Ik heb het even nagekeken en bij die 500 euro zit alles, dus ook de waterpomp. Dus het hele pakket inclusief rollen, distributieriem en waterpomp. En de werkuren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:39 schreef Barcaconia het volgende:
Alles vervangen. Een spanrol kan misschien best 2 d-riem levens meegaan maar als hij het toevallig niet doet kost het je een motorblok en ben je verder van huis. Daarnaast vraag ik me af waar het verschil van 400 euro tussen met- en zonder spanrollen vandaan komt ? Een spanrol kost een paar tientjes en qua werk is het 1 of 2 boutjes meer dan anders.
Zit er misschien nog een waterpomp bij? Dan zou ik die, mits al oud, ook vervangen want als je het nog een keer open moet halen als hij tussen nu en 270.000 kapotloopt (grote kans) kost het je wederom extra.
Meest wijze uitspraak in PTA ooit voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn , is het dat meestal ook.
Eigen merk van gamma. Enige wat er op de sleutels staan is: Chrome Vanadium.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Wat is het merk? Wel zo handig voor ons...
Wat wil je er mee gaan doen? Eigen merk van de Gamma ken ik niet maar het zal niets bijzonders zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Eigen merk van gamma. Enige wat er op de sleutels staan is: Chrome Vanadium.
Hij voelt in ieder geval niet nep aan als ik met de ratelsleutel ga draaien maar ik heb niet zo super veel verstand van de kwaliteit van een doppenset.
Klussen aan mijn auto en huishoudelijke apparaten. Het is niet zo dat ik elke dag ga sleutelen maar wanneer er iets simpels kapot gaat dan probeer ik het eerst zelf te repareren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat wil je er mee gaan doen? Eigen merk van de Gamma ken ik niet maar het zal niets bijzonders zijn.
Qua prijs/kwaliteit verhouding raad ik altijd Kraftwerk aan voor de hobbyist.
Dat is prutspul.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Klussen aan mijn auto en huishoudelijke apparaten. Het is niet zo dat ik elke dag ga sleutelen maar wanneer er iets simpels kapot gaat dan probeer ik het eerst zelf te repareren.
Wat ik vreemd vind zijn die gereedschapstrolleys waar meer dan 3 keer de inhoud van mijn set zit en ongeveer evenduur is
Bijvoorbeeld deze soort setjes die je vaak ziet op internet:
http://www.onlineoffers.n(...)gereedschapstrolley/
Heb je het over mijn gamma setje? Ja dat kan want je kan elke deel/dop los kopen maar ik denk niet dat ik zo ver zal komen dat mijn doppen zo vaak gebruikt zullen worden dat ze stuk gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat is prutspul.
Waarom gebruik je niet dit setje en vervang je de veelgebruikte maten die na veelvuldig gebruik stukgaan door goed spul. Als je een paar doppen hebt die je amper gebruikt is het zonde daar de hoofdprijs voor neer te leggen terwijl het bij veelgebruikte wel de moeite waard is.
Ik hoor ook veel horrorverhalen over KwikShit.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef skunkasaur het volgende:
Hallo![]()
Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).
Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?
Als je gereedschap maar incidenteel gebruikt waarom dan zo'n grote trolly? Koop alleen wat je echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:32 schreef blup het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens, voor incidenteel gebruik is het geniaal je hebt alle maten bij.
Kun je tanken? Dan kun je ook zelf je olie vervangen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef skunkasaur het volgende:
Hallo![]()
Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).
Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?
Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.
Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.
Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.
Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.
Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...
Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).
Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.
De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.
Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....
Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....
Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...
Ik snap het niet meerIk ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....
Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu
Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.
Vergis je niet hoeveel je moet rijden om een accu goed vol te krijgen.
Weinig opladen en veel uitputten gaan ze stuk van ja.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:16 schreef Agiath het volgende:
[..]
Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?
Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).
De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).
Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?
Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Heb beide sites bekeken, zijn nog relatief nieuw, niet veel aanbieders, denk dat je er beter aan doet om een dagje vrij te nemen en 4 of 5 universele garages te bezoeken om een echte ballpark te krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:30 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.
Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).
De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).
Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?
Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).
De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).
Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?
Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Precies waar jij omschrijft inderdaad. Is er ook bekend wat hier de oorzaak van kan zijn? Niet dat ik over 80.000 km weer het zelfde euvel heb.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.
je loopt nu kans op ZWARE motor schade. en ja de 106jes hebben nog wel eens last van een lekke koppakking. laat me raden, rechtsvoor bij de D-riem>?
Accu's laden vaak pas bij als je toeren maakt, dus door hem stationair te laten draaien heb je hem eigenlijk alleen maar verder leeg getrokken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.
Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.
Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.
Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.
Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...
Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).
Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.
De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.
Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....
Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....
Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...
Ik snap het niet meerIk ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....
Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu
Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.
Zodra de koppakking echt lek is kan je alsnog de keus maken tussen repareren en naar de sloop brengen.
Intussen je oliepijl in orden houden en blijven rijden.
Een kennis van me rijdt al 4 jaar zo met zijn peugeot 206, zelfde euvel.
Ik heb het toch maar laten repareren. Koppakking, krukaskeerring, en meteen de distributieriem... Duur grapje maar ik denk wel dat het de moeite waard is. (liep toch redelijk wat olie uit)quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |