abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:09:28 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84061761

Arnhem is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Gelderland. Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn. Arnhem heeft 146.095 inwoners (per 31 mei 2009, bron: CBS) en is daarmee de tweede stad van de provincie Gelderland. Arnhem behoort tot de vijftien grootste steden in Nederland.

De stad kreeg in 1233 stadsrechten van Graaf Otto van Gelre, de graaf van Zutphen. De exacte tekst hiervan bevindt zich in het Duivelshuis dat nu deel uitmaakt van het gemeentehuis.

Duivelshuis

Arnhem is niet gebouwd op de oevers van de Rijn, maar op het hogergelegen gedeelte bij de Jansbeek. Arnhem ontstond op de plek waar de weg tussen Nijmegen en Utrecht/Zutphen zich splitste. Zeven sprengbeken voorzagen de stad van water, en pas toen de loop van de Rijn rond 1500 door de Arnhemmers verlegd werd kwam Arnhem aan de rivier te liggen. De stad groeide en had in de 15e eeuw zo'n 4.000 inwoners; er kwam een muur en torens om de stad te verdedigen.

In het jaar 1820 telde Arnhem nog 9.000 inwoners; in 1859 was dit aantal gegroeid tot bijna 24.000. Vooral in de tweede helft van de 19e eeuw, toen er goede spoorwegverbindingen kwamen, werd het gebied rond Arnhem en Nijmegen erg populair onder de gegoede Hollandse burgerij en gepensioneerden die terugkeerden uit Nederlands-Indië. Deze mensen verhuisden vanuit het westen van het land naar het oosten, en maakten van Arnhem een stad met elitaire uitstraling. Arnhem werd in deze tijd ook wel het 'Haagje van het Oosten' genoemd. Uit deze tijd stamt bijvoorbeeld het concertgebouw Musis Sacrum.

Musis Sacrum

Musis Sacrum bij nacht, tijdopname december 2009 (Sally's eigen collectie)

Toen de groei wat stagneerde werden er parken aangelegd om toeristen te trekken. Arnhem heeft nog steeds mooie parken: Sonsbeek in het centrum, Zijpendaal en Klarenbeek in het noorden, Angerenstein in het oosten en Mariëndaal in het westen. Bij de Rijn is park Meinerswijk ontstaan, tussen De Praets en de Drielse Rijndijk. Samen met het vele andere groen heeft dat Arnhem de bijnaam Parkstad opgeleverd.

Blik vanuit Meinerswijk aan de zuidkant van de Nederrijn naar de stad met rechts de Eusebiustoren en links de twee torenflats Rijntoren (blauw) en Parktoren (groen)
Daaronder een maquette van de ligging van Meinerswijk en toekomstproject Stadsblokken

De stad is in de Tweede Wereldoorlog grotendeels verwoest. De Slag om Arnhem (september 1944) is de tragische geschiedenis van Poolse en Britse parachutisten die achter de Duitse linies werden gedropt om de Rijnbrug intact in handen te krijgen; hiervandaan komt de uitdrukking 'een brug te ver', die ook wel in het Duits vertaald wordt gebruikt. (A Bridge Too Far is een boek van Cornelius Ryan uit 1974 over de slag om de Rijnbrug. De Britse luitenant-kolonel John Frost wist de brug te veroveren, maar de versterking van Britse luchtlandingstroepen liep vast bij het St. Elisabeths Gasthuis en het Amerikaanse leger hield halt in Elst. De Slag om Arnhem werd verloren door de geallieerden.

St. Elisabeths Gasthuis

De Duitsers waren doodsbang voor een herhaling, en op 24 september werden de 95 duizend inwoners van Arnhem gedwongen hun stad te verlaten. Op de hoek van de Apeldoornseweg en de Jansbuitensingel, tegenover bioscoop Rembrandt, is hiervoor een kleine gedenkplaat aangebracht. De bezetters hebben vervolgens systematisch huizen leeggeroofd en de meubels naar verwoeste steden in Duitsland gestuurd. Toen de Arnhemmers na de oorlog terugkeerden, bleek de stad vernield en geplunderd te zijn. Veel gebouwen in het historisch stadscentrum, waaronder de Eusebiuskerk, lagen in puin. De slag om Arnhem wordt elk jaar uitgebreid herdacht bij het Airborneplein in de oprit van de brug.

De verwoeste stad, met bovenaan twee keer de Eusebiuskerk, onder de kapotte stad en de dito Rijnbrug

Eusebiuskerk, voorkant en achterkant

De Rijnbrug is op 16 september 1978 omgedoopt in de John Frost Brug. Een plaquette in het Jacob Groenewoudplantsoen en het schilderen van de brug in de regimentskleuren van de Airbornedivisie (maroonrood) herinneren aan de strijd.

John Frost Brug

Arnhem heeft na de oorlog met veel energie de stad opnieuw opgebouwd, en is nu een levend centrum van activiteit. Nieuwe wijken zoals Presikhaaf in het noorden en Malburgen aan de zuidkant van de Nederrijn werden uit de grond gestampt. Aangezien deze woningen met beperkte middelen in korte tijd zijn gebouwd, zijn deze wijken aan een opknapbeurt toe. De stad breidt nog steeds uit op de zuidoever van de Rijn, momenteel wordt onder meer gewerkt aan realisatie van 6.500 woningen in de nieuwbouwwijk Schuytgraaf. Arnhem heeft als enige stad in Nederland al sinds 1959 een trolleybussysteem in het openbaar vervoer.

De nieuwste trolleybus, lijn 5, hier in De Laar West

Het GelreDome is een voetbalstadion en evenementencomplex in Arnhem-Zuid, gebouwd tussen 1996 en 1998. Het stadion wordt doorgaans gebruikt als thuishaven van betaaldvoetbalclub SBV Vitesse, maar biedt ook plaats aan evenementen als popconcerten, congressen en beurzen. Bij de opening was GelreDome één van de modernste stadions ter wereld. Elementen die hier een belangrijke rol in speelden waren het schuifdak en het verschuifbare veld. Het veld - dat in een 11.000 ton zware betonnen bak ligt - schuift in zes uur onder de Zuidtribune door naar het naastgelegen terrein.

Het GelreDome aan de Batavierenweg

Het Musiskwartier in Arnhem is een binnenstedelijke ontwikkeling binnen de oude stadswal (Walstraat) van Arnhem, dat in 2006 geopend werd na veertien jaar ontwikkeling. Een van de opdrachten was om vanuit stedenbouwkundig oogpunt het historische beeld en de kleinschaligheid van de bestaande binnenstad niet te verstoren. Het is een bijzondere complexiteit, is ontstaan door de situatie en de kleinschalige gevelarchitectuur. Binnen het project bevinden zich namelijk diverse monumenten en beeldbepalende panden welke niet aangetast mochten worden. De onderlinge aansluitingen en aansluitingen op deze monumenten maken het ontwerp tot een complex geheel.

Het nieuwe Musiskwartier

Hier een kaart met waar de Arnhemse FOK!kers ongeveer wonen, de enige echte Ernem-mep:

Arnhemse FOK!kers weergeven op een grotere kaart

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

Het vorige topic: Arnhem #46 Waar Q_B aan werk geholpen wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 21-07-2010 16:29:37 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_84061852
quote:
Vol.
Potver!

Dicht? Eens die nieuwe topicreeksfunctie testen!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 20:16:42 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_84062097
Fffffuuuuuuuu...

Dit was vlak voor het stormweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84062135
All good things are wild and free.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:49:00 #5
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_84063733
Iemand toevallig een mailadres van omroep gelderland waar ik die foto's (zie post van Lyssa vorige topic) kan mailen?
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:52:11 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84063895
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:49 schreef GooseFM het volgende:
Iemand toevallig een mailadres van omroep gelderland waar ik die foto's (zie post van Lyssa vorige topic) kan mailen?
http://www.omroepgelderla(...)tzending-om-2000.htm
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_84064574
Ons dakterras is ondergelopen omdat het enige putje dat we hebben een rand van 2cm heeft, en omdat er 2 dakgoten op geleegd worden, zijn we net achter gekomen . Nuh.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:08:59 #8
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_84064805
Ik wou foto's maken van alles wat voorbij kwam waaien, maar ik waaide bijna zelf weg
pi_84066328
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:49 schreef GooseFM het volgende:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Algemene-paginas/Contact-5.htm

Link van Roy doet het niet (meer)

Edit: denk dat ook FOK! er wel blij mee is E-mail: frontpage@fok.nl (gokje).
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:39:44 #10
152771 GooseFM
pi_84066457
good one, zal eens mailen

Thnx!
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_84066458
Juicyhill (FOK!crew) vraagt naar foto's per PM: FOK!fotografen topic deel 14 - Festivalzomer!
pi_84067433
Jullie weten vast nog wel een leuk dagje weg hier in de buurt voor weinig geld
pi_84067439
Nou, van die storm had ik meer verwacht.

De groene wolken die wel heul snel op me afkwamen beloofden een hoop goeds, maar op wat hardere wind dan normaal na stelde het werkelijk geen reet voor.
pi_84067502
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef Omniej het volgende:
Nou, van die storm had ik meer verwacht.

De groene wolken die wel heul snel op me afkwamen beloofden een hoop goeds, maar op wat hardere wind dan normaal na stelde het werkelijk geen reet voor.
Nouw... hier was er regen die horizontaal ging bij hoor
pi_84068081
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef _Loki het volgende:
Jullie weten vast nog wel een leuk dagje weg hier in de buurt voor weinig geld
- Park Tivoli bij Nijmegen (Berg en Dal, pretpark meer voor kids),
- Bijbels Openluchtmuseum in Heilige Landstichting (achter Nijmegen, Museum Orientalis heet het nu geloof ik, is volgens mij een tijd gesloten vanwege verbouwing),
- Bevrijdingsmuseum Arnhem-Noord of Groesbeek,
- een wandeling in 1 van de tig bossen (en door de vele parken) in en rond Arnhem (denk ook eens aan de Duno bij de Westerbouwing, is een pontje naar Driel in de buurt, vanaf de overkant loop je zo naar Arnhem-Zuid),
- een middagje picknicken in Park Sonsbeek
- enz.

Om maar wat te noemen. Neem aan dat je niet Burgers' Zoo of Arnhems Openluchtmuseum bedoelt
pi_84068300
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef Sally het volgende:

[..]

- Park Tivoli bij Nijmegen (Berg en Dal, pretpark meer voor kids),
- Bijbels Openluchtmuseum in Heilige Landstichting (achter Nijmegen, Museum Orientalis heet het nu geloof ik, is volgens mij een tijd gesloten vanwege verbouwing),
- Bevrijdingsmuseum Arnhem-Noord of Groesbeek,
- een wandeling in 1 van de tig bossen (en door de vele parken) in en rond Arnhem (denk ook eens aan de Duno bij de Westerbouwing, is een pontje naar Driel in de buurt, vanaf de overkant loop je zo naar Arnhem-Zuid),
- een middagje picknicken in Park Sonsbeek
- enz.

Om maar wat te noemen. Neem aan dat je niet Burgers' Zoo of Arnhems Openluchtmuseum bedoelt
Oh Tivoli Daar zou ik best wel weer een keer heen willen alleen om jeugdherinneringen op te halen. De smurfenboot. en daarna pannenkoeken eten tegenover tivoli.
pi_84068361
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:13 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh Tivoli Daar zou ik best wel weer een keer heen willen alleen om jeugdherinneringen op te halen. De smurfenboot. en daarna pannenkoeken eten tegenover tivoli.
De Duivelsberg! Is ook een prachtige omgeving om te wandelen Heeeeeel veel voetstappen staan daar al van mij Inclusief de vaak verorberde pannenkoeken
pi_84068461
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:15 schreef Sally het volgende:

[..]

De Duivelsberg! Is ook een prachtige omgeving om te wandelen Heeeeeel veel voetstappen staan daar al van mij Inclusief de vaak verorberde pannenkoeken
No, daar kom ik niet meer na die verhalen gehoord te hebben.
pi_84068466
Oh, in Nijmegen heb je aan de Waalkade de Pannenkoekenboot, onbeperkt eten (3 soorten pannenkoeken) met een kort of langer vaartochtje over de Waal, ik ben richting Ooijpolder gevaren: prachtig uitzicht
pi_84068499
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef tliciouz het volgende:

[..]

No, daar kom ik niet meer na die verhalen gehoord te hebben.
Welke verhalen?
pi_84068524
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Welke verhalen?
Het moet er spoken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:26:41 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_84068973
--> NMW
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84069313
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef Adelante het volgende:
--> NMW
Ja grapjas.
pi_84069349
Boh, volgens mij is het overal slecht weer geweest behalve in Arnhem.

http://www.omroepgelderland.nl/
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:49:29 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84070101
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:18 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Het moet er spoken.
Say whut?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:55:58 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_84070375
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef tliciouz het volgende:

Het is in elk geval lekker afgekoeld, alles staat hier tegenover elkaar open
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84073439
Vanavond naar een vriendin in Westervoort geweest. De bus rijd normaal over de Oude Zevenaarseweg, maar daar lagen bomen incl. wortels op de weg dus is de bus omgereden via de Westervoortsedijk, maar daar was de weg richting Arnhem ook al afgesloten.. wat een rotzooi zeg.

Die beelden van tv Gelderland, damn. Die caravans Leuk dat kamperen in eigen land
pi_84074221
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef tliciouz het volgende:

Hier was het echt wel heftig hoor In Zuid... Bomen omgewaaid, inclusief Huissen...
pi_84074553
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:23 schreef Sally het volgende:

[..]

Hier was het echt wel heftig hoor In Zuid... Bomen omgewaaid, inclusief Huissen...
Huissen of huizen?
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 09:42:18 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_84079428
Huissen Maar wel bomen op huizen daar ook

Overigens snap ik niet dat jullie zeggen dat het wel meeviel, hier in Zuid hebben we echt met open mond staan kijken. Misschien dat het dan toch wel erg plaatselijk geweest is?

Hier waaiden de bladeren zo door de kleine raampjes boven de deur naar binnen, kwam de regen in horizontale vlagen op ons af, en stond er binnen no time 3 cm water op het balkon. Alle dingen die erop stonden, zoals de solarlampjes en citronelle kaartjes dreven in het water en een vergeten plastic bakje is gewoon weg!

Op de gallerij stonden we dan wel droog, dus daar konden we even gaan kijken. De hoeveelheid water was echt ongelofelijk, en dan de vlagen waarmee het naar beneden kwam. Heel on-Nederlands.

Ik heb geprobeerd het te filmen, maar het komt niet echt over, merk ik. Bij deze dan toch:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84083578
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens snap ik niet dat jullie zeggen dat het wel meeviel, hier in Zuid hebben we echt met open mond staan kijken. Misschien dat het dan toch wel erg plaatselijk geweest is?
Ik vond het ook wel meevallen.
Maar de storm raasde voor het huis langs, als het recht op je ramen of deuren staat lijkt het me een stuk indrukwekkender.
pi_84085598
Middenin de stad, was het ook niet indrukwekkend. Zal wel komen door het feit dat ik geen bomen kan zien vanuit mijn ramen. Was wel vergeten het zolderraam tijdig dicht te doen, maar de schade viel gelukkig mee, komt ook omdat die kamer leeg staat.
It Never Hurts To Help!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:02:21 #33
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_84086702
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:53:46 #34
259233 GimmeGore
pi_84089008
De storm was echt raar.
Ik woon op de Eusebiusbuitensingel, hier ziet het er wel uit alsof het gestormd heeft, maar aan de andere kant van de weg, op de Eusebiusbinnensingel lagen maar 2 takken op de grond.

En op het Jansplein is een boom(pje) omgewaaid

Dat is toch raar, dat zo midden in het centrum een boom omwaaid, tussen al die huizen...
pi_84091739
Boom heeft veel bladeren he. Veel meer dan in de herfst, wanneer het ook zo hard kan waaien
pi_84091930
Ik was trouwens benieuwd hoe het met het uitgaansleven in Arnhem zit?
Alles wat er op dit forum over te vinden is, is 4 a 5 jaar oud (of zoek in niet goed?). Ik neem aan dat er wel wat veranderd is.

Waar gaat iedereen uit ? (waar en gem. leeftijd?)
pi_84092245
Ik moest op het hoogtepunt van de storm pizzas bezorgen
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:06:25 #38
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092298
quote:
Man overleden bij bedrijfsongeval
Publicatiedatum: 15-7-2010 14:47:03

ARNHEM – Bij een bedrijfsongeval in Arnhem is op donderdagmiddag 15 juli een man (personalia nog onbekend) om het leven gekomen.

De man was omstreeks 14.00 uur bezig met sloopwerkzaamheden bij een pand aan de Kortestraat. Toen hij met een betonnen trap bezig was, brak deze plotseling in tweeën. Vervolgens kwam het slachtoffer onder de trap terecht. De man is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. Leeftijd en woonplaats van het slachtoffer worden zo snel mogelijk bekend gemaakt. De Arbeidsinspectie is in kennis gesteld.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:08:24 #39
259233 GimmeGore
pi_84092387
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:57 schreef Kwaaisteniet het volgende:
Alles wat er op dit forum over te vinden is, is 4 a 5 jaar oud (of zoek in niet goed?). Ik neem aan dat er wel wat veranderd is.

In Nijmegen of Enschede
pi_84092611
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:06 schreef donroyco het volgende:

[..]

[P]otverdorie
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:15:29 #41
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092689
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:13 schreef NatteBever het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jouw foto's?
pi_84092750
quote:

[Man overleden bij bedrijfsongeval]
He bah.
pi_84092795
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef donroyco het volgende:

[..]

Jouw foto's?
Jep
[P]otverdorie
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:18:54 #44
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092844
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:17 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Jep
Oké, ik heb het achter de schermen neergegooid, mogen je foto's op de FP komen?
pi_84092850
quote:

[..]
Afschuwelijk

Dat is zo wat naast mijn huis .
It Never Hurts To Help!
pi_84092866
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Oké, ik heb het achter de schermen neergegooid, mogen je foto's op de FP komen?
Sure
[P]otverdorie
pi_84093838
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:57 schreef Kwaaisteniet het volgende:

Ik ben begonnen in de Move toen ik 16/17 was. Dat is een tent met alternatieve muziek, ik vind het geen gothic. Te vinden in de Varkensstraat. Leeftijd ligt daar tussen de 16 en 18. Ik heb mij daar altijd goed vermaakt.
Moortgat: Bierencafé, leeftijd heel wisselend, studenten en 30/40ers. Zit bij het Jansplein.
De Barron: Ik weet dat daar zaterdags een liveband speelt, zit ook in de Varkensstraat, leeftijd: vooral studenten, vergelijkbaar met Dollars (dat zit op de Korenmarkt)
Irish Pub: Altijd goed
pi_84099210
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
En ik snapte dus niet waar de overdreven reacties allemaal vandaan kwamen...

Maar nu ik vandaag even wat meer door Arnhem heen gereden ben is het me wel duidelijk geworden dat het erg plaatselijk is geweest ja. Bij mij thuis (ook in zuid) was er niet zo veel aan de hand, maar een kilometer verderop was het duidelijk een stuk heftiger en ligt alles bezaaid met afgerukte takken (van soms toch behoorlijke grootte).
pi_84099800
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

En ik snapte dus niet waar de overdreven reacties allemaal vandaan kwamen...

Maar nu ik vandaag even wat meer door Arnhem heen gereden ben is het me wel duidelijk geworden dat het erg plaatselijk is geweest ja. Bij mij thuis (ook in zuid) was er niet zo veel aan de hand, maar een kilometer verderop was het duidelijk een stuk heftiger en ligt alles bezaaid met afgerukte takken (van soms toch behoorlijke grootte).
Volgens mij woon jij dan bij mij in de buurt. Want hier was echt bijna niets te merken van het slechte weer. Maar toen ik met de bus naar de stad ging viel het wel op ja.
pi_84100962
pi_84101128
fotosoep?? of echt??
pi_84101178
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:51 schreef Sally het volgende:
fotosoep?? of echt??
denk soepje
It Never Hurts To Help!
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 19:15:25 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_84101994
Dat moet wel een soepje zijn. Anders was het wel in het nieuws geweest
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:16:34 #54
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84102041
Vrouwen meteen aangeslagen

Het is een duidelijke fotosoep
pi_84103386

Arnhem Wereld Stad

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 00:56:03 ]
pi_84104317
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:16 schreef donroyco het volgende:

En dan te bedenken dat die tornado nog een lachertje was.

pi_84104558
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Omniej het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat die tornado nog een lachertje was.

[ afbeelding ]
Oh die heb ik helemaal gemist gister!
pi_84116581
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:16 schreef donroyco het volgende:

Het is een duidelijke fotosoep
Ik zal je zeggen dat er gisteren op TV Gelderland getwifeld werd of er een wervelwind was geweest die al die schade veroorzaakt had, dus zo raar was mijn reactie niet. En mijn eerste idee was SOEP!
pi_84122178
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 09:25:16 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_84122216
Ik weet t... Zie er nu al tegenop. Ze roepen het nu ook om op het station. Zal de folder eens downloaden
pi_84122686
Heeft iemand enig idee of de bussen naar Ede-Wageningen vanuit het busstation of vanaf Sonsbeekzijde vertrekken?
Ik heb geen zin om maandag te gokken en dan helemaal naar de andere kant te moeten lopen.

Ze (9292ov.nl) houden qua overstaptijd slechts 8 minuten aan (normaal naar de bushalte 12 minuten), dus dan zou het Sonsbeekzijde zijn, toch?
Voor Nijmegen houden ze 12 minuten overstaptijd aan, dus dat zou dan het busstation zijn?
Fijn als je van Ede-W naar Nijmegen wilt.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 09:59:35 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_84122966
Het is toch niet maandag al?

Vanmorgen riepen ze om dat de folder met businformatie te downloaden was van de NS site. Mooi niet. Nog even afwachten dus? Ik heb geen idee, maar ik vermoed dat de bussen naar Ede vanaf de Sonsbeekzijde gaan. Fijn ook, zo ver mogelijk van de fietsenstalling vandaag
pi_84123096
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is toch niet maandag al?

Vanmorgen riepen ze om dat de folder met businformatie te downloaden was van de NS site. Mooi niet. Nog even afwachten dus? Ik heb geen idee, maar ik vermoed dat de bussen naar Ede vanaf de Sonsbeekzijde gaan. Fijn ook, zo ver mogelijk van de fietsenstalling vandaag
Nee, volgende week had er nog tussen moeten staan.
Volgens mij bestaat de businformatie slechts uit de informatie dat er bussen gaan rijden.

Bij Sponsbeekzijde is tegenwoordig ook een fietsenstalling (maar niet bewaakt).
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 10:24:48 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_84123524
quote:
Busvertrekplaatsen
In Arnhem:
Naar Ede-Wageningen: vertrek vanaf de Sonsbeekzijde aan de achterzijde van het
station.
Naar Arnhem-Zuid: vertrek vanaf de halte nabij het Luxortheater aan de voorzijde
van het station.
Naar Zetten-Andelst: vertrek vanaf de busterminal, perron S aan de voorzijde van het
station.

Alleen op 8 augustus: naar Arnhem Velperpoort: vertrek vanaf de halte Luxorlive aan
de voorzijde van het station.
Door de verkeerssituatie rond station Arnhem liggen de plaatsen waar de bussen
vertrekken verspreid. Wanneer u in Arnhem moet overstappen van bus op bus, houdt
u dan rekening met een extra looptijd van een kwartier. Voor minder valide mensen
rijden er taxibusjes tussen de Sonsbeekzijde en de voorzijde van het station.
In Ede-Wageningen:
Naar Arnhem: vertrek vanaf het busplein aan de voorzijde van het station.
In Nijmegen, alleen op 25 juli en 22 augustus:
Snel- en stopbus naar Arnhem: vertrek vanaf busperron L aan de voorzijde van het
station.
In Arnhem Velperpoort, alleen op 8 augustus:
Naar station Arnhem: vertrek van de OV-halte, aan de voorzijde van het station.
Overige stations:
De treinvervangende bussen vertrekken vanaf de voorzijde van de stations.
Uit de folder, te downloaden op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)verkeer-in-arnhem-id
pi_84126910
Dat stond er gister nog niet.

Ook leuk:
quote:
Het is niet mogelijk uw fiets mee te nemen in de bus.
Als dat ook geldt voor vouwfietsen zullen er een boel mensen niet zo vrolijk van worden.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 12:15:41 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_84127410
Klopt, vanmorgen zelfs nog niet.

Ik moet het nog zien, ik heb een abonnement op de bewaakte stalling, maar mijn bussen vertrekken aan de Sonsbeekzijde. Nou verwacht ik niet dat je door het station heen kunt lopen, dus moet je er ook nog omheen lopen. Ik mag wel twee uur eerder uit mn bed gaan dan!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:30:42 #67
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84135066
quote:
ARNHEM - In het politiedistrict Arnhem-Veluwezoom is donderdag 15 juli vier keer aangifte gedaan van woninginbraak.

Er werd ingebroken in een woningen in de volgende plaatsen:
- Arnhem, Spijkerstraat
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 20:52 en 22:00 uur
- Buit: onbekend
- Methode: forceren raam achterzijde woning

- Arnhem, Roompotstraat
- Datum en tijdstip: op 16 juli tussen 01:00 en 01:15 uur
- Buit: laptop, waardepapieren en tas
- Methode: insluipen

- Arnhem, Winschotenstraat
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 17:15 en 17:30 uur
- Buit: geld, portemonnee en identiteitspapieren

- Arnhem, Zwanebloemlaan
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 08:00 en 09:00 uur
- Buit: geld

Buurtonderzoek
De politie stelt naar aanleiding van de inbraken vaak een buurtonderzoek in om te achterhalen of er wellicht buurtbewoners getuige zijn geweest. Zij kunnen soms waardevolle informatie hebben door wat ze gezien of gehoord hebben, die van belang kan zijn bij het opsporen van de daders. Dit soort informatie kan de politie overigens ook van pas komen bij het voorkomen van inbraken. Ziet u iets verdachts, een persoon of een auto? Noteer het signalement of kentekens van auto’s en geef het door aan de politie op 0900-8844.

Tips
De kans op woninginbraken kunt u verkleinen door goed hang- en sluitwerk aan te schaffen voorzien van het Politiekeurmerk Veilig Wonen ®. Laat u eens voorlichten door een erkend vakman. Uiteraard zorgt u voor voldoende verlichting rondom huis en geeft u inbrekers geen kans: laat geen ramen openstaan waarbij het makkelijk inklimmen is. Losliggende ladders of opstapjes: zet ze binnen of leg ze vast. Waardevolle spullen bewaart u zoveel mogelijk achter slot en grendel. Meer tips en informatie vindt u op www.politiekeurmerk.nl
pi_84138055
Ik ga voor een weekje naar Nijmegen! 4daagsefeesten
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:23:57 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_84139127
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Uit de folder, te downloaden op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)verkeer-in-arnhem-id
Hmm dat wordt lopen naar Luxor dus.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:25:33 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_84139186
Interessant, de grootste partij per stembureau van http://www.nrcnext.nl/stembureaus/

Voor Arnhem:

De meeste PVVers wonen op de Geitenbult dus
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:12:06 #71
152771 GooseFM
pi_84151184
http://twitpic.com/25vmn5/full

Supervette regenboog boven Arnhem zojuist.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 22:16:16 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_84151427
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Hmm dat wordt lopen naar Luxor dus.
Ik moet naar de Sonsbeekzijde lopen Vanaf Luxor
pi_84153552
Morgen naar de Efteling woo
Veel te lang geleden. Ik heb er altijd heel dichtbij gewoond, heb ook 2 jaar een abonnement gehad, maar nu al bijna een jaar niet geweest
pi_84153683
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:12 schreef GooseFM het volgende:
http://twitpic.com/25vmn5/full

Supervette regenboog boven Arnhem zojuist.
Ja! Ik zag hem ook.

Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 07:16:47 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_84160719
Ik heb 'm ook gezien Maar geen foto gemaakt
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:56 schreef _Loki het volgende:
Morgen naar de Efteling woo
Veel te lang geleden. Ik heb er altijd heel dichtbij gewoond, heb ook 2 jaar een abonnement gehad, maar nu al bijna een jaar niet geweest
Oh de Efteling... Da's echt lang geleden... De laatste keer dat ik er was was vlak voor dat de Panda Droom geopend werd
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:10:52 #76
259233 GimmeGore
pi_84161835
Nog 1 weekje werken op het station...
pi_84164072
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:13:37 #78
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84168026
quote:
Lekker dan.
pi_84191363
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:10 schreef GimmeGore het volgende:
Nog 1 weekje werken op het station...
Ik ook en ik heb nog steeds niet gehoord waar ik dan naar toe moet.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84194641
De stoptrein tussen Oosterbeek en Ede-Wageningen blijft wel gewoon rijden, maar NS raadt natuurlijk af deze als alternatief te gebruiken. Elke 10 minuten zullen er 3 touringcars naar Ede-Wageningen vertrekken.
Een van mijn collega's is enorm aan het balen. Hij mag van Nijmegen naar Arnhem en van Arnhem naar Ede-Wageningen met de bus en dan nog door naar Amsterdam.
  Moderator zondag 18 juli 2010 @ 14:39:23 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_84198495
Als je van Nijmegen naar Amsterdam moet, wordt er door NS toch aangeraden om via Den Bosch en Utrecht te reizen? Dat zou ik doen, als ik je collega was.
  zondag 18 juli 2010 @ 14:40:43 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_84198534
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je van Nijmegen naar Amsterdam moet, wordt er door NS toch aangeraden om via Den Bosch en Utrecht te reizen? Dat zou ik doen, als ik je collega was.
Dat scheelt zeker drie kwartier gok ik

Gaan er nog mensen naar Sonsbeek?
pi_84198775
Ik wil naar sonsbeek maar ben nu even bij m'n ouders thuis
best erg, ik woon er nu 2 weken en ben nog geen een keer in sonsbeek geweest
  zondag 18 juli 2010 @ 14:51:11 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_84198850
Schandalig, woon je bij het mooiste park van Nederland en dan ga je er niet heen
pi_84199054
Morgen wordt het 28 graden.
Ik moet erheen, vind ik.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:52:36 #86
236335 neen
schone schijn
pi_84205842
Lekkere treinverbinding met Zwolle zeg nu bijna in Zitphen en al een half uur vertraging
het lijkt niet wat het is
pi_84211812
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja dat is wel slimmer natuurlijk Nou ja ik hoop dat hij dat ondertussen ook bedacht heeft

'Men' wil trouwens gratis draadloos internet aanleggen in Sonsbeek Er stond alleen niet bij wanneer.
pi_84211842
Hoe komt dat dan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 22:30:17 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84214161

Wat zijn de toeristische tips in Arnhem? Natuurlijk zie ik die dingen in de OP maar hebben jullie andere tips? Ik ken de stad totaal niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 18 juli 2010 @ 22:40:56 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214594
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:33 schreef voodoolady het volgende:
'Men' wil trouwens gratis draadloos internet aanleggen in Sonsbeek Er stond alleen niet bij wanneer.
'Binnen jaar gratis internet in Sonsbeek'
  zondag 18 juli 2010 @ 22:44:37 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214752
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:30 schreef borisz het volgende:

Wat zijn de toeristische tips in Arnhem? Natuurlijk zie ik die dingen in de OP maar hebben jullie andere tips? Ik ken de stad totaal niet.
Dat hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Het is goed winkelen en/of terrasjes pakken in Arnhem en als je vermaakt wil worden kan je naar Burgers' Zoo of het Openluchtmuseum.

Of je gaat naar het mooiste stadspark van Nederland
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 22:47:30 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84214876
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Het is goed winkelen en/of terrasjes pakken in Arnhem en als je vermaakt wil worden kan je naar Burgers' Zoo of het Openluchtmuseum.

Of je gaat naar het mooiste stadspark van Nederland
Meer optie 1 waarschijnlijk . De stad zelf.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 18 juli 2010 @ 22:48:15 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214908
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Meer optie 1 waarschijnlijk . De stad zelf.
Dan moet je hier eens kijken: www.binnenstadarnhem.nl
pi_84255436
Ik vind het echt zo suf: heb je zo'n mooi modekwartier waar veel publiciteit voor is gemaakt en helemaal aangegeven dmv borden en alles, zijn al die winkels gewoon zo'n beetje de hele week dicht.

Oftewel wil ik geld uitgeven kan het niet eens
  maandag 19 juli 2010 @ 23:08:52 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_84255606
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:05 schreef voodoolady het volgende:
Ik vind het echt zo suf: heb je zo'n mooi modekwartier waar veel publiciteit voor is gemaakt en helemaal aangegeven dmv borden en alles, zijn al die winkels gewoon zo'n beetje de hele week dicht.

Oftewel wil ik geld uitgeven kan het niet eens
Het is vakantie hè? Die designers liggen nu cocktails te lurken aan de Cote d'Azur
  maandag 19 juli 2010 @ 23:11:57 #96
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84255781
Nouja, doorgaans is het ook geen bruisende winkelstraat. Publiciteit prima, maar het lijkt nog altijd verdomd weinig volk aan te trekken.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:16:15 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_84256002
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:11 schreef Vork het volgende:
Nouja, doorgaans is het ook geen bruisende winkelstraat. Publiciteit prima, maar het lijkt nog altijd verdomd weinig volk aan te trekken.
Ach met de prijzen die ze hanteren hoeven ze ook maar een paar items per week te verkopen natuurlijk
pi_84258908
Wooo ik ben in Sonsbeek geweest. morgenmiddag picknicken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 06:18:19 #99
259233 GimmeGore
pi_84261973
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:52 schreef neen het volgende:
Lekkere treinverbinding met Zwolle zeg nu bijna in Zitphen en al een half uur vertraging
Wat een drama was dat zondag ja, ik heb en 3.5 uur over gedaan om van Enschede weer thuis te komen
pi_84268338
Rijden de treinen deze week nog wel normaal richting Nijmegen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:09:33 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_84268425
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:07 schreef tliciouz het volgende:
Rijden de treinen deze week nog wel normaal richting Nijmegen?
Ja, deze week rijden er extra treinen zelfs ivm de vierdaagse.
pi_84268584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, deze week rijden er extra treinen zelfs ivm de vierdaagse.
Geweldig! Dank je!
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 12:37:25 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_84269711
Laatste week

Spuit elf
pi_84285481
Tsja, ik begrijp niet waarom iedereen hier zich zo druk om maakt. Misschien is het ook omdat ik 2 weken in die periode op vakantie ben. Maar het is gewoon even aanpassen. We doen het toch allemaal voor het nieuwe station!
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 19:27:50 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_84285657
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:22 schreef leonie-89 het volgende:
Tsja, ik begrijp niet waarom iedereen hier zich zo druk om maakt. Misschien is het ook omdat ik 2 weken in die periode op vakantie ben. Maar het is gewoon even aanpassen. We doen het toch allemaal voor het nieuwe station!
Misschien is het ook dat ik ¤ 289,90 per maand betaal om met de trein te reizen. En dan wordt je afgescheept met bussen en een veel langere reisduur. Ik snap heus wel dat het nodig is voor het nieuwe station, maar iets van compensatie is toch op zijn plaats, lijkt me
pi_84292324
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Misschien is het ook dat ik ¤ 289,90 per maand betaal om met de trein te reizen. En dan wordt je afgescheept met bussen en een veel langere reisduur. Ik snap heus wel dat het nodig is voor het nieuwe station, maar iets van compensatie is toch op zijn plaats, lijkt me
Yep, precies dát (in mijn geval > 120 ¤).
En dan wat mij betreft geen gratis koffie of thee.
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 21:51:27 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_84292552
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:46 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Yep, precies dát (in mijn geval > 120 ¤).
En dan wat mij betreft geen gratis koffie of thee.
Nee, wat mij betreft ook niet, zeker niet in de zomermaanden, al zie ik ze daar dan nog wel mee aankomen, thee bij 30 graden Maar ik kan me voorstellen dat er toch wel andere dingen mogelijk zijn
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:27:29 #109
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84294567
Ja, water
pi_84294626
Iets van korting zou wel op z´n plaats zijn.
  woensdag 21 juli 2010 @ 05:26:46 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_84302299
Whehe dat zal ze leren: Nijmegen #553: ODW is soms best ok

Vanavond wel lol gehad ODW
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 10:24:26 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_84305592
Nou ja, ik heb wel eens water gekregen op Utrecht CS toen er iets was met treinen en de hitte. Vond ik toen wel oké.

Maar eerlijk is eerlijk, ook dat zou een beetje karig zijn voor de komende periode
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 10:43:30 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_84306138
quote:
Amsterdamse terrassen weer het duurst

Uitgegeven: 21 juli 2010 09:09
Laatst gewijzigd: 21 juli 2010 09:10
AMSTERDAM - Amsterdam is voor het zevende jaar op rij de duurste stad om een terrasje te pakken.
© NU.nl/Els Bax

Voor een rondje van twee fluitjes, twee rosé en twee fris moet de terrasbezoeker in de hoofdstad gemiddeld 21,15 euro betalen, blijkt uit het jaarlijkse terrasonderzoek van Van Spronsen & Partners.
Hetzelfde rondje kostte vorig jaar in Amsterdam nog 20,55 euro. De top drie is sinds vorig jaar niet veranderd. Op de tweede plaats staat Den Haag, gevolgd door Rotterdam.

Utrecht is de enige stad waar de prijzen daalden. Hetzelfde rondje kost daar 18,53 euro, terwijl dat vorig jaar nog 18,60 euro was.

Arnhem
Utrecht zakt daarmee van de vijfde naar de elfde plaats. In Arnhem stegen de prijzen het sterkst, namelijk met 7,2 procent. De stad steeg daarmee van de achttiende naar de zesde plaats.
Van de 21 grootste steden die onder de loep werden genomen was Nijmegen het goedkoopst. Een rondje kost daar gemiddeld 17,48 euro.
In Maastricht en Amersfoort hoeft het minst te worden neergelegd voor een biertje, namelijk twee euro. Een terrasbezoeker in Amsterdam is met 2,55 euro het meest kwijt.
pi_84306259
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 05:26 schreef remlof het volgende:
Whehe dat zal ze leren: Nijmegen #553: ODW is soms best ok

Vanavond wel lol gehad ODW
Ben je nog naar Fucked Up geweest op het Valkhof?
Wilde ik gister eigenlijk naartoe, maar ik vond het veel te warm.
pi_84312418
vanaf werk (ODW)

remlof, we zitten al op p3 en de Ernem-Mep is nog niet gefikst in de OP
pi_84319015
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Ach met de prijzen die ze hanteren hoeven ze ook maar een paar items per week te verkopen natuurlijk
Maar dan heb je wel iets unieks en handgemaakt en zo Trio heeft nog steeds lekker ijs
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:22 schreef leonie-89 het volgende:
omdat ik daar ook 289 euro voor betaal per maand en dan ipv een uur n een directe intercity, ruim 1,5 uur er over doe waarvan het laatste stuk in een waarschijnlijk propvolle bus. En ik ook al jaren last heb van het noodstation met die klote trappen waadoor je krappe aansluitingen wel kan vergeten.
Maar eigenlijk mag ik ook niet klagen want ik heb er in principe helemaal geen last van, moet 5 oktober pas weer met de trein dus het slaat nergens op wat ik hierboven heb getyped
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, wat mij betreft ook niet, zeker niet in de zomermaanden, al zie ik ze daar dan nog wel mee aankomen, thee bij 30 graden Maar ik kan me voorstellen dat er toch wel andere dingen mogelijk zijn
ijsjes hebben ze ook weleens gedaan, maar dat is vast te duur nu. Ze hebben alle abo houders tenslotte al een gratis dagkaartje gegeven nav de sneeuwstoringen van december Die moet ik trouwens nog voor augustus gebruiken geloof ik

[ Bericht 31% gewijzigd door voodoolady op 21-07-2010 16:32:31 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:30:31 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_84319536
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:28 schreef Sally het volgende:
vanaf werk (ODW)

remlof, we zitten al op p3 en de Ernem-Mep is nog niet gefikst in de OP
Nee hoor, ik zit pas op pagina 2

Maar gefixt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:59:33 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_84324475
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ben je nog naar Fucked Up geweest op het Valkhof?
Wilde ik gister eigenlijk naartoe, maar ik vond het veel te warm.
Yep, was een geweldige band

En we liepen er toevallig tegenaan
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 10:11:56 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_84346643
Is er trouwens ergens te lezen wat de looproutes rond het station zijn de komende periodes?

Ik moet bijvoorbeeld van de bewaakte stalling naar de Sonsbeekzijde. Ik neem aan dat ik niet door het station kan lopen, maar wil dat dan zeggen dat ik terug moet lopen, langs de Willemeen, onder het spoor door en dan zo naar de bussen moet lopen? Dat is toch hardstikke ver?
pi_84347370
Waarom zou je niet door het station kunnen lopen?
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 11:49:17 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_84349752
Omdat ze dat gaan verbouwen? De treinen rijden immers niet voor niks niet, dus het leek me logisch dat er dan ook geen reizigers doorheen lopen? Maar misschien heb ik dat mis
pi_84350009
Alleen perron 1 is dicht en wordt niet gebruikt voor treinen. De rest wel gewoon

Het stuk waar ze bezig gaan, ligt een eind buiten het station, nog voorbij het Oranjestraatbruggetje (het heet vast anders ).
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 12:21:17 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_84350913
Ooh paniek om niks dus
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:45:28 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_84351810
Perron 1 wordt al sinds de oorlog niet meer gebruikt volgens mij. Of bedoel je de perrons 3/4? Daar heb ik vanmorgen nog een trein naar Zwolle gepakt.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 12:50:07 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_84351976
Op de posters staat ook perron 1... Geen idee wat ze daarmee bedoelen
pi_84352023
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:45 schreef remlof het volgende:
Perron 1 wordt al sinds de oorlog niet meer gebruikt volgens mij. Of bedoel je de perrons 3/4? Daar heb ik vanmorgen nog een trein naar Zwolle gepakt.
Ze noemen het zelf Perron 1, op de tekeningen en posters Ja, spoor 3/4, dus.
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:56:35 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_84352217
Ow ja, ik zie het:

"Perron 1" is dus vanaf zondag een maand buiten gebruik.

bron
pi_84353069
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Yep, was een geweldige band

En we liepen er toevallig tegenaan
Wat een mazzel had je dan!
Ze schijnen echt heel goede muziek, maar tevens takkeherrie te maken.
Had ze echt wel graag willen zien.
*jaloers*

Ik vroeg me ook al af waar dat Perron 1 toch zou zijn.
Ik dacht zelf dat het het (nog te bouwen) nieuwe perron weleens kon wezen, maar dan moet 'ie wel snel gebouwd worden.

In het foldertje dat ik gister in de trein van een aardige NS-medewerker kreeg, stond weer een gezellige spatiefout: "NS zet bussen voor minder valide mensen in".
Je zou toch denken dat zo'n groot bedrijf hun communicatiemedewerkers test op taalkennis.

[ Bericht 0% gewijzigd door vergeetmewelletje op 22-07-2010 14:29:24 ]
pi_84355365
De nieuwe wordt Perron 4
pi_84355718
Zou het niet praktischer zijn geweest als, nu er toch nauwelijks treinen rijden, gelijk even twee perrons worden aangepakt?
Ze hadden best 1 en 3 tegelijkertijd kunnen doen want bij 2 is een wissel waardoor treinen achter elkaar kunnen staan (mocht dat nodig zijn).

Wat ik trouwens ook niet snap: als er op de nieuwe perrons geen bankjes meer komen, waarom zijn die dan een maandje geleden allemaal vervangen door nieuwe bankjes?
pi_84358482
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh paniek om niks dus
Er blijven als ik het goed het begrepen ook nog een paar treinen rijden. Volgens mij richting Zutphen/Zwolle (en Winterswijk?).

Ik werk op het station en ik word nu tijdelijk overgeplaatst naar Utrecht CS gedurende de werkzaamheden. Ben niet zo blij met de reistijd, maar daar doe je toch niets aan.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 15:34:35 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_84358554
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:32 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Er blijven als ik het goed het begrepen ook nog een paar treinen rijden. Volgens mij richting Zutphen/Zwolle (en Winterswijk?).

Ik werk op het station en ik word nu tijdelijk overgeplaatst naar Utrecht CS gedurende de werkzaamheden. Ben niet zo blij met de reistijd, maar daar doe je toch niets aan.
Ah, ik moet elke dag naar Utrecht, reis ik gezellig met je mee Ben ook niet zo happy met de reistijd, maar ja
pi_84358691
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ah, ik moet elke dag naar Utrecht, reis ik gezellig met je mee Ben ook niet zo happy met de reistijd, maar ja
Ik hoef gelukkig niet elke dag. Ik heb een contract voor 8 uur dus ik zal niet veel meer dan dat worden ingepland. Ik sta voor volgende week volgens mij op vrijdagavond en zaterdagmiddag ingepland. Een beetje om de spits heen gelukkig.

Edit; ik woon zo te zien ook aan de goede kant van het spoor om bij de bussen naar de Ede-Wageningen te komen. Dat scheelt.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84361114
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Zou het niet praktischer zijn geweest als, nu er toch nauwelijks treinen rijden, gelijk even twee perrons worden aangepakt?
Ze hadden best 1 en 3 tegelijkertijd kunnen doen want bij 2 is een wissel waardoor treinen achter elkaar kunnen staan (mocht dat nodig zijn).

Wat ik trouwens ook niet snap: als er op de nieuwe perrons geen bankjes meer komen, waarom zijn die dan een maandje geleden allemaal vervangen door nieuwe bankjes?
Ik ben daar heel verontwaardigd over. Oudjes moeten toch op z'n minst gewoon kunnen zitten??!!
pi_84361300
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:36 schreef Sally het volgende:
Ik ben daar heel verontwaardigd over. Oudjes moeten toch op z'n minst gewoon kunnen zitten??!!
Misschien komen die wel in de wachtruimte?
Dan kunnen ze lekker warm zitten.
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:47:04 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_84361641
Hebben jullie je fietsen al weggehaald bij het station? Fietsen ruimen bij station Arnhem
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:35:22 #137
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84363838
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:47 schreef remlof het volgende:
Hebben jullie je fietsen al weggehaald bij het station? Fietsen ruimen bij station Arnhem
Je kunt nooit genoeg fietsen hebben.
pi_84365636
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Misschien komen die wel in de wachtruimte?
Dan kunnen ze lekker warm zitten.
Er komt toch ook geen wachtruimte meer?
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 19:53:05 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_84368511
De mijnes is gelukkig in de bewaakte stalling!
pi_84369586
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
De mijnes is gelukkig in de bewaakte stalling!
De mijne staat op Zuid (stond, want nu issie weer thuis)

Morgen verplichte vrije dag!
pi_84371157
Oooh morgen eindelijk solliciteren
pi_84371261
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:51 schreef _Loki het volgende:
Oooh morgen eindelijk solliciteren
Waar?

En lekker mals buitje
pi_84371331
Bistro Piaf.
Net even gebeld, ik hoorde maar niks. En toevallig hadden ze morgen al wat sollicitaties dus daar kon ik wel achteraan.
pi_84376658
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:55 schreef _Loki het volgende:
Bistro Piaf.
Net even gebeld, ik hoorde maar niks. En toevallig hadden ze morgen al wat sollicitaties dus daar kon ik wel achteraan.
Ah zo! Succes!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:46:38 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_84376729
[insert triest Edith Piaf joetjoeplinkje]
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:47:42 #146
3185 Adelante
To let it go now
pi_84376785
je ne regrette rien ofzo of rien ne vas plus
pi_84377637
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:44 schreef Sally het volgende:

[..]

Ah zo! Succes!
Bedankt!
pi_84387493
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:22 schreef Sally het volgende:

[..]

Er komt toch ook geen wachtruimte meer?
Yep, dat nog wel.
quote:
Verder komt er een nieuwe wachtkamer en wordt de kiosk naar het midden van het perron verplaatst.
bron
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 09:23:29 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_84387959
Gisteren in de stad naar schoenen voor m'n vriend gezocht, maar dat schoot niet echt op. We hebben echt wel leuke schoenen gezien, maar nèrgens hadden ze die in maat 47... Uiteindelijk is ie foeterend de winkels uitgestampt
pi_84388536
Bij Brethouwer verkopen ze schoenen van het merk Tink! en die gaan t/m maat 47.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:45:01 #151
259233 GimmeGore
pi_84389979
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:36 schreef Sally het volgende:

[..]

Ze mogen dus kennelijk in de zomer in zo n glazen saunahokje zitten...
Net zulke onzin als dat er treinen (sprinters) rijden zonder toilet erin.
pi_84390989
Oh, dat valt dan net mee. Ik dacht dat er alleen van die 'hangdingen' zouden komen. Daar kunnen de oudjes toch niet fatsoenlijk op wachten? En ik ook niet, als ik met een flinke trekkersrugzak op de rug heb, die ik even van de rug wil hebben maar toch om wil houden...
pi_84391302
Ze hadden al weinig bankjes, die 3 die er nu staan, zijn altijd bezet. En dan moeten we dadelijk ook nog in zo'n stinkhok zitten? No thanks.
pi_84393478
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:25 schreef _Loki het volgende:
Ze hadden al weinig bankjes, die 3 die er nu staan, zijn altijd bezet. En dan moeten we dadelijk ook nog in zo'n stinkhok zitten? No thanks.
Op Nijmegen staan tenminste lekker veel bankjes Jammer dat het voor mij alleen een overstapstation is
pi_84394299
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:25 schreef Sally het volgende:

[..]

Op Nijmegen staan tenminste lekker veel bankjes Jammer dat het voor mij alleen een overstapstation is
En ze hebben een warmwordpaal .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:49:28 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_84394348
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

En ze hebben een warmwordpaal .
Ja, erg nuttig in hartje zomer
pi_84395041
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:49 schreef remlof het volgende:
Ja, erg nuttig in hartje zomer

Staat 'ie dan wel aan nu?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:12:36 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_84395183
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik zag er laatst nog een heel groepje Japanse meisjes omheen staan. Toen de buitentemperatuur 20 graden was
pi_84395550
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zag er laatst nog een heel groepje Japanse meisjes omheen staan. Toen de buitentemperatuur 20 graden was
Ehm, onder de twintig graden is het dan ook gewoon koud.
Ik zit 's avonds nu ook met een dik fleecevest en warme pantoffels aan.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:47:29 #160
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84418130
Ik ben op zoek naar een filmpje van de veranderingen van station Arnhem (zoals voor de komende vier weken gepland zijn).. :o
pi_84418244
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:47 schreef donroyco het volgende:
Ik ben op zoek naar een filmpje van de veranderingen van station Arnhem (zoals voor de komende vier weken gepland zijn).. :o
staat op www.arnhemcentraal.nu niks? Dat is DE site waar je het allemaal bij kunt houden, de papieren versie is er niet meer. Hangt alleen af en toe een nieuwe grote poster op het station naast de wc :P
pi_84418478
It Never Hurts To Help!
pi_84440374
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

:')

Die kan je zelf aan zetten met een knopje :s)
pi_84442235
Waar staat die warmmaakpaal dan op Nijmegen?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:06 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_84442301
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:03 schreef Sally het volgende:
Waar staat die warmmaakpaal dan op Nijmegen?
Op het tweede perron, daar waar de sprinter naar Arnhem en Zutphen vertrekt.
pi_84444445
Oh ik kan komende week een avond proefdraaien trouwens :D Hij was blij dat ik een vast baantje wilde en niet alleen voor de zomervakantie, wat de meeste andere sollicitanten wel wilden.
Hopen dat het goed gaat, dan heb ik eindelijk eens een vast bijbaantje.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:23:36 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_84444861
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:09 schreef _Loki het volgende:
Oh ik kan komende week een avond proefdraaien trouwens :D Hij was blij dat ik een vast baantje wilde en niet alleen voor de zomervakantie, wat de meeste andere sollicitanten wel wilden.
Hopen dat het goed gaat, dan heb ik eindelijk eens een vast bijbaantje.
Gefeliciteerd! *O*

Ik fietste er straks nog langs en ze hebben een groot spandoek hangen met daarop "personeel gezocht" :D
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 19:24:40 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_84444885
Cool, congrats Loki!
pi_84444904
ja idd :') Ze zoeken er nogal veel volgens mij, omdat ze ook voor lunch open gaan. Er moeten ook nog koks bij enzo. :)

Oh en dankje :D
  zondag 25 juli 2010 @ 09:41:13 #170
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84460299
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:54 schreef -Willempie- het volgende:
Deze?
Ja, die, thanks! :)
pi_84461706
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Op het tweede perron, daar waar de sprinter naar Arnhem en Zutphen vertrekt.
Ah, daar stap ik altijd over. Eens beter rondkijken dan :D
pi_84461715
Feli Loki! *O*
pi_84461863
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:13 schreef Sally het volgende:

[..]

Ah, daar stap ik altijd over. Eens beter rondkijken dan :D
Ik was daar gister, maar ik heb 'm niet gezien. :?

Gefeli Loki! *O*
  zondag 25 juli 2010 @ 11:39:52 #174
259233 GimmeGore
pi_84462243
Gefeliciteerd Loki!

Woensdag weer terug naar Arnhem, voor de oogarts (in Velp) en dan meteen eens kijken of ik bij de kapper terecht kan.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:10:02 #175
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_84462922
Zo ik ben na een week ODW ook weer in Arnhem terug.
pi_84462948
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:10 schreef Bob-B het volgende:
Hij leeft!
pi_84462954
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:10 schreef Bob-B het volgende:
Een week?? :o Ik, heb jou al in geen eeeeeuwen meer hier gezien :o :P :D

:W Wb :P
  zondag 25 juli 2010 @ 12:11:50 #178
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_84462973
Ja iets met wandelen en doodgaan
pi_84462986
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:11 schreef Bob-B het volgende:
Ja iets met wandelen en doodgaan
Oh je liep mee ja! Hoe ging het? :o
  zondag 25 juli 2010 @ 12:13:37 #180
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_84463016
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:12 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh je liep mee ja! Hoe ging het? :o
Ik had 10x liever de 50km gelopen als burger dan 40km als militair, wat een bitch is die rugzak!
  zondag 25 juli 2010 @ 12:14:03 #181
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_84463028
Maar ik heb het gehaald, en dit weekend tot nu toe meer geslapen als wakker geweest.
pi_84463059
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik had 10x liever de 50km gelopen als burger dan 40km als militair, wat een bitch is die rugzak!
Ja die dingen zijn zwaar. Ik vind het knap van je! Mocht een keer zo'n rugzak om, viel bijna achterover. :@
pi_84463448
Ook weer thuis na weekje ODW w/
Mis het wel die gezelligheid ;(
pi_84463524
Oh je was je uitsloven met het warme weer :P Goed hoor Bob! *O* Je hebt 't gehaald! ^O^

Nog veel blaren? Andere ongemakken (behalve die rugzak ;))? Hoe was het?
pi_84465153
Knap hoor, Bob. ^O^
pi_84465923
Wat is er eigenlijk te doen op de Markt? Ik hoor, gisteravond ook, muziek :?
  zondag 25 juli 2010 @ 14:56:44 #187
259233 GimmeGore
pi_84468148
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:51 schreef leonie-89 het volgende:
Wat is er eigenlijk te doen op de Markt? Ik hoor, gisteravond ook, muziek :?
Als je zo dichtbij woont dat je de muziek hoort, dan loop je er toch eventjes heen? :P
  zondag 25 juli 2010 @ 16:53:01 #188
3185 Adelante
To let it go now
pi_84471637

http://twitter.com/NS_arnhem

Voor wie op de hoogte gehouden wil worden via Twitter :P
  zondag 25 juli 2010 @ 16:56:33 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_84471739
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:53 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

http://twitter.com/NS_arnhem

Voor wie op de hoogte gehouden wil worden via Twitter :P
Mooie foto! Die mag wel in de OP :9

En ja, ik volg NS_arnhem al.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 16:57:50 #190
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84471781
Later als ik oud ben wil ik mooi in een dorpje wonen op het platteland zoals Arnhem!

Kusje aan remknolloof! :*
  zondag 25 juli 2010 @ 17:02:27 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_84471948
Het enige dat mooi is aan ODW is de import door de aanwezigheid van de universiteit.

Kusjes terug pubertje :*
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2010 @ 17:09:07 #192
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84472157
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:02 schreef remlof het volgende:
Het enige dat mooi is aan ODW is de import door de aanwezigheid van de universiteit.

Kusjes terug pubertje :*
Brabants import! :)
  zondag 25 juli 2010 @ 18:20:48 #193
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84474623
Kut UPC :r
  zondag 25 juli 2010 @ 18:23:15 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_84474697
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:20 schreef donroyco het volgende:
Kut UPC :r
Ik heb er net een tweede mediabox bij en toen hoorde ik dat je binnenkort kan overstappen :')
  zondag 25 juli 2010 @ 18:25:13 #195
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84474761
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb er net een tweede mediabox bij en toen hoorde ik dat je binnenkort kan overstappen :')
Hier ligt internet er gewoon dit weekend al bijna voor de derde keer uit :r
  zondag 25 juli 2010 @ 18:36:08 #196
104871 remlof
Europees federalist
pi_84475133
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:25 schreef donroyco het volgende:

[..]

Hier ligt internet er gewoon dit weekend al bijna voor de derde keer uit :r
Ow internet van UPC heb ik er jaren geleden al uitgegooid :P
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:10:10 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_84481915
Oh? Ik heb eigenlijk nergens last van met UPC?
pi_84482990
Ik ben net met de NS-bus naar Arnhem gegaan, wát een klotebussen. Veel te klein en te krap en zo.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:37:14 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_84483171
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef _Loki het volgende:
Ik ben net met de NS-bus naar Arnhem gegaan, wát een klotebussen. Veel te klein en te krap en zo.
Ik ga morgenvroeg eens proberen naar Nijmegen te komen vanaf Velperpoort :')
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:41:27 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_84483390
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef _Loki het volgende:
Ik ga ze morgen ook testen, Arnhem - Utrecht wordt het voor mij. Houd m'n hart vast
  zondag 25 juli 2010 @ 21:42:29 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_84483431
Met Breng:

1
2
3
4
5
6
7
8
Vertrek     09:16     ARNHEM, Noord-Peterstraat          Lopen 6 minuten
Aankomst     09:22     Arnhem, Velperplein         
Vertrek     09:22     Arnhem, Velperplein         Breng
        32 Arnhem, Centraal Station - Nijmegen, Centraal Station

Aankomst     10:09     Nijmegen, Nassausingel         
Vertrek     10:09     Nijmegen, Nassausingel         Lopen 6 minuten
Aankomst     10:15     NIJMEGEN, Plein 1944     
-O-
  zondag 25 juli 2010 @ 21:42:32 #202
3185 Adelante
To let it go now
pi_84483435
Ik ga morgen in de file staan samen met iedereen die nu extra de auto neemt :7
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:43:21 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_84483479
Dat doe ik mn auto niet aan :') Arme oude karretje
  zondag 25 juli 2010 @ 21:43:32 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_84483491
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:42 schreef Adelante het volgende:
Ik ga morgen in de file staan samen met iedereen die nu extra de auto neemt :7
Mjah, ik kan ook nog met de auto naar station Arnhem Zuid proberen te gaan.
Of naar Luxor lopen en daar een NS-bus pakken.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:44:19 #205
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84483517
Ik moet morgen met het reguliere busvervoer naar uiteindelijk Wageningen en weer terug. Ik hoop dat dat dan niet helemaal vol zit met allemaal mensen die denken sneller in Arnhem te zijn dan met de NS bussen.
pi_84483716
Ik ga volgend weekend naar Antwerpen, maar wat is de snelste manier om in Nijmegen te komen? Met de bus naar station zuid en zo naar Nijmegen? Of meteen met de bus naar Nijmegen?
  zondag 25 juli 2010 @ 21:49:56 #207
3185 Adelante
To let it go now
pi_84483778
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:48 schreef tliciouz het volgende:
Ik ga volgend weekend naar Antwerpen, maar wat is de snelste manier om in Nijmegen te komen? Met de bus naar station zuid en zo naar Nijmegen? Of meteen met de bus naar Nijmegen?
Trek een kort rokje aan en oefen met je duim in de lucht :P
pi_84483800
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:49 schreef Adelante het volgende:

[..]

Trek een kort rokje aan en oefen met je duim in de lucht :P
Ik heb nog een aanhangsel dat mee moet.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:50:57 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_84483837
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:50 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik heb nog een aanhangsel dat mee moet.
Trek hem ook een kort rokje aan :P
pi_84483853
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Trek hem ook een kort rokje aan :P
:') Ja jongens even serieus oke.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:55:59 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_84484081
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:51 schreef tliciouz het volgende:

[..]

:') Ja jongens even serieus oke.
Ik moet de komende 4 dagen naar ODW en ga proberen wat het snelste is. Ik post het hier wel als ik het uitgevogeld heb.
pi_84494508
Naar Ede-Wageningen viel mee.
Ik kon zo in de bus stappen die niet te vol was en gelijk wegreed.
Hij deed er maar een half uurtje over, dat viel me mee.
En ik ben nu een of ander magazine, een zakje snoepjes en een overgangskaartje voor de eerste klas rijker. :)
  maandag 26 juli 2010 @ 09:08:17 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_84494540
Ik kan van huis werken vandaag, dus merk morgen pas hoe het naar Nijmegen gaat.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 09:12:48 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_84494599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Naar Ede-Wageningen viel mee.
Ik kon zo in de bus stappen die niet te vol was en gelijk wegreed.
Hij deed er maar een half uurtje over, dat viel me mee.
En ik ben nu een of ander magazine, een zakje snoepjes en een overgangskaartje voor de eerste klas rijker. :)
Wat zei zegt, het viel me alles mee. Ik heb ook zo'n zakkie met dingen, heb eigenlijk alleen het magazine nog maar bekeken. * Guppyduikt in zakkie om meer te bekijken
  maandag 26 juli 2010 @ 10:22:41 #215
259233 GimmeGore
pi_84495980
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ga morgenvroeg eens proberen naar Nijmegen te komen vanaf Velperpoort :')
Ben je dan niet sneller als je meteen de bus naar Nijmegen pakt? :')
  maandag 26 juli 2010 @ 10:23:42 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_84496004
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:22 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ben je dan niet sneller als je meteen de bus naar Nijmegen pakt? :')
Volgens de reisplanner niet, zie Arnhem #47 Met donkere wolken in de zomer...

Dan kan ik beter de NS-bus pakken bij Luxor naar station Zuid. Of de auto daarheen nemen, wat ik vanmorgen waarschijnlijk had gedaan, gezien het weer :P
pi_84506155
De bussen rijden in ieder geval af en aan (woon aan de Amsterdamseweg :') ).

Morgen ga ik naar Antwerpen, dus ik ben benieuwd. Ik heb in ieder geval ruim gepland zodat we hopelijk de internationale trein in Roosendaal niet missen.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84506191
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:14 schreef Dwyn het volgende:
De bussen rijden in ieder geval af en aan (woon aan de Amsterdamseweg :') ).

Morgen ga ik naar Antwerpen, dus ik ben benieuwd. Ik heb in ieder geval ruim gepland zodat we hopelijk de internationale trein in Roosendaal niet missen.
Oh ik ga zaterdag. O+ Waar kun je die treintijden van Roosendaal naar Antwerpen ook alweer zien? Helemaal niet meer aan gedacht. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 15:16:23 #219
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84506220
Als ik naar Nijmegen CS wil (vanaf Presikhaaf met de bus), hoe kan ik dan het beste reizen?
pi_84506355
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:15 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh ik ga zaterdag. O+ Waar kun je die treintijden van Roosendaal naar Antwerpen ook alweer zien? Helemaal niet meer aan gedacht. :')
Toevallig! ;) Nshispeed.nl, maar ns.nl laat ze ook gewoon zien.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84506931
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:16 schreef donroyco het volgende:
Als ik naar Nijmegen CS wil (vanaf Presikhaaf met de bus), hoe kan ik dan het beste reizen?
Naar Station Arnhem Zuid met de bus reizen (vanaf CS: buslijn 10 Schuytgraaf (snelste) of lijn 6 Heteren) en daar op de trein naar Nijmegen.

Ik zou niet de NS-bussen pakken naar Arnhem Zuid, of je moet geilen op het tasje wat je dan krijgt ;) of het moet goedkoper zijn.
Of lekker fietsen naar Zuud :P ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 15:38:50 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84507136
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Naar Station Arnhem Zuid met de bus reizen (vanaf CS: buslijn 10 Schuytgraaf (snelste) of lijn 6 Heteren) en daar op de trein naar Nijmegen.

Ik zou niet de NS-bussen pakken naar Arnhem Zuid, of je moet geilen op het tasje wat je dan krijgt ;) of het moet goedkoper zijn.
Of lekker fietsen naar Zuud :P ;)
Maar in de folder op de NS-website staat dat er ook snelbussen vanaf centraal naar centraal rijden, ieder half uur.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:45:57 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_84507445
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef donroyco het volgende:

[..]

Maar in de folder op de NS-website staat dat er ook snelbussen vanaf centraal naar centraal rijden, ieder half uur.
Die bussen staan ook gewoon in de dienstregeling op www.ns.nl, check maar een willekeurige treinreis van Presikhaaf naar Nijmegen. Ze zetten er alleen niet bij waar die bus dan vertrekt (maar dat is bij Luxor dus).
pi_84507490
quote:

[..]

Volgens mij is dat alleen op 25 juli en 22 augustus.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84507500
quote:

[..]

Alleen gister en 22 augustus. :)
  maandag 26 juli 2010 @ 15:54:31 #226
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84507815
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Alleen gister en 22 augustus. :)
pi_84508141
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:54 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, maar daar staat tegenover dat 22 augustus Station Velperpoort niet bereikbaar is. :')
pi_84509469
quote:

[..]

Van Centraal naar Centraal? :? A -> N ?

Ik weet dat lijnbus 31 via Elst naar Nijmegen rijdt, en dat 32 en 33 dat ook doen, maar via Bemmel en dus langer onderweg zijn.

Ga lekker op je fietsje naar Arnhem Zuid :P

Let wel op: vandaag waren de tijden van stop- en sneltrein omgedraaid, dus let daar ook ff op (reisplanner of Actuele Vertrektijden oid). Dus om .15 en .54 .45 sneltreinen en .00 en .30 rijden de stoptreinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 27-07-2010 09:24:11 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 23:36:17 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_84528316
Oh noes, de rails naar Nijmegen is weg :o

bron: http://twitpic.com/28uejr

[ Bericht 16% gewijzigd door remlof op 27-07-2010 11:51:15 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 23:37:22 #230
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84528361
Als ze dat nou eens met alle rails van en naar Nijmegen deden.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:39:19 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_84528421
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:37 schreef Vork het volgende:
Als ze dat nou eens met alle rails van en naar Nijmegen deden.
En het dan naar Wageningen toe leggen zeker? :')
  maandag 26 juli 2010 @ 23:41:02 #232
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84528494
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:39 schreef remlof het volgende:
En het dan naar Wageningen toe leggen zeker? :')
Dat zou in sommige gevallen handiger zijn. Maar voor mij hoeft het niet, zo vaak kom ik daar nu ook weer niet :P
  maandag 26 juli 2010 @ 23:42:29 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_84528557
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:41 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat zou in sommige gevallen handiger zijn. Maar voor mij hoeft het niet, zo vaak kom ik daar nu ook weer niet :P
Ik moet wel bijna elke dag naar ODW, dus ik wil die rails terug :(
  maandag 26 juli 2010 @ 23:49:40 #234
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84528847
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:42 schreef remlof het volgende:
Ik moet wel bijna elke dag naar ODW, dus ik wil die rails terug :(
Ik fiets. Dat is veel gemakkelijker.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:11:06 #235
259233 GimmeGore
pi_84540682
Ik verhuis, dát is pas een oplossing
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 11:13:02 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_84540757
Ik bus, en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het best goed gaat :@
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:15:39 #237
104871 remlof
Europees federalist
pi_84540864
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Same here. Naar Luxor gelopen, bus naar station Zuid gepakt en daar vertrok 10 minuten later de trein naar Nijmegen.

Niks op aan te merken.
pi_84541402
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Bevalt mij ook prima. :)
En vandaag weer een goodiebag gekregen. ^O^
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 11:29:32 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_84541448
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:28 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Bevalt mij ook prima. :)
En vandaag weer een goodiebag gekregen. ^O^
Ik ook, dit keer in Ede :) En een Esta, best een leuk blad, ook al ben ik er wat te jong voor
pi_84541654
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook, dit keer in Ede :) En een Esta, best een leuk blad, ook al ben ik er wat te jong voor
Ook in Ede.
Maar ik had er net als gister een Zin in.
Zal heus wel leuk zijn om te lezen als je rijk bent en van golfen houdt, maar voor mij was het niet echt wat. :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:48:50 #241
104871 remlof
Europees federalist
pi_84542209
Ik doe er wel bijna een half uur langer over dan normaal.
En ik wil ook goodiebags, of iig zo'n eersteklas voucher, kan ik mooi gebruiken op een trip naar Groningen :P
pi_84542315
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:48 schreef remlof het volgende:
Ik doe er wel bijna een half uur langer over dan normaal.
En ik wil ook goodiebags, of iig zo'n eersteklas voucher, kan ik mooi gebruiken op een trip naar Groningen :P
Ik heb er nu twee, dus mijn man mag nu ook mee de eersteklas in de eerstvolgende keer dat we weer naar Groningen gaan. :P

In Nijmegen werden ze dus niet uitgedeeld?
Ik hoop voor je dat dat dan morgen is.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:52:30 #243
104871 remlof
Europees federalist
pi_84542375
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb er nu twee, dus mijn man mag nu ook mee de eersteklas in de eerstvolgende keer dat we weer naar Groningen gaan. :P

In Nijmegen werden ze dus niet uitgedeeld?
Ik hoop voor je dat dat dan morgen is.
Niet in de bus naar Arnhem-Zuid of in de trein iig. Misschien moet ik morgen eens bij dat kraampje voor Luxor gaan zeuren :P
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 12:10:58 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_84543192
De Esta lag aan de Sonsbeekzijde in Arnhem, er zat deze keer geen tijdschrift in m'n goodiebag. Maar dat geeft niet
pi_84543385
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De Esta lag aan de Sonsbeekzijde in Arnhem, er zat deze keer geen tijdschrift in m'n goodiebag. Maar dat geeft niet
Oh, niet gezien.
Of ze waren al op, dat kan ook. :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:38 #246
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_84552921
Je merkt wel dat het een stuk drukker is met bussen en de stad is echt een ramp, wat een commotie. Vanochtend stond het al rijen dik bij Arnhem Zuid.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:46:50 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_84553136
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:42 schreef Bob-B het volgende:
Je merkt wel dat het een stuk drukker is met bussen en de stad is echt een ramp, wat een commotie. Vanochtend stond het al rijen dik bij Arnhem Zuid.
Ben blij dat ik niet met de auto naar station Arnhem-Zuid ben gereden dan, zoals ik even heb overwogen.
pi_84557364
Ik ga lekker met de fiets naar Zuid *) Net als anders, overigens :+ :')

Alleen was ik vanmorgen speciaal naar de andere fietsenstalling gegaan omdat precies aan die kant van de trap WEL een stempelautomaat zit, issie buiten gebruik... :( Dus ik heeeeelemaal naar de andere kant van het perron gelopen waar de twee conducteuren met elkaar aan het kletsen waren om te vertellen dat ik geen stempel had :P Kreeg ik er 1 van de 'knipper' van de conducteur :P

Maar wat een gedoe, zeg...

En nee: met de OV Chip kan ik niet tot Heyendaal reizen, en is een retourkaartje goedkoper dan met de bus of een extra kaartje Nijmegen - Heyendaal (minimumprijs, dus 2,20; heel retourtje Zuid/Heyendaal is 3,40).
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:31:24 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_84557458
Ok, terugreis duurde iets langer dan de heenreis, maar dat komt vooral doordat die bus zo'n zwiepert over het Willemsplein moet maken met tig stoplichten :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:44:34 #250
52016 Lyssa
music <3
pi_84557984
Ik ga gewoon lekker met de auto! Geen enkel probleem gehad, was zelfs met een recordtijd thuis *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:52:54 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_84558262
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik ga gewoon lekker met de auto! Geen enkel probleem gehad, was zelfs met een recordtijd thuis *O*
Dat is niet echt een alternatief als je in Nijmegen-centrum moet zijn.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:57:26 #252
52016 Lyssa
music <3
pi_84558440
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is niet echt een alternatief als je in Nijmegen-centrum moet zijn.
Klopt, ik moet naar Wolfheze :') Dat is goed te doen over de Amsterdamse weg :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58:24 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_84558485
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:57 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Klopt, ik moet naar Wolfheze :') Dat is goed te doen over de Amsterdamse weg :)
Yep, die weg ken ik goed, daar kan je altijd doorrijden B-)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:48:39 #254
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84559979
Wordt nog wat zaterdag dan als ik de reis naar het diepe zuiden moet maken ;(
pi_84560170
Ik mag vrijdag lekker naar Den Bosch met een vakantiekoffer voor 2 weken. Wordt ook leuk ;(
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:30:02 #256
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84561443
Hallo vriendjes, ik meld me maar weer ff :)
Are you nuts??
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:30:56 #257
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84561483
Vandaag de post bezorgd bij Leonie-89 :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:46:19 #258
104871 remlof
Europees federalist
pi_84562119
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:30 schreef whosvegas het volgende:
Hoi vegas :W
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:23:37 #259
3185 Adelante
To let it go now
pi_84563717
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:30 schreef whosvegas het volgende:
Hoest met je knie? :-P
pi_84563746
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:30 schreef donroyco het volgende:
Vandaag de post bezorgd bij Leonie-89 :D
Haha ik heb alleen een brief gehad met erop geadresseerd: Aan de bewoners van van Oldenbarneveldtstraat ..
Zat er reclame in van UPC :')

Toch bedankt voor het afgeven :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:27:22 #261
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84563841
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

Hoest met je knie? :-P
Gaat weer de goed kant op. Net op tijd voor Lowlands, maar mijn backpack idee, moet ik maar ff uitstellen -O-
Are you nuts??
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:28:17 #262
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84563881
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:24 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Haha ik heb alleen een brief gehad met erop geadresseerd: Aan de bewoners van van Oldenbarneveldtstraat ..
Zat er reclame in van UPC :')

Toch bedankt voor het afgeven :P
Haha, ja daar kan ik niks aan doen :+
Morgen weer :7
pi_84563904
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:48 schreef donroyco het volgende:
Wordt nog wat zaterdag dan als ik de reis naar het diepe zuiden moet maken ;(
Roy, volgens mij is die NS-bus toch sneller op Zuid, die gaat via de grote weg, heb ik gezien, en stopt niet bij de haltes zeg maar. Is en pendeldienst.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:32:30 #264
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84564025
O ja, er is geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem zuid - Arnhem, en Arnhem - Utrecht. Wie weet tot wanneer?
Are you nuts??
pi_84564041
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:32 schreef whosvegas het volgende:
O ja, er is geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem zuid - Arnhem, en Arnhem - Utrecht. Wie weet tot wanneer?
t/m 22 augustus

Ik word ermee doodgegooid op mijn weg :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:33:14 #266
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84564048
Are you nuts??
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:34:43 #267
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84564105
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:33 schreef Sally het volgende:

[..]

t/m 22 augustus

Ik word ermee doodgegooid op mijn weg :')
Hoezo staat er dan t/m 1 augustus op de site van de NS?
Are you nuts??
pi_84564163
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:34 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Hoezo staat er dan t/m 1 augustus op de site van de NS?
Zeker het traject Zetten/Andelst Elst? Als je daarop klikt, staat er wel 22 aug.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:37:57 #269
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84564226
Ik heb het al gezien, wel onduidelijk van de NS, maar als je in de folder gaat kijken, dan staat er idd 22 aug

Zullen we dan eindelijk het nieuwe station krijgen :?
Are you nuts??
pi_84564234
Wtf? er staat nu overal 1 aug _O- Niet meer alleen bij Arnhem-Tiel.

Maar zijn dit niet 'alleen' de werkzaamheden van deze week? Het is ECHT t/m 22 augustus, hoor. Sorry :P
pi_84564287
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:37 schreef whosvegas het volgende:
Ik heb het al gezien, wel onduidelijk van de NS, maar als je in de folder gaat kijken, dan staat er idd 22 aug.
Ze hebben de site - foutief - aangepast... Er stond tot gister nog t/m 22 augustus, behalve op Arnhem-Tiel maar als je die aanklikte stond er ook t/m 22 augustus. Op www.arnhemcentraal.nu staan alle werkzaamheden genoemd.

Ik vind de NS steeds minder goed, zeg :r
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:48:38 #272
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84564677
Wat een prutsers 8)7
Are you nuts??
pi_84565295
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:48 schreef whosvegas het volgende:
Wat een prutsers 8)7
En wat dacht je van deze site? 'Werkzaamheden aan het spoor' in het menu?

http://www.ns.nl/werktrajecten/index.form

Het staat er wel, hoor. t/m 22 augustus. Ergens in het midden van de pagina: zo dubbel als maar zijn kan. :N Verwarring zaaien ten top :N
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:06:34 #274
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84565499
En dit:
quote:
Extra reistijd
•geen tot anderhalf uur
Hoe kun je nou geen extra reistijd hebben, als er geen treinen rijden 8)7
Vaag
Are you nuts??
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 21:09:34 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_84565630
Nou ja, ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet eens zo heel veel later als normaal ben. Het gaat eigenlijk best wel goed :o
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:44:46 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_84567174
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ja, ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet eens zo heel veel later als normaal ben. Het gaat eigenlijk best wel goed :o
Ik een halfuurtje, nou ok, 20 minuten. Maar het is best goed geregeld.
pi_84568934
Ik denk dat ik vrijdag de bus naar Nijmegen Lent neem ipv naar Arnhem zuid. Zal wel wat rustiger zijn als ik dat zo hoor :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:28:31 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_84569214
Ik ga het nog een keer proberen: what about een ernemmeet volgende week vrijdag of zaterdag op www.sonsbeektheateravenue.nl - op 6 of 7 augustus dus?

Flyer is hier te vinden: http://www.spiegeltent.nl/sonsbeek/nieuw/sta10broch4.pdf
pi_84569511
Ah dat zou ik echt leuk vinden maar dan zit ik in Zweden/Denemarken ;(
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:28 #280
52513 whosvegas
The Trickster
pi_84569831
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:28 schreef remlof het volgende:
Ik ga het nog een keer proberen: what about een ernemmeet volgende week vrijdag of zaterdag op www.sonsbeektheateravenue.nl - op 6 of 7 augustus dus?

Flyer is hier te vinden: http://www.spiegeltent.nl/sonsbeek/nieuw/sta10broch4.pdf
Als het lukt (met m'n knie) kom ik ook.
Are you nuts??
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:56 #281
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84569847
quote:

Beide dagen aan het werk, misschien na werktijd :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:10:20 #282
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84571171
Zaterdag gaat sowieso niet lukken, dan heb ik nog wat verjaardagsverplichtingen aan de andere kant van het land. Vrijdag is mogelijk.
pi_84571633
Ik was vorig jaar er ook, was wel leuk. Dus afhankelijk van het weer denk ik dat ik wel weer kom ja .
pi_84591932
quote:

Lijkt me leuk! Ben alleen 6 augustus in Druten en blijf daar slapen. Zaterdag avond zou kunnen. :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:01:27 #285
104871 remlof
Europees federalist
pi_84592353
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:49 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Lijkt me leuk! Ben alleen 6 augustus in Druten en blijf daar slapen. Zaterdag avond zou kunnen. :D
Ik kom op vrijdag pas om half negen terug uit Grunn, dus ik heb ook een voorkeur voor zaterdag.
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:10:00 #286
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_84592661
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:44 schreef remlof het volgende:
Ik een halfuurtje, nou ok, 20 minuten. Maar het is best goed geregeld.
Gaat best ok idd met die NS-bussen naar Ede-Wageningen, al was het afgelopen maandag nog niet bijzonder goed geregeld qua opstapplekken. Anders gezegd: ik wist niet waar ik wezen moest en dat werd me pas na 3x kastje-naar-muur duidelijk. :').
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:10:39 #287
94676 Garisson72
pi_84592680
quote:

O is dat dan weer? Dat was leuk ja!
pi_84592785
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

O is dat dan weer? Dat was leuk ja!
Ja he? Hihihihihi

woensdag 28 juli 2010 @ 16:16:23 #289
94676 Garisson72
pi_84592891
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ja he? Hihihihihi

[ afbeelding ]
Kanker op met die kutkat. :* w/
pi_84593011
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:16 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Kanker op met die kutkat. :* w/
Hoi Garisson :W

Hoe gaat het? Alles goed? Nou groetjes he? Doeeeeegie!! O+ O+
pi_84593094
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef Garisson72 het volgende:
Gaat best ok idd met die NS-bussen naar Ede-Wageningen,
Dat vind de NS zelf ook, dus ze gaan ervoor zorgen dat het vanaf volgende week een stuk slechter gaat:

Mogelijk-minder-NS-bussen

woensdag 28 juli 2010 @ 16:25:29 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_84593220
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat vind de NS zelf ook, dus ze gaan ervoor zorgen dat het vanaf volgende week een stuk slechter gaat:

Mogelijk-minder-NS-bussen

Omg :') !
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:25:59 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_84593241
Ja hoor :') Het ging ook een beetje te goed
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:26:04 #294
94676 Garisson72
pi_84593248
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb alleen maandag en vandaag van die dienst gebruikgemaakt, en beide keren met zijn drieën in zo'n bus gezeten. Ik geef NS hier dus groot gelijk in, vooral als ze toezeggen wel iedere 10 minuten een bus te laten rijden.

Bovenal vind ik best whatever NS ook doet aangezien ik vanaf vrijdag 3 weken vakantie heb, dus als ik weer moet werken rijden de treinen (fingers crossed) gewoon weer!
pi_84593483
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb alleen maandag en vandaag van die dienst gebruikgemaakt, en beide keren met zijn drieën in zo'n bus gezeten. Ik geef NS hier dus groot gelijk in, vooral als ze toezeggen wel iedere 10 minuten een bus te laten rijden.
Ik heb denk ik de pech dat ik met een boel mensen tegelijk uit andere treinen stap (heen uit de Syntus, terug uit de trein uit Schiphol) en dan heb je echt drie bussen nodig.
Vanochtend heb ik op Velperpoort de sprinter gepakt en paste alles net niet in één bus en zat ik inderdaad als een van de enige twee passagiers in bus nummer twee.

Twee bussen ipv drie kan ik wel mee leven (nu het nog hoogzomer en rustig is), maar dat NS zegt dat minstens één bus per 10 min rijdt doet me het ergste vrezen... :{
pi_84593540
Zondag was het echt proppen en alle lege plekke opvullen :{
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:34:40 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_84593587
Psst, even iets non-treinigs melden! Ik heb onbepaalde tijd gekregen *O*
pi_84593798
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik zie de bussen vanaf en naar Arnhem Zuid binnenkomen, en die zijn ook lang niet allemaal vol. Sommige zelfs ronduit leeg, met 3 personen die uitstappen. Dus ook ik geef ze gelijk. (edit: wel buiten de spits dan)

En er staat toch dat er nu "steeds 3 bussen" per 10 minuten rijden, dat willen ze dus terugbrengen naar 2 of 1 per 10 minuten. Betekent niet dat je langer moet wachten: vanmorgen gingen er gewoon 3 bussen tegelijk weg naar Arnhem-Noord, en alleen de voorste zaten mensen in. Twee gingen er gewoon geheel leeg er achteraan... (edit: om 10:10 uur vanmorgen, dus)
quote:
Bovenal vind ik best whatever NS ook doet aangezien ik vanaf vrijdag 3 weken vakantie heb, dus als ik weer moet werken rijden de treinen (fingers crossed) gewoon weer!
Ik heb er persoonlijk ook geen last van, ik reisde altijd al vanaf Zuid naar Nijmegen Heyendaal. Vind het alleen niet zo netjes dat de reisplanner niet aangaf (nu wel?)dat de treinen van .15 en .45 niet meer de stoptreinen zijn, maar nu die van .00 en .30 (op Arnhem Zuid, dus).

Voor mij maakt het niet uit of ik de intercity zonder stops naar Nijmegen heb, maar wellicht voor andere reizigers die naar Elst of Lent moeten wel...
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:39:49 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_84593802
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb denk ik de pech dat ik met een boel mensen tegelijk uit andere treinen stap (heen uit de Syntus, terug uit de trein uit Schiphol) en dan heb je echt drie bussen nodig.
Vanochtend heb ik op Velperpoort de sprinter gepakt en paste alles net niet in één bus en zat ik inderdaad als een van de enige twee passagiers in bus nummer twee.

Twee bussen ipv drie kan ik wel mee leven (nu het nog hoogzomer en rustig is), maar dat NS zegt dat minstens één bus per 10 min rijdt doet me het ergste vrezen... :{
Ik was ongeveer de enige die in de sprinter van 9:06 zat :P

Jij was eerder neem ik aan?
pi_84593832
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Psst, even iets non-treinigs melden! Ik heb onbepaalde tijd gekregen *O*
:o In de bak?? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84594026
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:39 schreef remlof het volgende:
Ik was ongeveer de enige die in de sprinter van 9:06 zat :P

Jij was eerder neem ik aan?
Toen was ik al zo'n drie kwartier aan het werk koffiedrinken en internetten.
Lekkere werktijden heb je! ^O^

Vervolg: Arnhem #48 - Even zonder station

[ Bericht 8% gewijzigd door vergeetmewelletje op 28-07-2010 16:50:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')