Het wordt lachen als facebook (ooit) naar de beurs gaat. Er wordt al gesproken van een market cap van 10 miljard en meerquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
In Amazon, Google en Facebook zou ik wel durven beleggen. Helaas zijn de waarderingen nog steeds veel te groot bij de huidige koersen. Ebay heb ik wel eens naar gekeken: niet zozeer vanwege al die veiligingen maar vanwege de potentie van Paypal.
Goeie speculanten ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar blijven die gasten in dit topic dit steeds die rally hebben "voorspeld"? 360? 380?
Trading rangeMarketmakers verdienen bakken met geld met dit beursklimaat
Niet iedereen kan geld verdienen. De winsten van de een moeten door de andere betaald worden. Fantastisch systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goeie speculanten ook.Maar dat is een minderheid. De banken verdienen idd het meest.
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:06 schreef Arcee het volgende:
Of ING: die gaat ook al tijden op en neer tussen 5.80 en 7.20.
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.![]()
Gegarandeerd?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.
SHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORTS!!!!!!!!!!!!!!quote:http://www.nu.nl/economie/2301949/fed-ziet-aarzeling-amerikaans-economisch-herstel.html
WASHINGTON - Het bescheiden herstel van de Amerikaanse economie is in sommige delen van het land aan het afzwakken. Dit zegt de Federal Reserve (Fed), het stelsel van Amerikaanse centrale banken, in een woensdag gepubliceerd rapport.
Die stimulering werkt indirect. En zeker bij de chipsindustrie werkt dat sterk (want zeer cyclisch): gestimuleerde bedrijven en consumenten kopen PC's, TV's, telefoons, etc --> chipindustrie profiteert sterk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Er zijn ook genoeg sectoren die helemaal geen stimulering gehad hebben en die toch heel goed draaien, pak de chipindustrie bijvoorbeeld. Die enorme economische dreun die komt er waarschijnlijk helemaal niet.
We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:
Maar verwacht jij dan serieus nog een ernstige economische crisis?
Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem. Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).
Maar hoe het zich gaat uitspelen weet niemand. Het wordt kort en diep of lang en ondiep. Overheden zullen natuurlijk het laatste proberen (zoals Japan). De vraag is vooral hoe lang ze het nog zelf in de hand kunnen houden.
Nee, de kern is niet vertrouwen maar insolvencyquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem.
We kijken naar een wereldwijd probleem dat met name in de laatste 3 decennia is ontstaan. Veel economische groei en groei van rijkdom was in de kern niet veel meer dan creditexpansie. Dat gaat de komende jaren in reverse of in elk geval afvlakken. Dat werkt door in de hele economie.quote:Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.
Er zijn maar heel weinig mensen in inkomen achteruit gegaan en men blijft gewoon op vakantie gaan en geld uitgeven. Waarom zou dat anders worden? Het systeem draait gewoon zoals het al 40 jaar draait en de mensen zijn er goed mee af. Ik zie niet in waar die crash vandaan moet komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |