkspartij daar gewoon goed met de centjes om en is Denenmarken niet in een isolement geraakt,.
Dat is ieders rechtquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ik ga er geen vakantie plannen zolang die Volkspartij daar wat in de melk te brokkelen heeft
Wanneer loopt het fout denk je?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:58 schreef herbert64 het volgende:
Het komt steeds dichter bij, het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Een echte ramp, vooral omdat Wilders dan lekker makkelijk de dans ontspringt als het misgaat. Damn.
CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus. Ik geef zo'n kabinet geen jaar.quote:
Ja die Maxime Verhagen wil ook niet echt merken we.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:05 schreef herbert64 het volgende:
[..]
CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus. Ik geef zo'n kabinet geen jaar.
Het CDA is stapelgek als ze hiermee instemmen.
Dat dacht ik ook, maar de geluiden gaan nu toch dat de kans erg groot is dat ze toch een minderheidskabinet gaan vormen tussen CDA en VVD. Het lijkt mij vooral voor het CDA zeer onverstandig, maar ja....quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:07 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja die Maxime Verhagen wil ook niet echt merken we.
Ja of hij heeft zich om laten lullen,quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:08 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar de geluiden gaan nu toch dat de kans erg groot is dat ze toch een minderheidskabinet gaan vormen tussen CDA en VVD. Het lijkt mij vooral voor het CDA zeer onverstandig, maar ja....
Dan wil de SGP ze helaas misschien ook nog wel gedoogsteunen. De rechtse politiek is toch al dusdanig diep gezonken dat die extremisten er ook nog wel bij kunnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:05 schreef herbert64 het volgende:CDA en VVD hebben samen een dikke vijftig zetels, dus erg weinig. Met alle leden van de PVV erbij komen ze op 76. Heel erg mager dus. Er hoeft maar een kleine strubbeling te komen en we kunnen weer naar de stembus.
We moeten maar hopen dat het CDA de meest asociale (en dat zijn er een aantal) ideeën weet tegen te houden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:13 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dan wil de SGP ze helaas misschien ook nog wel gedoogsteunen. De rechtse politiek is toch al dusdanig diep gezonken dat die extremisten er ook nog wel bij kunnen.
Linkse VVD'ers?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:27 schreef Asphias het volgende:
als je hoop op het cda ligt dan ben je inderdaad vergezonken.
dan heb ik persoonlijk nog meer hoop op liberale/linkse/progresieve vvders, die het nu toch echt te erg vinden worden
Ik begreep het ook wel, maar "linkse vvd'ers" stond wel grappig.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:35 schreef Asphias het volgende:
leden die twijfelen tussen de vvd en d66, en toch bij de vvd zijn gaan zitten? relatief linkse vvders is meer op zijn plaats.
Maar al die mensen die maar steeds roepen dat de PVV op veel vlakken net zo links is als de SP, zitten die dan gewoon te liegen? Ik kan het me ook niet voorstellen dat het zo is, maar echt enorm verdiept in hun programma punten heb ik me nog nooit. Na het lezen van hun partijpunten over ontwikkelingssamenwerking en immigratie ben ik al met een misselijk gevoel afgehaakt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 03:02 schreef Ritmo het volgende:
Zou kunnen, maar ik denk dat de PvdA er dan net zo graag zelf bij zit en dan kom je weer bij paars plus uit. Als de VVD het met de PVDA al niet eens kan worden, kunnen ze zeker niet met het veel linksere GL in een kabinet.
En de VVD gaat niet met die partijen samen, dat is ze veels te links, zeker gezien de PvdA steeds de kant van GL/D66 mee op zal gaan. Dus die willen gedoogsteun (of een kabinet) van het CDA of de PVV.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |