Het is gewoon geen goede werknemer meer. Wat dacht je, zouden ouders nog met een gerust hart hun kinderen willen laten vervoeren door deze chauffeur? (Nog even los van de vraag of dat terecht is of niet). Die man is gewoon niet meer inzetbaar.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:26 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van "Schijnheiligheid" is op.
Het vervoersbedrijf doet gewoon schijnheilig zodat ze geen rechtszaken krijgen en daarom maar een voor de rest goede werknemer ontslaan. It's all about the money baby. Jammer dat sommige mensen hier nog zo naïef zijn dat ze denken dat het ook echt gaat om de fout die de chauffeur gemaakt heeft en niet gewoon om de media.
Waarom niet? Overigens ben ik er niet voor dat hij ontslagen is, maar mocht hij dit soort grappen nog een keer uithalen, dan mag hij ergens anders solliciteren.quote:
Dat komt omdat hartchirurgen schaarser zijn.quote:En even over hartchirurgen: ook die maken helaas wel eens fouten, die mensenlevens kunnen kosten. Een hartchirurg moet het heel veel bonter maken dan deze chauffeur voor ze uit hun functie worden gezet.
Precies.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit is jouw mening.
Nogmaals, als die chauffeur dit via het gerecht aanvecht maken die uit hoe nalatig het wel of niet is, en of het ontslag terecht is.
Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is. Daarom heb ik al eerder in dit topic gezegd dat als het vervoersbedrijf serieus hierover was ze dan bussen zouden inzetten die een aantal technologische voordelen hebben. Dan gebeurt het ook niet bij iemand anders...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het is gewoon geen goede werknemer meer. Wat dacht je, zouden ouders nog met een gerust hart hun kinderen willen laten vervoeren door deze chauffeur? (Nog even los van de vraag of dat terecht is of niet). Die man is gewoon niet meer inzetbaar.
Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag of deze chauffeur nalatig is geweest.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:28 schreef IemandNiemand het volgende:
Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is. Daarom heb ik al eerder in dit topic gezegd dat als het vervoersbedrijf serieus hierover was ze dan bussen zouden inzetten die een aantal technologische voordelen hebben. Dan gebeurt het ook niet bij iemand anders...
Ik reageerde op KingOfMars en het heeft er weldegelijk mee te maken als je zijn reactie ook even leest.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag of deze chauffeur nalatig is geweest.
Ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:27 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Waarom niet? Overigens ben ik er niet voor dat hij ontslagen is, maar mocht hij dit soort grappen nog een keer uithalen, dan mag hij ergens anders solliciteren.
Als je op mensen regaeert is het handig als je ze quote en doe niet zo aangebrand.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Ik reageerde op KingOfMars en het heeft er weldegelijk mee te maken als je zijn reactie ook even leest.
Excusesquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je op mensen regaeert is het handig als je ze quote en doe niet zo aangebrand.
Dat kan, en die hebben dan ook een probleem.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:28 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Tjah en dat kan ook elke andere chauffeur overkomen die toevallig een mens is.
Iets met voorkomen is beter dan genezen.. etc.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:31 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat kan, en die hebben dan ook een probleem.
Natuurlijk is dat beter.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Iets met voorkomen is beter dan genezen.. etc.
Beetje raar argument. Sommige ouders kunnen zich niet beheersen en slaan hun kinderen. Of nog erger. Dat praat toch niets goed van wat mensen die werken met kinderen doen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren maar zoals al eerder is aangevoerd, zelfs ouders vergeten wel 's een kind in de auto.
Want?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:34 schreef IemandNiemand het volgende:
Dus als het bedrijf serieus was en dit ook echt zo hoog opvatten als dat ze de media willen laten doen geloven dan is er maar 1 oplossing:
Meneer in dienst houden en de bussen aanpassen zodat dit NOOIT meer kan gebeuren ook niet bij andere chauffeurs. Opgelost, Slotje.
Oneens. Die meneer heeft gewoon pech gehad. Of het terecht of onterecht is, ouders zullen deze meneer nooit meer vertrouwen. Het is gewoon een wandelende slechte reclame voor het bedrijf. Mensen vervoeren is hun core business, gehandicapte kinderen vervoeren is een enorme verantwoordelijkheid, screw je dat up, dan is ontslag niet ondenkbaar.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:34 schreef IemandNiemand het volgende:
Meneer in dienst houden en de bussen aanpassen zodat dit NOOIT meer kan gebeuren ook niet bij andere chauffeurs. Opgelost, Slotje.
Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:36 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Oneens. Die meneer heeft gewoon pech gehad. Of het terecht of onterecht is, ouders zullen deze meneer nooit meer vertrouwen. Het is gewoon een wandelende slechte reclame voor het bedrijf. Mensen vervoeren is hun core business, gehandicapte kinderen vervoeren is een enorme verantwoordelijkheid, screw je dat up, dan is ontslag niet ondenkbaar.
Wie weet vingen ze wel bot bij Connexion en werden ze afgewimpeld waardoor ze dan maar naar de media zijn gestapt. Wie weet. Dat is net zo'n aanname als jij die nu doet. Je weet helemaal niet of ze overdreven hebben gereageerd. Geloof me, elke ouder zou WITheet zijn als dit zijn kinderen overkwam. Of ze nou gehandicapt zijn of niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.
Overdreven gereageerdquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.
Dat geloof ik best; tjah.. ik ben geen ouder dus misschien is het voor mij wat moeilijker om me in hun situatie te verplaatsen. Je vertrouwt immers de chauffeur. eerlijk gezegdt een moeilijke kwestie aan de enne kant denk ik..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wie weet vingen ze wel bot bij Connexion en werden ze afgewimpeld waardoor ze dan maar naar de media zijn gestapt. Wie weet. Dat is net zo'n aanname als jij die nu doet. Je weet helemaal niet of ze overdreven hebben gereageerd. Geloof me, elke ouder zou WITheet zijn als dit zijn kinderen overkwam. Of ze nou gehandicapt zijn of niet.
Stress, misschien had ie diaree.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:47 schreef klausmeister het volgende:
Ik vind het nog steeds een raar verhaal. Hoe kun je niet zien dat er een kind in je busje zit als je er uit stapt?
Dat valt toch op? Hoe kun je wel zo alert zijn dat je het juiste pilletje weet in te slikken maar niet dat je nog iemand in je bus hebt?
Ik zou niet meteen naar de media stappen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Overdreven gereageerd
Nogmaals dit is geen gewoon meisje van 16 maar een zwaar gehandicapt kind wat zelf niets kan. Dit kind is gelet op de temperaturen deze week door het oog van de naald gekropen. In dit weer kan de temperatuur in auto's zonder problemen oplopen tot 80 graden en hoger.
Hoe zou JIJ het vinden als iemand die zegt de verantwoordelijkheid te nemen over iemand die je liefhebt deze persoon 3 uur lang in 80 graden achterlaat?
quote:UTRECHT - Het gaat naar omstandheden goed met het het verstandelijk beperkte meisje (16) uit Utrecht dat urenlang heeft vastgezeten in een snikhete bus. Dat heeft haar vader gezegd tegen RTV Utrecht.
Volgens hem heeft de gebeurtenis behoorlijk wat impact op zijn dochter gehad. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.
Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion vergat woensdag dat het meisje in de bus zat. Hij is op staande voet ontslagen.
NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje op bij haar ouderlijk huis om haar naar de Herderschêeschool in Utrecht te brengen, een school voor speciaal onderwijs.
Onderweg voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar zijn huis, parkeerde de bus, nam een pilletje en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zat.
Uren later begon het te dagen bij de man en reed hij het meisje naar school. De ouders reageerden furieus.
CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur donderdag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.
De school wil niet op het voorval reageren.
Kom opquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
Het doet me denken aan het verhaal van die demente bejaarde dame die volgens haar zoon urenlang in de vrieskou had gestaan doordat de chauffeur haar niet naar binnen had gebracht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:55 schreef Sander het volgende:
Ben benieuwd wat er echt gebeurd is.
Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed en is gebleken dat ze niet seksueel is misbruikt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:56 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Kom op. Als jouw behandelend arts "even verstrooid en afwezig" is, vind jij het ook prima als hij je verkeerde been amputeert?
En als een piloot nou even een pilletje neemt en op bed gaat liggen waardoor een A380 midden in Amsterdam neerklettert, was het dan ook menselijk?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:29 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou om te beginnen eerst willen weten wat de chauffeur mankeerde : waarom werd hij onwel en hoe beroerd was hij er aan toe ?
Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren maar zoals al eerder is aangevoerd, zelfs ouders vergeten wel 's een kind in de auto.
Ik vind het ontslag op staande voet dan ook onterecht, dit had eerst goed uitgezocht moeten worden.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En als een piloot nou even een pilletje neemt en op bed gaat liggen waardoor een A380 midden in Amsterdam neerklettert, was het dan ook menselijk?
Ik vind dit gewoon grof nalatig. De chauffeur zelf waarschijnlijk ook. Het is echt een hele stomme fout die verregaande gevolgen kan hebben. Op staande voet is niet meer dan normaal.
Dat is zijn geluk, want anders hadden ze hem van mij ook strafrechterlijk aan mogen pakken. Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed
Ander voorbeeld: je dokter perforeert tijdens een darmonderzoek je darm, darmsap loopt buik in, enorme ontstekingen, randje van de afgrond, twee weken IC en na twee maanden ben je wonderbaarlijk weer beter.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk maakt het meisje het goed en is gebleken dat ze niet seksueel is misbruikt.
Als een man uren alleen weg is geweest met een kind dat zich niet kan uiten ... en als excuus een of ander ongeloofwaardig verhaal heeft .... tja.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat is zijn geluk, want anders hadden ze hem van mij ook strafrechterlijk aan mogen pakken. Waar dat hele onderzoek naar seksueel misbruik ineens vandaan komt is me trouwens een raadsel.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef KingOfMars het volgende:
Het meisje kan iig niet vertellen of ze al dan niet is misbruikt dus ik snap dat ze het uit willen sluiten. Seksueel misbruik van gehandicapten is een groot probleem namelijk (handig, stille slachtoffers...).
Waar haal je trouwens vandaan dat het de ouders waren die naar de media zijn gestapt? Ik vind dat nergens terug...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Heb je het nu over de ouders van dit meisje of ouders in het algemeen? want je snapt toch zeker ook wel dat dit bericht nooit in de media was geweest als de ouders van dit meisje niet zo overdreven hadden gereageerd en gelijk naar de media gingen stappen ipv eerst met het vervoersbedrijf praten.. ook wel "5 minutes of fame" genoemd.![]()
Nee, dit zijn allemaal flauwekul vergelijkingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ander voorbeeld: je dokter perforeert tijdens een darmonderzoek je darm, darmsap loopt buik in, enorme ontstekingen, randje van de afgrond, twee weken IC en na twee maanden ben je wonderbaarlijk weer beter.
Dan moet je dus niet zeiken, want uiteindelijk ben je weer beter.
Fijn als jij dat tof vindt, maar 't hoeft mij niet te overkomen.
Wat denk jij, dat het taxi-bedrijf dat heeft gedaan?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:40 schreef Redux het volgende:
[..]
Waar haal je trouwens vandaan dat het de ouders waren die naar de media zijn gestapt? Ik vind dat nergens terug...
Nee hoor, de chauffeur kan nu zelf naar het gerecht stappen ivm z'n ontslag, en die kunnen een onderzoek instellen en kijken hoe nalatig de chauffeur is geweest en of het ontslag normaal is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En als een piloot nou even een pilletje neemt en op bed gaat liggen waardoor een A380 midden in Amsterdam neerklettert, was het dan ook menselijk?
Ik vind dit gewoon grof nalatig. De chauffeur zelf waarschijnlijk ook. Het is echt een hele stomme fout die verregaande gevolgen kan hebben. Op staande voet is niet meer dan normaal.
Dat is idd zijn goed recht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor, de chauffeur kan nu zelf naar het gerecht stappen ivm z'n ontslag, en die kunnen een onderzoek instellen en kijken hoe nalatig de chauffeur is geweest en of het ontslag normaal is.
Om de vergelijking te laten kloppen zou het vliegtuig eerst moeten landen, de piloot zou uitstappen de passagiers in het vliegtuig laten zitten. De chauffeur is immers ook niet uit een rijdende auto gesprongen met het meisje erin.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die ouders ontsla je toch ook niet op staande voet van het ouderschap door hun andere kinderen weg te halen omdat ze een kind per ongeluk in de auto hebben vergeten ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:36 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Beetje raar argument. Sommige ouders kunnen zich niet beheersen en slaan hun kinderen. Of nog erger. Dat praat toch niets goed van wat mensen die werken met kinderen doen?
Wat maakt het uit of er wel of geen airco in de bus aanwezig is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou inderdaad best kunnen dat er geen airco in dat busje zat. Zie je echt wel vaker bij die busjes.
Dat is met dit weer niet prettig voor een chauffeur, én z'n passagiers.
Ik heb het over de situatie ervoor, met airco zou de chauffeur misschien niet onwel zijn geworden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef danilel het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of er wel of geen airco in de bus aanwezig is.
Als de sleutel uit het contactslot word gehaald draait de airco toch niet..........
Je snapt het niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef danilel het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of er wel of geen airco in de bus aanwezig is.
Als de sleutel uit het contactslot word gehaald draait de airco toch niet..........
De zaak van de vergeten babyquote:door feiten en gevolgen getroffen (sepotcode 52).
quote:‘Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet kan begrijpen hoe iemand zijn eigen kind kan vergeten. Het wachten op mijn beslissing is verschrikkelijk voor hen, maar voel ik ook als een onbedoelde soort vergelding. En toch, als ik diep graaf, komt de zaak heel dichtbij. Ga jezelf maar na: je sluit het traphekje per ongeluk niet af of laat een open fles chloor op het aanrecht staan...’
Wat een domme vergelijking.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:16 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Ik zal zometeen even een gesprek met mijn leidinggevende aangaan deze is mij namelijk ook een keer vergeten toen we gezamenlijk naar een klant zouden gaan en hij van huis vertrok en ik op kantoor op hem wachte.
Hij is zeker ook gelijk incompetent omdat hij mij vergeet voor zijn baan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |