abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 juli 2010 @ 15:01:31 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644283


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:
Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:
Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Voorgaande delen:

De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Anne op 29-05-2011 15:53:01 ]
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 15:05:14 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644401
Links e.d. zijn welkom.
Je moeder is een hamster
pi_83644428
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:05 schreef Crutch het volgende:
Links e.d. zijn welkom.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:15 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

H-Base voor onderdelen enzo
  zondag 4 juli 2010 @ 15:09:33 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644509
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:06 schreef Anne het volgende:

[..]


[..]
Yes, komt voor de spreekwoordelijke bakker.


OT:

Moet ik de bougies per definitie altijd vervangen of kan ik ze ook schoonpoetsen en hoe?
Hetzelfde geldt voor het luchtfilter kan ik die gewoon schoonblazen of moet ik die vervangen?
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 15:40:09 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83645309
Bougies moet je vervangen (al kan ik dat niet onderbouwen, ik vermoed dat het iets te maken heeft met de inwendige weerstand die verandert door de hitte waar ze aan blootgesteld worden), luchtfilter ook aangezien er ook miniscule deeltjes in komen te zitten die je filter enigszins verstoppen maar die je er niet uit blaast. Overigens zijn hier wel uitzonderingen op, maar dat heeft te maken met het type auto wat je hebt (bij een 2cv maak je het filter bijvoorbeeld schoon om het vervolgens in een oplossing van olie en wasbenzine ofzo (weet even niet meer wat) te drenken waarna je het weer monteert).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 4 juli 2010 @ 16:01:12 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83645884
Nou je hebt die Mondeo wel gezien

Dan haal ik gewoon alles nieuw.
Thanks.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 17:05:35 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83647785
Ehh, ik wil de OP wel verder volprakken met handige linkjes e.d. en bijhouden, maar ik ben wat minder handig met wiki's enzo

Is het een optie dat we gewoon editten in de OP en dat ergens eind van het topic iemand die daar kaas van heeft gegeten de wiki FF bijwerkt ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 juli 2010 @ 17:49:47 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649076
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ehh, ik wil de OP wel verder volprakken met handige linkjes e.d. en bijhouden, maar ik ben wat minder handig met wiki's enzo

Is het een optie dat we gewoon editten in de OP en dat ergens eind van het topic iemand die daar kaas van heeft gegeten de wiki FF bijwerkt ??
Is goed ik hou de wiki wel bij.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 17:51:24 #9
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649116
Pirania maakt als het goed is nu ook een link aan voor PTA in de hoofdpagina van de wiki.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 18:25:28 #10
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_83649948
Kan je auto zonder problemen 5 weken stilstaan?

Of moet ik ervoor zorgen dat m'n zus of m'n ma af en toe rondje gaat rijden?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:27:20 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649996
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:25 schreef Grielen het volgende:
Kan je auto zonder problemen 5 weken stilstaan?

Of moet ik ervoor zorgen dat m'n zus of m'n ma af en toe rondje gaat rijden?
Ja hoor dat kan.
Misschien dat ie wat lastig start en dat je je banden een beetje moet bijvullen, maar verder geen probleem.
Je moeder is een hamster
pi_83718222
Er loopt een wit soort draad in het midden van mijn 2 voorbanden, is schoensmeer de beste methode om het weer zwart te krijgen?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 13:02:40 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83718390
Wit draad Als het op het loopvlak zit dan krijg je dat niet weg. Schoonsmeer, verf, enzovoorts slijt er snel weer af.

Overigens, hoeveel profiel heb je nog op je banden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83718479
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:02 schreef 2cv het volgende:
Wit draad Als het op het loopvlak zit dan krijg je dat niet weg. Schoonsmeer, verf, enzovoorts slijt er snel weer af.

Overigens, hoeveel profiel heb je nog op je banden ?
Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuw ,

Toyo maakt toch Slicks toch?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_83719118
Gekheid 2cv, maar wel even iets anders (relevants) wat ik ontdekt heb.

Afgelopen zaterdag brak ik mijn V-snaar, het evt vervangen van de snaar is geen moeite, maar aangezien de gebroken snaar op de snelweg lag kon ik moeilijk even uitstappen en pakken om het type te achterhalen.

oftewel:

(DIY) Ik ben mijn V-Snaar kwijt en ik weet niet wat voor snaar erop moet.

Ik heb in dit geval gemerkt dat internet lang niet altijd de correcte informatie geeft.

De beste manier om het op te lossen is volgens mij door middel van een touwtje strak te spannen langs de plekken waar de V-snaar liep en door het touwtje op te meten krijg je de binnenmaat van de V-snaar.
Dit is meestal voldoende informatie voor de Auto-onderdelenzaak om een passende snaar die meestal op voorraad is terug te geven.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:52:05 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83732102
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuw ,

Toyo maakt toch Slicks toch?
Dat is 60 keer een quarter mile op en neer
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 18:08:47 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83732637
Bij dat van die sliks begon ik me al ernstig zorgen te maken

Dat van die snaar is een methode, maar niet helemaal de juiste. Want het gaat bij een snaar niet alleen om de omtrek/lengte maar ook om de sterkte die bepaald wordt door inwendige dingen zoals staalkabels en/of nylon draden. Ik zou zelf gewoon uitpluizen wat voor snaar er op hoort en die bestellen. maar je kan het er natuurlijk ook op wagen. Dan zou ik meteen 2 snaartjes bestellen. Klapt de eerste dan leg je de 2e er omheen en dan op zoek naar de juiste snaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83791600
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
  zondag 11 juli 2010 @ 17:11:59 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83922429
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?


Antenne na (laten) kijken en/of vervangen ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 17:29:43 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83922998
Gevoelsmatig zeg ik dat het meer aan de aansluiting (aarding) van de antenne ligt. Maar eigenlijk weet ik best wel weinig van antennes en autoradio's dus hecht daar maar niet teveel waarde aan
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83960565
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
Je vinger aan de antenneaansluiting houden terwil je rijdt.

nee hoor, pak even een breinaald en kijk of daarmee het signaal beter is als zonder antenne.
Zo ja is het vervangen van het bovenstuk van de antenne voldoende.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_84033440
Vraagje over mijn nieuwe (oude) Hyundai Excel uit 1996.
Toen ik hem kocht zat de benzinemeter helemaal beneden, dus heb gelijk even getankt. Alleen klikte de tank zegmaar dat hij vol was bij 25 liter Daarna zag ik dat de benzinemeter niet helemaal omhoog stond, maar zegmaar halverwege.
Maar ik dacht dat ik misschien iets niet goed had gedaan, dus verder geen aandacht aan besteed.
Sinds die keer tanken heb ik ongeveer 250 kilometer gereden, en toen viel me op dat de benzinemeter nauwelijks naar beneden was gegaan.
Ik ging toen toch maar weer tanken voor de zekerheid, en weer sloeg hij bij 25 liter af, en staat de benzinemeter niet helemaal omhoog alsof hij vol zit.

Ik heb opgezocht dat er 45 liter in moet kunnen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet echt weinig van auto-techniek

Ik kan natuurlijk gewoon elke 3 dagen tanken en maar zien hoeveel er in gaat, maar opzich kan het wel handig zijn om te weten wanneer je benzine op is...
Help?!
pi_84039805
Hoe check je je koppelingvloeistof?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 16:44:15 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84051721
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:59 schreef Blossom86 het volgende:
Vraagje over mijn nieuwe (oude) Hyundai Excel uit 1996.
Toen ik hem kocht zat de benzinemeter helemaal beneden, dus heb gelijk even getankt. Alleen klikte de tank zegmaar dat hij vol was bij 25 liter Daarna zag ik dat de benzinemeter niet helemaal omhoog stond, maar zegmaar halverwege.
Maar ik dacht dat ik misschien iets niet goed had gedaan, dus verder geen aandacht aan besteed.
Sinds die keer tanken heb ik ongeveer 250 kilometer gereden, en toen viel me op dat de benzinemeter nauwelijks naar beneden was gegaan.
Ik ging toen toch maar weer tanken voor de zekerheid, en weer sloeg hij bij 25 liter af, en staat de benzinemeter niet helemaal omhoog alsof hij vol zit.

Ik heb opgezocht dat er 45 liter in moet kunnen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet echt weinig van auto-techniek

Ik kan natuurlijk gewoon elke 3 dagen tanken en maar zien hoeveel er in gaat, maar opzich kan het wel handig zijn om te weten wanneer je benzine op is...
Help?!
Tasnken tot 'ie af slaat, even wachten (10 seconden ofzo) en weer proberen of er meer bij kan. Als er dan duidelijk meer bij kan is er waarschijnlijk een blokkade in de vulslang of is de ontluchting niet goed. Als er niet noemenswaardig veel meer benzine in kan dan ligt het aan je vlotter, bedrading of tankmeter zelf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 16:45:19 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84051776
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Fuzzysham het volgende:
Hoe check je je koppelingvloeistof?
Het niveau of de staat/leeftijd ? het niveau zal je vast wel af kunnen meten in een reservoirtje. Zelf heb ik een koppelingskabel dus heel veel verstand heb ik er niet van
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:52:11 #26
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84054923
Hoe meet ik of mijn temperatuursensor het nog doet?
De meter slaat niet uit, maar de fan slaat wel aan.
Ik ga er dus vanuit dat mijn motor wel gekoeld wordt, maar misschien dat de choke wel aan blijft staan.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 18:07:47 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84055638
Dikke kans dat de ventilator geregeld wordt door een schakelaar die op warmte reageert (aan/uit-schakelaar zeg maar) en dat de temperatuurmeter door middel van een andere sensor werkt.

Waar haal je vandaan dat de choke aan zou blijven staan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:11:54 #28
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84055827
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:07 schreef 2cv het volgende:
Waar haal je vandaan dat de choke aan zou blijven staan ?
Die gaat toch uit als de motor warm genoeg is?
Lijkt me sterk dat die is aangesloten op een aan/uit schakelaar die op warmte reageert.
Een temperatuursensor die traploos een temeratuur naar het metertje stuurt zal dan ook wel precies kunnen bepalen wanneer de choke uit moet. Anders zou die pas uitgaan wanneer de auto moet koelen en dat lijkt me wat inefficient.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 18:22:46 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84056326
Dan zou dat ding volgens mij geeikt moeten zijn. Temperatuurmeter op je dashboard is niet zo supernauwkeurig. Wat zal het voor de bestuurder uitmaken of de motortemperatuur 90 of 91 graden is ? En de choke (heb je een carburateur?) werkt vaak met een waspatroon.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:47:54 #30
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84057426
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef 2cv het volgende:
Dan zou dat ding volgens mij geeikt moeten zijn. Temperatuurmeter op je dashboard is niet zo supernauwkeurig. Wat zal het voor de bestuurder uitmaken of de motortemperatuur 90 of 91 graden is ? En de choke (heb je een carburateur?) werkt vaak met een waspatroon.
Geen idee. Zal het even uitzoeken. Thanks.
Je moeder is een hamster
  maandag 26 juli 2010 @ 21:40:44 #31
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_84522749
Ik heb bij beide achterdorpels last van roestvorming, op de ergste stukken is het al zo dat er doorheen geprikt kan worden. Wat kan ik hier het beste aan doen? Er uit laten halen en een nieuw stuk in laten lassen?

Dit wordt waarschijnlijk niet zo mooi, maar goed als dit de beste oplossing is om verdere roestvorming te voorkomen :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 21:45:13 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84522955
Is het nog APK waardig en gaat die auto toch snel naar de sloop ? Owatrol er op smeren ! De ergste roest weghalen en lekker alles 2 keer (niet direct na elkaar) in de owatrol zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 26 juli 2010 @ 21:53:24 #33
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_84523335
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:45 schreef 2cv het volgende:
Is het nog APK waardig en gaat die auto toch snel naar de sloop ? Owatrol er op smeren ! De ergste roest weghalen en lekker alles 2 keer (niet direct na elkaar) in de owatrol zetten.
Was nog niet echt van plan de auto naar de sloop te brengen :D Is een Daihatsu Cuore uit 1999, nogal zonde dus :) APK heb ik begin van dit jaar laten uitvoeren. Hierbij is toen de aantekening gemaakt dat er roestvorming was op de achterdorpels en dat zeer waarschijnlijk de volgende APK er niet meer mee gehaald ging worden. Dit is dus nog een goed half jaar :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 21:56:01 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84523511
Dan zou ik de rotzooi laten lassen en na het lassen de binnenkant van je dorpel goed vol pompen met anti-roest-meuk. Buitenkant ook behandelen uiteraard.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84598621
Heb zojuist mijn thermostaat vervangen (Fiat Punto 1.1 uit '97) en moet bijvullen met koelvloeistof.

Hoe ontlucht ik mijn koelsysteem? Is de dop van het reservoir er af halen, starten en laten draaien tot de fan aanslaat voldoende?

Weet iemand toevallig hoeveel koelvloeistof er in een Punto van dat jaar en type gaat :')
pi_84599872
Nou dat werkt dus niet, in ieder geval niet hier.

Ik vermoed dat mijn koppakking lek is :( Wellicht iets te lang door gereden met warme motor.
Anyway, als ik de dop van het reservoir af laat, ik laat de motor draaien dan gaat de temp. tot aan de helft, kachel staat voluit maar blijft koude lucht blazen en na verloop van tijd begint ie de koelvloeistof er via het reservoir uit te werken...
pi_84693384
Als ik 5 km per uur in z'n achteruit rij en ik zet m in z'n 1 kan ik gewoon vooruit rijden. Van z'n 1 in reverse lukt niet, dan moet je eerst helemaal stilstaan of je hoort de versnellingsbak moeilijk doen. Hoezo is dat?
  † In Memoriam † zaterdag 31 juli 2010 @ 02:44:13 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84693752
Er zit waarschijnlijk wel synchromeshringen op je 1e versnelling meer niet op je achteruit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84789684
ik heb even een totale noob vraag :@ Mijn vriendin en ik gaan volgende week roadtrippen met onze oude golf station van eehm oud :')

nu hebben we vandaag n nieuwe autoradio gekocht voor erin, maar nu passen de aansluitingen niet op elkaar. het thingie linksonder op het plaatje past niet op de aansluiting, die pin is te kort en moet langer zijn.


hoe fixen we dit?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  † In Memoriam † dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:35:00 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84797858
Naar een automaterialenzaak gaan en vragen om een verloopstukje.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84813139
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:35 schreef 2cv het volgende:
Naar een automaterialenzaak gaan en vragen om een verloopstukje.
en hoe heet dat verloopstukje in kwestie :P ?

Ik zie ons al staan met n heel verhaal over korte en lange pinnetjes die niet kloppen :') en dat winkeldude ons dan zo :? Aankijkt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_84813391
2 foto's meenemen, bron en doel, en dan zeggen: VERLOOPSTUKJE NU! et voila
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:47:15 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85275922
Of gewoon de radio meenemen :P
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:01:59 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85285153
Weet iemand trouwens in de omgeving Enschede een garage waar je kan binnenlopen voor de apk?
M'n eendje moet maandag toch wel een keertje gaan, kort dag ja ik weet het :P

Liefst geen Kwikfit oid...
pi_85872513
Vraagje, ik moet bijna op voor de apk maar vraag me af of het raadzaam is om een grote beurt te doen. Afgelopen december is de distributieriem vervangen (met rollen etc.), olie, remblokken. De niveaus van de vloeistoffen zijn gewoon goed.
Het gaat om een auto uit 2004/
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:50:53 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85872709
Wat voor auto gaat het om en hoeveel kilometer heb je gereden sinds de laatste oliewissel?
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:54:07 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85872815
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:45 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik moet bijna op voor de apk maar vraag me af of het raadzaam is om een grote beurt te doen. Afgelopen december is de distributieriem vervangen (met rollen etc.), olie, remblokken. De niveaus van de vloeistoffen zijn gewoon goed.
Het gaat om een auto uit 2004/
Ik zou een kleine beurt (oliewissel en filters) laten doen, zo te lezen was de vorige een grote beurt..
Als je sinds die tijd (veel) minder als 10.000 km hebt gereden kun je het ook nog even zo laten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85924352
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:50 schreef Erasmo het volgende:
Wat voor auto gaat het om en hoeveel kilometer heb je gereden sinds de laatste oliewissel?
Sinds de laatste oliewissel 10k gereden. Gaat om een kia rio benzine versie.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:31:50 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85924531
Kijk eens in je onderhoudsboekje wanneer dat ding onderhoud nodig heeft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:35:19 #50
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85933149
Iedere 7500 miles volgens Google... Wat voor olie zit er trouwens nu in dan? Mineraal of synthetisch?

Trouwens klusjes als olie(filter) en bougies vervangen zijn dingen die je prima zelf kunt doen.
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:46:37 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85933557
Elke 12000km dus. Hoeveel is de totale kilometerstand en wanneer zijn de andere vloeistoffen (bakolie, ATF, koelvloeistof, remvloeistof) vervangen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86602715
Ik heb even alles op een rij gezet voor mijn auto, sorry dat ik wat later reageer maar nogal druk gehad.

eind 2008 (87000 km): distributieriem + spanrollen, olifilter + motorolie (10w40) en forte gas treatment (wat het ook mag betekenen)

eind 2009 (102000 km): oliefilter + motorolie + remblokken voor + bougiekabels/bougies + forte fuel system cleaner (zal wel niet schokkend zijn)

Nu staat hij op 110800, wat is jullie advies om te doen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 18:30:58 #53
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86607997
Verse olie + nieuw filter.

Pluis even uit wanneer je (volgens het boekje) de andere zaken moet vervangen, maar ik heb het zeer sterke vermoeden dat de rest (distributieriem, bhougiekabels, remmerij, enzovoorts) nog niet vervangen hoeft te worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86609190
Volgens het boekje is de olie en het filter om de 15.000, dus hoeft in principe pas bij de 117.000? Verder kan ik niks vinden wat eerder moet worden vervangen? Dus eigenlijk alleen een APK is voldoende?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 19:26:45 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86609515
Distributieriem zal eens in de zoveel km/tijd (wat er maar eerst komt) vervangen moeten worden. Dus dat moet er in staan, lijkt mij.

Strikt genomen hoeft volgens jouw gegevens de olie +filter inderdaad nog niet vervangen te worden. Maar dat betekent wel dat je over 6200km weer bij de garage staat. Dus misschien is het practisch om dat nu al te doen. het betekent alleen niet dat de olie er dan langer in kan blijven zitten tot de volgende verversing !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86610891
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:26 schreef 2cv het volgende:
Distributieriem zal eens in de zoveel km/tijd (wat er maar eerst komt) vervangen moeten worden. Dus dat moet er in staan, lijkt mij.

Strikt genomen hoeft volgens jouw gegevens de olie +filter inderdaad nog niet vervangen te worden. Maar dat betekent wel dat je over 6200km weer bij de garage staat. Dus misschien is het practisch om dat nu al te doen. het betekent alleen niet dat de olie er dan langer in kan blijven zitten tot de volgende verversing !
Ja excuus dat klopt inderdaad, ik bedoelde dat er niks in staat wat vervangen moet worden wat voor mij van toepassing is. En de olie laat ik wel weer later vervangen dan, is het een klein verschil qua km vind ik het niet zo erg, maar 6200 km ben ik wel weer een half jaar verder en dat scheelt toch geld uit.

Dan ga ik gewoon voor een simpele apk met bandenwissel, scheelt het nog veel of je de banden bij de garage laat vervangen of dat laat doen bij een euromasters/autobandenmarkt gebeuren.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 20:17:06 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86611364
En het maakt uit wat voor banden je er onder laat zetten. Tip: neem niet het goedkoopste van het goedkoopste. Je banden zijn het enige contact met de weg en sommige banden slijten/verdrogen sneller.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86611562
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:17 schreef 2cv het volgende:
En het maakt uit wat voor banden je er onder laat zetten. Tip: neem niet het goedkoopste van het goedkoopste. Je banden zijn het enige contact met de weg en sommige banden slijten/verdrogen sneller.
Ja ik zit nu bij profile tyrecenter te kijken, daar heb je ook veel testen van andere bedrijven (ADAC, ANWB, consumentenbond) over die band. Lijkt me wel een betere optie misschien nog. Bedankt voor alle info ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_86942593
mijn eigen garage is aangesloten bij autobandenmarkt, daar dus 2 vredestein banden besteld die hij erom zet voor 17,50 per band.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87194547
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:26 schreef 2cv het volgende:
Distributieriem zal eens in de zoveel km/tijd (wat er maar eerst komt) vervangen moeten worden. Dus dat moet er in staan, lijkt mij.

Strikt genomen hoeft volgens jouw gegevens de olie +filter inderdaad nog niet vervangen te worden. Maar dat betekent wel dat je over 6200km weer bij de garage staat. Dus misschien is het practisch om dat nu al te doen. het betekent alleen niet dat de olie er dan langer in kan blijven zitten tot de volgende verversing !
In mijn boekje staat ook om de 15.000 km. Ik doe met mijn olie + filter echter 50 a 60.000 km. Het is niet zo dat als je eenmaal over de 15.000 km heen bent je motor onder de auto wegvalt. Wel regelmatig oliepeil controleren he ;) .
pi_87196740
en vanwaar kies je er dan voor het om de 50a60 te doen? oliepeil check ik wel vaak ja en die is gewoon prima.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87199103
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:19 schreef rene90 het volgende:
en vanwaar kies je er dan voor het om de 50a60 te doen? oliepeil check ik wel vaak ja en die is gewoon prima.
Dan zijn de bougies en de luchtfilter op, dus dan doe ik alles in 1 keer.
pi_87293737
Staat al in openingspost

[ Bericht 95% gewijzigd door Yoda87 op 07-10-2010 18:31:30 ]
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_87293795
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:26 schreef Yoda87 het volgende:
Op aanraden van 2CV post ik het filmpje ook hiet

http://www.autojunk.nl/2010/10/hoe-werkt-een-differentieel
Hoe werkt een differentieel, uitgelegd voor PTA dummies.

Met hier het bijbehorende topic
Hoe werkt een differentieel
Staat ook al in de Openingspost ;).
pi_87293905
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:27 schreef Anne het volgende:

[..]


Staat ook al in de Openingspost ;).
Had ik overheen gelezen. Bedankt.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_87311386
Misschien wel handige linkjes:

http://www.mijngarage.nl/
http://www.autobandenmarkt.nl/
http://www.auto-onderdelen.com/

Ik gebruik deze ook wel regelmatig en geef ze ook vaak door aan familie, kennissen en vrienden.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_87312853
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:43 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Misschien wel handige linkjes:

http://www.mijngarage.nl/
http://www.autobandenmarkt.nl/
http://www.auto-onderdelen.com/

Ik gebruik deze ook wel regelmatig en geef ze ook vaak door aan familie, kennissen en vrienden.
Ik heb ze erin gezet ^O^. Thanks!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:27:56 #68
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_87312887
Nog een handig linkje voor in de OP:

www.onderdelenzoeker.nl

Zoekt naar 2ehands onderdelen bij sloopbedrijven *O*
Frysk bloed tsjoch op!
pi_87312975
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:27 schreef iFries het volgende:
Nog een handig linkje voor in de OP:

www.onderdelenzoeker.nl

Zoekt naar 2ehands onderdelen bij sloopbedrijven *O*
Ook toegevoegd, dankjewel!
pi_87750052
Vraagje: ik heb een toyota aygo sinds bijna een jaar en heb hem toen nieuw gekocht. Kmstand: geloof rond 11.000 km.
Nu moet 'ie voor het eerst naar de garage voor de eerste onderhoudsbeurt, maar over een jaar of anderhalf wil ik hem mogelijk toch weer inruilen voor een nieuwe. Is zo'n onderhoudsbeurt wel zinvol nu? Kosten zijn 112 euro geloof ik.

Bovendien heeft er een paar weken geleden een of andere onverlaat mijn bumper (licht beschadigd) zonder een briefje achter te laten. Ik ben nog bezig om uit te zoeken of ik gebruik kan maken van het waarborgfonds (en of dat wel of geen invloed heeft op mijn schadevrije jaren), maar mocht ik hem laten maken bij een van de aangesloten garages van mijn autoverzekeraar, weet ik niet of dat weer van invloed is op de fabrieksgarantie (er staat me iets van bij dat je schades aan je toyota bij een aangesloten toyotagarage moet laten maken, maar weet niet of dat ook dan weer van mijn verzekering mag). Volg je het nog? :)

Vraag is dus: wel of niet een eerste onderhoudsbeurt?! (vul zelf altijd olie e.d. bij)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:37:53 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87760500
Je maakt je druk over fabrieksgarantie bij een schadereparatie die niet via de dealer gaat, maar je wilt dus wél anderhalf jaar 'over je beurt heen' rijden die maar 112¤ kost :?
Ik denk dat je je prioriteiten even moet herschikken; wat voor garantiegevallen verwacht je aan je bumper, en hoe groot is de kans dat er motorisch iets 'geclaimd' zou moeten gaan worden bij de dealer denk je ??

Gewoon doen die beurt; autorijden kost geld, en 112¤ voor een oliebeurtje is wel geld, maar niet onoverkomelijk lijkt me ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 17:51:05 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87761019
En bij mijn weten is het Europees geregeld dat garantie niet meer vervalt als je een reparatie uit laat voren door een niet-dealer. Echter, ik heb niet zo veel verstand van dat soort zaken. Daarbij: dat de wet dat voorschrijft is mooi, maar het is geen garantie dat de dealer niet moeilijk doet.

Wat ik zou doen is het volgende: laat een onderhoudsbeurt uitvoeren een je auto en vraag het dan even hoe de dealer er over denkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door 2cv op 21-10-2010 16:04:11 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87786901
als je je auto toch binnenkort wilt inruilen staat het beter als hij de beurtjes gewoon heeft gehad,
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87805019
Mijn auto had wat roest bij wat puntjes, bij de schroeven bijvoorbeeld. Is het verstandig om een anti-roest behandeling te laten doen? Hij is nu 7 jaar oud ongeveer, en is een complete behandeling aan te raden of is dat niet nodig? Je kan ook sommige gedeeltes alleen doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:36:53 #75
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_87807946
quote:
1.gif Op woensdag 20 oktober 2010 13:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vraag is dus: wel of niet een eerste onderhoudsbeurt?! (vul zelf altijd olie e.d. bij)
Als je auto een jaar oud is en je moet nu al olie bijvullen zou ik er zeker een kijkje naar (laten) nemen...

quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:29 schreef rene90 het volgende:
Mijn auto had wat roest bij wat puntjes, bij de schroeven bijvoorbeeld. Is het verstandig om een anti-roest behandeling te laten doen? Hij is nu 7 jaar oud ongeveer, en is een complete behandeling aan te raden of is dat niet nodig? Je kan ook sommige gedeeltes alleen doen.
Wat voor auto? Heb je foto's?
pi_87808074
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 20:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Als je auto een jaar oud is en je moet nu al olie bijvullen zou ik er zeker een kijkje naar (laten) nemen...
[..]

Wat voor auto? Heb je foto's?
Kia rio uit eind 2003. is de lange versie (noemen ze station :')). Heb alleen geen foto's, toen ik hem kocht heeft hij op de brug gestaan en toen was het te zien, het waren geen hele plekken roest of iets. Meer bij bepaalde punten, aanhechtingspunten als dat kan (of waar de kappen met schroefjes zijn vastgezet bijv.)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:52:06 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87819056
Hoe lang wil je er nog in rijden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87825020
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 01:52 schreef 2cv het volgende:
Hoe lang wil je er nog in rijden ?
Komende paar jaar sowieso nog wel, zeg 3 jaar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:11:55 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87834867
Begint het blikwerk te roesten of alleen de schroefjes ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87836839
schroefjes dus ongeveer een half jaar geleden. Ik ga hem wel even gratis laten bekijken en zien wat er loos is, maar als ik jou begrijp is het dus niet nodig als het blik werk gewoon goed is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:47:35 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87838664
Dan zou ik er niet zo heel veel mee doen. Maar dat is ook gebaseerd op het feit dat het een auto is die even bijzonder is als een oude krant.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87864051
Ben ik met je eens inderdaad, het is geen oude oldtimer of iets dergelijks O~)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:59:59 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88017191
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef rene90 het volgende:
Ben ik met je eens inderdaad, het is geen oude oldtimer of iets dergelijks O~)
Pleodinges :9
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 17:33:57 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88029890
Doet PTA tegenwoordig ook al aan taalkundige correctheden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:51:46 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88060240
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:33 schreef 2cv het volgende:
Doet PTA tegenwoordig ook al aan taalkundige correctheden ?
Blijkbaar :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:53:40 #86
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88060310
Mijn auto piept als ik 'm start. Na een tijdje gaat het weg.
Wat moet ik nu vervangen o.i.d?

V-snaar, distributieriem, verdwaalde kat eruit trekken?
Je moeder is een hamster
pi_88061289
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:53 schreef Crutch het volgende:
Mijn auto piept als ik 'm start. Na een tijdje gaat het weg.
Wat moet ik nu vervangen o.i.d?

V-snaar, distributieriem, verdwaalde kat eruit trekken?
Ik zou inderdaad eerst eens de speling op de riemen nakijken, gemiddelde richtlijn is dat je een vingerbreedte speling mag hebben, meer dan dat en je moet hem vervangen of aantrekken.

Vervolgens ook nog even al je inlaatpakkingen checken op evt lekken. :)

Succes! :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:01:45 #88
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88072200
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:22 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad eerst eens de speling op de riemen nakijken, gemiddelde richtlijn is dat je een vingerbreedte speling mag hebben, meer dan dat en je moet hem vervangen of aantrekken.

Vervolgens ook nog even al je inlaatpakkingen checken op evt lekken. :)

Succes! :)
Oke dank je ;)
Je moeder is een hamster
pi_88429540
Ik heb even het volgende:
Ik heb linksvoor een lekke band. Nu heb ik de band verwisseld met het reservewiel en nu blijkt dat het niet dezelfde band is. De andere drie zijn R14 en deze is R15. Hij past wel en ik ga het alleen gebruiken om morgen naar de garage te rijden (ongeveer 30 kilometer). Kan dit?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88431582
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb even het volgende:
Ik heb linksvoor een lekke band. Nu heb ik de band verwisseld met het reservewiel en nu blijkt dat het niet dezelfde band is. De andere drie zijn R14 en deze is R15. Hij past wel en ik ga het alleen gebruiken om morgen naar de garage te rijden (ongeveer 30 kilometer). Kan dit?
Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ik :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_88443453
Even een simpel vraagje, ik heb in Maart 2010 een gloednieuwe Volvo C30 mogen ontvangen, heel erg blij mee natuurlijk. Echter moet je deze een jaar met de hand wassen omdat de lak nog zacht is en de wasstraat krasjes maakt in de lak...

Leuk en aardig in de zomer, maar in de winter zie je mij niet zo snel m'n auto met de hand staan wassen. Is het echt zó ongeoorloofd om na een maandje of 8 de wasstraat al te pakken, of zeggen ze een jaar om 100% zeker te zijn maar kan het eigenlijk al wel wat eerder? :+
Of toch du vader?
pi_88443494
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ik :)
ok, dank je
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 21:53:39 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88451771
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:
Even een simpel vraagje, ik heb in Maart 2010 een gloednieuwe Volvo C30 mogen ontvangen, heel erg blij mee natuurlijk. Echter moet je deze een jaar met de hand wassen omdat de lak nog zacht is en de wasstraat krasjes maakt in de lak...

Leuk en aardig in de zomer, maar in de winter zie je mij niet zo snel m'n auto met de hand staan wassen. Is het echt zó ongeoorloofd om na een maandje of 8 de wasstraat al te pakken, of zeggen ze een jaar om 100% zeker te zijn maar kan het eigenlijk al wel wat eerder? :+
Ik denk dat dat een vraag voor de dealer is.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ik :)
Ik heb bijster weinig verstand van banden, maar R13 en R14 is toch de diameter van de velg ? Dan kan een R14 band toch nooit op een R13 velg en andersom ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88452276
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:53 schreef 2cv het volgende:



Ik heb bijster weinig verstand van banden, maar R13 en R14 is toch de diameter van de velg ? Dan kan een R14 band toch nooit op een R13 velg en andersom ?
De velg is ook anders natuurlijk. Nu zitter er drie met R14 en eentje met R15 om de auto. En hij staat scheef inderdaad. Gaat mij erom dat ik heelhuids bij de garage kom.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 22:16:46 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88453464
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]



De velg is ook anders natuurlijk. Nu zitter er drie met R14 en eentje met R15 om de auto. En hij staat scheef inderdaad. Gaat mij erom dat ik heelhuids bij de garage kom.
Oh, zo ! Kan je gewon mee rijden. Ik zou wel wat voorzichtig doen, dus niet zo hard als je kan door een bocht heen jagen en ook niet zo hard remmen dat je ABS in moet grijpen (indien van toepassing).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88660380
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:
Even een simpel vraagje, ik heb in Maart 2010 een gloednieuwe Volvo C30 mogen ontvangen, heel erg blij mee natuurlijk. Echter moet je deze een jaar met de hand wassen omdat de lak nog zacht is en de wasstraat krasjes maakt in de lak...

Leuk en aardig in de zomer, maar in de winter zie je mij niet zo snel m'n auto met de hand staan wassen. Is het echt zó ongeoorloofd om na een maandje of 8 de wasstraat al te pakken, of zeggen ze een jaar om 100% zeker te zijn maar kan het eigenlijk al wel wat eerder? :+
Joh......doe niet zo moeilijk en houdt het gewoon eens op de 14 dagen met de hogedrukspuit en een doekje voor 3/4 minuten, in de winter hoeftie niet te glimmen.

Waarschijnlijk is het dik in orde om na 8 maanden de wasstraat in te gsaan hoor, ik kan alleen niet garant voor je staan.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2010 @ 18:32:48 #97
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88829669
Uitboren m8

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:02 schreef FalleNk810i het volgende:
opgelost:

met de ijzerzaag een gleuf erin kunnen zagen(1mm die nog uitstak ofzo) was net genoeg om met een platkop schroevendraaier m een klein stukje eruit te draaien, nog verder ingezaagd en eruit kunnen schroeven ^O^

slotje ofzo ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88857494
Mijn beurt :)

Ik heb mijn watersysteem helemaal vervangen voor de komende winter, rubbers en radiateuren zijn allemaal aangepakt

Na een rit van 30/50 km heb ik de boel nog eens nagekeken en kwam tot de conclusie dat het water niet boven een temperatuur van 55 graden celcius is gekomen (vinger in water, pijngrens niet bereikt), ik vermoed dat dat veel te laag is zodat de motor zelf niet op bedrijfstemperatuur kan komen, terwijl wel alles lijkt door te stromen.

Het type motor is een "3rd Generation" 3.2 liter 6 cylinder uit 1965 uit een Chevrolet.


Advies?, tips? :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2010 @ 23:52:36 #99
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88886125
Kapotte thermostaat ? Al zou normaal gesproken de motor daardoor juist oververhitten ...

Of je hebt bij het sleutelen vergeten de thermostaat terug te plaatsen ?

Anderzijds: dat ding heeft een continu draaiende ventilator (tenminste, zo lijkt het op het plaatje). kan het zijn dat dat er iets mee te maken heeft ? Of dat de motor er gewoon lang over doet om zo warm te worden dat de thermostaat laat open gaat en de motor feitelijk wel aardig op bedrijfstemperatuur is, maar dat de radiator nog niet warm is omdat de thermostaat (die in dat geval wel goed werkt) nog net niet open gaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88894508
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:52 schreef 2cv het volgende:
Kapotte thermostaat ? Al zou normaal gesproken de motor daardoor juist oververhitten ...

Of je hebt bij het sleutelen vergeten de thermostaat terug te plaatsen ?

Anderzijds: dat ding heeft een continu draaiende ventilator (tenminste, zo lijkt het op het plaatje). kan het zijn dat dat er iets mee te maken heeft ? Of dat de motor er gewoon lang over doet om zo warm te worden dat de thermostaat laat open gaat en de motor feitelijk wel aardig op bedrijfstemperatuur is, maar dat de radiator nog niet warm is omdat de thermostaat (die in dat geval wel goed werkt) nog net niet open gaat.
Laat ik eerlijk zijn, de thermostaat is nou net het enige dat ik niet heb nagekeken, maar ik vermoed idd dat het meer te maken zou moeten hebben met oververwarming in dat geval, fan draait idd permanent. :)

Zal het handboek er nog maar eens op openslaan :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_88894994
Hallo,

Er zijn in deze situatie 2 mogelijkheden:

1. De thermostaat blijft open staan of is niet aanwezig waardoor de motor niet op temperatuur komt. Te constateren doordat beide waterslangen aan de radiateur tegelijk opwarmen.
Oplossing: Thermostaat vervangen / monteren.

2. De motortemperatuur is goed, thermostaat is nog gesloten. Te constateren door tijdens de opwarmfase aan de radiateurslangen te voelen, slechts 1 slang zal warm worden.

ANWB Auto Advies (FvL)
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:24:34 #102
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88895165
Ik heb bodyschutz aan de onderkant van mijn motorkap tegen het geluid. Nou heb ik ook wat isolatie aangeschaft.



Ik heb de bussen bodyschutz niet meer, kan ik de isolatie erover heen lijmen met Bison Tix?
pi_88896272
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:18 schreef ANWBautoadvies het volgende:
Hallo,

Er zijn in deze situatie 2 mogelijkheden:

1. De thermostaat blijft open staan of is niet aanwezig waardoor de motor niet op temperatuur komt. Te constateren doordat beide waterslangen aan de radiateur tegelijk opwarmen.
Oplossing: Thermostaat vervangen / monteren.

2. De motortemperatuur is goed, thermostaat is nog gesloten. Te constateren door tijdens de opwarmfase aan de radiateurslangen te voelen, slechts 1 slang zal warm worden.

ANWB Auto Advies (FvL)
Dank je en dank 2CV, superadvies!! :), ga meteen de thermostaat nakijken :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 21 november 2010 @ 20:53:19 #104
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88988153
Ik heb een aftermarket katalysator die oa. gecontroleerd valse lucht in de carb spuit. Vraag me niet waarom het erin zit maar het zat er al in toen ik hem kocht.

Nu is het dus vermoedelijk kapot :') Ik kan het overbruggen door het slangetje eraf te halen en de nippel af te sluiten. Hoe zou ik dat afsluiten het beste kunnen doen?
pi_89207948
een katalysator bij een carburateur motor? dat gaat niet goed komen
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 00:14:04 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89243601
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een aftermarket katalysator die oa. gecontroleerd valse lucht in de carb spuit. Vraag me niet waarom het erin zit maar het zat er al in toen ik hem kocht.

Nu is het dus vermoedelijk kapot :') Ik kan het overbruggen door het slangetje eraf te halen en de nippel af te sluiten. Hoe zou ik dat afsluiten het beste kunnen doen?
Foto van de situatie ? Zorg er in elk geval voor dat de bende benzinebestendig is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 1 december 2010 @ 11:38:22 #107
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_89378052
Winparts.nl is ook een goede onderdelenboer, snel en goedkoop!
Signature
pi_89385883
Vraagje! mijn remindicator gaat branden als ik bocht om ga met mijn Mitsubitsi Carisma 1.6(2005). weet iemand wat dit is? moet ik de remmen na laten kijken? komt het door de vorst?
Het is overgens hetzelfde lampje wat gaat branden als ik mijn handrem aantrek.
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 16:13:50 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89389665
Remvloeistofniveau is waarschijnlijk te laag. De beun-oplossing is om het wat bij te vullen. De verstandige oplossing is je remvloeistof te laten verversen en je remleidingen even door te laten spoelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 1 december 2010 @ 16:19:59 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89389926
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
een katalysator bij een carburateur motor? dat gaat niet goed komen
Werkt eigenlijk prima hoor :)

Probleem lag trouwens niet bij de cat maar bij de carb zelf.
pi_89390422
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:13 schreef 2cv het volgende:
Remvloeistofniveau is waarschijnlijk te laag. De beun-oplossing is om het wat bij te vullen. De verstandige oplossing is je remvloeistof te laten verversen en je remleidingen even door te laten spoelen.
Thanks voor de snelle reactie. Even langs de garage dus!
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 16:48:42 #112
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89391239
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:32 schreef liam888 het volgende:

[..]

Thanks voor de snelle reactie. Even langs de garage dus!
Yup. Vraag daar even wanneer voor het laatst de remvloeistof ververst is en hoe vaak dat moet. Als recentelijk de remvloeistof ververst is even bijvullen en goed in de gaten houden. Misschien dat er ergens iets lekt. Als je het echt heel goed wilt doen dan laat je de auto zowieso even op de brug zetten om te kijken of er geen lekkages zijn.

Overigens, hoe verder je remblokken afgesleten zijn, hoe lager het vloeistofpeil van je remvloeistof komt te staan ! Dat kan dus ook van invloed zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89558039
Momenteel leen ik de auto van mijn schoonvader agz die een maandje op vakantie is. Alleen doen de ruitensproeiers het niet meer sinds donderdag. Is er een simpele oplossing om ze weer te maken? Hij komt namelijk volgende week weer thuis en wil hem toch zijn auto in dezelfde staat terug kunnen geven als toen hij hem uitleende. De vloeistof is niet op, heb hem vrijdag helemaal gevuld hopend dat het daaraan lag, maar helaas.Het gaat trouwens over een Polo uit '96.
;)
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 19:20:34 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89559626
Hoor je het pompje wel draaien ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89579397
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:35 schreef Ms_Furious het volgende:
Momenteel leen ik de auto van mijn schoonvader agz die een maandje op vakantie is. Alleen doen de ruitensproeiers het niet meer sinds donderdag. Is er een simpele oplossing om ze weer te maken? Hij komt namelijk volgende week weer thuis en wil hem toch zijn auto in dezelfde staat terug kunnen geven als toen hij hem uitleende. De vloeistof is niet op, heb hem vrijdag helemaal gevuld hopend dat het daaraan lag, maar helaas.Het gaat trouwens over een Polo uit '96.
Waarmee heb je hem bijgevuld? Zijn de sproeiers bevroren? Ligt er een plas water onder de auto nadat je hebt gesproeid? Doet de sproeier voor de achterruit het wel?
pi_89829336
Is het vervangen van een accu (45 ampère) echt zo simpel?
Of komt er toch meer bij kijken?
pi_89829587
is echt zo simpel, +=rood -=zwart

Probeer je auto niet aan te raken met het aansluiten van het laatste draadje, ongeacht rood of zwart om kortsluiting in je lijf te voorkomen :) (kans is al vrij nihil hoor)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_89832072
Ok, bedankt voor de tip
Ik ga 'm nu vervangen...
pi_89837432
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:08 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ok, bedankt voor de tip
Ik ga 'm nu vervangen...
U bent inmiddels overleden? :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_89839689
quote:
Op zondag 12 december 2010 14:08 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ok, bedankt voor de tip
Ik ga 'm nu vervangen...
Appeltje eitje, ik kan weer blazen! *O*
pi_89839747
quote:
Op zondag 12 december 2010 16:38 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

U bent inmiddels overleden? :)
:N U staat (virtueel) oog in oog met een vrolijk mens, m'n 456 blaast weer als een zonnetje! :)
pi_89840426
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:39 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

:N U staat (virtueel) oog in oog met een vrolijk mens, m'n 456 blaast weer als een zonnetje! :)
456M GT Scaglietti??? :D
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 20:53:15 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89847461
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:51 schreef ellevehC86 het volgende:
is echt zo simpel, +=rood -=zwart

Probeer je auto niet aan te raken met het aansluiten van het laatste draadje, ongeacht rood of zwart om kortsluiting in je lijf te voorkomen :) (kans is al vrij nihil hoor)
Zelfs ik (met pacemaker) tref dat soort voorzorgsmaatregelen niet ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 02:37:42 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90161140
Ohja, als je slot bevroeren is, mik er dan geen warm/heet water overheen. Reden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mpemba-effect

Overigens heb ik dat linkje hier vandaan geplukt maar heb er al wel eerder van gehoord.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_90164112
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 02:37 schreef 2cv het volgende:
Ohja, als je slot bevroeren is, mik er dan geen warm/heet water overheen. Reden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mpemba-effect

Overigens heb ik dat linkje hier vandaan geplukt maar heb er al wel eerder van gehoord.
Hoi,

Ja, das me potdorie handig 2cv, maar wat moet ik dan wel doen?

En als mijn deurrubbers vastgevroren zijn?, moet ik dan gewoon de boel met kracht lostrekken?

Groetjes,

Loesje
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 18:35:57 #126
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90189567
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoi,

Ja, das me potdorie handig 2cv, maar wat moet ik dan wel doen?

En als mijn deurrubbers vastgevroren zijn?, moet ik dan gewoon de boel met kracht lostrekken?

Groetjes,

Loesje
Ontdooispray gebruiken voor je sloten, je ramen krabben en je deurrubbers voor het gaat vriezen invetten met vaseline.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2010 @ 16:59:37 #127
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90994696
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoi,

Ja, das me potdorie handig 2cv, maar wat moet ik dan wel doen?

En als mijn deurrubbers vastgevroren zijn?, moet ik dan gewoon de boel met kracht lostrekken?

Groetjes,

Loesje
een föhn erop zetten help ontzettend goed, is het meteen ook droog en voorkom je herbevriezen.
<hr>
  zondag 9 januari 2011 @ 11:39:25 #129
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91059251
Waar kan ik het beste, en goedkoopste kopervet (in pasta vorm) kopen? :Y
  zondag 9 januari 2011 @ 17:05:54 #130
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91072187
Bij elke automaterialen groothandel; misschien heeft de Halfrots het ook wel ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 10:32:14 #131
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_92114535
Mensen, even een kort vraagje mbt mijn Megane uit 2006 (benzine). Twee weken terug stil komen staan met een defect bobine, is vervangen door de ANWB. Half jaar eerder is er al één vervangen, dit was nummer 2 dus. Prima, kan gebeuren, we rijden weer. Alleen merk ik vanochtend dat de auto weer onregelmatig loopt, vooral bij stilstaan en filerijden. Garage gebeld, kan vanmiddag terecht om de andere 2 bobines te laten vervangen. Is het naast deze vervanging slim om nog andere zaken te laten controleren die hier verband mee zouden kunnen houden? De ANWB monteur had het over de bougies?
  maandag 31 januari 2011 @ 11:49:54 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_92116893
Bougies controleren kan nooit kwaad, ik weet niet of je er een beetje fatsoenlijk bijkan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 02:29:00 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92159161
Vervang samen met de bougies ook even de bougie kabels :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92161343
4 jaar oude bougiekabels vervangen, is dat niet wat overdone?..... op mijn auto zaten ze er al op van 1978, kan me niet voorstellen dat de geleiding zo snel aangetast wordt, zou eerder even een mannetje inschakelen om samen een vonk-check te doen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:27:54 #136
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92225624
Bougiekabels kunnen best vlug weg zijn, maar zitten die wel op deze auto aangezien hij het heeft over 4 bobines? Zit de bobine dan niet recht op de bougie bij die dingen, dat zie je wel vaker tegenwoordig.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:57:30 #137
80089 kres
Komt goed...
pi_92316998
Ik heb ook nog een tip voor als de slot is bevroren.

Neem een aansteker en verwarm de sleutel voor 15 a 30 seconden.
Steek hem in het slot en wacht paar seconden.

Vaak krijg je je slot weer open.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_92492775
Ik heb een volkswagen t4 bus gekocht en deze heeft hier en daar wat roestvlekjes. Ik wil er een camper interieur in gaan bouwen dus wil de binnenkant eerst goed roestvrij en roestwerend maken. Nu heb ik gezocht op google en wat oldtimerforums over wat de beste en niet te ingewikkelde manier is. Wat vinden jullie van dit plan:
- Goed opschuren met staalborstel op boormachine en schuurpapier.
- Voorbehandelen met roestomvormer (uit zo'n 5 liter jerrycan).
- Laag echte loodmenie met 10% owatrol.
- Laag Tectyl ML (alternatief?).

Welke lak kan ik er dan vervolgens overheen verven? Moet ik voor iedere stap de boel weer opschuren?

Kan ik dezelfde volgorde ook gebruiken voor de bodem? Dien ik dan stonechip te gebruiken in plaats van, voor of na de tectyl laag?
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:21:45 #139
80089 kres
Komt goed...
pi_92534953
Ik weet het niet zeker maar ik ben bang dat tectyl gaat stinken op het moment dat je de bus in de zomer in de zon laat staan. Dus opwarmt.

Ik weet ook niet of tectyl overschilderbaar is. Is vast op de verpaking te lezen.

Stonechip zou ik echt als laatste aanbrengen. Die zal de onderligende lagen beschermen.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_92535320
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:21 schreef kres het volgende:
Ik weet het niet zeker maar ik ben bang dat tectyl gaat stinken op het moment dat je de bus in de zomer in de zon laat staan. Dus opwarmt.

Ik weet ook niet of tectyl overschilderbaar is. Is vast op de verpaking te lezen.

Stonechip zou ik echt als laatste aanbrengen. Die zal de onderligende lagen beschermen.
Dus tectyl alleen voor onder de motorkap en onderkant? Kan ik dan gewoon acryl over de menie laag verven, is dat afdoende om vocht af te weren?
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:18:41 #141
80089 kres
Komt goed...
pi_92536470
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 09:36 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Dus tectyl alleen voor onder de motorkap en onderkant? Kan ik dan gewoon acryl over de menie laag verven, is dat afdoende om vocht af te weren?
Ik weet niet hoe warm het wordt onder de motorkap maar naar mijn weten wordt tectyl wat zacht door warmte.
Je had daar ook nog menie. Daar ben ik groot fan van :)

Acryl kan over de menie..

Wat heel belangrijk is de ondergrond. Echt goed ontvetten en alle roest verwijderen. Het maakt niet uit wat je er op smeert/spuit, als de ondergrond niet goed is voorbereid dan doe je het haast voor niks.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_92544101
En dien ik tussentijds te schuren of doe ik dan de menie laag teniet?
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:14:23 #143
80089 kres
Komt goed...
pi_92578813
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 13:48 schreef john_ven24 het volgende:
En dien ik tussentijds te schuren of doe ik dan de menie laag teniet?
Nee dat is niet nodig. Je kan er overheen schilderen.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_92700096
Hoi, ik weet niet of mijn "vraag" hier in dit topic thuis hoort, maar aangezien dit een vragentopic is...

Kan iemand mij vertellen, hoeveel het ongeveer gaat kosten om de deuk op onderstaande foto te laten herstellen? er is geen lakschade o.i.d. het is heel oppervlakkig, het is zegmaar bijna niet te voelen of te zien maar hij zit er wel.



Ik hoor het graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bizznitch op 12-02-2011 23:45:43 ]
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  zondag 13 februari 2011 @ 10:10:51 #145
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_92708457
Wat voor auto gaat het om? Met een beetje geluk kun je hem laten uitkloppen zonder spuiten.
pi_92749820
Ford focus... maar wat kost dat uitkloppen dan? en IS dat trouwens een deuk die door een bumper veroorzaakt kan zijn?

[ Bericht 43% gewijzigd door Bizznitch op 14-02-2011 00:00:41 ]
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  maandag 14 februari 2011 @ 10:38:39 #147
80089 kres
Komt goed...
pi_92758884
quote:
Op zondag 13 februari 2011 23:48 schreef Bizznitch het volgende:
Ford focus... maar wat kost dat uitkloppen dan? en IS dat trouwens een deuk die door een bumper veroorzaakt kan zijn?
Hoeveeel het kost is lastig te zegen. Hangt denk ik ook van de tijd die ze er in moeten steken. (Bekleding aan de binnenknt weghalen eventueel)

Of het door een bumper is veroorzaakt is is lastig te zegen. Vergelijk de hoogte van de deuk met een gemiddelde hoogte van een bumper en dan kan je het beetje zien.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:19:59 #148
80089 kres
Komt goed...
pi_92863594
Nog een tip:
Ookal is je auto van CV voorzien vergeet de sloten niet te smeren. Op een dag doet je afstandbediening het niet en dan kom je je auto niet eens meer in.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_92865184
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:19 schreef kres het volgende:
Nog een tip:
Ookal is je auto van CV voorzien vergeet de sloten niet te smeren. Op een dag doet je afstandbediening het niet en dan kom je je auto niet eens meer in.
Eigen ervaring? _O-
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:36:40 #150
80089 kres
Komt goed...
pi_92903722
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 14:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Eigen ervaring? _O-
Ha ha ha..

Nee bij mij is alles old school met de sleutel :)
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:01:45 #151
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93216810
Ik kreeg vanmorgen tot mijn verbazing mijn sleutel niet verder dan het puntje in het contactslot van mijn 2CV. Ben verder nog niet in de gelegenheid geweest om het opnieuw te proberen. Was dit gewoon bevroren condens of is er meer aan de hand?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 15:02:57 #152
74056 crew  ToT
pi_93491206
Ik heb een leuke Alfa Romeo 147 besteld.
Nu wil ik er een trekhaak aan laten monteren door een kennis.
Moet hij nog rekening houden met merk- en type specifieke zaken zoals het afstellen van de boardcomputer of zo? De dealer zei dat het mogelijk is dat je echt met een laptop moet gaan klooien om aan te geven dat er nu stroom gebruikt wordt voor de aanhanger, maar hij wist het niet zeker.
pi_93589869
Help:

Ik zit met een vraagje: iemand enig idee hoelang n garage bezig is met het vervangen van een brandstoftank van een Fiat Seicento?

Ik heb al gegoogled maar kon niks vinden...

Ik denk dat ie lek is op de lasnaden, of wellicht de brandstofleiding richting de motor...

Er druppelt nu brandstof uit, aan de onderkant, bij de brandstoftank, maar ik kan zo op straat niet zien of het vanaf (de zijkant) van de tank komt, of vanaf de leiding...
  maandag 7 maart 2011 @ 23:35:19 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93797279
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:45 schreef JohnB52 het volgende:
Help:

Ik zit met een vraagje: iemand enig idee hoelang n garage bezig is met het vervangen van een brandstoftank van een Fiat Seicento?

Ik heb al gegoogled maar kon niks vinden...

Ik denk dat ie lek is op de lasnaden, of wellicht de brandstofleiding richting de motor...

Er druppelt nu brandstof uit, aan de onderkant, bij de brandstoftank, maar ik kan zo op straat niet zien of het vanaf (de zijkant) van de tank komt, of vanaf de leiding...
Dat ligt er dus aan wat er precies mis is; er zit van alles daaronder wat zou kunnen lekken, maar ik zet mijn geld op een pakkinkje of een leiding of zo, niet meteen op de tank.. tank is ook nogal afhankelijk van hoe dat ding eronder zit; soms moet de achteras een stukje los, en soms kun je hem er zo onderuit halen.., in bijna alle gevallen zal de tank moeten worden leeggehaald en vlotterzooi en dergelijke moet worden overgebouwd, dus een uurtje of 2 is de monteur wel bezig schat ik..áls het daadwerkelijk de tank zelf betreft ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 23:44:57 #155
25682 2cv
Niet subtiel
pi_93797745
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:32 schreef jitzzzze het volgende:
Gasdempers van de kofferbak; hoe gaan die eraf? :@
Foto/beschrijving van de bevestiging ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:57 schreef kres het volgende:
Ik heb ook nog een tip voor als de slot is bevroren.

Neem een aansteker en verwarm de sleutel voor 15 a 30 seconden.
Steek hem in het slot en wacht paar seconden.

Vaak krijg je je slot weer open.
Niet handig als er electonische shit in je sleutel zit. Het metalen gedeelte zou zelfs van het plastic gedeelte los kunnen schroeven. Als de sleutel alleen uit metaal bestaat (bij hele oude auto's) brand je je handen wel waarna je de sleutel los laat. Die brandwonden groeien wel weer dicht, maar je moet geheid je sleutel uit een put plukken.

quote:
9s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:40 schreef Bizznitch het volgende:
Hoi, ik weet niet of mijn "vraag" hier in dit topic thuis hoort, maar aangezien dit een vragentopic is...

Kan iemand mij vertellen, hoeveel het ongeveer gaat kosten om de deuk op onderstaande foto te laten herstellen? er is geen lakschade o.i.d. het is heel oppervlakkig, het is zegmaar bijna niet te voelen of te zien maar hij zit er wel.

[ afbeelding ]

Ik hoor het graag!
Waarom een deuk uit laten deuken die je toch al niet of nauwelijks ziet ?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:19 schreef kres het volgende:
Nog een tip:
Ookal is je auto van CV voorzien vergeet de sloten niet te smeren. Op een dag doet je afstandbediening het niet en dan kom je je auto niet eens meer in.
Baksteen is en prima universele sleutel ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 23:47:17 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_93797860
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef Erasmo het volgende:
Ik kreeg vanmorgen tot mijn verbazing mijn sleutel niet verder dan het puntje in het contactslot van mijn 2CV. Ben verder nog niet in de gelegenheid geweest om het opnieuw te proberen. Was dit gewoon bevroren condens of is er meer aan de hand?
Zegt me niets, sorry.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:02 schreef ToT het volgende:
Ik heb een leuke Alfa Romeo 147 besteld.
Nu wil ik er een trekhaak aan laten monteren door een kennis.
Moet hij nog rekening houden met merk- en type specifieke zaken zoals het afstellen van de boardcomputer of zo? De dealer zei dat het mogelijk is dat je echt met een laptop moet gaan klooien om aan te geven dat er nu stroom gebruikt wordt voor de aanhanger, maar hij wist het niet zeker.
;(
Begin eens met het vervangen van je dealer ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 7 maart 2011 @ 23:48:58 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93797915
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Zegt me niets, sorry.

[..]

;(
Begin eens met het vervangen van je dealer ...
Jesses, wie heeft jou nou weer op de interwebz gelaten? :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 00:04:15 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_93798517
Telfort.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:22:15 #159
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93804183
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Zegt me niets, sorry.

[..]

;(
Begin eens met het vervangen van je dealer ...
Spul moet helaas worden vervangen. Gaat nog leuk worden met slot forceren, breekbouten ed.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 00:09:26 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_93844289
Beugel met een haakse slijper doorslijpen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_94037523
Las ergens dat het goed kan zijn om een flesje wasbenzine in je tank te gooien om je carburateur schoon te maken.
Nu heb ik geen problemen met mijn carburateur maar heb wel een 20 jaar oude polo(benzine natuurlijk).. dus is dit misschien wel handig?
Het kan geen kwaad?
  zondag 13 maart 2011 @ 10:56:47 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94037677
If it ain't broken...
pi_94044672
Is idd wel waar ja :p.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 03:45:48 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_94080785
Wasbenzine is volgens mij bijna hetzelfde als gewone benzine.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_94080880
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 03:45 schreef 2cv het volgende:
Wasbenzine is volgens mij bijna hetzelfde als gewone benzine.
minder smering, lagere ontbrandingstemperatuur

Maar een op een volle tank met carburateurmotor kan het volgens mij geen kwaad.

Maar waarom zou je dat willen eigenlijk?, is er een aanleiding voor?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_94081170
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

minder smering, lagere ontbrandingstemperatuur

Maar een op een volle tank met carburateurmotor kan het volgens mij geen kwaad.

Maar waarom zou je dat willen eigenlijk?, is er een aanleiding voor?
Omdat het je carburateur schoon zou maken en ik dacht dat dat wel goed zou zijn bij een auto van 20 jaar.
Ga is kijken hoe duur het eigenlijk is :P.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:08:19 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94082619
Een carburateur maak je schoon door hem te demonteren.
pi_94083658
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:08 schreef Erasmo het volgende:
Een carburateur maak je schoon door hem te demonteren.
Lijkt mij idd ook dat hij beter naar de lokale automatzaak gaat om een revisiesetje te halen en idd gewoon demonteren die hap
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 14 maart 2011 @ 10:11:19 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94084144
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:52 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Lijkt mij idd ook dat hij beter naar de lokale automatzaak gaat om een revisiesetje te halen en idd gewoon demonteren die hap
Wat eigenlijk geen kwaad kan na 20 jaar. Gevaar dat je loopt met spul voor in je tank is dat de drab/vuiltjes loskomen en sproeiers ed gaan blokkeren.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:46:10 #170
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94085046
Carburateur uit elkaar halen is vaak geen overbodige luxe na 20 jaar. Als je het technisch aandurft om het aan te pakken zou ik inderdaad een revisiesetje en schoonmaakmiddelen en wat licht schuurpapier halen en het hele ding even een beurt geven.
Kan je altijd wat brandstof schelen en het is nog leuk om te doen ook.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 14 maart 2011 @ 11:42:02 #171
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94087026
Ik heb het idee dat de pit een beetje uit mijn auto is, want voorheen trok hij toch een stuk sneller op.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Je moeder is een hamster
  maandag 14 maart 2011 @ 11:56:00 #172
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94087665
Koolaanslag in de uitlaat? Verstopt benzine/dieselfilter? bougieelektroden verkoold? luchtfilter smerig? luchtmassameter werking matig? lambda sonde werking matig? Of wil je een van de andere 80 mogelijkheden?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 14 maart 2011 @ 12:54:58 #173
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94089814
quote:
4s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:56 schreef Barcaconia het volgende:
Koolaanslag in de uitlaat? Verstopt benzine/dieselfilter? bougieelektroden verkoold? luchtfilter smerig? luchtmassameter werking matig? lambda sonde werking matig? Of wil je een van de andere 80 mogelijkheden?
Haha, het is ongetwijfeld een van de tachtig mogelijkheden.
Ik zal mijn vader er eens op loslaten. :P
Je moeder is een hamster
  maandag 14 maart 2011 @ 17:44:34 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94102090
Alleen maar korte stukken gereden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:26:09 #175
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94103726
In tegendeel; ik rij sowieso minimaal èèn keer per week Rotterdam heen en weer vanuit Friesland.
Je moeder is een hamster
pi_94118284
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:46 schreef Barcaconia het volgende:
Carburateur uit elkaar halen is vaak geen overbodige luxe na 20 jaar. Als je het technisch aandurft om het aan te pakken zou ik inderdaad een revisiesetje en schoonmaakmiddelen en wat licht schuurpapier halen en het hele ding even een beurt geven.
Kan je altijd wat brandstof schelen en het is nog leuk om te doen ook.
Ben nog een beginner dus dat durf ik nog niet aan :P.

Ben allang blij dat dit autotje rijdt voor de ¤175 die ik er voor betaald heb dus ga er maar niet teveel aan klote..
  zondag 3 april 2011 @ 11:50:58 #177
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_94972813
Ik heb gisteravond met een lekke achterband langs de snelweg gestaan. Heb het thuiskomertje erop gezet en ben naar huis gereden. Maar als ik een nieuwe achterband koop, moet ik dan beide achterbanden vernieuwen? Ik heb gehoord dat dit bijna altijd wordt aangeraden, maar heb geen idee waarom.

Hoop dat iemand me wijzer kan maken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 3 april 2011 @ 11:59:02 #178
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94973019
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb gisteravond met een lekke achterband langs de snelweg gestaan. Heb het thuiskomertje erop gezet en ben naar huis gereden. Maar als ik een nieuwe achterband koop, moet ik dan beide achterbanden vernieuwen? Ik heb gehoord dat dit bijna altijd wordt aangeraden, maar heb geen idee waarom.

Hoop dat iemand me wijzer kan maken :)
Ik weet niet hoe groot de schade is maar kun je de band niet laten repareren?
  zondag 3 april 2011 @ 12:03:09 #179
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_94973132
quote:
Op zondag 3 april 2011 11:59 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de schade is maar kun je de band niet laten repareren?
Lol nee, voordat ik echt doorhad dat het m'n band was ipv een slecht wegdek en voordat ik op de vluchtstrook zat was ik een kleine kilometer verder. Die band is door de velg aardig gefileerd :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_94981157
quote:
Op zondag 3 april 2011 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb gisteravond met een lekke achterband langs de snelweg gestaan. Heb het thuiskomertje erop gezet en ben naar huis gereden. Maar als ik een nieuwe achterband koop, moet ik dan beide achterbanden vernieuwen? Ik heb gehoord dat dit bijna altijd wordt aangeraden, maar heb geen idee waarom.

Hoop dat iemand me wijzer kan maken :)
IkZou het wel doen, weet niet wat de staat van je andere band is, je budget, en de staat vd rest van je auto?
  zondag 3 april 2011 @ 16:47:38 #181
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_94983183
quote:
Op zondag 3 april 2011 15:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

IkZou het wel doen, weet niet wat de staat van je andere band is, je budget, en de staat vd rest van je auto?
Het gaat om een corsaatje uit 97 die soms wat kleine mankementjes heeft. Als ik voor 100 euro klaar ben zou dat mooi zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 4 april 2011 @ 11:30:45 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95016343
Ik zou de garage laten beslissen, op de achteras (mits niet aangedreven) kun je best 2 verschillende banden rijden, als er op die andere band nog meer dan laten we zeggen 4 mm profiel zit, zou ik hem lekker laten zitten. Het loont wel de moeite om hetzelfde merk en type band erbij te leggen, maar als dat geen optie is, dan gewoon iets anders..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95022603
quote:
Op zondag 3 april 2011 16:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Het gaat om een corsaatje uit 97 die soms wat kleine mankementjes heeft. Als ik voor 100 euro klaar ben zou dat mooi zijn.
Kijk even online op www.kwikfit.nl, kan je online n offerte maken, en evt laten bestellen/monteren
pi_95024600
Heb al bij de plaatselijke garage een afspraak gemaakt voor 2 nieuwe bandjes voor 81 euro inclusief montage.
Toch bedankt voor jullie tips en uitleg :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_95026540
Kijk, niet duur en mooi opgelost!
pi_95122938
Whitewall banden in Nederland, wie verkoopt ze?

Dunne streep - 155x70 R14
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_95270377
quote:
:'( :N
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:16:46 #189
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95270509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Whitewall banden in Nederland, wie verkoopt ze?

Dunne streep - 155x70 R14
Probeer de onderdelenlijn eens.
pi_95275491
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Whitewall banden in Nederland, wie verkoopt ze?

Dunne streep - 155x70 R14
Misschien voldoet dit? http://www.ravus.de

Zijn wel losse whitewalls, maar tenminste met een kliksysteem dat niet je banden verpest.
pi_95277197
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:12 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Misschien voldoet dit? http://www.ravus.de

Zijn wel losse whitewalls, maar tenminste met een kliksysteem dat niet je banden verpest.
u bent geweldig :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_95654371


[ Bericht 36% gewijzigd door Samet op 18-04-2011 07:59:08 ]
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 14:37:00 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95667146
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 07:54 schreef Samet het volgende:

Daar kunnen we niks mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 20 april 2011 @ 22:37:39 #194
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95784022
Klein vraagje :)

Iemand ervaring met Nordman(Nokian)-banden?

Ik sta op het punt om eens lekker goeiekoop banden aan te schaffen, maar ik twijfel welke ik moet nemen.

Hier heb ik een aantal resultaten die aan mijn bandenmaat voldoen.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 23:51:40 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95788229
Bandentest van de ANWB

Profile geeft ook de resultaten van bandentests door.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 21 april 2011 @ 11:14:07 #196
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95798224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:51 schreef 2cv het volgende:
Bandentest van de ANWB

Profile geeft ook de resultaten van bandentests door.
Top, dank je. :D
Je moeder is een hamster
  Spellchecker dinsdag 3 mei 2011 @ 16:36:58 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96300158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2010 19:43 schreef bijderechter het volgende:
Nou dat werkt dus niet, in ieder geval niet hier.

Ik vermoed dat mijn koppakking lek is :( Wellicht iets te lang door gereden met warme motor.
Anyway, als ik de dop van het reservoir af laat, ik laat de motor draaien dan gaat de temp. tot aan de helft, kachel staat voluit maar blijft koude lucht blazen en na verloop van tijd begint ie de koelvloeistof er via het reservoir uit te werken...
Wat is hier nou de status van?

Met het dopje van je expansievat eraf is het normaal, dat hij er op een gegeven moment koelvloeistof uit gooit via die weg. Als er verder ook geen witte troep onder je olie- dan wel koelvloeistofdop zit, zal 't met die koppakking wel wat meevallen.
Tevens -purist.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:10:16 #198
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97122460
Kenners,

Ik rij al een tijd in een Mitsubishi Galant Station uit ´99. Werkelijk een heerlijke auto en nooit grote problemen mee gehad. Hij heeft nu ongeveer 180.000 gereden en het is tijd om de distributieriem te vervangen (vorige keer was bij 92.000). Nu heb ik zelf helemaal geen verstand van auto's, maar weet wel dat je wat kan besparen door bij wat verschillende garages een prijsopgave te vragen. Nu blijken de meesten hetzelfde tarief te hanteren voor zo'n klus en ze komen (1 merkgarage, twee onafhankelijken) allemaal uit zo tussen de 500 en 600 euro.
Nu is er echter ééntje bij (een onafhankelijke, heb mijn auto daar eerder voor beurten en kleine reparaties gehad en voldeet toen prima aan de verwachtingen) die zegt dat het helemaal niet nodig is om alles te vervangen (spanrollen of zo?) en dat alleen de riem volstaat omdat Mitsubishi schijnbaar heel sterk spul levert en bijna niet kapot kan. Hij is er ook nog eens van overtuigd dat er levenslange garantie op zit. Hij zei dat ik dan met een euro of 100 klaar zou zijn.

Wat zeggen de experts hier?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:36:48 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97125696
Alles vervangen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:39:51 #200
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97125792
Alles vervangen. Een spanrol kan misschien best 2 d-riem levens meegaan maar als hij het toevallig niet doet kost het je een motorblok en ben je verder van huis. Daarnaast vraag ik me af waar het verschil van 400 euro tussen met- en zonder spanrollen vandaan komt ? Een spanrol kost een paar tientjes en qua werk is het 1 of 2 boutjes meer dan anders.
Zit er misschien nog een waterpomp bij? Dan zou ik die, mits al oud, ook vervangen want als je het nog een keer open moet halen als hij tussen nu en 270.000 kapotloopt (grote kans) kost het je wederom extra.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:38:40 #201
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97132374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:39 schreef Barcaconia het volgende:
Alles vervangen. Een spanrol kan misschien best 2 d-riem levens meegaan maar als hij het toevallig niet doet kost het je een motorblok en ben je verder van huis. Daarnaast vraag ik me af waar het verschil van 400 euro tussen met- en zonder spanrollen vandaan komt ? Een spanrol kost een paar tientjes en qua werk is het 1 of 2 boutjes meer dan anders.
Zit er misschien nog een waterpomp bij? Dan zou ik die, mits al oud, ook vervangen want als je het nog een keer open moet halen als hij tussen nu en 270.000 kapotloopt (grote kans) kost het je wederom extra.
Ik heb het even nagekeken en bij die 500 euro zit alles, dus ook de waterpomp. Dus het hele pakket inclusief rollen, distributieriem en waterpomp. En de werkuren.
Ik laat denk ik maar de hele boel vervangen. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn , is het dat meestal ook.
Bedankt voor de reactie
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:39:45 #202
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97132412


[ Bericht 100% gewijzigd door Knutknuttsson op 21-05-2011 21:40:15 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2011 @ 01:18:53 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97142036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn , is het dat meestal ook.
Meest wijze uitspraak in PTA ooit voor zover ik weet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97196899
Een vraag: ik wil de remvloeistof van m'n motor verversen en ben op zoek naar een eenvoudige 'injectiespuit', zeg maar. Enig idee waar ik die kan halen?

De plaatselijke auto-materialenzaak had ze in elk geval niet....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 14:00:10 #205
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97198388
Apotheek ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97211288
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef 2cv het volgende:
Apotheek ?
Heb ik ze ook gehaald :Y
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97230455
Via ebay denk ik, heb ik ze wel vaker gezien...

Zoek ff op atp autoteile
pi_98074287
Heb gisteravond schade opgelopen, stond geparkeerd op een parkeerterrein en er is waarschijnlijk iemand tegen me aan gereden, heb achter een klein beetje lakschade, een paar kleine gaatjes en m'n reflector was kapot.

Denk dat ik alleen de reflector ga laten vervangen (lakschade etc is zo duur ;(), iemand enig idee hoeveel dat ruwweg gaat kosten?
Of toch du vader?
  zondag 12 juni 2011 @ 19:43:58 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98076637
Wat voor auto?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 juni 2011 @ 19:46:17 #210
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98076745
Aan de hand van jouw beschrijving ergens tussen de 100 en 6500 euro.
Doe eens pics, goede beschrijving, type auto etc...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98082159
:')

Weet dat het heel algemeen was, maar hoopte dat iemand een mooie ruwe schatting had. :D Maar is kennelijk dus niet zo algemeen te stellen.

Is een Volvo C30 2010 model, de helft van de reflector ligt eraf maar ik neem aan dat hij sowieso in z'n geheel moet worden vervangen, pics komen misschien nog, nu geen zin om te nemen en te fixen. :P
Of toch du vader?
pi_98083348
Reflector zal een paar tientjes kosten neem ik aan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98083543
https://bostonvolvoparts.com/product.php?productid=16349

Net iets meer als ¤ 20 voor een setje.
Of je moet origineel willen, maar dat is onzin voor een dergelijk onderdeel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98149764
Hey,

Ik heb gisteren bij de gamma een doppenset gekocht voor 80 euro incl 20% korting maar ik zie dat ze bij kijkshop en op markplaats setten aanbieden die minder dan de helft kosten maar meer delig zijn.
Je hebt bijvoorbeeld voor 100 euro hele trolleys met 186 delig gereedschap terwijl ik 56 delig heb.

Nou klus ik niet elke dag maar ik heb wel eens van die kleine ratelsetjes gekocht die steeds kapot zijn gegaan(zo'n 3 keer)

De set die ik van gamma heb:


Heb ik een goede aankoop gedaan of maakt het niet uit of ik een chrome vanadium set voor 40 euro haal of een voor 80 euro?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:16:35 #215
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98149871
Wat is het merk? Wel zo handig voor ons...
pi_98150667
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Wat is het merk? Wel zo handig voor ons...
Eigen merk van gamma. Enige wat er op de sleutels staan is: Chrome Vanadium.
Hij voelt in ieder geval niet nep aan als ik met de ratelsleutel ga draaien maar ik heb niet zo super veel verstand van de kwaliteit van een doppenset.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:49:19 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98150898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:40 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Eigen merk van gamma. Enige wat er op de sleutels staan is: Chrome Vanadium.
Hij voelt in ieder geval niet nep aan als ik met de ratelsleutel ga draaien maar ik heb niet zo super veel verstand van de kwaliteit van een doppenset.
Wat wil je er mee gaan doen? Eigen merk van de Gamma ken ik niet maar het zal niets bijzonders zijn.

Qua prijs/kwaliteit verhouding raad ik altijd Kraftwerk aan voor de hobbyist.
pi_98151601
Volgens mij is het al snel goed, wat je niet wilt zijn doppen die breken als je vol kracht zet. Dan schiet je vol met je hand/vingers ergens tegen.
pi_98151797
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat wil je er mee gaan doen? Eigen merk van de Gamma ken ik niet maar het zal niets bijzonders zijn.

Qua prijs/kwaliteit verhouding raad ik altijd Kraftwerk aan voor de hobbyist.
Klussen aan mijn auto en huishoudelijke apparaten. Het is niet zo dat ik elke dag ga sleutelen maar wanneer er iets simpels kapot gaat dan probeer ik het eerst zelf te repareren.

Wat ik vreemd vind zijn die gereedschapstrolleys waar meer dan 3 keer de inhoud van mijn set zit en ongeveer evenduur is
Bijvoorbeeld deze soort setjes die je vaak ziet op internet:
http://www.onlineoffers.n(...)gereedschapstrolley/
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:22:55 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98151991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Klussen aan mijn auto en huishoudelijke apparaten. Het is niet zo dat ik elke dag ga sleutelen maar wanneer er iets simpels kapot gaat dan probeer ik het eerst zelf te repareren.

Wat ik vreemd vind zijn die gereedschapstrolleys waar meer dan 3 keer de inhoud van mijn set zit en ongeveer evenduur is
Bijvoorbeeld deze soort setjes die je vaak ziet op internet:
http://www.onlineoffers.n(...)gereedschapstrolley/
Dat is prutspul.

Waarom gebruik je niet dit setje en vervang je de veelgebruikte maten die na veelvuldig gebruik stukgaan door goed spul. Als je een paar doppen hebt die je amper gebruikt is het zonde daar de hoofdprijs voor neer te leggen terwijl het bij veelgebruikte wel de moeite waard is.
pi_98152549
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat is prutspul.

Waarom gebruik je niet dit setje en vervang je de veelgebruikte maten die na veelvuldig gebruik stukgaan door goed spul. Als je een paar doppen hebt die je amper gebruikt is het zonde daar de hoofdprijs voor neer te leggen terwijl het bij veelgebruikte wel de moeite waard is.
Heb je het over mijn gamma setje? Ja dat kan want je kan elke deel/dop los kopen maar ik denk niet dat ik zo ver zal komen dat mijn doppen zo vaak gebruikt zullen worden dat ze stuk gaan.

Ik wilde eigenlijk weten of ik geen miskoop heb gedaan aangezien het geen merk is en de kwaliteit misschien niet goed zou zijn.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:32:31 #222
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_98154186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat is prutspul.

ben ik niet met je eens, voor incidenteel gebruik is het geniaal je hebt alle maten bij.
pi_98168584
Doppen gaan niet zo snel stuk, maar de ratels is het zwakke punt.
Ik heb hier een tijd geleden een Gedore set gehaald, goede zaak is dat : www.merkspul.nl
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 26 juni 2011 @ 14:06:43 #224
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_98676856
Hallo :7

Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).

Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?

:)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  zondag 26 juni 2011 @ 14:17:52 #225
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98677267
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef skunkasaur het volgende:
Hallo :7

Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).

Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?

:)
Ik hoor ook veel horrorverhalen over KwikShit.
Waarschijnlijk zijn ze ook zo goedkoop om alleen maar mensen te lokken en vervolgens op te lichten met dat soort malafide saboteerpraktijken.
Dus ja; dan maar wat meer betalen of zoek een handige Harry uit de buurt die voor een leuk prijsje je olie wil vervangen. :)
Je moeder is een hamster
  zondag 26 juni 2011 @ 14:21:22 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98677430
Olieverversen kan je weinig aan verprutsen.
Gewoon ff meekijken als bezig zijn, en die ¤30 ofzo lekker in he zak houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 juni 2011 @ 14:31:44 #227
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_98677785
Ja, dat kan natuurlijk ook, er gewoon bij blijven. Hoe lang duurt zoiets? Ook als ik dus de kleine beurt erbij laat doen, remmencheck enzo dacht ik.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 16:37:34 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98682231
Bel de Kwikfit en vraag het.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 26 juni 2011 @ 17:08:04 #229
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98683316
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:32 schreef blup het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens, voor incidenteel gebruik is het geniaal je hebt alle maten bij.
Als je gereedschap maar incidenteel gebruikt waarom dan zo'n grote trolly? Koop alleen wat je echt nodig hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef skunkasaur het volgende:
Hallo :7

Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).

Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?

:)
Kun je tanken? Dan kun je ook zelf je olie vervangen.
pi_98683325
Registreer je op www.volksforum.nl, stel je even netjes voor en er is vast iemand die je wil helpen. Fijn forum.

@Erasmo:
Klopt, maar een keer meekijken is toch wel fijn, en even je carterplug afbreken of doldraaien bij je voor de deur word je ook niet blij van.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_98710887
Ik heb met de garage gebeld waar ik de wagen gekocht heb. 70 ex btw voor de kleine beurt, als ik een halfuurtje van tevoren bel kan ik langskomen wanneer ik maar wil en ik mag meekijken en vragen stellen en alles. O+
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 4 juli 2011 @ 10:29:45 #232
104367 Thrackan
new and improved
pi_99013516
Iemand een goeie tip voor gebruikte banden? Ik zoek een tweetal voor onder ons lichte caravannetje (650KG max gewicht). Maat die er nu onder zit: 155 SR 13. Als ik Google mag geloven is dit een 155/80/13 band.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:21:42 #233
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99014832
De sloop :Y
pi_99248870
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_99249706
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.
Vergis je niet hoeveel je moet rijden om een accu goed vol te krijgen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_99251213
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.
Vergis je niet hoeveel je moet rijden om een accu goed vol te krijgen.
Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_99331792
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
pi_99332065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:16 schreef Agiath het volgende:

[..]

Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?
Weinig opladen en veel uitputten gaan ze stuk van ja.
Tel daar nog eens kou bij op en je kan een nieuwe kopen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_99401275
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.
pi_99409626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:30 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.
Heb beide sites bekeken, zijn nog relatief nieuw, niet veel aanbieders, denk dat je er beter aan doet om een dagje vrij te nemen en 4 of 5 universele garages te bezoeken om een echte ballpark te krijgen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:47 #241
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_99410176
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.
Zodra de koppakking echt lek is kan je alsnog de keus maken tussen repareren en naar de sloop brengen.
Intussen je oliepijl in orden houden en blijven rijden.

Een kennis van me rijdt al 4 jaar zo met zijn peugeot 206, zelfde euvel.
pi_99431948
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.

je loopt nu kans op ZWARE motor schade. en ja de 106jes hebben nog wel eens last van een lekke koppakking. laat me raden, rechtsvoor bij de D-riem>?
pi_99444289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.

je loopt nu kans op ZWARE motor schade. en ja de 106jes hebben nog wel eens last van een lekke koppakking. laat me raden, rechtsvoor bij de D-riem>?
Precies waar jij omschrijft inderdaad. Is er ook bekend wat hier de oorzaak van kan zijn? Niet dat ik over 80.000 km weer het zelfde euvel heb.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 16:18:07 #244
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99544485
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Accu's laden vaak pas bij als je toeren maakt, dus door hem stationair te laten draaien heb je hem eigenlijk alleen maar verder leeg getrokken.
pi_99701581
Om een accu fatsoenlijk op te laden moet je minimaal een half uur rijden.
Anders blijft de accu een verminderde capaciteit houden
  Spellchecker woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:19 #246
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_99706489
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.
Zodra de koppakking echt lek is kan je alsnog de keus maken tussen repareren en naar de sloop brengen.
Intussen je oliepijl in orden houden en blijven rijden.

Een kennis van me rijdt al 4 jaar zo met zijn peugeot 206, zelfde euvel.
Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.
Tevens -purist.
pi_99799553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.
Ik heb het toch maar laten repareren. Koppakking, krukaskeerring, en meteen de distributieriem... Duur grapje maar ik denk wel dat het de moeite waard is. (liep toch redelijk wat olie uit)
  Spellchecker vrijdag 22 juli 2011 @ 17:57:58 #248
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_99805498
Tsja.. Een beetje fatsoenlijke olie is ook aardig aan de prijs, dus je hebt wel de verstandige keus gemaakt denk ik.
Tevens -purist.
pi_99957119
Volgens mij lopen er hier wel een aantal Opel liefhebbers rond. Bij deze de vraag of het lastig is om de d-riem van een C20NE te vervangen uit een Opel Vectra A, dit i.v.m. nodige vervanging en eventuele kostenplaatje. Aangezien de auto uit 1989 komt blijft het natuurlijk een gok hoe lang je er plezier aan over houdt, maar antwoorden zijn welkom. Hoe lastiger, hoe meer uren voor de garage, hoe hoger het prijskaartje.

Kan uiteraard naar de garage toe rijden en het daar vragen, maar heb een paar pilsjes op en het weer is ook niet echt 'lekker'.
lama
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:05:19 #250
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99957474
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje. :')

Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
Je moeder is een hamster
pi_99957832
gemiddeld alleen voor onderdelen rond de 300 euro.
Dan nog arbeidsloon erop
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:18:25 #252
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99957949
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:05 schreef Crutch het volgende:
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje. :')

Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
lijkt me wat vreemd?
oudere auto? kleppen miss slecht gesteld?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:21:12 #253
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99958092
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:18 schreef blup het volgende:

[..]

lijkt me wat vreemd?
oudere auto? kleppen miss slecht gesteld?
Hij spant niet meer, denk ik.
Als ik 'm in de vijfde versnelling zet en kijk naar de riem als ik de auto een stukje naar voren trek, dan ontspant 'ie en spant ie weer.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het continu gespannen blijven.
Je moeder is een hamster
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:16:38 #254
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_100275296
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hij spant niet meer, denk ik.
Als ik 'm in de vijfde versnelling zet en kijk naar de riem als ik de auto een stukje naar voren trek, dan ontspant 'ie en spant ie weer.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het continu gespannen blijven.
hoort gespannen te blijven ja.
Er zit aan de ene kant een spanner, aan de andere kant niet. Neergaande kant meestal (na de uitlaat nokas dacht ik) bij redelijk moderne autos.

De kant zonder spanner moet constant op spanning staan. Dat doe je bij het monteren. De andere kant mag wat losser zitten bij het monteren, die span je inderdaad met de spanrol.
Spanners zijn hydraulisch of met een veer. Als je een spanner met een veer hebt kan je de veer vervangen. anders de hele spanner ff.

Dan hoef je riem er niet eens af met wat mazzel. Ligt aan de auto die je rijdt.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 21:02:50 #255
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100287332
Het klepje of de riem ? :P En rijd je nog steeds in die Ford ? Of vergis ik me nu weer gigantisch ? :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:23:45 #256
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100288488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:02 schreef 2cv het volgende:
Het klepje of de riem ? :P En rijd je nog steeds in die Ford ? Of vergis ik me nu weer gigantisch ? :')
Heeeeey nu ik blauw en jij niet. :P

Nee de riem.
Ik kan het klepje eraf halen. Die hoeft er in principe ook niet op, maar ik denk dat het klepje de riem enigszins in bedwang houdt.

Ik kan dus alleen de bovenkant van de riem bekijken en zo te zien is ie nog niet té erg versleten.
Nu nog even zoeken hoef ik 't eraf krijg. :P

En ja, nog steeds die Ford. :')
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 18:59:38 #257
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100322557
Gecondoleerd.

Klepjes houden riemen niet op hun plaats. Als ze dat wel doen is er iets (grondig) mis. Overigens zijn klepjes wel belangrijk om vuil buiten te houden.

Als de de riem vervangt, is het erg verstandig om ook alles wat met de riem meedraait (behalve de krukas en de nokkenas) ook te vervangen, zeker als je niet weet hoe lang het spul er al op zit. En dat makt het moeilijk(er).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_100387783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:14 schreef Goover het volgende:

[..]

Precies waar jij omschrijft inderdaad. Is er ook bekend wat hier de oorzaak van kan zijn? Niet dat ik over 80.000 km weer het zelfde euvel heb.
yup, probleem zit in het fabricage proces van deze motoren, is een bekent probleem en een product eigenschap
pi_100387802
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:05 schreef Crutch het volgende:
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje. :')

Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
over wat voor motor cq auto praten we hier?
pi_100388005
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hij spant niet meer, denk ik.
Als ik 'm in de vijfde versnelling zet en kijk naar de riem als ik de auto een stukje naar voren trek, dan ontspant 'ie en spant ie weer.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het continu gespannen blijven.
bij het tegen de draairichting in laten draaien van de motor spant de spanner niet, klopt. sterker nog. 90% op een versprongen distrubutie
pi_100389112
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:16 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hoort gespannen te blijven ja.
Er zit aan de ene kant een spanner, aan de andere kant niet. Neergaande kant meestal (na de uitlaat nokas dacht ik) bij redelijk moderne autos.

De kant zonder spanner moet constant op spanning staan. Dat doe je bij het monteren. De andere kant mag wat losser zitten bij het monteren, die span je inderdaad met de spanrol.
Spanners zijn hydraulisch of met een veer. Als je een spanner met een veer hebt kan je de veer vervangen. anders de hele spanner ff.

Dan hoef je riem er niet eens af met wat mazzel. Ligt aan de auto die je rijdt.
D riem laten zitten :') :') :')
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:35:46 #262
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100393838
Idd, koop dan meteen even een nieuwe riem voor 15 euro ofzo.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:15:26 #263
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100402115
Ja ik vervang gewoon de hele set.
Heb al even gekeken en het lijkt me niet te moeilijk om het zelf te doen.

Dus voor nu laat ik mijn auto gewoon staan en als ik terugkom van Sziget ga ik even lekker sleutelen. Mocht het kapotgaan dan koop ik een leuk bestelbusje. :P
Je moeder is een hamster
pi_100403747
Welke auto en motor crutch
  Spellchecker zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:02:33 #265
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100403789
Bemerk ik daar de stille hoop op een excuus? :P
Tevens -purist.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:03:07 #266
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100403811
Mondeo 1.8 CLX E2 :)
Je moeder is een hamster
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:03:28 #267
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100403818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:02 schreef NoBody122 het volgende:
Bemerk ik daar de stille hoop op een excuus? :P
Grijs kenteken. :7
Je moeder is een hamster
pi_100404441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:03 schreef Crutch het volgende:
Mondeo 1.8 CLX E2 :)
let op Distrubutie is SPIELOOS!, je hebt speciaal gereedschap nodig!, gebruik je dit niet dan kun je de motor uit mekaar halen

er moet in pen in de krukas, als ik me het goed heug, achterzijde blok net boven de rechteraandrijfas zit een gat voor de pen.

Nokkenassen met een rei, daar moet de kleppen deksel er voor af, vervang gelijk de pakking.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:37:11 #269
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_100404938
Ugh, wat een gedoe.
Je moeder is een hamster
pi_100405040
yup :+ en ik doe het wekelijks :+ alleen dan bij renault.

denk niet te licht over een distrubutie riem. de vervangings kosten van de riem in een garage zijn ongeveer 10% van een kop revisie, in somige gevallen moet er een andere motor in
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:42:33 #271
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_100464322
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

D riem laten zitten :') :') :')
ik ging er vanuit dat de Driem (relatief) nieuw was en dus vervangen, maar de spanner niet.
veel cheap-ass owners vervangen alleen de riem en niet de span- en looprollen ;)
pi_100489292
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:42 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik ging er vanuit dat de Driem (relatief) nieuw was en dus vervangen, maar de spanner niet.
veel cheap-ass owners vervangen alleen de riem en niet de span- en looprollen ;)
bij het demonteren van de D-riem MOET deze TEN ALLE TIJDEN vervangen worden!

niks geen gemaar, vervangen!
pi_100528975
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

bij het demonteren van de D-riem MOET deze TEN ALLE TIJDEN vervangen worden!

niks geen gemaar, vervangen!
Het is ook gewoon echt dom als je het niet doet, die riem kost max 20 euro :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_101283433
Vroeg mij eigenlijk af, ik heb geen idee wanneer mijn distrubutieriem vervangen is.
Zijn er symptomen die je krijgt wanneer hij vervangen moet worden?
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:59:46 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101284274
Nope! Als hij gaat is dat ook in 1 klap. Niks wat je daaraan doet of kan voorkomen. Bij mij 1x gebeurd toen ik rustig hier door de wijk reed.
Motor valt plots uit en het is vaak RIP.

Twijfel is vervangen
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:57:17 #276
104367 Thrackan
new and improved
pi_101333190
Ik ben van plan de linker koplampunit van mijn Toyota Yaris (2002) te gaan vervangen. De rechter is de afgelopen APK al vervangen, omdat deze te weinig licht doorliet volgens de garage, en het bijbehorende prijskaartje viel me vies tegen.

Ga ik hier nog tegen spannende dingen aanlopen of is het een kwestie van schroefjes en plugjes?

Ik zit te denken aan het op de goede stand zetten van de hoogte-afsteller en ben hier nu even op aan het Googlen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:21:06 #277
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_101338545
Voor het thuis afstellen van je koplampen: Op vlakke grond dicht tegen een muur aan rijden en je koplampen aanzetten. Plak een stuk tape op de muur ter hoogte van de bovenkant van het licht dat je ziet en rijd achteruit. Als het dicht onder de tape blijft staan ze goed gesteld. Komt het erboven staan ze te hoog, gaat het er ver beneden staan ze te laag.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:36:17 #278
104367 Thrackan
new and improved
pi_101339055
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
Voor het thuis afstellen van je koplampen: Op vlakke grond dicht tegen een muur aan rijden en je koplampen aanzetten. Plak een stuk tape op de muur ter hoogte van de bovenkant van het licht dat je ziet en rijd achteruit. Als het dicht onder de tape blijft staan ze goed gesteld. Komt het erboven staan ze te hoog, gaat het er ver beneden staan ze te laag.
Bedankt voor je controlemethode :)

Mijn koplampen zijn electronisch in hoogte verstelbaar dmv een draaiknopje op het dashboard. Ik vraag me af of daar nog iets mee geijkt moet worden oid, of dat ik de lamp in een bepaalde stand moet monteren.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_101362162
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef blup het volgende:
Nope! Als hij gaat is dat ook in 1 klap. Niks wat je daaraan doet of kan voorkomen. Bij mij 1x gebeurd toen ik rustig hier door de wijk reed.
Motor valt plots uit en het is vaak RIP.

Twijfel is vervangen
Mja hoe duur is zoiets wel niet.
Weet niet of het waard is voor mijn polotje uit 1990.
pi_101379679
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:36 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Bedankt voor je controlemethode :)

Mijn koplampen zijn electronisch in hoogte verstelbaar dmv een draaiknopje op het dashboard. Ik vraag me af of daar nog iets mee geijkt moet worden oid, of dat ik de lamp in een bepaalde stand moet monteren.
Er zit ook een handmatig staafje op de unit, daarmee kan je ze gelijk afstellen op de goede hoogte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:04:08 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101383137
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:57 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben van plan de linker koplampunit van mijn Toyota Yaris (2002) te gaan vervangen. De rechter is de afgelopen APK al vervangen, omdat deze te weinig licht doorliet volgens de garage, en het bijbehorende prijskaartje viel me vies tegen.

Ga ik hier nog tegen spannende dingen aanlopen of is het een kwestie van schroefjes en plugjes?

Ik zit te denken aan het op de goede stand zetten van de hoogte-afsteller en ben hier nu even op aan het Googlen.
Hoe het bij een Yaris zit weet ik niet, maar bij sommige wagens moet de complete neus eraf om units te vervangen.. Misschien verklaard dat ook de hoge prijs bij de garage.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:18:03 #282
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101393935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:39 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Mja hoe duur is zoiets wel niet.
Weet niet of het waard is voor mijn polotje uit 1990.
Motor stuk = auto total loss. Wat denk je wat duurder is ? Een andere auto kopen of die riem vervangen. Daarbij: die riem knapt niet op de parkeerplaats voor je huis op vrijdagmiddag als je net thuis komt van een week (hard) werken maar ergens onderweg in Schubbekutteveen als er totaal noodweer heerst, de batterij van je telefoon leeg is en heel Schubbekutteveen verlaten is omdat het vakantie is.

Niet vervangen = EXTREEM verkeerde zuinigheid. Dat is zoiets als bezuinigen op je uitgaven door niet meer te eten en te drinken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 september 2011 @ 13:03:27 #283
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_101706261
Zijn er hier Mazda specialisten die mij kunnen vertellen of ik de linker buitenspiegel van een Mazda Demio ook van een andere Mazda zou kunnen halen? Op de sloop is zo'n spiegel namelijk bijna niet te vinden...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_101716813
Ik zou het zo snel niet weten, maar informeer anders eens bij de Mazda dealer? Misschien valt de nieuwprijs ook best wel mee.
Vogelbek-verdubbel-inator
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 23:51:23 #285
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101771439
Hoe zit het met koelvloeistof ? Welke soorten mag je mengen, wat betekenen de verschillende kleuren en welke soorten (kleuren) mogen er in welke motoren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_101773503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:51 schreef 2cv het volgende:
Hoe zit het met koelvloeistof ? Welke soorten mag je mengen, wat betekenen de verschillende kleuren en welke soorten (kleuren) mogen er in welke motoren ?
Hebben de kleuren ook echt daadwerkelijk betekenissen dan?? :?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:18:15 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101780563
Liever niet mengen word er gezegd, maar ik heb nog nooit een rubberen slang opgegeten zien worden door gemengd koelvloeistof.
pi_101784809
verschillende kvs kleuren mogen NIET gemengd worden

rood is voor een aluminium motorblok

geel en groen voor staal/ aluminium

daarom hebben ze ook een kleurtje, dan houd je ze uit mekaar
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 23:30:32 #289
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102422155
Zenx !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102441927
Klein vraagje: Skoda Fabia, 2004 1.9 TDI (266.000 km). Rijdt prima, maar hij mikt telkens koelwater uit het koelreservoir. Elke paar honderd kilometer mag ik weer bijvullen en het residu en het feit dat het daar nat is, wijst erop dat 'ie het er daar uitgooit.

Net bij de Skoda-dealer geweest en die verbaasde zich erover dat ik dacht dat het het overdrukventiel zou zijn (volgens mij zit dat in die dop) en opperde de mogelijkheid dat er in het systeem ergens druk wordt opgebouwd, waardoor het water via de dop het systeem verlaat.

Temperatuur is, volgens instrumentarium althans, in orde.

Iemand een idee waar/waardoor die druk zou kunnen worden opgebouwd? Kan ik ergens controlers uitvoeren? Thermostaat die blijft hangen?
Aanvulling: koppakking lek? (en hoe kan ik dat nog meer checken?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 28-09-2011 19:49:00 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:13:33 #291
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102443743
Als het eruit komt, knalt het dan eruit met een hoop stoom?
pi_102444097
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:13 schreef blup het volgende:
Als het eruit komt, knalt het dan eruit met een hoop stoom?
Ik heb het nog niet eruit zien komen; ik heb alleen de gevolgen ervan gezien.(residu + vocht op het reservoir zelf.) Het gaat ook (relatief) geleidelijk. Enkele honderden kilometers (rij 200 km per dag) later is het onder het minimum en krijg ik een alarmsignaal.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:04:58 #293
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102445634
Dan gok ik op een gaar overdrukventiel in de dop van je reservoir.
pi_102472794
Ik moet de olie in mijn wagen aanvullen, toch volgens het lampje. Welke Olie gebruik ik het beste. Ik rij in een Renault Grand Senic 1.4 Diesel.

Volgens vrienden gebruik ik het beste olie van Mobil 1, ik zou hierdoor minder verbruiken? Klopt dit? En welke gebruik in dan het beste?
  woensdag 28 september 2011 @ 12:29:30 #295
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102473468
Nou als het lampje brandt zou elke olie op dit moment voldoen.
Als hij brandt bij je rijkelijk laat. Volgens mij gaat er 5w40 vol syntheet in de 1.5 DCi blokken.
Mobil is prima, maar brandstof besparen zal je niet merken.
  woensdag 28 september 2011 @ 12:58:21 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102474323
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Klein vraagje: Skoda Fabia, 2004 1.9 TDI (266.000 km). Rijdt prima, maar hij mikt telkens koelwater uit het koelreservoir. Elke paar honderd kilometer mag ik weer bijvullen en het residu en het feit dat het daar nat is, wijst erop dat 'ie het er daar uitgooit.

Net bij de Skoda-dealer geweest en die verbaasde zich erover dat ik dacht dat het het overdrukventiel zou zijn (volgens mij zit dat in die dop) en opperde de mogelijkheid dat er in het systeem ergens druk wordt opgebouwd, waardoor het water via de dop het systeem verlaat.

Temperatuur is, volgens instrumentarium althans, in orde.

Iemand een idee waar/waardoor die druk zou kunnen worden opgebouwd? Kan ik ergens controlers uitvoeren? Thermostaat die blijft hangen?
Aanvulling: koppakking lek? (en hoe kan ik dat nog meer schecken?)
nog niet zo lang geleden exact hetzelfde gehad met een sprinter van de zaak, riepen ze ook doppen en reservoirs, en ikke koppakking. Nu rijdt hij alweer een tijdje probleemloos rond... met een nieuwe koppakking. :+

Kun je zelf niet constateren, koelsysteem af laten persen, dan weet je het snel genoeg ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 september 2011 @ 15:28:32 #297
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102478817
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:04 schreef blup het volgende:
Dan gok ik op een gaar overdrukventiel in de dop van je reservoir.
Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

@5Horisons:
Als je de auto na een lange rit stilzet, en je luistert direct aandachtig onder de kap, hoor je het dan ook borrelen? maw kookt je koelvloeistof ?
pi_102490964
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:29 schreef blup het volgende:
Nou als het lampje brandt zou elke olie op dit moment voldoen.
Als hij brandt bij je rijkelijk laat. Volgens mij gaat er 5w40 vol syntheet in de 1.5 DCi blokken.
Mobil is prima, maar brandstof besparen zal je niet merken.
Valt best mee hoor, de fabrikant heeft er wel rekening mee gehouden dat een hoop mensen pas bijvullen als het lampje brandt.
Maar in het boekje kun je altijd vinden welke olie erin moet :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102490988
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

@5Horisons:
Als je de auto na een lange rit stilzet, en je luistert direct aandachtig onder de kap, hoor je het dan ook borrelen? maw kookt je koelvloeistof ?
Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:20 #300
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509565
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

De auto's die ik gezien heb, hebben het allemaal in de dop van het reservoir zitten.
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:30 #301
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509570
Dit topic sluit automatisch over 1 post.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')