abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 15:01:31 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644283


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:
Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:
Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Voorgaande delen:

De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Anne op 29-05-2011 15:53:01 ]
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 15:05:14 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644401
Links e.d. zijn welkom.
Je moeder is een hamster
pi_83644428
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:05 schreef Crutch het volgende:
Links e.d. zijn welkom.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:15 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

H-Base voor onderdelen enzo
  zondag 4 juli 2010 @ 15:09:33 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83644509
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:06 schreef Anne het volgende:

[..]


[..]
Yes, komt voor de spreekwoordelijke bakker.


OT:

Moet ik de bougies per definitie altijd vervangen of kan ik ze ook schoonpoetsen en hoe?
Hetzelfde geldt voor het luchtfilter kan ik die gewoon schoonblazen of moet ik die vervangen?
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 15:40:09 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83645309
Bougies moet je vervangen (al kan ik dat niet onderbouwen, ik vermoed dat het iets te maken heeft met de inwendige weerstand die verandert door de hitte waar ze aan blootgesteld worden), luchtfilter ook aangezien er ook miniscule deeltjes in komen te zitten die je filter enigszins verstoppen maar die je er niet uit blaast. Overigens zijn hier wel uitzonderingen op, maar dat heeft te maken met het type auto wat je hebt (bij een 2cv maak je het filter bijvoorbeeld schoon om het vervolgens in een oplossing van olie en wasbenzine ofzo (weet even niet meer wat) te drenken waarna je het weer monteert).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 4 juli 2010 @ 16:01:12 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83645884
Nou je hebt die Mondeo wel gezien

Dan haal ik gewoon alles nieuw.
Thanks.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 17:05:35 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83647785
Ehh, ik wil de OP wel verder volprakken met handige linkjes e.d. en bijhouden, maar ik ben wat minder handig met wiki's enzo

Is het een optie dat we gewoon editten in de OP en dat ergens eind van het topic iemand die daar kaas van heeft gegeten de wiki FF bijwerkt ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 juli 2010 @ 17:49:47 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649076
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ehh, ik wil de OP wel verder volprakken met handige linkjes e.d. en bijhouden, maar ik ben wat minder handig met wiki's enzo

Is het een optie dat we gewoon editten in de OP en dat ergens eind van het topic iemand die daar kaas van heeft gegeten de wiki FF bijwerkt ??
Is goed ik hou de wiki wel bij.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 17:51:24 #9
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649116
Pirania maakt als het goed is nu ook een link aan voor PTA in de hoofdpagina van de wiki.
Je moeder is een hamster
  zondag 4 juli 2010 @ 18:25:28 #10
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_83649948
Kan je auto zonder problemen 5 weken stilstaan?

Of moet ik ervoor zorgen dat m'n zus of m'n ma af en toe rondje gaat rijden?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:27:20 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83649996
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:25 schreef Grielen het volgende:
Kan je auto zonder problemen 5 weken stilstaan?

Of moet ik ervoor zorgen dat m'n zus of m'n ma af en toe rondje gaat rijden?
Ja hoor dat kan.
Misschien dat ie wat lastig start en dat je je banden een beetje moet bijvullen, maar verder geen probleem.
Je moeder is een hamster
pi_83718222
Er loopt een wit soort draad in het midden van mijn 2 voorbanden, is schoensmeer de beste methode om het weer zwart te krijgen?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 13:02:40 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83718390
Wit draad Als het op het loopvlak zit dan krijg je dat niet weg. Schoonsmeer, verf, enzovoorts slijt er snel weer af.

Overigens, hoeveel profiel heb je nog op je banden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83718479
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:02 schreef 2cv het volgende:
Wit draad Als het op het loopvlak zit dan krijg je dat niet weg. Schoonsmeer, verf, enzovoorts slijt er snel weer af.

Overigens, hoeveel profiel heb je nog op je banden ?
Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuw ,

Toyo maakt toch Slicks toch?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_83719118
Gekheid 2cv, maar wel even iets anders (relevants) wat ik ontdekt heb.

Afgelopen zaterdag brak ik mijn V-snaar, het evt vervangen van de snaar is geen moeite, maar aangezien de gebroken snaar op de snelweg lag kon ik moeilijk even uitstappen en pakken om het type te achterhalen.

oftewel:

(DIY) Ik ben mijn V-Snaar kwijt en ik weet niet wat voor snaar erop moet.

Ik heb in dit geval gemerkt dat internet lang niet altijd de correcte informatie geeft.

De beste manier om het op te lossen is volgens mij door middel van een touwtje strak te spannen langs de plekken waar de V-snaar liep en door het touwtje op te meten krijg je de binnenmaat van de V-snaar.
Dit is meestal voldoende informatie voor de Auto-onderdelenzaak om een passende snaar die meestal op voorraad is terug te geven.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:52:05 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83732102
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die Turkse meneer waar ik het 14 dagen geleden van heb gekocht zei dat het echt race-slicks waren die maar 50 km hebben gereden, is dus nieuw ,

Toyo maakt toch Slicks toch?
Dat is 60 keer een quarter mile op en neer
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 18:08:47 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83732637
Bij dat van die sliks begon ik me al ernstig zorgen te maken

Dat van die snaar is een methode, maar niet helemaal de juiste. Want het gaat bij een snaar niet alleen om de omtrek/lengte maar ook om de sterkte die bepaald wordt door inwendige dingen zoals staalkabels en/of nylon draden. Ik zou zelf gewoon uitpluizen wat voor snaar er op hoort en die bestellen. maar je kan het er natuurlijk ook op wagen. Dan zou ik meteen 2 snaartjes bestellen. Klapt de eerste dan leg je de 2e er omheen en dan op zoek naar de juiste snaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83791600
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
  zondag 11 juli 2010 @ 17:11:59 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83922429
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?


Antenne na (laten) kijken en/of vervangen ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 17:29:43 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83922998
Gevoelsmatig zeg ik dat het meer aan de aansluiting (aarding) van de antenne ligt. Maar eigenlijk weet ik best wel weinig van antennes en autoradio's dus hecht daar maar niet teveel waarde aan
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83960565
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef welp_38 het volgende:
Nou, ik heb wel een vraagje hoor.
Ik heb eeb Renault Scenic met daar in een autoradio.
Wat is het probleem?
De radio-zenders krijg ik niet echt zuiver uit mijn speakertjes. (ruis)
Maar als ik de antenne eraf draai en mijn vinger op dat schroefdraad houd (van de antenne-houder) dan zijn de zenders kraak-helder.
Is er iemand met een serieuze oplossing?
Je vinger aan de antenneaansluiting houden terwil je rijdt.

nee hoor, pak even een breinaald en kijk of daarmee het signaal beter is als zonder antenne.
Zo ja is het vervangen van het bovenstuk van de antenne voldoende.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_84033440
Vraagje over mijn nieuwe (oude) Hyundai Excel uit 1996.
Toen ik hem kocht zat de benzinemeter helemaal beneden, dus heb gelijk even getankt. Alleen klikte de tank zegmaar dat hij vol was bij 25 liter Daarna zag ik dat de benzinemeter niet helemaal omhoog stond, maar zegmaar halverwege.
Maar ik dacht dat ik misschien iets niet goed had gedaan, dus verder geen aandacht aan besteed.
Sinds die keer tanken heb ik ongeveer 250 kilometer gereden, en toen viel me op dat de benzinemeter nauwelijks naar beneden was gegaan.
Ik ging toen toch maar weer tanken voor de zekerheid, en weer sloeg hij bij 25 liter af, en staat de benzinemeter niet helemaal omhoog alsof hij vol zit.

Ik heb opgezocht dat er 45 liter in moet kunnen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet echt weinig van auto-techniek

Ik kan natuurlijk gewoon elke 3 dagen tanken en maar zien hoeveel er in gaat, maar opzich kan het wel handig zijn om te weten wanneer je benzine op is...
Help?!
pi_84039805
Hoe check je je koppelingvloeistof?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 16:44:15 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84051721
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:59 schreef Blossom86 het volgende:
Vraagje over mijn nieuwe (oude) Hyundai Excel uit 1996.
Toen ik hem kocht zat de benzinemeter helemaal beneden, dus heb gelijk even getankt. Alleen klikte de tank zegmaar dat hij vol was bij 25 liter Daarna zag ik dat de benzinemeter niet helemaal omhoog stond, maar zegmaar halverwege.
Maar ik dacht dat ik misschien iets niet goed had gedaan, dus verder geen aandacht aan besteed.
Sinds die keer tanken heb ik ongeveer 250 kilometer gereden, en toen viel me op dat de benzinemeter nauwelijks naar beneden was gegaan.
Ik ging toen toch maar weer tanken voor de zekerheid, en weer sloeg hij bij 25 liter af, en staat de benzinemeter niet helemaal omhoog alsof hij vol zit.

Ik heb opgezocht dat er 45 liter in moet kunnen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet echt weinig van auto-techniek

Ik kan natuurlijk gewoon elke 3 dagen tanken en maar zien hoeveel er in gaat, maar opzich kan het wel handig zijn om te weten wanneer je benzine op is...
Help?!
Tasnken tot 'ie af slaat, even wachten (10 seconden ofzo) en weer proberen of er meer bij kan. Als er dan duidelijk meer bij kan is er waarschijnlijk een blokkade in de vulslang of is de ontluchting niet goed. Als er niet noemenswaardig veel meer benzine in kan dan ligt het aan je vlotter, bedrading of tankmeter zelf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 16:45:19 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84051776
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Fuzzysham het volgende:
Hoe check je je koppelingvloeistof?
Het niveau of de staat/leeftijd ? het niveau zal je vast wel af kunnen meten in een reservoirtje. Zelf heb ik een koppelingskabel dus heel veel verstand heb ik er niet van
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:52:11 #26
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84054923
Hoe meet ik of mijn temperatuursensor het nog doet?
De meter slaat niet uit, maar de fan slaat wel aan.
Ik ga er dus vanuit dat mijn motor wel gekoeld wordt, maar misschien dat de choke wel aan blijft staan.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 18:07:47 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84055638
Dikke kans dat de ventilator geregeld wordt door een schakelaar die op warmte reageert (aan/uit-schakelaar zeg maar) en dat de temperatuurmeter door middel van een andere sensor werkt.

Waar haal je vandaan dat de choke aan zou blijven staan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:11:54 #28
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84055827
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:07 schreef 2cv het volgende:
Waar haal je vandaan dat de choke aan zou blijven staan ?
Die gaat toch uit als de motor warm genoeg is?
Lijkt me sterk dat die is aangesloten op een aan/uit schakelaar die op warmte reageert.
Een temperatuursensor die traploos een temeratuur naar het metertje stuurt zal dan ook wel precies kunnen bepalen wanneer de choke uit moet. Anders zou die pas uitgaan wanneer de auto moet koelen en dat lijkt me wat inefficient.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 18:22:46 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84056326
Dan zou dat ding volgens mij geeikt moeten zijn. Temperatuurmeter op je dashboard is niet zo supernauwkeurig. Wat zal het voor de bestuurder uitmaken of de motortemperatuur 90 of 91 graden is ? En de choke (heb je een carburateur?) werkt vaak met een waspatroon.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:47:54 #30
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84057426
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef 2cv het volgende:
Dan zou dat ding volgens mij geeikt moeten zijn. Temperatuurmeter op je dashboard is niet zo supernauwkeurig. Wat zal het voor de bestuurder uitmaken of de motortemperatuur 90 of 91 graden is ? En de choke (heb je een carburateur?) werkt vaak met een waspatroon.
Geen idee. Zal het even uitzoeken. Thanks.
Je moeder is een hamster
  maandag 26 juli 2010 @ 21:40:44 #31
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_84522749
Ik heb bij beide achterdorpels last van roestvorming, op de ergste stukken is het al zo dat er doorheen geprikt kan worden. Wat kan ik hier het beste aan doen? Er uit laten halen en een nieuw stuk in laten lassen?

Dit wordt waarschijnlijk niet zo mooi, maar goed als dit de beste oplossing is om verdere roestvorming te voorkomen :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 21:45:13 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84522955
Is het nog APK waardig en gaat die auto toch snel naar de sloop ? Owatrol er op smeren ! De ergste roest weghalen en lekker alles 2 keer (niet direct na elkaar) in de owatrol zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 26 juli 2010 @ 21:53:24 #33
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_84523335
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:45 schreef 2cv het volgende:
Is het nog APK waardig en gaat die auto toch snel naar de sloop ? Owatrol er op smeren ! De ergste roest weghalen en lekker alles 2 keer (niet direct na elkaar) in de owatrol zetten.
Was nog niet echt van plan de auto naar de sloop te brengen :D Is een Daihatsu Cuore uit 1999, nogal zonde dus :) APK heb ik begin van dit jaar laten uitvoeren. Hierbij is toen de aantekening gemaakt dat er roestvorming was op de achterdorpels en dat zeer waarschijnlijk de volgende APK er niet meer mee gehaald ging worden. Dit is dus nog een goed half jaar :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 21:56:01 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84523511
Dan zou ik de rotzooi laten lassen en na het lassen de binnenkant van je dorpel goed vol pompen met anti-roest-meuk. Buitenkant ook behandelen uiteraard.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84598621
Heb zojuist mijn thermostaat vervangen (Fiat Punto 1.1 uit '97) en moet bijvullen met koelvloeistof.

Hoe ontlucht ik mijn koelsysteem? Is de dop van het reservoir er af halen, starten en laten draaien tot de fan aanslaat voldoende?

Weet iemand toevallig hoeveel koelvloeistof er in een Punto van dat jaar en type gaat :')
pi_84599872
Nou dat werkt dus niet, in ieder geval niet hier.

Ik vermoed dat mijn koppakking lek is :( Wellicht iets te lang door gereden met warme motor.
Anyway, als ik de dop van het reservoir af laat, ik laat de motor draaien dan gaat de temp. tot aan de helft, kachel staat voluit maar blijft koude lucht blazen en na verloop van tijd begint ie de koelvloeistof er via het reservoir uit te werken...
pi_84693384
Als ik 5 km per uur in z'n achteruit rij en ik zet m in z'n 1 kan ik gewoon vooruit rijden. Van z'n 1 in reverse lukt niet, dan moet je eerst helemaal stilstaan of je hoort de versnellingsbak moeilijk doen. Hoezo is dat?
  † In Memoriam † zaterdag 31 juli 2010 @ 02:44:13 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84693752
Er zit waarschijnlijk wel synchromeshringen op je 1e versnelling meer niet op je achteruit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84789684
ik heb even een totale noob vraag :@ Mijn vriendin en ik gaan volgende week roadtrippen met onze oude golf station van eehm oud :')

nu hebben we vandaag n nieuwe autoradio gekocht voor erin, maar nu passen de aansluitingen niet op elkaar. het thingie linksonder op het plaatje past niet op de aansluiting, die pin is te kort en moet langer zijn.


hoe fixen we dit?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  † In Memoriam † dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:35:00 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_84797858
Naar een automaterialenzaak gaan en vragen om een verloopstukje.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_84813139
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:35 schreef 2cv het volgende:
Naar een automaterialenzaak gaan en vragen om een verloopstukje.
en hoe heet dat verloopstukje in kwestie :P ?

Ik zie ons al staan met n heel verhaal over korte en lange pinnetjes die niet kloppen :') en dat winkeldude ons dan zo :? Aankijkt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_84813391
2 foto's meenemen, bron en doel, en dan zeggen: VERLOOPSTUKJE NU! et voila
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:47:15 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85275922
Of gewoon de radio meenemen :P
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:01:59 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85285153
Weet iemand trouwens in de omgeving Enschede een garage waar je kan binnenlopen voor de apk?
M'n eendje moet maandag toch wel een keertje gaan, kort dag ja ik weet het :P

Liefst geen Kwikfit oid...
pi_85872513
Vraagje, ik moet bijna op voor de apk maar vraag me af of het raadzaam is om een grote beurt te doen. Afgelopen december is de distributieriem vervangen (met rollen etc.), olie, remblokken. De niveaus van de vloeistoffen zijn gewoon goed.
Het gaat om een auto uit 2004/
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:50:53 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85872709
Wat voor auto gaat het om en hoeveel kilometer heb je gereden sinds de laatste oliewissel?
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:54:07 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85872815
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:45 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik moet bijna op voor de apk maar vraag me af of het raadzaam is om een grote beurt te doen. Afgelopen december is de distributieriem vervangen (met rollen etc.), olie, remblokken. De niveaus van de vloeistoffen zijn gewoon goed.
Het gaat om een auto uit 2004/
Ik zou een kleine beurt (oliewissel en filters) laten doen, zo te lezen was de vorige een grote beurt..
Als je sinds die tijd (veel) minder als 10.000 km hebt gereden kun je het ook nog even zo laten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85924352
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:50 schreef Erasmo het volgende:
Wat voor auto gaat het om en hoeveel kilometer heb je gereden sinds de laatste oliewissel?
Sinds de laatste oliewissel 10k gereden. Gaat om een kia rio benzine versie.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:31:50 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_85924531
Kijk eens in je onderhoudsboekje wanneer dat ding onderhoud nodig heeft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:35:19 #50
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85933149
Iedere 7500 miles volgens Google... Wat voor olie zit er trouwens nu in dan? Mineraal of synthetisch?

Trouwens klusjes als olie(filter) en bougies vervangen zijn dingen die je prima zelf kunt doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')