abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 1 juli 2010 @ 18:59:58 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_83541743
quote:
UTRECHT - Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion is op staande voet ontslagen. Hij vergat woensdag een verstandelijk beperkt meisje uit Utrecht in z'n bus. Zij zat vervolgens urenlang in haar eentje in de hete bus.

NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje van zestien op bij haar ouderlijk huis om haar naar school te brengen; de Herderschêeschool in Utrecht, een school voor speciaal onderwijs.

Op weg naar de school voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar z'n huis, parkeerde de bus en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zit. Op een gegeven moment begint het te dagen bij de man. Hij rijdt het meisje naar school waar ze even na het middaguur aankomen. De ouders reageren furieus.

CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur vandaag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.

MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/245116

Niet normaal dit
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_83541759
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:59 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Niet normaal dit
Dat meisje ook niet!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:01:53 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83541825
Nou, hehe, mag die man het ook een keer vergeten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:01:54 #4
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83541826
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties .

Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83541840
Kan gebeuren toch?
pi_83541884
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
pi_83542006
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties .

Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:07:48 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83542033
En dan nog, daggie vrij van school
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83542034
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Kan gebeuren toch?
Mijn piek is kwijt
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:08:25 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83542052
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.

Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Zerg schreef:
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:08:30 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83542056
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Dit dus. Iemand vergeten is inderdaad wel gigantisch stom, maar een ontslag
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:09:26 #12
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_83542083
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.

Normale mensen kunnen nog praten
Mijn piek is kwijt
pi_83542148
Als ouder zou ik ook meer dan woedend zijn.
Je geeft wel je kind mee hè, die volkomen afhankelijk is.
Dit is geen foutje meer, maar een grove nalatigheid.
pi_83542231
juist omdat deze mensen extra kwetsbaar zijn moeten zij op anderen kunnen vertrouwen!
En hallo, even niet lekker en naar huis rijden?
Dat doe je toch echt bewust wetend dat je een kind in auto hebt wat naar schhol. dgaopvang of dagbesteding moet!
Waarom geen vervanging geregeld?
waarom kind niet eerst afgezet?
waarom niet naar arts gereden ofzo?
Moest de chauffeur iets verdoezelen zoals drank? kater whatever?
en ach t kind kan toch niet praten dus laat maar 3 uur zitten?

Mijn kind is ook afhankelijk van dit soort vervoer, als het mijn kind overkwam zou ik ook die man zn ontslag eisen!
pi_83542245
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:14:55 #16
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_83542252
Gelukkig zijn die busjes wit derhalve niet heel heet in de volle zon
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_83542287
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Kan gebeuren toch?
Ja dat kan, maar het mág niet. Heel zuur voor deze man maar het was nog zuurder geweest als er wat gebeurd was met het meisje. Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
pi_83542300
quote:
Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
vosss is de naam,
pi_83542317
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
En nu niet meer.
pi_83542328
quote:
Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Zoals ik al zei in de fipo
vosss is de naam,
pi_83542329
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Je kan er ook voor kiezen om je kind zelf te brengen.
Altijd makkelijk met een vingertje naar anderen wijzen.
Dan moet die chauffeur van tevoren zeggen dat hij die verantwoordelijkheid niet aan kan.

Je betaalt ook geen loodgieter die vervolgens je hele keuken om zeep helpt met het excuus: "Tja, doe het zelf dan beter."
  Donald Duck held donderdag 1 juli 2010 @ 19:17:27 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83542337
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83542367
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
Geen poep, Baantjer.
pi_83542434
quote:
MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
wtf?
pi_83542436
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....
Hetzelfde vlees en bloed, gevoel, en kans op oververhitting....
Dat maakt het juist nóg zieliger.
Jij en ik zouden allang zélf uitgestapt zijn...
pi_83542440
Hoewel het natuurlijk erg slecht is dat die chauffeur dat meisje was vergeten, vind ik ontslag wel een erg overdreven actie. Hij realiseerde zich dat hij dat meisje nog in het busje had, reed haar toen alsnog naar school en hij was al 12 jaar in dienst zonder problemen. Schors die man dan een weekje ofzo, maar ontsla hem niet. Hysterisch schaapvolk dat meteen moord en brand roept...
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_83542442
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:18 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hou je bek dan over abortus idioot. Die ouders hebben een kind, ja. Met je je had abortus moeten plegen... Dwaas.
Ik zeg niet dat ze dat hadden moeten doen.

Ik wil alleen maar aangeven dat als je in een dergelijke situatie je kind totaal afhankelijk laat zijn van anderen dat dat vragen om problemen is.

Achteraf met je vingertje wijzen lost dan niets op.
Beter had je zelf de verantwoordelijkheid genomen.

En natuurlijk bedoel ik niet dat ze abortus had moeten doen, dat floepte er even uit.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat mensen allerhande zaken afschuiven op anderen en dan met een vingertje gaan wijzen.

Doe het dan zelf denk ik dan. Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd.

vosss is de naam,
pi_83542477
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

wtf?
Tja, ik kan het me wel voorstellen. Vind het een zeer ongeloofwaardig verhaal. Wie vergeet er nou een afhankelijk kind?

Het is alleen niet slim om dat van dat onderzoek zo in de media te brengen.
pi_83542491
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef vosss het volgende:

Doe het dan zelf denk ik dan. Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd.
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:22:39 #30
87694 Robin__
letitredno
pi_83542504
ik weet zeker dat het juist déze chauffeur NOOIT meer overkomt.. in dat opzicht is ontslag wel beetje gortig.

Zeker een HUGE fuck-up maar ik zie niet echt in wat dit oplost. Ben ook beetje benieuwt naar de leeftijd van dit 'verstandelijk beperkte' meisje. Is dat nieuw taalgebruik of is dat een gradatie tussen 'normaal' en (geestelijk) gehandicapt? Heeft zo'n meisje dan werkelijk geen enkel hulpmiddel om enig geluid te kunnen maken (buiten haar handen en het raam van de bus)
pi_83542517
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zeg niet bla bla bla

Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:22:53 #32
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83542518
Alle mensen die erover vallen..

Foutje, kan gebeuren, gelukkig is het goed afgelopen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:23:33 #33
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_83542538
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Hoewel het natuurlijk erg slecht is dat die chauffeur dat meisje was vergeten, vind ik ontslag wel een erg overdreven actie. Hij realiseerde zich dat hij dat meisje nog in het busje had, reed haar toen alsnog naar school en hij was al 12 jaar in dienst zonder problemen. Schors die man dan een weekje ofzo, maar ontsla hem niet. Hysterisch schaapvolk dat meteen moord en brand roept...
Inderdaad helemaal met je eens. Die chauffeur is ook maar een mens, kom op zeg.
En toen was er niets!
pi_83542539
quote:
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen.
Overal is een mouw aan te passen.

Maargoed, sorry voor het misverstand en dergelijke en ik bedoelde er niks mee
vosss is de naam,
pi_83542568
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.
Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienst
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:24:37 #36
3542 Gia
User under construction
pi_83542576
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.

Maar goed, dat weten we uiteraard (nog) niet.
pi_83542624
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienst
Wat maakt dat nou uit?
pi_83542649
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:25 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit?
Als je ergens niet voor betaald heb je ook weinig recht om te zeiken.
pi_83542670
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als je ergens niet voor betaald heb je ook weinig recht om te zeiken.
Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?
pi_83542715
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:27 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?
Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
pi_83542744
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.
Precies, ik heb 2 kids waarvan er een naar Speciaal Onderwijs (ivm ASS) gaat, ja hij wordt met een taxi opgehaald, zijn school ligt niet in het dorp.
Graag zou ik hem ook zelf brengen maar ik heb nog een kind wat ook naar school moet op het zelfde tijdstip, dit kind heeft geen beperking en moet naar een gewone basisschool (dus in ons dorp)

Wat moet ik anders doen? 1 vd 2 steevast te laat laten komen?

Helaas ik kan mezelf niet splitsen, als dit zou kunnen zou ik het zo doen, ik wil allebei mijn kids dezelfde zorg kunnen geven, helaas is dit niet altijd mogelijk....
pi_83542750
Kopie-pasta:

Zo heej, de chauffeur is een mens die fouten maakt?
Hij deed het niet met opzet, natuurlijk is het niet goed te praten maar zo iets kan gebeuren.

Een straf was op zijn plaats, maar ontslag vind ik wel ver gaan.
pi_83542759
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....
Hetzelfde vlees en bloed, gevoel, en kans op oververhitting....
maar wel met een beperking. dat het voor de rest gewoon mensen zijn ontken ik nergens.
pi_83542787
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
Nee, maar dan mag je nog wel klagen bij Connexxion.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:33:53 #45
111260 Charmian
a little joy
pi_83542847
Ik snap niet zo goed hoe het van 'vergeten in de hitte' naar 'sexueel misbruik' kan gaan. Heb ik iets gemist?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_83542877
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is het wél.
En dan nog ongeacht de hoge temperatuur, je hebt als chauffeur de verantwoording over iemand die dat zelf niet kan.
Vind jij het leuk om 3 uur alleen in een busje te zitten en geen idee te hebben van hoe of wat?
Wel eens gehoord van angst?
Afhankelijkheid?
Niet weten wat te doen?
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van het meisje én haar ouders.
pi_83542902
Wat een overdreven reactie inderdaad. Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
pi_83542967
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.
pi_83542969
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Wat een overdreven reactie inderdaad. Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Mag aannemen dat de man ook ogen heeft...
Een 16-jarige zie je niet zomaar over het hoofd.....
pi_83542972
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Gia het volgende:
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.

Maar goed, dat weten we uiteraard (nog) niet.
Ik vermoed dat ze in een rolstoel zat en daarom niet voorin zat en zelf de bus kon verlaten.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:40:18 #51
247705 IemandNiemand
pi_83543042
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:34 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Dat is het wél.
En dan nog ongeacht de hoge temperatuur, je hebt als chauffeur de verantwoording over iemand die dat zelf niet kan.
Vind jij het leuk om 3 uur alleen in een busje te zitten en geen idee te hebben van hoe of wat?
Wel eens gehoord van angst?
Afhankelijkheid?
Niet weten wat te doen?
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van het meisje én haar ouders.
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"

Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
En toen was er niets!
pi_83543065
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"

Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
dit dus, wat mij betreft rijdt hij morgen alweer rond
pi_83543069
quote:

[..]

Zou kunnen, maar nog een paar van zulke fouten en die chauffeur mag rustig door gaan met mens zijn, maar niet met chauffeur zijn, als het aan mij zou liggen.

Maar ja, blijkbaar is de leiding bij Connexxion strenger, te streng wat mij betreft.
pi_83543235
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:37 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.
Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?

Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd! De chauffeur moet dan geroepen worden, omdat hij even in de waan was dat hij er niet hoefde te stoppen of in gedachte al gestopt was. Zoiets kan gebeuren. Even niet bij de les zijn in zo'n routinebaan, want dat is het ook nog. Dus heb je eigenlijk 1+1+1=... je snapt het hoop ik.
pi_83543240
quote:

[..]

Nee, dat denk ik absoluut niet.
Eerder in dit topic werd gesproken over 'foutjes' .
Die zijn er in verschillende gradaties en we maken ze allemaal. wmb is deze fout over de grens.
pi_83543300
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?

Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd! De chauffeur moet dan geroepen worden, omdat hij even in de waan was dat hij er niet hoefde te stoppen of in gedachte al gestopt was. Zoiets kan gebeuren. Even niet bij de les zijn in zo'n routinebaan, want dat is het ook nog. Dus heb je eigenlijk 1+1+1=... je snapt het hoop ik.
"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.
Laat dàt nou net onmogelijk zijn geweest in dit geval...
pi_83543320
quote:
Of niet he, hij mag blij zijn als er niet nog wat aanklachten bij komen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_83543389
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:49 schreef ThomasD het volgende:

[..]

"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.
Laat dàt nou net onmogelijk zijn geweest in dit geval...

Inderdaad, dat was niet mogelijk. Dus is het pure pech.

Iedereen verliest wel een keer iets uit het oog. Dat dit uitgerekend op het moment moet gebeuren dat er een verstandelijk gehandicapt meisje achterin zit, en ook nog eens op het moment dat je je niet fris voelt... dan is het gewoon pure pech. Niets anders.

Gewoon een bijeenstapeling van ongelukkige dingen.
pi_83543392
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Inderdaad "wel eens". Daarom vind ik ook niet dat hij ontslagen moet worden.
Maar als hij dit weer doet dan is het over. Dan is hij blijkbaar geen goede chauffeur.
quote:
Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd!
Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:52:18 #60
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_83543408
quote:
Een paar uur in een hete bus omdat je haar vergeten bent kan gebeuren, maar je moet wel met je vieze tengels van haar afblijven
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_83543427
wat betreft het abortus verhaal.op basis waarvan? (ronduit smakeloos zo n opmerking maar goed)
Een verstandelijke beperking is niet te zien op echoos en die beperkingen kunnen zeer fors zijn.
Als jij tegen een kind met een iq van 60 bv zegt blijf zitten blijft het kind zitten(per geval afhankelijk natuurlijk)Omdat dat kind nou eenmaal niks anders te verzinnen weet! Omdat het niet zo ver kan denken dan jij.

Wat betreft de belastingbetaler betaald vervoer voor dit soort kinderen?
Jammer dan wat ik betaal heeeeeel veel zelf om mijn zoon op zn school te krijgen waar hij onderwijs krijgt wat bij hem past.
De eerste 4 jaar van en naar een mkd of kdc word het vervoer vergoed.
ook is er belastingtecnisch weinig meer mogelijk hoor sinds er zo geschrapt is in de ziektekosten.
feit is dat als ik mijn zoon in goed vertrouwen meegeef aan een vervoerder ik daar op moet kunnen bouwen.
En geen lapzwans die omdat ie niet lekker is zn bus thuis parkeert en kind laat zitten.
Er is hier geen sprakje van kind vergeten ofzo.
Hij had kind in de bus waar hij verantwoordelijk voor was en daar had hij eerst voor moeten zorgen.
1 foontje naar zn centrale van neem me over was voldoende geweest.
pi_83543459
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:51 schreef klausmeister het volgende:
[..]

Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.
Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:54:41 #63
247705 IemandNiemand
pi_83543495
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef ThomasD het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik absoluut niet.
Eerder in dit topic werd gesproken over 'foutjes' .
Die zijn er in verschillende gradaties en we maken ze allemaal. wmb is deze fout over de grens.
De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?

1. Het gaat hier om iemand die niet voor zichzelf kan zorgen en dus afhankelijk is van andere.
2. Het vervoersbedrijf wat een negatieve reputatie in de pers wilt voorkomen.
3. Het vervoersbedrijf wat rechtszaken wilt voorkomen en dus maar iemand als een 'gesture of good will' de laan uit stuurt.

Als je het mij vraagt is het vervoersbedrijf zichzelf gewoon dusdanig aan het indekken dat het niet meer denkt aan hun medewerkers die ook wel eens een foutje maken maar denkt aan hun reputatie en in dat geval gaan ze te ver met het ontslaan van deze meneer.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
Neem maar van mij aan dat zijn leidinggevende dan had gezegd:
Joh; rij nog even door, niet zo mieterig doen.

of iets wat daarop lijkt in ieder geval, het is nou eenmaal niet zo makkelijk om te zeggen dat je ziek bent omdat je altijd weer jezelf moet gaan verdedigen omdat het anders geld kost en geld.. tjonge dat is toch het dierbaarste in deze wereld.
En toen was er niets!
pi_83543528
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:53 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.
Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.
pi_83543584
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:54 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?

1. Het gaat hier om iemand die niet voor zichzelf kan zorgen en dus afhankelijk is van andere.
2. Het vervoersbedrijf wat een negatieve reputatie in de pers wilt voorkomen.
3. Het vervoersbedrijf wat rechtszaken wilt voorkomen en dus maar iemand als een 'gesture of good will' de laan uit stuurt.

Als je het mij vraagt is het vervoersbedrijf zichzelf gewoon dusdanig aan het indekken dat het niet meer denkt aan hun medewerkers die ook wel eens een foutje maken maar denkt aan hun reputatie en in dat geval gaan ze te ver met het ontslaan van deze meneer.
Je geeft zelf het antwoord al
1.
pi_83543625
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:55 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.
Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.

Als hij iemand anders vergeten was dan had diegene wel gezegd "uh meneer waar gaat u naartoe, dit is verkeerd hoor" en zei de chauffeur "sorry je hebt gelijk, ik ga weer terug" en was heel dit nooit in het nieuws gekomen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:01:22 #67
247705 IemandNiemand
pi_83543748
Ik geef zelf ook aan dat ik dat dus niet geloof; en dat ik meer geloof in het feit dat het vervoersbedrijf zich aan het indekken is.. maarjah. Als het wel zo is dan verwacht ik dat het volgende nieuws item over dit vervoersbedrijf iets in de trent is van:

"Vervoersbedrijf X bestelt nieuwe gehandicapten bussen waarin de chauffeur gewaarschuwd wordt voor
X aantal dingen die veiligheid van passagiers in gevaar kunnen brengen..."

Punt is de chauffeur is ook maar een mens wil je dit dus voorkomen zul je wellicht technologie moeten gebruiken om de menselijke factor te verkleinen maar dat zal het busbedrijf nooit doen want dat kost geld... en dat vinden ze dan weer net te ver gaan voor deze afhankelijke gehandicapten.
En toen was er niets!
pi_83543784
Ernstige fout, ja. Gronden voor ontslag op staande voet, neen.

Ik vraag me wel af hoe iemand een persoon in een busje niet kan opmerken. Dan moet je wel heel in de war zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83543792
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
En in zijn bed gaan liggen?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
pi_83543870
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:02 schreef missyB het volgende:
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
Ja, want bij alles moet je natuurlijk meteen naar een arts.

En zoals al eerder gezegd, het kan best zijn dat hij gewoon even in de waan was dat hij iedereen weggebracht had. Dat het meisje op geen enkele manier duidelijk kon maken dat dat niet zo was, is pech.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:06:03 #71
247705 IemandNiemand
pi_83543905
quote:
Dit slaat nergens op; omdat die naar huis toe kon rijden moest ie wel weten dat ie iemand in zijn busje had? Wat is dat dan weer voor logica? En natuurlijk zoals hierboven opgemerkt niet voor alles heb je meteen een arts nodig door mensen zoals dat stijgt mijn ziektekosten premie elk jaar weer
En toen was er niets!
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:08:28 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83544003
quote:
Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:12:59 #73
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83544183
Wat een overdreven reactie van dat pauperbedrijf zeg. Voor het geld dat zij schuiven mag je niet eens verwachten dat die kinderen levend aankomen
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_83544398
dat er mensen zijn die er anders over denken prima.
Ik vind echter wel dat ik mijn mening ook mag hebben.
Ik kan het me dus niet voorstellen dat je iemand vergeet.
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.
Je kan zo n kind haast niet over het hoofd zien.

Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
pi_83544693
what ever .
pi_83545187
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Een persoon een halve dag vergeten noem jij 'een foutje' 'moet kunnen'??
Belachelijk, werkelijk

Bovendien gaat het hier om een verstandelijk gehandicapt persoon. Zoiets mag gewoon niet gebeuren, als chaffeur heb je een verantwoordelijkheid.
pi_83545235
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:08 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.
lol, belangrijkere zaken aan het hoofd
Je bent niet wijs man als je er dergelijke opvattingen op na houdt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:37:28 #78
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83545273
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.

Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
Die man heeft twaalf jaar lang zijn werk goed gedaan. Dit is inderdaad een behoorlijk fout, maar echt niet ernstiger dan bv de advocaat die een beroepstermijn vergeet oid. Dus stel je niet aan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:40:06 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545374
quote:
Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:41:55 #80
247705 IemandNiemand
pi_83545451
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:36 schreef Redux het volgende:

[..]

lol, belangrijkere zaken aan het hoofd
Je bent niet wijs man als je er dergelijke opvattingen op na houdt.
Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.

Nee, omdat het meisje gehandicapt is is zij natuurlijk het aller aller aller aller belangrijkste voor iedereen op de gehele wereld.
En toen was er niets!
pi_83545565
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
Want de kans op herhaling is o zo groot?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:46:07 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545642
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Want de kans op herhaling is o zo groot?
Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.

Als ik mijn werkgever in een opperst moment van frustratie op zijn bek sla terwijl ik al twaalf jaar de rust zelfe ben is dat toch ECHT reden voor ontslag op staande voet hoor. Ongeacht dat de dkans op herhaling nihil is.
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 20:48:07 #83
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_83545727
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
zou mooie bak zijn zeg.

Je hoeft je niet in te houden hoor, ik denk er hetzelfde over als jij!! Als je je niet goed voelt draag je eerst zorg voor je passagier(s) en regel je dat die naar de bestemming gaat en dan jezelf verzorgen(dit kan ook tegelijkertijd maar niet zoals ie het nu heeft gedaan.
Hij is chauffeur!! De verantwoordelijkheid die je daarbij hebt is nl. het verschil tussen taxichauffeur zijn of iemand die broodjes shoarma rondbrengt!

Net of het een bus is van 60 meter lang waar iemand achter een stoel verstopt zou kunnen zitten
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_83545750
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.

Als ik mijn werkgever in een opperst moment van frustratie op zijn bek sla terwijl ik al twaalf jaar de rust zelfe ben is dat toch ECHT reden voor ontslag op staande voet hoor. Ongeacht dat de dkans op herhaling nihil is.
eens
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_83545822
ook eens
pi_83545844
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen?
... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:52:30 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83545929
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.
wat is het verschil? Verschil met wat?

Chauffeur vergeet kind, kind had in dit weer heel eenvoudig het loodje kunnen leggen = grove nalatigheid.

Of dat door een klotefout of incompetentie komt doet daar niets aan af. Onoplettende chauffeurs worden ook niet milder gestraft als ze iemand aanrijden dan incompetente chauffeurs die iemand aanrijden.
pi_83545982
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:41 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.

Nee, omdat het meisje gehandicapt is is zij natuurlijk het aller aller aller aller belangrijkste voor iedereen op de gehele wereld.
Mijn god wat een verstand zeg

Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:53:32 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83545984
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:09 schreef drumminggod het volgende:

[..]

Normale mensen kunnen nog praten
Daarom verdient zij extra aandacht en heeft ze bijzonder vervoer, maar het is net zo'n mens als ieder ander. Mensen met een beperking roepen zelf zo vaak dat ze gewoon 'normaal' behandeld willen worden door anderen, maar als er zoiets aan de hand is, is het land ineens te klein .
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef missyB het volgende:
juist omdat deze mensen extra kwetsbaar zijn moeten zij op anderen kunnen vertrouwen!
En hallo, even niet lekker en naar huis rijden?
Dat doe je toch echt bewust wetend dat je een kind in auto hebt wat naar schhol. dgaopvang of dagbesteding moet!
Daar ga je dus de fout in. Die man is dat vergeten, dat staat nota bene in het nieuwsbericht!
quote:
Waarom geen vervanging geregeld?
waarom kind niet eerst afgezet?
waarom niet naar arts gereden ofzo?
Moest de chauffeur iets verdoezelen zoals drank? kater whatever?
en ach t kind kan toch niet praten dus laat maar 3 uur zitten?

Mijn kind is ook afhankelijk van dit soort vervoer, als het mijn kind overkwam zou ik ook die man zn ontslag eisen!
Op al het bovenstaande: de man voelde zich niet goed en realiseerde zich niet dat er nog een kind in z'n bus zat. Blijkbaar kun je moeilijk lezen, dus de Jip en Janneke-versie: hij dacht dat er niemand meer in zijn bus zat! En...misschien kun je je dan voorstellen dat je niet eerst nog iemand moet afzetten of vervanging regelt, aangezien je bus naar jouw idee leeg is...
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
feit is dat als ik mijn zoon in goed vertrouwen meegeef aan een vervoerder ik daar op moet kunnen bouwen.
En geen lapzwans die omdat ie niet lekker is zn bus thuis parkeert en kind laat zitten.
Er is hier geen sprakje van kind vergeten ofzo.
Hij had kind in de bus waar hij verantwoordelijk voor was en daar had hij eerst voor moeten zorgen.
Je denkt echt dat die vent bewust zo'n kind laat zitten? Zelf nooit ziek geweest? Zelf nooit een foutje gemaakt met je kind? Doe toch eens normaal zeg.

Ja, ik ben het met je eens dat zoiets niet hoort te gebeuren. Ja, ik ben het met je eens dat het een fout van de chauffeur is en dat hij verantwoordelijkheid heeft voor een kind met een beperking. Maar je bent nu wel zwaar overtrokken bezig. Zo'n man voelt zich waarschijnlijk al vervelend genoeg en heeft dat kind heus niets aan willen doen; hij deed zijn werk al twaalf jaar goed. Heb jij nog nooit een fout gemaakt op je werk? Denk je dat er artsen zijn die nooit een foutje maken?

Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?

Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
Zerg schreef:
pi_83546072
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wat is het verschil? Verschil met wat?

Chauffeur vergeet kind, kind had in dit weer heel eenvoudig het loodje kunnen leggen = grove nalatigheid.

Of dat door een klotefout of incompetentie komt doet daar niets aan af. Onoplettende chauffeurs worden ook niet milder gestraft als ze iemand aanrijden dan incompetente chauffeurs die iemand aanrijden.
Verschillen:
Incompetentie = niet meer geschikt voor je functie
Fout = Mogelijk nog inzetbaar voor je functie

Een aanrijding hoeft nog geen reden voor ontslag te zijn.
pi_83546094
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen. En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten? Kijk nou eens wat je zelf zegt!

Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
pi_83546098
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Mikkie het volgende:
Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?

Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:56:50 #93
247705 IemandNiemand
pi_83546167
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
Wat lul jij nou? Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
En toen was er niets!
pi_83546176
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.

Als chaffeur vergeet je een persoon in je bus niet, en zeker niet een halve(!!) dag!
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:57:25 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546197
Geniaal, al die mensen hier. Je doet het al twaalf jaar goed, bent van onbesproken gedrag, en maakt doordat je jezelf helemaal niet goed voelt een fout, en je wordt meteen compleet afgeschoten. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardst staan te janken als ze zelf door zoiets hun baan zouden verliezen .

Wees verdomme blij dat het voor het kind relatief goed is afgelopen. Die man heeft z'n schrikmomentje echt wel gehad. Maar nee hoor, er moeten meteen weer sancties volgen en mensen moeten met het vingertje kunnen wijzen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Redux het volgende:
Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond? _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo .
Zerg schreef:
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 20:57:26 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83546199
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen. En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?
Eh ja, want dan kans dat je in een auto overlijdt is signaficant groter wanneer het buiten 30 graden is dan wanneer het buiten 15 graden is.

http://www.google.com/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=kind+overlijdt+in+auto&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
quote:
Kijk nou eens wat je zelf zegt!

Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Dat doet niets af aan het feit dat het grove nalatigheid is. Werkelijk, de enige die ik op emotie zie oordelen ben jij hoor. Je haalt zelfs de man zijn arbeidsverleden erbij!!11EINZ!!

Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
pi_83546227
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:56 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Wat lul jij nou? Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?

De man haalt z'n passagiers sochtends van huis af en brengt ze naar de locatie, smiddags weer andersom, worden ze van locatie opgehaald en thuis afgeleverd.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:58:20 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83546237
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Duur vervoer dan . Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
Zerg schreef:
pi_83546292
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Duur vervoer dan . Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
Je snapt het niet Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
pi_83546397
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')