quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:58 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk Ca.Ra!
Wij zijn weer terug van 15 dagen heerlijk relaxen op Texel. Zo lekker ontspannen daarGroot vrijstaand huis met ruime tuin met zandbak, schommel en speelhuisje, dus we hebben genoten. Mijn kleine piuishaarbaby is alleen in eens geen pluishaarbaby meer
![]()
[ afbeelding ]
Zo nu eerst eens beginnen met een beetje teruglezen.
quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Ca.ra het volgende:
Ach kijk nou, Esmee is een echt pluishaardametje aan het worden!
De vakantie klinkt heerlijk, Stiemie. Texel is inderdaad een leuk eiland. Lekker fietsen en natuurlijk op het strand spelen. Hmmmm ik krijg er helemaal zin in.
quote:Op zondag 27 juni 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft ook geen sta-reflex! Nooit gehad en het staan interesseert hem nog steeds niet. Ik probeer hem wel eens even op zijn benen te zetten en te juichen als ik even wat spanning voel, maar hij lacht meer om mij dan om het staan.
Ik maak me geen zorgen, maar dat komt ook doordat ik op andere gebieden wel zie dat hij zich ontwikkelt. Hij heeft altijd veel gedraaid en is nu druk bezig met kruipen. Als hij die dingen niet zo doen zou ik me denk ik ongeruster maken, hoewel werkelijk iedereen benadrukt dat sommige kinderen gewoon meer tijd nodig hebben. Je wilt gewoon zeker weten dat er niet iets lichamelijks is dat hem belemmert om zijn grove motoriek te ontwikkelen, en ik zou het ook best fijn vinden om te weten wat ik zou kunnen doen om hem te prikkelen.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Weet je wat het is: in het algemeen kan ik wat je zegt helemaal onderschrijven, maar als het om mijn eigen kind zou gaan zou ik toch graag gerustgesteld worden. Het lijkt me ook lastig om enerzijds relaxed te zijn en te zien waar het schip strandt terwijl je er ook juist zo bewust mee bezig moet zijn zodat je bijvoorbeeld afplatting binnen de perken houdt en andere nadelige fysieke gevolgen tijdig onderkent. Heel lastig hoor, Groofsken.quote:Op zondag 27 juni 2010 09:08 schreef lily het volgende:
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:33 schreef amaranta het volgende:
Sommige osteopaten zetten fysiotherapie op de factuur zodat je het wel vergoed krijgt
Kan natuurlijk vanalles zijn.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:42 schreef Aoraki het volgende:
heel ff een egopost.
thomas heeft ineen 39.3 koorts. ik had niks aan hem gemerkt, want hij is ontzettend vrolijk. maar zijn bolletje voelde zob warm. 39.3 dus... hij heeft nog nooit koorts gehad, drinkt nogsteeds goed... geen diarree. zou het de zesde ziekte kunnen zijn? en moet ik maar gewoon afwachten? bij welke temp. zouden jullie pcm geven?
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:53 schreef huuphuup het volgende:
Er staat maat 2 in, ik weet niet zo goed hoe groot dat is, Amélie's hoofd is niet heel groot, ik wil het best opmeten eventueel, ik gok 42 cm ofzo dat het ding is?
krengquote:Op zondag 27 juni 2010 15:47 schreef Ssserpente het volgende:
Chan, bij Timo heb ik het idee dat ie gewoon een heel tevreden jongetje is die het allemaal wel best vindt. Tenminste, zo kwam ie over op de meet. Superrelaxed!![]()
Miss, lekker bv laten drinken toch, als ze zo ziek is geweest. Wel fijn dat ze zo is opgeknapt. Gek hè, hoe snel dat kan gaan. Lente is ineens ook weer helemaal beter; heeft weer energie voor tien.
Hoop voor je dat het goed komt, BJ. En sterkte met werken met dit warme weer. ’t Is iig lekker koel in het zh.![]()
Poppejans, ik ben al met Lente naar de KNO-arts geweest. Tot het eerste jaar doen ze er niets aan.![]()
Leuk vooruitzicht he, Groof. Ik kan me daar ook op verheugen! Fijn dat je je beter voelt! En leuk dat je vanmorgen gewoon hebt gedaan wat in je opkwam! Dat zijn de leukste momentjes.![]()
Huup, je mag je benen wel een scheren!
quote:
in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).quote:Op zondag 27 juni 2010 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn trouwens, lily, dat overzicht van bekers. Van mij had het overzicht nog wel wat gedetailleerder gemogen.
Er is een reden dat amaranta het erover had dat sommige osteopaten hun diensten op de factuur noteren als fysiotherapie: fysiotherapie valt onder reguliere geneeswijzen en wordt vergoed en osteopathie valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt alleen in bepaalde aanvullende verzekeringen vergoed.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:20 schreef lily het volgende:
Is osteopathie dan alternatief?
De osteopaat die ik ken is een fysiotherapeut van origine en heeft er 5 jaar voor gestudeerd, en daarnaast nog een paar jaar voor osteopaat.
Ah, ik zie het: normale ontwikkeling van de mondfuncties. Ik zie er staan dat het niet noodzakelijk is om eerst uit een speciale beker te drinken maar een baby meteen uit een gewone beker mag drinken. Er staat bij 'vanaf 8 maanden', maar Ivan dronk meteen al (d.w.z., vanaf 6 maanden) uit een gewone beker.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:24 schreef lily het volgende:
[..]
in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).
De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef lily het volgende:
ach zo,
dus je hoeft niet eerst fysiotherapeut te zijn...
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb het mijn kinderen nooit bewust geleerd en er dus ook nooit eerder over nagedacht.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp is de opmerking dat kinderen vanaf ongeveer 12 maanden met een rietje kunnen leren drinken. Waarom is het nodig dat ze dat leren?
oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig kenquote:Op zondag 27 juni 2010 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.
Het wordt uit de Wikipedia-pagina duidelijk dat de osteopathie is gebaseerd op verouderde ideeën over de werking van het menselijk lichaam, net als bijvoorbeeld de homeopathie. De kracht van zulke geneeswijzen is volgens mij dat de genezers kijken naar de mens en het lichaam als geheel. Ik heb zelf ooit een internist getroffen die op zo'n manier met mij omging en dat vond ik heel prettig. En natuurlijk bieden ze hoop daar waar reguliere geneeswijzen vaak niets meer te bieden hebben. In combinatie met anekdotische bewijzen die mondeling en via het internet worden verspreid verklaart dat de populariteit wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:39 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig ken
Daar heb ik inderdaad ook helemaal niets meequote:
ja, ach..quote:Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
Onder welke noemer viel dat volgens jou dan? Ik heb begrepen dat het om een osteopathische behandeling ging waarbij het kind in een positie werd gemanoeuvreerd die niet goed is voor baby's. Maar hey, ik haal mijn informatie uit een aflevering van, ik geloof, Netwerk, en die journalisten blinken niet bepaald uit in degelijk onderzoekswerk.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:43 schreef huuphuup het volgende:
Die kindjes die overleden zijn die zijn overleden na een behandeling bij een cranio-sacraaltherapeut, dat gaat wel weer een stap verder dan osteopathie, maar het wordt vaak op een hoop gegooid.
Dat is dus het probleem dat ik heb met anekdotisch bewijs: jij hebt er baat van gehad, maar je weet niet zeker dat het daardoor kwam. Er zijn ongetwijfeld talloze mensen die er geen baat bij hebben gehad maar minder gauw hun verhaal op het internet plaatsen (zo gaan die dingen). Daarbij komt dat de menselijke psyche op een manier werkt waarbij vaak verbanden worden gelegd die niet bestaan (zie bijvoorbeeld dit boek met een linkje naar een VPRO-aflevering erover, reuze interessant).quote:Hou me ten goede hoor, ik heb er ook helemaal niets mee verder en ik heb de boel de hele tijd argwanend in de gaten gehoudenmaar goed, wij hadden uiteindelijk het gevoel van de fysio niets meer te kunnen en alleen maar te moeten afwachten. Naar een osteopaat gaan was een laatste strohalm en dat heeft in ons geval erg goed uitgepakt.
Ik weet niet of we het aan de osteopaat toe kunnen schrijven (ik denk meer een samenloop van omstandigheden) maar uiteindelijk ben ik erg blij dat we de stap toch gezet hebben. Bij de 6 maanden meting viel Amélie weer onder de helmgrens terwijl ze er eerst boven zat. Inmiddels is van de schuine afplatting nagenoeg niets meer te zien en de platte achterkant is al enorm bijgetrokken en trekt elke dag nog meer bij. En dat allemaal dankzij zo'n stomme voorkeur die dan weg is.
zo denk ik er ook overquote:Op zondag 27 juni 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:
Waar ik absoluut niet voor ben (sorry voor mensen die dat dus wel doen) is éérst naar een alternatief genezer stappen en daarna pas naar een reguliere genezer. Dat zou nooit mijn keus zijn en ik ga eerst helemaal tot het einde in het reguliere proces, ook geen dingen door elkaar wat mij betreft.
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!quote:Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik heb als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
Ja minder knoeienquote:Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!
"Drinken met een rietje is een motorische vaardigheid die kinderen leren tussen de 12 maanden en 2 jaar (5). Voor het drinken met een rietje moet de mondmotoriek dus alweer verder ontwikkeld zijn dan bij het drinken uit een beker. Een voorwaarde voor het kunnen drinken met een rietje is dat het kind eerst goed kan kauwen. Door het kind met een rietje te laten drinken kan de zelfstandigheid worden gestimuleerd en wordt het plezier vergroot. Het kind kan namelijk de kartonnen drinkpakjes zelf makkelijk vasthouden en de kans op veel knoeien is minder groot door de kleine opening. De drinkpakjes hebben ervoor gezorgd dat kinderen steeds jonger met een rietje kunnen drinken (7). Een ander voordeel van het drinken met een rietje is dat de lipmotoriek wordt verstevigd, zodat de tong beter en gemakkelijker in de mond gehouden kan worden (5). " (Bron)
nee, neequote:Op zondag 27 juni 2010 17:27 schreef huuphuup het volgende:
Ja minder knoeientot ze hard in het volle pakje knijpen
![]()
quote:
Tuurlijk zit er iets in.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!
Haaiquote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:16 schreef mikoxx het volgende:
Ko heeft vannacht doorgeslapen dankzij dé tip van huup![]()
oooooooooooh!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:20 schreef mikoxx het volgende:
Dit schrijft Oeke in het dreumestopic
Kobus heeft de hele nacht doorgeslapen!
Met dank aan een tip van Huup.
Nog wat joghurt en een stukje brood en banaan ging er nog in na het avondeten.
Dat zou lekker zijn!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:
Haha Oeke, het zou zomaar toeval kunnen zijn hoorKobus heeft natuurlijk ook wel net zn kiesje door dus dat zal voor hem vast een pak onrust schelen. Misschien gaat ie wel een beetje slaap inhalen ofzo komende tijd.
dr waren babystokstaartjesquote:Op maandag 28 juni 2010 10:17 schreef huuphuup het volgende:
Oh Poppedein wat leuk!!![]()
ik twijfel ook over de dierentuin. B. heeft een pluim van zijn werk gekregen en daar kunnen we ook van naar de dierentuin maar hij denkt dat ze er nog niets aan zal vinden. Misschien toch maar eens aan hem voorleggen dan. Het lijkt me zo leuken stiekem hoop ik dat ze de stokstaartjes en de prairiehondjes net zo leuk vindt als ik
Ohh wat zieligquote:Op maandag 28 juni 2010 11:49 schreef Ssserpente het volgende:
Lena!![]()
Lente slaapt nog steeds!
Edit: ze is wakker. Heeft 39 graden koorts en allemaal vochtblaasjes in d'r gezicht.![]()
Haha, hij zou dan in ieder geval op zijn ouders lijken. Wij zouden allebei wel een dosis Isabeau kunnen gebruiken.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:44 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, het is inderdaad zoals je zegt, ik wist het wel, maar die bevestiging is fijn. Hoewel het natuurlijk geen garantie is dat het altijd zo zal blijven. Net zoals Ivan ook nog wel heel erg kan veranderen daarin. Bedachtzaamheid is overigens een prima eigenschap, ik vrees dat Isabeau net zo'n impulsieve flapuit wordt als d'r moeder... we kunnen waarschijnlijk allebei wel een vleugje Ivan gebruiken
Ik eigenlijk ook wel, bij nader inzien. Ik hoop het, dan is ze daar iig vanaf. Morgenochtend moet ik bij de dokter zijn, Claudia.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:06 schreef lily het volgende:
Ik vind het er wel als waterpokken uitzien..
huup, het zomerhoedje past![]()
oh fijn!quote:Op maandag 28 juni 2010 19:06 schreef lily het volgende:
Ik vind het er wel als waterpokken uitzien..
huup, het zomerhoedje past![]()
Toch wel dus. Goed om te weten dat het wel gedaan wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:21 schreef Vicky het volgende:
Ssserpente, het zoontje van mijn vriendin had ook steeds oorontsteking en kreeg voor ie 1 was al buisjes.
Beterschap voor je guppie!
Zo ziet Mikael er nu ook uit. Zou dat de vijfde ziekte zijn? Ik dacht namelijk eerst dat het van de zon kwam!quote:Op maandag 28 juni 2010 10:05 schreef Meimeltje het volgende:
Ahhh Lente wat vervelend.... Hopelijk is de pijn snel weer over.
Serpente: dat lijkt wel heel erg op de vijfde ziekte ja. Kyllian heeft het ook pas geleden gehad, pgelopen op het kdv.
Niet zo'n hele duidelijke foto, maar als je goed kijkt zie je het hier denk ik wel: http://i127.photobucket.com/albums/p145/Meimeltje/DSC09528.jpg
Haha hij lijkt Niels wel! Soms denk ik echt, nu gaat hij huilen, zo hard bonkt hij dan tegen het ledikant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:22 schreef _Bar_ het volgende:
Aan de hand meestappen is leuk !!!
En je hoofd stoten aan het voeteneind van je ledikant is nog veel leuker...![]()
Je gaat in kruipstand zitten, en dan bonk je hard met je hoofd tegen het voeteneind, zodat je boink hoort, en dan ga je keihard lachenDit herhaal je een aantal keer, je draaid je vervolgens om en je gaat slapen
Dat handjes klappen is zo lief! Ik hoop dat Niels het ook snel leertquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars heeft zo'n last van de warmte, dat hij er niet van kan slapen savonds. In bed huilt hij, en als ik hem eruti haal heeft hij dikke pret. Gister heeft hij tot 22.00 uur lopen spoken, toen is hij bij mij in bed in slaap gevallen. En steeds als ik dacht dat hij sliep, begon hij weer in zijn handjes te klappen...haha
Moest er ook wel om lachen.
hij schijnt vandaag ook de he-le dag in zijn handen te klappen volgens oma.... het lijkt zo schattig! En hij is helemaal trots op zichzelf, straalt van oor tot oor.
idd mist, niets aan; wij zouden gaan zwemmen, maar dat wachten we maar ff af tot vanmiddag....quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:41 schreef Poppedein het volgende:
Sterkte Sorbo!![]()
En welkom NieuweUser en Isa!!![]()
Ik ga nog even in mn nestje liggen nu Lena ook nog ff aan het bijtanken is... Tis hier toch mistig mistig mistig..
De roze van Sserpentequote:
Hier ookquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:17 schreef lily het volgende:
NieuweUser, daar ben je ook weer![]()
beterschap voor Wolf en Poppejans (en natuurlijk voor de anderen zieken ook)
Leah slaapt al een paar dagen alleen in een romper, dus zonder laken, deken, slaapzak. Gewoon los in bed. Het is bloedheet in haar kamertje.
Dat deed Ivan op een bepaald moment ook in zijn Puckababy!quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:46 schreef Vlindur het volgende:
Rienk met alleen een romper in bed doen (Of gewoon al niet 'vast' ) betekent dat hij gaat keten en schuiven en dan vervolgens klem komt te liggen![]()
Claudia, bedankt weer, we gaan er mee aan de slag
Hij moet het leren, om zich over te geven aan de slaap zonder die inperking. Misschien helpt het als je er zo tegenaan kijkt: jij bent er om hem te helpen om het te leren. En je moet echt helemaal zelf weten hoe je dat doet: langzaam afbouwen, snel afbouwen, erbij blijven zitten, teruggaan om te troosten, laten huilen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:51 schreef Vlindur het volgende:
Omdat ik dus de puckababy bij het matras instop kan ie geen kant op, anders ging ie ook aan de schuif![]()
Hij blijft dan zo druk doen en geeft zich dat niet over aan de slaap, want moe is hij echt wel. Maar omdat hij dus vast ligt is de bewegingsruimte beperkter en geeft hij zich sneller over. We kunnen hem dus ook niet zonder zn deken in bed doen, te veel ruimte..
Ja, maar ik ben zwanger.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:30 schreef Ca.ra het volgende:
*ploft uitgeput op de bank*
Ken je dat, van die dagen dat je achteraf denkt: eigenlijk heb ik helemaal niet veel gedaan vandaag. Maar dat je er dan wel doodmoe van bent?
Het klinkt alsof je hartstikke druk bent geweest! Wij bestellen gewoon wat als we geen puf hebben om te koken. Hoort erbij.quote:Wij hadden vanochtend fysio, daarna door naar het ziekenhuis, bouwmarkt, supermarkt, drogist. Die laatste drie met Thomas slapend in de buggy. Hij maakt nu thuis zijn middagslaapje af in zijn bedje.
Ondertussen heb ik het water in zijn badje buiten ververst, maar meneer wil maar niet wakker worden om te komen spelen met mama. Boe!
Ik heb echt het gevoel dat ik drie keer niks gedaan heb vandaag, Maar toch heb ik helemaal geen puf meer om te koken.
Het was vandaag al weer wat meer naar de bruine kant toe.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:44 schreef Aoraki het volgende:
Karin, wat fijn dat die zwarte ontlasting niks blijkt te zijn. Ik zou het wel goed in de gaten houden. Thomas had juist helder rood bloed in zijn ontlasting. Maar het hangt blijkbaar van de locatie van de ontsteking af.
Precies zo gaat het ook bij Niels. Als hij huilt kan ik er wel goed bijquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:37 schreef Ssserpente het volgende:
Lastig hè, tandenpoetsen...
Lente duwt heel hard d'r tong tegen de borstel zodat ik gewoon niet bij d'r tandjes kom. En tegelijkertijd duwt ze met d'r handen de borstel weg. En als ze in een slechte bui is, begint ze er ook nog bij te huilen.
Ik probeer altijd met de hand waarmee ik d'r handjes vasthou, ook d'r onderlipje naar beneden te duwen, dan kan ik er wat beter bij. En met de borstel duw ik d'r tong weg en terwijl ik hoop dat ik niet uitschiet...
haha wat een slimmerd!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Senna is heel slim als ze huilt tijdens het tandenpoetsen, want dan doet ze haar mond er niet ver bij opendus heeft het geen positief effect en dan heb ik liever dat z eniet huilt. Voel me dan net alsof ik haar mishandel
De oorzaak was een dodelijk ongeval... helemaal verdrietig!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:32 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Sorbootje wat ontzettend vervelend voor jullie dat jullie juist op zo'n moment in de file stonden!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik moet ook maar eens zo'n rietjesbeker aanschaffen. Heb volgens mij al drie dagen niks voor Isabeau gekocht
Dat vonden ze nog niet nodig, er was niet veel tegen te doen zei de assistente..quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:42 schreef Ca.ra het volgende:
He Poppejans, ik hoop met je mee dat de afspraak morgen niet nodig zal blijken. Konden jullie niet vandaag nog langskomen?
Hahaha jij bent net als ikquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef Sorbootje het volgende:
. Heb volgens mij al drie dagen niks voor Isabeau gekocht
Heb echt tijd tekort om alles bij te kunnen houden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:36 schreef Vlindur het volgende:
Miss, ik zou er ook echt geen probleem mee hebben als Rienk zou reizen, maar hij gaat gewoon echt niet slapen..Nou ja. Morgen proberen we het gewoon weer. Maar niet los, maar in de baby met de ritsen open.
Nee ik zoek ook de goudentip nogquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Och jee, die arme Lente, nog zo'n kleintje helemaal onder de pokjes!
Heeft ze er veel jeuk van?
Hebben jullie hier ervaring met tandenpoets-weigering?
Bij Sasha is het nooit een probleem geweest, maar Oscar vindt het echt verschrikkelijk. Ik was er wat makkelijk mee, maar ik zie nu echt gele randjes op zijn tandjes en dat vind ik echt niet kunnen.Dus gisteren maar een beetje streng gedaan, maar wat een drama zeg...
Iemand een gouden tip? Vinger-borsteltje kwam een vriendinnetje al mee, zou dat wat zijn?
Je hebt niet goed gelezen, Rienk slaapt als een roosje en heel goed, zolang hij maar vast ligt in zn puckababy strak onder de dekens! Doe ik dat niet, gaat hij spelen, reizen en alles doen, BEHALVE slapen!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Heb echt tijd tekort om alles bij te kunnen houden.
Vlindur, hier wilde Roy tot hij een maand of 9/10 was ook niet slapen als je hem in zijn bed legde.
Het werd dan wel geen spelen, maar gewoon keihard huilen, en maar vechten tegen zijn slaap.
In het begin haalde ik hem er dan maar weer uit en ging ik wandelen (heb wat km afgelopen met Roy)
Maar het was geen oplossing, want Roy moest toch ook echt in zijn bed leren slapen.
We hebben toen een speelding gekocht met een muziekje en een heel zacht lampje, die aan het bed vastgemaakt, die deden we telkens aan als Roy op bed werd gelegd, de tijd dat het speeldingetje speelde(duurd 5 min), lieten we Roy in bed liggen (ook al huilde hij echt keihard)
Was het muziekje klaar en was het nog huilen, pakten we hem op, even troosten, terug in bed, weer muziekje aan (volume konden we ook regelen)
Maar telkens Roy het gevoel proberen geven dat het goed was, dat hij kon gaan slapen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, misschien ook iets proberen voor wat afleiding, niet te snel uit bed pakken.
Het kost een hoop energie maar uiteindelijk komt het wel redelijk goed.
Nog steeds slaapt Roy moeilijk in, meestal nog een dik half uur keten in bed, gillen,spelen,bonken, duurd het ons te lang dan even kijken, kus, aai over de bol, weer weg, maar niet meer uit bed pakken.
En dan geeft hij zich uiteindelijk gewonnen en gaat lekker slapen.
Heeft hier iemand nog tips waar je allemaal op moet letten als je je kindje mee naar het strand neemt?
Ligt het ook niet aan de leeftijd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gelezen, Rienk slaapt als een roosje en heel goed, zolang hij maar vast ligt in zn puckababy strak onder de dekens! Doe ik dat niet, gaat hij spelen, reizen en alles doen, BEHALVE slapen!
Maar omdat hij dus nu 6 maanden is wilde ik het afbouwen en ik wist niet zo goed hoe. Maar heb nu van Karin het aanbod voor puckababy maxi's en die sla ik niet af! PM was gister avond al gestuurd
Ik kan niks bij hem neer leggen, hij stop alles in zn mond tot kokhalzen/spugen toequote:Op donderdag 1 juli 2010 13:54 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ligt het ook niet aan de leeftijd?
Dat hij nu juist alles interesant vind, dus ook in zijn bed
En dat hij daarom als je niks om hem heen legt, hij niet slaapt maar zijn bed afbreekt
Inderdaadquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:51 schreef Ca.ra het volgende:
Heuj Rienk!
En op de een of andere manier flikken ze het altijd als je NET niet kijkt he....
Ik doe geen enkele heisaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:50 schreef trui het volgende:
keurig op schema, leah!
groofsken, hoeveel maanden is R nu? ik denk net als de anderen dat 'gewoon' door blijven gaan met aanbieden en niet teveel heisa eromheen wel zou moeten gaan werken op den duur.
lily, onze cato heeft ook nooit pap gehad (nou ja, ze kreeg 't wel eens maar ze lustte het niet). volgens mij kun je best zonder hoor.
gewoon blijven aanbiedenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:50 schreef Groofsken het volgende:
En hij wil bij nader inzien toch ook geen pap meer.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Finn eet ook geen pap. Hij ging er echt van kokhalsen. Ik heb het twee weken lang iedere ochtend aangeboden en toen vond ik het wel genoeg geweest, nu eet hij 's ochtends een halve boterham.
ze was inderdaad 4 kilo (maar ook 54 cm dus ze was ook toen niet "dik" zeg maar)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Aoraki het volgende:
Leah, wat een mooie curve, een slanke dame. Zij was bij de geboorte toch vrij groot? Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |