Precies dat was ook mijn idee.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:15 schreef Stokkie_ het volgende:
Als je de opties eerder mag verkopen zou ik de opties nemen echter is dat vaak niet zo bij een regeling als deze. Je opties zullen niks meer waard zijn bij een koers van 10,- maar je aandelen wel, aandelen zijn wel het veiligst dus in dit geval.
Ja lijkt me zeker het beste, daarbij heb je misschien al 'winst' omdat het van je bruto loon komt (weet niet 100% zeker hoe het met de belasting gaat) en heb je natuurlijk kans op dividend wat ASML niet vaak maar toch wel eens heeft uitgekeerd.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:30 schreef Noin het volgende:
[..]
Precies dat was ook mijn idee.
Volgens mij moeten de opties 10 jaar vastgehouden worden.
Dat wordt enorm gokwerk, zeker in de metalelectromarkt waar wij in zitten..
Ik heb denk ik liever 'zeker 10%' winst' dan 'misschien 20% winst'...
De waarde van de opties zullen nihil of niks zijn als de koers daalt. Je kan de aandelen dan nog kopen voor een te hoge prijs maar dat is totaal onverstandig. Tevens ben je gebonden aan de looptijd die je niet hebt bij de aandelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:31 schreef ColtZ40 het volgende:
Optie's zijn juist veilig maar de winst is vaak minimaal. Ik zou toch voor optie's gaan en daarmee 41,95 % besparen op je loonbelasting. Of aandelen asml kopen als ze weer wat lager staan.
Bij beiden moet je je afvragen of je al je eitjes in 1 mandje wil. Als ASML een moeilijk periode door maakt, ben je dan eventueel inkomen en spaargeld kwijt. Als je zelf gewoon 10% in een index-tracker belegd, is die kans weer eens stuk kleiner en heb je tenminste spaargeld als je inkomen eventueel weg valt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:11 schreef Noin het volgende:
Hai,
Ikw erk bij ASML en we hebben een regeling dat we 10% van ons bruto basis jaarloon mogen inzetten om daar aandelen of opties van te kopen. De looptijd zou iets van 10 jaar zijn.
Nou is het volgens mij dat als je weinig risico wil lopen, ik beter aandelen kan kopen, maar dat de mogelijke winst dan een stukje lager is.
En als ik veel risico wil lopen zou ik opties moeten kopen, kans op grote winst maar ja ook kans op groot verlies.. toch?
Bijvoorbeeld: ik mag voor 10.000 euro aandelen/opties kopen. Stel het aandeel staat op 25 euro.
Als het slecht gaat met het bedrijf staat het aandeel op 10 euro, en als het goed gaat gaat het naar 30.
Wat is dan wijsheid? Opties of aandelen?
Oehh insider information.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef Noin het volgende:
Het zouden opties voor 10 jaar moeten zijn heb ik begrepen.
Maar ik ken het bedrijf een beetje en ik denk dat het aandeel nu redelijk aan de top staat.
Ik verwacht dat het eerder naar 10 euro gaat dan naar 30.
Heb besloten het maar niet te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |