abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:06 #101
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83546418
Ach, er zijn zelfs weleens ouders die hun kind in de auto vergeten. Ook maar ontslaan, op staande voet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_83546426
Geef gelijk toe dat ik misschien doordraaf maar juist als ouder van zo n soort kind moet je al veel zorg uit handen geven wat je liever niet doet want niemand kent je kind zo goed als jij zelf.
chauffeurs bv, geloof dat mn zoon aan zn 7e chauffeur toe is dit jaar, 1 daarvan heeft hem zelfs uit de bus gezet bij een hele drukke straat met loop maar naar huis jong(niet zeiken dat ik te laat was want na onderzoek is gebleken bus was ruim 9 minuten te vroeg zonder mij te verwittigen)
Mijn zoon weet niet eens waar zn huis is!
Dit is nu een incident in jullie optiek misschien maar voor ouders van kinderen die afhankelijk zijn van speciaal vervoer is dit het zoveelste incident.
Dit vervoer word veelal gedaan door huisvrouwen en vutters vaak zonder ehbo diplomaas of wat dan ook.
Deze categorie mensen is niet geschikt om door jan rap en zn moer vervoerd te worden.
Daar zou ook eens meer naar gekeken moeten worden.
En ja met alle liefde van de hele wereld bracht ik mn zoon ook liever zelf naar school maar met nog een kind in de buurt op school en beide kinderen op tijd op school moeten zijn ook van de schoolinspectie heb je geen keus
En vanuit PGB mag dit vervoer niet uit betalen alleen de evt begeleiding.
pi_83546430
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
Voor zoveel het boeit, in ieder geval geen persoons- of groepsvervoer chaffeur.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:32 #104
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_83546442
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?

De man haalt z'n passagiers sochtends van huis af en brengt ze naar de locatie, smiddags weer andersom, worden ze van locatie opgehaald en thuis afgeleverd.
En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.
En toen was er niets!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:02:59 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546452
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.

Net als jij op staande voet ontslagen zou worden wegens een hoogoplopend issue met je werkgever.
pi_83546528
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.
Dus niet alleen is de man het meisje in de bus vergeten, hij is ook z'n ritten daarna vergeten te doen?

Het is gewoon een chaffeur die per dag 3/4 uur werkt, sochtends brengt ie kinderen naar school, smiddags weer naar huis.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:21:10 #107
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546537
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:59 schreef Redux het volgende:

[..]

Je snapt het niet Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.

Daarnaast nog even de opmerking: al zijn het 10.000 man die hij vervoerd heeft, of 5.000 voor mijn part, dan nog is het vrij schraal dat zo'n man wordt afgerekend op een tiende procent van zijn werk, terwijl de gevolgen relatief gezien wel meevallen.

Ter vergelijking: een vrachtwagenchauffeur die blikschade of lichte verwondingen rijdt (wat ook psychologische gevolgen kan hebben voor hem en het slachtoffer) komt er in de regel vanaf met een boete voor artikel 5. Wanneer hij iemand doodrijdt door nalatigheid komt Justitie echter met een aanmerkelijk zwaardere strafeis. Kortom: de gevolgen moeten wel in ogenschouw genomen worden. Dat doet niets aan de blunder van de man af, maar lijkt me wel meewegen in het besluit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83546586
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.

Net als jij op staande voet ontslagen zou worden wegens een hoogoplopend issue met je werkgever.
Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,

Die vergelijking klopt verder niet. Ten eerste moet een issue eerst escaleren voor ontslag een optie is. Daarbij is er dan een onwerkbare situatie.

Maar goed, eens zullen we het niet worden .
pi_83546628
Kan gebeuren zoiets, beste man zal het niet expres hebben gedaan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83546703
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:58 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.

Als hij iemand anders vergeten was dan had diegene wel gezegd "uh meneer waar gaat u naartoe, dit is verkeerd hoor" en zei de chauffeur "sorry je hebt gelijk, ik ga weer terug" en was heel dit nooit in het nieuws gekomen.
Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.
pi_83546761
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.
simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.
quote:
Daarnaast nog even de opmerking: al zijn het 10.000 man die hij vervoerd heeft, of 5.000 voor mijn part, dan nog is het vrij schraal dat zo'n man wordt afgerekend op een tiende procent van zijn werk, terwijl de gevolgen relatief gezien wel meevallen.

Ter vergelijking: een vrachtwagenchauffeur die blikschade of lichte verwondingen rijdt (wat ook psychologische gevolgen kan hebben voor hem en het slachtoffer) komt er in de regel vanaf met een boete voor artikel 5. Wanneer hij iemand doodrijdt door nalatigheid komt Justitie echter met een aanmerkelijk zwaardere strafeis. Kortom: de gevolgen moeten wel in ogenschouw genomen worden. Dat doet niets aan de blunder van de man af, maar lijkt me wel meewegen in het besluit.
Tsja, heel leuk allemaal, maar het is grove nalatigheid en daar mag de man op staande voet voor ontslagen worden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:26:38 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546769
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,
Dat kan.
quote:
Die vergelijking klopt verder niet. Ten eerste moet een issue eerst escaleren voor ontslag een optie is. Daarbij is er dan een onwerkbare situatie.
Ontslag op staande voet is mogelijk zodra er voor de werkgever een situatie ontstaat waarbij de gedragingen of eigenschappen van de medewerker zodanig zijn dat van de werkgever redelijkerwijze niet verlangd kan worden dat deze de arbeidsovereenkomst laat voortduren.

Ik denk dat de rechter in dit geval zal oordelen dat die situatie inderdaad ontstaan is. Daar heb ik op gereageerd. Dat anderen er een moreel vraagstuk van willen maken kan ik niet helpen.
pi_83546793
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Sachertorte het volgende:
Ach, er zijn zelfs weleens ouders die hun kind in de auto vergeten. Ook maar ontslaan, op staande voet.
Je kunt een ouder toch niet ontslaan.
pi_83546882
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:
Geniaal, al die mensen hier. Je doet het al twaalf jaar goed, bent van onbesproken gedrag, en maakt doordat je jezelf helemaal niet goed voelt een fout, en je wordt meteen compleet afgeschoten. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardst staan te janken als ze zelf door zoiets hun baan zouden verliezen .

Wees verdomme blij dat het voor het kind relatief goed is afgelopen. Die man heeft z'n schrikmomentje echt wel gehad. Maar nee hoor, er moeten meteen weer sancties volgen en mensen moeten met het vingertje kunnen wijzen.
Natuurlijk vingertje wijzen. Het is overduidelijk z'n eigen schuld. Je kunt je er niet van afmaken met "oeps vergeten" tegenover je baas.
quote:
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond? _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo .
3 uur in een snikhete auto ... en dat met een relatief klein lichaam.
pi_83546952
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Je kunt een ouder toch niet ontslaan.
Nou, laatst was toch in het nieuws dat er een x aantal kinderen elk jaar in auto's stikken? Kun je zien als een soort van ontslag..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:30:54 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83547007
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:28 schreef klausmeister het volgende:
en dat met een relatief klein lichaam.
Kind is 16 he
pi_83547035
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Ik denk dat de rechter in dit geval zal oordelen dat die situatie inderdaad ontstaan is. Daar heb ik op gereageerd ...
Dat heb ik inderdaad gemist.
pi_83547098
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kind is 16 he
ok dat heb ik niet gelezen
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:33:14 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547132
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Redux het volgende:

[..]

simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.
En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.
Zerg schreef:
pi_83547198
Hier word het gehandicaptenvervoer niet door connexxion geregeld maar door een lokaal taxibedrijfSoms zetten ze touringcars in zoals bij mijn zoon die nu naar lagere school gaat.
Daarvoor dus de mkd en de kdcs zetten ze busjes in.
Smorgens worden de kinderen opgehaald van huis door de chauffeur, een klein busje heeft zo n 8 kinderen die veelal naar een zelfde locatie gaan.
gebeurt zelden dat kinderen naar 8 verschillende locaties gaan want zoveel specifieke scholen zijn er dus echt niet.
Dus een chauffeur die kinderen vervoert rijdt inderdaad nooit langer dan 3-4 uur per dag!
Smorgens haalt hij ze op, rijdt naar school levert daar de zwik af en gaat naar centrale of naar huis.
S middags idem, eerst naar school , laadt zn kinderen in en levert ze af.
dat deze man na de ochtendrit nog een meisje in de auto heeft zitten en zoals het bericht gesteld is, mag en kan niet gebeuren..
Nogmaals, dit soort ritten worden vaak gedaan door parttimers en men rijdt dus echt niet de hele dag en al zeker geen tig duizenden kinderen
pi_83547280
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:

En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond? _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo .
quote:
omdat hij een gehandicapt meisje bijna een halve dag in een dichte bus heeft laten zitten.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)passagier-in-bus.xml

Een halve dag is gewoon 4 uur hoor
pi_83547326
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.
daarom kunnen ook alleen de echte bikkels chauffeur worden.

en deze meneer uit de OP gaat omlaag in zijn bikkelheid ......

triest voor hem maar zo werkt het echte leven
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:37:10 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547343
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:34 schreef missyB het volgende:
Hier word het gehandicaptenvervoer niet door connexxion geregeld maar door een lokaal taxibedrijfSoms zetten ze touringcars in zoals bij mijn zoon die nu naar lagere school gaat.
Daarvoor dus de mkd en de kdcs zetten ze busjes in.
Smorgens worden de kinderen opgehaald van huis door de chauffeur, een klein busje heeft zo n 8 kinderen die veelal naar een zelfde locatie gaan.
gebeurt zelden dat kinderen naar 8 verschillende locaties gaan want zoveel specifieke scholen zijn er dus echt niet.
Dus een chauffeur die kinderen vervoert rijdt inderdaad nooit langer dan 3-4 uur per dag!
Smorgens haalt hij ze op, rijdt naar school levert daar de zwik af en gaat naar centrale of naar huis.
S middags idem, eerst naar school , laadt zn kinderen in en levert ze af.
dat deze man na de ochtendrit nog een meisje in de auto heeft zitten en zoals het bericht gesteld is, mag en kan niet gebeuren..
Nogmaals, dit soort ritten worden vaak gedaan door parttimers en men rijdt dus echt niet de hele dag en al zeker geen tig duizenden kinderen
Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
Zerg schreef:
pi_83547400
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

5 personen is 10 ritjes zeg je?

Je rijdt een route waarbij je kinderen ophaalt en die dan in 1 keer naar het verblijf of de school rijdt. De route is afgestemd op de kids die redelijk bij elkaar wonen om te voorkomen dat je stad en land af moet rijden. Smiddags haal je de kinderen weer op van school en lever je ze volgens een route weer thuis af.

Ja, ik snap dat zulke dingen errug moeilijk zijn om zelf te verzinnen.
pi_83547439
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
wat een figuur zeg
pi_83547558
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:25 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.
Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.

Als chaffeur vergeet je een persoon in je bus niet, en zeker niet een halve(!!) dag!
Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech! En het gebeurt jou nooit dat je een tijdje nadat je iets moest doen opeens bedenkt dat je het toch niet zeker weet en van jezelf schrikt en even gaat kijken of je datgene wel gedaan hebt? Lijkt me sterk.

Ja het gaat in dit geval wel om een 16 jarig meisje maar er komt ook nog bij dat de chauffeur onwel was, en een routineberoep uitoefent. Dan kan zoiets, hoe vervelend ook, gebeuren.
pi_83547565
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor .
dat zegt niemand. maar er moeten wel consequenties zijn ja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:43:07 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83547676
Het leuke is dat de meeste mensen die nu op hun achterste benen staan in het volgende topic over ene nalatige arts of nout wellink of what ever het hardst staan te schreeuwen dat er concequenties moeten zijn aan grove fouten "Als ik een fout maakt schopt mijn baas me er ook uit!!!"
pi_83547688
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
pi_83547689
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
Je doet net alsof dat meisje toevallig in zijn bus zat. Alsof het was: "Oh! Heeee .... nou ja zeg ... er zit een meisje in m'n bus ... en ze is gehandicapt!"

Het is geen "ongelukkige samenloop van omstandigheden". Ja, dat hij onwel werd wel ja. Maar je gehandicapte passagier VERGETEN. Kom op zeg. Bel dan op z'n minst even een collega op die haar op komt halen!
pi_83547691
quote:

[..]

[..]

Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech!
Precies, en net even zoveel pech dat connexxion de desbetreffende chauffeur ervoor op staande voet heeft ontslagen.
pi_83547765
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
De mening mag je hebben hoor, maar voor connexxion is dit wel degelijk reden voor ontslag op staande voet. En daar geef ik ze gelijk in.
pi_83547784
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen.
mee eens mee eens
quote:
Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
je hebt ook nog altijd gewoon slechte onverantwoordelijke werknemers die niets een fuck interesseert. wat hij is in het geval dit nog een keer voorkomt.
pi_83547843
quote:

Ja het gaat in dit geval wel om een 16 jarig meisje maar er komt ook nog bij dat de chauffeur onwel was, en een routineberoep uitoefent. Dan kan zoiets, hoe vervelend ook, gebeuren.
Er was een kans dat het meisje door de hitte kon stikken/overlijden. Dan zeg jij ook, 'hoe vervelend ook, maar dat kan gebeuren' en zie jij niet als reden tot ontslag op staande voet?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:46:12 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547860
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:38 schreef Redux het volgende:

[..]

5 personen is 10 ritjes zeg je?

Je rijdt een route waarbij je kinderen ophaalt en die dan in 1 keer naar het verblijf of de school rijdt. De route is afgestemd op de kids die redelijk bij elkaar wonen om te voorkomen dat je stad en land af moet rijden. Smiddags haal je de kinderen weer op van school en lever je ze volgens een route weer thuis af.

Ja, ik snap dat zulke dingen errug moeilijk zijn om zelf te verzinnen.
Wat leuk dat je blijft muggenziften over het aantal ritten. Ik zei straks al, dat het er voor mijn part 5.000 in zijn hele leven zijn, dan blijven de cijfers alsnog minimaal.

Want misschien moet ik het over voor je uitleggen
A - X
B - X
C - X
D - X
E - X
------
X - E
X - D
X - C
X - B
X - A

Dat zijn tien ritten, en in totaal zes bestemmingen waarbij iets fout kan gaan met afleveren.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Maar de consequenties worden nu wel zo zwaar mogelijk aangezet en de context wordt heel eenzijdig, namelijk vanuit de gehandicapte, bekeken. Het perspectief van de chauffeur wordt compleet genegeerd. Die man wordt compleet afgefakkeld, dat lijkt me niet nodig.
Zerg schreef:
pi_83547906
Beetje onzinnig om gelijk ontslag te geven. Dat hij voorlopig niet meer dat meisje ophaalt lijkt me logisch, wellicht kan hij beter een paar maanden burowerk doen.

Maar ontslag gaat veel te ver.
quote:
Het leuke is dat de meeste mensen die nu op hun achterste benen staan in het volgende topic over ene nalatige arts of nout wellink of what ever het hardst staan te schreeuwen dat er concequenties moeten zijn aan grove fouten "Als ik een fout maakt schopt mijn baas me er ook uit!!!"
Een nalatige arts is wel even wat anders opgeleid dan een chauffeur. Nout maakt niet 1 fout, maar tig fouten en probeert ze nog af te schuiven ook.
Dat zie ik deze man niet doen, hij is zichzelf rotgeschrokken en heeft het meisje snel gebracht. In dat opzicht heeft hij al meer verantwoordelijkheidsgevoel dan Nout.
pi_83547918
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat leuk dat je blijft muggenziften over het aantal ritten
Ja, je hele verhaal over het x aantal ritten slaat dan ook nergens op, heeft ook totaal niks met dit verhaal te maken en laat dan ook zien dat je niks van dit beroep begrijpt.
pi_83547963
quote:

[..]

Maar de consequenties worden nu wel zo zwaar mogelijk aangezet en de context wordt heel eenzijdig, namelijk vanuit de gehandicapte, bekeken. Het perspectief van de chauffeur wordt compleet genegeerd. Die man wordt compleet afgefakkeld, dat lijkt me niet nodig.
klant is koning.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:48:02 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83547969
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Er was een kans dat het meisje door de hitte kon stikken/overlijden. Dan zeg jij ook, 'hoe vervelend ook, maar dat kan gebeuren' en zie jij niet als reden tot ontslag op staande voet?
Er is ook een kans dat baby's op de creche zich tijdens hun slaap omdraaien en vervolgens stikken in hun matras. Moeten de leidsters dan maar 24/7 aan die bedjes zitten en ontslagen worden als zo'n kind zich een keer wel omdraait? Want och ende wee, het hád veel erger kunnen zijn. Ja, klopt helemaal. Maar dat ís het niet.
Zerg schreef:
pi_83547971
quote:

Dus dat er een kans was dat het meisje hierdoor kon komen te overlijden is iets wat je dan maar even negeert?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:49:06 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83548033
Ontzettend raar verhaal. Je gaat naar een huis, je laadt dat meisje in en vervolgens ga je op weg naar de bestemming. Rijd je dan ergens op de snelweg en vraag je jezelf dan ineens af waarom je daar eigenlijk rijdt? "Wat doe ik hier eigenlijk? Ik ga lekker naar huis."

Klopt niets van dat verhaal, daarom vind ik dat onderzoek naar het vermeende misbruik ook wat logischer klinken nu.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83548066
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Mikkie het volgende:

Er is ook een kans dat baby's op de creche zich tijdens hun slaap omdraaien en vervolgens stikken in hun matras. Moeten de leidsters dan maar 24/7 aan die bedjes zitten en ontslagen worden als zo'n kind zich een keer wel omdraait? Want och ende wee, het hád veel erger kunnen zijn. Ja, klopt helemaal. Maar dat ís het niet.
In dit geval had het meisje kunnen overlijden. Het is een grove nalatigheid van de chauffeur om het meisje te vergeten, en blijkbaar voor connexxion reden genoeg om de chauffeur op staande voet te ontslaan. Ik vind dat ze daar een goede keuze in hebben gemaakt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:50:45 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548136
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef starla het volgende:
Zwaar overdreven allemaal, die vent na 12 jaar trouwe dienst ontslaan. Ook meteen onderzoeken of ze seksueel misbruikt is Ik bedoel, kom op mensen, één mongooltje minder missen we echt niet. Alleen maar beter voor de portemonnee
!
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, je hele verhaal over het x aantal ritten slaat dan ook nergens op, heeft ook totaal niks met dit verhaal te maken en laat dan ook zien dat je niks van dit beroep begrijpt.
Dan ben ik in elk geval blij dat jij het wél begrijpt en denkt alwetend te zijn op dat gebied. Als die attitude erbij komt zul je dat er wel gratis bij krijgen ofzo, dan bedank ik .
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:47 schreef klausmeister het volgende:

[..]

klant is koning.
Kan je antwoord nog knulliger zijn? Ik hoop maar dat jullie niet ooit een foutje maken op je werk (dat uiteindelijk zonder heftige gevolgen blijft), want ik lach me de ballen uit m'n broek als jullie dan ontslagen worden.
Zerg schreef:
pi_83548144
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

nee, maar ze moet wel ontslagen worden als ze een paar uur lekker wat anders gaat doen voordat ze iemand inlicht dat ze het kind alleen laat.
pi_83548174
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:49 schreef Harajuku. het volgende:
Ontzettend raar verhaal. Je gaat naar een huis, je laadt dat meisje in en vervolgens ga je op weg naar de bestemming. Rijd je dan ergens op de snelweg en vraag je jezelf dan ineens af waarom je daar eigenlijk rijdt? "Wat doe ik hier eigenlijk? Ik ga lekker naar huis."

Klopt niets van dat verhaal, daarom vind ik dat onderzoek naar het vermeende misbruik ook wat logischer klinken nu.
Ja, je moet even vanaf je chauffeursstoel naar de deur in de bus lopen en in dat kleine stukje valt een gehandicapt persoon in je bus niet op? Na 12 jaar dienst? Inderdaad heel vaag.
pi_83548195
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:50 schreef Mikkie het volgende:

Kan je antwoord nog knulliger zijn? Ik hoop maar dat jullie niet ooit een foutje maken op je werk (dat uiteindelijk zonder heftige gevolgen blijft), want ik lach me de ballen uit m'n broek als jullie dan ontslagen worden.
daarom doe ik ook mijn best op m'n werk. en laat ik geen afhankelijke personen uren in een snikhete auto zitten.
pi_83548223
Ik probeer het echt van alle kanten te bekijken maar feit is dat ik ouder ben van zo n soort kind, denk dat daar het verschil in zit.
Als ik kijk naar d ereacties over bv de juffen die met schoolklas onder bomen van spoor over gingen,of de honden van de politie die dood gingen in de auto, dan verbazen mij deze reacties en sterken mij toch wel in gevoel dat verstandelijk beprekten, lichamelijk gehandicapten etc toch niet echt meetellen en dat doet mij als ouder zijnde verdomd pijn.
Maar goed, ik betrek dit idd op mijzelf.
Of dat eerlijk is????
geen idee maar hoe zou jij je voelen als ouder????
Als ouder van zo n kind moet je al teveel uit handen geven wat je niet wilt maar je hebt geen keus.
Nouja, heb mn zegje wel gedaan hierzo, discussier fijn verder.
pi_83548233
quote:

Ja, maar ik vind niet dat ze dat in de pers hadden hoeven melden ...
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:52:29 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548249
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:48 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus dat er een kans was dat het meisje hierdoor kon komen te overlijden is iets wat je dan maar even negeert?
Als jij de weg op gaat en iemand rijdt je aan, is er ook een kans dat je komt te overlijden. Als achteraf de schade echter meevalt, krijgt de veroorzaker een boete/transactievoorstel en daarmee is het klaar. Wanneer het een dodelijk ongeluk is, krijgt de veroorzaker wel heavy shit en zijn de maatregelen ingrijpender. Ook dan wordt dus gekeken naar de uiteindelijke schade, en niet alleen naar wat had kunnen gebeuren.
Zerg schreef:
pi_83548274
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

!
[..]

Dan ben ik in elk geval blij dat jij het wél begrijpt en denkt alwetend te zijn op dat gebied. Als die attitude erbij komt zul je dat er wel gratis bij krijgen ofzo, dan bedank ik .
[..]

Ja, jij bent van het type wat blijhkbaar graag verantwoordelijkheden afschuift, want 'je kon er op dat moment even niks aan doen'
pi_83548300
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als jij de weg op gaat en iemand rijdt je aan, is er ook een kans dat je komt te overlijden. Als achteraf de schade echter meevalt, krijgt de veroorzaker een boete/transactievoorstel en daarmee is het klaar. Wanneer het een dodelijk ongeluk is, krijgt de veroorzaker wel heavy shit en zijn de maatregelen ingrijpender. Ook dan wordt dus gekeken naar de uiteindelijke schade, en niet alleen naar wat had kunnen gebeuren.
Ja blablabla
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:53:46 #152
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548336
quote:

Daar heb je zeker gelijk in, maar tot daar iets over bekend is moeten we het doen met de feiten die we nu hebben.
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:54:09 #153
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548358
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja blablabla
Hey, goed verhaal! De beste inhoudelijke reactie van de dag!
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:54:48 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83548398
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, jij bent van het type wat blijhkbaar graag verantwoordelijkheden afschuift, want 'je kon er op dat moment even niks aan doen'
Bullshit. Iemand mag er prima iets van voelen want ja, het is nalatigheid. Maar de consequenties die er nu aan verbonden worden gaan mij een stap te ver.
Zerg schreef:
pi_83548450
quote:

[..]

we hebben het hier niet over een "toevallige kans" maar over je werk niet goed kunnen doen. niet een collega op kunnen bellen of die die meid even op komt halen, maar wel naar huis kunnen rijden en aspirientjes kunnen slikken? kom op zeg.
pi_83548473
Mijn zoontje is ook afhankelijk van dit soort vervoer. Nu is hij niet het type dat je over het hoofd ziet (maakt altijd geluid) maar veel van die kinderen zijn ook nog eens afhankelijk van medicijnen en extra gevoelig voor dingen als een hitteberoerte omdat ze vaak aanleg hebben voor epilepsie (valt vaak samen met geestelijke handicaps).

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo... Als het iemands beroep is met de verantwoordelijkheid over extra kwetsbare kinderen dan zijn dit soort fouten echt onvergeeflijk.

Overigens klopt het argument dat zo'n chauffeur maar enkele uren per dag maakt, want mijn vader, Vutter, doet dit werk ook. En hij kent een hoop collega's die kinderen inderdaad afzetten aan een drukke straat zoals hierboven beschreven door een ouder. Hij is er niet zo eentje natuurlijk, maar er zit een hoop scheef sinds de golf van aanbestedingen dat begrijp ik wel uit zijn verhalen. If you pay peanuts...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_83548499
quote:

[..]

Dat is echt appels met peren vergelijken imo
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_83548532
Nog even een zijweggetje.

Zijn er op de school ook mensen ontslagen omdat ze niet hebben geinformeerd waar het meisje bleef? Lijkt me ook tot het takenpakket horen bij zulke hulpbehoevende mensjes.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:57:59 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83548569
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties .

Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Krijg je eenmaal met media erbij, is wel vaker bij connexion, dan treden ze enorm streng up om zich in beter daglicht te zetten
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:00:26 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83548712
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn zoontje is ook afhankelijk van dit soort vervoer. Nu is hij niet het type dat je over het hoofd ziet (maakt altijd geluid) maar veel van die kinderen zijn ook nog eens afhankelijk van medicijnen en extra gevoelig voor dingen als een hitteberoerte omdat ze vaak aanleg hebben voor epilepsie (valt vaak samen met geestelijke handicaps).

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo... Als het iemands beroep is met de verantwoordelijkheid over extra kwetsbare kinderen dan zijn dit soort fouten echt onvergeeflijk.

Overigens klopt het argument dat zo'n chauffeur maar enkele uren per dag maakt, want mijn vader, Vutter, doet dit werk ook. En hij kent een hoop collega's die kinderen inderdaad afzetten aan een drukke straat zoals hierboven beschreven door een ouder. Hij is er niet zo eentje natuurlijk, maar er zit een hoop scheef sinds de golf van aanbestedingen dat begrijp ik wel uit zijn verhalen. If you pay peanuts...
Misschien wat voor de beeldvorming; hier in de buurt zijn ook erg veel van diezelfde busjes, vervoeren ook ouderen, meestal zijn dit toch wat oudere mensen die enorm slecht/egoistisch rijden. Wil niet zeggen dat ze het ook echt zijn, maar om hun rijstijl alleen al acht ik veel van die mensen die geschikt voor dat werk..
pi_83548729
wokkel daar heb je idd een heelgoed punt en ja ik vind dat ook die leerkracht of verzorgende aangesproken moet worden.
echter geen ontslag, het is haar/zijn werk niet het kind op school te krijgen.
ik vind het idd onbegrijpelijk dat dat kind 3 uur lang niet gemist word.
Ik word hier voor half 10 smorgens gebeld als mn zoon er niet is. Vaak ben ik ze voor door te bellen dat de bus weer eens veeeel te laat was.;)
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 22:00:53 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83548732
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Daarnaast zijn ze extreem afhankelijk, als een baby bijvoorbeeld. Hoe vaak lees je niet dat een ouder zijn baby "eventjes" in de auto laat en dat het doodgaat? Elke zomer weer bingo...
Idd. En hoevaak overkomt het een ouder zelf dat ze haar/zijn kind PER ONGELUK vergeet? Helaas ook enkele malen per jaar en die gaan ze echt niet vervolgen, waarom zo'n chauffeur dan wel straffen? Denk je werkelijk dat zoiemand het bewust doet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:03:02 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83548843
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd. En hoevaak overkomt het een ouder zelf dat ze haar/zijn kind PER ONGELUK vergeet? Helaas ook enkele malen per jaar en die gaan ze echt niet vervolgen, waarom zo'n chauffeur dan wel straffen? Denk je werkelijk dat zoiemand het bewust doet?
Die chauffeur wordt toch niet door justitie bestraft Net zoals die ouders niet door justitie bestraft worden.
pi_83548875
denk je nou echt dat die ouder die haar kind vergeet niet vervolgd word?
dan mis je toch iets in het nieuws!
Zelfs mensen die hun dieren even vergeten worden vervolgd!
Hoe de uitspraak zal zijn verschilt maar men word wel degelijk strafrechtelijk vervolgd!
pi_83548930
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

omdat chauffeur zijn een BAAN is. daar wordt je voor betaald. en als je niet doet waar je voor wordt betaald ->
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:04:37 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83548941
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef missyB het volgende:
denk je nou echt dat die ouder die haar kind vergeet niet vervolgd word?
dan mis je toch iets in het nieuws!
Zelfs mensen die hun dieren even vergeten worden vervolgd!
Hoe de uitspraak zal zijn verschilt maar men word wel degelijk strafrechtelijk vervolgd!
Meestal worden ze niet vervolgd hoor, of er moet een vermoeden van opzet zijn.
pi_83549051
Dit was die man zijn baan! notabene.
kan nog voorbeeldje geven:agressief kind in de bus compleeeeet uit zn kanarie, chauffeur bgreep niet waarom, was ook chauffeur nummer zoveel.
Kind werd door chauf op andere plaats gezet, moeder wees hem daarop, chauf eigenwijs en kind moest zitten daar waar hij zei.
deurte dicht en weg was busje, moeder in alle staten en er achter aan gegaan.
Ondertussen andere kids in bus zwaar overprikkeld, waarvan 1 epilepsie aanval kreeg en ja hoor chaos compleet.
maar nee de chauf deed niks was toch zijn schuld niet?????
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:08:54 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83549180
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:06 schreef missyB het volgende:
Dit was die man zijn baan! notabene.
kan nog voorbeeldje geven:agressief kind in de bus compleeeeet uit zn kanarie, chauffeur bgreep niet waarom, was ook chauffeur nummer zoveel.
Kind werd door chauf op andere plaats gezet, moeder wees hem daarop, chauf eigenwijs en kind moest zitten daar waar hij zei.
deurte dicht en weg was busje, moeder in alle staten en er achter aan gegaan.
Ondertussen andere kids in bus zwaar overprikkeld, waarvan 1 epilepsie aanval kreeg en ja hoor chaos compleet.
maar nee de chauf deed niks was toch zijn schuld niet?????
Probeer het nog eens, na een kop thee en wat rust..
pi_83549280
Zoals ik al zei vaak word men wel vervolgd maar volgt er geen straf maar in dit geval betreft het een baan waar iemand voor koos. en daar hangt toch enige verantwoording aan.
Ben nog aan nadenken of ik ontslag voor mezelf kan verantwoorden en ik neig nog naar ja.
Dit had niet mogen gebeuren.
4Maar dit werk word gewoon onderschat.
Ik denk wel dat misschien een proeftijd of een schorsing van 6 maanden op zn plek was geweest, zonder behoud van salaris.
mijn ervaring is merken in de knip doet veranderen.
mijn eerste reactie van gelijk ontslag nuanceer ik dus lichtelijk maar ik blijf het zeer grove nalatigheid vinden en niet even een foutje blADIEblAdiebla
pi_83549311
pakt theee.zucht...................
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:13:00 #171
247705 IemandNiemand
pi_83549400
missyB moet eens wat kalmer worden of gewoon niet meer reageren. Die argumenten
En toen was er niets!
pi_83549676
missy zit aan de thee maar dan nog he, heb jij zo n kind wat van dit soort dingen afhankelijk is?
Ik probeer toch netjes te blijven naar mn mede discusieerders of hoe bhet ook heten mag.
Ik mag dan blond zijn en wellicht vinden anderen mij niet zo slim maar das geen reden om lelijk te gaan doen of om mijn mening af te doen als stupide.
ik ben wel een ervaringsdeskundige en zo te zien weet zo n 40% hier niet eens hoe dat soort vervoer in elkaar steekt!
pi_83549736
en weer bak thee...............
pi_83549751
Al die pro-ontslag users reageren alsof de chauffeur haar expres in het busje heeft laten zitten. Adem eerst eens héél diep in en tel tot 10 voordat je reageert alsjeblieft
pi_83549863
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:18 schreef NietTeVolgen het volgende:
Al die pro-ontslag users reageren alsof de chauffeur haar expres in het busje heeft laten zitten. Adem eerst eens héél diep in en tel tot 10 voordat je reageert alsjeblieft
Sommige fouten kun je gewoon niet maken in sommige beroepen.

Als ik morgen door onachtzaamheid ons financiele systeem laat klappen lig ik er ook uit gok ik zo.
pi_83549868
hij kan haar expres hebben laten zitten met het idee ik pak een paracetamolletje en ga 10 minuten liggen wat 3 uur werd, dat kan, dus jij kan ook ademhalen
pi_83549927
zit ik tijdens mn thee nog na te denken, mn man word verdomme echt voor minder ontslagen hoor
pi_83549958
excuse my language
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:22:07 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83549975
quote:
Dat maakt simpelweg niets uit.
pi_83550009
quote:
"Nalatig zijn" is iets anders dan "expres iets doen"
pi_83550138
Ze gaan ook echt meteen uit van seksueel misbruik, wtf
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_83550205
quote:
En denk jij maar eerst even na voordat je reageert alsjeblieft
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:26:50 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83550262
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:24 schreef Peachcore het volgende:
Ze gaan ook echt meteen uit van seksueel misbruik, wtf
Je denkt dat ze daar geen reden of aanleiding voor hebben?
pi_83550335
Het meisje kan iig niet vertellen of ze al dan niet is misbruikt dus ik snap dat ze het uit willen sluiten. Seksueel misbruik van gehandicapten is een groot probleem namelijk (handig, stille slachtoffers...).
pi_83550351
heeft er iemand bronnetje waar xat staat van dat misbruik?
ik kan het niet vinden
pi_83550440
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef missyB het volgende:
heeft er iemand bronnetje waar xat staat van dat misbruik?
ik kan het niet vinden
Op de rtvutrecht site staat ondertussen:
quote:
Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.
pi_83557797
Beetje jammer dat de meeste mensen hier zo exreem pro- of anti- op reageren.

Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt maar op de ene plek heeft het meer gevolgen dan op de andere.
Persoonlijk zie ik hier een samenloop van meerdere personen/instanties die hier fouten hebben gemaakt.

Het begint bij een chauffeur die onwel wordt en daardoor iemand in zijn auto over het hoofd ziet. Is geen voor de hand liggende fout, maar is gebeurd.

Vervolgens verschijnt het meisje niet op school, maar de school doet geen navraag bij de ouders over waarom ze niet op school is verschenen.

Connexxion behoort altijd nog even contact te hebben met een chauffeur alvorens deze naar huis gaat om een "dienst" succesvol af te sluiten.

Hier is dus een heel scala aan fouten gemaakt waardoor zowel de school als Connexxion eens achter hun oren moeten gaan krabbelen wat hier fout gegaan is en hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik snap de boze ouders, het zal je kind maar zijn, maar ik snap ook de verdediging voor de chauffeur. Aangezien hij onwel was geworden is hij in dit geval verminderd toerekeningsvatbaar. Jullie kunnen van mij één ding aannemen, deze chauffeur is hier zo van geschrokken dat het hem zijn hele leven zal bijblijven, zeker als je in ogenschouw neemt dat dit soort werk meer een roeping is dan simpel baantje

Grtz DutchTaffie
niet alles is zwart-wit, er zijn nog vele grijstinten tussen in.
pi_83559033
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 02:27 schreef DutchTaffie het volgende:
Beetje jammer dat de meeste mensen hier zo exreem pro- of anti- op reageren.

Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt maar op de ene plek heeft het meer gevolgen dan op de andere.
Persoonlijk zie ik hier een samenloop van meerdere personen/instanties die hier fouten hebben gemaakt.

Het begint bij een chauffeur die onwel wordt en daardoor iemand in zijn auto over het hoofd ziet. Is geen voor de hand liggende fout, maar is gebeurd.

Vervolgens verschijnt het meisje niet op school, maar de school doet geen navraag bij de ouders over waarom ze niet op school is verschenen.

Connexxion behoort altijd nog even contact te hebben met een chauffeur alvorens deze naar huis gaat om een "dienst" succesvol af te sluiten.
De school had inderdaad contact moeten hebben met de ouders over het kind, maar een chauffeur van zo'n ritje heeft geen contact met connexxion. Dat is geen onderdeel van leerlingenvervoer. Daarbij is het enkel kinderen sochtends ophalen van huis en vervoeren naar school.

De chauffeur mag van geluk spreken dat er niks met het kind is gebeurd. Zou het meisje in de hete bus zijn gestikt, dan zou hij pas echt in de problemen hebben gezeten. De kans dat haar in die bus iets zou overkomen was aanwezig en dat zou gewoonweg niet mogen, dat is een verantwoordelijkheid van de chauffeur.
pi_83559082
Ouders hebben meteen de media opgezocht, dan kan het taxibedrijf ook niet anders doen dan de chauffeur meteen ontslaan...
Zeker gezien dat de chauffeur verder van onbesproken gedrag is vind ik het wel jammer allemaal. We maken allemaal wel eens een domme fout. Het is inderdaad snikheet.

Gisteren was ik met m'n vriend in Belgie en kon hij de autosleutel nergens meer vinden. Uiteindelijk bleek deze dus nog in het contact van de auto te zitten. We zaten al een tijd op een terrasje verderop. Ook heel dom, weet zeker dat je door het weer wat afwezig wordt.
pi_83559118
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Gia het volgende:
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.

Maar goed, dat weten we uiteraard (nog) niet.
Misschien zat ze in een rolstoel? Die moeten echt achterin.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:13:51 #191
247705 IemandNiemand
pi_83559219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ouders hebben meteen de media opgezocht, dan kan het taxibedrijf ook niet anders doen dan de chauffeur meteen ontslaan...
Wat ik dus al de hele tijd zeg...

Gewoon een vervoersbedrijf wat zijn eigen reet aan het indekken is.
En toen was er niets!
pi_83559223
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gisteren was ik met m'n vriend in Belgie en kon hij de autosleutel nergens meer vinden. Uiteindelijk bleek deze dus nog in het contact van de auto te zitten. We zaten al een tijd op een terrasje verderop. Ook heel dom, weet zeker dat je door het weer wat afwezig wordt.
Ja, zo heb ik trillende handen, daarom word ik ook geen hartchirurg.

En zo ook met vergeetachtigheid: wordt dan geen buschauffeur voor invalide kindertjes.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:16:54 #193
247705 IemandNiemand
pi_83559263
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

En zo ook met vergeetachtigheid: wordt dan geen buschauffeur voor invalide kindertjes.
Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor op hem wachte.

Hij is zeker ook gelijk incompetent omdat hij mij vergeet voor zijn baan?
En toen was er niets!
pi_83559368
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:16 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor
Hier stopte ik met lezen. "Op kantoor" is natuurlijk niet hetzelfde als "uren zitten in een snikhete auto met de ramen dicht". En jij bent ook niet afhankelijk en kwetsbaar.
pi_83559376
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Als er trouwens geen sprake is van seksueel misbruik van het meisje (denk het niet), zou ik als ik die chauffeur was het ontslag aanvechten.
Maakt ie een goeie kans op.

En even over hartchirurgen: ook die maken helaas wel eens fouten, die mensenlevens kunnen kosten. Een hartchirurg moet het heel veel bonter maken dan deze chauffeur voor ze uit hun functie worden gezet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:23:34 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559379
quote:

[..]

Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor op hem wachte.

echt die vergelijkingen worden langzamerhand treurig.

Zoek de betekenins van nalatigheid eens op. Er zijn namelijk gradaties in fouten. En of de fout opzettelijk gemaakt wordt doet niet terzake.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:25:19 #197
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_83559409
quote:

[..]

Jij snapt echt het verschil tussen gelijk en gelijkwaardig niet hè?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:26:08 #198
247705 IemandNiemand
pi_83559419
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoek de betekenins van nalatigheid eens op. Er zijn namelijk gradaties in fouten. En of de fout opzettelijk gemaakt wordt doet niet terzake.
Zoek de betekenis van "Schijnheiligheid" is op.
Het vervoersbedrijf doet gewoon schijnheilig zodat ze geen rechtszaken krijgen en daarom maar een voor de rest goede werknemer ontslaan. It's all about the money baby. Jammer dat sommige mensen hier nog zo naïef zijn dat ze denken dat het ook echt gaat om de fout die de chauffeur gemaakt heeft en niet gewoon om de media.
En toen was er niets!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:26:21 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559422
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Als er trouwens geen sprake is van seksueel misbruik van het meisje (denk het niet), zou ik als ik die chauffeur was het ontslag aanvechten.
Maakt ie een goeie kans op.
Zoals ik gisteren al zei, denk ik van niet. De chauffeur is ernstig nalatig geweest.
quote:
En even over hartchirurgen: ook die maken helaas wel eens fouten, die mensenlevens kunnen kosten. Een hartchirurg moet het heel veel bonter maken dan deze chauffeur voor ze uit hun functie worden gezet.
Dat komt omdat er voor medisch personeel volledig andere regels gelden zoals de medische tuchtraad en dergelijke. En de roep om strengere concequenties is toch niet nieuw voor blunderartsen.

Iedereen begrijpt dat mensen fouten maken, maar sommige fouten hebben nu eenmaal meer impact dan anderen. Een volledig wilsonbekwaam meisje die onder jouw verantwoordelijkheid valt op een snikhete dag 3 uur lang vergeten in een auto is een zeer ernstige fout.
pi_83559436
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is jouw mening.
Nogmaals, als die chauffeur dit via het gerecht aanvecht maken die uit hoe nalatig het wel of niet is, en of het ontslag terecht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')