quote:UTRECHT - Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion is op staande voet ontslagen. Hij vergat woensdag een verstandelijk beperkt meisje uit Utrecht in z'n bus. Zij zat vervolgens urenlang in haar eentje in de hete bus.
NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje van zestien op bij haar ouderlijk huis om haar naar school te brengen; de Herderschêeschool in Utrecht, een school voor speciaal onderwijs.
Op weg naar de school voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar z'n huis, parkeerde de bus en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zit. Op een gegeven moment begint het te dagen bij de man. Hij rijdt het meisje naar school waar ze even na het middaguur aankomen. De ouders reageren furieus.
CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur vandaag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.
MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
Dat meisje ook niet!!quote:
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties.
Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
Dit dus. Iemand vergeten is inderdaad wel gigantisch stom, maar een ontslagquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
Normale mensen kunnen nog pratenquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.
Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.
Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Ja dat kan, maar het mág niet. Heel zuur voor deze man maar het was nog zuurder geweest als er wat gebeurd was met het meisje. Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.quote:
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.quote:Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
En nu niet meer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
Zoals ik al zei in de fipoquote:Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Dan moet die chauffeur van tevoren zeggen dat hij die verantwoordelijkheid niet aan kan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan er ook voor kiezen om je kind zelf te brengen.
Altijd makkelijk met een vingertje naar anderen wijzen.
Geen poep, Baantjer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
wtf?quote:MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Ik zeg niet dat ze dat hadden moeten doen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:18 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Hou je bek dan over abortus idioot. Die ouders hebben een kind, ja. Met je je had abortus moeten plegen... Dwaas.
Tja, ik kan het me wel voorstellen. Vind het een zeer ongeloofwaardig verhaal. Wie vergeet er nou een afhankelijk kind?quote:
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef vosss het volgende:
Doe het dan zelf denk ik dan. Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd.
Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.quote:
Inderdaad helemaal met je eens. Die chauffeur is ook maar een mens, kom op zeg.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Hoewel het natuurlijk erg slecht is dat die chauffeur dat meisje was vergeten, vind ik ontslag wel een erg overdreven actie. Hij realiseerde zich dat hij dat meisje nog in het busje had, reed haar toen alsnog naar school en hij was al 12 jaar in dienst zonder problemen. Schors die man dan een weekje ofzo, maar ontsla hem niet. Hysterisch schaapvolk dat meteen moord en brand roept...
Overal is een mouw aan te passen.quote:Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen.
Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienstquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Als je gebruik maakt van een dienst, dan mag je eisen dat dat goed gebeurt. Dat is met jou zo als je een loodgieter inhuurt, dat is met die ouders zo als ze een busje opbellen voor hun kind.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ja, alleen betalen hun het niet, maar de belastingdienst
Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Als je ergens niet voor betaald heb je ook weinig recht om te zeiken.
Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:27 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dus als de overheid iets naars bij jou flikt, dan ga jij niet klagen?
Precies, ik heb 2 kids waarvan er een naar Speciaal Onderwijs (ivm ASS) gaat, ja hij wordt met een taxi opgehaald, zijn school ligt niet in het dorp.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat deze mensen maar wat graag hun eigen kind van en naar school zouden willen brengen. Maar dat je je niet kunt verplaatsen in dergelijke omstandigheden leek me wel duidelijk ja.
maar wel met een beperking. dat het voor de rest gewoon mensen zijn ontken ik nergens.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:20 schreef ThomasD het volgende:
[..]
Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....
Hetzelfde vlees en bloed, gevoel, en kans op oververhitting....
Nee, maar dan mag je nog wel klagen bij Connexxion.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
Dat is het wél.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het is gewoon overtrokken, ja er is iets mis gegaan, maar zo erg is het toch allemaal niet?
Dat is geen "pech", dat is een verantwoordelijkheid die je neemt als chauffeur.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Mag aannemen dat de man ook ogen heeft...quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:35 schreef Desunoto het volgende:
Wat een overdreven reactie inderdaad. Dat hij nou de pech heeft om een meisje in de bus te hebben die op geen enkele manier haar aanwezigheid laat blijken, tja.
Ik vermoed dat ze in een rolstoel zat en daarom niet voorin zat en zelf de bus kon verlaten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:24 schreef Gia het volgende:
Vind het wel een vreemd verhaal. Mijn neefje en nichtje gaan ook met dergelijk vervoer en het is dan gebruikelijk dat kinderen boven de 12 gewoon voorin, naast de chauffeur mogen zitten.
Dit meisje was 16. Als zij voorin zat, lijkt het me ongeloofwaardig dat de chauffeur haar 'vergeten' is.
Maar goed, dat weten we uiteraard (nog) niet.
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van de chauffeur en zijn familie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:34 schreef ThomasD het volgende:
[..]
Dat is het wél.
En dan nog ongeacht de hoge temperatuur, je hebt als chauffeur de verantwoording over iemand die dat zelf niet kan.
Vind jij het leuk om 3 uur alleen in een busje te zitten en geen idee te hebben van hoe of wat?
Wel eens gehoord van angst?
Afhankelijkheid?
Niet weten wat te doen?
Probeer je eens te verplaatsen in de gedachten van het meisje én haar ouders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |