Bedankt voor je controlemethodequote:Op maandag 29 augustus 2011 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
Voor het thuis afstellen van je koplampen: Op vlakke grond dicht tegen een muur aan rijden en je koplampen aanzetten. Plak een stuk tape op de muur ter hoogte van de bovenkant van het licht dat je ziet en rijd achteruit. Als het dicht onder de tape blijft staan ze goed gesteld. Komt het erboven staan ze te hoog, gaat het er ver beneden staan ze te laag.
Mja hoe duur is zoiets wel niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef blup het volgende:
Nope! Als hij gaat is dat ook in 1 klap. Niks wat je daaraan doet of kan voorkomen. Bij mij 1x gebeurd toen ik rustig hier door de wijk reed.
Motor valt plots uit en het is vaak RIP.
Twijfel is vervangen
Er zit ook een handmatig staafje op de unit, daarmee kan je ze gelijk afstellen op de goede hoogte.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:36 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Bedankt voor je controlemethode
Mijn koplampen zijn electronisch in hoogte verstelbaar dmv een draaiknopje op het dashboard. Ik vraag me af of daar nog iets mee geijkt moet worden oid, of dat ik de lamp in een bepaalde stand moet monteren.
Hoe het bij een Yaris zit weet ik niet, maar bij sommige wagens moet de complete neus eraf om units te vervangen.. Misschien verklaard dat ook de hoge prijs bij de garage.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:57 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben van plan de linker koplampunit van mijn Toyota Yaris (2002) te gaan vervangen. De rechter is de afgelopen APK al vervangen, omdat deze te weinig licht doorliet volgens de garage, en het bijbehorende prijskaartje viel me vies tegen.
Ga ik hier nog tegen spannende dingen aanlopen of is het een kwestie van schroefjes en plugjes?
Ik zit te denken aan het op de goede stand zetten van de hoogte-afsteller en ben hier nu even op aan het Googlen.
Motor stuk = auto total loss. Wat denk je wat duurder is ? Een andere auto kopen of die riem vervangen. Daarbij: die riem knapt niet op de parkeerplaats voor je huis op vrijdagmiddag als je net thuis komt van een week (hard) werken maar ergens onderweg in Schubbekutteveen als er totaal noodweer heerst, de batterij van je telefoon leeg is en heel Schubbekutteveen verlaten is omdat het vakantie is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Mja hoe duur is zoiets wel niet.
Weet niet of het waard is voor mijn polotje uit 1990.
Hebben de kleuren ook echt daadwerkelijk betekenissen dan??quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:51 schreef 2cv het volgende:
Hoe zit het met koelvloeistof ? Welke soorten mag je mengen, wat betekenen de verschillende kleuren en welke soorten (kleuren) mogen er in welke motoren ?
Ik heb het nog niet eruit zien komen; ik heb alleen de gevolgen ervan gezien.(residu + vocht op het reservoir zelf.) Het gaat ook (relatief) geleidelijk. Enkele honderden kilometers (rij 200 km per dag) later is het onder het minimum en krijg ik een alarmsignaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:13 schreef blup het volgende:
Als het eruit komt, knalt het dan eruit met een hoop stoom?
nog niet zo lang geleden exact hetzelfde gehad met een sprinter van de zaak, riepen ze ook doppen en reservoirs, en ikke koppakking. Nu rijdt hij alweer een tijdje probleemloos rond... met een nieuwe koppakking.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Klein vraagje: Skoda Fabia, 2004 1.9 TDI (266.000 km). Rijdt prima, maar hij mikt telkens koelwater uit het koelreservoir. Elke paar honderd kilometer mag ik weer bijvullen en het residu en het feit dat het daar nat is, wijst erop dat 'ie het er daar uitgooit.
Net bij de Skoda-dealer geweest en die verbaasde zich erover dat ik dacht dat het het overdrukventiel zou zijn (volgens mij zit dat in die dop) en opperde de mogelijkheid dat er in het systeem ergens druk wordt opgebouwd, waardoor het water via de dop het systeem verlaat.
Temperatuur is, volgens instrumentarium althans, in orde.
Iemand een idee waar/waardoor die druk zou kunnen worden opgebouwd? Kan ik ergens controlers uitvoeren? Thermostaat die blijft hangen?
Aanvulling: koppakking lek? (en hoe kan ik dat nog meer schecken?)
Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:04 schreef blup het volgende:
Dan gok ik op een gaar overdrukventiel in de dop van je reservoir.
Valt best mee hoor, de fabrikant heeft er wel rekening mee gehouden dat een hoop mensen pas bijvullen als het lampje brandt.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:29 schreef blup het volgende:
Nou als het lampje brandt zou elke olie op dit moment voldoen.
Als hij brandt bij je rijkelijk laat. Volgens mij gaat er 5w40 vol syntheet in de 1.5 DCi blokken.
Mobil is prima, maar brandstof besparen zal je niet merken.
Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap.
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's
@5Horisons:
Als je de auto na een lange rit stilzet, en je luistert direct aandachtig onder de kap, hoor je het dan ook borrelen? maw kookt je koelvloeistof ?
De auto's die ik gezien heb, hebben het allemaal in de dop van het reservoir zitten.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Niet het ventiel in de radiator? Meestal zit die daar in ingebouwd in de radcap.
Maar misschien werk ik teveel met oude auto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |