abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:57:17 #276
104367 Thrackan
new and improved
pi_101333190
Ik ben van plan de linker koplampunit van mijn Toyota Yaris (2002) te gaan vervangen. De rechter is de afgelopen APK al vervangen, omdat deze te weinig licht doorliet volgens de garage, en het bijbehorende prijskaartje viel me vies tegen.

Ga ik hier nog tegen spannende dingen aanlopen of is het een kwestie van schroefjes en plugjes?

Ik zit te denken aan het op de goede stand zetten van de hoogte-afsteller en ben hier nu even op aan het Googlen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:21:06 #277
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_101338545
Voor het thuis afstellen van je koplampen: Op vlakke grond dicht tegen een muur aan rijden en je koplampen aanzetten. Plak een stuk tape op de muur ter hoogte van de bovenkant van het licht dat je ziet en rijd achteruit. Als het dicht onder de tape blijft staan ze goed gesteld. Komt het erboven staan ze te hoog, gaat het er ver beneden staan ze te laag.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:36:17 #278
104367 Thrackan
new and improved
pi_101339055
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
Voor het thuis afstellen van je koplampen: Op vlakke grond dicht tegen een muur aan rijden en je koplampen aanzetten. Plak een stuk tape op de muur ter hoogte van de bovenkant van het licht dat je ziet en rijd achteruit. Als het dicht onder de tape blijft staan ze goed gesteld. Komt het erboven staan ze te hoog, gaat het er ver beneden staan ze te laag.
Bedankt voor je controlemethode :)

Mijn koplampen zijn electronisch in hoogte verstelbaar dmv een draaiknopje op het dashboard. Ik vraag me af of daar nog iets mee geijkt moet worden oid, of dat ik de lamp in een bepaalde stand moet monteren.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_101362162
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef blup het volgende:
Nope! Als hij gaat is dat ook in 1 klap. Niks wat je daaraan doet of kan voorkomen. Bij mij 1x gebeurd toen ik rustig hier door de wijk reed.
Motor valt plots uit en het is vaak RIP.

Twijfel is vervangen
Mja hoe duur is zoiets wel niet.
Weet niet of het waard is voor mijn polotje uit 1990.
pi_101379679
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:36 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Bedankt voor je controlemethode :)

Mijn koplampen zijn electronisch in hoogte verstelbaar dmv een draaiknopje op het dashboard. Ik vraag me af of daar nog iets mee geijkt moet worden oid, of dat ik de lamp in een bepaalde stand moet monteren.
Er zit ook een handmatig staafje op de unit, daarmee kan je ze gelijk afstellen op de goede hoogte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:04:08 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101383137
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:57 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben van plan de linker koplampunit van mijn Toyota Yaris (2002) te gaan vervangen. De rechter is de afgelopen APK al vervangen, omdat deze te weinig licht doorliet volgens de garage, en het bijbehorende prijskaartje viel me vies tegen.

Ga ik hier nog tegen spannende dingen aanlopen of is het een kwestie van schroefjes en plugjes?

Ik zit te denken aan het op de goede stand zetten van de hoogte-afsteller en ben hier nu even op aan het Googlen.
Hoe het bij een Yaris zit weet ik niet, maar bij sommige wagens moet de complete neus eraf om units te vervangen.. Misschien verklaard dat ook de hoge prijs bij de garage.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:18:03 #282
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101393935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:39 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Mja hoe duur is zoiets wel niet.
Weet niet of het waard is voor mijn polotje uit 1990.
Motor stuk = auto total loss. Wat denk je wat duurder is ? Een andere auto kopen of die riem vervangen. Daarbij: die riem knapt niet op de parkeerplaats voor je huis op vrijdagmiddag als je net thuis komt van een week (hard) werken maar ergens onderweg in Schubbekutteveen als er totaal noodweer heerst, de batterij van je telefoon leeg is en heel Schubbekutteveen verlaten is omdat het vakantie is.

Niet vervangen = EXTREEM verkeerde zuinigheid. Dat is zoiets als bezuinigen op je uitgaven door niet meer te eten en te drinken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 september 2011 @ 13:03:27 #283
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_101706261
Zijn er hier Mazda specialisten die mij kunnen vertellen of ik de linker buitenspiegel van een Mazda Demio ook van een andere Mazda zou kunnen halen? Op de sloop is zo'n spiegel namelijk bijna niet te vinden...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_101716813
Ik zou het zo snel niet weten, maar informeer anders eens bij de Mazda dealer? Misschien valt de nieuwprijs ook best wel mee.
Vogelbek-verdubbel-inator
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 23:51:23 #285
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101771439
Hoe zit het met koelvloeistof ? Welke soorten mag je mengen, wat betekenen de verschillende kleuren en welke soorten (kleuren) mogen er in welke motoren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_101773503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:51 schreef 2cv het volgende:
Hoe zit het met koelvloeistof ? Welke soorten mag je mengen, wat betekenen de verschillende kleuren en welke soorten (kleuren) mogen er in welke motoren ?
Hebben de kleuren ook echt daadwerkelijk betekenissen dan?? :?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:18:15 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101780563
Liever niet mengen word er gezegd, maar ik heb nog nooit een rubberen slang opgegeten zien worden door gemengd koelvloeistof.
pi_101784809
verschillende kvs kleuren mogen NIET gemengd worden

rood is voor een aluminium motorblok

geel en groen voor staal/ aluminium

daarom hebben ze ook een kleurtje, dan houd je ze uit mekaar
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 23:30:32 #289
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102422155
Zenx !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102441927
Klein vraagje: Skoda Fabia, 2004 1.9 TDI (266.000 km). Rijdt prima, maar hij mikt telkens koelwater uit het koelreservoir. Elke paar honderd kilometer mag ik weer bijvullen en het residu en het feit dat het daar nat is, wijst erop dat 'ie het er daar uitgooit.

Net bij de Skoda-dealer geweest en die verbaasde zich erover dat ik dacht dat het het overdrukventiel zou zijn (volgens mij zit dat in die dop) en opperde de mogelijkheid dat er in het systeem ergens druk wordt opgebouwd, waardoor het water via de dop het systeem verlaat.

Temperatuur is, volgens instrumentarium althans, in orde.

Iemand een idee waar/waardoor die druk zou kunnen worden opgebouwd? Kan ik ergens controlers uitvoeren? Thermostaat die blijft hangen?
Aanvulling: koppakking lek? (en hoe kan ik dat nog meer checken?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 28-09-2011 19:49:00 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:13:33 #291
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102443743
Als het eruit komt, knalt het dan eruit met een hoop stoom?
pi_102444097
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:13 schreef blup het volgende:
Als het eruit komt, knalt het dan eruit met een hoop stoom?
Ik heb het nog niet eruit zien komen; ik heb alleen de gevolgen ervan gezien.(residu + vocht op het reservoir zelf.) Het gaat ook (relatief) geleidelijk. Enkele honderden kilometers (rij 200 km per dag) later is het onder het minimum en krijg ik een alarmsignaal.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:04:58 #293
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102445634
Dan gok ik op een gaar overdrukventiel in de dop van je reservoir.
pi_102472794
Ik moet de olie in mijn wagen aanvullen, toch volgens het lampje. Welke Olie gebruik ik het beste. Ik rij in een Renault Grand Senic 1.4 Diesel.

Volgens vrienden gebruik ik het beste olie van Mobil 1, ik zou hierdoor minder verbruiken? Klopt dit? En welke gebruik in dan het beste?
  woensdag 28 september 2011 @ 12:29:30 #295
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102473468
Nou als het lampje brandt zou elke olie op dit moment voldoen.
Als hij brandt bij je rijkelijk laat. Volgens mij gaat er 5w40 vol syntheet in de 1.5 DCi blokken.
Mobil is prima, maar brandstof besparen zal je niet merken.
  woensdag 28 september 2011 @ 12:58:21 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102474323
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Klein vraagje: Skoda Fabia, 2004 1.9 TDI (266.000 km). Rijdt prima, maar hij mikt telkens koelwater uit het koelreservoir. Elke paar honderd kilometer mag ik weer bijvullen en het residu en het feit dat het daar nat is, wijst erop dat 'ie het er daar uitgooit.

Net bij de Skoda-dealer geweest en die verbaasde zich erover dat ik dacht dat het het overdrukventiel zou zijn (volgens mij zit dat in die dop) en opperde de mogelijkheid dat er in het systeem ergens druk wordt opgebouwd, waardoor het water via de dop het systeem verlaat.

Temperatuur is, volgens instrumentarium althans, in orde.

Iemand een idee waar/waardoor die druk zou kunnen worden opgebouwd? Kan ik ergens controlers uitvoeren? Thermostaat die blijft hangen?
Aanvulling: koppakking lek? (en hoe kan ik dat nog meer schecken?)
nog niet zo lang geleden exact hetzelfde gehad met een sprinter van de zaak, riepen ze ook doppen en reservoirs, en ikke koppakking. Nu rijdt hij alweer een tijdje probleemloos rond... met een nieuwe koppakking. :+

Kun je zelf niet constateren, koelsysteem af laten persen, dan weet je het snel genoeg ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 september 2011 @ 15:28:32 #297
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102478817
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:04 schreef blup het volgende:
Dan gok ik op een gaar overdrukventiel in de dop van je reservoir.
Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

@5Horisons:
Als je de auto na een lange rit stilzet, en je luistert direct aandachtig onder de kap, hoor je het dan ook borrelen? maw kookt je koelvloeistof ?
pi_102490964
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:29 schreef blup het volgende:
Nou als het lampje brandt zou elke olie op dit moment voldoen.
Als hij brandt bij je rijkelijk laat. Volgens mij gaat er 5w40 vol syntheet in de 1.5 DCi blokken.
Mobil is prima, maar brandstof besparen zal je niet merken.
Valt best mee hoor, de fabrikant heeft er wel rekening mee gehouden dat een hoop mensen pas bijvullen als het lampje brandt.
Maar in het boekje kun je altijd vinden welke olie erin moet :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102490988
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

@5Horisons:
Als je de auto na een lange rit stilzet, en je luistert direct aandachtig onder de kap, hoor je het dan ook borrelen? maw kookt je koelvloeistof ?
Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:20 #300
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509565
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap. :)
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's :@

De auto's die ik gezien heb, hebben het allemaal in de dop van het reservoir zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')