Tja, een garage.. zit niet echt te wachten om zo'n duur setje te kopen voor 1 zo'n klote bout.. en mn auto rijd nu ook niet zegmaar.. Dus kan er nergens mee naartoe.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Een beetje garage heeft daar een setje voor. Ze boren een gaatje in het afgebroken deel, en draaien daar een pin in met een omgekeerde schroefdraad. Die draait zich vast in het afgebroken deel, waardoor dat deel mee gaat draaien en dus het geheel los komt
Nou, ik ga nooit naar een garage, dus neequote:Op woensdag 17 november 2010 13:16 schreef Bartholomeus het volgende:
Ook geen bekende garage waar je zo'n ding ff lenen kunt?
Het alternatief is het hele ding inclusief schoefdraad uitboren, maar dan moet je er opnieuw een schroefdraad in tappen en een grotere bout erin draaien. En jij zult ook wel geen tapsetje hebben, dus het wordt hoe dan ook lastig
Blijkbaar, maar zo stond het echt voorgeschreven..quote:Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef ClintOosthout het volgende:
Gaatje boren in de bout en met een linkse tap uitdraaien.
Maar is 40NM niet een beetje veel voor een M8 boutje?
4.4 Gebruiken mensen dat echt? De meeste bedrijven waar ik stage heb gelopen hadden ook 10.9 liggen.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
normale montagebedrijven hebben geen 10.9 bouten hoor, dat is of 4.4 of (meestal) 8.8.
Ik denk inderdaad dat dat het geval is geweest, maar het is gelukt! mn auto staat weer op zn pootjesquote:Op woensdag 17 november 2010 17:02 schreef madco het volgende:
Idd gewoon 12.8 bouten erin dat kan heel wat kracht verdragen.
Misschien net een slechte bout geweest ofzo die er tussen zat, 10.9 is meestal toch wel sterk genoeg hoor. die zou het ook makkelijk moeten kunnen hebben
Dat dus. Vooral omdat hij met vastdraaien geknapt is waardoor vastgeroeste schroefdraad in ieder geval niet het probleem is. Als je er echt niet bijkomt is er nog een andere optie; koop voor drie tientjes een zo'n imitatiedremeltje en een setje dunne slijpschijfjes. Omdat een rond schijfje als het ware bol is itt een zaagje kun je daarmee wat dieper in het stuk schroefdraad komen.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:02 schreef FalleNk810i het volgende:
opgelost:
met de ijzerzaag een gleuf erin kunnen zagen(1mm die nog uitstak ofzo) was net genoeg om met een platkop schroevendraaier m een klein stukje eruit te draaien, nog verder ingezaagd en eruit kunnen schroeven![]()
slotje ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |