Sounddragon | woensdag 30 juni 2010 @ 19:01 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen, ![]() wel eens kort door de bocht gaan, ![]() en de trailer een andere route verzint dan de trekker, ![]() en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: Game on ![]() Vorige topics: 1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic 2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2 3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3 4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4 5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5 6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6 7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7 8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8* 9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9* 10: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 10* 11: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 11* 12: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 12* 13: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 13* Deze OP is hier te vinden | |
Alexxxxx | woensdag 30 juni 2010 @ 19:13 |
Zou Koos Spee familie zijn van Koos P. ? ![]() | |
glasbak | woensdag 30 juni 2010 @ 19:28 |
quote:Nueh.. Na een rondje Sneek, Joure, Heerenveen, Akkrum en Leeuwarden ben ik weer snel de dijk overgegaan naar het vaste land ![]() | |
Redbaron | woensdag 30 juni 2010 @ 19:41 |
hmm mag alweer om 2u gaan rijden, kan beter nachtchauff worden...slapen gaat ool niet van harte met rond de 30graden ![]() | |
Iuc | woensdag 30 juni 2010 @ 20:42 |
![]() | |
TommyGun | donderdag 1 juli 2010 @ 07:52 |
Toch knap gedaan ![]() | |
Iuc | donderdag 1 juli 2010 @ 09:25 |
quote:Da's inderdaad erg knap gedaan ![]() Ik heb zo ooit eens een auto in een puntstuk van de vangrail zien staan, voor een brugpeiler. Merkwaardige was dat die auto daar nooit kon komen. Er zat géén schade aan de auto en vaingrail ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 juli 2010 @ 09:38 |
Eergisteren stond er op de A20 bij Nieuwkerkerk ook eentje door de vangrail; compleet geschaard en een metertje of 20 -30 vangrail all over the place, en met de cabine op de linkerbaan van het andere wegvak ![]() En het was niet eens een pool volgens mij ![]() | |
motaro | donderdag 1 juli 2010 @ 09:45 |
quote:Nederlands kenteken zegt niks he ![]() | |
vannelle | donderdag 1 juli 2010 @ 12:31 |
En nog een slimmerik: http://www.nu.nl/binnenla(...)jden-matrixbord.html | |
Sounddragon | donderdag 1 juli 2010 @ 12:33 |
Ik had hem vanmorgen al gezien idd.. het gaat weer lekker ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 juli 2010 @ 12:40 |
Millenaar.. Daar reed ik eergsiter nog bij de werf langs ![]() | |
vannelle | donderdag 1 juli 2010 @ 18:41 |
Hoppa! http://www.nufoto.nl/foto(...)ij-strand-horst.html Is het de warmte? | |
glasbak | donderdag 1 juli 2010 @ 19:12 |
quote:Zeg, zit jij dan niet veel te dicht bij Amsterdam voor een fries? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 juli 2010 @ 20:25 |
quote:Was ff fotos maken op Schiphol ![]() | |
Redbaron | vrijdag 2 juli 2010 @ 22:10 |
Zooo, ook weer thuis.. Was nog een behoorlijk zwaar ongelijk gebeurd op de a31...2 vrachtwagen en volgens het nieuws 9 personenwagens. Op het moment dat ik er langs reed was er van 3/4 auto''s en de vrachtwagen niet veel meer over dat zwartgeblakerd metaal met over de auto een wit laken... Dat zet je toch wel weer aan het denken.... | |
rubje | zaterdag 3 juli 2010 @ 12:58 |
quote: die eerste witte truck is echt een bazen wagen. Als leek, wat kost zou als je zo een bak wilt kopen? en wat moet je er allemaal voor hebben als niet-chauffeur maar gewoon als particluier of kunnen alleen mensen die vracht ed vervoeren zoiets aanschaffen? | |
RealZeus | zaterdag 3 juli 2010 @ 13:03 |
quote:Helaas is die eerste ook gewoon een fotosoep. ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 3 juli 2010 @ 14:56 |
Donderdag en gisteren was er weer eens angst ende panieck bij ons op de zaak, dus de hulptroepen werden weer eens opgetrommeld. En sja, dan mag je uitzoeken he, dus dan zoek je wel even de sjiekste auto uit die ze op het moment hebben ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | zondag 4 juli 2010 @ 22:20 |
Morgen 1e dag ADR-cursus. Heb er echt géén zin in die droge kost. ![]() | |
glasbak | zondag 4 juli 2010 @ 22:48 |
quote:Is pies of keek! Ik heb hem 10 jaar geleden op m'n sloffen met 2 negens gehaald. | |
Light | zondag 4 juli 2010 @ 23:04 |
quote:De chauffeur van een ongeladen vrachtwagen had een file (als gevolg van een eerder ongeval) gemist en reed er op volle snelheid achterop. Dat leverde een ravage op. Misschien moet ik de volgende keer de verkeersinformatie ook maar in de gaten houden. Een uur doen over zo'n 4 km is niet leuk als je net op weg bent naar een weekendje weg. | |
Sounddragon | zondag 4 juli 2010 @ 23:05 |
nog steeds niemand een 12 én 24 volt naar 220 volt omvormer gevonden ?? ![]() Ik vind ze écht niet ![]() | |
Redbaron | zondag 4 juli 2010 @ 23:32 |
quote:Zo een universeel ding, kan die geen 12v en 24v aan? | |
RealZeus | zondag 4 juli 2010 @ 23:36 |
quote:Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap. ![]() En maar goed, dat het ding leeg was, als hij geladen was was de ravage waarschijnlijk veel groter. | |
Redbaron | zondag 4 juli 2010 @ 23:37 |
quote:ik vond m anders groot genoeg.... op zo'n manier sterven wens je niemand toe.. ![]() | |
Light | zondag 4 juli 2010 @ 23:54 |
quote:Die kans lijkt me behoorlijk groot, de auto waar ze in zaten is nogal ingedeukt. Als een Golf wordt samengedrukt tot ongeveer de lengte van een Smart, dan is dat niet bevorderlijk voor de gezondheid van de inzittenden. Voorzichtig uitgedrukt. Volgens een andere bron is er sprake van drie doden, dus moet er ook nog iemand op de achterbank hebben gezeten. quote:Ik wil het niet eens weten... | |
Sounddragon | maandag 5 juli 2010 @ 08:00 |
quote:Bij bijna allemaal is het óf 12, óf 24 volt, maar gezien ik in vanalles en nog wat rondtuf in een week, wil ik graag iets wat ik overal in kan prikken.. anders wordt die laptoptas al snel een rugzak met trolley; die dingen zijn vaak redelijk aan de maat, en ik heb weinig zin om 2 van die dingen mee te gaan lopen slepen ![]() | |
Redbaron | maandag 5 juli 2010 @ 11:11 |
de meeste autos hebben toch 12v, dan heb je alleen die maar nodig lijkt me | |
Iuc | maandag 5 juli 2010 @ 13:02 |
quote:Bij mij zit er 24 volt op de sigarettenstekker. | |
Sounddragon | maandag 5 juli 2010 @ 13:11 |
quote:Bij mij dus ook. In mijn ouwe F2000 had ik wel 12 volt, maar heb ik wel zelf moeten inbouwen .. sig aansteker is volgens mij standaard 24 volt in een vrachtwagen ![]() | |
vannelle | maandag 5 juli 2010 @ 16:56 |
quote:'k Weet niet of er veel verschil is met 10 jaar geleden natuurlijk maar het lijkt mij ook goed te doen. Alleen jammer dat het zo vreselijk saai is. | |
Iuc | maandag 5 juli 2010 @ 17:45 |
quote:Chemie is gaaf ![]() Dat was zo'n beetje mijn oude vakgebied ![]() | |
vannelle | maandag 5 juli 2010 @ 18:04 |
quote:Het werk misschien wel, maar die adr-cursus iig niet. Heb ik ook nog zo'n leraar die vragen ontwijkt of er compleet overheen lult als hij zelf het antwoord niet weet. Wat een kerel zeg...... | |
glasbak | maandag 5 juli 2010 @ 18:40 |
quote:Gewoon lekker op door blijven hameren en desnoods vragen stellen aan een leidinggevende ![]() | |
vannelle | maandag 5 juli 2010 @ 18:57 |
quote:Ow, het waren geen vragen van mij en had ook geen zin om me er druk over te maken. ![]() Buiten dat heb ik een gezonde hekel aan die vent, tijd geleden had ik hem ook voor het behalen van m'n chauffeursdiploma en met name over verkeer botsten we nog wel eens en meestal had ik gelijk. Op een gegeven moment was hij onze discussies/ongelijk toe moeten geven zat en ik kreeg de opmerking dat ik maar beter naar hem moet luisteren want hij was tenslotte rij-instructeur. Toen heb ik mijn eigen instructeurspas op tafel geklapt: "IK ook." ![]() Er volgde een lange stilte....... ![]() Daarna ben ik ook niet meer geweest (met medeweten van mijn werkgever) en heb het lekker thuis geleerd, stuk beter! Deze moet ik wel uitzitten anders geen examen en geen uurtjes voor m'n bijscholing....... Ik zit gevangen! ![]() Bovendien heeft hij hier wel meer verstand van dan ikke..... | |
glasbak | maandag 5 juli 2010 @ 19:14 |
Dat soort stiltes zijn dodelijk maar heel erg leuk! ![]() | |
vannelle | maandag 5 juli 2010 @ 19:19 |
quote:Ja, was echt een mooi moment! ![]() Ben zelfs vlak voor die tijd nog bijna z'n collega geweest, ik was al aangenomen maar na een zaterdagje lessen om te helpen wegens een fuck-up in hun planning (nog voor ik m'n contract getekend had) kwam ik er achter dat ik terecht gestopt ben met lesgeven, vond er echt niks meer aan. Nu kriebelt het wel weer af en toe..... Maar over bijscholing gesproken, wat doen jullie om aan die uren te komen? | |
Iuc | maandag 5 juli 2010 @ 23:33 |
quote:ik denk dat ik een ADR compleet er tegenaan gooi ![]() | |
vannelle | dinsdag 6 juli 2010 @ 17:26 |
Kwaad kan het niet! ![]() ![]() Vandaag nadat ik wakker geschrokken was in de les een proefexamen gemaakt. Zesje was het resultaat..... Moet veel beter kunnen natuurlijk! Maar dit was zonder te leren én ik bleek ook een paar echt domme fouten gemaakt te hebben. Morgen nog een dagje en dan donderdag en vrijdag maar eens serieus in die map kijken. | |
Intelligence | dinsdag 6 juli 2010 @ 17:26 |
Wie weet hoe het precies zit qua bijscholing? Ik ben gestopt als vrachtwagenchauffeur, maar heb dus wel mijn CE e.d. Dit wil ik niet laten verlopen, ik zie het mezelf in de toekomst nog wel gebruiken, moet ik ook 35 uur in de 5 jaar bijscholen terwijl ik het op het moment niet gebruik? ADR (basis + tank) durf ik nog wel te laten verlopen, nog nooit nodig gehad ... en anders haal ik t weer in Dutisland ![]() | |
vannelle | dinsdag 6 juli 2010 @ 17:52 |
Ik heb toevallig vandaag begrepen dat als je geen bijscholing doet je rijbewijs gewoon geldig blijft alleen kun je je CE dan niet voor je beroep gebruiken. Als je dat wel weer wilt dan moet je eerst je 35 uur bijscholing doen en pas als je je pasje met code 95 daadwerkelijk in je vingers hebt mag je weer als chauffeur aan de bak. Dus ook al is je rbw dan niet verlopen, je zult toch een andere (met code) moeten halen. | |
Sounddragon | dinsdag 6 juli 2010 @ 17:58 |
Hoe zit dat nou eigenlijk met die code 95 ?? ik heb nu CE, en tot een jaar geleden reed ik ook gewoon. Wanneer wordt die bijscholing nou spannend ?? alleen bij verlengen van je rbw ?? of moet dat eens in de zoveel tijd ?? | |
vannelle | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:48 |
quote:Ik heb het volgende op de site van CBR gevonden: quote:Je zit nog wel een paar jaartjes goed, tenzij je voor 10 september 2016 je rbw moet verlengen natuurlijk. ![]() Bron: http://cbr.nl/10534.pp | |
glasbak | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:28 |
2012 ![]() SPOILER | |
Redbaron | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:54 |
ik heb hier 12v, 24v en nog eens 24v... een 24v is van de normale sig plug...2 andere zijn die powerdingen | |
Sounddragon | dinsdag 6 juli 2010 @ 20:16 |
quote:Qud, en dat moet ik dus volgend jaar ![]() Dus ik moet vóór die tijd die 35 uur gedaan hebben ?? ![]() | |
glasbak | dinsdag 6 juli 2010 @ 20:24 |
Ik heb trouwens bij mijn vorige baas 16 uur binnengehaald met een vca cursus. Ik denk dat ik komende zomer maar eens op kraancursus ga. Dat schijnt ook mee te tellen ![]() | |
vannelle | dinsdag 6 juli 2010 @ 21:28 |
quote:Hangt er van af. Ik begrijp dat je nu niet meer rijdt? Je rbw blijft geldig als je verlengd maar als je je bijscholing niet hebt gehad maar je mag dan niet beroepsmatig rijden. Pas als je een pasje met code 95 in je vingers hebt (na 35 uur bijscholing dus) kun je weer beroepsmatig aan de gang. | |
Bartholomeus | dinsdag 6 juli 2010 @ 23:00 |
quote:Er staat dat je uiterlijk 10 september 2016 code 95 moet hebben. Als jij in 2012 je rijbewijs moet verlengen, hoef je het dus nog niet te hebben. Betekent wel dat je in 2016 nog eens je rijbewijs moet verlengen voor de code 95, ookal is dat voor de geldigheid an sich niet noodzakelijk ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 juli 2010 @ 23:09 |
quote:Ik rijd nu wel, maar op een ongeketekend ding en niet op de openbare weg, dus ik heb eigenlijk geen rijbewijs nodig; iig niet het chauffeursdiploma (wat ik natuurlijk wel heb), ik heb even gekeken, maar het is niet volgend jaar, maar 2012 pas dat ik moet verlengen, dus ik heb nog wat langer. Maar dan krijg ik dus die code 95 tot 2016, en dan moet ik hem opnieuw aantonen en een nieuwe pas aanvragen .. da's wel te doen ![]() De pest is, dat ik nu (sinds kort) voor een UZB rijd, en die gaan vast geen bijscholing voor me betalen ![]() Ach.. eigenlijk ben ik ook geen 'echte' chauffeur, ik ben wel afgedwaald naar vrachtwagens besturen, maar ik ben eigenlijk machinist, en hoop die kant ook weer op te gaan tzt.. ik zou (denk ik) ook geen hele dagen op de weg willen zitten .. maar het is wel fijn om de optie te hebben als het nodig is .. | |
RealZeus | woensdag 7 juli 2010 @ 11:34 |
Ik heb gelukkig , mijn rijbewijs is geldig tot oktober 2016. ![]() Dus ik moet hem gewoon een maandje eerder gaan halen. | |
Iuc | woensdag 7 juli 2010 @ 13:43 |
't mijne is in september 2008 afgegeven. ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 7 juli 2010 @ 14:07 |
Die van mij stamt uit 2005. Ik moet dus na een jaar opnieuw verlengen ![]() | |
vannelle | woensdag 7 juli 2010 @ 17:05 |
quote:Als je je code 95 in 2012 haalt hoef je pas in 2017 weer. Is namelijk 5 jaar geldig. Scheelt alweer he? ![]() Je hebt het misschien niet nodig voor je werk maar hebben en mógen rijden is toch wel een fijne gedachte. Zou alleen jammer zijn als je het zelf moest betalen, denk dat een cursus van 35 uur flink in de papieren loopt! ![]() | |
vannelle | woensdag 7 juli 2010 @ 17:10 |
quote:You lucky bastard! ![]() quote:En jij wat minder lucky......... Ik vraag me eigenlijk af of je in zo'n soort geval de volle mep weer moet betalen. Aan de andere kant........weet iemand of er een datum bij die code 95 op het pasje staat? Zo niet dan zal het wel een administratieve handeling zijn en hoef je geen nieuw pasje te halen lijkt mij...... | |
Sounddragon | woensdag 7 juli 2010 @ 17:48 |
quote:Ja ik las al bedragen van tussen de 1500 en 1750 ¤, da's best geld als je het prive moet gaan betalen, ik denk dat ik hem dan gewoon laat verlopen en een evt volgende werkgever de zwarte piet toespeel.. ik ga natuurlijk geen maandsalaris investeren in iets wat ik misschien helemaal niet ga gebruiken .. voor een mobiele kraan heb je die shit namelijk niet nodig omdat je geen vrachtwaggel bent ![]() SPOILER | |
vannelle | vrijdag 9 juli 2010 @ 16:08 |
Morgen examen ADR, ga zo maar es beginnen met leren denk ik. ![]() | |
motaro | vrijdag 9 juli 2010 @ 16:31 |
ken je wel lekker in de tuin leren met een biertje ![]() | |
vannelle | vrijdag 9 juli 2010 @ 16:39 |
quote:Huh? Heb je me zien zitten? ![]() | |
motaro | vrijdag 9 juli 2010 @ 16:45 |
haha, zou hetzelfde doen ![]() | |
Redbaron | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:02 |
Pff en weer terug uit de hitte... Moet vdomme zondagavond ws al weg ![]() ![]() | |
glasbak | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:07 |
quote:Lang leve de dagritten ![]() Maandag rondje limburg ![]() | |
Iuc | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:18 |
quote:Laptopje + DVB antenne doet wonderen ![]() | |
Iuc | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:19 |
quote:Damn. Moet ik net naar Rotterdam ![]() | |
Redbaron | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:55 |
quote:een wat voor iets? Heb al gevraagd of ik maandag niet weg kan omdat ik al had afgesproken om in enschede voetbal te gaan kijken met een biertje erbij... Hoor morgen meer.. @luc: Suc7 morgen!! | |
Iuc | vrijdag 9 juli 2010 @ 21:00 |
DVB is het normale tv-signaal wat zo uit de lucht te plukken is. Ned. 1 2 en 3 en een regionale zender ![]() Antenne is te koop bij een computerzaakje ![]() Dank ![]() | |
vannelle | vrijdag 9 juli 2010 @ 21:04 |
Ik hoop voor je dat je airco hebt, wordt weer smerig warm. Hou ook rekening met evt. vertraging door vakantieverkeer! | |
vannelle | zaterdag 10 juli 2010 @ 15:12 |
Ik wil even melden dat ADR in the pocket is. ![]() Ik had een 6 voor mondeling en een 8 voor schriftelijk. Niet slecht voor iemand die er geen ene moer aan gedaan heeft toch? Was veul te warm om te leren en ik had er al voldoende vertrouwen in dus lekker lopen lamballen met die warmte. vannelle is blij!!!! | |
Sounddragon | zaterdag 10 juli 2010 @ 15:17 |
Gefeliciteerd ![]() | |
RealZeus | zaterdag 10 juli 2010 @ 15:20 |
quote:Gefeliciteerd. ![]() | |
vannelle | zaterdag 10 juli 2010 @ 15:50 |
Thanks! | |
glasbak | zaterdag 10 juli 2010 @ 18:01 |
quote:Airco werkt weer goed! Radiateur is gisteren schoongespoten en de airco voelde aan als een vriezer en ook de motortemperatuur zal hopelijk weer op het middelste streepje blijven hangen in plaats van naar het rood to te trekken ![]() En vakantieverkeer? Ik moet eerst tussen 7 en 8 in Nederweert zijn dus zal ik rond een uur of 5 weggaan vanuit Amsterdam. Drukte zal er dan nog niet zijn denk ik ![]() quote:Gefeliciteerd! ![]() Zie je wel dat het eigenlijk geen bal voorstelt? ![]() | |
Iuc | zaterdag 10 juli 2010 @ 19:57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Iuc | zaterdag 10 juli 2010 @ 19:58 |
Oh ja, felie vannelle ![]() | |
motaro | zaterdag 10 juli 2010 @ 20:29 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
Redbaron | zaterdag 10 juli 2010 @ 21:00 |
shag gefeliciteerd!! ik kan gelukkig maandag pas vertrekken maar wel haasten ivm rijverbod woensdag... | |
Iuc | maandag 12 juli 2010 @ 12:49 |
Wat een drama zeg. Moet je van Rotterdam naar de Kempen, is het drama rond Breda. 15 kilometer file in totaal op de 16 en 58. Ik denk, dan maar binnendoor via bavel. Is gvd de de weg daarheen afgesloten. Dan maar via Tilburg binnendoor. Ook niet! Ook al afgesloten ![]() Nou sta ik maar ergens een klein beetje illegaal mijn pauze te maken ![]() | |
Bartholomeus | maandag 12 juli 2010 @ 13:12 |
quote:Inderdaad! Klacht: ze zijn godnondeju overal tegelijk de weg aan het openbreken, je komt van de ene in de andere omleiding terecht als je niet oppast! | |
vannelle | maandag 12 juli 2010 @ 15:23 |
quote:Rijverbod woensdag? Wat heb ik gemist? | |
RealZeus | maandag 12 juli 2010 @ 15:24 |
quote:14 juli is een feestdag in Frankrijk. | |
vannelle | maandag 12 juli 2010 @ 15:29 |
Ik had even niet in de gaten dat het over Frankrijk ging..... Wel achterlijk trouwens, hier mag je op koninginnedag toch ook gewoon rijden? | |
RealZeus | maandag 12 juli 2010 @ 15:35 |
quote:Ja, daar is het Frankrijk voor natuurlijk. | |
Bartholomeus | maandag 12 juli 2010 @ 15:47 |
quote:Nee dan de Duitsers, die hebben ook om de meest onmogelijke kutredenen rijverboden. En nog regelmatig op Donderdag ook... | |
glasbak | maandag 12 juli 2010 @ 17:28 |
kippevelmomentje! op de A10 t.h.v. afslag vu langzaam rijden en dan een vliegtuig met 2 straaljagers over zien vliegen! onze jongens zijn terug! | |
Bartholomeus | maandag 12 juli 2010 @ 18:18 |
En die straaljagers waren er om die kist uit de lucht te knallen? Zo van: you lose the game... YOU DIIIIIIIIEEEEEEE ![]() | |
Iuc | maandag 12 juli 2010 @ 18:44 |
Zo, nu mag het wereldkundig worden gemaakt ![]() Luc gaat vanaf 1 augustus rijden voor Eggenberger Transport in Zwitserland ![]() Ik ga daar rijden in en Daf XF 105-460 trekker met een megatrailer erachter. Transport zal voornamelijk plaatsvinden in de Benelux, Duitsland en Zwitserland met wat uitstappen tot ver daarbuiten. * Luc = Happy * | |
RealZeus | maandag 12 juli 2010 @ 18:47 |
quote: ![]() ![]() Hoe zit dat dan met arbeidsvoorwaarden en zo? Krijg je volgens de NL CAO betaald en krijg je auto met NL-kenteken? | |
Iuc | maandag 12 juli 2010 @ 18:50 |
quote:Dank je ![]() Arbeidsvoorwaarden zijn ronduit goed te noemen! En ik krijg niet volgens een NL CAO betaald. Er is in Zwitserland niet zoiets namelijk. Gewoon een particuliere overeenkomst met een goed salaris en leuke secundaire voorwaarden. Ik moet zeer binnenkort even naar Zwitserland om mezelf medisch te laten keuren voordat ik daar mag/kan rijden. Ik ga namelijk rijden in een Zwitserse auto met dito kenteken. En volgens de Zwitserse wetgeving mag ik daar niet in rijden met een Europees rijbewijs. Ik krijg dus na die keuring ook een Zwitsers rijbewijs ![]() (Een Zwitsers bedrijf ziet het liefst een auto met een Zwitsers kenteken voor de deur staan namelijk) | |
glasbak | maandag 12 juli 2010 @ 18:51 |
eindelijk een echte auto ![]() gefeliciteerd luc! veel veilige kilometers daar! | |
RealZeus | maandag 12 juli 2010 @ 18:51 |
quote:Kun je elke maand je CHF voor ¤ om gaan wisselen. ![]() | |
RealZeus | maandag 12 juli 2010 @ 18:52 |
quote:Nee hoor, hij krijgt helemaal geen Volvo. | |
Iuc | maandag 12 juli 2010 @ 18:54 |
quote:Dank je! ![]() quote:Nee hoor. Ik krijg gewoon in euro's uitbetaald! | |
vannelle | maandag 12 juli 2010 @ 19:16 |
Gefeliciteerd Luc! ![]() ![]() ![]() Ben oprecht blij voor je. | |
glasbak | maandag 12 juli 2010 @ 19:30 |
quote:Over Volvo gesproken.. eeehm.. Luc? Voordat je je sleutels inlevert daar... Zou je nog eens..... (je weet wel ![]() | |
Iuc | maandag 12 juli 2010 @ 19:39 |
quote:Oh ja... ![]() | |
motaro | maandag 12 juli 2010 @ 21:24 |
Gefeliciteer Luc, klinkt allemaal erg goed ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 13 juli 2010 @ 15:51 |
Luc: laat je wel even bijpraten over de gevolgen voor je belastingtoestanden en de afdracht van de premies voor de sociale verzekeringen!!! En van harte natuurlijk ![]() | |
Iuc | dinsdag 13 juli 2010 @ 16:56 |
quote:Heb ik gedaan ![]() Ik val compleet buiten de sociale en fiscale verplichtingen hier in NL. Het enige wat ik kan doen is een aanvullende ziektekostenverzekering afsluiten in NL. De rest gaat volledig vanuit Zwitserland. Pensioen, AOW, WW, WAO etc ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 juli 2010 @ 17:34 |
Klinkt lekker Luc ! ![]() Probeer wel uit alle macht het addertje onder het gras (if there) te spotten; ruzie met de belastingdienst en/of overheid in NL kun je missen als kiespijn ![]() SPOILER | |
Bartholomeus | dinsdag 13 juli 2010 @ 18:11 |
quote:Je kunt je ook vrijwillig bijverzekeren voor de AOW in Nederland. Kortgezegd zit het zo: per jaar dat je in het buitenland werkt (lees: meer dan de helft van het jaar, in dagen gerekend) wordt je voor % gekort op je AOW uitkering tegen de tijd dat je er voor in aanmerking komt. Je kunt er voor kiezen om (ik geloof maximaal 10 jaar lang) vrijwillig toch de premie voor de AOW af te dragen in NL, waarmee je dus voor 10 jaar die 2% korting op je AOW kwijt bent. Dus stel: Je werkt 15 jaar in Zwitserland en verzekert je NIET bij: 15 x 2% = 30% korting op je AOW. De netto AOW voor alleenstaanden op dit moment is grofweg ¤1000,-, daar zou je dus maar ¤700,- van krijgen. Stel je verzekert je WEL bij: 5 x 2% = 10% korting op je AOW, dus je krijgt ¤900,- in de maand. Dat scheelt je ¤200,- in de maand vanaf het moment dat je AOW gerechtigd bent tot het moment dat je grassprietjes gaat aanduwen. En dan nu de overweging: De kosten: 17,9% over je jaarinkomen in de eerste en tweede schijf, dus maximaal ¤32.127,-. Over alles wat je méér verdient hoef je dus geen AOW premie te betalen. Dit betekent maximaal: 17,9% x ¤32.127,- x 10 jaar = ¤57507,33 totaal over 10 jaar. Levert op: 2% x 10 jaar x ¤1000,- per maand = ¤200,- per maand. Ga er even vanuit dat je straks vanaf je 67e AOW ontvangt, dan moet je dus 57507/200/12 = 23,9 jaar óuder dan 67 (dus 90,9 jaar) worden om quitte te spelen. Wordt je ouder, dan levert het bijverzekeren je dus geld op. Let wel: als je jaarsalaris ónder die 32.127 euries blijft, betaal je dus ook niet de maximale premie, maar je krijgt er wél hetzelfde voor terug! In dat geval ga je er dus jonger (:')) geld aan overhouden. Je zou er ook voor kunnen kiezen om maar een aantal jaar bij te verzekeren, ik neem aan dat je met deze getalletjes zelf wel een eind kunt goochelen om tot een zinnige overweging te komen ![]() Overigens heeft die bijverzekering geen invloed op je AOW opbouw in Zwitserland. Ga je ook in Zwitserland wonen eigenlijk? | |
Iuc | dinsdag 13 juli 2010 @ 18:39 |
Wat betreft die AOW, ontstaat er géén gat. Ik ga zolang ik in Zwitserland werk daar ook gewoon AOW opbouwen. De AOW uitkering daar is substantieel hoger dan in NL. Enige is dan dat ik van 2 landen AOW beur ![]() En nee, ik ga er niet wonen. Misschien ooit in de toekomst als het me echt heel erg goed bevalt. | |
Iuc | dinsdag 13 juli 2010 @ 18:40 |
quote:Interesting!! ![]() Wel goed alle addertjes onder het gras opsporen ![]() | |
glasbak | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:12 |
Kwam ik vanmiddag op de A67 een grote blauwe MAN met een gigantische bullbar voorop tegen, dacht ik meteen "Hey, daar heb je Maar het waren 2 kieptrailers ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door glasbak op 14-07-2010 20:29:12 ] | |
Bartholomeus | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:48 |
quote:In dat geval heeft bijverzekeren niet zoveel zin inderdaad, er zijn ook zat gevallen waarin het wel zin heeft ![]() Wat was nou de reden trouwens dat ze een NL chauffeur wilden daar? | |
Sounddragon | dinsdag 13 juli 2010 @ 20:14 |
quote: Ik heb net de Wiki zitten doorsnuffelen, daar heb je een dagtaak aan daar ![]() 5 jaar werken voor een wéreldsalaris in het paradijs, en ik twijfel ![]() | |
glasbak | dinsdag 13 juli 2010 @ 20:21 |
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo... | |
Sounddragon | dinsdag 13 juli 2010 @ 20:46 |
quote: psiesj..maar ik ga wel even een afspraakje maken om eens wat verder te babbelen denk ik .. mijn interesse is gewekt, en mijn wederhelft heeft me niet geslagen toen ik erover begon (er worden ook familietickets ter beschikking gesteld 2 keer per jaar ![]() SPOILER | |
motaro | dinsdag 13 juli 2010 @ 21:35 |
Pics! ![]() van die brute machine ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 juli 2010 @ 21:53 |
die wordt nu speciaal gebouwd, zegt dat wat ?? ![]() | |
vannelle | dinsdag 13 juli 2010 @ 21:58 |
quote:Drijvende kraan? | |
Light | dinsdag 13 juli 2010 @ 22:06 |
quote:Als je in Nederland woont, mag je er niet rondrijden in een buitenlandse (personen)auto. Is er ook zoiets voor vrachtwagens? | |
motaro | dinsdag 13 juli 2010 @ 22:10 |
quote:zegt me niks maar ga verder haha.. eerste vd wereld? of is er wel wat van te vinden op tha interwebz? | |
Iuc | dinsdag 13 juli 2010 @ 22:51 |
quote:Klopt. Maar er is een omweg dat 't wel kan! Medische keuring en dan een Zwitsers rijbewijs ![]() | |
Iuc | dinsdag 13 juli 2010 @ 22:54 |
quote:Dan ben je B en S tegengekomen ![]() Ik was tegen die tijd al onderweg naar amsterdam en ben daar wat icova wagens tegengekomen ( in de buurt van de Amerikananhavenweg) ![]() | |
motaro | dinsdag 13 juli 2010 @ 23:19 |
lekker hoor, vroeger altijd op sloterdijk.. ben ik nu in duivendrecht en komt iedereen op sloterdijk ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 13 juli 2010 @ 23:57 |
Zeg glasbak, wanneer begin jij eigenlijk bij je nieuwe baas? | |
Iuc | woensdag 14 juli 2010 @ 00:00 |
quote:Daar is ie toch al begonnen? | |
glasbak | woensdag 14 juli 2010 @ 20:32 |
quote:Dan ben je wel heel dicht bij mijn nieuwe baas geweest ![]() In plaats van linksaf de americahavenweg op te gaan, ga je rechtdoor, over de rotonde ook rechtdoor en dan rij je er in de bocht zo tegenaan! Ik dacht trouwens dat jij ritten naar Amsterdam weigerde? ![]() quote:Daar ben ik, zoals Luc al zei, al een paar weken aan de slag ![]() | |
Iuc | woensdag 14 juli 2010 @ 21:00 |
quote:Morgen moet ik er weer heen ![]() Ben je dan ook in de buurt (Rond de middag) | |
glasbak | woensdag 14 juli 2010 @ 21:22 |
![]() Dit was mijn rondje van vandaag. 600 kilometer.. 7 adressen... Was 5 uur vanmorgen gaan rijden, en ben om half 8 op de zaak aangekomen.. Ik denk dat ik dat niet ga halen luc.. Ik heb een rondje kampen, deventer, ermelo zeewolde en hilversum.. Het zal dus wel weer laat worden.. | |
Sounddragon | woensdag 14 juli 2010 @ 22:43 |
quote: Nope, dat iig niet .. quote: Wel uniek, special build, maar wát precies gingen ze niet vertellen, en op het net kan ik ook niks vinden .. | |
Iuc | woensdag 14 juli 2010 @ 22:44 |
quote:Mijn rondje zal bestaan uit Oss, Amsterdam en verder weet ik nog niet ![]() | |
motaro | woensdag 14 juli 2010 @ 22:51 |
@SD: Wel tof maar jammer dat er niks over te vinden is. | |
Bartholomeus | woensdag 14 juli 2010 @ 23:40 |
glasbak: waar blijven die foto's!!!!!! | |
glasbak | donderdag 15 juli 2010 @ 19:25 |
quote:Hij moet eerst wat opgeknapt worden ![]() ![]() | |
Redbaron | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:06 |
Heel mooi Luc!! Vdomme, vdaag een klapper gehad op de trekas, luchtbalg vernield, schokbrekers blijkbaar beide rot....draagarm krom... die wordt niet meer opgeknapt.. Moest ik in een stuiterscania verder.... IK WIL een MAN ![]() | |
vannelle | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:07 |
Wat voor klapper en hoe kwam het? | |
Redbaron | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:24 |
quote:hoe het kwam? geen id, heb er niets van gemerkt tot ik de auto stilzette... Waarschijnlijk lek gereden en verder gereden... | |
Bartholomeus | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:03 |
Morgen een vrachtje lossen in Drachten en Sneek, dan een ander vrachtje laden en daarmee vol gas naar Neu Brandenburg ![]() ![]() | |
glasbak | woensdag 21 juli 2010 @ 20:05 |
Jullie wilden een ploatje, jullie krijgen een ploatje (al is de kwaliteit om te janken ![]() ![]() | |
Iuc | woensdag 21 juli 2010 @ 20:19 |
Zo'n auto voor een schrootbandenhandelaar? Ik had op z'n minst toch wel wat toeters en bellen verwacht. En een dik hok op het chassis ![]() | |
glasbak | woensdag 21 juli 2010 @ 20:40 |
quote:Toeters en bellen komen er misschien nog op. Zo'n dik hok zit toch alleen maar in de weg met kranen ![]() | |
motaro | woensdag 21 juli 2010 @ 21:19 |
Werkt t nou lekkerder met een wipkar? Zie t maar weinig i.cm. afzetbakken, | |
glasbak | woensdag 21 juli 2010 @ 22:00 |
quote:Ik heb er geen problemen mee. Aangezien wij soms nogal op zeer vervelende plaatsen komen duik je makkelijker een straat in waar je eventueel achteruit weer uit moet dan met een normale aanhanger. Voor het wisselen van de bakken is een wipkar geen belemmering. Al moet je met zware bakken overzetten naar de motorwagen de bak niet te ver naar achteren trekken. Dan wil de voorkant van de kar wel eens omhoog komen. Eventueel kunnen er aan de achterzijde stempels uitgedraaid worden. Het enige vervelende van een wipkar is dat hij in bochten nogal ver naar binnen loopt. Ik heb er behoorlijk aan moeten wennen m'n bochten redelijk ruim in te zetten. | |
motaro | woensdag 21 juli 2010 @ 22:02 |
jah ok, dacht dat je hem altijd afkoppelde op een industrieterrein. Bedankt voor info! | |
glasbak | woensdag 21 juli 2010 @ 22:46 |
quote:Afkoppelen doe ik wel regelmatig, maar als ik even de kans zie dan sleur ik hem gewoon mee naar de klant. En kan ik hem niet meenemen het terrein van de klant op, dan koppel ik hem daar voor de deur af. | |
Iuc | donderdag 22 juli 2010 @ 16:23 |
lolz ![]() Zit nu te Fok!ken op mijn nieuwe laptopje met daarin een gsm-kaartje! En het werkt ![]() | |
motaro | donderdag 22 juli 2010 @ 22:15 |
quote:Netjes hoor, zit op de wipper ook een kabel zodat je hem net als de bakwagen erop kan trekken of moet je eerst met de bakwagen hem laden en dan overzetten? | |
glasbak | donderdag 22 juli 2010 @ 22:23 |
Er zit op de wipper ( ![]() Het laden van de bak kan eigenlijk alleen maar als deze op de motorwagen staat want op de motorwagen zit een weeginstallatie en op de wipper niet. Het is dus zaak om eerst 1 bak voor te rijden, bak wisselen met de wipper en de tweede vol te rijden. Lijkt omslachtig maar aangezien we 1 rit per dag doen, valt het reuze mee. Ik heb morgen 10 adressen verspreid over Friesland, Groningen en Drenthe en daarmee hoop ik beide bakken vol te krijgen. | |
motaro | donderdag 22 juli 2010 @ 22:31 |
Ok, was vergeten dat er ook gewogen moest worden. Mooie rit, noorden is beter dan t drukke westen. | |
Stroopwafels | vrijdag 23 juli 2010 @ 20:20 |
Morgen het Truckstar Festival. ![]() | |
Redbaron | vrijdag 23 juli 2010 @ 22:21 |
zoo ook weer terug...verplicht 2 weken in een iveco rijden ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 24 juli 2010 @ 17:47 |
Hey Luc! | |
Redbaron | zaterdag 24 juli 2010 @ 17:51 |
quote: Heb jij nog foto's van Mark Lampe op jouw forum staan? | |
Iuc | zondag 25 juli 2010 @ 14:17 |
Vandaag een beetje rustig gedaan. Moet straks namelijk mijn eerste rit gaan maken richting Zwitserland. Maar wat is zo'n truckstarfestival geweldig ![]() | |
Alexxxxx | zondag 25 juli 2010 @ 14:41 |
quote:zo in de eerste oogopslag niet | |
Redbaron | zondag 25 juli 2010 @ 15:02 |
quote:jammer ![]() | |
Iuc | zondag 25 juli 2010 @ 18:40 |
quote:Mijn auto staat er nog niet op.... ![]() Een donkerblauwe XF 105 met Zwitserse platen erop ![]() Oh. Er staat een nachtfoto van de aankomst met wel een deel van ons konvooi erop. Een grijze FH16 (vlamnieuw, Lenco)) met daarachter nog een paar auto's. Die tankwagen op de achtergrond was onze laatste auto.\ Precies voor die Volvo reed ik. Sta er dus echt nèt niet op ![]() | |
Alexxxxx | zondag 25 juli 2010 @ 18:45 |
quote:de hele week door, en misschien nog langer, zullen er foto's bij geplaatst worden. quote:meldje aan, en vraag er ff om in het aanvraagtopic bij de bestaandebedrijven categorie, dikkans dat iemand wel iets in de collectie heeft. | |
densmee | zondag 25 juli 2010 @ 21:11 |
vandaag in een tatra t813 meegereden 8x8 met lengte en dwarssperren op alle assen. nog met 4 wielen losgekomen aan een kant, maar gelukkig nog net teruggevallen. zonder rolbar en alleen maar roestig plaatwerk voelt dat niet fijn ![]() ![]() deze deed trouwens ook nog mee met de trekkertrek ![]() een mercedes bremer met knikbesturing [ Bericht 58% gewijzigd door densmee op 25-07-2010 21:22:07 ] | |
Alexxxxx | zondag 25 juli 2010 @ 21:31 |
Tatra ![]() ![]() en leuke Bremer! ![]() | |
Bartholomeus | zondag 25 juli 2010 @ 21:33 |
Donderdag en vrijdag nog het een en ander aan oud oostblok spul voorbij zien komen op de A2 in duitsland. LIAZ en GAZ volgens mij, een stuk of 4 alles bij elkaar ![]() | |
densmee | zondag 25 juli 2010 @ 21:36 |
![]() een afbeelding van het motorblok 12 cilinder 17,6 liter luchtgekoeld Het geluid met open pijp was wel zeer extreem bruut 5*2 versnellingen (splitter) en hoge lage gearing alles gesynchroniseerd sperren luchtgeschakeld | |
Alexxxxx | zondag 25 juli 2010 @ 21:41 |
die luchtgekoelde V12 is ZO gaaf ja ![]() | |
motaro | zondag 25 juli 2010 @ 22:02 |
quote:had er meer van verwacht, was nu een beetje hetzelfde als altijd.. terwijl ze 30 jaar bestaan.. Was wel leuk hoor daar niet van | |
glasbak | zondag 25 juli 2010 @ 22:31 |
quote:Het was naar mijn mening zelfs opvallend rustig overal... | |
motaro | zondag 25 juli 2010 @ 22:42 |
zag zelfs nog een paar lege plekken en de hollandse avond viel ook een beetje tegen vond ik zelf. Achja aankomend weekend Lopik, als het goed is kijken als dat tof is | |
glasbak | zondag 25 juli 2010 @ 22:51 |
Ik had eigenlijk afgelopen vrijdag wel met de truck vanaf friesland naar assen kunnen rijden en daar het weekend dan kunnen blijven staan, er zou plek zat zijn op het circuit ![]() | |
motaro | zondag 25 juli 2010 @ 22:53 |
zeker, anders op de camping. Wel een dure grap met vrachtwagen uit ervaring ![]() | |
Alexxxxx | zondag 25 juli 2010 @ 23:05 |
het was weer tegelijk met de Nürbrugring truck festival. heel handig, als je het op een na grootste truck festival organiseert dat tegelijk te doen met het grootste truck fetsival van europa, wat 300 km zuidelijker is ![]() vorig jaar lekker naar de Ring geweest, dit jaar helaas geen geld voor ![]() | |
glasbak | maandag 26 juli 2010 @ 07:00 |
luc was jij dat bij st. michielsgestel? | |
glasbak | maandag 26 juli 2010 @ 07:11 |
quote:vergeet bovenstaande post maar ![]() | |
densmee | dinsdag 27 juli 2010 @ 18:09 |
quote:Ik heb denk ik dan ook naar een ex collega geknipperd net bij Eersel ![]() | |
Iuc | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:41 |
Zo. Weer in NL. Wat vind ik dit gaaf zeg! ![]() | |
RealZeus | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:50 |
quote:Mooi taaltje hè? Dat Zwitsers. ![]() | |
Stroopwafels | vrijdag 30 juli 2010 @ 18:20 |
Gaat er van 't weekend nog iemand naar Lopik? | |
glasbak | vrijdag 30 juli 2010 @ 19:43 |
quote:Ik ben aan het plannen voor vanavond of morgen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 juli 2010 @ 20:02 |
quote:ik ga naar Limburg, maar er gaat wel een afvaardiging van buzzybee naar toe ![]() | |
Stroopwafels | vrijdag 30 juli 2010 @ 20:03 |
quote:Ik ga vanavond, altijd wel mooi die lichtshow. | |
glasbak | vrijdag 30 juli 2010 @ 20:26 |
quote:Met nog steeds TGA in je ondertitel? ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 31 juli 2010 @ 12:37 |
foto's Nog Harder Lopik 2010 | |
Iuc | zaterdag 31 juli 2010 @ 15:09 |
quote:Nu niet meer ![]() | |
motaro | zaterdag 31 juli 2010 @ 15:30 |
quote:mis er een paar joh ![]() Had je trouwens op Assen ook foto's gemaakt van de Apotheker? (daf xf105ssc met daarnaast een witte scania en een van LCW) | |
Iuc | zondag 1 augustus 2010 @ 18:21 |
En weer onderweg naar Zwitserland. Heb d'r zin in ![]() | |
Redbaron | zondag 1 augustus 2010 @ 18:28 |
quote:Verhalen willen we van je avonturen, verhalen ![]() | |
Iuc | zondag 1 augustus 2010 @ 18:46 |
Verhalen over de sneeuw in Davos? Of dat ik vrijdag 2,5 uur heb moeten wachten op mijn papieren bij de douane in Herentals? Zoiets? ![]() | |
Redbaron | zondag 1 augustus 2010 @ 19:47 |
quote: ![]() Ik vertrek vannacht om 2u ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zondag 1 augustus 2010 @ 21:38 |
Ik ben er morgen ook weer bij. Vijf adresjes diepvries in de regio Utrecht - Rotjeknor. | |
glasbak | zondag 1 augustus 2010 @ 21:42 |
Morgen weer een rondje friesland dacht ik.. Ik begin om 5 uur te rijden in ieder geval.. | |
Sounddragon | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:01 |
Per ongeluk iemand die weet waar je kan vinden in welke landen je een internationaal rijbewijs nodig hebt ?? Misschien ga ik binnenkort een stukkie verderop werken, maar ik kan die info niet vinden.. wel dat je hem bij de ANWB fikst voor een prikkie en een foto, en dat hij een jaar geldig is, maar in welke landen je hem wel- of niet nodig hebt kan ik nergens vinden. Staat er niet ergens een lijst met landen online ofzo ?? | |
Anne | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:Als je aangeeft welk land je heen moet, staat het gewoon op de ANWB-website zelf. | |
Sounddragon | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:22 |
Huh ?? waar dan ?? ![]() | |
Anne | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:24 |
quote:http://www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie/overzicht Links, in het midden, onder Praktische landeninformatie. Kies een continent, daarna een land, dan route en verkeer en dan rijbewijs. | |
Sounddragon | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:31 |
Staat alleen dat ik rechts moet rijden en links in moet halen, niets over een rijbewijs ? | |
Anne | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:35 |
quote:Okay, bij sommige landen staat het inderdaad niet, maar bij de meeste landen geldt: quote:Anders moet je even een wat 'groter' land pakken, wat er in de buurt ligt ![]() | |
Light | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:37 |
Vrachtwagen met de voetjes van de vloer | |
Sounddragon | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:42 |
quote:Eigenlijk is het Frans grondgebied volgens mij, dus met een beetje mazzel hoef ik hem helemaal niet te halen ![]() | |
densmee | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:45 |
quote:toch wel vreemd, hij heeft zijn portaal armen nog in de "dichte stand" | |
Anne | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:45 |
quote:Zou kunnen, maar daar zal wel hetzelfde gelden als voor Z-A: quote:Waarom zou je het eigenlijk ook niet halen? Het is maar 15,95 en zal je in ieder geval een hoop gezeik besparen. | |
vannelle | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:50 |
quote:Nu maar hopen dat ie z'n asbak dicht had..... | |
Alexxxxx | woensdag 4 augustus 2010 @ 23:03 |
Sounddragon | woensdag 4 augustus 2010 @ 23:04 |
quote:Daar heb je een punt ![]() Voor het geld hoef je het inderdaad ook niet te laten. | |
RealZeus | donderdag 5 augustus 2010 @ 00:42 |
quote:Knap. Alle zand ligt nog in de container. | |
Iuc | donderdag 5 augustus 2010 @ 07:56 |
quote:gheheh ![]() | |
glasbak | donderdag 5 augustus 2010 @ 19:39 |
quote:Dat zit ik mij dus ook af te vragen... Het zijn dubbelwerkende cylinders dus die kunnen niet zomaar terugzakken.. quote:Ik vermoed dat hij de bak af wilde zetten zonder deze te kiepen en vergeten was te stempelen. Als je dan met je stempels boven onverharde grond staat en de wagen komt omhoog, dan doen die stempels geen drol meer. Op een harde ondergrond is het nog wel te doen. Ik las trouwens op de FP dat er mensen zijn die het gewicht van de bak schatten op 14 ton ![]() | |
RealZeus | donderdag 5 augustus 2010 @ 19:41 |
quote:Ik zit me af te vragen of hij de achterklep van de container wel open heeft gedaan. | |
Redbaron | donderdag 5 augustus 2010 @ 20:04 |
pff op donderdagmiddag toch nog ff naar frankrijk ![]() | |
Iuc | vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:57 |
Met de hartelijke groeten vanuit Zwitserland ![]() Moet een weekendje overstaan en dankzij de McD hier naast de vrachtwagen heb ik het hele weekend gratizzzz interwebz ![]() Zal straks eens kijken of ik een foto kan uppen | |
motaro | zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:32 |
Kijken duurt lang ![]() | |
glasbak | zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:34 |
Ik denk dat hij een ban heeft op de gratizzzz wifi ![]() | |
Redbaron | zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:48 |
quote:Blijkbaar toch niet zo gratizzz alsz hij davcht ![]() | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 08:32 |
Nee, ik heb geen ban op dat gratizzzz wifi ![]() Alleen vond mijn camera het niet nodig om te kunnen communiceren met mijn computer ![]() Maar nu opeens wel op onverklaarbare wijze ![]() | |
FkTwkGs2014 | zondag 8 augustus 2010 @ 08:39 |
quote: ![]() vette tvp! | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 09:25 |
Om van een NEF bestand een jpg te maken in Windows 7 valt nog niet mee. Maar het is gelukt ![]() Aanschouw hier het uitzicht vanuit mijn kantoor ![]() ![]() | |
motaro | zondag 8 augustus 2010 @ 09:52 |
Knap uitzicht ![]() | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 11:14 |
Oh, en dit was vandeweek een doorgaande weg in de voormalige DDR. ![]() ![]() Wel heel mooi maar niet harder dan 20 à 30 kunnen ivm de staat van het asfalt op kinderkopjes ![]() | |
motaro | zondag 8 augustus 2010 @ 11:21 |
Mooi om te zien, alleen zoals je al zegt om te rijden wat minder denk ik ![]() | |
Redbaron | zondag 8 augustus 2010 @ 20:23 |
Nice pics Luc ![]() Wat voor landen kom je zoal? En bevalt het een beetje? je zat hiervoor alleen op dagritten en nu de hele week weg, toch ff wat anders | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 20:45 |
Heb er net 2 weken op zitten maar ben in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland geweest. En nu zit ik nog steeds in Zwitserland op een parkeerplaats aan de A1 in Kölliken ![]() Maar ik blijf het gaaf vinden. Zit nu een beetje bier te drinken, te internetten en Spiderman 2 te kijken op de tv ![]() | |
glasbak | zondag 8 augustus 2010 @ 20:48 |
Ik zou in het weekend toch liever gewoon thuis zitten ![]() | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 20:50 |
quote:Ik ook. Ben gisteren wel even het dorp hier ingewandeld om boodschappen te doen maar verder is het best saai op een parkeerplaats ![]() | |
Redbaron | zondag 8 augustus 2010 @ 20:58 |
quote:Nice, Ik zit helaas alleen op West-duitsland, beetje belgie en voornamelijk Frankrijk. Maar ik vind de hele week weg wel erg fijn, mooi rustig en je ziet nog wat behalve files in NL. Wij zijn met enkele uitzonderingen gewoon elk weekend thuis. Als je weer eens naar frankrijk moet kom ik je miss wel tegen... Deze week beginnen boven metz en dan via parijs door naar de westkust waar mn laatste adres is ![]() | |
Iuc | zondag 8 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:Als ik in Frankrijk zit is het voornamelijk om de maut in Duitsland te omzeilen ![]() Dus bij Mulhouse de grens over en dan richting Luxemburg. Vorige week was wel erg leuk. Toen moest ik laden bij een bedrijf in het dorp waar ik woon. Kon ik gewoon thuis op de koffie en even douchen ![]() | |
SHEILTJ | woensdag 11 augustus 2010 @ 10:22 |
Het is zo'n geweldig beroep he! Ik ben nu alweer een jaar niet mee geweest op de vrachtwagen, ik mis het elke dag. Ik wil ook graag me rijbewijs halen, maar dat kost zo'n duit! | |
vannelle | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:35 |
quote:Probeer bij een logistiek bedrijf te gaan werken en zeg dat je graag op de wagen wil. Een bedrijf kan namelijk subsidie krijgen van/via VTL waardoor de drempel voor het bedrijf om jou je rbw te laten halen erg laag is. | |
glasbak | woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03 |
Ik kom regelmatig in Bergen op Zoom ![]() | |
vannelle | woensdag 11 augustus 2010 @ 20:08 |
quote:Bij welke bedrijven? | |
glasbak | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:25 |
quote:Hoofdzakelijk garages en automaterialen zaken. Ik weet ze zo niet 123 op te noemen.. | |
RealZeus | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:26 |
Wow. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/249661 | |
motaro | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:34 |
zal je gebeuren zeg.. geen doden lees ik.. nog een wonder | |
RealZeus | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:36 |
quote:Zeker als je die achterste Daf ziet. ![]() | |
glasbak | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:37 |
Damn... Je hoopt dat het jou nooit overkomt, maar morgen kan je aan de beurt zijn... | |
motaro | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:39 |
ff onder narcose en je bent weer uit je wagen.. ![]() | |
densmee | woensdag 11 augustus 2010 @ 21:42 |
quote:ja die witte daf ziet er lelijk uit precies op de hoek van die container gereden ter hoogte van het stuur. Ik heb 2 jaar geleden nog op de A67 richting eindhoven een daf xf gezien alleen de cabine was zo platgedrukt tegen de voor ligger dat die geen 10 cm meer over had (zijn eigen kopschot en lading hadden flink meegeholpen met duwen | |
SHEILTJ | donderdag 12 augustus 2010 @ 11:39 |
quote:Ja das leuk, maar niet voor je salaris. | |
Redbaron | donderdag 12 augustus 2010 @ 12:08 |
weer ff in nl, vanaf eindhoven naar venlo, pauze bij asten en dan koers naar oost berlijn | |
Bartholomeus | donderdag 12 augustus 2010 @ 13:01 |
En die reacties ook, over krant lezen tijdens het rijden... Ik ben wel van mening dat veel collega's veel te dicht achter hun voorganger rijden, maar tegelijk zijn er ook veel collega's die met een halve km/h verschil gaan inhalen en de door jou gehouden afstand weer volrijden. En als je dan van het gas gaat om een gaatje te laten vallen, wordt je door de volgende ingehaald. Automobilisten zijn ook niet lekker bezig met snijden, nog ff snel in/uitvoegen, en al zulks meer hoor, maar veel vrachtwagenchauffeurs hebben ook lang niet het inzicht en de kunde die van hun verwacht mag worden. | |
vannelle | donderdag 12 augustus 2010 @ 18:45 |
quote:Een rijbewijs zelf betalen ook niet. | |
glasbak | donderdag 12 augustus 2010 @ 19:30 |
In Amsterdam gestart, geladen in Maastricht, Roermond, overgeladen (Motorwagen -> Aanhanger) vlak voor Weert en weer geladen in Valkenswaard en weer terug naar Amsterdam ![]() Dat was mijn dag ![]() Morgen omgeving Den Haag, Rotterdam ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:48 |
Vanochtend stond ik nog in Basel. Nu in Kerkrade pauze volmaken en dan vlammen naar Boxmeer om m te stallen voor het weekend ![]() | |
Anne | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:49 |
quote:Waar kun je hem in Boxmeer stallen dan ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:50 |
De DAF dealer ![]() | |
Anne | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:55 |
quote:Allers? ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:38 |
quote:Is er een andere dan? ![]() Aarghhh! Ik haal het niet binnen 10 uur. ![]() Collega gebeld en die pikt me op bij de Romeynse Put. Rijd hij maar verder. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:47 |
quote:zo lullig die kleine kutstukjes.. kutwet... zag laatste een truck van Van Wieren uit Emmeloord op de laatste parking vóór Emmeloord zijn rust staan nemen op vrijdagavond.. de faal ![]() | |
gateway | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:50 |
quote:in zulke gevallen baal je wel erg denk ik..... | |
#ANONIEM | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:51 |
quote:Bel je toch ff de vrouw. ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:52 |
quote:Als ik vanochtend nou niet 4 keer hetzelfde rondgestuurd werd op het industrieterrein in Weil am Rhein dan had me dat een half uur gescheeld en had ik het wel gered. Fijn die rijtijdenwet ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:53 |
quote:En de vrouw heeft een vrachtwagenrijbewijs ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:54 |
quote:die is te druk met de buurman batsen. het blijft een chauffeursvrouw. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:54 |
quote:laat de truck staan op de parking, ophalen met personenwagen, en samen in bed kroelen gekkie ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:56 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:57 |
quote:In de truck. ![]() | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:22 |
Yes! Bij de Romeynse Put en zelfs nog 2 minuten rijtijd over ![]() | |
densmee | vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:25 |
quote:had je dan niet beter naar je hometown kunnen rijden da durpke bij summeren maar dan aan de goei kant van het kanaal | |
Iuc | vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:30 |
quote:Nee. Dat had ik niet gehaald ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:35 |
Ik had doorgereden . Dit is echt te vreselijk voor woorden. | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:54 |
quote:Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt he ![]() Het is idd te belachelijk voor woorden, maar wel de keiharde werkelijkheid sinds de invoering van die t*fuskaart ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:16 |
quote:Ow jah......digitaal idd. Ik rij zelf nog met de ouderwetse tacho, geeft wat meer ruimte om te sjoemelen. ![]() Vaak reed ik met de schijf van m'n collega er nog in als daar nog wat uurtjes bij konden, kans dat je met pendelwerk staandegehouden wordt is toch klein. Behalve als je zit te bellen achter het stuur heb ik gemerkt. ![]() Maar de baas heeft die betaald. ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:23 |
quote:Drie weekjes later zien ze het ook nog wel. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:09 |
quote:Idd, bijzonder irritant, zéker als het over een paar minuten gaat op zo'n lange periode. @ Vannelle; leugenkaarten zijn idd beter, maar ik denk dat inmiddels 75% of meer van de vrachtwagens in nl al voorzien is ven een digitacho, maja, daar kun je dan weer met de kaart van de planner ofzo rijden ![]() | |
glasbak | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:17 |
Ik heb digi maar rij in dat soort gevallen ook gewoon door hoor.. Als ik minder dan een half uur van huis (of andere eindbestemming) ben en zit krap in mn rijtijd, trap ik hem gewoon over die 4.30 heen. Het voordeel is misschien ook dat ik alleen maar binnenland rij. Ik verdom het om 15 minuten van huis die auto 3 kwartier aan de kant te zetten ![]() | |
Redbaron | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:25 |
quote:Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen. Mij zie je het niet doen, blijf er liever een kwartier binnen zitten | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:34 |
quote:Zo'n kop zou ik ook hebben, die boetes zijn mij te hoog ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:58 |
Ik weet dat die boetes achterlijk hoog zijn, vooral in het buitenland. Toch zou ik doorrijden denk ik, ben veel te eigenwijs. Eigenwijzer dan goed voor me is iig. ![]() Maar zoals gezegd: Ik heb de mogelijkheid om te sjoemelen, ik kan werkdagen van 20 uur maken zonder dat ik op papier de rijtijdenwet overtreed. Maar idd, pasje van de planner kan ook. Al zal elke chauffeur die wel willen hebben, dat wordt vechten. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:07 |
Ik krijg de pas niet van de planner, dit is tevens de baas en die zit zelf ook nog wel eens op de auto. Daarbij wil ik niet weten wat er afgerekend moet worden in Frankrijk als je op pas van de planner/een ander rijd. Nee, ik hou t wel bij mn uren en de planner houdt daar maar mooi rekening mee ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:47 |
quote:Serieus ?? Ik weiger om fraude te plegen voor mijn werkgever, daarbij is het als ik me niet vergis een economisch delict, en je pleegt het wel zélf.. en dus zul je ook zelf die paar roodjes boete mogen betalen als het mis gaat. Je werkgever (misschien, mits hij opdracht heetft gegeven) en de eigenaar van de uitgeleende pas krijgen waarschijnlijk ook wel een deftige boete ![]() Als je wordt veroordeeld staat zoiets dus op je strafblad (economisch delict/fraude) ben je ineens een crimineel, vind ik op zich niet erg; als ik ook crimineel veel geld zou verdienen zou er misschien wel over te praten zijn, maar dat is meestal dus nou net niet het verhaal ![]() Er is er maar één de lachende derde in zo'n verhaal, en dat is je werkgever, want elke keer dat het jóu lukt, heeft hij meer verdiend, en jij drie kwartier minder op je bon ![]() Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk meestal om geld te verdienen, mijn werkgever wordt daar sowieso rijker van, dus waar om zou ik hém aan nóg meer geld helpen ten koste van mijzelf ?? Ik nie snap nie ![]() | |
Redbaron | zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:06 |
ik geef je groot gelijk, 2x10 en de rest 9 rij uren vind ik meer dan genoeg. En met schijf kun je idd iets meer knooien dan met die smerige rotpas. | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:15 |
quote:Kee, point made en ik snap je punt. Het is inderdaad een economisch delict, dat maakt het ook zo duur. Oneerlijke concurrentie gebazel en zo..... Dat wij hier op snelheid begrensd zijn maakt qua concurrentie zeker niks uit..... ![]() Maar om eerlijk te zijn: Ik weet dat ik fout denk, ik weet dat de werkgever de lachende 3e zal zijn. Mijn manco is dat ik soms té fanatiek ben, als ik aan het werk ben weet ik meestal niet van ophouden. Ik zie de volgende klus al liggen dus stel ik de pauze even uit en terwijl ik dat doe zie ik de volgende klus al weer liggen dus...........juist. 2x gehad dat ik 24 uur achter elkaar op de stacker zat, hooguit 10 minuten pauze gehad. En die 2x was binnen 1 week......... Niet goed, ik weet het. Maar da's de aard van het beestje, kan er weinig aan doen. Bovendien werkt het voor mij zo dat ik eerst de zin van bepaalde regels moet zien voor ik ze ga volgen. Dat heeft me in dienst al veel weekenden wachtlopen opgeleverd. ![]() Ik ben het helemaal met je eens dat je geen grote risico's moet gaan lopen voor je werkgever, heb ik niks tegenin te brengen. Maar als je de bestaande regels redelijk veilig kan omzeilen; waarom niet? Ik moet ineens denken aan Luc, die heeft toen hij nog druppelkut heette een paar keer geschreven dat hij zwaar overbeladen rondreed, ook in het buitenland. Ook economisch delict. Waarom? Geen idee, al zou ik het ws. ook doen. Zoveel mogelijk in 1x, gewoon doen. Mijn record staat op 60 ton in een trailer maar dat was eigenlijk een beetje te gek, kwam die put al bijna niet uit. ![]() Of met de reachstacker, beveiliging overbruggen om maar de container op de 3e rij in de boot te kunnen zetten. Achterwielen van de grond maar da's gewoon nodig, zo breed is de boot nou eenmaal. En stiekem is dat nog leuk ook. ![]() Maar nogmaals, ik snap je standpunt helemaal. Eigenlijk ben je hartstikke gek als je risico's neemt voor je werkgever. Maar heel mijn werkverleden bestaat uit het nemen van risico's. Staalbouw, hoogspanningsmasten. Ben toen maar rij-instructeur geworden, stuk veiliger. ![]() En nu dan vrachtwagen/reachstacker maar nog steeds niet bang voor aanvaardbare risico's. Tot zo ver mijn poging mezelf goed te praten want ik weet ook wel dat je gelijk hebt. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:30 |
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt. | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:40 |
quote:Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolg ![]() Het is jammer, want idd best leuk om te klooien tot het uiterste van de machine, maar niet als je daarna de kous op de kop krijgt ![]() | |
Redbaron | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:40 |
quote:Dood gaan kan altijd gebeuren, heeft ie iig alles uit het leven gehaald qua werk. Beter tijdens je werk sterven dan wanneer je jarenlang een uitkering ontvangen hebt en dan de pijp uit. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:43 |
Ik ga liever dood terwijl ik van het leven geniet dan wanneer ik voor een baas ploeter ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:44 |
quote:Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:00 |
quote:Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoor | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:02 |
quote:Dan zou ik alsnog liever een hartstilstand bij die strandwandeling krijgen dan dat ik met mijn vermoeide kop tegen een pilaar van een viaduct aan rij ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:15 |
quote:Denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ja, ik doe dingen die voor een buitenstaander onverantwoord lijken maar neem maar van me aan dat ik mezelf of iemand anders echt niet in gevaar ga brengen. Vergelijk het eens met een vrachtwagen die een afvalcontainer op komt halen; tijdens het takelen komen de voorwielen van de grond en dat vind iedereen gaaf. Waarom is het dan minder gaaf als ik de beveiliging overbrug en met de achterwielen van de grond kom? ![]() En als het je om de uren gaat: Zo lang je je goed voelt gaat het ook goed. Voel je je moe na zeer acceptabele werktijd: stoppen!! Het is allemaal leuk, maar het mag nooit gevaarlijk worden. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:18 |
quote:Over wielen in de lucht zul je mij niet horen ![]() ![]() En als je in 24 uur tijd alleen maar werkt en 10 minuten pauze hebt, verneuk je je lichaam gewoon, of zit je zwaar aan de drugs EN verneuk je je lichaam ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:31 |
quote:Ik heb ook m'n schades wel gereden, zelfs met de reachstacker een keer een deuk in een boot gereden omdat ik zo dicht mogelijk bij moest staan omdat ik anders de afstand niet zou redden. ![]() Heb nooit gezeik over schades gehad, komt denk ik ook omdat ik veel met mijn werkgever praatte over de (on)mogelijkheden en de risico's daar van. Ze waren gewaarschuwd zeg maar. Kreeg ook wel eens de vraag over bepaalde opdrachten of dat volgens mij wel of niet zou kunnen. Soms was het: Makkelijk! Soms was het: Mwah, denk het wel maar ik beloof niks. Zeldzaam: Ik vraag het me af, wil het best proberen maar ik beloof niks en neem ook geen verantwoordelijkheid. En ja, het uiterste van je machine vragen/proberen is gewoon gaaf. Zo leer je ook wat wel kan en wat niet kan. En leer je er verantwoord mee werken, je kent de grenzen immers? In de staalbouw haalden we zelfs de kwikschakelaars of andere beveiligingsschakelaars van de hoogwerkers los als die weer eens in hun beveiliging schoten. Al zie ik mezelf dat tegenwoordig niet meer doen.......brrrrr..... Weet je wat het volgens mij is? We denken blijkbaar hetzelfde alleen heb jij een stap terug gedaan omdat je de zwarte piet hebt gekregen maar is het niet zo dat: Degene die aan het werk is weet wat wel en niet kan en niet de wetgever die alles verzint van achter het buro. Er is een rijtijdenwet, maar nergens staat hoe veel je moet hebben geslapen voor je na het weekend weer begint. Begint goed dus, al heb je totaal niet geslapen, je mag gewoon rijden. Reachstacker? Geen tacho of wat dan ook, doe maar een dotje. Dat dan weer wel. Het zijn gewoon kutregels die de boel verpesten! Degene die werkt weet hoe het gaat, niemand anders. | |
vannelle | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:35 |
quote:joah, da's gaaf! ![]() quote:Drugs doe ik niet aan al moet ik toegeven dat ik nu wel in de ziektewet zit. ![]() Maar dat heeft dan weer niks met dat aantal uren te maken, meer omdat ik een maandagmorgenmodelletje ben blijkbaar. ![]() En het hangt van het werk af of je het 24 uur kan. 24 uur rijden kan ik makkelijk, stenen sjouwen sloopt me al binnen een half uur. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:38 |
ik persoonlijk krijg idd juist ook energie van rijden, mijn record staat op 20 uur ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:53 |
quote:Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kosten ![]() Ik ben ervan aan het genezen idd, en ik ben écht niet heilig hoor, maar ik ga niet meer tot het gaatje; als er niet minimaal 75% kans is dat het lukt zonder gekkigheid, vragen ze het maar lekker aan een andere mafkees ![]() En dan moet het idd onder 'aanvaarbare risico's' vallen, want anders begin ik er sowieso niet aan ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:36 |
Ik weiger om op twee passen te rijden. ![]() | |
vannelle | zondag 15 augustus 2010 @ 00:55 |
quote:Krijg er niet echt energie van maar vreselijk vermoeiend vind ik het ook niet. Maar idd, waar blijft de tacho voor personenauto's? Da's nog vermoeiender dan vrachtwagen rijden, iedere keer moeten remmen voor die inhalende vrachtwagens......ttssssss..... Maar je merkt het wel als je al wat langer bezig bent, een container afpakken is normaal de spreader er op klappen en hebbes. Na een uurtje of 20 heb je daar 3 pogingen voor nodig wat het niet gevaarlijk maakt, het maakt je alleen duidelijk dat het tempo omlaag moet. Maar autorijden en reachstacker kun je niet vergelijken, op de stacker moet je constant geconcentreerd zijn. In de auto natuurlijk ook maar het verschil moge duidelijk zijn. | |
vannelle | zondag 15 augustus 2010 @ 01:03 |
quote:Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit. Grenzen opzoeken vind ik gaaf, mits toestemming van de werkgever want wil zelf geen financieel risico lopen, geen enkele baan is dat waard. Ben met de reachstacker zelfs wel eens gestopt. Het was winter en ik rij op de kade af, maak een bocht naar rechts wat resulteerde in een zijdelingse slip. 92 ton + container van 25 ton wat zijwaarts richting water glijdt....... ![]() 2 meter voor de rand sta ik stil, da's mooi. ![]() 5 minuten later hetzelfde..............kon ff geen sjekkie meer draaien, zo trillen. Toen heb ik ook gebeld naar m'n werkgever, nu komen strooien of de boel ligt plat. Klaar. Wil een hoop doen maar heb geen doodswens. | |
Sounddragon | zondag 15 augustus 2010 @ 12:07 |
quote:Ghehe, zo heb ik een keertje ooit lang geleden een heftruck de plomp in gereden van een kade af ![]() Reden we over een getrooid pad onder de loskraan door, ik met een 5 tonner, en 3 anderen met 24 tons Kalmars, ik had een pak hout zonder steknummer en moest dus FF een rondje bootsman, maar werd over het hoofd gezien door een van de bigguys, moest van het pad af, glijden, en plonssss, het hele zooitje zo over de kaderand ![]() Later gingen ze het ding bergen met een walkraan en 2 duikers, en toen bleken er nog 4 heftrucks in het lel te liggen waar niemand iets van wist ![]() | |
RealZeus | zondag 15 augustus 2010 @ 12:13 |
quote: ![]() | |
Sounddragon | zondag 15 augustus 2010 @ 12:24 |
Groot bedrijf, reden denk ik wel 50 - 75 heftrucks, waarvan er altijd wel een zooitje in de WP stonden, en verspreid over het terrein altijd diverse trucks 'voor de pak', dus weinig tot geen overzicht, en ja, dan kom je daar wel mee weg ![]() Pfff. best veel gekkigheid meegmaakt met heftrucks, blijft ook leuk speelgoed natuurlijk ![]() | |
blup | zondag 15 augustus 2010 @ 13:11 |
Ik krijg de kans om van de bakwagen af te gaan en op het terrein met conventionele aanhanger (korte traingel) te rangeren e.d .. omdat ik me E nog niet heb is het een uitgesproken kans om lekker te oefenen... en nog betaald krijgen ook.... Maar ik bang dat de komende jaren het terrein helemaal niet meer af ga komen.. ![]() | |
Redbaron | zondag 15 augustus 2010 @ 13:21 |
quote:Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil.. Met zp'n ouderwetse combi kunnen rijden is prachtig! Maar als je zelf liever op de weg zit is dat ook niet echt een optie. Kan je niet eens informeren hoe lang je dat rangeren moet gaan doen? | |
blup | zondag 15 augustus 2010 @ 13:44 |
quote:Tot ik CE heb vrees ik, ik weet het niet. Ik hoop af en toe ook ff weer de weg op te gaan iig. Het lijkt me wel makkelijk om het zo te leren in je eigen tempo.. Want je moet met die combi achteruit wisselbakken oppakken.. Achteruit rijden is al een hel, laat staan met 0.5cm aan beide kanten een bak oppakken... | |
Iuc | zondag 15 augustus 2010 @ 13:53 |
Ik zou het niet willen. Maar dat ben ik. Ik zou bang zijn om het te leren met een combi en het dan tijdens het lessen met een wipper of oplegger helemaal fout te doen omdat je gewend bent om met een combi te rijden. Stuur je naar links ipv naar rechts als je links achteruit wil ofzo.... | |
blup | zondag 15 augustus 2010 @ 14:11 |
Daar ben ik opzich niet zo heel bang voor, een wippert of een trailer lijkt mij sowieso een peulenschil. | |
Redbaron | zondag 15 augustus 2010 @ 14:47 |
Als je met combi kunt rijden kun je overal mee rijden... Maar het is wel ff overschakelen met achteruit rijden.. ![]() | |
glasbak | zondag 15 augustus 2010 @ 15:07 |
Ik heb jarenlang met een conventionele combi gereden en kwam er achteruit altijd wel redelijk mee weg. Sinds een maand of 2 rij ik met een wipkar en ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel meevalt dat overschakelen. Al moet ik zeggen dat ik toch nog wel eens de neiging heb om de eerste meters de verkeerde kant op te sturen. | |
Iuc | zondag 15 augustus 2010 @ 21:25 |
Zo heren en dame! Ik duik weer voor een weekje het buitenland in. 22 uur bij Oldenzaal de grens over ![]() | |
Sounddragon | zondag 15 augustus 2010 @ 21:44 |
quote:Keep it on the road ![]() | |
Redbaron | zondag 15 augustus 2010 @ 21:47 |
Ik gaat mn luiken sluiten, morgen om 7u weer ff naar duitsland lossen en dan waarschijnlijk weer laden voor het mooie franse land, tot volgende week ![]() | |
glasbak | zondag 15 augustus 2010 @ 22:07 |
Ik ga douchen en dan ook naar bed ![]() Morgen in friesland laden bij een boertje en daarna 5 garages leeghalen. Dagje vol! ![]() Gegroet en veel rijplezier deze komende week! | |
motaro | zondag 15 augustus 2010 @ 23:13 |
jah truste allen. Ik ga morgen om 11uur weer werken bij de lokale hano-s ![]() | |
Redbaron | dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:05 |
pff slecht begin vd week, gister rond de kerk zitten knooien en vandaag 5 adresjes nl ![]() | |
glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:29 |
http://www.webregio.nl/am(...)re-reachstacker.aspx | |
RealZeus | dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:17 |
quote:Rond de kerk. ![]() 5 adresjes NL zou ik dan weer niet erg vinden. Bij sommige bedrijven krijg je 20 - 25 adressen in je trailer. Distributie. ![]() Lijndiensten ![]() | |
Redbaron | dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:39 |
RZ: als ik vorige week net geen 4000km maak en dan nu op 1dag 5 adressen en hooguit 600 is dat gewoon ruk!! | |
RealZeus | dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:47 |
quote:Voor een internationaal chauffeur is dat inderdaad balen. | |
Redbaron | dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:08 |
ik bedoel maar...t mooie hier is wel dat ik verstaanbaar ben en ff een pallet ook tegen de lunch gewoon nog gelost word. maar die `collegas` die net 82 rijden in een inhaalverbod kan ik wel schieten | |
glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:21 |
Ik had 2 adresjes vandaag. Begonnen in Amsterdam, naar Venray maar daar niet kunnen laden. Door naar Almelo alwaar ik om half elf aankwam. Daar anderhalf uur (gedeeltelijk in de regen ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:22 |
quote:Ja, die "collega's" kan ik ook wel schieten. Zeker als ze hem naar de 88 trappen zodra je wél weer in mag halen ![]() | |
Iuc | dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:57 |
Wat is Nederland toch mooi ![]() Ik kom de grens over en het stopt met regenen ![]() | |
glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:Je gaat het land uit bedoel je? Het heeft de hele dag geregend hier dus het kan haast niet anders... Hier verder : [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 15* |