abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:59:19 #226
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84583117
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef jaco het volgende:

In Amazon, Google en Facebook zou ik wel durven beleggen. Helaas zijn de waarderingen nog steeds veel te groot bij de huidige koersen. Ebay heb ik wel eens naar gekeken: niet zozeer vanwege al die veiligingen maar vanwege de potentie van Paypal.
Het wordt lachen als facebook (ooit) naar de beurs gaat. Er wordt al gesproken van een market cap van 10 miljard en meer :X Met een goede spin kun je dat ook wel verdedigen c_/

Aan ebay is imho idd alleen paypal interessant. Het wordt steeds meer gebruikt. Ebay zelf is volgens mij een beetje over haar hoogtepunt heen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:10:38 #227
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84585627
En dan komt net het bericht dat Google een 'facebook-concurrent' gaat ontwikkelen.
pi_84585831
Is al best lang bekend, vraag me af waarom dat nu ineens weer wordt opgepikt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:44:22 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84586975
Die Facebook killer van Google is er toch al? Orkut.
Heel populair in Brazilië (en India, zie ik net), verder doet het volgens mij weinig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemans24 op 28-07-2010 13:50:36 ]
pi_84588540
Dat had een killer moeten worden ja, maar aangezien het verwachte succes uit is gebleven, zijn ze met een nieuw project begonnen.
pi_84596310
Zo'n aandelen zijn goed voor pump & dump maar no way dat je ze jaren kan bijhouden...
pi_84598404
Waar blijven die gasten in dit topic dit steeds die rally hebben "voorspeld"? 360? 380?
Trading range *O* Marketmakers verdienen bakken met geld met dit beursklimaat :W
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 19:04:48 #233
862 Arcee
Look closer
pi_84598436
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar blijven die gasten in dit topic dit steeds die rally hebben "voorspeld"? 360? 380?
Trading range *O* Marketmakers verdienen bakken met geld met dit beursklimaat :W
Goeie speculanten ook. :s) Maar dat is een minderheid. De banken verdienen idd het meest.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 19:06:25 #234
862 Arcee
Look closer
pi_84598492
Toch zou je zeggen dat het redelijk voorspelbaar is. Beurs gaat naar 340-350 en weer terug naar 300-310 en weer terug, enz.

Of ING: die gaat ook al tijden op en neer tussen 5.80 en 7.20.

Maar ja, ik durf er zelf niet aan.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:17:46 #235
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_84598903
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Goeie speculanten ook. :s) Maar dat is een minderheid. De banken verdienen idd het meest.
Niet iedereen kan geld verdienen. De winsten van de een moeten door de andere betaald worden. Fantastisch systeem 8-)
The more debt, the better
pi_84599125
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:06 schreef Arcee het volgende:
Of ING: die gaat ook al tijden op en neer tussen 5.80 en 7.20.
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas. }:|
pi_84601514
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:23 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas. }:|
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.
pi_84603358
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.
Gegarandeerd? :D Heb je mij dat ergens horen zeggen? Nee dus. Als ik zou kunnen garanderen, was ik wel all-in gegaan. *)
pi_84613374
quote:
http://www.nu.nl/economie/2301949/fed-ziet-aarzeling-amerikaans-economisch-herstel.html
WASHINGTON - Het bescheiden herstel van de Amerikaanse economie is in sommige delen van het land aan het afzwakken. Dit zegt de Federal Reserve (Fed), het stelsel van Amerikaanse centrale banken, in een woensdag gepubliceerd rapport.
SHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORTS!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:39:18 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84618710
Dit is eigenlijk vorig jaar al gezegd. Die stimulerings paketten werken met een vertraging, daarom waren economische cijfers en bedrijfscijfers in de laatste 12 maanden ook niet interessant (want kunstmatig). Maar in de tweede helft van dit jaar (dus vanaf nu ongeveer) zijn de effecten van stimuleren en van de voorradencyclus langzaam aan uitgewerkt en gaan we dus een beter beeld krijgen hoe het met de echte economie gaat. In het komende jaar worden cijfers dus weer interessant, in tegenstelling tot de afgelopen 12 maanden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:31:17 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84620189
Er zijn ook genoeg sectoren die helemaal geen stimulering gehad hebben en die toch heel goed draaien, pak de chipindustrie bijvoorbeeld. Die enorme economische dreun die komt er waarschijnlijk helemaal niet.
The End Times are wild
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:47:17 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84620740
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Er zijn ook genoeg sectoren die helemaal geen stimulering gehad hebben en die toch heel goed draaien, pak de chipindustrie bijvoorbeeld. Die enorme economische dreun die komt er waarschijnlijk helemaal niet.
Die stimulering werkt indirect. En zeker bij de chipsindustrie werkt dat sterk (want zeer cyclisch): gestimuleerde bedrijven en consumenten kopen PC's, TV's, telefoons, etc --> chipindustrie profiteert sterk.

Met name in de huidige crisis is een sterke (tijdelijke) opleving in de chipsindustrie niet zo verwonderlijk want bedrijven hadden investeringen in nieuw IT spul abrupt stopgezet in 2008. Maar als het weer even beter lijkt te gaan krijg je veel inhaalvraag. Dat is wat we het afgelopen jaar duidelijk zagen.

Ik heb zelf in de chipindustrie gewerkt en me erover verbaasd hoe snel een goede outlook plotseling kan omslaan. Zo heb je een hoop orders en 1-2 maanden later zijn die opeens allemaal weer gecanceld. Als de economie even tegensputtert cancelt iedereen zijn orders want iedereen is als de dood om met voorraden te blijven zitten.
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:20:00 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84621838
Maar verwacht jij dan serieus nog een ernstige economische crisis? Dus in het geval van Nederland lege winkels, mensen die werkeloos over straat zwerven, honger in achterstandswijken, rellen, etc?
Op straat heb ik tot nu toe helemaal niks van de crisis gemerkt. De restaurantjes zitten nog gewoon vol. Het is allemaal percentueel wat minder geworden, maar niks schokkends.

Wat merk ik nu helemaal van de crisis? Een paar mensen zijn ontslagen of weggegaan bij hun bedrijf (ABN-amro), maar die vonden allemaal binnen een maand weer ander werk. Een aantal mensen die ik ken zitten met 2 huizen, maar die willen geen (virtueel) verlies nemen van 10%, maw nog steeds het onderste uit de kan. Anders waren ze die huizen ook wel kwijt. En verder? Dat was het dan wel. Bij de overheid moet 20% bezuinigd worden, dat gebeurt door op de lange termijn mensen natuurlijk te laten afvloeiien. Was dit dan die enorme crisis?
The End Times are wild
pi_84621977
Ik ga terug beginnen investeren in Asian Bamboo denk ik. Klein bedrag, bijkopen aan lagere koersen. Het is een vervangproduct voor hout en ecologischer -> hard nodig.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:26:27 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84622052
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:
Maar verwacht jij dan serieus nog een ernstige economische crisis?
We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).

Maar hoe het zich gaat uitspelen weet niemand. Het wordt kort en diep of lang en ondiep. Overheden zullen natuurlijk het laatste proberen (zoals Japan). De vraag is vooral hoe lang ze het nog zelf in de hand kunnen houden.
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:37:18 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84622434
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

We zijn amper begonnen imo. De meeste bubbels zijn nog opgeblazen (dat geef je eigenlijk zelf ook aan met je voorbeelden), de meeste banken insolvent en overheden hebben geen munitie meer (rente=0, geld lenen voor stimuleren lijkt voorbij).

Maar hoe het zich gaat uitspelen weet niemand. Het wordt kort en diep of lang en ondiep. Overheden zullen natuurlijk het laatste proberen (zoals Japan). De vraag is vooral hoe lang ze het nog zelf in de hand kunnen houden.
Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem. Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.

Er zijn maar heel weinig mensen in inkomen achteruit gegaan en men blijft gewoon op vakantie gaan en geld uitgeven. Waarom zou dat anders worden? Het systeem draait gewoon zoals het al 40 jaar draait en de mensen zijn er goed mee af. Ik zie niet in waar die crash vandaan moet komen.
The End Times are wild
pi_84623393
Ik denk trouwens wel dat er veel mensen in de problemen zitten in de categorie 50+. Daarom niet in financiële problemen, maar wel zonder werk en met weinig hoop om nog snel werk te vinden.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:03:27 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84623437
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het vertrouwen in het financiële systeem keert langzaam weer terug, en dat was eigenlijk de kern van het probleem.
Nee, de kern is niet vertrouwen maar insolvency

quote:
Er zijn nog wel wat bubbles, maar het leeglopen daarvan hoeft helemaal geen ramp te zijn. Pak nu de bubble aller bubbles, de huizenmarkt. Een daling van 30% lijkt dan heel erg, maar vergeet niet dat 90% van de huizenbezitters dat gewoon als overwaarde heeft. Er verdampt alleen een virtueel iets. Van die 10% die een tophypotheek heeft kan 80% gewoon zijn maandlasten betalen. Dan blijft er nog 2% over die een potentieel probleemgeval is. Als je kijkt naar de spread tussen de rente en de hypotheekrente verdient een bank dat in een jaar.

Er zijn maar heel weinig mensen in inkomen achteruit gegaan en men blijft gewoon op vakantie gaan en geld uitgeven. Waarom zou dat anders worden? Het systeem draait gewoon zoals het al 40 jaar draait en de mensen zijn er goed mee af. Ik zie niet in waar die crash vandaan moet komen.
We kijken naar een wereldwijd probleem dat met name in de laatste 3 decennia is ontstaan. Veel economische groei en groei van rijkdom was in de kern niet veel meer dan creditexpansie. Dat gaat de komende jaren in reverse of in elk geval afvlakken. Dat werkt door in de hele economie.

Het allergrootste probleem is natuurlijk de naderende pensioencrisis. Ik zie dat als hetzelfde probleem omdat het een vorm van staatsschuld is en de vermeende zekerheid van pensioen er ook voor heeft gezorgd dat mensen minder spaarden. Het pensioenprobleem is minder acuut maar wel veel groter van omvang dan de "creditcrunch" en het zal geleidelijk aan binnensluipen. NL is een van de weinige landen waar pensioenen redelijk zijn geregeld (geen omslagstelsel) maar ook in NL zullen tekorten komen door dalende assetprijzen (in reële termen, of iig zullen door de huidige overwaardering van assets de returns lager uitpakken dan men anticipeert). Daarnaast zal NL in een geglobaliseerde wereld gewoon meelijden met problemen in andere landen.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')