De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
[..]
De zaak van de vergeten baby
[..]
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
[..]
De zaak van de vergeten baby
[..]
De chauffeur wordt ook niet vervolgd....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.
Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....
Dat klopt, echt kan je werkgever je voor zulke fouten wel ontslaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.
En terecht, want dit soort fouten zou je niet MOETEN maken. Ook als ouders niet. Die ouders zijn ook gestraft door het verlies van een kind waarbij we gemakshalve aannemen dat het geen opzet was.quote:Bij Connexxion vinden ze dat zulke fouten maken niet kan, ook al ben je verder al 12 jaar meer dan een capabele werknemer.
Op die manier, okeejquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb het over de situatie ervoor, met airco zou de chauffeur misschien niet onwel zijn geworden.
Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die ouders ontsla je toch ook niet op staande voet van het ouderschap door hun andere kinderen weg te halen omdat ze een kind per ongeluk in de auto hebben vergeten ?
Het komt gewoon voor dat je vergeet dat er nog iemand in de auto zit.
K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.quote:Wat heeft dat overgens met het mishandelen van kinderen te maken ? Merkwaardige vergelijking. Vergeten en actief mishandelen zijn IMO 2 heel andere zaken.
Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...quote:De man was ziek, kon ff niet helder meer nadenken. Was wellicht ook wat in de war en had niet in de gaten dat hij nog een passagier bij zich had die hij eerst ergens moest afzetten.
Het kán zo gebeurt zijn.
Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.
[..]
K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.
[..]
Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...
Wat heeft dat er nu mee te maken ? Dat is alweer iets heel anders.quote:Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...
Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.
Ik ben wel 's vergeten om een baby de fles te geven, kind sliep gewoon lekker door en ik was zo druk met iets bezig dat ik helemaal vergat op de tijd te letten![]()
Heb ook wel 's een ander kind vergeten van school te halen. Die kleuter ging toen aan de wandel en ik heb doodsangsten uitgestaan voor ik haar weer terug vond![]()
Sommige mensen vergeten wel 's wat........ niemand is volmaakt
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:37 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.
Ah, 't is een aannamequote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat denk jij, dat het taxi-bedrijf dat heeft gedaan?![]()
Tuurlijk niet, die houden hun naam ook graag hoog, en gaan niet de media inlichten dat ze een chauffeur ontslagen hebben en wat voor slechs die wel niet gedaan heeft.
Google eens op 'garantenstellung'quote:
Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maarquote:
Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maar
[ afbeelding ]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?
quote:Achtergelaten 'busmeisje' maakt het goed
UTRECHT - Het gaat naar omstandheden goed met het het verstandelijk beperkte meisje (16) uit Utrecht dat urenlang heeft vastgezeten in een snikhete bus. Dat heeft haar vader gezegd tegen RTV Utrecht.
Volgens hem heeft de gebeurtenis behoorlijk wat impact op zijn dochter gehad. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.
Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion vergat woensdag dat het meisje in de bus zat. Hij is op staande voet ontslagen.
NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje op bij haar ouderlijk huis om haar naar de Herderschęeschool in Utrecht te brengen, een school voor speciaal onderwijs.
Onderweg voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar zijn huis, parkeerde de bus, nam een pilletje en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zat.
Uren later begon het te dagen bij de man en reed hij het meisje naar school. De ouders reageerden furieus.
CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur donderdag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.
De school wil niet op het voorval reageren.
Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:37 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Triest, hij wordt ziek en maakt daardoor een fout en krijgt accuut ontslag. Zielig bedrijf dat Connexxion...
Als je met mensen werkt wordt er gewoon van je verwacht dat je dat een beetje fatsoenlijk doet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?
Ja, maar dat is verder niet relevant. Mensen maken soms fouten die andere mensen het leven kosten. Dat is inherent aan sommige beroepen. Hier is verder niks gebeurd en is er nog sprake van verzachtende omstandigheden omdat de man ziek werd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:58 schreef Redux het volgende:
[..]
Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |