abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:09:28 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84061761

Arnhem is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Gelderland. Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn. Arnhem heeft 146.095 inwoners (per 31 mei 2009, bron: CBS) en is daarmee de tweede stad van de provincie Gelderland. Arnhem behoort tot de vijftien grootste steden in Nederland.

De stad kreeg in 1233 stadsrechten van Graaf Otto van Gelre, de graaf van Zutphen. De exacte tekst hiervan bevindt zich in het Duivelshuis dat nu deel uitmaakt van het gemeentehuis.

Duivelshuis

Arnhem is niet gebouwd op de oevers van de Rijn, maar op het hogergelegen gedeelte bij de Jansbeek. Arnhem ontstond op de plek waar de weg tussen Nijmegen en Utrecht/Zutphen zich splitste. Zeven sprengbeken voorzagen de stad van water, en pas toen de loop van de Rijn rond 1500 door de Arnhemmers verlegd werd kwam Arnhem aan de rivier te liggen. De stad groeide en had in de 15e eeuw zo'n 4.000 inwoners; er kwam een muur en torens om de stad te verdedigen.

In het jaar 1820 telde Arnhem nog 9.000 inwoners; in 1859 was dit aantal gegroeid tot bijna 24.000. Vooral in de tweede helft van de 19e eeuw, toen er goede spoorwegverbindingen kwamen, werd het gebied rond Arnhem en Nijmegen erg populair onder de gegoede Hollandse burgerij en gepensioneerden die terugkeerden uit Nederlands-Indië. Deze mensen verhuisden vanuit het westen van het land naar het oosten, en maakten van Arnhem een stad met elitaire uitstraling. Arnhem werd in deze tijd ook wel het 'Haagje van het Oosten' genoemd. Uit deze tijd stamt bijvoorbeeld het concertgebouw Musis Sacrum.

Musis Sacrum

Musis Sacrum bij nacht, tijdopname december 2009 (Sally's eigen collectie)

Toen de groei wat stagneerde werden er parken aangelegd om toeristen te trekken. Arnhem heeft nog steeds mooie parken: Sonsbeek in het centrum, Zijpendaal en Klarenbeek in het noorden, Angerenstein in het oosten en Mariëndaal in het westen. Bij de Rijn is park Meinerswijk ontstaan, tussen De Praets en de Drielse Rijndijk. Samen met het vele andere groen heeft dat Arnhem de bijnaam Parkstad opgeleverd.

Blik vanuit Meinerswijk aan de zuidkant van de Nederrijn naar de stad met rechts de Eusebiustoren en links de twee torenflats Rijntoren (blauw) en Parktoren (groen)
Daaronder een maquette van de ligging van Meinerswijk en toekomstproject Stadsblokken

De stad is in de Tweede Wereldoorlog grotendeels verwoest. De Slag om Arnhem (september 1944) is de tragische geschiedenis van Poolse en Britse parachutisten die achter de Duitse linies werden gedropt om de Rijnbrug intact in handen te krijgen; hiervandaan komt de uitdrukking 'een brug te ver', die ook wel in het Duits vertaald wordt gebruikt. (A Bridge Too Far is een boek van Cornelius Ryan uit 1974 over de slag om de Rijnbrug. De Britse luitenant-kolonel John Frost wist de brug te veroveren, maar de versterking van Britse luchtlandingstroepen liep vast bij het St. Elisabeths Gasthuis en het Amerikaanse leger hield halt in Elst. De Slag om Arnhem werd verloren door de geallieerden.

St. Elisabeths Gasthuis

De Duitsers waren doodsbang voor een herhaling, en op 24 september werden de 95 duizend inwoners van Arnhem gedwongen hun stad te verlaten. Op de hoek van de Apeldoornseweg en de Jansbuitensingel, tegenover bioscoop Rembrandt, is hiervoor een kleine gedenkplaat aangebracht. De bezetters hebben vervolgens systematisch huizen leeggeroofd en de meubels naar verwoeste steden in Duitsland gestuurd. Toen de Arnhemmers na de oorlog terugkeerden, bleek de stad vernield en geplunderd te zijn. Veel gebouwen in het historisch stadscentrum, waaronder de Eusebiuskerk, lagen in puin. De slag om Arnhem wordt elk jaar uitgebreid herdacht bij het Airborneplein in de oprit van de brug.

De verwoeste stad, met bovenaan twee keer de Eusebiuskerk, onder de kapotte stad en de dito Rijnbrug

Eusebiuskerk, voorkant en achterkant

De Rijnbrug is op 16 september 1978 omgedoopt in de John Frost Brug. Een plaquette in het Jacob Groenewoudplantsoen en het schilderen van de brug in de regimentskleuren van de Airbornedivisie (maroonrood) herinneren aan de strijd.

John Frost Brug

Arnhem heeft na de oorlog met veel energie de stad opnieuw opgebouwd, en is nu een levend centrum van activiteit. Nieuwe wijken zoals Presikhaaf in het noorden en Malburgen aan de zuidkant van de Nederrijn werden uit de grond gestampt. Aangezien deze woningen met beperkte middelen in korte tijd zijn gebouwd, zijn deze wijken aan een opknapbeurt toe. De stad breidt nog steeds uit op de zuidoever van de Rijn, momenteel wordt onder meer gewerkt aan realisatie van 6.500 woningen in de nieuwbouwwijk Schuytgraaf. Arnhem heeft als enige stad in Nederland al sinds 1959 een trolleybussysteem in het openbaar vervoer.

De nieuwste trolleybus, lijn 5, hier in De Laar West

Het GelreDome is een voetbalstadion en evenementencomplex in Arnhem-Zuid, gebouwd tussen 1996 en 1998. Het stadion wordt doorgaans gebruikt als thuishaven van betaaldvoetbalclub SBV Vitesse, maar biedt ook plaats aan evenementen als popconcerten, congressen en beurzen. Bij de opening was GelreDome één van de modernste stadions ter wereld. Elementen die hier een belangrijke rol in speelden waren het schuifdak en het verschuifbare veld. Het veld - dat in een 11.000 ton zware betonnen bak ligt - schuift in zes uur onder de Zuidtribune door naar het naastgelegen terrein.

Het GelreDome aan de Batavierenweg

Het Musiskwartier in Arnhem is een binnenstedelijke ontwikkeling binnen de oude stadswal (Walstraat) van Arnhem, dat in 2006 geopend werd na veertien jaar ontwikkeling. Een van de opdrachten was om vanuit stedenbouwkundig oogpunt het historische beeld en de kleinschaligheid van de bestaande binnenstad niet te verstoren. Het is een bijzondere complexiteit, is ontstaan door de situatie en de kleinschalige gevelarchitectuur. Binnen het project bevinden zich namelijk diverse monumenten en beeldbepalende panden welke niet aangetast mochten worden. De onderlinge aansluitingen en aansluitingen op deze monumenten maken het ontwerp tot een complex geheel.

Het nieuwe Musiskwartier

Hier een kaart met waar de Arnhemse FOK!kers ongeveer wonen, de enige echte Ernem-mep:

Arnhemse FOK!kers weergeven op een grotere kaart

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

Het vorige topic: Arnhem #46 Waar Q_B aan werk geholpen wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 21-07-2010 16:29:37 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_84061852
quote:
Vol.
Potver!

Dicht? Eens die nieuwe topicreeksfunctie testen!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 20:16:42 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_84062097
Fffffuuuuuuuu...

Dit was vlak voor het stormweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84062135
All good things are wild and free.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:49:00 #5
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_84063733
Iemand toevallig een mailadres van omroep gelderland waar ik die foto's (zie post van Lyssa vorige topic) kan mailen?
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:52:11 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84063895
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:49 schreef GooseFM het volgende:
Iemand toevallig een mailadres van omroep gelderland waar ik die foto's (zie post van Lyssa vorige topic) kan mailen?
http://www.omroepgelderla(...)tzending-om-2000.htm
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_84064574
Ons dakterras is ondergelopen omdat het enige putje dat we hebben een rand van 2cm heeft, en omdat er 2 dakgoten op geleegd worden, zijn we net achter gekomen . Nuh.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:08:59 #8
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_84064805
Ik wou foto's maken van alles wat voorbij kwam waaien, maar ik waaide bijna zelf weg
pi_84066328
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:49 schreef GooseFM het volgende:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Algemene-paginas/Contact-5.htm

Link van Roy doet het niet (meer)

Edit: denk dat ook FOK! er wel blij mee is E-mail: frontpage@fok.nl (gokje).
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:39:44 #10
152771 GooseFM
pi_84066457
good one, zal eens mailen

Thnx!
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_84066458
Juicyhill (FOK!crew) vraagt naar foto's per PM: FOK!fotografen topic deel 14 - Festivalzomer!
pi_84067433
Jullie weten vast nog wel een leuk dagje weg hier in de buurt voor weinig geld
pi_84067439
Nou, van die storm had ik meer verwacht.

De groene wolken die wel heul snel op me afkwamen beloofden een hoop goeds, maar op wat hardere wind dan normaal na stelde het werkelijk geen reet voor.
pi_84067502
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef Omniej het volgende:
Nou, van die storm had ik meer verwacht.

De groene wolken die wel heul snel op me afkwamen beloofden een hoop goeds, maar op wat hardere wind dan normaal na stelde het werkelijk geen reet voor.
Nouw... hier was er regen die horizontaal ging bij hoor
pi_84068081
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef _Loki het volgende:
Jullie weten vast nog wel een leuk dagje weg hier in de buurt voor weinig geld
- Park Tivoli bij Nijmegen (Berg en Dal, pretpark meer voor kids),
- Bijbels Openluchtmuseum in Heilige Landstichting (achter Nijmegen, Museum Orientalis heet het nu geloof ik, is volgens mij een tijd gesloten vanwege verbouwing),
- Bevrijdingsmuseum Arnhem-Noord of Groesbeek,
- een wandeling in 1 van de tig bossen (en door de vele parken) in en rond Arnhem (denk ook eens aan de Duno bij de Westerbouwing, is een pontje naar Driel in de buurt, vanaf de overkant loop je zo naar Arnhem-Zuid),
- een middagje picknicken in Park Sonsbeek
- enz.

Om maar wat te noemen. Neem aan dat je niet Burgers' Zoo of Arnhems Openluchtmuseum bedoelt
pi_84068300
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef Sally het volgende:

[..]

- Park Tivoli bij Nijmegen (Berg en Dal, pretpark meer voor kids),
- Bijbels Openluchtmuseum in Heilige Landstichting (achter Nijmegen, Museum Orientalis heet het nu geloof ik, is volgens mij een tijd gesloten vanwege verbouwing),
- Bevrijdingsmuseum Arnhem-Noord of Groesbeek,
- een wandeling in 1 van de tig bossen (en door de vele parken) in en rond Arnhem (denk ook eens aan de Duno bij de Westerbouwing, is een pontje naar Driel in de buurt, vanaf de overkant loop je zo naar Arnhem-Zuid),
- een middagje picknicken in Park Sonsbeek
- enz.

Om maar wat te noemen. Neem aan dat je niet Burgers' Zoo of Arnhems Openluchtmuseum bedoelt
Oh Tivoli Daar zou ik best wel weer een keer heen willen alleen om jeugdherinneringen op te halen. De smurfenboot. en daarna pannenkoeken eten tegenover tivoli.
pi_84068361
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:13 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh Tivoli Daar zou ik best wel weer een keer heen willen alleen om jeugdherinneringen op te halen. De smurfenboot. en daarna pannenkoeken eten tegenover tivoli.
De Duivelsberg! Is ook een prachtige omgeving om te wandelen Heeeeeel veel voetstappen staan daar al van mij Inclusief de vaak verorberde pannenkoeken
pi_84068461
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:15 schreef Sally het volgende:

[..]

De Duivelsberg! Is ook een prachtige omgeving om te wandelen Heeeeeel veel voetstappen staan daar al van mij Inclusief de vaak verorberde pannenkoeken
No, daar kom ik niet meer na die verhalen gehoord te hebben.
pi_84068466
Oh, in Nijmegen heb je aan de Waalkade de Pannenkoekenboot, onbeperkt eten (3 soorten pannenkoeken) met een kort of langer vaartochtje over de Waal, ik ben richting Ooijpolder gevaren: prachtig uitzicht
pi_84068499
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef tliciouz het volgende:

[..]

No, daar kom ik niet meer na die verhalen gehoord te hebben.
Welke verhalen?
pi_84068524
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Welke verhalen?
Het moet er spoken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:26:41 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_84068973
--> NMW
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84069313
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef Adelante het volgende:
--> NMW
Ja grapjas.
pi_84069349
Boh, volgens mij is het overal slecht weer geweest behalve in Arnhem.

http://www.omroepgelderland.nl/
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:49:29 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84070101
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:18 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Het moet er spoken.
Say whut?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:55:58 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_84070375
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef tliciouz het volgende:

Het is in elk geval lekker afgekoeld, alles staat hier tegenover elkaar open
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84073439
Vanavond naar een vriendin in Westervoort geweest. De bus rijd normaal over de Oude Zevenaarseweg, maar daar lagen bomen incl. wortels op de weg dus is de bus omgereden via de Westervoortsedijk, maar daar was de weg richting Arnhem ook al afgesloten.. wat een rotzooi zeg.

Die beelden van tv Gelderland, damn. Die caravans Leuk dat kamperen in eigen land
pi_84074221
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef tliciouz het volgende:

Hier was het echt wel heftig hoor In Zuid... Bomen omgewaaid, inclusief Huissen...
pi_84074553
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:23 schreef Sally het volgende:

[..]

Hier was het echt wel heftig hoor In Zuid... Bomen omgewaaid, inclusief Huissen...
Huissen of huizen?
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 09:42:18 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_84079428
Huissen Maar wel bomen op huizen daar ook

Overigens snap ik niet dat jullie zeggen dat het wel meeviel, hier in Zuid hebben we echt met open mond staan kijken. Misschien dat het dan toch wel erg plaatselijk geweest is?

Hier waaiden de bladeren zo door de kleine raampjes boven de deur naar binnen, kwam de regen in horizontale vlagen op ons af, en stond er binnen no time 3 cm water op het balkon. Alle dingen die erop stonden, zoals de solarlampjes en citronelle kaartjes dreven in het water en een vergeten plastic bakje is gewoon weg!

Op de gallerij stonden we dan wel droog, dus daar konden we even gaan kijken. De hoeveelheid water was echt ongelofelijk, en dan de vlagen waarmee het naar beneden kwam. Heel on-Nederlands.

Ik heb geprobeerd het te filmen, maar het komt niet echt over, merk ik. Bij deze dan toch:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84083578
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens snap ik niet dat jullie zeggen dat het wel meeviel, hier in Zuid hebben we echt met open mond staan kijken. Misschien dat het dan toch wel erg plaatselijk geweest is?
Ik vond het ook wel meevallen.
Maar de storm raasde voor het huis langs, als het recht op je ramen of deuren staat lijkt het me een stuk indrukwekkender.
pi_84085598
Middenin de stad, was het ook niet indrukwekkend. Zal wel komen door het feit dat ik geen bomen kan zien vanuit mijn ramen. Was wel vergeten het zolderraam tijdig dicht te doen, maar de schade viel gelukkig mee, komt ook omdat die kamer leeg staat.
It Never Hurts To Help!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:02:21 #33
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_84086702
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:53:46 #34
259233 GimmeGore
pi_84089008
De storm was echt raar.
Ik woon op de Eusebiusbuitensingel, hier ziet het er wel uit alsof het gestormd heeft, maar aan de andere kant van de weg, op de Eusebiusbinnensingel lagen maar 2 takken op de grond.

En op het Jansplein is een boom(pje) omgewaaid

Dat is toch raar, dat zo midden in het centrum een boom omwaaid, tussen al die huizen...
pi_84091739
Boom heeft veel bladeren he. Veel meer dan in de herfst, wanneer het ook zo hard kan waaien
pi_84091930
Ik was trouwens benieuwd hoe het met het uitgaansleven in Arnhem zit?
Alles wat er op dit forum over te vinden is, is 4 a 5 jaar oud (of zoek in niet goed?). Ik neem aan dat er wel wat veranderd is.

Waar gaat iedereen uit ? (waar en gem. leeftijd?)
pi_84092245
Ik moest op het hoogtepunt van de storm pizzas bezorgen
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:06:25 #38
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092298
quote:
Man overleden bij bedrijfsongeval
Publicatiedatum: 15-7-2010 14:47:03

ARNHEM – Bij een bedrijfsongeval in Arnhem is op donderdagmiddag 15 juli een man (personalia nog onbekend) om het leven gekomen.

De man was omstreeks 14.00 uur bezig met sloopwerkzaamheden bij een pand aan de Kortestraat. Toen hij met een betonnen trap bezig was, brak deze plotseling in tweeën. Vervolgens kwam het slachtoffer onder de trap terecht. De man is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. Leeftijd en woonplaats van het slachtoffer worden zo snel mogelijk bekend gemaakt. De Arbeidsinspectie is in kennis gesteld.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:08:24 #39
259233 GimmeGore
pi_84092387
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:57 schreef Kwaaisteniet het volgende:
Alles wat er op dit forum over te vinden is, is 4 a 5 jaar oud (of zoek in niet goed?). Ik neem aan dat er wel wat veranderd is.

In Nijmegen of Enschede
pi_84092611
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:06 schreef donroyco het volgende:

[..]

[P]otverdorie
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:15:29 #41
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092689
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:13 schreef NatteBever het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jouw foto's?
pi_84092750
quote:

[Man overleden bij bedrijfsongeval]
He bah.
pi_84092795
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef donroyco het volgende:

[..]

Jouw foto's?
Jep
[P]otverdorie
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:18:54 #44
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84092844
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:17 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Jep
Oké, ik heb het achter de schermen neergegooid, mogen je foto's op de FP komen?
pi_84092850
quote:

[..]
Afschuwelijk

Dat is zo wat naast mijn huis .
It Never Hurts To Help!
pi_84092866
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Oké, ik heb het achter de schermen neergegooid, mogen je foto's op de FP komen?
Sure
[P]otverdorie
pi_84093838
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:57 schreef Kwaaisteniet het volgende:

Ik ben begonnen in de Move toen ik 16/17 was. Dat is een tent met alternatieve muziek, ik vind het geen gothic. Te vinden in de Varkensstraat. Leeftijd ligt daar tussen de 16 en 18. Ik heb mij daar altijd goed vermaakt.
Moortgat: Bierencafé, leeftijd heel wisselend, studenten en 30/40ers. Zit bij het Jansplein.
De Barron: Ik weet dat daar zaterdags een liveband speelt, zit ook in de Varkensstraat, leeftijd: vooral studenten, vergelijkbaar met Dollars (dat zit op de Korenmarkt)
Irish Pub: Altijd goed
pi_84099210
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
En ik snapte dus niet waar de overdreven reacties allemaal vandaan kwamen...

Maar nu ik vandaag even wat meer door Arnhem heen gereden ben is het me wel duidelijk geworden dat het erg plaatselijk is geweest ja. Bij mij thuis (ook in zuid) was er niet zo veel aan de hand, maar een kilometer verderop was het duidelijk een stuk heftiger en ligt alles bezaaid met afgerukte takken (van soms toch behoorlijke grootte).
pi_84099800
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

En ik snapte dus niet waar de overdreven reacties allemaal vandaan kwamen...

Maar nu ik vandaag even wat meer door Arnhem heen gereden ben is het me wel duidelijk geworden dat het erg plaatselijk is geweest ja. Bij mij thuis (ook in zuid) was er niet zo veel aan de hand, maar een kilometer verderop was het duidelijk een stuk heftiger en ligt alles bezaaid met afgerukte takken (van soms toch behoorlijke grootte).
Volgens mij woon jij dan bij mij in de buurt. Want hier was echt bijna niets te merken van het slechte weer. Maar toen ik met de bus naar de stad ging viel het wel op ja.
pi_84100962
pi_84101128
fotosoep?? of echt??
pi_84101178
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:51 schreef Sally het volgende:
fotosoep?? of echt??
denk soepje
It Never Hurts To Help!
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 19:15:25 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_84101994
Dat moet wel een soepje zijn. Anders was het wel in het nieuws geweest
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:16:34 #54
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84102041
Vrouwen meteen aangeslagen

Het is een duidelijke fotosoep
pi_84103386

Arnhem Wereld Stad

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 00:56:03 ]
pi_84104317
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:16 schreef donroyco het volgende:

En dan te bedenken dat die tornado nog een lachertje was.

pi_84104558
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Omniej het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat die tornado nog een lachertje was.

[ afbeelding ]
Oh die heb ik helemaal gemist gister!
pi_84116581
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:16 schreef donroyco het volgende:

Het is een duidelijke fotosoep
Ik zal je zeggen dat er gisteren op TV Gelderland getwifeld werd of er een wervelwind was geweest die al die schade veroorzaakt had, dus zo raar was mijn reactie niet. En mijn eerste idee was SOEP!
pi_84122178
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 09:25:16 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_84122216
Ik weet t... Zie er nu al tegenop. Ze roepen het nu ook om op het station. Zal de folder eens downloaden
pi_84122686
Heeft iemand enig idee of de bussen naar Ede-Wageningen vanuit het busstation of vanaf Sonsbeekzijde vertrekken?
Ik heb geen zin om maandag te gokken en dan helemaal naar de andere kant te moeten lopen.

Ze (9292ov.nl) houden qua overstaptijd slechts 8 minuten aan (normaal naar de bushalte 12 minuten), dus dan zou het Sonsbeekzijde zijn, toch?
Voor Nijmegen houden ze 12 minuten overstaptijd aan, dus dat zou dan het busstation zijn?
Fijn als je van Ede-W naar Nijmegen wilt.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 09:59:35 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_84122966
Het is toch niet maandag al?

Vanmorgen riepen ze om dat de folder met businformatie te downloaden was van de NS site. Mooi niet. Nog even afwachten dus? Ik heb geen idee, maar ik vermoed dat de bussen naar Ede vanaf de Sonsbeekzijde gaan. Fijn ook, zo ver mogelijk van de fietsenstalling vandaag
pi_84123096
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is toch niet maandag al?

Vanmorgen riepen ze om dat de folder met businformatie te downloaden was van de NS site. Mooi niet. Nog even afwachten dus? Ik heb geen idee, maar ik vermoed dat de bussen naar Ede vanaf de Sonsbeekzijde gaan. Fijn ook, zo ver mogelijk van de fietsenstalling vandaag
Nee, volgende week had er nog tussen moeten staan.
Volgens mij bestaat de businformatie slechts uit de informatie dat er bussen gaan rijden.

Bij Sponsbeekzijde is tegenwoordig ook een fietsenstalling (maar niet bewaakt).
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 10:24:48 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_84123524
quote:
Busvertrekplaatsen
In Arnhem:
Naar Ede-Wageningen: vertrek vanaf de Sonsbeekzijde aan de achterzijde van het
station.
Naar Arnhem-Zuid: vertrek vanaf de halte nabij het Luxortheater aan de voorzijde
van het station.
Naar Zetten-Andelst: vertrek vanaf de busterminal, perron S aan de voorzijde van het
station.

Alleen op 8 augustus: naar Arnhem Velperpoort: vertrek vanaf de halte Luxorlive aan
de voorzijde van het station.
Door de verkeerssituatie rond station Arnhem liggen de plaatsen waar de bussen
vertrekken verspreid. Wanneer u in Arnhem moet overstappen van bus op bus, houdt
u dan rekening met een extra looptijd van een kwartier. Voor minder valide mensen
rijden er taxibusjes tussen de Sonsbeekzijde en de voorzijde van het station.
In Ede-Wageningen:
Naar Arnhem: vertrek vanaf het busplein aan de voorzijde van het station.
In Nijmegen, alleen op 25 juli en 22 augustus:
Snel- en stopbus naar Arnhem: vertrek vanaf busperron L aan de voorzijde van het
station.
In Arnhem Velperpoort, alleen op 8 augustus:
Naar station Arnhem: vertrek van de OV-halte, aan de voorzijde van het station.
Overige stations:
De treinvervangende bussen vertrekken vanaf de voorzijde van de stations.
Uit de folder, te downloaden op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)verkeer-in-arnhem-id
pi_84126910
Dat stond er gister nog niet.

Ook leuk:
quote:
Het is niet mogelijk uw fiets mee te nemen in de bus.
Als dat ook geldt voor vouwfietsen zullen er een boel mensen niet zo vrolijk van worden.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 12:15:41 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_84127410
Klopt, vanmorgen zelfs nog niet.

Ik moet het nog zien, ik heb een abonnement op de bewaakte stalling, maar mijn bussen vertrekken aan de Sonsbeekzijde. Nou verwacht ik niet dat je door het station heen kunt lopen, dus moet je er ook nog omheen lopen. Ik mag wel twee uur eerder uit mn bed gaan dan!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:30:42 #67
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84135066
quote:
ARNHEM - In het politiedistrict Arnhem-Veluwezoom is donderdag 15 juli vier keer aangifte gedaan van woninginbraak.

Er werd ingebroken in een woningen in de volgende plaatsen:
- Arnhem, Spijkerstraat
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 20:52 en 22:00 uur
- Buit: onbekend
- Methode: forceren raam achterzijde woning

- Arnhem, Roompotstraat
- Datum en tijdstip: op 16 juli tussen 01:00 en 01:15 uur
- Buit: laptop, waardepapieren en tas
- Methode: insluipen

- Arnhem, Winschotenstraat
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 17:15 en 17:30 uur
- Buit: geld, portemonnee en identiteitspapieren

- Arnhem, Zwanebloemlaan
- Datum en tijdstip: op 15 juli tussen 08:00 en 09:00 uur
- Buit: geld

Buurtonderzoek
De politie stelt naar aanleiding van de inbraken vaak een buurtonderzoek in om te achterhalen of er wellicht buurtbewoners getuige zijn geweest. Zij kunnen soms waardevolle informatie hebben door wat ze gezien of gehoord hebben, die van belang kan zijn bij het opsporen van de daders. Dit soort informatie kan de politie overigens ook van pas komen bij het voorkomen van inbraken. Ziet u iets verdachts, een persoon of een auto? Noteer het signalement of kentekens van auto’s en geef het door aan de politie op 0900-8844.

Tips
De kans op woninginbraken kunt u verkleinen door goed hang- en sluitwerk aan te schaffen voorzien van het Politiekeurmerk Veilig Wonen ®. Laat u eens voorlichten door een erkend vakman. Uiteraard zorgt u voor voldoende verlichting rondom huis en geeft u inbrekers geen kans: laat geen ramen openstaan waarbij het makkelijk inklimmen is. Losliggende ladders of opstapjes: zet ze binnen of leg ze vast. Waardevolle spullen bewaart u zoveel mogelijk achter slot en grendel. Meer tips en informatie vindt u op www.politiekeurmerk.nl
pi_84138055
Ik ga voor een weekje naar Nijmegen! 4daagsefeesten
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:23:57 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_84139127
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Uit de folder, te downloaden op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)verkeer-in-arnhem-id
Hmm dat wordt lopen naar Luxor dus.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:25:33 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_84139186
Interessant, de grootste partij per stembureau van http://www.nrcnext.nl/stembureaus/

Voor Arnhem:

De meeste PVVers wonen op de Geitenbult dus
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:12:06 #71
152771 GooseFM
pi_84151184
http://twitpic.com/25vmn5/full

Supervette regenboog boven Arnhem zojuist.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 22:16:16 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_84151427
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Hmm dat wordt lopen naar Luxor dus.
Ik moet naar de Sonsbeekzijde lopen Vanaf Luxor
pi_84153552
Morgen naar de Efteling woo
Veel te lang geleden. Ik heb er altijd heel dichtbij gewoond, heb ook 2 jaar een abonnement gehad, maar nu al bijna een jaar niet geweest
pi_84153683
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:12 schreef GooseFM het volgende:
http://twitpic.com/25vmn5/full

Supervette regenboog boven Arnhem zojuist.
Ja! Ik zag hem ook.

Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 07:16:47 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_84160719
Ik heb 'm ook gezien Maar geen foto gemaakt
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:56 schreef _Loki het volgende:
Morgen naar de Efteling woo
Veel te lang geleden. Ik heb er altijd heel dichtbij gewoond, heb ook 2 jaar een abonnement gehad, maar nu al bijna een jaar niet geweest
Oh de Efteling... Da's echt lang geleden... De laatste keer dat ik er was was vlak voor dat de Panda Droom geopend werd
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:10:52 #76
259233 GimmeGore
pi_84161835
Nog 1 weekje werken op het station...
pi_84164072
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:13:37 #78
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84168026
quote:
Lekker dan.
pi_84191363
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:10 schreef GimmeGore het volgende:
Nog 1 weekje werken op het station...
Ik ook en ik heb nog steeds niet gehoord waar ik dan naar toe moet.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_84194641
De stoptrein tussen Oosterbeek en Ede-Wageningen blijft wel gewoon rijden, maar NS raadt natuurlijk af deze als alternatief te gebruiken. Elke 10 minuten zullen er 3 touringcars naar Ede-Wageningen vertrekken.
Een van mijn collega's is enorm aan het balen. Hij mag van Nijmegen naar Arnhem en van Arnhem naar Ede-Wageningen met de bus en dan nog door naar Amsterdam.
  Moderator zondag 18 juli 2010 @ 14:39:23 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_84198495
Als je van Nijmegen naar Amsterdam moet, wordt er door NS toch aangeraden om via Den Bosch en Utrecht te reizen? Dat zou ik doen, als ik je collega was.
  zondag 18 juli 2010 @ 14:40:43 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_84198534
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je van Nijmegen naar Amsterdam moet, wordt er door NS toch aangeraden om via Den Bosch en Utrecht te reizen? Dat zou ik doen, als ik je collega was.
Dat scheelt zeker drie kwartier gok ik

Gaan er nog mensen naar Sonsbeek?
pi_84198775
Ik wil naar sonsbeek maar ben nu even bij m'n ouders thuis
best erg, ik woon er nu 2 weken en ben nog geen een keer in sonsbeek geweest
  zondag 18 juli 2010 @ 14:51:11 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_84198850
Schandalig, woon je bij het mooiste park van Nederland en dan ga je er niet heen
pi_84199054
Morgen wordt het 28 graden.
Ik moet erheen, vind ik.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:52:36 #86
236335 neen
schone schijn
pi_84205842
Lekkere treinverbinding met Zwolle zeg nu bijna in Zitphen en al een half uur vertraging
het lijkt niet wat het is
pi_84211812
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja dat is wel slimmer natuurlijk Nou ja ik hoop dat hij dat ondertussen ook bedacht heeft

'Men' wil trouwens gratis draadloos internet aanleggen in Sonsbeek Er stond alleen niet bij wanneer.
pi_84211842
Hoe komt dat dan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 22:30:17 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84214161

Wat zijn de toeristische tips in Arnhem? Natuurlijk zie ik die dingen in de OP maar hebben jullie andere tips? Ik ken de stad totaal niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 18 juli 2010 @ 22:40:56 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214594
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:33 schreef voodoolady het volgende:
'Men' wil trouwens gratis draadloos internet aanleggen in Sonsbeek Er stond alleen niet bij wanneer.
'Binnen jaar gratis internet in Sonsbeek'
  zondag 18 juli 2010 @ 22:44:37 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214752
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:30 schreef borisz het volgende:

Wat zijn de toeristische tips in Arnhem? Natuurlijk zie ik die dingen in de OP maar hebben jullie andere tips? Ik ken de stad totaal niet.
Dat hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Het is goed winkelen en/of terrasjes pakken in Arnhem en als je vermaakt wil worden kan je naar Burgers' Zoo of het Openluchtmuseum.

Of je gaat naar het mooiste stadspark van Nederland
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 22:47:30 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84214876
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Het is goed winkelen en/of terrasjes pakken in Arnhem en als je vermaakt wil worden kan je naar Burgers' Zoo of het Openluchtmuseum.

Of je gaat naar het mooiste stadspark van Nederland
Meer optie 1 waarschijnlijk . De stad zelf.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 18 juli 2010 @ 22:48:15 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_84214908
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Meer optie 1 waarschijnlijk . De stad zelf.
Dan moet je hier eens kijken: www.binnenstadarnhem.nl
pi_84255436
Ik vind het echt zo suf: heb je zo'n mooi modekwartier waar veel publiciteit voor is gemaakt en helemaal aangegeven dmv borden en alles, zijn al die winkels gewoon zo'n beetje de hele week dicht.

Oftewel wil ik geld uitgeven kan het niet eens
  maandag 19 juli 2010 @ 23:08:52 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_84255606
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:05 schreef voodoolady het volgende:
Ik vind het echt zo suf: heb je zo'n mooi modekwartier waar veel publiciteit voor is gemaakt en helemaal aangegeven dmv borden en alles, zijn al die winkels gewoon zo'n beetje de hele week dicht.

Oftewel wil ik geld uitgeven kan het niet eens
Het is vakantie hè? Die designers liggen nu cocktails te lurken aan de Cote d'Azur
  maandag 19 juli 2010 @ 23:11:57 #96
3878 Vork
Manisch creatief
pi_84255781
Nouja, doorgaans is het ook geen bruisende winkelstraat. Publiciteit prima, maar het lijkt nog altijd verdomd weinig volk aan te trekken.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:16:15 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_84256002
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:11 schreef Vork het volgende:
Nouja, doorgaans is het ook geen bruisende winkelstraat. Publiciteit prima, maar het lijkt nog altijd verdomd weinig volk aan te trekken.
Ach met de prijzen die ze hanteren hoeven ze ook maar een paar items per week te verkopen natuurlijk
pi_84258908
Wooo ik ben in Sonsbeek geweest. morgenmiddag picknicken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 06:18:19 #99
259233 GimmeGore
pi_84261973
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:52 schreef neen het volgende:
Lekkere treinverbinding met Zwolle zeg nu bijna in Zitphen en al een half uur vertraging
Wat een drama was dat zondag ja, ik heb en 3.5 uur over gedaan om van Enschede weer thuis te komen
pi_84268338
Rijden de treinen deze week nog wel normaal richting Nijmegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')