abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 1 juli 2010 @ 18:59:58 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_83541743
quote:
UTRECHT - Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion is op staande voet ontslagen. Hij vergat woensdag een verstandelijk beperkt meisje uit Utrecht in z'n bus. Zij zat vervolgens urenlang in haar eentje in de hete bus.

NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje van zestien op bij haar ouderlijk huis om haar naar school te brengen; de Herderschêeschool in Utrecht, een school voor speciaal onderwijs.

Op weg naar de school voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar z'n huis, parkeerde de bus en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zit. Op een gegeven moment begint het te dagen bij de man. Hij rijdt het meisje naar school waar ze even na het middaguur aankomen. De ouders reageren furieus.

CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur vandaag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.

MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/245116

Niet normaal dit
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_83541759
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:59 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Niet normaal dit
Dat meisje ook niet!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:01:53 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83541825
Nou, hehe, mag die man het ook een keer vergeten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:01:54 #4
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83541826
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties .

Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83541840
Kan gebeuren toch?
pi_83541884
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
pi_83542006
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:

Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:07:48 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83542033
En dan nog, daggie vrij van school
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83542034
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Kan gebeuren toch?
Mijn piek is kwijt
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:08:25 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83542052
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.

Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:08:30 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83542056
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Dit dus. Iemand vergeten is inderdaad wel gigantisch stom, maar een ontslag
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:09:26 #12
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_83542083
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.

Normale mensen kunnen nog praten
Mijn piek is kwijt
pi_83542148
Als ouder zou ik ook meer dan woedend zijn.
Je geeft wel je kind mee hè, die volkomen afhankelijk is.
Dit is geen foutje meer, maar een grove nalatigheid.
pi_83542231
juist omdat deze mensen extra kwetsbaar zijn moeten zij op anderen kunnen vertrouwen!
En hallo, even niet lekker en naar huis rijden?
Dat doe je toch echt bewust wetend dat je een kind in auto hebt wat naar schhol. dgaopvang of dagbesteding moet!
Waarom geen vervanging geregeld?
waarom kind niet eerst afgezet?
waarom niet naar arts gereden ofzo?
Moest de chauffeur iets verdoezelen zoals drank? kater whatever?
en ach t kind kan toch niet praten dus laat maar 3 uur zitten?

Mijn kind is ook afhankelijk van dit soort vervoer, als het mijn kind overkwam zou ik ook die man zn ontslag eisen!
pi_83542245
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:14:55 #16
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_83542252
Gelukkig zijn die busjes wit derhalve niet heel heet in de volle zon
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_83542287
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Kan gebeuren toch?
Ja dat kan, maar het mág niet. Heel zuur voor deze man maar het was nog zuurder geweest als er wat gebeurd was met het meisje. Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
pi_83542300
quote:
Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
vosss is de naam,
pi_83542317
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
En nu niet meer.
pi_83542328
quote:
Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Zoals ik al zei in de fipo
vosss is de naam,
pi_83542329
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Je kan er ook voor kiezen om je kind zelf te brengen.
Altijd makkelijk met een vingertje naar anderen wijzen.
Dan moet die chauffeur van tevoren zeggen dat hij die verantwoordelijkheid niet aan kan.

Je betaalt ook geen loodgieter die vervolgens je hele keuken om zeep helpt met het excuus: "Tja, doe het zelf dan beter."
  Donald Duck held donderdag 1 juli 2010 @ 19:17:27 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83542337
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83542367
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
Geen poep, Baantjer.
pi_83542434
quote:
MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
wtf?
pi_83542436
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....
Hetzelfde vlees en bloed, gevoel, en kans op oververhitting....
Dat maakt het juist nóg zieliger.
Jij en ik zouden allang zélf uitgestapt zijn...
pi_83542440
Hoewel het natuurlijk erg slecht is dat die chauffeur dat meisje was vergeten, vind ik ontslag wel een erg overdreven actie. Hij realiseerde zich dat hij dat meisje nog in het busje had, reed haar toen alsnog naar school en hij was al 12 jaar in dienst zonder problemen. Schors die man dan een weekje ofzo, maar ontsla hem niet. Hysterisch schaapvolk dat meteen moord en brand roept...
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_83542442
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:18 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hou je bek dan over abortus idioot. Die ouders hebben een kind, ja. Met je je had abortus moeten plegen... Dwaas.
Ik zeg niet dat ze dat hadden moeten doen.

Ik wil alleen maar aangeven dat als je in een dergelijke situatie je kind totaal afhankelijk laat zijn van anderen dat dat vragen om problemen is.

Achteraf met je vingertje wijzen lost dan niets op.
Beter had je zelf de verantwoordelijkheid genomen.

En natuurlijk bedoel ik niet dat ze abortus had moeten doen, dat floepte er even uit.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat mensen allerhande zaken afschuiven op anderen en dan met een vingertje gaan wijzen.

Doe het dan zelf denk ik dan. Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd.

vosss is de naam,
pi_83542477
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

wtf?
Tja, ik kan het me wel voorstellen. Vind het een zeer ongeloofwaardig verhaal. Wie vergeet er nou een afhankelijk kind?

Het is alleen niet slim om dat van dat onderzoek zo in de media te brengen.
pi_83542491
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef vosss het volgende:

Doe het dan zelf denk ik dan. Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd.
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:22:39 #30
87694 Robin__
letitredno
pi_83542504
ik weet zeker dat het juist déze chauffeur NOOIT meer overkomt.. in dat opzicht is ontslag wel beetje gortig.

Zeker een HUGE fuck-up maar ik zie niet echt in wat dit oplost. Ben ook beetje benieuwt naar de leeftijd van dit 'verstandelijk beperkte' meisje. Is dat nieuw taalgebruik of is dat een gradatie tussen 'normaal' en (geestelijk) gehandicapt? Heeft zo'n meisje dan werkelijk geen enkel hulpmiddel om enig geluid te kunnen maken (buiten haar handen en het raam van de bus)
pi_83542517
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zeg niet bla bla bla

Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:22:53 #32
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83542518
Alle mensen die erover vallen..

Foutje, kan gebeuren, gelukkig is het goed afgelopen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:23:33 #33
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_83542538
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Hoewel het natuurlijk erg slecht is dat die chauffeur dat meisje was vergeten, vind ik ontslag wel een erg overdreven actie. Hij realiseerde zich dat hij dat meisje nog in het busje had, reed haar toen alsnog naar school en hij was al 12 jaar in dienst zonder problemen. Schors die man dan een weekje ofzo, maar ontsla hem niet. Hysterisch schaapvolk dat meteen moord en brand roept...
Inderdaad helemaal met je eens. Die chauffeur is ook maar een mens, kom op zeg.
En toen was er niets!
pi_83542539
quote:
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen.
Overal is een mouw aan te passen.

Maargoed, sorry voor het misverstand en dergelijke en ik bedoelde er niks mee
vosss is de naam,
pi_83542568
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.
Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienst
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:24:37 #36
3542 Gia
User under construction
pi_83542576
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.

Maar goed, dat weten we uiteraard (nog) niet.
pi_83542624
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienst
Wat maakt dat nou uit?
pi_83542649
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:25 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit?
Als je ergens niet voor betaald heb je ook weinig recht om te zeiken.
pi_83542670
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als je ergens niet voor betaald heb je ook weinig recht om te zeiken.
Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?
pi_83542715
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:27 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?
Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
pi_83542744
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.
Precies, ik heb 2 kids waarvan er een naar Speciaal Onderwijs (ivm ASS) gaat, ja hij wordt met een taxi opgehaald, zijn school ligt niet in het dorp.
Graag zou ik hem ook zelf brengen maar ik heb nog een kind wat ook naar school moet op het zelfde tijdstip, dit kind heeft geen beperking en moet naar een gewone basisschool (dus in ons dorp)

Wat moet ik anders doen? 1 vd 2 steevast te laat laten komen?

Helaas ik kan mezelf niet splitsen, als dit zou kunnen zou ik het zo doen, ik wil allebei mijn kids dezelfde zorg kunnen geven, helaas is dit niet altijd mogelijk....
pi_83542750
Kopie-pasta:

Zo heej, de chauffeur is een mens die fouten maakt?
Hij deed het niet met opzet, natuurlijk is het niet goed te praten maar zo iets kan gebeuren.

Een straf was op zijn plaats, maar ontslag vind ik wel ver gaan.
pi_83542759
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....
Hetzelfde vlees en bloed, gevoel, en kans op oververhitting....
maar wel met een beperking. dat het voor de rest gewoon mensen zijn ontken ik nergens.
pi_83542787
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
Nee, maar dan mag je nog wel klagen bij Connexxion.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:33:53 #45
111260 Charmian
a little joy
pi_83542847
Ik snap niet zo goed hoe het van 'vergeten in de hitte' naar 'sexueel misbruik' kan gaan. Heb ik iets gemist?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_83542877
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is het wél.
En dan nog ongeacht de hoge temperatuur, je hebt als chauffeur de verantwoording over iemand die dat zelf niet kan.
Vind jij het leuk om 3 uur alleen in een busje te zitten en geen idee te hebben van hoe of wat?
Wel eens gehoord van angst?
Afhankelijkheid?
Niet weten wat te doen?
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van het meisje én haar ouders.
pi_83542902
Wat een overdreven reactie inderdaad. Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
pi_83542967
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.
pi_83542969
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Wat een overdreven reactie inderdaad. Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Mag aannemen dat de man ook ogen heeft...
Een 16-jarige zie je niet zomaar over het hoofd.....
pi_83542972
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Gia het volgende:
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.

Ik vermoed dat ze in een rolstoel zat en daarom niet voorin zat en zelf de bus kon verlaten.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:40:18 #51
247705 IemandNiemand
pi_83543042
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:34 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Dat is het wél.
En dan nog ongeacht de hoge temperatuur, je hebt als chauffeur de verantwoording over iemand die dat zelf niet kan.
Vind jij het leuk om 3 uur alleen in een busje te zitten en geen idee te hebben van hoe of wat?
Wel eens gehoord van angst?
Afhankelijkheid?
Niet weten wat te doen?
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van het meisje én haar ouders.
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"

Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
En toen was er niets!
pi_83543065
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"

Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
dit dus, wat mij betreft rijdt hij morgen alweer rond
pi_83543069
quote:

[..]

Zou kunnen, maar nog een paar van zulke fouten en die chauffeur mag rustig door gaan met mens zijn, maar niet met chauffeur zijn, als het aan mij zou liggen.

Maar ja, blijkbaar is de leiding bij Connexxion strenger, te streng wat mij betreft.
pi_83543235
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:37 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.
Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?

Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd! De chauffeur moet dan geroepen worden, omdat hij even in de waan was dat hij er niet hoefde te stoppen of in gedachte al gestopt was. Zoiets kan gebeuren. Even niet bij de les zijn in zo'n routinebaan, want dat is het ook nog. Dus heb je eigenlijk 1+1+1=... je snapt het hoop ik.
pi_83543240
quote:

[..]

Nee, dat denk ik absoluut niet.
Eerder in dit topic werd gesproken over 'foutjes' .
Die zijn er in verschillende gradaties en we maken ze allemaal. wmb is deze fout over de grens.
pi_83543300
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?

Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd! De chauffeur moet dan geroepen worden, omdat hij even in de waan was dat hij er niet hoefde te stoppen of in gedachte al gestopt was. Zoiets kan gebeuren. Even niet bij de les zijn in zo'n routinebaan, want dat is het ook nog. Dus heb je eigenlijk 1+1+1=... je snapt het hoop ik.
"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.
Laat dàt nou net onmogelijk zijn geweest in dit geval...
pi_83543320
quote:
Of niet he, hij mag blij zijn als er niet nog wat aanklachten bij komen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_83543389
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:49 schreef ThomasD het volgende:

[..]

"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.
Laat dàt nou net onmogelijk zijn geweest in dit geval...

Inderdaad, dat was niet mogelijk. Dus is het pure pech.

Iedereen verliest wel een keer iets uit het oog. Dat dit uitgerekend op het moment moet gebeuren dat er een verstandelijk gehandicapt meisje achterin zit, en ook nog eens op het moment dat je je niet fris voelt... dan is het gewoon pure pech. Niets anders.

Gewoon een bijeenstapeling van ongelukkige dingen.
pi_83543392
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Inderdaad "wel eens". Daarom vind ik ook niet dat hij ontslagen moet worden.
Maar als hij dit weer doet dan is het over. Dan is hij blijkbaar geen goede chauffeur.
quote:
Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd!
Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:52:18 #60
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_83543408
quote:
Een paar uur in een hete bus omdat je haar vergeten bent kan gebeuren, maar je moet wel met je vieze tengels van haar afblijven
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_83543427
wat betreft het abortus verhaal.op basis waarvan? (ronduit smakeloos zo n opmerking maar goed)
Een verstandelijke beperking is niet te zien op echoos en die beperkingen kunnen zeer fors zijn.
Als jij tegen een kind met een iq van 60 bv zegt blijf zitten blijft het kind zitten(per geval afhankelijk natuurlijk)Omdat dat kind nou eenmaal niks anders te verzinnen weet! Omdat het niet zo ver kan denken dan jij.

Wat betreft de belastingbetaler betaald vervoer voor dit soort kinderen?
Jammer dan wat ik betaal heeeeeel veel zelf om mijn zoon op zn school te krijgen waar hij onderwijs krijgt wat bij hem past.
De eerste 4 jaar van en naar een mkd of kdc word het vervoer vergoed.
ook is er belastingtecnisch weinig meer mogelijk hoor sinds er zo geschrapt is in de ziektekosten.
feit is dat als ik mijn zoon in goed vertrouwen meegeef aan een vervoerder ik daar op moet kunnen bouwen.
En geen lapzwans die omdat ie niet lekker is zn bus thuis parkeert en kind laat zitten.
Er is hier geen sprakje van kind vergeten ofzo.
Hij had kind in de bus waar hij verantwoordelijk voor was en daar had hij eerst voor moeten zorgen.
1 foontje naar zn centrale van neem me over was voldoende geweest.
pi_83543459
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:51 schreef klausmeister het volgende:
[..]

Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.
Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:54:41 #63
247705 IemandNiemand
pi_83543495
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik absoluut niet.
Eerder in dit topic werd gesproken over 'foutjes' .
Die zijn er in verschillende gradaties en we maken ze allemaal. wmb is deze fout over de grens.
De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?

1. Het gaat hier om iemand die niet voor zichzelf kan zorgen en dus afhankelijk is van andere.
2. Het vervoersbedrijf wat een negatieve reputatie in de pers wilt voorkomen.
3. Het vervoersbedrijf wat rechtszaken wilt voorkomen en dus maar iemand als een 'gesture of good will' de laan uit stuurt.

Als je het mij vraagt is het vervoersbedrijf zichzelf gewoon dusdanig aan het indekken dat het niet meer denkt aan hun medewerkers die ook wel eens een foutje maken maar denkt aan hun reputatie en in dat geval gaan ze te ver met het ontslaan van deze meneer.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
Neem maar van mij aan dat zijn leidinggevende dan had gezegd:
Joh; rij nog even door, niet zo mieterig doen.

of iets wat daarop lijkt in ieder geval, het is nou eenmaal niet zo makkelijk om te zeggen dat je ziek bent omdat je altijd weer jezelf moet gaan verdedigen omdat het anders geld kost en geld.. tjonge dat is toch het dierbaarste in deze wereld.
En toen was er niets!
pi_83543528
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:53 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.
Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.
pi_83543584
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:54 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?

1. Het gaat hier om iemand die niet voor zichzelf kan zorgen en dus afhankelijk is van andere.
2. Het vervoersbedrijf wat een negatieve reputatie in de pers wilt voorkomen.
3. Het vervoersbedrijf wat rechtszaken wilt voorkomen en dus maar iemand als een 'gesture of good will' de laan uit stuurt.

Als je het mij vraagt is het vervoersbedrijf zichzelf gewoon dusdanig aan het indekken dat het niet meer denkt aan hun medewerkers die ook wel eens een foutje maken maar denkt aan hun reputatie en in dat geval gaan ze te ver met het ontslaan van deze meneer.
Je geeft zelf het antwoord al
1.
pi_83543625
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:55 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.
Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.

Als hij iemand anders vergeten was dan had diegene wel gezegd "uh meneer waar gaat u naartoe, dit is verkeerd hoor" en zei de chauffeur "sorry je hebt gelijk, ik ga weer terug" en was heel dit nooit in het nieuws gekomen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:01:22 #67
247705 IemandNiemand
pi_83543748
Ik geef zelf ook aan dat ik dat dus niet geloof; en dat ik meer geloof in het feit dat het vervoersbedrijf zich aan het indekken is.. maarjah. Als het wel zo is dan verwacht ik dat het volgende nieuws item over dit vervoersbedrijf iets in de trent is van:

"Vervoersbedrijf X bestelt nieuwe gehandicapten bussen waarin de chauffeur gewaarschuwd wordt voor
X aantal dingen die veiligheid van passagiers in gevaar kunnen brengen..."

Punt is de chauffeur is ook maar een mens wil je dit dus voorkomen zul je wellicht technologie moeten gebruiken om de menselijke factor te verkleinen maar dat zal het busbedrijf nooit doen want dat kost geld... en dat vinden ze dan weer net te ver gaan voor deze afhankelijke gehandicapten.
En toen was er niets!
pi_83543784
Ernstige fout, ja. Gronden voor ontslag op staande voet, neen.

Ik vraag me wel af hoe iemand een persoon in een busje niet kan opmerken. Dan moet je wel heel in de war zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83543792
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
En in zijn bed gaan liggen?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
pi_83543870
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:02 schreef missyB het volgende:
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
Ja, want bij alles moet je natuurlijk meteen naar een arts.

En zoals al eerder gezegd, het kan best zijn dat hij gewoon even in de waan was dat hij iedereen weggebracht had. Dat het meisje op geen enkele manier duidelijk kon maken dat dat niet zo was, is pech.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:06:03 #71
247705 IemandNiemand
pi_83543905
quote:
Dit slaat nergens op; omdat die naar huis toe kon rijden moest ie wel weten dat ie iemand in zijn busje had? Wat is dat dan weer voor logica? En natuurlijk zoals hierboven opgemerkt niet voor alles heb je meteen een arts nodig door mensen zoals dat stijgt mijn ziektekosten premie elk jaar weer
En toen was er niets!
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:08:28 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83544003
quote:
Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:12:59 #73
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83544183
Wat een overdreven reactie van dat pauperbedrijf zeg. Voor het geld dat zij schuiven mag je niet eens verwachten dat die kinderen levend aankomen
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_83544398
dat er mensen zijn die er anders over denken prima.
Ik vind echter wel dat ik mijn mening ook mag hebben.
Ik kan het me dus niet voorstellen dat je iemand vergeet.
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.
Je kan zo n kind haast niet over het hoofd zien.

Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
pi_83544693
what ever .
pi_83545187
quote:

[..]

Een persoon een halve dag vergeten noem jij 'een foutje' 'moet kunnen'??
Belachelijk, werkelijk

Bovendien gaat het hier om een verstandelijk gehandicapt persoon. Zoiets mag gewoon niet gebeuren, als chaffeur heb je een verantwoordelijkheid.
pi_83545235
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:08 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.
lol, belangrijkere zaken aan het hoofd
Je bent niet wijs man als je er dergelijke opvattingen op na houdt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:37:28 #78
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83545273
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.

Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
Die man heeft twaalf jaar lang zijn werk goed gedaan. Dit is inderdaad een behoorlijk fout, maar echt niet ernstiger dan bv de advocaat die een beroepstermijn vergeet oid. Dus stel je niet aan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:40:06 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545374
quote:
Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:41:55 #80
247705 IemandNiemand
pi_83545451
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:36 schreef Redux het volgende:

[..]

lol, belangrijkere zaken aan het hoofd
Je bent niet wijs man als je er dergelijke opvattingen op na houdt.
Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.

Nee, omdat het meisje gehandicapt is is zij natuurlijk het aller aller aller aller belangrijkste voor iedereen op de gehele wereld.
En toen was er niets!
pi_83545565
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
Want de kans op herhaling is o zo groot?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:46:07 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545642
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Want de kans op herhaling is o zo groot?
Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.

Als ik mijn werkgever in een opperst moment van frustratie op zijn bek sla terwijl ik al twaalf jaar de rust zelfe ben is dat toch ECHT reden voor ontslag op staande voet hoor. Ongeacht dat de dkans op herhaling nihil is.
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 20:48:07 #83
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_83545727
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
zou mooie bak zijn zeg.

Je hoeft je niet in te houden hoor, ik denk er hetzelfde over als jij!! Als je je niet goed voelt draag je eerst zorg voor je passagier(s) en regel je dat die naar de bestemming gaat en dan jezelf verzorgen(dit kan ook tegelijkertijd maar niet zoals ie het nu heeft gedaan.
Hij is chauffeur!! De verantwoordelijkheid die je daarbij hebt is nl. het verschil tussen taxichauffeur zijn of iemand die broodjes shoarma rondbrengt!

Net of het een bus is van 60 meter lang waar iemand achter een stoel verstopt zou kunnen zitten
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_83545750
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.

Als ik mijn werkgever in een opperst moment van frustratie op zijn bek sla terwijl ik al twaalf jaar de rust zelfe ben is dat toch ECHT reden voor ontslag op staande voet hoor. Ongeacht dat de dkans op herhaling nihil is.
eens
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_83545822
ook eens
pi_83545844
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen?
... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:52:30 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545929
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.
wat is het verschil? Verschil met wat?

Chauffeur vergeet kind, kind had in dit weer heel eenvoudig het loodje kunnen leggen = grove nalatigheid.

Of dat door een klotefout of incompetentie komt doet daar niets aan af. Onoplettende chauffeurs worden ook niet milder gestraft als ze iemand aanrijden dan incompetente chauffeurs die iemand aanrijden.
pi_83545982
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:41 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.

Nee, omdat het meisje gehandicapt is is zij natuurlijk het aller aller aller aller belangrijkste voor iedereen op de gehele wereld.
Mijn god wat een verstand zeg

Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:53:32 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83545984
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:09 schreef drumminggod het volgende:

[..]

Normale mensen kunnen nog praten
Daarom verdient zij extra aandacht en heeft ze bijzonder vervoer, maar het is net zo'n mens als ieder ander. Mensen met een beperking roepen zelf zo vaak dat ze gewoon 'normaal' behandeld willen worden door anderen, maar als er zoiets aan de hand is, is het land ineens te klein .
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef missyB het volgende:
juist omdat deze mensen extra kwetsbaar zijn moeten zij op anderen kunnen vertrouwen!
En hallo, even niet lekker en naar huis rijden?
Dat doe je toch echt bewust wetend dat je een kind in auto hebt wat naar schhol. dgaopvang of dagbesteding moet!
Daar ga je dus de fout in. Die man is dat vergeten, dat staat nota bene in het nieuwsbericht!
quote:
Waarom geen vervanging geregeld?
waarom kind niet eerst afgezet?
waarom niet naar arts gereden ofzo?
Moest de chauffeur iets verdoezelen zoals drank? kater whatever?
en ach t kind kan toch niet praten dus laat maar 3 uur zitten?

Mijn kind is ook afhankelijk van dit soort vervoer, als het mijn kind overkwam zou ik ook die man zn ontslag eisen!
Op al het bovenstaande: de man voelde zich niet goed en realiseerde zich niet dat er nog een kind in z'n bus zat. Blijkbaar kun je moeilijk lezen, dus de Jip en Janneke-versie: hij dacht dat er niemand meer in zijn bus zat! En...misschien kun je je dan voorstellen dat je niet eerst nog iemand moet afzetten of vervanging regelt, aangezien je bus naar jouw idee leeg is...
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
feit is dat als ik mijn zoon in goed vertrouwen meegeef aan een vervoerder ik daar op moet kunnen bouwen.
En geen lapzwans die omdat ie niet lekker is zn bus thuis parkeert en kind laat zitten.
Er is hier geen sprakje van kind vergeten ofzo.
Hij had kind in de bus waar hij verantwoordelijk voor was en daar had hij eerst voor moeten zorgen.
Je denkt echt dat die vent bewust zo'n kind laat zitten? Zelf nooit ziek geweest? Zelf nooit een foutje gemaakt met je kind? Doe toch eens normaal zeg.

Ja, ik ben het met je eens dat zoiets niet hoort te gebeuren. Ja, ik ben het met je eens dat het een fout van de chauffeur is en dat hij verantwoordelijkheid heeft voor een kind met een beperking. Maar je bent nu wel zwaar overtrokken bezig. Zo'n man voelt zich waarschijnlijk al vervelend genoeg en heeft dat kind heus niets aan willen doen; hij deed zijn werk al twaalf jaar goed. Heb jij nog nooit een fout gemaakt op je werk? Denk je dat er artsen zijn die nooit een foutje maken?

Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?

Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
Zerg schreef:
pi_83546072
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wat is het verschil? Verschil met wat?

Chauffeur vergeet kind, kind had in dit weer heel eenvoudig het loodje kunnen leggen = grove nalatigheid.

Of dat door een klotefout of incompetentie komt doet daar niets aan af. Onoplettende chauffeurs worden ook niet milder gestraft als ze iemand aanrijden dan incompetente chauffeurs die iemand aanrijden.
Verschillen:
Incompetentie = niet meer geschikt voor je functie
Fout = Mogelijk nog inzetbaar voor je functie

Een aanrijding hoeft nog geen reden voor ontslag te zijn.
pi_83546094
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen. En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten? Kijk nou eens wat je zelf zegt!

Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
pi_83546098
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Mikkie het volgende:
Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?

Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:56:50 #93
247705 IemandNiemand
pi_83546167
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
Wat lul jij nou? Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
En toen was er niets!
pi_83546176
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.

Als chaffeur vergeet je een persoon in je bus niet, en zeker niet een halve(!!) dag!
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:57:25 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546197
Geniaal, al die mensen hier. Je doet het al twaalf jaar goed, bent van onbesproken gedrag, en maakt doordat je jezelf helemaal niet goed voelt een fout, en je wordt meteen compleet afgeschoten. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardst staan te janken als ze zelf door zoiets hun baan zouden verliezen .

Wees verdomme blij dat het voor het kind relatief goed is afgelopen. Die man heeft z'n schrikmomentje echt wel gehad. Maar nee hoor, er moeten meteen weer sancties volgen en mensen moeten met het vingertje kunnen wijzen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Redux het volgende:
Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond? _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo .
Zerg schreef:
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:57:26 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546199
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen. En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?
Eh ja, want dan kans dat je in een auto overlijdt is signaficant groter wanneer het buiten 30 graden is dan wanneer het buiten 15 graden is.

http://www.google.com/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=kind+overlijdt+in+auto&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
quote:
Kijk nou eens wat je zelf zegt!

Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Dat doet niets af aan het feit dat het grove nalatigheid is. Werkelijk, de enige die ik op emotie zie oordelen ben jij hoor. Je haalt zelfs de man zijn arbeidsverleden erbij!!11EINZ!!

Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
pi_83546227
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:56 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Wat lul jij nou? Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?

De man haalt z'n passagiers sochtends van huis af en brengt ze naar de locatie, smiddags weer andersom, worden ze van locatie opgehaald en thuis afgeleverd.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:58:20 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546237
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Duur vervoer dan . Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
Zerg schreef:
pi_83546292
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Duur vervoer dan . Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
Je snapt het niet Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
pi_83546397
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:06 #101
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83546418
Ach, er zijn zelfs weleens ouders die hun kind in de auto vergeten. Ook maar ontslaan, op staande voet.
pi_83546426
Geef gelijk toe dat ik misschien doordraaf maar juist als ouder van zo n soort kind moet je al veel zorg uit handen geven wat je liever niet doet want niemand kent je kind zo goed als jij zelf.
chauffeurs bv, geloof dat mn zoon aan zn 7e chauffeur toe is dit jaar, 1 daarvan heeft hem zelfs uit de bus gezet bij een hele drukke straat met loop maar naar huis jong(niet zeiken dat ik te laat was want na onderzoek is gebleken bus was ruim 9 minuten te vroeg zonder mij te verwittigen)
Mijn zoon weet niet eens waar zn huis is!
Dit is nu een incident in jullie optiek misschien maar voor ouders van kinderen die afhankelijk zijn van speciaal vervoer is dit het zoveelste incident.
Dit vervoer word veelal gedaan door huisvrouwen en vutters vaak zonder ehbo diplomaas of wat dan ook.
Deze categorie mensen is niet geschikt om door jan rap en zn moer vervoerd te worden.
Daar zou ook eens meer naar gekeken moeten worden.
En ja met alle liefde van de hele wereld bracht ik mn zoon ook liever zelf naar school maar met nog een kind in de buurt op school en beide kinderen op tijd op school moeten zijn ook van de schoolinspectie heb je geen keus
En vanuit PGB mag dit vervoer niet uit betalen alleen de evt begeleiding.
pi_83546430
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
Voor zoveel het boeit, in ieder geval geen persoons- of groepsvervoer chaffeur.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:32 #104
247705 IemandNiemand
pi_83546442
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?

De man haalt z'n passagiers sochtends van huis af en brengt ze naar de locatie, smiddags weer andersom, worden ze van locatie opgehaald en thuis afgeleverd.
En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.
En toen was er niets!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:59 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546452
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.

Net als jij op staande voet ontslagen zou worden wegens een hoogoplopend issue met je werkgever.
pi_83546528
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.
Dus niet alleen is de man het meisje in de bus vergeten, hij is ook z'n ritten daarna vergeten te doen?

Het is gewoon een chaffeur die per dag 3/4 uur werkt, sochtends brengt ie kinderen naar school, smiddags weer naar huis.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:21:10 #107
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546537
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:59 schreef Redux het volgende:

[..]

Je snapt het niet Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.

Daarnaast nog even de opmerking: al zijn het 10.000 man die hij vervoerd heeft, of 5.000 voor mijn part, dan nog is het vrij schraal dat zo'n man wordt afgerekend op een tiende procent van zijn werk, terwijl de gevolgen relatief gezien wel meevallen.

Ter vergelijking: een vrachtwagenchauffeur die blikschade of lichte verwondingen rijdt (wat ook psychologische gevolgen kan hebben voor hem en het slachtoffer) komt er in de regel vanaf met een boete voor artikel 5. Wanneer hij iemand doodrijdt door nalatigheid komt Justitie echter met een aanmerkelijk zwaardere strafeis. Kortom: de gevolgen moeten wel in ogenschouw genomen worden. Dat doet niets aan de blunder van de man af, maar lijkt me wel meewegen in het besluit.
Zerg schreef:
pi_83546586
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.

Net als jij op staande voet ontslagen zou worden wegens een hoogoplopend issue met je werkgever.
Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,

Die vergelijking klopt verder niet. Ten eerste moet een issue eerst escaleren voor ontslag een optie is. Daarbij is er dan een onwerkbare situatie.

Maar goed, eens zullen we het niet worden .
pi_83546628
Kan gebeuren zoiets, beste man zal het niet expres hebben gedaan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83546703
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:58 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.

Als hij iemand anders vergeten was dan had diegene wel gezegd "uh meneer waar gaat u naartoe, dit is verkeerd hoor" en zei de chauffeur "sorry je hebt gelijk, ik ga weer terug" en was heel dit nooit in het nieuws gekomen.
Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.
pi_83546761
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.
simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.
quote:
Daarnaast nog even de opmerking: al zijn het 10.000 man die hij vervoerd heeft, of 5.000 voor mijn part, dan nog is het vrij schraal dat zo'n man wordt afgerekend op een tiende procent van zijn werk, terwijl de gevolgen relatief gezien wel meevallen.

Ter vergelijking: een vrachtwagenchauffeur die blikschade of lichte verwondingen rijdt (wat ook psychologische gevolgen kan hebben voor hem en het slachtoffer) komt er in de regel vanaf met een boete voor artikel 5. Wanneer hij iemand doodrijdt door nalatigheid komt Justitie echter met een aanmerkelijk zwaardere strafeis. Kortom: de gevolgen moeten wel in ogenschouw genomen worden. Dat doet niets aan de blunder van de man af, maar lijkt me wel meewegen in het besluit.
Tsja, heel leuk allemaal, maar het is grove nalatigheid en daar mag de man op staande voet voor ontslagen worden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:26:38 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546769
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,
Dat kan.
quote:
Die vergelijking klopt verder niet. Ten eerste moet een issue eerst escaleren voor ontslag een optie is. Daarbij is er dan een onwerkbare situatie.
Ontslag op staande voet is mogelijk zodra er voor de werkgever een situatie ontstaat waarbij de gedragingen of eigenschappen van de medewerker zodanig zijn dat van de werkgever redelijkerwijze niet verlangd kan worden dat deze de arbeidsovereenkomst laat voortduren.

Ik denk dat de rechter in dit geval zal oordelen dat die situatie inderdaad ontstaan is. Daar heb ik op gereageerd. Dat anderen er een moreel vraagstuk van willen maken kan ik niet helpen.
pi_83546793
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Sachertorte het volgende:
Ach, er zijn zelfs weleens ouders die hun kind in de auto vergeten. Ook maar ontslaan, op staande voet.
Je kunt een ouder toch niet ontslaan.
pi_83546882
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:
Geniaal, al die mensen hier. Je doet het al twaalf jaar goed, bent van onbesproken gedrag, en maakt doordat je jezelf helemaal niet goed voelt een fout, en je wordt meteen compleet afgeschoten. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardst staan te janken als ze zelf door zoiets hun baan zouden verliezen .

Wees verdomme blij dat het voor het kind relatief goed is afgelopen. Die man heeft z'n schrikmomentje echt wel gehad. Maar nee hoor, er moeten meteen weer sancties volgen en mensen moeten met het vingertje kunnen wijzen.
Natuurlijk vingertje wijzen. Het is overduidelijk z'n eigen schuld. Je kunt je er niet van afmaken met "oeps vergeten" tegenover je baas.
quote:
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond? _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo .
3 uur in een snikhete auto ... en dat met een relatief klein lichaam.
pi_83546952
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Je kunt een ouder toch niet ontslaan.
Nou, laatst was toch in het nieuws dat er een x aantal kinderen elk jaar in auto's stikken? Kun je zien als een soort van ontslag..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:30:54 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83547007
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:28 schreef klausmeister het volgende:
en dat met een relatief klein lichaam.
Kind is 16 he
pi_83547035
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Ik denk dat de rechter in dit geval zal oordelen dat die situatie inderdaad ontstaan is. Daar heb ik op gereageerd ...
Dat heb ik inderdaad gemist.
pi_83547098
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kind is 16 he
ok dat heb ik niet gelezen
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:33:14 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547132
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Redux het volgende:

[..]

simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.
En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.
Zerg schreef:
pi_83547198
Hier word het gehandicaptenvervoer niet door connexxion geregeld maar door een lokaal taxibedrijfSoms zetten ze touringcars in zoals bij mijn zoon die nu naar lagere school gaat.
Daarvoor dus de mkd en de kdcs zetten ze busjes in.
Smorgens worden de kinderen opgehaald van huis door de chauffeur, een klein busje heeft zo n 8 kinderen die veelal naar een zelfde locatie gaan.
gebeurt zelden dat kinderen naar 8 verschillende locaties gaan want zoveel specifieke scholen zijn er dus echt niet.
Dus een chauffeur die kinderen vervoert rijdt inderdaad nooit langer dan 3-4 uur per dag!
Smorgens haalt hij ze op, rijdt naar school levert daar de zwik af en gaat naar centrale of naar huis.
S middags idem, eerst naar school , laadt zn kinderen in en levert ze af.
dat deze man na de ochtendrit nog een meisje in de auto heeft zitten en zoals het bericht gesteld is, mag en kan niet gebeuren..
Nogmaals, dit soort ritten worden vaak gedaan door parttimers en men rijdt dus echt niet de hele dag en al zeker geen tig duizenden kinderen
pi_83547280
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:

quote:
omdat hij een gehandicapt meisje bijna een halve dag in een dichte bus heeft laten zitten.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)passagier-in-bus.xml

Een halve dag is gewoon 4 uur hoor
pi_83547326
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.
daarom kunnen ook alleen de echte bikkels chauffeur worden.

en deze meneer uit de OP gaat omlaag in zijn bikkelheid ......

triest voor hem maar zo werkt het echte leven
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:37:10 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547343
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:34 schreef missyB het volgende:
Hier word het gehandicaptenvervoer niet door connexxion geregeld maar door een lokaal taxibedrijfSoms zetten ze touringcars in zoals bij mijn zoon die nu naar lagere school gaat.
Daarvoor dus de mkd en de kdcs zetten ze busjes in.
Smorgens worden de kinderen opgehaald van huis door de chauffeur, een klein busje heeft zo n 8 kinderen die veelal naar een zelfde locatie gaan.
gebeurt zelden dat kinderen naar 8 verschillende locaties gaan want zoveel specifieke scholen zijn er dus echt niet.
Dus een chauffeur die kinderen vervoert rijdt inderdaad nooit langer dan 3-4 uur per dag!
Smorgens haalt hij ze op, rijdt naar school levert daar de zwik af en gaat naar centrale of naar huis.
S middags idem, eerst naar school , laadt zn kinderen in en levert ze af.
dat deze man na de ochtendrit nog een meisje in de auto heeft zitten en zoals het bericht gesteld is, mag en kan niet gebeuren..
Nogmaals, dit soort ritten worden vaak gedaan door parttimers en men rijdt dus echt niet de hele dag en al zeker geen tig duizenden kinderen
Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
Zerg schreef:
pi_83547400
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

5 personen is 10 ritjes zeg je?

Je rijdt een route waarbij je kinderen ophaalt en die dan in 1 keer naar het verblijf of de school rijdt. De route is afgestemd op de kids die redelijk bij elkaar wonen om te voorkomen dat je stad en land af moet rijden. Smiddags haal je de kinderen weer op van school en lever je ze volgens een route weer thuis af.

Ja, ik snap dat zulke dingen errug moeilijk zijn om zelf te verzinnen.
pi_83547439
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
wat een figuur zeg
pi_83547558
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:25 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.
Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.

Als chaffeur vergeet je een persoon in je bus niet, en zeker niet een halve(!!) dag!
Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech! En het gebeurt jou nooit dat je een tijdje nadat je iets moest doen opeens bedenkt dat je het toch niet zeker weet en van jezelf schrikt en even gaat kijken of je datgene wel gedaan hebt? Lijkt me sterk.

Ja het gaat in dit geval wel om een 16 jarig meisje maar er komt ook nog bij dat de chauffeur onwel was, en een routineberoep uitoefent. Dan kan zoiets, hoe vervelend ook, gebeuren.
pi_83547565
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
dat zegt niemand. maar er moeten wel consequenties zijn ja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:43:07 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83547676
Het leuke is dat de meeste mensen die nu op hun achterste benen staan in het volgende topic over ene nalatige arts of nout wellink of what ever het hardst staan te schreeuwen dat er concequenties moeten zijn aan grove fouten "Als ik een fout maakt schopt mijn baas me er ook uit!!!"
pi_83547688
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
pi_83547689
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
Je doet net alsof dat meisje toevallig in zijn bus zat. Alsof het was: "Oh! Heeee .... nou ja zeg ... er zit een meisje in m'n bus ... en ze is gehandicapt!"

Het is geen "ongelukkige samenloop van omstandigheden". Ja, dat hij onwel werd wel ja. Maar je gehandicapte passagier VERGETEN. Kom op zeg. Bel dan op z'n minst even een collega op die haar op komt halen!
pi_83547691
quote:

[..]

[..]

Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech!
Precies, en net even zoveel pech dat connexxion de desbetreffende chauffeur ervoor op staande voet heeft ontslagen.
pi_83547765
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
De mening mag je hebben hoor, maar voor connexxion is dit wel degelijk reden voor ontslag op staande voet. En daar geef ik ze gelijk in.
pi_83547784
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen.
mee eens mee eens
quote:
Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
je hebt ook nog altijd gewoon slechte onverantwoordelijke werknemers die niets een fuck interesseert. wat hij is in het geval dit nog een keer voorkomt.
pi_83547843
quote:

Ja het gaat in dit geval wel om een 16 jarig meisje maar er komt ook nog bij dat de chauffeur onwel was, en een routineberoep uitoefent. Dan kan zoiets, hoe vervelend ook, gebeuren.
Er was een kans dat het meisje door de hitte kon stikken/overlijden. Dan zeg jij ook, 'hoe vervelend ook, maar dat kan gebeuren' en zie jij niet als reden tot ontslag op staande voet?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:46:12 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547860
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:38 schreef Redux het volgende:

[..]

5 personen is 10 ritjes zeg je?

Je rijdt een route waarbij je kinderen ophaalt en die dan in 1 keer naar het verblijf of de school rijdt. De route is afgestemd op de kids die redelijk bij elkaar wonen om te voorkomen dat je stad en land af moet rijden. Smiddags haal je de kinderen weer op van school en lever je ze volgens een route weer thuis af.

Ja, ik snap dat zulke dingen errug moeilijk zijn om zelf te verzinnen.
Wat leuk dat je blijft muggenziften over het aantal ritten. Ik zei straks al, dat het er voor mijn part 5.000 in zijn hele leven zijn, dan blijven de cijfers alsnog minimaal.

Want misschien moet ik het over voor je uitleggen
A - X
B - X
C - X
D - X
E - X
------
X - E
X - D
X - C
X - B
X - A

Dat zijn tien ritten, en in totaal zes bestemmingen waarbij iets fout kan gaan met afleveren.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Maar de consequenties worden nu wel zo zwaar mogelijk aangezet en de context wordt heel eenzijdig, namelijk vanuit de gehandicapte, bekeken. Het perspectief van de chauffeur wordt compleet genegeerd. Die man wordt compleet afgefakkeld, dat lijkt me niet nodig.
Zerg schreef:
pi_83547906
Beetje onzinnig om gelijk ontslag te geven. Dat hij voorlopig niet meer dat meisje ophaalt lijkt me logisch, wellicht kan hij beter een paar maanden burowerk doen.

Maar ontslag gaat veel te ver.
quote:
Het leuke is dat de meeste mensen die nu op hun achterste benen staan in het volgende topic over ene nalatige arts of nout wellink of what ever het hardst staan te schreeuwen dat er concequenties moeten zijn aan grove fouten "Als ik een fout maakt schopt mijn baas me er ook uit!!!"
Een nalatige arts is wel even wat anders opgeleid dan een chauffeur. Nout maakt niet 1 fout, maar tig fouten en probeert ze nog af te schuiven ook.
Dat zie ik deze man niet doen, hij is zichzelf rotgeschrokken en heeft het meisje snel gebracht. In dat opzicht heeft hij al meer verantwoordelijkheidsgevoel dan Nout.
pi_83547918
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat leuk dat je blijft muggenziften over het aantal ritten
Ja, je hele verhaal over het x aantal ritten slaat dan ook nergens op, heeft ook totaal niks met dit verhaal te maken en laat dan ook zien dat je niks van dit beroep begrijpt.
pi_83547963
quote:

[..]

Maar de consequenties worden nu wel zo zwaar mogelijk aangezet en de context wordt heel eenzijdig, namelijk vanuit de gehandicapte, bekeken. Het perspectief van de chauffeur wordt compleet genegeerd. Die man wordt compleet afgefakkeld, dat lijkt me niet nodig.
klant is koning.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:48:02 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547969
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Er was een kans dat het meisje door de hitte kon stikken/overlijden. Dan zeg jij ook, 'hoe vervelend ook, maar dat kan gebeuren' en zie jij niet als reden tot ontslag op staande voet?
Er is ook een kans dat baby's op de creche zich tijdens hun slaap omdraaien en vervolgens stikken in hun matras. Moeten de leidsters dan maar 24/7 aan die bedjes zitten en ontslagen worden als zo'n kind zich een keer wel omdraait? Want och ende wee, het hád veel erger kunnen zijn. Ja, klopt helemaal. Maar dat ís het niet.
Zerg schreef:
pi_83547971
quote:

Dus dat er een kans was dat het meisje hierdoor kon komen te overlijden is iets wat je dan maar even negeert?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:49:06 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83548033
Ontzettend raar verhaal. Je gaat naar een huis, je laadt dat meisje in en vervolgens ga je op weg naar de bestemming. Rijd je dan ergens op de snelweg en vraag je jezelf dan ineens af waarom je daar eigenlijk rijdt? "Wat doe ik hier eigenlijk? Ik ga lekker naar huis."

Klopt niets van dat verhaal, daarom vind ik dat onderzoek naar het vermeende misbruik ook wat logischer klinken nu.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83548066
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Mikkie het volgende:

Er is ook een kans dat baby's op de creche zich tijdens hun slaap omdraaien en vervolgens stikken in hun matras. Moeten de leidsters dan maar 24/7 aan die bedjes zitten en ontslagen worden als zo'n kind zich een keer wel omdraait? Want och ende wee, het hád veel erger kunnen zijn. Ja, klopt helemaal. Maar dat ís het niet.
In dit geval had het meisje kunnen overlijden. Het is een grove nalatigheid van de chauffeur om het meisje te vergeten, en blijkbaar voor connexxion reden genoeg om de chauffeur op staande voet te ontslaan. Ik vind dat ze daar een goede keuze in hebben gemaakt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:50:45 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548136
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef starla het volgende:
Zwaar overdreven allemaal, die vent na 12 jaar trouwe dienst ontslaan. Ook meteen onderzoeken of ze seksueel misbruikt is Ik bedoel, kom op mensen, één mongooltje minder missen we echt niet. Alleen maar beter voor de portemonnee
!
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, je hele verhaal over het x aantal ritten slaat dan ook nergens op, heeft ook totaal niks met dit verhaal te maken en laat dan ook zien dat je niks van dit beroep begrijpt.
Dan ben ik in elk geval blij dat jij het wél begrijpt en denkt alwetend te zijn op dat gebied. Als die attitude erbij komt zul je dat er wel gratis bij krijgen ofzo, dan bedank ik .
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef klausmeister het volgende:

[..]

klant is koning.
Kan je antwoord nog knulliger zijn? Ik hoop maar dat jullie niet ooit een foutje maken op je werk (dat uiteindelijk zonder heftige gevolgen blijft), want ik lach me de ballen uit m'n broek als jullie dan ontslagen worden.
Zerg schreef:
pi_83548144
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

nee, maar ze moet wel ontslagen worden als ze een paar uur lekker wat anders gaat doen voordat ze iemand inlicht dat ze het kind alleen laat.
pi_83548174
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:49 schreef Harajuku. het volgende:
Ontzettend raar verhaal. Je gaat naar een huis, je laadt dat meisje in en vervolgens ga je op weg naar de bestemming. Rijd je dan ergens op de snelweg en vraag je jezelf dan ineens af waarom je daar eigenlijk rijdt? "Wat doe ik hier eigenlijk? Ik ga lekker naar huis."

Klopt niets van dat verhaal, daarom vind ik dat onderzoek naar het vermeende misbruik ook wat logischer klinken nu.
Ja, je moet even vanaf je chauffeursstoel naar de deur in de bus lopen en in dat kleine stukje valt een gehandicapt persoon in je bus niet op? Na 12 jaar dienst? Inderdaad heel vaag.
pi_83548195
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:50 schreef Mikkie het volgende:

Kan je antwoord nog knulliger zijn? Ik hoop maar dat jullie niet ooit een foutje maken op je werk (dat uiteindelijk zonder heftige gevolgen blijft), want ik lach me de ballen uit m'n broek als jullie dan ontslagen worden.
daarom doe ik ook mijn best op m'n werk. en laat ik geen afhankelijke personen uren in een snikhete auto zitten.
pi_83548223
Ik probeer het echt van alle kanten te bekijken maar feit is dat ik ouder ben van zo n soort kind, denk dat daar het verschil in zit.
Als ik kijk naar d ereacties over bv de juffen die met schoolklas onder bomen van spoor over gingen,of de honden van de politie die dood gingen in de auto, dan verbazen mij deze reacties en sterken mij toch wel in gevoel dat verstandelijk beprekten, lichamelijk gehandicapten etc toch niet echt meetellen en dat doet mij als ouder zijnde verdomd pijn.
Maar goed, ik betrek dit idd op mijzelf.
Of dat eerlijk is????
geen idee maar hoe zou jij je voelen als ouder????
Als ouder van zo n kind moet je al teveel uit handen geven wat je niet wilt maar je hebt geen keus.
Nouja, heb mn zegje wel gedaan hierzo, discussier fijn verder.
pi_83548233
quote:

Ja, maar ik vind niet dat ze dat in de pers hadden hoeven melden ...
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:52:29 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548249
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus dat er een kans was dat het meisje hierdoor kon komen te overlijden is iets wat je dan maar even negeert?
Als jij de weg op gaat en iemand rijdt je aan, is er ook een kans dat je komt te overlijden. Als achteraf de schade echter meevalt, krijgt de veroorzaker een boete/transactievoorstel en daarmee is het klaar. Wanneer het een dodelijk ongeluk is, krijgt de veroorzaker wel heavy shit en zijn de maatregelen ingrijpender. Ook dan wordt dus gekeken naar de uiteindelijke schade, en niet alleen naar wat had kunnen gebeuren.
Zerg schreef:
pi_83548274
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

!
[..]

Dan ben ik in elk geval blij dat jij het wél begrijpt en denkt alwetend te zijn op dat gebied. Als die attitude erbij komt zul je dat er wel gratis bij krijgen ofzo, dan bedank ik .
[..]

Ja, jij bent van het type wat blijhkbaar graag verantwoordelijkheden afschuift, want 'je kon er op dat moment even niks aan doen'
pi_83548300
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als jij de weg op gaat en iemand rijdt je aan, is er ook een kans dat je komt te overlijden. Als achteraf de schade echter meevalt, krijgt de veroorzaker een boete/transactievoorstel en daarmee is het klaar. Wanneer het een dodelijk ongeluk is, krijgt de veroorzaker wel heavy shit en zijn de maatregelen ingrijpender. Ook dan wordt dus gekeken naar de uiteindelijke schade, en niet alleen naar wat had kunnen gebeuren.
Ja blablabla
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:53:46 #152
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548336
quote:

Daar heb je zeker gelijk in, maar tot daar iets over bekend is moeten we het doen met de feiten die we nu hebben.
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:54:09 #153
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548358
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja blablabla
Hey, goed verhaal! De beste inhoudelijke reactie van de dag!
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:54:48 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548398
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, jij bent van het type wat blijhkbaar graag verantwoordelijkheden afschuift, want 'je kon er op dat moment even niks aan doen'
Bullshit. Iemand mag er prima iets van voelen want ja, het is nalatigheid. Maar de consequenties die er nu aan verbonden worden gaan mij een stap te ver.
Zerg schreef:
pi_83548450
quote:

[..]

we hebben het hier niet over een "toevallige kans" maar over je werk niet goed kunnen doen. niet een collega op kunnen bellen of die die meid even op komt halen, maar wel naar huis kunnen rijden en aspirientjes kunnen slikken? kom op zeg.
pi_83548473
Mijn zoontje is ook afhankelijk van dit soort vervoer. Nu is hij niet het type dat je over het hoofd ziet (maakt altijd geluid) maar veel van die kinderen zijn ook nog eens afhankelijk van medicijnen en extra gevoelig voor dingen als een hitteberoerte omdat ze vaak aanleg hebben voor epilepsie (valt vaak samen met geestelijke handicaps).

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo... Als het iemands beroep is met de verantwoordelijkheid over extra kwetsbare kinderen dan zijn dit soort fouten echt onvergeeflijk.

Overigens klopt het argument dat zo'n chauffeur maar enkele uren per dag maakt, want mijn vader, Vutter, doet dit werk ook. En hij kent een hoop collega's die kinderen inderdaad afzetten aan een drukke straat zoals hierboven beschreven door een ouder. Hij is er niet zo eentje natuurlijk, maar er zit een hoop scheef sinds de golf van aanbestedingen dat begrijp ik wel uit zijn verhalen. If you pay peanuts...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_83548499
quote:

[..]

Dat is echt appels met peren vergelijken imo
pi_83548532
Nog even een zijweggetje.

Zijn er op de school ook mensen ontslagen omdat ze niet hebben geinformeerd waar het meisje bleef? Lijkt me ook tot het takenpakket horen bij zulke hulpbehoevende mensjes.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:57:59 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83548569
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:

Krijg je eenmaal met media erbij, is wel vaker bij connexion, dan treden ze enorm streng up om zich in beter daglicht te zetten
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:00:26 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83548712
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn zoontje is ook afhankelijk van dit soort vervoer. Nu is hij niet het type dat je over het hoofd ziet (maakt altijd geluid) maar veel van die kinderen zijn ook nog eens afhankelijk van medicijnen en extra gevoelig voor dingen als een hitteberoerte omdat ze vaak aanleg hebben voor epilepsie (valt vaak samen met geestelijke handicaps).

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo... Als het iemands beroep is met de verantwoordelijkheid over extra kwetsbare kinderen dan zijn dit soort fouten echt onvergeeflijk.

Overigens klopt het argument dat zo'n chauffeur maar enkele uren per dag maakt, want mijn vader, Vutter, doet dit werk ook. En hij kent een hoop collega's die kinderen inderdaad afzetten aan een drukke straat zoals hierboven beschreven door een ouder. Hij is er niet zo eentje natuurlijk, maar er zit een hoop scheef sinds de golf van aanbestedingen dat begrijp ik wel uit zijn verhalen. If you pay peanuts...
Misschien wat voor de beeldvorming; hier in de buurt zijn ook erg veel van diezelfde busjes, vervoeren ook ouderen, meestal zijn dit toch wat oudere mensen die enorm slecht/egoistisch rijden. Wil niet zeggen dat ze het ook echt zijn, maar om hun rijstijl alleen al acht ik veel van die mensen die geschikt voor dat werk..
pi_83548729
wokkel daar heb je idd een heelgoed punt en ja ik vind dat ook die leerkracht of verzorgende aangesproken moet worden.
echter geen ontslag, het is haar/zijn werk niet het kind op school te krijgen.
ik vind het idd onbegrijpelijk dat dat kind 3 uur lang niet gemist word.
Ik word hier voor half 10 smorgens gebeld als mn zoon er niet is. Vaak ben ik ze voor door te bellen dat de bus weer eens veeeel te laat was.;)
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 22:00:53 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83548732
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo...
Idd. En hoevaak overkomt het een ouder zelf dat ze haar/zijn kind PER ONGELUK vergeet? Helaas ook enkele malen per jaar en die gaan ze echt niet vervolgen, waarom zo'n chauffeur dan wel straffen? Denk je werkelijk dat zoiemand het bewust doet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:03:02 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83548843
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd. En hoevaak overkomt het een ouder zelf dat ze haar/zijn kind PER ONGELUK vergeet? Helaas ook enkele malen per jaar en die gaan ze echt niet vervolgen, waarom zo'n chauffeur dan wel straffen? Denk je werkelijk dat zoiemand het bewust doet?
Die chauffeur wordt toch niet door justitie bestraft Net zoals die ouders niet door justitie bestraft worden.
pi_83548875
denk je nou echt dat die ouder die haar kind vergeet niet vervolgd word?
dan mis je toch iets in het nieuws!
Zelfs mensen die hun dieren even vergeten worden vervolgd!
Hoe de uitspraak zal zijn verschilt maar men word wel degelijk strafrechtelijk vervolgd!
pi_83548930
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

omdat chauffeur zijn een BAAN is. daar wordt je voor betaald. en als je niet doet waar je voor wordt betaald ->
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:04:37 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83548941
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef missyB het volgende:
denk je nou echt dat die ouder die haar kind vergeet niet vervolgd word?
dan mis je toch iets in het nieuws!
Zelfs mensen die hun dieren even vergeten worden vervolgd!
Hoe de uitspraak zal zijn verschilt maar men word wel degelijk strafrechtelijk vervolgd!
Meestal worden ze niet vervolgd hoor, of er moet een vermoeden van opzet zijn.
pi_83549051
Dit was die man zijn baan! notabene.
kan nog voorbeeldje geven:agressief kind in de bus compleeeeet uit zn kanarie, chauffeur bgreep niet waarom, was ook chauffeur nummer zoveel.
Kind werd door chauf op andere plaats gezet, moeder wees hem daarop, chauf eigenwijs en kind moest zitten daar waar hij zei.
deurte dicht en weg was busje, moeder in alle staten en er achter aan gegaan.
Ondertussen andere kids in bus zwaar overprikkeld, waarvan 1 epilepsie aanval kreeg en ja hoor chaos compleet.
maar nee de chauf deed niks was toch zijn schuld niet?????
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:08:54 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83549180
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:06 schreef missyB het volgende:
Dit was die man zijn baan! notabene.
kan nog voorbeeldje geven:agressief kind in de bus compleeeeet uit zn kanarie, chauffeur bgreep niet waarom, was ook chauffeur nummer zoveel.
Kind werd door chauf op andere plaats gezet, moeder wees hem daarop, chauf eigenwijs en kind moest zitten daar waar hij zei.
deurte dicht en weg was busje, moeder in alle staten en er achter aan gegaan.
Ondertussen andere kids in bus zwaar overprikkeld, waarvan 1 epilepsie aanval kreeg en ja hoor chaos compleet.
maar nee de chauf deed niks was toch zijn schuld niet?????
Probeer het nog eens, na een kop thee en wat rust..
pi_83549280
Zoals ik al zei vaak word men wel vervolgd maar volgt er geen straf maar in dit geval betreft het een baan waar iemand voor koos. en daar hangt toch enige verantwoording aan.
Ben nog aan nadenken of ik ontslag voor mezelf kan verantwoorden en ik neig nog naar ja.
Dit had niet mogen gebeuren.
4Maar dit werk word gewoon onderschat.
Ik denk wel dat misschien een proeftijd of een schorsing van 6 maanden op zn plek was geweest, zonder behoud van salaris.
mijn ervaring is merken in de knip doet veranderen.
mijn eerste reactie van gelijk ontslag nuanceer ik dus lichtelijk maar ik blijf het zeer grove nalatigheid vinden en niet even een foutje blADIEblAdiebla
pi_83549311
pakt theee.zucht...................
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:13:00 #171
247705 IemandNiemand
pi_83549400
missyB moet eens wat kalmer worden of gewoon niet meer reageren. Die argumenten
En toen was er niets!
pi_83549676
missy zit aan de thee maar dan nog he, heb jij zo n kind wat van dit soort dingen afhankelijk is?
Ik probeer toch netjes te blijven naar mn mede discusieerders of hoe bhet ook heten mag.
Ik mag dan blond zijn en wellicht vinden anderen mij niet zo slim maar das geen reden om lelijk te gaan doen of om mijn mening af te doen als stupide.
ik ben wel een ervaringsdeskundige en zo te zien weet zo n 40% hier niet eens hoe dat soort vervoer in elkaar steekt!
pi_83549736
en weer bak thee...............
pi_83549751
Al die pro-ontslag users reageren alsof de chauffeur haar expres in het busje heeft laten zitten. Adem eerst eens héél diep in en tel tot 10 voordat je reageert alsjeblieft
pi_83549863
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:18 schreef NietTeVolgen het volgende:
Al die pro-ontslag users reageren alsof de chauffeur haar expres in het busje heeft laten zitten. Adem eerst eens héél diep in en tel tot 10 voordat je reageert alsjeblieft
Sommige fouten kun je gewoon niet maken in sommige beroepen.

Als ik morgen door onachtzaamheid ons financiele systeem laat klappen lig ik er ook uit gok ik zo.
pi_83549868
hij kan haar expres hebben laten zitten met het idee ik pak een paracetamolletje en ga 10 minuten liggen wat 3 uur werd, dat kan, dus jij kan ook ademhalen
pi_83549927
zit ik tijdens mn thee nog na te denken, mn man word verdomme echt voor minder ontslagen hoor
pi_83549958
excuse my language
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:22:07 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83549975
quote:
Dat maakt simpelweg niets uit.
pi_83550009
quote:
"Nalatig zijn" is iets anders dan "expres iets doen"
pi_83550138
Ze gaan ook echt meteen uit van seksueel misbruik, wtf
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_83550205
quote:
En denk jij maar eerst even na voordat je reageert alsjeblieft
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:26:50 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83550262
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:24 schreef Peachcore het volgende:
Ze gaan ook echt meteen uit van seksueel misbruik, wtf
Je denkt dat ze daar geen reden of aanleiding voor hebben?
pi_83550335
Het meisje kan iig niet vertellen of ze al dan niet is misbruikt dus ik snap dat ze het uit willen sluiten. Seksueel misbruik van gehandicapten is een groot probleem namelijk (handig, stille slachtoffers...).
pi_83550351
heeft er iemand bronnetje waar xat staat van dat misbruik?
ik kan het niet vinden
pi_83550440
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef missyB het volgende:
heeft er iemand bronnetje waar xat staat van dat misbruik?
ik kan het niet vinden
Op de rtvutrecht site staat ondertussen:
quote:
Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.
pi_83557797
Beetje jammer dat de meeste mensen hier zo exreem pro- of anti- op reageren.

Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt maar op de ene plek heeft het meer gevolgen dan op de andere.
Persoonlijk zie ik hier een samenloop van meerdere personen/instanties die hier fouten hebben gemaakt.

Het begint bij een chauffeur die onwel wordt en daardoor iemand in zijn auto over het hoofd ziet. Is geen voor de hand liggende fout, maar is gebeurd.

Vervolgens verschijnt het meisje niet op school, maar de school doet geen navraag bij de ouders over waarom ze niet op school is verschenen.

Connexxion behoort altijd nog even contact te hebben met een chauffeur alvorens deze naar huis gaat om een "dienst" succesvol af te sluiten.

Hier is dus een heel scala aan fouten gemaakt waardoor zowel de school als Connexxion eens achter hun oren moeten gaan krabbelen wat hier fout gegaan is en hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik snap de boze ouders, het zal je kind maar zijn, maar ik snap ook de verdediging voor de chauffeur. Aangezien hij onwel was geworden is hij in dit geval verminderd toerekeningsvatbaar. Jullie kunnen van mij één ding aannemen, deze chauffeur is hier zo van geschrokken dat het hem zijn hele leven zal bijblijven, zeker als je in ogenschouw neemt dat dit soort werk meer een roeping is dan simpel baantje

Grtz DutchTaffie
niet alles is zwart-wit, er zijn nog vele grijstinten tussen in.
pi_83559033
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 02:27 schreef DutchTaffie het volgende:
Beetje jammer dat de meeste mensen hier zo exreem pro- of anti- op reageren.

Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt maar op de ene plek heeft het meer gevolgen dan op de andere.
Persoonlijk zie ik hier een samenloop van meerdere personen/instanties die hier fouten hebben gemaakt.

Het begint bij een chauffeur die onwel wordt en daardoor iemand in zijn auto over het hoofd ziet. Is geen voor de hand liggende fout, maar is gebeurd.

Vervolgens verschijnt het meisje niet op school, maar de school doet geen navraag bij de ouders over waarom ze niet op school is verschenen.

Connexxion behoort altijd nog even contact te hebben met een chauffeur alvorens deze naar huis gaat om een "dienst" succesvol af te sluiten.
De school had inderdaad contact moeten hebben met de ouders over het kind, maar een chauffeur van zo'n ritje heeft geen contact met connexxion. Dat is geen onderdeel van leerlingenvervoer. Daarbij is het enkel kinderen sochtends ophalen van huis en vervoeren naar school.

De chauffeur mag van geluk spreken dat er niks met het kind is gebeurd. Zou het meisje in de hete bus zijn gestikt, dan zou hij pas echt in de problemen hebben gezeten. De kans dat haar in die bus iets zou overkomen was aanwezig en dat zou gewoonweg niet mogen, dat is een verantwoordelijkheid van de chauffeur.
pi_83559082
Ouders hebben meteen de media opgezocht, dan kan het taxibedrijf ook niet anders doen dan de chauffeur meteen ontslaan...
Zeker gezien dat de chauffeur verder van onbesproken gedrag is vind ik het wel jammer allemaal. We maken allemaal wel eens een domme fout. Het is inderdaad snikheet.

Gisteren was ik met m'n vriend in Belgie en kon hij de autosleutel nergens meer vinden. Uiteindelijk bleek deze dus nog in het contact van de auto te zitten. We zaten al een tijd op een terrasje verderop. Ook heel dom, weet zeker dat je door het weer wat afwezig wordt.
pi_83559118
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Gia het volgende:

Misschien zat ze in een rolstoel? Die moeten echt achterin.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:13:51 #191
247705 IemandNiemand
pi_83559219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ouders hebben meteen de media opgezocht, dan kan het taxibedrijf ook niet anders doen dan de chauffeur meteen ontslaan...
Wat ik dus al de hele tijd zeg...

Gewoon een vervoersbedrijf wat zijn eigen reet aan het indekken is.
En toen was er niets!
pi_83559223
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gisteren was ik met m'n vriend in Belgie en kon hij de autosleutel nergens meer vinden. Uiteindelijk bleek deze dus nog in het contact van de auto te zitten. We zaten al een tijd op een terrasje verderop. Ook heel dom, weet zeker dat je door het weer wat afwezig wordt.
Ja, zo heb ik trillende handen, daarom word ik ook geen hartchirurg.

En zo ook met vergeetachtigheid: wordt dan geen buschauffeur voor invalide kindertjes.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:16:54 #193
247705 IemandNiemand
pi_83559263
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

En zo ook met vergeetachtigheid: wordt dan geen buschauffeur voor invalide kindertjes.
Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor op hem wachte.

Hij is zeker ook gelijk incompetent omdat hij mij vergeet voor zijn baan?
En toen was er niets!
pi_83559368
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:16 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor
Hier stopte ik met lezen. "Op kantoor" is natuurlijk niet hetzelfde als "uren zitten in een snikhete auto met de ramen dicht". En jij bent ook niet afhankelijk en kwetsbaar.
pi_83559376
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Als er trouwens geen sprake is van seksueel misbruik van het meisje (denk het niet), zou ik als ik die chauffeur was het ontslag aanvechten.
Maakt ie een goeie kans op.

En even over hartchirurgen: ook die maken helaas wel eens fouten, die mensenlevens kunnen kosten. Een hartchirurg moet het heel veel bonter maken dan deze chauffeur voor ze uit hun functie worden gezet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:23:34 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559379
quote:

[..]

Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor op hem wachte.

echt die vergelijkingen worden langzamerhand treurig.

Zoek de betekenins van nalatigheid eens op. Er zijn namelijk gradaties in fouten. En of de fout opzettelijk gemaakt wordt doet niet terzake.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:25:19 #197
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_83559409
quote:

[..]

Jij snapt echt het verschil tussen gelijk en gelijkwaardig niet hè?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:26:08 #198
247705 IemandNiemand
pi_83559419
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoek de betekenins van nalatigheid eens op. Er zijn namelijk gradaties in fouten. En of de fout opzettelijk gemaakt wordt doet niet terzake.
Zoek de betekenis van "Schijnheiligheid" is op.
Het vervoersbedrijf doet gewoon schijnheilig zodat ze geen rechtszaken krijgen en daarom maar een voor de rest goede werknemer ontslaan. It's all about the money baby. Jammer dat sommige mensen hier nog zo naïef zijn dat ze denken dat het ook echt gaat om de fout die de chauffeur gemaakt heeft en niet gewoon om de media.
En toen was er niets!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:26:21 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559422
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Als er trouwens geen sprake is van seksueel misbruik van het meisje (denk het niet), zou ik als ik die chauffeur was het ontslag aanvechten.
Maakt ie een goeie kans op.
Zoals ik gisteren al zei, denk ik van niet. De chauffeur is ernstig nalatig geweest.
quote:
En even over hartchirurgen: ook die maken helaas wel eens fouten, die mensenlevens kunnen kosten. Een hartchirurg moet het heel veel bonter maken dan deze chauffeur voor ze uit hun functie worden gezet.
Dat komt omdat er voor medisch personeel volledig andere regels gelden zoals de medische tuchtraad en dergelijke. En de roep om strengere concequenties is toch niet nieuw voor blunderartsen.

Iedereen begrijpt dat mensen fouten maken, maar sommige fouten hebben nu eenmaal meer impact dan anderen. Een volledig wilsonbekwaam meisje die onder jouw verantwoordelijkheid valt op een snikhete dag 3 uur lang vergeten in een auto is een zeer ernstige fout.
pi_83559436
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is jouw mening.
Nogmaals, als die chauffeur dit via het gerecht aanvecht maken die uit hoe nalatig het wel of niet is, en of het ontslag terecht is.
pi_83559441
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:26 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Zoek de betekenis van "Schijnheiligheid" is op.
Het vervoersbedrijf doet gewoon schijnheilig zodat ze geen rechtszaken krijgen en daarom maar een voor de rest goede werknemer ontslaan. It's all about the money baby. Jammer dat sommige mensen hier nog zo naïef zijn dat ze denken dat het ook echt gaat om de fout die de chauffeur gemaakt heeft en niet gewoon om de media.
Het is gewoon geen goede werknemer meer. Wat dacht je, zouden ouders nog met een gerust hart hun kinderen willen laten vervoeren door deze chauffeur? (Nog even los van de vraag of dat terecht is of niet). Die man is gewoon niet meer inzetbaar.
pi_83559447
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet.
Waarom niet? Overigens ben ik er niet voor dat hij ontslagen is, maar mocht hij dit soort grappen nog een keer uithalen, dan mag hij ergens anders solliciteren.
quote:
Dat komt omdat hartchirurgen schaarser zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:27:50 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559448
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is jouw mening.
Nogmaals, als die chauffeur dit via het gerecht aanvecht maken die uit hoe nalatig het wel of niet is, en of het ontslag terecht is.
Precies.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:28:50 #204
247705 IemandNiemand
pi_83559464
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:27 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het is gewoon geen goede werknemer meer. Wat dacht je, zouden ouders nog met een gerust hart hun kinderen willen laten vervoeren door deze chauffeur? (Nog even los van de vraag of dat terecht is of niet). Die man is gewoon niet meer inzetbaar.
Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is. Daarom heb ik al eerder in dit topic gezegd dat als het vervoersbedrijf serieus hierover was ze dan bussen zouden inzetten die een aantal technologische voordelen hebben. Dan gebeurt het ook niet bij iemand anders...
En toen was er niets!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:29:27 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_83559471
Ik zou om te beginnen eerst willen weten wat de chauffeur mankeerde : waarom werd hij onwel en hoe beroerd was hij er aan toe ?

Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren maar zoals al eerder is aangevoerd, zelfs ouders vergeten wel 's een kind in de auto.

Ik vind het ontslag op staande voet dan ook onterecht, dit had eerst goed uitgezocht moeten worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:29:43 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559478
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:28 schreef IemandNiemand het volgende:
Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is. Daarom heb ik al eerder in dit topic gezegd dat als het vervoersbedrijf serieus hierover was ze dan bussen zouden inzetten die een aantal technologische voordelen hebben. Dan gebeurt het ook niet bij iemand anders...
Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag of deze chauffeur nalatig is geweest.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:30:14 #207
247705 IemandNiemand
pi_83559488
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag of deze chauffeur nalatig is geweest.
Ik reageerde op KingOfMars en het heeft er weldegelijk mee te maken als je zijn reactie ook even leest.
En toen was er niets!
pi_83559495
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:27 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Waarom niet? Overigens ben ik er niet voor dat hij ontslagen is, maar mocht hij dit soort grappen nog een keer uithalen, dan mag hij ergens anders solliciteren.
Ben ik met je eens.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:30:45 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559500
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ik reageerde op KingOfMars en het heeft er weldegelijk mee te maken als je zijn reactie ook even leest.
Als je op mensen regaeert is het handig als je ze quote en doe niet zo aangebrand.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:31:26 #210
247705 IemandNiemand
pi_83559514
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je op mensen regaeert is het handig als je ze quote en doe niet zo aangebrand.
Excuses was vergeten meneer te quoten inmiddels gefixed. Bakje koffie om het goed te maken?
En toen was er niets!
pi_83559521
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:28 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is.
Dat kan, en die hebben dan ook een probleem.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:32:15 #212
247705 IemandNiemand
pi_83559531
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:31 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat kan, en die hebben dan ook een probleem.
Iets met voorkomen is beter dan genezen.. etc.
En toen was er niets!
pi_83559550
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Iets met voorkomen is beter dan genezen.. etc.
Natuurlijk is dat beter.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:34:06 #214
247705 IemandNiemand
pi_83559564
Dus als het bedrijf serieus was en dit ook echt zo hoog opvatten als dat ze de media willen laten doen geloven dan is er maar 1 oplossing:

Meneer in dienst houden en de bussen aanpassen zodat dit NOOIT meer kan gebeuren ook niet bij andere chauffeurs. Opgelost, Slotje.
En toen was er niets!
pi_83559598
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren maar zoals al eerder is aangevoerd, zelfs ouders vergeten wel 's een kind in de auto.
Beetje raar argument. Sommige ouders kunnen zich niet beheersen en slaan hun kinderen. Of nog erger. Dat praat toch niets goed van wat mensen die werken met kinderen doen?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:36:46 #216
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_83559607
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:34 schreef IemandNiemand het volgende:
Dus als het bedrijf serieus was en dit ook echt zo hoog opvatten als dat ze de media willen laten doen geloven dan is er maar 1 oplossing:

Meneer in dienst houden en de bussen aanpassen zodat dit NOOIT meer kan gebeuren ook niet bij andere chauffeurs. Opgelost, Slotje.
Want?
Mensen moeten gewoon nauwkeurig werken en dingen controleren.
pi_83559613
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:34 schreef IemandNiemand het volgende:

Oneens. Die meneer heeft gewoon pech gehad. Of het terecht of onterecht is, ouders zullen deze meneer nooit meer vertrouwen. Het is gewoon een wandelende slechte reclame voor het bedrijf. Mensen vervoeren is hun core business, gehandicapte kinderen vervoeren is een enorme verantwoordelijkheid, screw je dat up, dan is ontslag niet ondenkbaar.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:40:05 #218
247705 IemandNiemand
pi_83559658
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:36 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Oneens. Die meneer heeft gewoon pech gehad. Of het terecht of onterecht is, ouders zullen deze meneer nooit meer vertrouwen. Het is gewoon een wandelende slechte reclame voor het bedrijf. Mensen vervoeren is hun core business, gehandicapte kinderen vervoeren is een enorme verantwoordelijkheid, screw je dat up, dan is ontslag niet ondenkbaar.
Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.

Bij nader inzien; overdreven reageren is misschien een slechte woordkeuze. Maar alsnog eerst met het vervoersbedrijf praten dan pas de media als hun moeilijk doen.
En toen was er niets!
pi_83559683
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.
Wie weet vingen ze wel bot bij Connexion en werden ze afgewimpeld waardoor ze dan maar naar de media zijn gestapt. Wie weet. Dat is net zo'n aanname als jij die nu doet. Je weet helemaal niet of ze overdreven hebben gereageerd. Geloof me, elke ouder zou WITheet zijn als dit zijn kinderen overkwam. Of ze nou gehandicapt zijn of niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:42:52 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559704
quote:

[..]

Overdreven gereageerd

Nogmaals dit is geen gewoon meisje van 16 maar een zwaar gehandicapt kind wat zelf niets kan. Dit kind is gelet op de temperaturen deze week door het oog van de naald gekropen. In dit weer kan de temperatuur in auto's zonder problemen oplopen tot 80 graden en hoger.

Hoe zou JIJ het vinden als iemand die zegt de verantwoordelijkheid te nemen over iemand die je liefhebt deze persoon 3 uur lang in 80 graden achterlaat?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:44:41 #221
247705 IemandNiemand
pi_83559736
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:41 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Wie weet vingen ze wel bot bij Connexion en werden ze afgewimpeld waardoor ze dan maar naar de media zijn gestapt. Wie weet. Dat is net zo'n aanname als jij die nu doet. Je weet helemaal niet of ze overdreven hebben gereageerd. Geloof me, elke ouder zou WITheet zijn als dit zijn kinderen overkwam. Of ze nou gehandicapt zijn of niet.
Dat geloof ik best; tjah.. ik ben geen ouder dus misschien is het voor mij wat moeilijker om me in hun situatie te verplaatsen. Je vertrouwt immers de chauffeur. eerlijk gezegdt een moeilijke kwestie aan de enne kant denk ik..

Tjah best overdreven om gelijk maar iemand te ontslaan die man heeft ook een gezin etc..
Aan de andere kant denk ik; als ik een kind had zou ik ook willen zien dat er iets gebeurd.. moeilijk..
En toen was er niets!
pi_83559777
Als het zelf echt niets kan is het dan niet gewoon een plant op wieltjes. Als ze niet kan praten of bewegen, wat doe je dan op school, lijkt me echt saai dan. Wat leer je daar als zwaar gehandicapte. Tijd voor een google sessie.
pi_83559786
Ik vind het nog steeds een raar verhaal. Hoe kun je niet zien dat er een kind in je busje zit als je er uit stapt?

Dat valt toch op? Hoe kun je wel zo alert zijn dat je het juiste pilletje weet in te slikken maar niet dat je nog iemand in je bus hebt?
pi_83559802
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:47 schreef klausmeister het volgende:
Ik vind het nog steeds een raar verhaal. Hoe kun je niet zien dat er een kind in je busje zit als je er uit stapt?

Dat valt toch op? Hoe kun je wel zo alert zijn dat je het juiste pilletje weet in te slikken maar niet dat je nog iemand in je bus hebt?
Stress, misschien had ie diaree.
pi_83559817
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:48 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Stress, misschien had ie diaree.
Och, de zielepiet toch.
pi_83559879
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Overdreven gereageerd

Nogmaals dit is geen gewoon meisje van 16 maar een zwaar gehandicapt kind wat zelf niets kan. Dit kind is gelet op de temperaturen deze week door het oog van de naald gekropen. In dit weer kan de temperatuur in auto's zonder problemen oplopen tot 80 graden en hoger.

Hoe zou JIJ het vinden als iemand die zegt de verantwoordelijkheid te nemen over iemand die je liefhebt deze persoon 3 uur lang in 80 graden achterlaat?
Ik zou niet meteen naar de media stappen.
pi_83559905
quote:
UTRECHT - Het gaat naar omstandheden goed met het het verstandelijk beperkte meisje (16) uit Utrecht dat urenlang heeft vastgezeten in een snikhete bus. Dat heeft haar vader gezegd tegen RTV Utrecht.

Volgens hem heeft de gebeurtenis behoorlijk wat impact op zijn dochter gehad. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.

Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion vergat woensdag dat het meisje in de bus zat. Hij is op staande voet ontslagen.

NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje op bij haar ouderlijk huis om haar naar de Herderschêeschool in Utrecht te brengen, een school voor speciaal onderwijs.

Onderweg voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar zijn huis, parkeerde de bus, nam een pilletje en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zat.

Uren later begon het te dagen bij de man en reed hij het meisje naar school. De ouders reageerden furieus.

CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur donderdag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.

De school wil niet op het voorval reageren.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:55:09 #228
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83559910
Ben benieuwd wat er echt gebeurd is.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:56:49 #229
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_83559948
quote:

[..]

Kom op . Als jouw behandelend arts "even verstrooid en afwezig" is, vind jij het ook prima als hij je verkeerde been amputeert?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_83559996
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:55 schreef Sander het volgende:
Ben benieuwd wat er echt gebeurd is.
Het doet me denken aan het verhaal van die demente bejaarde dame die volgens haar zoon urenlang in de vrieskou had gestaan doordat de chauffeur haar niet naar binnen had gebracht.
Hij stond met verhaal en al in alle kranten, foto's erbij, verhalen over het inschakelen van een letseladvocaat enz.
Uiteindelijk belde de buurvrouw ook nog de krant om te zeggen dat die mevrouw helemaal niet uren buiten had gestaan, maar hooguit een half uurtje ofzo. Die chauffeur was nadat de media werd ingeschakeld ook meteen ontslagen.
pi_83560025
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:56 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Kom op . Als jouw behandelend arts "even verstrooid en afwezig" is, vind jij het ook prima als hij je verkeerde been amputeert?
Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed en is gebleken dat ze niet seksueel is misbruikt.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:02:34 #232
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_83560088
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou om te beginnen eerst willen weten wat de chauffeur mankeerde : waarom werd hij onwel en hoe beroerd was hij er aan toe ?

Ik vind het ontslag op staande voet dan ook onterecht, dit had eerst goed uitgezocht moeten worden.
En als een piloot nou even een pilletje neemt en op bed gaat liggen waardoor een A380 midden in Amsterdam neerklettert, was het dan ook menselijk?

Ik vind dit gewoon grof nalatig. De chauffeur zelf waarschijnlijk ook. Het is echt een hele stomme fout die verregaande gevolgen kan hebben. Op staande voet is niet meer dan normaal.
pi_83560105
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:02 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En als een piloot nou even een pilletje neemt en op bed gaat liggen waardoor een A380 midden in Amsterdam neerklettert, was het dan ook menselijk?

Ik vind dit gewoon grof nalatig. De chauffeur zelf waarschijnlijk ook. Het is echt een hele stomme fout die verregaande gevolgen kan hebben. Op staande voet is niet meer dan normaal.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:03:53 #234
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_83560125
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed
Dat is zijn geluk, want anders hadden ze hem van mij ook strafrechterlijk aan mogen pakken. Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:04:27 #235
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_83560138
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed en is gebleken dat ze niet seksueel is misbruikt.
Ander voorbeeld: je dokter perforeert tijdens een darmonderzoek je darm, darmsap loopt buik in, enorme ontstekingen, randje van de afgrond, twee weken IC en na twee maanden ben je wonderbaarlijk weer beter.

Dan moet je dus niet zeiken, want uiteindelijk ben je weer beter.

Fijn als jij dat tof vindt, maar 't hoeft mij niet te overkomen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_83560286
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.
Als een man uren alleen weg is geweest met een kind dat zich niet kan uiten ... en als excuus een of ander ongeloofwaardig verhaal heeft .... tja.

Beetje overdreven misschien, maar ik zou wel argwaan hebben.
pi_83560339
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat is zijn geluk, want anders hadden ze hem van mij ook strafrechterlijk aan mogen pakken. Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef KingOfMars het volgende:
Het meisje kan iig niet vertellen of ze al dan niet is misbruikt dus ik snap dat ze het uit willen sluiten. Seksueel misbruik van gehandicapten is een groot probleem namelijk (handig, stille slachtoffers...).
pi_83560856
quote:

[..]

Waar haal je trouwens vandaan dat het de ouders waren die naar de media zijn gestapt? Ik vind dat nergens terug...
pi_83561948
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Ander voorbeeld: je dokter perforeert tijdens een darmonderzoek je darm, darmsap loopt buik in, enorme ontstekingen, randje van de afgrond, twee weken IC en na twee maanden ben je wonderbaarlijk weer beter.

Dan moet je dus niet zeiken, want uiteindelijk ben je weer beter.

Fijn als jij dat tof vindt, maar 't hoeft mij niet te overkomen.
Nee, dit zijn allemaal flauwekul vergelijkingen.
En waar zeg ik dat je niet moet zeiken?

Het is alleen wel zo dat het meisje het goed maakt. Dus laten we niet met allemaal horror-verhalen ter vergelijking komen.
pi_83561993
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:40 schreef Redux het volgende:

[..]

Waar haal je trouwens vandaan dat het de ouders waren die naar de media zijn gestapt? Ik vind dat nergens terug...
Wat denk jij, dat het taxi-bedrijf dat heeft gedaan?
Tuurlijk niet, die houden hun naam ook graag hoog, en gaan niet de media inlichten dat ze een chauffeur ontslagen hebben en wat voor slechs die wel niet gedaan heeft.
pi_83562066
quote:

[..]

Nee hoor, de chauffeur kan nu zelf naar het gerecht stappen ivm z'n ontslag, en die kunnen een onderzoek instellen en kijken hoe nalatig de chauffeur is geweest en of het ontslag normaal is.
pi_83562151
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor, de chauffeur kan nu zelf naar het gerecht stappen ivm z'n ontslag, en die kunnen een onderzoek instellen en kijken hoe nalatig de chauffeur is geweest en of het ontslag normaal is.
Dat is idd zijn goed recht.
pi_83562215
quote:

[..]

Om de vergelijking te laten kloppen zou het vliegtuig eerst moeten landen, de piloot zou uitstappen de passagiers in het vliegtuig laten zitten. De chauffeur is immers ook niet uit een rijdende auto gesprongen met het meisje erin.

Daarnaast is het zo dat de verantwoordelijkheid en opleidingsniveau van een piloot tig malen groter is dan een chauffeur van een gehandicaptenbus.

Het is zelfs zo dat die verantwoordelijkheid zo groot is, dat er in een A380 altijd een copiloot aanwezig moet zijn.

Manke vergelijking dus.

Zit er eigenlijk een airco in die busjes? Anders zou de chauffeur nog kunnen aanvoeren dat hem geen veilige werkplek is geboden en hij (onder meer) daardoor niet helder kon nadenken.

En ja...die arbo regels gaan heel ver...Negeren rood sein niet altijd verwijtbaar *PDF*
pi_83562309
Zou inderdaad best kunnen dat er geen airco in dat busje zat. Zie je echt wel vaker bij die busjes.
Dat is met dit weer niet prettig voor een chauffeur, én z'n passagiers.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:35:57 #245
78780 deedeetee
pi_83562352
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:36 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Beetje raar argument. Sommige ouders kunnen zich niet beheersen en slaan hun kinderen. Of nog erger. Dat praat toch niets goed van wat mensen die werken met kinderen doen?
Die ouders ontsla je toch ook niet op staande voet van het ouderschap door hun andere kinderen weg te halen omdat ze een kind per ongeluk in de auto hebben vergeten ?
Het komt gewoon voor dat je vergeet dat er nog iemand in de auto zit.

Wat heeft dat overgens met het mishandelen van kinderen te maken ? Merkwaardige vergelijking. Vergeten en actief mishandelen zijn IMO 2 heel andere zaken.

De man was ziek, kon ff niet helder meer nadenken. Was wellicht ook wat in de war en had niet in de gaten dat hij nog een passagier bij zich had die hij eerst ergens moest afzetten.
Het kán zo gebeurt zijn.
pi_83562434
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou inderdaad best kunnen dat er geen airco in dat busje zat. Zie je echt wel vaker bij die busjes.
Dat is met dit weer niet prettig voor een chauffeur, én z'n passagiers.
Wat maakt het uit of er wel of geen airco in de bus aanwezig is.
Als de sleutel uit het contactslot word gehaald draait de airco toch niet..........
pi_83562496
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef danilel het volgende:

[..]

Als de sleutel uit het contactslot word gehaald draait de airco toch niet..........
Ik heb het over de situatie ervoor, met airco zou de chauffeur misschien niet onwel zijn geworden.
pi_83562510
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef danilel het volgende:

[..]

Je snapt het niet.
pi_83562678
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
quote:
door feiten en gevolgen getroffen (sepotcode 52).
De zaak van de vergeten baby
quote:
‘Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet kan begrijpen hoe iemand zijn eigen kind kan vergeten. Het wachten op mijn beslissing is verschrikkelijk voor hen, maar voel ik ook als een onbedoelde soort vergelding. En toch, als ik diep graaf, komt de zaak heel dichtbij. Ga jezelf maar na: je sluit het traphekje per ongeluk niet af of laat een open fles chloor op het aanrecht staan...’
pi_83562721
quote:

[..]

Wat een domme vergelijking.

Jouw baas zette niet jouw leven op het spel door jou te vergeten, daarnaast heeft jouw baas nog wel andere dingen aan het hoofd, terwijl de enige taak van zo'n chauffeur is om alle passagiers veilig naar de plaats van bestemming te vervoeren.

Dat het uiteindelijk goed is afgelopen doet helemaal niet ter zake, het is grove nalatigheid. Ik neem aan dat een vrachtwagenchauffeur die vergeet zijn lading vast te zetten en lading verliest ook ontslagen wordt, ook al zou het niet direct dodelijke slachtoffers tot gevolg hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 10:49:15 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83562766
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
[..]

[..]
De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....
pi_83562784
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]

[..]
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 10:52:16 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83562875
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.
De chauffeur wordt ook niet vervolgd....
pi_83562965
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....
Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.

Bij Connexxion vinden ze dat zulke fouten maken niet kan, ook al ben je verder al 12 jaar meer dan een capabele werknemer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 10:56:50 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83563005
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.
Dat klopt, echt kan je werkgever je voor zulke fouten wel ontslaan.
quote:
Bij Connexxion vinden ze dat zulke fouten maken niet kan, ook al ben je verder al 12 jaar meer dan een capabele werknemer.
En terecht, want dit soort fouten zou je niet MOETEN maken. Ook als ouders niet. Die ouders zijn ook gestraft door het verlies van een kind waarbij we gemakshalve aannemen dat het geen opzet was.
pi_83563400
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb het over de situatie ervoor, met airco zou de chauffeur misschien niet onwel zijn geworden.
Op die manier, okeej
pi_83563477
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die ouders ontsla je toch ook niet op staande voet van het ouderschap door hun andere kinderen weg te halen omdat ze een kind per ongeluk in de auto hebben vergeten ?
Het komt gewoon voor dat je vergeet dat er nog iemand in de auto zit.
Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.
quote:
Wat heeft dat overgens met het mishandelen van kinderen te maken ? Merkwaardige vergelijking. Vergeten en actief mishandelen zijn IMO 2 heel andere zaken.
K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.
quote:
De man was ziek, kon ff niet helder meer nadenken. Was wellicht ook wat in de war en had niet in de gaten dat hij nog een passagier bij zich had die hij eerst ergens moest afzetten.
Het kán zo gebeurt zijn.
Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:24:06 #258
78780 deedeetee
pi_83563900
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.
[..]

K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.
[..]

Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.

Ik ben wel 's vergeten om een baby de fles te geven, kind sliep gewoon lekker door en ik was zo druk met iets bezig dat ik helemaal vergat op de tijd te letten
Heb ook wel 's een ander kind vergeten van school te halen. Die kleuter ging toen aan de wandel en ik heb doodsangsten uitgestaan voor ik haar weer terug vond

Sommige mensen vergeten wel 's wat........ niemand is volmaakt
quote:
Wat heeft dat er nu mee te maken ? Dat is alweer iets heel anders.
pi_83564377
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.

Ik ben wel 's vergeten om een baby de fles te geven, kind sliep gewoon lekker door en ik was zo druk met iets bezig dat ik helemaal vergat op de tijd te letten
Heb ook wel 's een ander kind vergeten van school te halen. Die kleuter ging toen aan de wandel en ik heb doodsangsten uitgestaan voor ik haar weer terug vond

Sommige mensen vergeten wel 's wat........ niemand is volmaakt
Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:05:10 #260
78780 deedeetee
pi_83565449
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:37 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.
pi_83565477
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jij laat je liever opereren door een willekeurige buurman of zo?
pi_83565861
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat denk jij, dat het taxi-bedrijf dat heeft gedaan?
Tuurlijk niet, die houden hun naam ook graag hoog, en gaan niet de media inlichten dat ze een chauffeur ontslagen hebben en wat voor slechs die wel niet gedaan heeft.
Ah, 't is een aanname
pi_83565887
quote:

[..]

Je snapt het begrip 'beroep' niet helemaal he?
pi_83566031
quote:

[..]

Google eens op 'garantenstellung'
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:25:11 #265
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83566201
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:20 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Google eens op 'garantenstellung'
Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maar

pi_83566284
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maar

[ afbeelding ]
Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:35:07 #267
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83566503
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 juli 2010 @ 12:35:34 #268
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_83566521
UPDATE
quote:
Achtergelaten 'busmeisje' maakt het goed
UTRECHT - Het gaat naar omstandheden goed met het het verstandelijk beperkte meisje (16) uit Utrecht dat urenlang heeft vastgezeten in een snikhete bus. Dat heeft haar vader gezegd tegen RTV Utrecht.

Volgens hem heeft de gebeurtenis behoorlijk wat impact op zijn dochter gehad. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.

Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion vergat woensdag dat het meisje in de bus zat. Hij is op staande voet ontslagen.

NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje op bij haar ouderlijk huis om haar naar de Herderschêeschool in Utrecht te brengen, een school voor speciaal onderwijs.

Onderweg voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar zijn huis, parkeerde de bus, nam een pilletje en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zat.

Uren later begon het te dagen bij de man en reed hij het meisje naar school. De ouders reageerden furieus.

CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur donderdag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.

De school wil niet op het voorval reageren.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_83566578
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:54:13 #270
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83567105
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:37 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.
Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?
pi_83567106
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:55:37 #272
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_83567158
Triest, hij wordt ziek en maakt daardoor een fout en krijgt accuut ontslag. Zielig bedrijf dat Connexxion...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83567242
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Triest, hij wordt ziek en maakt daardoor een fout en krijgt accuut ontslag. Zielig bedrijf dat Connexxion...
Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.
pi_83567305
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?
Als je met mensen werkt wordt er gewoon van je verwacht dat je dat een beetje fatsoenlijk doet.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:02:26 #275
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_83567373
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.
Ja, maar dat is verder niet relevant. Mensen maken soms fouten die andere mensen het leven kosten. Dat is inherent aan sommige beroepen. Hier is verder niks gebeurd en is er nog sprake van verzachtende omstandigheden omdat de man ziek werd.

Maar ik snap wel dat het tokkievolk behoefte heeft aan een lynchpartij, er moet altijd iemand boeten natuurlijk
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:04:12 #276
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83567428
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:00 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Als je met mensen werkt wordt er gewoon van je verwacht dat je dat een beetje fatsoenlijk doet.
Natuurlijk hoor, maar waarom wordt een arts die blundert met de dood tot gevolg niet op staande voet ontslagen, maar deze taxichauffeur in een situatie waarin er niets ernstigs is gebeurd wel? Zou je dat geen klassenjustitie noemen?
pi_83567501
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ja, maar dat is verder niet relevant. Mensen maken soms fouten die andere mensen het leven kosten. Dat is inherent aan sommige beroepen. Hier is verder niks gebeurd en is er nog sprake van verzachtende omstandigheden omdat de man ziek werd.
De chauffeur heeft een aantal fouten gemaakt, in de 1e plaats had hij het meisje niet moeten vergeten, daarnaast had hij connexxion moeten bellen dat hij ziek was en vervangend vervoer moeten regelen.
Dat er verder niks met het meisje is gebeurd is maar goed voor de chauffeur, anders zat de chauffeur in nog grotere problemen.
quote:
Maar ik snap wel dat het tokkievolk behoefte heeft aan een lynchpartij, er moet altijd iemand boeten natuurlijk
pi_83567534
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk hoor, maar waarom wordt een arts die blundert met de dood tot gevolg niet op staande voet ontslagen, maar deze taxichauffeur in een situatie waarin er niets ernstigs is gebeurd wel? Zou je dat geen klassenjustitie noemen?
En jij hebt een VVD-mentaliteit?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:09:27 #279
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83567606
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:07 schreef klausmeister het volgende:

[..]

En jij hebt een VVD-mentaliteit?
Dat ís de VVD-mentaliteit. De mentaliteit waarbij de nomenklatoera wegkomt met erntsige vergrijpen waar de gewone man naar de Goelag moet, lijkt me eerder een PvdA-mentaliteit.
pi_83567619
quote:

[..]

Wil je zeggen dat bij beide beroepen de kans op een dergelijke fout gelijkwaardig is?
pi_83567660
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat ís de VVD-mentaliteit.
Meer een SP-mentaliteit.

Je snapt toch ook wel dat er minder artsen dan chauffeurs zijn?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:18:06 #282
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83567914
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:10 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Meer een SP-mentaliteit.

Je snapt toch ook wel dat er minder artsen dan chauffeurs zijn?

Noblesse oblige, zoek het eens op.
pi_83568132
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:15 schreef Redux het volgende:

[..]

Ah, 't is een aanname
Hoe moet de media er dan achter zijn gekomen?
Vertel eens.
pi_83568226
quote:

[..]

We hebben hier te maken met klassenjustitie in het burgelijke recht, je vergelijk met een blunderende arts gaat daarom niet op.
pi_83568239
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:18 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Noblesse oblige, zoek het eens op.
Arts zijn is gewoon moeilijker werk dan chauffeur zijn.
pi_83568259
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe moet de media er dan achter zijn gekomen?
Vertel eens.
Ik weet het niet, maar ik doe dan ook geen gissingen/aannames of ik ga dan ook niet roepen dat de ouders van het kind het verhaal in de media hebben gebracht.
pi_83568313
Ontslag op staande voet is wel een erg heftige maatregel maar onderzoek naar hoe dit heeft kunnen gebeuren en of deze man nog wel geschikt is voor zijn werk zou zeker op zijn plaats zijn.

Dat die ouders naar de media gestapt zijn snap ik dan wel weer. Er worden zo enorm veel fouten gemaakt in het gehandicaptenvervoer! MissyB mag dan flink flippen in dit topic maar als je haar reacties leest geeft zij ook meerdere voorbeelden van de problemen waarmee ouders te maken krijgen binnen dit systeem en de problemen die daardoor ontstaan. Meestal lopen die dingen met een sisser af maar als je kind er aan had kunnen overlijden zou voor mij de maat ook zeker vol zijn geweest.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83568333
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:26 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar ik doe dan ook geen gissingen/aannames of ik ga dan ook niet roepen dat de ouders van het kind het verhaal in de media hebben gebracht.
Dat is vrijwel zeker, omdat zo'n taxibedrijf niet slecht in de picture wilt.
Ook zal de chauffeur zelf het niet gemeld hebben.
De school wilt geen commentaar geven....

Blijft er weinig over, niet......?
pi_83568373
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is vrijwel zeker, omdat zo'n taxibedrijf niet slecht in de picture wilt.
Ook zal de chauffeur zelf het niet gemeld hebben.
De school wilt geen commentaar geven....

Blijft er weinig over, niet......?
Ik doe daar geen aannames in.
pi_83568465
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ontslag op staande voet is wel een erg heftige maatregel maar onderzoek naar hoe dit heeft kunnen gebeuren en of deze man nog wel geschikt is voor zijn werk zou zeker op zijn plaats zijn.

Dat die ouders naar de media gestapt zijn snap ik dan wel weer. Er worden zo enorm veel fouten gemaakt in het gehandicaptenvervoer! MissyB mag dan flink flippen in dit topic maar als je haar reacties leest geeft zij ook meerdere voorbeelden van de problemen waarmee ouders te maken krijgen binnen dit systeem en de problemen die daardoor ontstaan. Meestal lopen die dingen met een sisser af maar als je kind er aan had kunnen overlijden zou voor mij de maat ook zeker vol zijn geweest.
Dan hadden de ouders meteen een gerechtelijke stappen moeten ondernemen na dit gebeurde ipv naar de media te stappen. Dat is de manier om problemen aan het daglicht te stellen en er iets aan te doen.

Nu is de chauffeur ontslagen en klopt conexxion zichzelf op de borst.
De chauffeur wordt nu alleen door het slijk gehaald en door de media in te lichten zullen heel wat mensen in zijn omgeving weten wie het is. Die zal niet met een prettig gevoel thuis op de bank zitten.
pi_83568512
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan hadden de ouders meteen een gerechtelijke stappen moeten ondernemen na dit gebeurde ipv naar de media te stappen. Dat is de manier om problemen aan het daglicht te stellen.

Nu is de chauffeur ontslagen en klopt conexxion zichzelf op de borst.
De chauffeur wordt nu alleen door het slijk gehaald en door de media in te lichten zullen heel wat mensen in zijn omgeving weten wie het is. Die zal niet met een prettig gevoel thuis op de bank zitten.
lekker, al die aannames.
pi_83568574
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:34 schreef Redux het volgende:

[..]

lekker, al die aannames.
Heb je nog wat anders te zeggen?

Ik quote nota bene iemand die het zegt te begrijpen dat de ouders de media hebben ingelicht.
pi_83568692
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je nog wat anders te zeggen?

Ik quote nota bene iemand die het zegt te begrijpen dat de ouders de media hebben ingelicht.
Ik snap gewoon niet waarom je de chauffeur als slachtoffer in dit verhaal weg zet. Het is de omgedraaide wereld. Het had slecht kunnen aflopen voor het meisje en daar heeft de chauffeur geluk bij. Maar het is en blijft de chauffeur in dit verhaal die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, de ouders of connexxion. De chauffeur was volledig verantwoordelijk voor het meisje, vooral gezien haar toestand.
pi_83568871
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:39 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet waarom je de chauffeur als slachtoffer in dit verhaal weg zet. Het is de omgedraaide wereld. Het had slecht kunnen aflopen voor het meisje en daar heeft de chauffeur geluk bij. Maar het is en blijft de chauffeur in dit verhaal die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, de ouders of connexxion. De chauffeur was volledig verantwoordelijk voor het meisje, vooral gezien haar toestand.
Dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk, maar het is de vraag of alles aan de chauffeur te wijten is. Een onderzoek lijkt me niet meer dan normaal. Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.
Laat daar maar een onderzoek naar komen, ipv zoals de ouders naar de media te stappen zodat die man bij voorbaat al alle schuld in de schoenen krijgt. Er ligt net zo goed verantwoordelijkheid bij het vervoersbedrijf en dmv ontslag maken ze zich er makkelijk vanaf.

Ik hoop dat de chauffeur zelf bij het gerecht aanklopt en dat deze hele situatie wordt onderzocht, en dat ie niet al verbitterd en lamgeslagen op de bank zit. Want je zult zien dat zijn omgeving hem nu ook met de nek aankijkt. Dát vind ik een hele zware straf.
pi_83568998
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk, maar het is de vraag of alles aan de chauffeur te wijten is. Een onderzoek lijkt me niet meer dan normaal. Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.
Laat daar maar een onderzoek naar komen, ipv zoals de ouders naar de media te stappen zodat die man bij voorbaat al alle schuld in de schoenen krijgt. Er ligt net zo goed verantwoordelijkheid bij het vervoersbedrijf en dmv ontslag maken ze zich er makkelijk vanaf.
Hoe had connexxion in dit geval moeten handelen volgens jou? De man heeft niemand over z'n ziek-zijn ingelicht.
quote:
Ik hoop dat de chauffeur zelf bij het gerecht aanklopt en dat deze hele situatie wordt onderzocht, en dat ie niet al verbitterd en lamgeslagen op de bank zit. Want je zult zien dat zijn omgeving hem nu ook met de nek aankijkt. Dát vind ik een hele zware straf.
Ah gossie, de arme ziel.
Nogmaals, je zet de chauffeur hier weer neer als slachtoffer, terwijl hij degene was die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, niet de ouders of connexxion.
pi_83569200
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe had connexxion in dit geval moeten handelen volgens jou? De man heeft niemand over z'n ziek-zijn ingelicht.
Ja, waarschijnlijk omdat ie was vergeten dat dat meisje nog in z'n bus zat. Als je klaar bent met je route hoef je je niet ziek te melden als je je niet lekker voelt.
Zou goed kunnen dat ie dat dacht.
quote:
Ah gossie, de arme ziel.
Nogmaals, je zet de chauffeur hier weer neer als slachtoffer, terwijl hij degene was die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, niet de ouders of connexxion.
Het lijkt er in dit hele topic op dat jij er van uit gaat dat ie het expres heeft gedaan ofzo. Alsof ie wel wist dat ze er in zat, maar geen zat haar thuis te brengen, maar eerst even op bed wilde gaan liggen. Zó reageer jij.
Verder lijkt het erop dat jij precies weet wat er allemaal gebeurd is, was je erbij ofzo? Lag je ook in die bus?
Een onderzoek naar zo'n incident is nooit verkeerd, wat raar dat jij dat wel vindt.
pi_83569437
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk omdat ie was vergeten dat dat meisje nog in z'n bus zat. Als je klaar bent met je route hoef je je niet ziek te melden als je je niet lekker voelt.
Zou goed kunnen dat ie dat dacht.
Nou dan. Jij roept toch dat er een onderzoek moet komen omdat 'het nog maar de vraag is of alles aan de chauffeur te wijten is' en ' Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.' (terwijl ik zelf dit soort vervoer een aantal maanden als vakantiebaan heb gedaan ). Dus hoe zou dan uit een onderzoek moeten blijken dat het bij connexion fout is gegaan?
quote:
Het lijkt er in dit hele topic op dat jij er van uit gaat dat ie het expres heeft gedaan ofzo. Alsof ie wel wist dat ze er in zat, maar geen zat haar thuis te brengen, maar eerst even op bed wilde gaan liggen. Zó reageer jij.
Verder lijkt het erop dat jij precies weet wat er allemaal gebeurd is, was je erbij ofzo? Lag je ook in die bus?
Nee, er zijn hier mensen die het niet erg vinden wat de chauffeur heeft gedaan, dat er verzachtende omstandigheden waren (hij was ziek) en dat fouten als deze gemaakt moeten kunnen worden.Jij doet bijna alsof de chauffeur hier het slachtoffer is.
Daar reageer ik op, zulke uitspraken irriteren me.
quote:
Een onderzoek naar zo'n incident is nooit verkeerd, wat raar dat jij dat wel vindt.
Zie m'n vraag hierboven.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:00:43 #298
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83569612
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:26 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Arts zijn is gewoon moeilijker werk dan chauffeur zijn.
So what? Een arts is ook veel beter opgeleid, en zich veel meer bewust van zijn grote verantwoordelijkheid. Overigens worden er door artsen blunders gemaakt die de stupiditeit van deze zo mogelijk nog overtreffen (opereren verkeerde/weghalen verkeerde orgaan/onder invloed diagnoses stellen etc etc).
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:01:42 #299
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83569662
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:25 schreef Redux het volgende:

[..]

We hebben hier te maken met klassenjustitie in het burgelijke recht, je vergelijk met een blunderende arts gaat daarom niet op.

Artsen kunnen niet ontslagen worden ofzo?
pi_83569778
De chauffeur is in dienst bij Conexxion, hij werkt niet voor zichzelf. Zij zijn z'n werkgever.
Fijn dat jij nooit problemen had toen jij als chauffeur bij een vervoersbedrijf werkte, maar veel mensen hebben wel klachten over de organisatie.

Als de chauffeur dus voor zichzelf werkt liggen fouten altijd bij hemzelf, maar dat is in dit geval niet zo en jij kent de situatie noch zoals ik hem ken dus een onderzoek is bij dit incident nooit verkeerd.
Dan kan onderzocht worden of het aan de chauffeur is te wijten of ook aan de organisatie.

En ben het nu een beetje zat, ik val in herhaling.
pi_83569894
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Artsen kunnen niet ontslagen worden ofzo?
In het geval van een blunderende arts waarbij een patient om het leven komt heb je te maken met klassenjustitie in het strafrecht. De klassenjustitie houdt dan in dat minder daadkrachtigen bij eenzelfde vergrijp zwaarder gestraft zouden worden.

In het geval van ontslag -zoals bij deze chauffeur- heb je te maken met klassenjustitie in het burgelijke recht en dus een conflict tussen werkgevers en werknemers en waarbij een beslissing meestal in het voordeel van de meest vermogende partij valt.

Daarom is een vergelijk tussen dit voorval en het voorval van een blunderende arts niet correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')