abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88816184
Goedemiddag, ik heb gisteren de stabilisatie blokken onder mn auto gemonteerd.
Ik zou ze vandaag alleen nog even op moment moeten draaien, 1 bout op moment gedraaid, en jahoor, bij de 2de bout, knak! en ik zat nog niet eens aan het voorschreven moment (40nm)

Het afgebroken stuk bout zit nu dus nog ONDER mijn auto in de carrosserie vast, ik kan m helaas ook niet beetpakken met een griptang of iets dergelijks, hij zit daarvoor tever in de moer (vastgelaste moer)

Weet iemand hoe ik hierbij het beste aan de slag kan gaan zonder dat ik mijn schroefdraad sloop? want dan ben ik nog verder van huis..

+ ik moet nu nog een nieuwe m8x60 10.9 bout vinden..

Iemand tips?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88816396
Een beetje garage heeft daar een setje voor. Ze boren een gaatje in het afgebroken deel, en draaien daar een pin in met een omgekeerde schroefdraad. Die draait zich vast in het afgebroken deel, waardoor dat deel mee gaat draaien en dus het geheel los komt :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88816696
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Een beetje garage heeft daar een setje voor. Ze boren een gaatje in het afgebroken deel, en draaien daar een pin in met een omgekeerde schroefdraad. Die draait zich vast in het afgebroken deel, waardoor dat deel mee gaat draaien en dus het geheel los komt :)
Tja, een garage.. zit niet echt te wachten om zo'n duur setje te kopen voor 1 zo'n klote bout.. en mn auto rijd nu ook niet zegmaar.. Dus kan er nergens mee naartoe.
pi_88816914
Ook geen bekende garage waar je zo'n ding ff lenen kunt?

Het alternatief is het hele ding inclusief schoefdraad uitboren, maar dan moet je er opnieuw een schroefdraad in tappen en een grotere bout erin draaien. En jij zult ook wel geen tapsetje hebben, dus het wordt hoe dan ook lastig :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88817058
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:16 schreef Bartholomeus het volgende:
Ook geen bekende garage waar je zo'n ding ff lenen kunt?

Het alternatief is het hele ding inclusief schoefdraad uitboren, maar dan moet je er opnieuw een schroefdraad in tappen en een grotere bout erin draaien. En jij zult ook wel geen tapsetje hebben, dus het wordt hoe dan ook lastig :P
Nou, ik ga nooit naar een garage, dus nee :P
grotere bout is in elk geval een no-go
pi_88817127
Gaatje boren in de bout en met een linkse tap uitdraaien.
Maar is 40NM niet een beetje veel voor een M8 boutje? :o
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_88817169
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef ClintOosthout het volgende:
Gaatje boren in de bout en met een linkse tap uitdraaien.
Maar is 40NM niet een beetje veel voor een M8 boutje? :o
Blijkbaar, maar zo stond het echt voorgeschreven..
http://www.g-laderseite.de/eshop/pdf/einbauanleitung_stabikit.pdf
pi_88818653
opgelost:

met de ijzerzaag een gleuf erin kunnen zagen(1mm die nog uitstak ofzo) was net genoeg om met een platkop schroevendraaier m een klein stukje eruit te draaien, nog verder ingezaagd en eruit kunnen schroeven ^O^

slotje ofzo ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 14:10:24 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88818949
Ga naar een groot montagebedrijf en vraag of je daar zo'n bout mag hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88818968
normale montagebedrijven hebben geen 10.9 bouten hoor, dat is of 4.4 of (meestal) 8.8.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:12:23 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88819027
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
normale montagebedrijven hebben geen 10.9 bouten hoor, dat is of 4.4 of (meestal) 8.8.
4.4 Gebruiken mensen dat echt? De meeste bedrijven waar ik stage heb gelopen hadden ook 10.9 liggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88821399
4.4... dat breek je volgens mij nog met je blote handen...

Ben net bij een groothandel voor bevestigingmaterialen geweest, heb er daar een van 12? gekregen!
Dat dat soort mensen nog bestaan ^O^

8.8 is wat de meeste zaken hebben(gamma, karwei, kleine kluswinkeltjes enz.)
pi_88825956
Idd gewoon 12.8 bouten erin dat kan heel wat kracht verdragen.
Misschien net een slechte bout geweest ofzo die er tussen zat, 10.9 is meestal toch wel sterk genoeg hoor. die zou het ook makkelijk moeten kunnen hebben
pi_88827463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:02 schreef madco het volgende:
Idd gewoon 12.8 bouten erin dat kan heel wat kracht verdragen.
Misschien net een slechte bout geweest ofzo die er tussen zat, 10.9 is meestal toch wel sterk genoeg hoor. die zou het ook makkelijk moeten kunnen hebben
Ik denk inderdaad dat dat het geval is geweest, maar het is gelukt! mn auto staat weer op zn pootjes ^O^
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:04:38 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88898589
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:02 schreef FalleNk810i het volgende:
opgelost:

met de ijzerzaag een gleuf erin kunnen zagen(1mm die nog uitstak ofzo) was net genoeg om met een platkop schroevendraaier m een klein stukje eruit te draaien, nog verder ingezaagd en eruit kunnen schroeven ^O^

slotje ofzo ;)
Dat dus. Vooral omdat hij met vastdraaien geknapt is waardoor vastgeroeste schroefdraad in ieder geval niet het probleem is. Als je er echt niet bijkomt is er nog een andere optie; koop voor drie tientjes een zo'n imitatiedremeltje en een setje dunne slijpschijfjes. Omdat een rond schijfje als het ware bol is itt een zaagje kun je daarmee wat dieper in het stuk schroefdraad komen.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')