quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:09 schreef Goverman het volgende:
ehm... ik mis volgens mij deeltje 167 van deze reeks.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:47 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie mening over site's als bijvoorbeeld Trendscore waar je een abo op neemt en dan koopadviezen krijgt.
Is dat nooit de moeite waard of zijn er ook site's die wel goed zijn?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:47 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie mening over site's als bijvoorbeeld Trendscore waar je een abo op neemt en dan koopadviezen krijgt.
Is dat nooit de moeite waard of zijn er ook site's die wel goed zijn?
Geen idee daarom vraag ik hetquote:
Denk je niet dat ze er wat meer geld voor zouden vragen dan?quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geen idee daarom vraag ik het![]()
Maar je zou zeggen dat er toch wel een aantal goeie moeten zijn.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef draaier89 het volgende:
Waarom zouden ze dan hun kennis gaan delen? Dan zouden ze allang ergens op een zonnig eiland liggen, waarschijnlijk.
Daarbij slaat de beurs op dit moment totaal nergens op, gewoon vandaan blijven dus als je er nog niet veel van weet.
Het leuke is dat het niets uitmaakt of je er wel of niet iets van weet. Dus je kunt net zo goed instappen als een pro.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef draaier89 het volgende:
Waarom zouden ze dan hun kennis gaan delen? Dan zouden ze allang ergens op een zonnig eiland liggen, waarschijnlijk.
Daarbij slaat de beurs op dit moment totaal nergens op, gewoon vandaan blijven dus als je er nog niet veel van weet.
Ondanks alle perikelen van staten, doen bedrijven het gewoon goed. Zowat over de hele linie. Zonder dat gekut met Griekenland c.s. stonden we al op 410.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:06 schreef Arcee het volgende:
S&P nog groen gesloten.
Ach, er valt echt wel wat te verdienen hoor. Kort lopende opties zou je wel goed mee kunnen boeren, maar erg gevaarlijk. En grote banken weten er waarschijnlijk ook al op in te spelen, maar vraag me niet hoe. Ik ben dan ook geen professionele belegger..quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het leuke is dat het niets uitmaakt of je er wel of niet iets van weet. Dus je kunt net zo goed instappen als een pro.
Ik neem dan P AUG 300, dat is ontzettend OTM, en de tijdswaarde giert er dan per dag wel uit, maar als je zeker bent van je zaak heb je dan wel een ontzettend hoog hefboom effect. De premie kan dan van 1 euro naar 6/7 euro zeilen zodra hij ITM wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Maarre... Teringhenkie, mijn vraag in het vorige topic? Als jij die 345 put gaat scoren, wat neem je dan als expiratiemaand?
Beetje vaag conspiracy gedoe.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:52 schreef Skazminko het volgende:
Interessante ontwikkeling rondom dat BP leak.
http://beforeitsnews.com/(...)AG_TERROR_ALERT.html
http://www.marketintellisearch.com/articles/1028750.html
Maar dat moet hij ook verder zakken eer je winst gaat maken (er insintrieke waarde wordt opgebouwd). Persoonlijk vind ik een deep ITM optie dan veiliger (zit bijna geen tijds en verwachtingswaarde meer in), al moet je voor zo'n positie wel meer geld ophoesten.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:52 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik neem dan P AUG 300, dat is ontzettend OTM, en de tijdswaarde giert er dan per dag wel uit, maar als je zeker bent van je zaak heb je dan wel een ontzettend hoog hefboom effect. De premie kan dan van 1 euro naar 6/7 euro zeilen zodra hij ITM wordt.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:00 schreef draaier89 het volgende:
Dat technische analyse slaat nergens op.
Deep ITM? Amerikaanse dan zeker?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:27 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dat moet hij ook verder zakken eer je winst gaat maken (er insintrieke waarde wordt opgebouwd). Persoonlijk vind ik een deep ITM optie dan veiliger (zit bijna geen tijds en verwachtingswaarde meer in), al moet je voor zo'n positie wel meer geld ophoesten.
quote:
Ja s&p en dan de rest ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:54 schreef tony_clifton- het volgende:
S&P 900 bedoel je? Zou mooi zijn maar denk 't niet. Of 't zou er toch niet lang blijven.
Wat dacht je van geen rally? En een langzame rit naar beneden met flinke oplevingen? Shorten op de groene dagen.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:01 schreef Toppiet het volgende:
Ik verwacht eigenlijk een voortzetting van de rally. Maar krijg ik wel tegenstrijdige signalen dat we ook naar benenden kunnen. Nu hebben we dus de volgende mogelijke scenarios.
1. Eerst naar boven, daarna naar beneden, daarna voortzetting rally.
2. Eerst naar beneden, daarna voortzetting rally
3. Naar boven, niet meer naar beneden, daarna voortzetting rally.
Al met al een mijnenveld, ik zeg cash is ook een positie.
Ik zou kiezen voor deze. But, who knows...quote:Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen rally? En een langzame rit naar beneden met flinke oplevingen? Shorten op de groene dagen.
Hoe bedoel jequote:Op maandag 19 juli 2010 17:06 schreef Mercer het volgende:
Kijk die charts van BAC en XOM:
http://www.google.com/finance?q=bac
http://www.google.com/finance?q=xom
En dan zeggen dat TA niet werkt.....Dit zijn dus GEEN koopmomenten imo!
Die zien er nogal bearish uit.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:10 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Hoe bedoel je.
(Kan charts niet geheel bekijken, zit op m'n bb).
Slecht nieuws dus omhoog. Logisch we zijn gebodemd en alles is al ingeprijsdquote:
Dat is cynisch, raad ik zo...quote:Op maandag 19 juli 2010 21:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Slecht nieuws dus omhoog. Logisch we zijn gebodemd en alles is al ingeprijsd
Single stock futures hebben we niks aanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:29 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee joh.
Alles gaat prima. Kijk maar naar IBM nabeurs
Even kort door de bocht: stel dat dat aandeel ABC op 50 euro staat, en je kan kiezen tussen een put van 2 euro met een strike van 45, of een put van 10 euro met een strike van 59.quote:
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef edikt het volgende:
Mensen die denken dat TA werkt, denken dat 'behaviour' voorspelbaar is.
Durf jij het tegendeel te beweren? Iedere keer dat er weer een bubbel ontstaat herhaalt de geschiedenis zich op kleine schaal imho. En laat politiek er alstjeblieft buiten dit forum.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.
edit gevonden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:15 schreef tony_clifton- het volgende:
BSX
quote:
ja die duitsers toch weer hequote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat moeten welhaast linkse traders zijn want die roepen steeds dat de geschiedenis (ww2) zich weer herhaalt.
Ik kan de grafieken nergens over elkaar heen leggen om echt te vergelijken (of het spiegelbeelden zijn)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Hij verschilt inderdaad af en toe, ik denk vooral vanwege het volume. Maar hij wordt ook in Parijs verhandelt en Parijs sluit vroeger.
In ieder geval is de liquiditeit niet problematisch - zelf nog geen problemen mee ondervonden in ieder geval.
Wowa daar viel heel wat in te traden!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:44 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.google.com/finance?q=EPA:BSX
Ik heb nog niet geleerd hoe dat precies werkt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Kun je de tracker die je omgekeerd wilt volgen, niet net zo goed short sellen ?
quote:
Kwamen ze net van een berg af toen ze dat voorspelden of was dat na een of ander goddelijk ritueel en barstte je niet in hard lachen uit toen ze uitgesproken waren? Alleen al om zoiets te mogen meemaken is natuurlijk al een lidmaatschap waard.quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:35 schreef capricia het volgende:
Ben vanavond bij mijn beleggingsclubje geweest en ze voorspellen het volgende:
Korte termijn top 330. Steun op 310. Nog steeds zijwaarts dus.
In 2010 / 2011 dalende trend. Eerst richting 300. Dan 290, 270 etc.
Ik ben benieuwd!
quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:04 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Kwamen ze net van een berg af toen ze dat voorspelden of was dat na een of ander goddelijk ritueel en barstte je niet in hard lachen uit toen ze uitgesproken waren? Alleen al om zoiets te mogen meemaken is natuurlijk al een lidmaatschap waard.
quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef Dalliance het volgende:
De bulls winnen het vandaag iig.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:
Dit slaat nergens meer op, de ene dag openen we op 319, volgende dag staan we al weer op 334ach, over een week staan we weer op de 305, wedden?
Pennystock stuiptrekkingen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier wordt ik nu eens vrolijk van!
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DSTI
BEP is wel tegen de 8 maar hey, we gaan vooruit
Zo daar heb je een mooie winst gemaakt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier wordt ik nu eens vrolijk van!
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DSTI
BEP is wel tegen de 8 maar hey, we gaan vooruit
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zo daar heb je een mooie winst gemaakt.
Of is BEP = buy entry point?In that case
![]()
Dat aandeel heeft idd veel stuiptrekkingen gehad, maar misschien is 't deze keer wel iets duurzamer. Ze hadden jaren een veelbelovende technologie bijna klaar op papier. Nu blijken ze effectief tot productie over te gaan gaan in Azië.quote:
Van die bleeders. Zo'n fout heb ik pre-crisis ook eens gemaakt met de ethanol hype.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
it is
Buy Entry Point of Break Even Price, you name it.
Heyhey, fout, weluitgedachte beleggingsstrategie jaquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:27 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Van die bleeders. Zo'n fout heb ik pre-crisis ook eens gemaakt met de ethanol hype.
Heb er bijgevolg wel eentje in pf die 110% op één dag doetquote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom komen al die users vandaan? Normaal hebben we maar een paar vaste posters hier, nu komt opeens iedereen aanzetten met vage theorieën en voorspellingen
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)quote:
lekker ding juist.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)
Ik lurk meestal alleen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom komen al die users vandaan? Normaal hebben we maar een paar vaste posters hier, nu komt opeens iedereen aanzetten met vage theorieën en voorspellingen
Dan liever Deirdrequote:Op donderdag 22 juli 2010 21:31 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
lekker ding juist.
ze zal maar tussen je lakens liggen in haar blote kont
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:53 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb er bijgevolg wel eentje in pf die 110% op één dag doet. Nu jij
Ik zit eigenlijk vooral cashquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.
Welke? Galapagos?quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb wel nog een aanzienlijk bedrag in een biotechbedrijf zitten, maar voor de rest niets meer.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:06 schreef BigPimp het volgende:
Trouwens, wat is er met beursvloer gebeurd?
Owja Aegon olifantje, dat waren tijdenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:06 schreef BigPimp het volgende:
Trouwens, wat is er met beursvloer gebeurd?
Ooit liep het lekker, topics werden rap gevuld met speculaties over Aegon-olifantje en PPT. Turbo's vlogen je om oren, gekrijs van Pberends.
Nu is het vooral suf navelstaarderij naar AEX: hij staat nu 327! Staat nu 326! Hij is rood!
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienenquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:55 schreef flyguy het volgende:
[..]
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:55 schreef flyguy het volgende:
Mensen voor wie het uit maakt of het omhoog of omlaag gaan doen het fout. Er is altijd geld te verdienen
Nopquote:
Ik verlies vooral als het omhoog gaatquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
En te verliezen, vooral als het omlaag gaat.
Interessante pipeline.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Nop
Er is maar een logische keuze KT eigenlijk.
http://www.thrombogenics.com
Zie news en pipeline.
Dat dacht ik ook bij Galapagos, begin 2009 toen ze na een verdubbeling op 6 euro stonden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:42 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Interessante pipeline.
Je BEP hierin is 8 euro? Evt. aankoop in m'n portefeuille vind ik niet verstandig zo, vanaf januari 2009 is de koers al meer dan verdubbeld..
Heb je ze nog?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij Galapagos, begin 2009 toen ze na een verdubbeling op 6 euro stonden.
Staat inmiddels op 11 euro... Een verdubbeling zegt dus niks.
O zeg, dat was niet klootzakkerig bedoelt hoor, gewoonquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Goedzo, daarom is spreiden ook belangrijk.
Ik vind het knap dat je het volgehouden hebt en leuk dat jij ook verder kijkt dan aex aandelen!! Maar het is welquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
O zeg, dat was niet klootzakkerig bedoelt hoor, gewoonomdat het best
is dat een aandeel verdubbelt na eerst 90% gezakt te zijn
Al die dames van BBTV mogen echt wel even langskomen en een beschuitje komen eten hoor. Leuke dames en ook best gezellig. Mocht je ooit in Londen komen en eventueel naar een event van BB in Londen gaan kun je er toevallig een paar tegenkomen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Aargh niet dat Aziatische wijf van BBTV, zij is zó irritant (zó Amerikaans)
Ik ben persoonlijk van mening dat er heel wat gefoefeld is om 't allemaal zo positief mogelijk te laten uitschijnen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:24 schreef Mercer het volgende:
Nabeurs trouwens uitslag stresstests. Ben benieuwd wat dat gaat worden!![]()
Kijk eens aan, van een werknemer bij ASML zelf.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef Noin het volgende:
Het zouden opties voor 10 jaar moeten zijn heb ik begrepen.
Maar ik ken het bedrijf een beetje en ik denk dat het aandeel nu redelijk aan de top staat.
Ik verwacht dat het eerder naar 10 euro gaat dan naar 30.
Heb besloten het maar niet te doen.
Ja, ik heb ze nog. De laatste weken gaat het stabiel omhoog, ik ben benieuwd naar de halfjaarcijfers (op 6 augustus).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:58 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb je ze nog?
Ik heb de indruk dat 't wel een stabiel aandeel is - het nieuws rond parnerships/mijlpaalbetalingen blijft toch aanhouden.
Weet iemand hoe het zit met de vooruitzichten voor KPN? Zelfs in dit huidige markt is dit toch wel een aantrekkelijke K/W ratio!quote:KPN
Koers-winstverhouding 2009 8,93
Koers-winstverhouding 2010 8,01*
Alle banken zullen de test wel halen. Of misschien een paar onbenullige bankjes laten falen voor de 'credibility'quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:54 schreef RobertKunath het volgende:
Nog 5 minuten voordat de zonnedans begint
Hopelijk worden de uitslagen niet al te groot.. met andere woorden; hopelijk hechten beleggers niet "al" te veel waarde aan zo'n test. Heel de beleggersportefeuille/exposure van de banken wordt met rust gelaten. Er is nog steeds een reële kans dat Griekenland moet gaan onderhandelen over de terugbetaling. Nou vallen dit soort scenario´s natuurlijk moeilijk te testen maar nu wordt het totaal achterwegen gelaten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:16 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.businessinside(...)re-right-here-2010-7
Zou je denken?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:26 schreef RobertKunath het volgende:
Dit is puur een daad om weer wat onzinnig vertrouwen te winnen. `maximale transparantie` ammehoelah
Ofwel: "Mijn economie doorstaat de stresstest ook niet, willen jullie me nu steunen met enkele tienduizenden euro's die ik nodig heb?"quote:Mi economía tampoco pasa el test de resistencia, me ayudarán con decenas de miles de euros que necesito ??
Dit is iets wat door zo'n beetje elke financiële "expert" wordt beweerd ("FED model") maar het wordt niet bevestigd door historische data. Als je een verband zou willen zien tussen rente en waardering, dan is het vooral dat de laagste waarderingen zijn opgetreden bij zeer hoge of juist relatief lage rente. Eigenlijk is dat best rationeel te verklaren: zowel zeer hoge als zeer lage rente zijn indicaties dat er iets mis is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef JimmyJames het volgende:
Zou de extreem lage rente kunnen betekenen dat beleggers veel hogere P/E's accepteren?
Nog avonturen beleefd of foto's geschoten?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:15 schreef SeLang het volgende:
( Even een late reactie want ik was op vakantie)
quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:35 schreef capricia het volgende:
Ben vanavond bij mijn beleggingsclubje geweest en ze voorspellen het volgende:
Korte termijn top 330. Steun op 310. Nog steeds zijwaarts dus.
In 2010 / 2011 dalende trend. Eerst richting 300. Dan 290, 270 etc.
Ik ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |