abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84625301
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:03 schreef SeLang het volgende:

Het allergrootste probleem is natuurlijk de naderende pensioencrisis.
Die staat er feitelijk los van (maar zal het herstel natuurlijk zwaar hinderen), ook zonder financiële crisis was die er gekomen.

Het grote probleem van nu is dat er een onmetelijk grote schuldenberg uitstaat die voor een groot deel nooit meer afbetaald kan worden. Dat probleem is tijdelijk geneutraliseerd door drie maatregelen:

• Het kunstmatig laag houden van de rente, zodat er weer bijgeleend kon worden om kredieten te handhaven en de bubbles weer op te blazen.
• Het omzetten van problematische private schulden van banken en grote ondernemingen in staatsschuld.
• Het toestaan dat banken hun mislukte kredieten niet afschrijven ten laste van hun resultaat, maar volledig buiten de boeken houden.

Geen van deze maatregelen is bestendig, en als er geen zeer grote economische groei komt zullen de problemen binnen enkele jaren weer in volle hevigheid terugkeren, met als concrete gevolgen voor burgers o.a. werkloosheid en lagere lonen, verlies op beleggingen (huis, aandelen), lagere pensioenen en uitkeringen, hogere belastingen. Ik ga er zelf vanuit dat de FED en ECB uiteindelijk als oplossing voor zware inflatie en geldontwaarding kiezen, in welk geval de pensioencrisis die er nog overheenkomt voor Nederland nog nadeliger gaat uitvallen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:13:03 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84626269
De kredietbubbel moet een keer leeglopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_84626294
Als je hier short gaat, is dat niet heel makkelijk geld verdienen? Je wacht gewoon tot het weer wat slechter gaat. Desnoods meer dan een jaar, en kassa! :7
http://www.google.com/finance?q=goodrich
pi_84626740
Als het te gemakkelijk klinkt doe ik 't alvast niet.
pi_84627020
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Als het te gemakkelijk klinkt doe ik 't alvast niet.
Ik ga het wel doen! Gewoon niet te groot, earnings gehad vandaag, hopen dat het nog wat omhoog gaat.
pi_84627503
29-07-2010 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 juli verwachting was -4.000
29-07-2010 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 17 juli waren 464.000
29-07-2010 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 17 juli gewijzigd naar 468.000
29-07-2010 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 17 juli +81.000 naar 4.565.000
29-07-2010 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 juli -11.000 naar 457.000
pi_84627584
De futures wijzen naar boven.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:46:18 #258
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84627616
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik ga het wel doen! Gewoon niet te groot, earnings gehad vandaag, hopen dat het nog wat omhoog gaat.
Op TA-basis neem ik aan?

In de VS zie ik zelf als shortkandidaten de cyclische bedrijven met veel schulden zoals Caterpillar en Alcoa.
pi_84627787
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Op TA-basis neem ik aan?
In de VS zie ik zelf als shortkandidaten de cyclische bedrijven met veel schulden zoals Caterpillar en Alcoa.
Yep, als ik naar die grafiek kijk, vraagt het gewoon om short te gaan, misschien dat het nog een stuk hoger gaat, dat zit ik dan wel uit.

Alcoa zou ik niet durven.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:56:12 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84628090
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef dvr het volgende:

[..]

...

Het grote probleem van nu is dat er een onmetelijk grote schuldenberg uitstaat die voor een groot deel nooit meer afbetaald kan worden. Dat probleem is tijdelijk geneutraliseerd door drie maatregelen:

...
Laat dat nu bijna precies de inhoud zijn van een zeer recent rapport van de Congressional Budget Office

quote:
Over the past few years, U.S. government debt held by the public has grown rapidly—to the point that, compared with the total output of the economy, it is now higher than it has ever been except during the period around World War II. The recent increase in debt has been the result of three sets of factors: an imbalance between federal revenues and spending that predates the recession and the recent turmoil in financial markets, sharply lower revenues and elevated spending that derive directly from those economic conditions, and the costs of various federal policies implemented in response to the conditions.

Further increases in federal debt relative to the nation’s output (gross domestic product, or GDP) almost certainly lie ahead if current policies remain in place. The aging of the population and rising costs for health care will push federal spending, measured as a percentage of GDP, well above the levels experienced in recent decades. Unless policymakers restrain the growth of spending, increase revenues significantly as a share of GDP, or adopt some combination of those two approaches, growing budget deficits will cause debt to rise to unsupportable levels.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:12:45 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84628843
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef dvr het volgende:

[..]

Die staat er feitelijk los van (maar zal het herstel natuurlijk zwaar hinderen), ook zonder financiële crisis was die er gekomen.
Het is een beetje een definitie kwestie maar ik zie dat in een grotere context: de cultuur van steeds meer een voorschot nemen op de toekomst. In plaats van te sparen voor spulletjes sluit je nu een lening af. En in plaats van te sparen voor je oude dag creëer je een omslagstelsel. Door de "echte" credit expansie en het naar de toekomst schuiven van (pensioen)kosten (wat eigenlijk ook een vorm van credit is) hebben we ook een voorschot genomen op economische groei en dat voorschot moet de komende jaren worden ingelost.

Verder ben ik het natuurlijk met je eens (behalve het inflatie verhaal - de door creditexpansie veroorzaakte inflatie ligt juist achter ons, zie assetprijzen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_84633947
c_/ :7 ^O^ Gaat goed hier!
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:03:43 #263
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84635287
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:20 schreef Mercer het volgende:
c_/ :7 ^O^ Gaat goed hier!
Ben je short gegaan op dat aandeel van net?
pi_84636743
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben je short gegaan op dat aandeel van net?
Ja, maar ik denk dat ik die weer terugkoop, toch een beetje tricky. :{

Deze, gister gekocht, gaat wel goed. :) Van de video. :D
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:44:43 #265
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84638669
Stel dat er een geopolitiek incident plaatsvindt in het M-O waardoor de olieprijs in één klap verdubbelt.

Wat doet dit met de koers van de oliemaatschappijen?

Ik neem aan dat de koers van de oliemaatschappijen die een groot deel van hun gas en olie uit het M-O halen dalen. Terwijl Petrobras bijvoorbeeld sterk zou stijgen dankzij de veilige reserves in Brazilië?
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:50:51 #266
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84641350
Stijgende olieprijzen zijn goed voor olieconglomeraten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juli 2010 @ 21:41:32 #267
862 Arcee
Look closer
pi_84643714
S&P zakte door de 1100 heen naar 1092, maar staat inmiddels al weer boven de 1100.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84643931
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:44 schreef Lemans24 het volgende:
Die Facebook killer van Google is er toch al? Orkut.
Heel populair in Brazilië (en India, zie ik net), verder doet het volgens mij weinig.
geen wonder. Orkut betekent letterlijk or-vagina :') wie wil daar na een p[rofiel

[quote]Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:
Maar verwacht jij dan serieus nog een ernstige economische crisis? Dus in het geval van Nederland lege winkels, mensen die werkeloos over straat zwerven, honger in achterstandswijken, rellen, etc?
Op straat heb ik tot nu toe helemaal niks van de crisis gemerkt. De restaurantjes zitten nog gewoon vol. Het is allemaal percentueel wat minder geworden, maar niks schokkends.

Wat merk ik nu helemaal van de crisis? Een paar mensen zijn ontslagen of weggegaan bij hun bedrijf (ABN-amro), maar die vonden allemaal binnen een maand weer ander werk. Een aantal mensen die ik ken zitten met 2 huizen, maar die willen geen (virtueel) verlies nemen van 10%, maw nog steeds het onderste uit de kan. Anders waren ze die huizen ook wel kwijt. En verder? Dat was het dan wel. Bij de overheid moet 20% bezuinigd worden, dat gebeurt door op de lange termijn mensen natuurlijk te laten afvloeiien. Was dit dan die enorme crisis?
[/quote]

LXIV, dat gaat nog komen. Je kan het al zien in het tekort van 30 miljard per jaar. Dit is over 10 jaar 300 miljard. De staatschuld nu is 300 miljard+. Oftewel dit kan zo niet doorgaan. Lege winkels, werkeloze mensen die zwerven op straat, honger, al deze dingen zijn al aan het beginnen in amerika. Rellen, ik verwacht deze eigenlijk ook wel. We staan aan het begin van een depressie die groter zal zijn dan de depressie van de jaren 30. Het kan zijn dat 20% van de nederlandse bevolking ten dode zal zijn opgeschreven, simpelweg ze gaan verhongeren.
pi_84643973
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:41 schreef Arcee het volgende:
S&P zakte door de 1100 heen naar 1092, maar staat inmiddels al weer boven de 1100.
De S&P lijkt op een bullflag. Dus omhoog de volgende dagen!
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:47:17 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84644016
Gezien de stroom van negatieve post-stimulus berichten over de economie die we de laatste dagen over ons krijgen uitgestort (instortende economie zonder stimulus) verwacht ik dat de FED binnenkort in paniek raakt en er weer speciale noodmaatregelen gaan komen. Ik ben benieuwd waar ze nu weer mee gaan komen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:53:33 #271
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84644350
Een gratis maand salaris voor iedereen :Y Goed voor de consumptie.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:57:36 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84644586
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:53 schreef JimmyJames het volgende:
Nu gebeurt precies het omgekeerde: in Californië worden mensen die in overheidsdienst zijn 3 dagen per maand gedwongen op onbetaald verlof gestuurd zodat de staat cash uitspaart.

Deflatie :Y. Een stimulus package in reverse.
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:11:59 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84645330
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Toppiet het volgende:

LXIV, dat gaat nog komen. Je kan het al zien in het tekort van 30 miljard per jaar. Dit is over 10 jaar 300 miljard. De staatschuld nu is 300 miljard+. Oftewel dit kan zo niet doorgaan. Lege winkels, werkeloze mensen die zwerven op straat, honger, al deze dingen zijn al aan het beginnen in amerika. Rellen, ik verwacht deze eigenlijk ook wel. We staan aan het begin van een depressie die groter zal zijn dan de depressie van de jaren 30. Het kan zijn dat 20% van de nederlandse bevolking ten dode zal zijn opgeschreven, simpelweg ze gaan verhongeren.
Maar waarom dan? 20% van de bevolking verhongeren terwijl er technisch gesproken geen enkele reden is waarom de landbouw niet meer zou functioneren? Zelfs in Duitsland in 1945 is geen 20% van de bevolking verhongerd. En daar hadden we het over een staat die volledig ophield te bestaan en waarbij miljoenenlegers dag in, dag uit bezig waren de infrastructuur van het land te vernietigen. Wat denk je wel niet dat er staat te gebeuren?

Ook zo'n tekort is uiteindelijk gewoon virtueel. Een getal op papier of in een computergeheugen. Geen enkele reden om honger te gaan lijden. In Nederland hebben wel altijd met zo'n ongekende luxe geleefd dat het absoluut geen pijn doet al leveren we de helft in. En daar hebben we het niet eens over, het gaat om enkele procenten.

De overheid kan prima 20% bezuinigen zonder dat er iets merkbaars gebeurd. Dan gaan ze gewoon wat minder luxe uitgeven. Zoals alle reele rente betalen van mensen die een huis gekocht hebben, of minimumlonen voor mensen die niet willen werken, of mensen 40 euro per uur te betalen om met hun "adhd" broertje naar de bioscoop te gaan. Allemaal pure welvaartsproblematiek. Dat kan er allemaal gerust af, dat is alleen maar gezond.
The End Times are wild
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:14:22 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84645445
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:53 schreef JimmyJames het volgende:
En ook dat kan feitelijk gemakkelijk zonder enig probleem. Jammer voor de mensen met geld, dubbel verdienen voor de mensen met schulden. Maar het kan wel. Eigenlijk hetzelfde als een aandelenemissie van een bedrijf. Die aandelen (dollars) verminderen dan wel wat in totale waarde, maar anderzijds ook niet zo veel want de economie groeit verhoudingsgewijs mee.

Zoals Bernanke al zei: desnoods gaan we het geld met helicopters uitstrooien.
The End Times are wild
pi_84645647
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar waarom dan? 20% van de bevolking verhongeren terwijl er technisch gesproken geen enkele reden is waarom de landbouw niet meer zou functioneren? Zelfs in Duitsland in 1945 is geen 20% van de bevolking verhongerd. En daar hadden we het over een staat die volledig ophield te bestaan en waarbij miljoenenlegers dag in, dag uit bezig waren de infrastructuur van het land te vernietigen. Wat denk je wel niet dat er staat te gebeuren?

Ook zo'n tekort is uiteindelijk gewoon virtueel. Een getal op papier of in een computergeheugen. Geen enkele reden om honger te gaan lijden. In Nederland hebben wel altijd met zo'n ongekende luxe geleefd dat het absoluut geen pijn doet al leveren we de helft in. En daar hebben we het niet eens over, het gaat om enkele procenten.

De overheid kan prima 20% bezuinigen zonder dat er iets merkbaars gebeurd. Dan gaan ze gewoon wat minder luxe uitgeven. Zoals alle reele rente betalen van mensen die een huis gekocht hebben, of minimumlonen voor mensen die niet willen werken, of mensen 40 euro per uur te betalen om met hun "adhd" broertje naar de bioscoop te gaan. Allemaal pure welvaartsproblematiek. Dat kan er allemaal gerust af, dat is alleen maar gezond.
Da's allemaal leuk, maar wat als de euro valt? Of de dollar? Wat wil je dan gaan drukken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')