Zelfs als zou je wel een goede strategie 'verkopen' als product zijnde ben je nog steeds wettelijk verplicht te zeggen dat de uitkomst in jouw onderzoek niet erg reliable is en dat de toekomst wel eens andere plannen kan hebben dan wat jij verwacht. Daarbij komt ook nog eens dat afhankelijk wat voor data je gebruikt, verleden tijd, gesimuleerde verleden tijd of dat je een test doet hoe de strategie in de toekomst het zal doen allemaal is gebonden aan andere eisen waarop je het moet presenteren. Dat soort dingen maakt het er niet makkelijker op om een juiste strategie te pakken (en te verkopen)quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat je een paar strategieėn vindt die een monsterwinst zouden hebben opgeleverd (geen garanties voor de toekomst helaas)
Nou, ik weet het niet hoor want gezien het kleine aantal indicators dat ze gebruiken (maar een stuk of 5 terwijl een pro er wel 30 gebruikt) lijken het beginners. Ik begin ze pas serieus te nemen zodra er minstens 10 indicators bijkomen (met mooie kleurtjes natuurlijk).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat ik het hier wel mee eens kan zijn.Ik wacht lekker totdat de "pleuris" weer uitbreekt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:17 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet hoor want gezien het kleine aantal indicators dat ze gebruiken (maar een stuk of 5 terwijl een pro er wel 30 gebruikt) lijken het beginners. Ik begin ze pas serieus te nemen zodra er minstens 10 indicators bijkomen (met mooie kleurtjes natuurlijk).
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeveelheid indicatoren zegt geen drol omdat de meeste indicatoren sterk gecorreleerd zijn. RSI, ROC, Stochastics, CCI, etc meten allemaal hetzelfde, zij het met een verschillende berekening. Het feit dat indicatoren op een bepaald moment allemaal op "koop" of "verkoop" staan is daarom schijnzekerheid.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 04:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Maart vorig jaar - jaarwisseling 2009-2010 - uptrend
Jaarwisseling - juli 2010 - trading range
juli 2010 - ??? - downtrend
Who's with me?
Dat kan je toch doen via een matrix van een aandeel? Links een balk met buydata en rechts een met selldata en dan nog een teller die bijhoud voor elke tick het totale verhandelde volume.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Indicatoren stellen sowieso niks voor, omdat het a. gemiddelden zijn of b. afgeleiden (derivaten hihi) zijn van koersdata. Fundamentals schoppen altijd alles in de war. De enige indicatoren die ik betrouwbaar vind zijn de volumes.
Wat ik wel interessant zou vinden is een grafiek die rood/groen kleurt op of er aan de buy- or sellside van het orderboek gehandeld wordt. Bij rood weet je dat dat er veel gedumpt wordt, en bij groen wordt de laatkant leeggekocht. Zo kan de grafiek van een aandeel redelijk zijwaarts lopen, maar kan je dan doorzien of er toch geen partijen zijn die stiekem de boel aan het verkopen zijn.
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
Ga maar weer wat Arcelor Mittal kopen want die komen a.s. woensdag met de cijfers.
Alcoa was niet veel soeps iig.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef draaier89 het volgende:
[..]
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?
Meer een gok doe ik tegenwoordig vaak en 9 van de 10 keer gaat het goedquote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef draaier89 het volgende:
[..]
En waarom verwacht je dat de cijfers goed zijn?
Voor de geļnteresseerden onder ons, Mercer bedoelt dit:quote:Op maandag 26 juli 2010 17:29 schreef Mercer het volgende:
Als ik zo naar die S&P kijk vanaf '71, dan zijn we eigenlijk al op de weg naar beneden... Toch? Of zie ik dat nou verkeerd?
http://www.google.com/finance?q=INDEXSP:.INX
Ik was vanmorgen Exact Holding aan het bekijken. Grote fundamentele problemen zie ik niet in de nieuwsberichten geschiedenis. Alleen veel gedoe met management wisselingen. De koers gaat echter zo slecht dat het dividendrendement tot 12.32% (dividend 2009 / huidige koers) is gestegen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:23 schreef BigPimp het volgende:
Anyway, iemand nog interessante aandeeltjes als tip?
Hier wellicht wat info?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen Exact Holding aan het bekijken. Grote fundamentele problemen zie ik niet in de nieuwsberichten geschiedenis. Alleen veel gedoe met management wisselingen. De koers gaat echter zo slecht dat het dividendrendement tot 12.32% (dividend 2009 / huidige koers) is gestegen.
Is Exact ondergewaardeerd of zijn er negatieve ontwikkelingen te verwachten ?
Dit zou over de beurs, aandelen en valuta moeten gaan, inclusief wilde strategieėn en leven tussen hoop en vrees. Echter, de laatste maanden zijn niet bijster spannend...quote:Op maandag 26 juli 2010 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen dit draadje en Bulls, Bears & Bucks?
Nounounou .. Als je het vergelijkt met 2008/2009 oké .. Maar dit zijn zéér interessante tijden. ;-)quote:Op maandag 26 juli 2010 21:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit zou over de beurs, aandelen en valuta moeten gaan, inclusief wilde strategieėn en leven tussen hoop en vrees. Echter, de laatste maanden zijn niet bijster spannend...
36,50% is aardig. Waar kun je lezen wanneer dat dividend uitgekeerd wordt?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
Moet je eens kijken bij het dividend van Fornix![]()
Yup! Dat is exact wat ik bedoel! En ik had ook al die van '98 zitten vergelijken, leuk dat jij dat ook ziet! We zullen zien waar het heen gaat. Ik hoop (stiekem) nieuwe lows, maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Voor de geļnteresseerden onder ons, Mercer bedoelt dit:
http://www.google.com/fin(...)=INDEXSP:.INX&ntsp=0
Echter, dat zegt weinig. Kijk eens naar de periode van augustus tot oktober van 1998.
Hoe heb jij die google link zo gekregen, dat je hem meteen vanaf 1971 kan zien?quote:Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Mercer bedoelt dit:
http://www.google.com/fin(...)=INDEXSP:.INX&ntsp=0
Wat betekent 1,5 miljoen contracten S&P eigenlijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:27 schreef flyguy het volgende:
Wat een ongelofelijk laag volume vandaag zeg. Er was dan ook weinig nieuws, maar +/- 1,5 mil contracten S&P is echt weinig.
1.5 miljoen x een e-mini SP500 future. Is de meest verhandelde future.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:30 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat betekent 1,5 miljoen contracten S&P?
Ik vind het echt weinigquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Pic ter illustratie:
[ afbeelding ]
maar 1,5 is toch niet bijzonder weinig? 't Is de helft, maar niet uitzonderlijk
Verkopen. Zodra ze moeten gaan betalen ben je goed de sjaak.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Binnen vier weken 25% rendement gehaald op BP. (huidige stand van zaken).
Verkopen of blijven zitten? Wat denken jullie? Ik denk aan het eerste.
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:29 schreef BigPimp het volgende:
Nog weinig ervaring met beurs/aandelen, eh?
Ik zou ook verkopen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Verkopen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef Severus het volgende:
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.![]()
Ethiek is een andere zaak. Maar ik snap je punt. Verkocht met precies 25% winst.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Verkopen natuurlijkWinst = winst. Ik vind het zelfs moreel verwerpelijk dat je investeert in zo'n prutsbedrijf dat geen enkele feeling heeft met de hedendaagse ethiek en manier van organisaties runnen.
Die opvatting staat mijlenver af van wat gebruikelijk is op de beurs.quote:
Ja dat is heel fijn dat het een defensief aandeel is/ lijkt, maar volgens mij is het belangrijker dat je de zwakte kan zien. Ik bedoel kijk naar die grafiek. Vanaf juni is er een poot omhoog gekomen, doet me een beetje teveel lijken op die poot omhoog van maart 2008. Ik zie eerder de 20 komen dan de 40.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:31 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.
Goedzo!!! En nu niet zeuren als er nog 20% bijkomt, dit is gewoon heel netjes!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:40 schreef Severus het volgende:
[..]
Ethiek is een andere zaak. Maar ik snap je punt. Verkocht met precies 25% winst.
Dan neem ik liever calls VIX.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:39 schreef Mercer het volgende:
Nog een goede short:
http://www.google.com/finance?q=infn
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Want? Iedereen heeft kennelijk commentaar op die short Unilever? Maar ik heb nog geen enkele onderbouwing gehoord.![]()
Verder staan ze er nu beter voor dan enkele jaren geleden na flink te hebben geherstructureerd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:31 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Unilever is een defensief aandeel, onverstandig om te shorten.
Het is wachten op echt nieuws.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Ah, we zetten weer nieuwe daylows. Kortom: er gebeurt niks op de beurs. Commence crash in 3..2..1..
Apple is niet zo overgewaardeerd (forward p/e van de rond de 15 geloof ik) als zeg Amazon.quote:
Ik zie die eReaders juist als een bedreiging voor Amazon. Amazon heeft nu het voordeel van schaalgrootte omdat je magazijnen moet hebben en een fysiek distributienetwerk. Maar voor electronische verspreiding heb je dat niet meer nodig. Dit geeft ruimte aan nieuwe spelers en kan marges dus verder onder druk zetten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:31 schreef BigPimp het volgende:
Amazon heeft veel potentie, vandaar hun P/E vooruit loopt.
Immers, straks heeft iedereen eReaders. Kopen ze hun boeken niet meer in de winkel. Waar haal je dan die eBooks vandaan? Amazon is dan de eerste gedachte..
Ja tuurlijk, het is alleen vandaag al 2% omlaag.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:31 schreef Sokz het volgende:
Haha short op unilever. Dan verdien je met super geluk een enkel procentje.
Amazon is een merknaam met een sterke associatie met boeken. Door de eReader verandert het speelveld van de boekenuitgeverijen volledig. De veelbezochte Amazon.com website (+ het gigantische affiliate netwerk) is uitermate geschikt voor de promotie van boeken. Het heeft voor de auteur veel meer te bieden dan welke promotie door een traditionele uitgeverij dan ook. Je ziet nu al dat auteurs hun ebook rechtstreeks via Amazon verkopen en de oorspronkelijke uitgeverij overslaan:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie die eReaders juist als een bedreiging voor Amazon. Amazon heeft nu het voordeel van schaalgrootte omdat je magazijnen moet hebben en een fysiek distributienetwerk. Maar voor electronische verspreiding heb je dat niet meer nodig. Dit geeft ruimte aan nieuwe spelers en kan marges dus verder onder druk zetten.
Goed punt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Amazon is een merknaam met een sterke associatie met boeken. Door de eReader verandert het speelveld van de boekenuitgeverijen volledig. De veelbezochte Amazon.com website (+ het gigantische affiliate netwerk) is uitermate geschikt voor de promotie van boeken. Het heeft voor de auteur veel meer te bieden dan welke promotie door een traditionele uitgeverij dan ook. Je ziet nu al dat auteurs hun ebook rechtstreeks via Amazon verkopen en de oorspronkelijke uitgeverij overslaan:
http://www.parool.nl/paro(...)ook-via-Amazon.dhtml
Het lijkt er op dat auteurs en Amazon elkaar weten te vinden, wat voor Amazon uiteraard het voordeel heeft dat de inkoop veel lager is en daarmee de winstmarge hoger. (Overigens kun je er wel vraagtekens bij zetten als een ebook exclusief via Amazon zal worden verkocht en alleen op de Kindle te lezen zal zijn. Maar de discussie gaat hier even over de zakelijke kant voor wat betreft Amazon.)
Ik denk dat de Amazon merknaam en hun website een asset met meer waarde zal blijken te zijn als hun distributienetwerk. De magazijnen kunnen voor andere artikelen worden ingezet of worden afgestoten.
Mijn betoog was vooral bedoeld om het voordeel van Amazon t.o.v. traditionele uitgeverijen aan te tonen. Je hebt gelijk dat er weer nieuwe partijen kunnen opstaan die op hun beurt Amazon omver werpen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:28 schreef SeLang het volgende:
Die hele internet wereld is gewoon moeilijk voorspelbaar. Wie voorzag facebook en Twitter 5 jaar geleden? En waar is Alta Vista gebleven? (was toch de leidende zoekmachine in rond 2000 ).
Het wordt lachen als facebook (ooit) naar de beurs gaat. Er wordt al gesproken van een market cap van 10 miljard en meerquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
In Amazon, Google en Facebook zou ik wel durven beleggen. Helaas zijn de waarderingen nog steeds veel te groot bij de huidige koersen. Ebay heb ik wel eens naar gekeken: niet zozeer vanwege al die veiligingen maar vanwege de potentie van Paypal.
Goeie speculanten ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar blijven die gasten in dit topic dit steeds die rally hebben "voorspeld"? 360? 380?
Trading rangeMarketmakers verdienen bakken met geld met dit beursklimaat
Niet iedereen kan geld verdienen. De winsten van de een moeten door de andere betaald worden. Fantastisch systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goeie speculanten ook.Maar dat is een minderheid. De banken verdienen idd het meest.
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:06 schreef Arcee het volgende:
Of ING: die gaat ook al tijden op en neer tussen 5.80 en 7.20.
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat was een goede om te shorten vandaag ja. Ik zie het nu pas helaas.![]()
Gegarandeerd?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Slecht van je ja. Bel me morgen even zodra je doorkrijgt welk aandeel gegarandeerd gaat stijgen of dalen.
SHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORTS!!!!!!!!!!!!!!quote:http://www.nu.nl/economie/2301949/fed-ziet-aarzeling-amerikaans-economisch-herstel.html
WASHINGTON - Het bescheiden herstel van de Amerikaanse economie is in sommige delen van het land aan het afzwakken. Dit zegt de Federal Reserve (Fed), het stelsel van Amerikaanse centrale banken, in een woensdag gepubliceerd rapport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |