Yes, komt voor de spreekwoordelijke bakker.quote:
Is goed ik hou de wiki wel bij.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ehh, ik wil de OP wel verder volprakken met handige linkjes e.d. en bijhouden, maar ik ben wat minder handig met wiki's enzo![]()
Is het een optie dat we gewoon editten in de OP en dat ergens eind van het topic iemand die daar kaas van heeft gegeten de wiki FF bijwerkt ??
Ja hoor dat kan.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:25 schreef Grielen het volgende:
Kan je auto zonder problemen 5 weken stilstaan?
Of moet ik ervoor zorgen dat m'n zus of m'n ma af en toe rondje gaat rijden?
Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuwquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:02 schreef 2cv het volgende:
Wit draadAls het op het loopvlak zit dan krijg je dat niet weg. Schoonsmeer, verf, enzovoorts slijt er snel weer af.
Overigens, hoeveel profiel heb je nog op je banden ?
Dat is 60 keer een quarter mile op en neerquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuw,
Toyo maakt toch Slicks toch?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
Je vinger aan de antenneaansluiting houden terwil je rijdt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
Tasnken tot 'ie af slaat, even wachten (10 seconden ofzo) en weer proberen of er meer bij kan. Als er dan duidelijk meer bij kan is er waarschijnlijk een blokkade in de vulslang of is de ontluchting niet goed. Als er niet noemenswaardig veel meer benzine in kan dan ligt het aan je vlotter, bedrading of tankmeter zelf.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:59 schreef Blossom86 het volgende:
Vraagje over mijn nieuwe (oude) Hyundai Excel uit 1996.
Toen ik hem kocht zat de benzinemeter helemaal beneden, dus heb gelijk even getankt. Alleen klikte de tank zegmaar dat hij vol was bij 25 literDaarna zag ik dat de benzinemeter niet helemaal omhoog stond, maar zegmaar halverwege.
Maar ik dacht dat ik misschien iets niet goed had gedaan, dus verder geen aandacht aan besteed.
Sinds die keer tanken heb ik ongeveer 250 kilometer gereden, en toen viel me op dat de benzinemeter nauwelijks naar beneden was gegaan.
Ik ging toen toch maar weer tanken voor de zekerheid, en weer sloeg hij bij 25 liter af, en staat de benzinemeter niet helemaal omhoog alsof hij vol zit.
Ik heb opgezocht dat er 45 liter in moet kunnen.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet echt weinig van auto-techniek![]()
Ik kan natuurlijk gewoon elke 3 dagen tanken en maar zien hoeveel er in gaat, maar opzich kan het wel handig zijn om te weten wanneer je benzine op is...
Help?!
Het niveau of de staat/leeftijd ? het niveau zal je vast wel af kunnen meten in een reservoirtje. Zelf heb ik een koppelingskabel dus heel veel verstand heb ik er niet vanquote:
Die gaat toch uit als de motor warm genoeg is?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:07 schreef 2cv het volgende:
Waar haal je vandaan dat de choke aan zou blijven staan ?
Geen idee. Zal het even uitzoeken. Thanks.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef 2cv het volgende:
Dan zou dat ding volgens mij geeikt moeten zijn. Temperatuurmeter op je dashboard is niet zo supernauwkeurig. Wat zal het voor de bestuurder uitmaken of de motortemperatuur 90 of 91 graden is ? En de choke (heb je een carburateur?) werkt vaak met een waspatroon.
Was nog niet echt van plan de auto naar de sloop te brengenquote:Op maandag 26 juli 2010 21:45 schreef 2cv het volgende:
Is het nog APK waardig en gaat die auto toch snel naar de sloop ? Owatrol er op smeren ! De ergste roest weghalen en lekker alles 2 keer (niet direct na elkaar) in de owatrol zetten.
en hoe heet dat verloopstukje in kwestiequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:35 schreef 2cv het volgende:
Naar een automaterialenzaak gaan en vragen om een verloopstukje.
Ik zou een kleine beurt (oliewissel en filters) laten doen, zo te lezen was de vorige een grote beurt..quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:45 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik moet bijna op voor de apk maar vraag me af of het raadzaam is om een grote beurt te doen. Afgelopen december is de distributieriem vervangen (met rollen etc.), olie, remblokken. De niveaus van de vloeistoffen zijn gewoon goed.
Het gaat om een auto uit 2004/
Sinds de laatste oliewissel 10k gereden. Gaat om een kia rio benzine versie.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:50 schreef Erasmo het volgende:
Wat voor auto gaat het om en hoeveel kilometer heb je gereden sinds de laatste oliewissel?
Ja excuus dat klopt inderdaad, ik bedoelde dat er niks in staat wat vervangen moet worden wat voor mij van toepassing is. En de olie laat ik wel weer later vervangen dan, is het een klein verschil qua km vind ik het niet zo erg, maar 6200 km ben ik wel weer een half jaar verder en dat scheelt toch geld uit.quote:Op zondag 19 september 2010 19:26 schreef 2cv het volgende:
Distributieriem zal eens in de zoveel km/tijd (wat er maar eerst komt) vervangen moeten worden. Dus dat moet er in staan, lijkt mij.
Strikt genomen hoeft volgens jouw gegevens de olie +filter inderdaad nog niet vervangen te worden. Maar dat betekent wel dat je over 6200km weer bij de garage staat. Dus misschien is het practisch om dat nu al te doen. het betekent alleen niet dat de olie er dan langer in kan blijven zitten tot de volgende verversing !
Ja ik zit nu bij profile tyrecenter te kijken, daar heb je ook veel testen van andere bedrijven (ADAC, ANWB, consumentenbond) over die band. Lijkt me wel een betere optie misschien nog. Bedankt voor alle infoquote:Op zondag 19 september 2010 20:17 schreef 2cv het volgende:
En het maakt uit wat voor banden je er onder laat zetten. Tip: neem niet het goedkoopste van het goedkoopste. Je banden zijn het enige contact met de weg en sommige banden slijten/verdrogen sneller.
In mijn boekje staat ook om de 15.000 km. Ik doe met mijn olie + filter echter 50 a 60.000 km. Het is niet zo dat als je eenmaal over de 15.000 km heen bent je motor onder de auto wegvalt. Wel regelmatig oliepeil controleren hequote:Op zondag 19 september 2010 19:26 schreef 2cv het volgende:
Distributieriem zal eens in de zoveel km/tijd (wat er maar eerst komt) vervangen moeten worden. Dus dat moet er in staan, lijkt mij.
Strikt genomen hoeft volgens jouw gegevens de olie +filter inderdaad nog niet vervangen te worden. Maar dat betekent wel dat je over 6200km weer bij de garage staat. Dus misschien is het practisch om dat nu al te doen. het betekent alleen niet dat de olie er dan langer in kan blijven zitten tot de volgende verversing !
Dan zijn de bougies en de luchtfilter op, dus dan doe ik alles in 1 keer.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:19 schreef rene90 het volgende:
en vanwaar kies je er dan voor het om de 50a60 te doen? oliepeil check ik wel vaak ja en die is gewoon prima.
Staat ook al in de Openingspostquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:26 schreef Yoda87 het volgende:
Op aanraden van 2CV post ik het filmpje ook hiet
http://www.autojunk.nl/2010/10/hoe-werkt-een-differentieel
Hoe werkt een differentieel, uitgelegd voor PTA dummies.
Met hier het bijbehorende topic
Hoe werkt een differentieel
Had ik overheen gelezen. Bedankt.quote:
Ik heb ze erin gezetquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:43 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Misschien wel handige linkjes:
http://www.mijngarage.nl/
http://www.autobandenmarkt.nl/
http://www.auto-onderdelen.com/
Ik gebruik deze ook wel regelmatig en geef ze ook vaak door aan familie, kennissen en vrienden.
Ook toegevoegd, dankjewel!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:27 schreef iFries het volgende:
Nog een handig linkje voor in de OP:
www.onderdelenzoeker.nl
Zoekt naar 2ehands onderdelen bij sloopbedrijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door 2cv op 21-10-2010 16:04:11 ]Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Als je auto een jaar oud is en je moet nu al olie bijvullen zou ik er zeker een kijkje naar (laten) nemen...Op woensdag 20 oktober 2010 13:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vraag is dus: wel of niet een eerste onderhoudsbeurt?! (vul zelf altijd olie e.d. bij)
quote:Wat voor auto? Heb je foto's?Op donderdag 21 oktober 2010 19:29 schreef rene90 het volgende:
Mijn auto had wat roest bij wat puntjes, bij de schroeven bijvoorbeeld. Is het verstandig om een anti-roest behandeling te laten doen? Hij is nu 7 jaar oud ongeveer, en is een complete behandeling aan te raden of is dat niet nodig? Je kan ook sommige gedeeltes alleen doen.
quote:Kia rio uit eind 2003. is de lange versie (noemen ze stationOp donderdag 21 oktober 2010 20:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je auto een jaar oud is en je moet nu al olie bijvullen zou ik er zeker een kijkje naar (laten) nemen...
[..]
Wat voor auto? Heb je foto's?
quote:PleodingesOp zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef rene90 het volgende:
Ben ik met je eens inderdaad, het is geen oude oldtimer of iets dergelijks
quote:BlijkbaarOp woensdag 27 oktober 2010 17:33 schreef 2cv het volgende:
Doet PTA tegenwoordig ook al aan taalkundige correctheden ?
quote:Ik zou inderdaad eerst eens de speling op de riemen nakijken, gemiddelde richtlijn is dat je een vingerbreedte speling mag hebben, meer dan dat en je moet hem vervangen of aantrekken.Op donderdag 28 oktober 2010 11:53 schreef Crutch het volgende:
Mijn auto piept als ik 'm start. Na een tijdje gaat het weg.
Wat moet ik nu vervangen o.i.d?
V-snaar, distributieriem, verdwaalde kat eruit trekken?
quote:Oke dank jeOp donderdag 28 oktober 2010 12:22 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad eerst eens de speling op de riemen nakijken, gemiddelde richtlijn is dat je een vingerbreedte speling mag hebben, meer dan dat en je moet hem vervangen of aantrekken.
Vervolgens ook nog even al je inlaatpakkingen checken op evt lekken.
Succes!
Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ikquote:Op zondag 7 november 2010 12:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb even het volgende:
Ik heb linksvoor een lekke band. Nu heb ik de band verwisseld met het reservewiel en nu blijkt dat het niet dezelfde band is. De andere drie zijn R14 en deze is R15. Hij past wel en ik ga het alleen gebruiken om morgen naar de garage te rijden (ongeveer 30 kilometer). Kan dit?
ok, dank jequote:Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ik
Ik denk dat dat een vraag voor de dealer is.quote:Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:
Even een simpel vraagje, ik heb in Maart 2010 een gloednieuwe Volvo C30 mogen ontvangen, heel erg blij mee natuurlijk. Echter moet je deze een jaar met de hand wassen omdat de lak nog zacht is en de wasstraat krasjes maakt in de lak...
Leuk en aardig in de zomer, maar in de winter zie je mij niet zo snel m'n auto met de hand staan wassen. Is het echt zó ongeoorloofd om na een maandje of 8 de wasstraat al te pakken, of zeggen ze een jaar om 100% zeker te zijn maar kan het eigenlijk al wel wat eerder?
Ik heb bijster weinig verstand van banden, maar R13 en R14 is toch de diameter van de velg ? Dan kan een R14 band toch nooit op een R13 velg en andersom ?quote:Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Voor die 30 km wel hoor denk ik, die 2,53 cm zullen hier niet veel in doen denk ik
De velg is ook anders natuurlijk. Nu zitter er drie met R14 en eentje met R15 om de auto. En hij staat scheef inderdaad. Gaat mij erom dat ik heelhuids bij de garage kom.quote:Op zondag 7 november 2010 21:53 schreef 2cv het volgende:
Ik heb bijster weinig verstand van banden, maar R13 en R14 is toch de diameter van de velg ? Dan kan een R14 band toch nooit op een R13 velg en andersom ?
Oh, zo ! Kan je gewon mee rijden. Ik zou wel wat voorzichtig doen, dus niet zo hard als je kan door een bocht heen jagen en ook niet zo hard remmen dat je ABS in moet grijpen (indien van toepassing).quote:Op zondag 7 november 2010 22:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
De velg is ook anders natuurlijk. Nu zitter er drie met R14 en eentje met R15 om de auto. En hij staat scheef inderdaad. Gaat mij erom dat ik heelhuids bij de garage kom.
Joh......doe niet zo moeilijk en houdt het gewoon eens op de 14 dagen met de hogedrukspuit en een doekje voor 3/4 minuten, in de winter hoeftie niet te glimmen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:
Even een simpel vraagje, ik heb in Maart 2010 een gloednieuwe Volvo C30 mogen ontvangen, heel erg blij mee natuurlijk. Echter moet je deze een jaar met de hand wassen omdat de lak nog zacht is en de wasstraat krasjes maakt in de lak...
Leuk en aardig in de zomer, maar in de winter zie je mij niet zo snel m'n auto met de hand staan wassen. Is het echt zó ongeoorloofd om na een maandje of 8 de wasstraat al te pakken, of zeggen ze een jaar om 100% zeker te zijn maar kan het eigenlijk al wel wat eerder?
quote:Op woensdag 17 november 2010 14:02 schreef FalleNk810i het volgende:
opgelost:
met de ijzerzaag een gleuf erin kunnen zagen(1mm die nog uitstak ofzo) was net genoeg om met een platkop schroevendraaier m een klein stukje eruit te draaien, nog verder ingezaagd en eruit kunnen schroeven![]()
slotje ofzo
Laat ik eerlijk zijn, de thermostaat is nou net het enige dat ik niet heb nagekeken, maar ik vermoed idd dat het meer te maken zou moeten hebben met oververwarming in dat geval, fan draait idd permanent.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:52 schreef 2cv het volgende:
Kapotte thermostaat ? Al zou normaal gesproken de motor daardoor juist oververhitten ...
Of je hebt bij het sleutelen vergeten de thermostaat terug te plaatsen ?
Anderzijds: dat ding heeft een continu draaiende ventilator (tenminste, zo lijkt het op het plaatje). kan het zijn dat dat er iets mee te maken heeft ? Of dat de motor er gewoon lang over doet om zo warm te worden dat de thermostaat laat open gaat en de motor feitelijk wel aardig op bedrijfstemperatuur is, maar dat de radiator nog niet warm is omdat de thermostaat (die in dat geval wel goed werkt) nog net niet open gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |