quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:09 schreef Goverman het volgende:
ehm... ik mis volgens mij deeltje 167 van deze reeks.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:47 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie mening over site's als bijvoorbeeld Trendscore waar je een abo op neemt en dan koopadviezen krijgt.
Is dat nooit de moeite waard of zijn er ook site's die wel goed zijn?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:47 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie mening over site's als bijvoorbeeld Trendscore waar je een abo op neemt en dan koopadviezen krijgt.
Is dat nooit de moeite waard of zijn er ook site's die wel goed zijn?
Geen idee daarom vraag ik hetquote:
Denk je niet dat ze er wat meer geld voor zouden vragen dan?quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geen idee daarom vraag ik het![]()
Maar je zou zeggen dat er toch wel een aantal goeie moeten zijn.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef draaier89 het volgende:
Waarom zouden ze dan hun kennis gaan delen? Dan zouden ze allang ergens op een zonnig eiland liggen, waarschijnlijk.
Daarbij slaat de beurs op dit moment totaal nergens op, gewoon vandaan blijven dus als je er nog niet veel van weet.
Het leuke is dat het niets uitmaakt of je er wel of niet iets van weet. Dus je kunt net zo goed instappen als een pro.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef draaier89 het volgende:
Waarom zouden ze dan hun kennis gaan delen? Dan zouden ze allang ergens op een zonnig eiland liggen, waarschijnlijk.
Daarbij slaat de beurs op dit moment totaal nergens op, gewoon vandaan blijven dus als je er nog niet veel van weet.
Ondanks alle perikelen van staten, doen bedrijven het gewoon goed. Zowat over de hele linie. Zonder dat gekut met Griekenland c.s. stonden we al op 410.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:06 schreef Arcee het volgende:
S&P nog groen gesloten.
Ach, er valt echt wel wat te verdienen hoor. Kort lopende opties zou je wel goed mee kunnen boeren, maar erg gevaarlijk. En grote banken weten er waarschijnlijk ook al op in te spelen, maar vraag me niet hoe. Ik ben dan ook geen professionele belegger..quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het leuke is dat het niets uitmaakt of je er wel of niet iets van weet. Dus je kunt net zo goed instappen als een pro.
Ik neem dan P AUG 300, dat is ontzettend OTM, en de tijdswaarde giert er dan per dag wel uit, maar als je zeker bent van je zaak heb je dan wel een ontzettend hoog hefboom effect. De premie kan dan van 1 euro naar 6/7 euro zeilen zodra hij ITM wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Maarre... Teringhenkie, mijn vraag in het vorige topic? Als jij die 345 put gaat scoren, wat neem je dan als expiratiemaand?
Beetje vaag conspiracy gedoe.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:52 schreef Skazminko het volgende:
Interessante ontwikkeling rondom dat BP leak.
http://beforeitsnews.com/(...)AG_TERROR_ALERT.html
http://www.marketintellisearch.com/articles/1028750.html
Maar dat moet hij ook verder zakken eer je winst gaat maken (er insintrieke waarde wordt opgebouwd). Persoonlijk vind ik een deep ITM optie dan veiliger (zit bijna geen tijds en verwachtingswaarde meer in), al moet je voor zo'n positie wel meer geld ophoesten.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:52 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik neem dan P AUG 300, dat is ontzettend OTM, en de tijdswaarde giert er dan per dag wel uit, maar als je zeker bent van je zaak heb je dan wel een ontzettend hoog hefboom effect. De premie kan dan van 1 euro naar 6/7 euro zeilen zodra hij ITM wordt.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:00 schreef draaier89 het volgende:
Dat technische analyse slaat nergens op.
Deep ITM? Amerikaanse dan zeker?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:27 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dat moet hij ook verder zakken eer je winst gaat maken (er insintrieke waarde wordt opgebouwd). Persoonlijk vind ik een deep ITM optie dan veiliger (zit bijna geen tijds en verwachtingswaarde meer in), al moet je voor zo'n positie wel meer geld ophoesten.
quote:
Ja s&p en dan de rest ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:54 schreef tony_clifton- het volgende:
S&P 900 bedoel je? Zou mooi zijn maar denk 't niet. Of 't zou er toch niet lang blijven.
Wat dacht je van geen rally? En een langzame rit naar beneden met flinke oplevingen? Shorten op de groene dagen.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:01 schreef Toppiet het volgende:
Ik verwacht eigenlijk een voortzetting van de rally. Maar krijg ik wel tegenstrijdige signalen dat we ook naar benenden kunnen. Nu hebben we dus de volgende mogelijke scenarios.
1. Eerst naar boven, daarna naar beneden, daarna voortzetting rally.
2. Eerst naar beneden, daarna voortzetting rally
3. Naar boven, niet meer naar beneden, daarna voortzetting rally.
Al met al een mijnenveld, ik zeg cash is ook een positie.
Ik zou kiezen voor deze. But, who knows...quote:Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen rally? En een langzame rit naar beneden met flinke oplevingen? Shorten op de groene dagen.
Hoe bedoel jequote:Op maandag 19 juli 2010 17:06 schreef Mercer het volgende:
Kijk die charts van BAC en XOM:
http://www.google.com/finance?q=bac
http://www.google.com/finance?q=xom
En dan zeggen dat TA niet werkt.....Dit zijn dus GEEN koopmomenten imo!
Die zien er nogal bearish uit.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:10 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Hoe bedoel je.
(Kan charts niet geheel bekijken, zit op m'n bb).
Slecht nieuws dus omhoog. Logisch we zijn gebodemd en alles is al ingeprijsdquote:
Dat is cynisch, raad ik zo...quote:Op maandag 19 juli 2010 21:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Slecht nieuws dus omhoog. Logisch we zijn gebodemd en alles is al ingeprijsd
Single stock futures hebben we niks aanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:29 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee joh.
Alles gaat prima. Kijk maar naar IBM nabeurs
Even kort door de bocht: stel dat dat aandeel ABC op 50 euro staat, en je kan kiezen tussen een put van 2 euro met een strike van 45, of een put van 10 euro met een strike van 59.quote:
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef edikt het volgende:
Mensen die denken dat TA werkt, denken dat 'behaviour' voorspelbaar is.
Durf jij het tegendeel te beweren? Iedere keer dat er weer een bubbel ontstaat herhaalt de geschiedenis zich op kleine schaal imho. En laat politiek er alstjeblieft buiten dit forum.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.
edit gevonden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:15 schreef tony_clifton- het volgende:
BSX
quote:
ja die duitsers toch weer hequote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.
Ik kan de grafieken nergens over elkaar heen leggen om echt te vergelijken (of het spiegelbeelden zijn)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Hij verschilt inderdaad af en toe, ik denk vooral vanwege het volume. Maar hij wordt ook in Parijs verhandelt en Parijs sluit vroeger.
In ieder geval is de liquiditeit niet problematisch - zelf nog geen problemen mee ondervonden in ieder geval.
Wowa daar viel heel wat in te traden!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:44 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.google.com/finance?q=EPA:BSX
Ik heb nog niet geleerd hoe dat precies werkt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Kun je de tracker die je omgekeerd wilt volgen, niet net zo goed short sellen ?
quote:
Kwamen ze net van een berg af toen ze dat voorspelden of was dat na een of ander goddelijk ritueel en barstte je niet in hard lachen uit toen ze uitgesproken waren? Alleen al om zoiets te mogen meemaken is natuurlijk al een lidmaatschap waard.quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:35 schreef capricia het volgende:
Ben vanavond bij mijn beleggingsclubje geweest en ze voorspellen het volgende:
Korte termijn top 330. Steun op 310. Nog steeds zijwaarts dus.
In 2010 / 2011 dalende trend. Eerst richting 300. Dan 290, 270 etc.
Ik ben benieuwd!
quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:04 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Kwamen ze net van een berg af toen ze dat voorspelden of was dat na een of ander goddelijk ritueel en barstte je niet in hard lachen uit toen ze uitgesproken waren? Alleen al om zoiets te mogen meemaken is natuurlijk al een lidmaatschap waard.
quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef Dalliance het volgende:
De bulls winnen het vandaag iig.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:
Dit slaat nergens meer op, de ene dag openen we op 319, volgende dag staan we al weer op 334ach, over een week staan we weer op de 305, wedden?
Pennystock stuiptrekkingen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier wordt ik nu eens vrolijk van!
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DSTI
BEP is wel tegen de 8 maar hey, we gaan vooruit
Zo daar heb je een mooie winst gemaakt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier wordt ik nu eens vrolijk van!
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DSTI
BEP is wel tegen de 8 maar hey, we gaan vooruit
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zo daar heb je een mooie winst gemaakt.
Of is BEP = buy entry point?In that case
![]()
Dat aandeel heeft idd veel stuiptrekkingen gehad, maar misschien is 't deze keer wel iets duurzamer. Ze hadden jaren een veelbelovende technologie bijna klaar op papier. Nu blijken ze effectief tot productie over te gaan gaan in Azië.quote:
Van die bleeders. Zo'n fout heb ik pre-crisis ook eens gemaakt met de ethanol hype.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
it is
Buy Entry Point of Break Even Price, you name it.
Heyhey, fout, weluitgedachte beleggingsstrategie jaquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:27 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Van die bleeders. Zo'n fout heb ik pre-crisis ook eens gemaakt met de ethanol hype.
Heb er bijgevolg wel eentje in pf die 110% op één dag doetquote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom komen al die users vandaan? Normaal hebben we maar een paar vaste posters hier, nu komt opeens iedereen aanzetten met vage theorieën en voorspellingen
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)quote:
lekker ding juist.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)
Ik lurk meestal alleen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom komen al die users vandaan? Normaal hebben we maar een paar vaste posters hier, nu komt opeens iedereen aanzetten met vage theorieën en voorspellingen
Dan liever Deirdrequote:Op donderdag 22 juli 2010 21:31 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
lekker ding juist.
ze zal maar tussen je lakens liggen in haar blote kont
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:53 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb er bijgevolg wel eentje in pf die 110% op één dag doet. Nu jij
Ik zit eigenlijk vooral cashquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.
Welke? Galapagos?quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb wel nog een aanzienlijk bedrag in een biotechbedrijf zitten, maar voor de rest niets meer.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:06 schreef BigPimp het volgende:
Trouwens, wat is er met beursvloer gebeurd?
Owja Aegon olifantje, dat waren tijdenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:06 schreef BigPimp het volgende:
Trouwens, wat is er met beursvloer gebeurd?
Ooit liep het lekker, topics werden rap gevuld met speculaties over Aegon-olifantje en PPT. Turbo's vlogen je om oren, gekrijs van Pberends.
Nu is het vooral suf navelstaarderij naar AEX: hij staat nu 327! Staat nu 326! Hij is rood!
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienenquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:55 schreef flyguy het volgende:
[..]
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:55 schreef flyguy het volgende:
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienen
Nopquote:
Ik verlies vooral als het omhoog gaatquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
En te verliezen, vooral als het omlaag gaat.
Interessante pipeline.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Nop
Er is maar een logische keuze KT eigenlijk.
http://www.thrombogenics.com
Zie news en pipeline.
Dat dacht ik ook bij Galapagos, begin 2009 toen ze na een verdubbeling op 6 euro stonden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:42 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Interessante pipeline.
Je BEP hierin is 8 euro? Evt. aankoop in m'n portefeuille vind ik niet verstandig zo, vanaf januari 2009 is de koers al meer dan verdubbeld..
Heb je ze nog?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij Galapagos, begin 2009 toen ze na een verdubbeling op 6 euro stonden.
Staat inmiddels op 11 euro... Een verdubbeling zegt dus niks.
O zeg, dat was niet klootzakkerig bedoelt hoor, gewoonquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.
Ik vind het knap dat je het volgehouden hebt en leuk dat jij ook verder kijkt dan aex aandelen!! Maar het is welquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
O zeg, dat was niet klootzakkerig bedoelt hoor, gewoonomdat het best
is dat een aandeel verdubbelt na eerst 90% gezakt te zijn
Al die dames van BBTV mogen echt wel even langskomen en een beschuitje komen eten hoor. Leuke dames en ook best gezellig. Mocht je ooit in Londen komen en eventueel naar een event van BB in Londen gaan kun je er toevallig een paar tegenkomen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)
Ik ben persoonlijk van mening dat er heel wat gefoefeld is om 't allemaal zo positief mogelijk te laten uitschijnen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:24 schreef Mercer het volgende:
Nabeurs trouwens uitslag stresstests. Ben benieuwd wat dat gaat worden!![]()
Kijk eens aan, van een werknemer bij ASML zelf.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef Noin het volgende:
Het zouden opties voor 10 jaar moeten zijn heb ik begrepen.
Maar ik ken het bedrijf een beetje en ik denk dat het aandeel nu redelijk aan de top staat.
Ik verwacht dat het eerder naar 10 euro gaat dan naar 30.
Heb besloten het maar niet te doen.
Ja, ik heb ze nog. De laatste weken gaat het stabiel omhoog, ik ben benieuwd naar de halfjaarcijfers (op 6 augustus).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:58 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb je ze nog?
Ik heb de indruk dat 't wel een stabiel aandeel is - het nieuws rond parnerships/mijlpaalbetalingen blijft toch aanhouden.
Weet iemand hoe het zit met de vooruitzichten voor KPN? Zelfs in dit huidige markt is dit toch wel een aantrekkelijke K/W ratio!quote:KPN
Koers-winstverhouding 2009 8,93
Koers-winstverhouding 2010 8,01*
Alle banken zullen de test wel halen. Of misschien een paar onbenullige bankjes laten falen voor de 'credibility'quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:54 schreef RobertKunath het volgende:
Nog 5 minuten voordat de zonnedans begint
Hopelijk worden de uitslagen niet al te groot.. met andere woorden; hopelijk hechten beleggers niet "al" te veel waarde aan zo'n test. Heel de beleggersportefeuille/exposure van de banken wordt met rust gelaten. Er is nog steeds een reële kans dat Griekenland moet gaan onderhandelen over de terugbetaling. Nou vallen dit soort scenario´s natuurlijk moeilijk te testen maar nu wordt het totaal achterwegen gelaten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:16 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.businessinside(...)re-right-here-2010-7
Zou je denken?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:26 schreef RobertKunath het volgende:
Dit is puur een daad om weer wat onzinnig vertrouwen te winnen. `maximale transparantie` ammehoelah
Ofwel: "Mijn economie doorstaat de stresstest ook niet, willen jullie me nu steunen met enkele tienduizenden euro's die ik nodig heb?"quote:Mi economía tampoco pasa el test de resistencia, me ayudarán con decenas de miles de euros que necesito ??
Dit is iets wat door zo'n beetje elke financiële "expert" wordt beweerd ("FED model") maar het wordt niet bevestigd door historische data. Als je een verband zou willen zien tussen rente en waardering, dan is het vooral dat de laagste waarderingen zijn opgetreden bij zeer hoge of juist relatief lage rente. Eigenlijk is dat best rationeel te verklaren: zowel zeer hoge als zeer lage rente zijn indicaties dat er iets mis is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef JimmyJames het volgende:
Zou de extreem lage rente kunnen betekenen dat beleggers veel hogere P/E's accepteren?
Nog avonturen beleefd of foto's geschoten?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:15 schreef SeLang het volgende:
( Even een late reactie want ik was op vakantie)
quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:35 schreef capricia het volgende:
Ben vanavond bij mijn beleggingsclubje geweest en ze voorspellen het volgende:
Korte termijn top 330. Steun op 310. Nog steeds zijwaarts dus.
In 2010 / 2011 dalende trend. Eerst richting 300. Dan 290, 270 etc.
Ik ben benieuwd!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Betekent de 337 van vandaag ook al iets voor die voorspelling?
Een te groot verschil.. dat valt niet als toeval af te serveren.quote:Corné van Zeijl - 23 juli 2010, 10:30
Laatst ontving ik een researchrapport over de effecten van de maanstanden op de beurs. Leuk hoor, het bewijs was overtuigend en de correlaties mooi. Maar de invloed van maanstanden op de beurs?
Tja, voor wie de bakerpraatjes gelooft, is dat al gesneden koek. Vraag het een verloskundige en u zult horen dat het met volle maan erg druk is op de kraamafdeling. De verklaring erachter is dat een mens nu eenmaal voor 75% uit water bestaat en de maan heeft daar nu eenmaal invloed op.
Daarom is er ook eb en vloed. Ik moest toch nog even denken aan octopus Paul. U weet wel die inktvis die al de voetbalwedstrijden van het wereldkampioenschap goed had voorspeld. Hij wist al van te voren dat Spanje zou winnen. Het lag dus helemaal niet aan de scheidsrechter, het lag aan octopus Paul.
In de psychologie bestaat daar een term voor: magical thinking. Bij magical thinking gaan mensen ervan uit dat er een correlatie is die, als je logisch nadenkt, onzin is. Toch maakt iedereen zich er schuldig aan. Misschien herkent u het bij uzelf. Sommigen noemen het ook wel bijgeloof.
Zo hoorde ik eens een professioneel belegger zeggen: “als ik een aandeel koop en de koers daalt in het eerste uur dan zal het een winstgevende transactie zijn”. Ook dat is natuurlijk onzin. Ik hoop dat hij over de overige aspecten van zijn beleggingsbeslissingen wat beter nadenkt.
Onzin dus, de effecten van de maan op de beurs. De analist zal zelf last hebben van maanziekte. U wilt waarschijnlijk toch weten wat die effecten nou zijn. Net als u toch wilde weten wie die octopus Paul als wereldkampioen zou aanwijzen. De conclusie is is simpel: u moet kopen bij nieuwe maan en verkopen bij volle maan.
Geen toeval
De betreffende analisten hebben het uitgezocht sinds 1928. Als u gewoon in de S&P 500-index had belegd, had u 5,2% per jaar verdiend, 1000 Britse pond (het waren Engelse onderzoekers) was een kleine 64.000 pond waard geworden.
Maar als u met nieuwe maan kocht en met volle maan weer verkocht had u 9,3% per jaar verdiend. Dan was uw 1000 pond ruim 1,5 miljoen pond waard geworden. Mmmm, dat is wel erg veel en erg lang om op toeval te kunnen berusten.
Het zal misschien toeval zijn, maar voortaan toch maar eens in mijn agenda kijken wanneer het nieuwe maan is. Schrijver Eden Phillpotts zei het al: "het universum is vol magische dingen die geduldig wachten tot ons verstand wat groter is".
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:23 schreef BigPimp het volgende:
Anyway, iemand nog interessante aandeeltjes als tip?
Heb wel iets met dergelijke bedrijven als Nystar (384% in 1 jaar, w00t!) en Galapagos (dik verdubbeld in 1 jaar), die vrij 'nieuw' zijn. Voorkeur voor bio-tech bedrijven, daar er veel potentie in zit.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:18 schreef BigPimp het volgende:
Een te groot verschil.. dat valt niet als toeval af te serveren..
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Nog avonturen beleefd of foto's geschoten?
quote:
Volgens recente berichtgeving potten veel ondernemingen momenteel grote hoeveelheden geld op doordat er niets te investeren valt en ze eerder in de crisis ook veel personeel(slasten) hebben weggewerkt. Daar moeten haast wel interessante dividenduitkering uit gaan voortkomen. Zou er een eenvoudige manier zijn om daar optimaal van te profiteren - e.g. een fonds dat gespecialiseerd is in het voorspellen van hoger-dan-verwachte uitkeringen?
Zelfs als zou je wel een goede strategie 'verkopen' als product zijnde ben je nog steeds wettelijk verplicht te zeggen dat de uitkomst in jouw onderzoek niet erg reliable is en dat de toekomst wel eens andere plannen kan hebben dan wat jij verwacht. Daarbij komt ook nog eens dat afhankelijk wat voor data je gebruikt, verleden tijd, gesimuleerde verleden tijd of dat je een test doet hoe de strategie in de toekomst het zal doen allemaal is gebonden aan andere eisen waarop je het moet presenteren. Dat soort dingen maakt het er niet makkelijker op om een juiste strategie te pakken (en te verkopen)quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat je een paar strategieën vindt die een monsterwinst zouden hebben opgeleverd (geen garanties voor de toekomst helaas)
Nou, ik weet het niet hoor want gezien het kleine aantal indicators dat ze gebruiken (maar een stuk of 5 terwijl een pro er wel 30 gebruikt) lijken het beginners. Ik begin ze pas serieus te nemen zodra er minstens 10 indicators bijkomen (met mooie kleurtjes natuurlijk).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat ik het hier wel mee eens kan zijn.Ik wacht lekker totdat de "pleuris" weer uitbreekt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:17 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet hoor want gezien het kleine aantal indicators dat ze gebruiken (maar een stuk of 5 terwijl een pro er wel 30 gebruikt) lijken het beginners. Ik begin ze pas serieus te nemen zodra er minstens 10 indicators bijkomen (met mooie kleurtjes natuurlijk).
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeveelheid indicatoren zegt geen drol omdat de meeste indicatoren sterk gecorreleerd zijn. RSI, ROC, Stochastics, CCI, etc meten allemaal hetzelfde, zij het met een verschillende berekening. Het feit dat indicatoren op een bepaald moment allemaal op "koop" of "verkoop" staan is daarom schijnzekerheid.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 04:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Maart vorig jaar - jaarwisseling 2009-2010 - uptrend
Jaarwisseling - juli 2010 - trading range
juli 2010 - ??? - downtrend
Who's with me?
Dat kan je toch doen via een matrix van een aandeel? Links een balk met buydata en rechts een met selldata en dan nog een teller die bijhoud voor elke tick het totale verhandelde volume.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Indicatoren stellen sowieso niks voor, omdat het a. gemiddelden zijn of b. afgeleiden (derivaten hihi) zijn van koersdata. Fundamentals schoppen altijd alles in de war. De enige indicatoren die ik betrouwbaar vind zijn de volumes.
Wat ik wel interessant zou vinden is een grafiek die rood/groen kleurt op of er aan de buy- or sellside van het orderboek gehandeld wordt. Bij rood weet je dat dat er veel gedumpt wordt, en bij groen wordt de laatkant leeggekocht. Zo kan de grafiek van een aandeel redelijk zijwaarts lopen, maar kan je dan doorzien of er toch geen partijen zijn die stiekem de boel aan het verkopen zijn.
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
Ga maar weer wat Arcelor Mittal kopen want die komen a.s. woensdag met de cijfers.
Alcoa was niet veel soeps iig.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef draaier89 het volgende:
[..]
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?
Meer een gok doe ik tegenwoordig vaak en 9 van de 10 keer gaat het goedquote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef draaier89 het volgende:
[..]
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?
Voor de geïnteresseerden onder ons, Mercer bedoelt dit:quote:Op maandag 26 juli 2010 17:29 schreef Mercer het volgende:
Als ik zo naar die S&P kijk vanaf '71, dan zijn we eigenlijk al op de weg naar beneden... Toch? Of zie ik dat nou verkeerd?
http://www.google.com/finance?q=INDEXSP:.INX
Ik was vanmorgen Exact Holding aan het bekijken. Grote fundamentele problemen zie ik niet in de nieuwsberichten geschiedenis. Alleen veel gedoe met management wisselingen. De koers gaat echter zo slecht dat het dividendrendement tot 12.32% (dividend 2009 / huidige koers) is gestegen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:23 schreef BigPimp het volgende:
Anyway, iemand nog interessante aandeeltjes als tip?
Hier wellicht wat info?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen Exact Holding aan het bekijken. Grote fundamentele problemen zie ik niet in de nieuwsberichten geschiedenis. Alleen veel gedoe met management wisselingen. De koers gaat echter zo slecht dat het dividendrendement tot 12.32% (dividend 2009 / huidige koers) is gestegen.
Is Exact ondergewaardeerd of zijn er negatieve ontwikkelingen te verwachten ?
Dit zou over de beurs, aandelen en valuta moeten gaan, inclusief wilde strategieën en leven tussen hoop en vrees. Echter, de laatste maanden zijn niet bijster spannend...quote:Op maandag 26 juli 2010 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen dit draadje en Bulls, Bears & Bucks?
Nounounou .. Als je het vergelijkt met 2008/2009 oké .. Maar dit zijn zéér interessante tijden. ;-)quote:Op maandag 26 juli 2010 21:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit zou over de beurs, aandelen en valuta moeten gaan, inclusief wilde strategieën en leven tussen hoop en vrees. Echter, de laatste maanden zijn niet bijster spannend...
36,50% is aardig. Waar kun je lezen wanneer dat dividend uitgekeerd wordt?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
Moet je eens kijken bij het dividend van Fornix![]()
Yup! Dat is exact wat ik bedoel! En ik had ook al die van '98 zitten vergelijken, leuk dat jij dat ook ziet! We zullen zien waar het heen gaat. Ik hoop (stiekem) nieuwe lows, maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Voor de geïnteresseerden onder ons, Mercer bedoelt dit:
http://www.google.com/fin(...)=INDEXSP:.INX&ntsp=0
Echter, dat zegt weinig. Kijk eens naar de periode van augustus tot oktober van 1998.
Hoe heb jij die google link zo gekregen, dat je hem meteen vanaf 1971 kan zien?quote:Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Mercer bedoelt dit:
http://www.google.com/fin(...)=INDEXSP:.INX&ntsp=0
Wat betekent 1,5 miljoen contracten S&P eigenlijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:27 schreef flyguy het volgende:
Wat een ongelofelijk laag volume vandaag zeg. Er was dan ook weinig nieuws, maar +/- 1,5 mil contracten S&P is echt weinig.
1.5 miljoen x een e-mini SP500 future. Is de meest verhandelde future.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:30 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat betekent 1,5 miljoen contracten S&P?
Ik vind het echt weinigquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Pic ter illustratie:
[ afbeelding ]
maar 1,5 is toch niet bijzonder weinig? 't Is de helft, maar niet uitzonderlijk
Verkopen. Zodra ze moeten gaan betalen ben je goed de sjaak.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Binnen vier weken 25% rendement gehaald op BP. (huidige stand van zaken).
Verkopen of blijven zitten? Wat denken jullie? Ik denk aan het eerste.
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:29 schreef BigPimp het volgende:
Nog weinig ervaring met beurs/aandelen, eh?
Ik zou ook verkopen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Verkopen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.![]()
Ethiek is een andere zaak. Maar ik snap je punt. Verkocht met precies 25% winst.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Verkopen natuurlijkWinst = winst. Ik vind het zelfs moreel verwerpelijk dat je investeert in zo'n prutsbedrijf dat geen enkele feeling heeft met de hedendaagse ethiek en manier van organisaties runnen.
Die opvatting staat mijlenver af van wat gebruikelijk is op de beurs.quote:
Ja dat is heel fijn dat het een defensief aandeel is/ lijkt, maar volgens mij is het belangrijker dat je de zwakte kan zien. Ik bedoel kijk naar die grafiek. Vanaf juni is er een poot omhoog gekomen, doet me een beetje teveel lijken op die poot omhoog van maart 2008. Ik zie eerder de 20 komen dan de 40.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:31 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.
Goedzo!!! En nu niet zeuren als er nog 20% bijkomt, dit is gewoon heel netjes!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:40 schreef Severus het volgende:
[..]
Ethiek is een andere zaak. Maar ik snap je punt. Verkocht met precies 25% winst.
Dan neem ik liever calls VIX.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:39 schreef Mercer het volgende:
Nog een goede short:
http://www.google.com/finance?q=infn
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.![]()
Verder staan ze er nu beter voor dan enkele jaren geleden na flink te hebben geherstructureerd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:31 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.
Het is wachten op echt nieuws.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Ah, we zetten weer nieuwe daylows. Kortom: er gebeurt niks op de beurs. Commence crash in 3..2..1..
Apple is niet zo overgewaardeerd (forward p/e van de rond de 15 geloof ik) als zeg Amazon.quote:
Ik zie die eReaders juist als een bedreiging voor Amazon. Amazon heeft nu het voordeel van schaalgrootte omdat je magazijnen moet hebben en een fysiek distributienetwerk. Maar voor electronische verspreiding heb je dat niet meer nodig. Dit geeft ruimte aan nieuwe spelers en kan marges dus verder onder druk zetten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:31 schreef BigPimp het volgende:
Amazon heeft veel potentie, vandaar hun P/E vooruit loopt.
Immers, straks heeft iedereen eReaders. Kopen ze hun boeken niet meer in de winkel. Waar haal je dan die eBooks vandaan? Amazon is dan de eerste gedachte..
Ja tuurlijk, het is alleen vandaag al 2% omlaag.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:31 schreef Sokz het volgende:
Haha short op unilever. Dan verdien je met super geluk een enkel procentje.
Amazon is een merknaam met een sterke associatie met boeken. Door de eReader verandert het speelveld van de boekenuitgeverijen volledig. De veelbezochte Amazon.com website (+ het gigantische affiliate netwerk) is uitermate geschikt voor de promotie van boeken. Het heeft voor de auteur veel meer te bieden dan welke promotie door een traditionele uitgeverij dan ook. Je ziet nu al dat auteurs hun ebook rechtstreeks via Amazon verkopen en de oorspronkelijke uitgeverij overslaan:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie die eReaders juist als een bedreiging voor Amazon. Amazon heeft nu het voordeel van schaalgrootte omdat je magazijnen moet hebben en een fysiek distributienetwerk. Maar voor electronische verspreiding heb je dat niet meer nodig. Dit geeft ruimte aan nieuwe spelers en kan marges dus verder onder druk zetten.
Goed punt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Amazon is een merknaam met een sterke associatie met boeken. Door de eReader verandert het speelveld van de boekenuitgeverijen volledig. De veelbezochte Amazon.com website (+ het gigantische affiliate netwerk) is uitermate geschikt voor de promotie van boeken. Het heeft voor de auteur veel meer te bieden dan welke promotie door een traditionele uitgeverij dan ook. Je ziet nu al dat auteurs hun ebook rechtstreeks via Amazon verkopen en de oorspronkelijke uitgeverij overslaan:
http://www.parool.nl/paro(...)ook-via-Amazon.dhtml
Het lijkt er op dat auteurs en Amazon elkaar weten te vinden, wat voor Amazon uiteraard het voordeel heeft dat de inkoop veel lager is en daarmee de winstmarge hoger. (Overigens kun je er wel vraagtekens bij zetten als een ebook exclusief via Amazon zal worden verkocht en alleen op de Kindle te lezen zal zijn. Maar de discussie gaat hier even over de zakelijke kant voor wat betreft Amazon.)
Ik denk dat de Amazon merknaam en hun website een asset met meer waarde zal blijken te zijn als hun distributienetwerk. De magazijnen kunnen voor andere artikelen worden ingezet of worden afgestoten.
Mijn betoog was vooral bedoeld om het voordeel van Amazon t.o.v. traditionele uitgeverijen aan te tonen. Je hebt gelijk dat er weer nieuwe partijen kunnen opstaan die op hun beurt Amazon omver werpen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:28 schreef SeLang het volgende:
Die hele internet wereld is gewoon moeilijk voorspelbaar. Wie voorzag facebook en Twitter 5 jaar geleden? En waar is Alta Vista gebleven? (was toch de leidende zoekmachine in rond 2000 ).
Het wordt lachen als facebook (ooit) naar de beurs gaat. Er wordt al gesproken van een market cap van 10 miljard en meerquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
In Amazon, Google en Facebook zou ik wel durven beleggen. Helaas zijn de waarderingen nog steeds veel te groot bij de huidige koersen. Ebay heb ik wel eens naar gekeken: niet zozeer vanwege al die veiligingen maar vanwege de potentie van Paypal.
Goeie speculanten ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar blijven die gasten in dit topic dit steeds die rally hebben "voorspeld"? 360? 380?
Trading rangeMarketmakers verdienen bakken met geld met dit beursklimaat
Niet iedereen kan geld verdienen. De winsten van de een moeten door de andere betaald worden. Fantastisch systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goeie speculanten ook.Maar dat is een minderheid. De banken verdienen idd het meest.
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:06 schreef Arcee het volgende:
Of ING: die gaat ook al tijden op en neer tussen 5.80 en 7.20.
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.![]()
Gegarandeerd?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.
SHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORTS!!!!!!!!!!!!!!quote:http://www.nu.nl/economie/2301949/fed-ziet-aarzeling-amerikaans-economisch-herstel.html
WASHINGTON - Het bescheiden herstel van de Amerikaanse economie is in sommige delen van het land aan het afzwakken. Dit zegt de Federal Reserve (Fed), het stelsel van Amerikaanse centrale banken, in een woensdag gepubliceerd rapport.
Die stimulering werkt indirect. En zeker bij de chipsindustrie werkt dat sterk (want zeer cyclisch): gestimuleerde bedrijven en consumenten kopen PC's, TV's, telefoons, etc --> chipindustrie profiteert sterk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Er zijn ook genoeg sectoren die helemaal geen stimulering gehad hebben en die toch heel goed draaien, pak de chipindustrie bijvoorbeeld. Die enorme economische dreun die komt er waarschijnlijk helemaal niet.
We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:
Maar verwacht jij dan serieus nog een ernstige economische crisis?
Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem. Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).
Maar hoe het zich gaat uitspelen weet niemand. Het wordt kort en diep of lang en ondiep. Overheden zullen natuurlijk het laatste proberen (zoals Japan). De vraag is vooral hoe lang ze het nog zelf in de hand kunnen houden.
Nee, de kern is niet vertrouwen maar insolvencyquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem.
We kijken naar een wereldwijd probleem dat met name in de laatste 3 decennia is ontstaan. Veel economische groei en groei van rijkdom was in de kern niet veel meer dan creditexpansie. Dat gaat de komende jaren in reverse of in elk geval afvlakken. Dat werkt door in de hele economie.quote:Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.
Er zijn maar heel weinig mensen in inkomen achteruit gegaan en men blijft gewoon op vakantie gaan en geld uitgeven. Waarom zou dat anders worden? Het systeem draait gewoon zoals het al 40 jaar draait en de mensen zijn er goed mee af. Ik zie niet in waar die crash vandaan moet komen.
Die staat er feitelijk los van (maar zal het herstel natuurlijk zwaar hinderen), ook zonder financiële crisis was die er gekomen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:03 schreef SeLang het volgende:
Het allergrootste probleem is natuurlijk de naderende pensioencrisis.
Ik ga het wel doen! Gewoon niet te groot, earnings gehad vandaag, hopen dat het nog wat omhoog gaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Als het te gemakkelijk klinkt doe ik 't alvast niet.
Op TA-basis neem ik aan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:31 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik ga het wel doen! Gewoon niet te groot, earnings gehad vandaag, hopen dat het nog wat omhoog gaat.
Yep, als ik naar die grafiek kijk, vraagt het gewoon om short te gaan, misschien dat het nog een stuk hoger gaat, dat zit ik dan wel uit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Op TA-basis neem ik aan?
In de VS zie ik zelf als shortkandidaten de cyclische bedrijven met veel schulden zoals Caterpillar en Alcoa.
Laat dat nu bijna precies de inhoud zijn van een zeer recent rapport van de Congressional Budget Officequote:Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef dvr het volgende:
[..]
...
Het grote probleem van nu is dat er een onmetelijk grote schuldenberg uitstaat die voor een groot deel nooit meer afbetaald kan worden. Dat probleem is tijdelijk geneutraliseerd door drie maatregelen:
...
quote:Over the past few years, U.S. government debt held by the public has grown rapidly—to the point that, compared with the total output of the economy, it is now higher than it has ever been except during the period around World War II. The recent increase in debt has been the result of three sets of factors: an imbalance between federal revenues and spending that predates the recession and the recent turmoil in financial markets, sharply lower revenues and elevated spending that derive directly from those economic conditions, and the costs of various federal policies implemented in response to the conditions.
Further increases in federal debt relative to the nation’s output (gross domestic product, or GDP) almost certainly lie ahead if current policies remain in place. The aging of the population and rising costs for health care will push federal spending, measured as a percentage of GDP, well above the levels experienced in recent decades. Unless policymakers restrain the growth of spending, increase revenues significantly as a share of GDP, or adopt some combination of those two approaches, growing budget deficits will cause debt to rise to unsupportable levels.
Het is een beetje een definitie kwestie maar ik zie dat in een grotere context: de cultuur van steeds meer een voorschot nemen op de toekomst. In plaats van te sparen voor spulletjes sluit je nu een lening af. En in plaats van te sparen voor je oude dag creëer je een omslagstelsel. Door de "echte" credit expansie en het naar de toekomst schuiven van (pensioen)kosten (wat eigenlijk ook een vorm van credit is) hebben we ook een voorschot genomen op economische groei en dat voorschot moet de komende jaren worden ingelost.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef dvr het volgende:
[..]
Die staat er feitelijk los van (maar zal het herstel natuurlijk zwaar hinderen), ook zonder financiële crisis was die er gekomen.
Ja, maar ik denk dat ik die weer terugkoop, toch een beetje tricky.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben je short gegaan op dat aandeel van net?
geen wonder. Orkut betekent letterlijk or-vaginaquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:44 schreef Lemans24 het volgende:
Die Facebook killer van Google is er toch al? Orkut.
Heel populair in Brazilië (en India, zie ik net), verder doet het volgens mij weinig.
De S&P lijkt op een bullflag. Dus omhoog de volgende dagen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:41 schreef Arcee het volgende:
S&P zakte door de 1100 heen naar 1092, maar staat inmiddels al weer boven de 1100.
Nu gebeurt precies het omgekeerde: in Californië worden mensen die in overheidsdienst zijn 3 dagen per maand gedwongen op onbetaald verlof gestuurd zodat de staat cash uitspaart.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:53 schreef JimmyJames het volgende:
Een gratis maand salaris voor iedereenGoed voor de consumptie.
Maar waarom dan? 20% van de bevolking verhongeren terwijl er technisch gesproken geen enkele reden is waarom de landbouw niet meer zou functioneren? Zelfs in Duitsland in 1945 is geen 20% van de bevolking verhongerd. En daar hadden we het over een staat die volledig ophield te bestaan en waarbij miljoenenlegers dag in, dag uit bezig waren de infrastructuur van het land te vernietigen. Wat denk je wel niet dat er staat te gebeuren?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Toppiet het volgende:
LXIV, dat gaat nog komen. Je kan het al zien in het tekort van 30 miljard per jaar. Dit is over 10 jaar 300 miljard. De staatschuld nu is 300 miljard+. Oftewel dit kan zo niet doorgaan. Lege winkels, werkeloze mensen die zwerven op straat, honger, al deze dingen zijn al aan het beginnen in amerika. Rellen, ik verwacht deze eigenlijk ook wel. We staan aan het begin van een depressie die groter zal zijn dan de depressie van de jaren 30. Het kan zijn dat 20% van de nederlandse bevolking ten dode zal zijn opgeschreven, simpelweg ze gaan verhongeren.
En ook dat kan feitelijk gemakkelijk zonder enig probleem. Jammer voor de mensen met geld, dubbel verdienen voor de mensen met schulden. Maar het kan wel. Eigenlijk hetzelfde als een aandelenemissie van een bedrijf. Die aandelen (dollars) verminderen dan wel wat in totale waarde, maar anderzijds ook niet zo veel want de economie groeit verhoudingsgewijs mee.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:53 schreef JimmyJames het volgende:
Een gratis maand salaris voor iedereenGoed voor de consumptie.
Da's allemaal leuk, maar wat als de euro valt? Of de dollar? Wat wil je dan gaan drukken?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom dan? 20% van de bevolking verhongeren terwijl er technisch gesproken geen enkele reden is waarom de landbouw niet meer zou functioneren? Zelfs in Duitsland in 1945 is geen 20% van de bevolking verhongerd. En daar hadden we het over een staat die volledig ophield te bestaan en waarbij miljoenenlegers dag in, dag uit bezig waren de infrastructuur van het land te vernietigen. Wat denk je wel niet dat er staat te gebeuren?
Ook zo'n tekort is uiteindelijk gewoon virtueel. Een getal op papier of in een computergeheugen. Geen enkele reden om honger te gaan lijden. In Nederland hebben wel altijd met zo'n ongekende luxe geleefd dat het absoluut geen pijn doet al leveren we de helft in. En daar hebben we het niet eens over, het gaat om enkele procenten.
De overheid kan prima 20% bezuinigen zonder dat er iets merkbaars gebeurd. Dan gaan ze gewoon wat minder luxe uitgeven. Zoals alle reele rente betalen van mensen die een huis gekocht hebben, of minimumlonen voor mensen die niet willen werken, of mensen 40 euro per uur te betalen om met hun "adhd" broertje naar de bioscoop te gaan. Allemaal pure welvaartsproblematiek. Dat kan er allemaal gerust af, dat is alleen maar gezond.
Hoezo vallen? Wat vind je vallen? 80% omlaag? Dat staan de centrale banken niet toe. En waarom zou dat gebeuren? De dollar en de euro zijn juist de meer stabiele munten in de wereld. Hooguit overgewaardeerd tov van de Yuan, maar dat doen de Chinezen zelf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Da's allemaal leuk, maar wat als de euro valt? Of de dollar? Wat wil je dan gaan drukken?
De landbouw kan wel functioneren, maar als voedsel onder kostprijs moet worden verkocht dan zal het niet efficient gaan werken. Een tekort is alleen virtueel als de geld uit het niets print. Dit is een recept voor hyperinflatie. 20% is 60 miljard. Waar wil jij 60 miljard vandaan halen? En denk je niet dat 60 miljard vraag halen uit de economie tot problemen leidt?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom dan? 20% van de bevolking verhongeren terwijl er technisch gesproken geen enkele reden is waarom de landbouw niet meer zou functioneren? Zelfs in Duitsland in 1945 is geen 20% van de bevolking verhongerd. En daar hadden we het over een staat die volledig ophield te bestaan en waarbij miljoenenlegers dag in, dag uit bezig waren de infrastructuur van het land te vernietigen. Wat denk je wel niet dat er staat te gebeuren?
Ook zo'n tekort is uiteindelijk gewoon virtueel. Een getal op papier of in een computergeheugen. Geen enkele reden om honger te gaan lijden. In Nederland hebben wel altijd met zo'n ongekende luxe geleefd dat het absoluut geen pijn doet al leveren we de helft in. En daar hebben we het niet eens over, het gaat om enkele procenten.
De overheid kan prima 20% bezuinigen zonder dat er iets merkbaars gebeurd. Dan gaan ze gewoon wat minder luxe uitgeven. Zoals alle reele rente betalen van mensen die een huis gekocht hebben, of minimumlonen voor mensen die niet willen werken, of mensen 40 euro per uur te betalen om met hun "adhd" broertje naar de bioscoop te gaan. Allemaal pure welvaartsproblematiek. Dat kan er allemaal gerust af, dat is alleen maar gezond.
Waarom zou voedsel onder de kostprijs verkocht moeten worden? Als er tekorten ontstaan zal de prijs juist stijgen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:47 schreef Toppiet het volgende:
[..]
De landbouw kan wel functioneren, maar als voedsel onder kostprijs moet worden verkocht dan zal het niet efficient gaan werken. Een tekort is alleen virtueel als de geld uit het niets print. Dit is een recept voor hyperinflatie. 20% is 60 miljard. Waar wil jij 60 miljard vandaan halen? En denk je niet dat 60 miljard vraag halen uit de economie tot problemen leidt?
Ik denk dat je onderschat wat het probleem is, geen simpele recessie maar een daadwerkelijke depressie. Een double dip impliceert een herstel na een tweede recessie dip, maar zo simpel werkt het niet zoals in 2003.
in de grote depressie was er tekort aan voedsel maar had men niet het geld dit voedsel te kopen. dit drukte de prijs onder de kostprijs.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou voedsel onder de kostprijs verkocht moeten worden? Als er tekorten ontstaan zal de prijs juist stijgen.
2009 zeker?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:32 schreef LXIV het volgende:
Als je in mrt 2008 over straat liep zag je niks, helemaal niks, van de crisis. En dat was dan voorlopig de diepste dip.
Zo ver zal het zeker niet komen, Nederland produceert meer dan tweemaal de binnenlandse voedselbehoefte. In het op een na ergste geval (euro dood, olietoevoer dood, etc) kan de overheid voedsel rantsoeneren en distribueren om iedereen in leven te houden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Toppiet het volgende:
Het kan zijn dat 20% van de nederlandse bevolking ten dode zal zijn opgeschreven, simpelweg ze gaan verhongeren.
Mensen besteden dus minder geld aan vakanties (geldt kennelijk niet voor iedereenquote:Nederlander vaker op korte vakantie
` Nederlanders zijn vorig jaar ondanks
de recessie vaker op vakantie gegaan.
Maar die reizen waren wel korter en
dichter bij huis,staat in een rapport
van het Nederlands Research Instituut
voor Recreatie en Toerisme.
Het aantal vakanties steeg vorig jaar
met 1,3 procent,maar het totaal aantal
overnachtingen nam af.Ook besteedden
Nederlandse toeristen vorig jaar minder
geld tijdens hun vakantie.
Nederlanders gaan vaker in eigen land
op vakantie.Vooral de Noordzee wordt
populairder.De cijfers bewijzen volgens
het instituut dat mensen in crisistijd
veel waarde hechten aan vakantie.
Vroeger (>10 jaar geleden) deed ik altijd de eerste, nu de tweedequote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Even iets anders (Wordt future eigenlijk nederlands of engels uitgesproken? (fu-tu-reh of fjoetcher?)
Grappig, aangezien Buffett zelf niet in Technologie belegdequote:'Chinees-Amerikaan mogelijk opvolger Buffett'
30 juli 2010, 14:54 | ANP
NEW YORK (AFN) - De Chinees-Amerikaanse investeerder Li Lu is een van de belangrijkste kandidaten om de Amerikaanse superbelegger Warren Buffett op termijn op te volgen. Dat zei vicevoorzitter Charlie Munger van Buffett's investeringsfonds Berkshire Hathaway vrijdag tegen de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal.
De tachtigjarige Buffett, één van de rijkste mensen ter wereld, zegt nog geen plannen te hebben om op te stappen, aldus de krant. Als hij wel vertrekt, wordt zijn functie waarschijnlijk opgesplitst tussen een functie van bestuursvoorzitter en die van investeerder.
Li Lu zou na het vertrek de investeringsverantwoordelijkheden van Buffett over kunnen nemen, zo suggereert Munger, die goed bevriend is met Li. De Chinese Amerikaan zou al veel geld hebben binnengehaald voor Berkshire door met name investeringen in Aziatische technologiebedrijven.
Wordt alweer positief uitgelegd door CNBCquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:04 schreef SeLang het volgende:
Wederom dramatische slechte macrocijfers. Paniekacties van Obama/ FED (want bijna verkiezingen) kunnen niet lang uitblijven.
Ik denk dat het ANP berichtje erg vluchtig geschreven is. Li Lu heeft Berkshire gewezen op BYD. Dat zou je een techologie bedrijf kunnen noemen omdat ze met batterijen werken, maar het heeft een toepassing die Warren Buffett ook snapt: electrische auto's.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Grappig, aangezien Buffett zelf niet in Technologie belegde
AEX en WS al weer groen idd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:12 schreef JimmyJames het volgende:
Wordt alweer positief uitgelegd door CNBCNiets aan de hand.
Dus je denkt dat we nu goed weer spelen en dat na de zomer de boel in elkaar tyft? Denk ik iig. wel, tenzij Bennie nieuwe toner bestelt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:04 schreef SeLang het volgende:
Het doet me steeds meer denken aan de eerste helft van 2008. Toen zaten ook al die hijgerige zenders zoals CNBC mooi weer te spelen terwijl je als je het nieuws een beetje volgde de zaak gewoon in zag storten. En de beurs bleef maar bubbelen. De S&P500 was zelfs nog rond 1400. Pas in september werd het toen opeens paniek. Ik heb dat altijd raar gevonden en nu heb ik weer zo'n zelfde gevoel.
Dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat het me daaraan doet denken. Toen was het vreemd, nu ook. Maar de beurs valt niet te voorspellen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus je denkt dat we nu goed weer spelen en dat na de zomer de boel in elkaar tyft? Denk ik iig. wel, tenzij Bennie nieuwe toner bestelt.
Tijd om Franse staatsleningen te dumpen.quote:IMF waarschuwt Frankrijk over tekort
30 juli 2010, 18:17 | ANP
WASHINGTON (AFN) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft Frankrijk vrijdag gewaarschuwd dat er extra inspanningen nodig zijn om het begrotingstekort in 2013 tot 3 procent terug te brengen.
De Franse overheid heeft toegezegd het tekort, dat dit jaar uitkomt op maar liefst 8 procent van het bruto binnenlands product (bbp), volgend jaar terug te brengen tot 6 procent en tot 3 procent in 2013. Dat is het niveau dat officieel maximaal wordt toegestaan in de eurozone.
Volgens het IMF lukt het Frankrijk dankzij al eerder aangekondigde bezuinigingsmaatregelen wel om het tekort volgend jaar terug te schroeven tot 6,1 procent. Het fonds denkt echter dat daarna de klad erin komt en dat het land in 2013 uitkomt op een percentage van 3,9 procent en 3,2 procent in 2014. Volgens het IMF haalt Frankrijk de wenselijke 3 procent pas in 2015.
WS tikt anders net een day-high weg.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef TeringHenkie het volgende:
Jammer trouwens voor de mensen die enthousiast long zijn gegaan tegen sluiting, WS alweer -0,35 %
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |