dit dus, wat mij betreft rijdt hij morgen alweer rondquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"
Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
Zou kunnen, maar nog een paar van zulke fouten en die chauffeur mag rustig door gaan met mens zijn, maar niet met chauffeur zijn, als het aan mij zou liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.
Denk je echt dat die chauffeur dacht "Joh, laat ik eens dat meisje alleen in mijn bus?"
Nee, denk het niet. Als je het mij vraagt zijn zowel het meisje als de chauffeur beide slachtoffer van hetgeen wat ze allebei gemeen hebben... mens zijn.
Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:37 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.
Nee, dat denk ik absoluut niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?
Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd! De chauffeur moet dan geroepen worden, omdat hij even in de waan was dat hij er niet hoefde te stoppen of in gedachte al gestopt was. Zoiets kan gebeuren. Even niet bij de les zijn in zo'n routinebaan, want dat is het ook nog. Dus heb je eigenlijk 1+1+1=... je snapt het hoop ik.
Of niet he, hij mag blij zijn als er niet nog wat aanklachten bij komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:49 schreef ThomasD het volgende:
[..]
"De chauffeur moet dan geroepen worden" schrijf je.
Laat dàt nou net onmogelijk zijn geweest in dit geval...
Inderdaad "wel eens". Daarom vind ik ook niet dat hij ontslagen moet worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Iedereen vergeet wel eens iets. En daarbij voelde de chauffeur zich niet goed. 1+1=?
Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.quote:Ja, het gaat hier inderdaad om een mens. Maar mensen vergeten wel eens mensen. In de "normale" bussen wordt er ook wel eens doorgereden en een halte vergeten zelfs als er op de knop voor het lampje gedrukt werd!
Een paar uur in een hete bus omdat je haar vergeten bent kan gebeuren, maar je moet wel met je vieze tengels van haar afblijvenquote:De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:51 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Wat een vergelijking. Een kwetsbaar meisje dat met meer dan 30 graden uren in een bus moet zitten of een halte verder moeten uitstappen als mens zonder handicap.
De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef ThomasD het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik absoluut niet.
Eerder in dit topic werd gesproken over 'foutjes' .
Die zijn er in verschillende gradaties en we maken ze allemaal. wmb is deze fout over de grens.
Neem maar van mij aan dat zijn leidinggevende dan had gezegd:quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
1 foontje naar zn centrale van neem me over was voldoende geweest.
Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:53 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat het ook daar gebeurt. IEDERE chauffeur dwaalt wel eens af. Ook deze chauffeur.
Je geeft zelf het antwoord alquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:54 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
De vraag is echter waarom juist deze fout over de grens is? vanwege 1 van onderstaande redens?
1. Het gaat hier om iemand die niet voor zichzelf kan zorgen en dus afhankelijk is van andere.
2. Het vervoersbedrijf wat een negatieve reputatie in de pers wilt voorkomen.
3. Het vervoersbedrijf wat rechtszaken wilt voorkomen en dus maar iemand als een 'gesture of good will' de laan uit stuurt.
Als je het mij vraagt is het vervoersbedrijf zichzelf gewoon dusdanig aan het indekken dat het niet meer denkt aan hun medewerkers die ook wel eens een foutje maken maar denkt aan hun reputatie en in dat geval gaan ze te ver met het ontslaan van deze meneer.
Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:55 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Daarom moeten de meest verantwoordelijke chauffeurs ook aangenomen worden voor dit soort diensten.
Ja, want bij alles moet je natuurlijk meteen naar een arts.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:02 schreef missyB het volgende:
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
En in zijn bed gaan liggen?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
Dit slaat nergens op; omdat die naar huis toe kon rijden moest ie wel weten dat ie iemand in zijn busje had? Wat is dat dan weer voor logica?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:02 schreef missyB het volgende:
deze meneer vergat het meisje maar kon wel thuiskomen? Zo slim was ie dan weer wel?
Blijkbaar was het niet zo erg dat de beste man naar de eerste de beste ehbo of arts reed.
Hij wist dat ie onderweg was in een busje, dus niet zn eigen auto, om iemand te vervoeren.
Breng dan eerst dat kind weg, neem contact op met je centrale en als je werkelijk zo slecht in oprde bent bel je 112
Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:02 schreef missyB het volgende:
Een persoon een halve dag vergeten noem jij 'een foutje' 'moet kunnen'??quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
lol, belangrijkere zaken aan het hoofdquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Misschien heeft ie belangrijkere zaken aan z'n hoofd? Misschien was ie verstrooid ofzo? Ik kan me het wel voorstellen dat je er even niet bij bent en dan gewoon na huis gaat.
Die man heeft twaalf jaar lang zijn werk goed gedaan. Dit is inderdaad een behoorlijk fout, maar echt niet ernstiger dan bv de advocaat die een beroepstermijn vergeet oid. Dus stel je niet aan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
dat er mensen zijn die er anders over denken prima.
Ik vind echter wel dat ik mijn mening ook mag hebben.
Ik kan het me dus niet voorstellen dat je iemand vergeet.
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.
Je kan zo n kind haast niet over het hoofd zien.
Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:36 schreef Redux het volgende:
[..]
lol, belangrijkere zaken aan het hoofd
Je bent niet wijs man als je er dergelijke opvattingen op na houdt.
Want de kans op herhaling is o zo groot?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Want de kans op herhaling is o zo groot?
Je hoeft je niet in te houden hoor, ik denk er hetzelfde over als jij!! Als je je niet goed voelt draag je eerst zorg voor je passagier(s) en regel je dat die naar de bestemming gaat en dan jezelf verzorgen(dit kan ook tegelijkertijd maar niet zoals ie het nu heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:17 schreef missyB het volgende:
dat er mensen zijn die er anders over denken prima.
Ik vind echter wel dat ik mijn mening ook mag hebben.
Ik kan het me dus niet voorstellen dat je iemand vergeet.
Zoals ik al zei, ben zelf ouder van verstandelijk beperkt kind en ik kan het me niet permitteren hem eens te vergeten!
zou mooie bak zijn zeg.
Ik vind de man geen onmens maar niet geschikt voor zijn beroep op de basis van de gevens die ik nu heb gelezen over dit voorval.
kan me niet indenken dat het echt zo gegaan is, hoppa ben niet lekker gaan met die banaan op huus an.
Je kan zo n kind haast niet over het hoofd zien.
Anyways, zal wat milder oordelen over de man maar begrijpen doe ik het echt niet
eensquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen? Daarnaast heeft de kans op recidive normaal gesproken vooral wat met therapie te maken en niet met de strafmaat.
Als ik mijn werkgever in een opperst moment van frustratie op zijn bek sla terwijl ik al twaalf jaar de rust zelfe ben is dat toch ECHT reden voor ontslag op staande voet hoor. Ongeacht dat de dkans op herhaling nihil is.
... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat dit kind door het oog van de naald is gekropen?
wat is het verschil? Verschil met wat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
... dat is het verschil tussen incompetentie en een klotefout.
Mijn god wat een verstand zegquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:41 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Want hij kan niks belangrijks aan zijn hoofd hebben? iets wat voor hem persoonlijk toch wel heel erg veel meer telt? dan zijn werk op dat moment in ieder geval... let wel op voor die man is het na 12 jaar gewoon routine werk en niet meer speciaal of whatever.
Nee, omdat het meisje gehandicapt is is zij natuurlijk het aller aller aller aller belangrijkste voor iedereen op de gehele wereld.
Daarom verdient zij extra aandacht en heeft ze bijzonder vervoer, maar het is net zo'n mens als ieder ander. Mensen met een beperking roepen zelf zo vaak dat ze gewoon 'normaal' behandeld willen worden door anderen, maar als er zoiets aan de hand is, is het land ineens te kleinquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:09 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Normale mensen kunnen nog praten
Daar ga je dus de fout in. Die man is dat vergeten, dat staat nota bene in het nieuwsbericht!quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef missyB het volgende:
juist omdat deze mensen extra kwetsbaar zijn moeten zij op anderen kunnen vertrouwen!
En hallo, even niet lekker en naar huis rijden?
Dat doe je toch echt bewust wetend dat je een kind in auto hebt wat naar schhol. dgaopvang of dagbesteding moet!
Op al het bovenstaande: de man voelde zich niet goed en realiseerde zich niet dat er nog een kind in z'n bus zat. Blijkbaar kun je moeilijk lezen, dus de Jip en Janneke-versie: hij dacht dat er niemand meer in zijn bus zat! En...misschien kun je je dan voorstellen dat je niet eerst nog iemand moet afzetten of vervanging regelt, aangezien je bus naar jouw idee leeg is...quote:Waarom geen vervanging geregeld?
waarom kind niet eerst afgezet?
waarom niet naar arts gereden ofzo?
Moest de chauffeur iets verdoezelen zoals drank? kater whatever?
en ach t kind kan toch niet praten dus laat maar 3 uur zitten?
Mijn kind is ook afhankelijk van dit soort vervoer, als het mijn kind overkwam zou ik ook die man zn ontslag eisen!
Je denkt echt dat die vent bewust zo'n kind laat zitten? Zelf nooit ziek geweest? Zelf nooit een foutje gemaakt met je kind? Doe toch eens normaal zeg.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:52 schreef missyB het volgende:
feit is dat als ik mijn zoon in goed vertrouwen meegeef aan een vervoerder ik daar op moet kunnen bouwen.
En geen lapzwans die omdat ie niet lekker is zn bus thuis parkeert en kind laat zitten.
Er is hier geen sprakje van kind vergeten ofzo.
Hij had kind in de bus waar hij verantwoordelijk voor was en daar had hij eerst voor moeten zorgen.
1 foontje naar zn centrale van neem me over was voldoende geweest.
Verschillen:quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
wat is het verschil? Verschil met wat?
Chauffeur vergeet kind, kind had in dit weer heel eenvoudig het loodje kunnen leggen = grove nalatigheid.
Of dat door een klotefout of incompetentie komt doet daar niets aan af. Onoplettende chauffeurs worden ook niet milder gestraft als ze iemand aanrijden dan incompetente chauffeurs die iemand aanrijden.
Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Mikkie het volgende:
Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?
Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
Wat lul jij nou?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Redux het volgende:
Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
Eh ja, want dan kans dat je in een auto overlijdt is signaficant groter wanneer het buiten 30 graden is dan wanneer het buiten 15 graden is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen.![]()
En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?
Dat doet niets af aan het feit dat het grove nalatigheid is. Werkelijk, de enige die ik op emotie zie oordelen ben jij hoor. Je haalt zelfs de man zijn arbeidsverleden erbij!!11EINZ!!quote:Kijk nou eens wat je zelf zegt!
Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:56 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Wat lul jij nou?Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Duur vervoer danquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
Je snapt het nietquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Duur vervoer dan. Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |