abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83349079
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 31

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
5 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83349083
Laatste reacties:
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:58 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk Ca.Ra!

Wij zijn weer terug van 15 dagen heerlijk relaxen op Texel. Zo lekker ontspannen daar Groot vrijstaand huis met ruime tuin met zandbak, schommel en speelhuisje, dus we hebben genoten. Mijn kleine piuishaarbaby is alleen in eens geen pluishaarbaby meer

[ afbeelding ]

Zo nu eerst eens beginnen met een beetje teruglezen.
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:39 schreef huuphuup het volgende:
Esmee
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Ca.ra het volgende:
Ach kijk nou, Esmee is een echt pluishaardametje aan het worden!
De vakantie klinkt heerlijk, Stiemie. Texel is inderdaad een leuk eiland. Lekker fietsen en natuurlijk op het strand spelen. Hmmmm ik krijg er helemaal zin in.
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan heeft ook geen sta-reflex! Nooit gehad en het staan interesseert hem nog steeds niet. Ik probeer hem wel eens even op zijn benen te zetten en te juichen als ik even wat spanning voel, maar hij lacht meer om mij dan om het staan.

Ik maak me geen zorgen, maar dat komt ook doordat ik op andere gebieden wel zie dat hij zich ontwikkelt. Hij heeft altijd veel gedraaid en is nu druk bezig met kruipen. Als hij die dingen niet zo doen zou ik me denk ik ongeruster maken, hoewel werkelijk iedereen benadrukt dat sommige kinderen gewoon meer tijd nodig hebben. Je wilt gewoon zeker weten dat er niet iets lichamelijks is dat hem belemmert om zijn grove motoriek te ontwikkelen, en ik zou het ook best fijn vinden om te weten wat ik zou kunnen doen om hem te prikkelen.
pi_83349109
Als Ivan iets trouwens niet wil dan bied ik hem daarna wel iets anders aan. Ik heb erover nagedacht en het er met mijn lief over gehad of dat wel slim is, aangezien hij op een bepaald moment een verband gaat leggen. Maar als hij wat ouder is willen we hem ook niet bijvoorbeeld een toetje ontzeggen als hij weinig van zijn avondeten eet omdat hij het niet lekker vindt.

Gisteravond kreeg Ivan bijvoorbeeld een bakje met tomaat en komkommer. Eerst pikt hij de tomaatjes eruit, want die vindt hij lekker en kan hij makkelijk eten. Komkommer vindt hij niet heel vies maar ook niet heel lekker. Hij speelt er een tijdje mee, sabbelt er wat aan, maar hij krijgt er niets van binnen. Omdat hij dan wel erg weinig heeft gegeten krijgt hij nog een rijstwafel van me.
pi_83349130
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.

Je moet alleen onderscheid zien te maken of je zorgen reëel zijn. Je moederinstinct kan daar wat in betekenen.
Het komt echter zelden voor dat er echt iets aan de hand is in de ontwikkeling bij je kindje en is dat wel zo dan heb je nog hulpmiddelen zoals spreidbroekjes, helmpjes en ook daar wordt je mee geholpen dus je zorgen aankaarten kan nooit kwaad.

Ik put alleen uit eigen ervaring en op het gebied van motorische ontwikkeling bij kinderen heb ik die toevallig. Mijn kinderen kropen niet, rolde niet en gingen pas staan en lopen met resp 25 en 19 maanden.
Nu zijn het twee normale jongens van 5 en 9 die prima kunnen bewegen dus al die zorgen van toen waren voor niks (zoals mij ook toendertijd door artsen werd voorgehouden).
pi_83349151
Ik doe het met eten ook zo, Claudia. Wel gewoon altijd alles blijven aanbieden maar bied rustig wat anders gezonds aan als het kind op dat moment geen zin heeft.
Ik laat mijn oudere kinderen ook kiezen met eten. Wat willen jullie vandaag eten, waar hebben jullie zin in? (en dan niet iedere dag friet of pannekoeken )
pi_83349190
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:08 schreef lily het volgende:
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Weet je wat het is: in het algemeen kan ik wat je zegt helemaal onderschrijven, maar als het om mijn eigen kind zou gaan zou ik toch graag gerustgesteld worden. Het lijkt me ook lastig om enerzijds relaxed te zijn en te zien waar het schip strandt terwijl je er ook juist zo bewust mee bezig moet zijn zodat je bijvoorbeeld afplatting binnen de perken houdt en andere nadelige fysieke gevolgen tijdig onderkent. Heel lastig hoor, Groofsken. Ik ben benieuwd hoe je er maandag over denkt. Soms is je hart luchten al even genoeg, en soms is het tijd voor actie.

Ik vind het trouwens altijd wel heel fijn om een tegengeluid te horen, lily. Dikke kans dat het allemaal vanzelf (of met een beetje hulp en sturing) goedkomt.
pi_83349255
Jazeker, Claudia.
Ik heb ook makkelijk praten nu want ik praat achteraf. Toen maakte ik me net zo hard zorgen.
Nu met Leah dus niet omdat ik het al twee keer heb meegemaakt (kan ook weer gevaarlijk zijn natuurlijk).

Toch denk ik dat je goed naar je kind moet kijken. Wat ik al zei; moederinstinct is heel sterk. Groofsken geeft aan dat ze het eigenlijk bij R vindt passen. En hij is een blije baby die zich goed voelt dus de kans dat er iets mis lijkt me klein.
Luister goed naar je gevoel en kijk naar je kind. En als je je echt zorgen maakt blijven zeuren bij artsen want ook zij hebben het wel eens mis.
pi_83349427
Stiemie, welkom terug. Wat ontzettend fijn dat je zo'n lekkere ontspannen vakantie hebt gehad. En wat is Esmee een mooi meisje

Groof, ik had ook niet zorgvuldig gelezen, sorry. .

Ca.ra, ook al zo'n lekker dagje gehad.

Karin, wat fijn dat het zo goed gaat met Lars en nr.2. Wij hebben hier geen verschil gemerkt tussen 1 en 2.

Vanmorgen ging de peer er heel makkelijk in. Tot nu toe lust hij alles wat ik hem geef. Het fruit iets liever dan de avond hap. We hebben nu al met succes 8 dingen kunnen introduceren.

En we hebben geen reactie op de provocatie gezien . Geen bloed in de ontlasting of andere dingen. al hoewel ik me blijf afvragen of een flees met koemelk wel voldoende is om het darmslijmvlies zo te irriteren dat het gaat bloeden. De artsen verzekeren me van wel, maar ik vraag het me af
Binnenkort een evaluatie en dan gaan we denk ik terug naar normale voeding.
  zondag 27 juni 2010 @ 09:43:48 #9
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83349551
Aoraki, wat fijn!! Ik hoop dat het echtechtecht weg is!!

Stiemie, wat een mooie Esmee heb je daar

Bluh, Stef is dus sinds 5 uur wakker en is doodmoe.. Het feest is weer begonnen: op bed leggen = brullen Wennen met het helmpje is dus ook brullen, vooral net toen lief 'm opzette. Dat brak mijn hart wel even hoor, tjemig.. Om 10 uur mag, volgens het schema, de helm weer af. Nu is hij echt enorm huilerig en is dus de vraag: komt het van de helm, of komt het van vermoeidheid? Vanmidsag lassen we waarschijnlijk een pauze in het wennen in, als het té warm is vind ik het zielig. Het is een cosmetisch hulpmiddel en howel ik graag wil, weiger ik mijn kind eronder te laten lijden..
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 10:11:12 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83350032
Nog niet in het andere topic gelezen, maar mijn eerste reactie over een sta-reflex is dat Sasha die ook nooit gehad heeft. Als ik die optilde om met zijn voetjes op de grond te zetten dan hield hij ze keurig in een spreid-zit omhoog.
En toch liep hij toen hij 1 jaar en 2 wk oud was. Dus ook dat is niks gezegd...

Oscar deed, doet het nu ook weer.
Ik zie heel vaak bij anderen dat kindjes al heel snel bij papa en mama op schoot staan etc. etc. Dat hebben die van mijn nooit gedaan want er kwam idd nooit spanning of druk op die beentjes. Liever de lucht in was het devies.
Maar idd, als je je zorgen maakt, dan zou ik er gewoon even achteraan gaan.
Zeker omdat je voorkeur vermoed Groof. Osteo kan, maar een kinder-fysiotherapeut kan ook prima hoor.

Ik blijf Osteo's gewoon eng vinden... Zoals mijn eigen fysio zei: ik ben er met mijn kind van 11 geweest, prima hulp, echt fijn, maar met een baby zou ik nooit gaan.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:33 schreef amaranta het volgende:
Sommige osteopaten zetten fysiotherapie op de factuur zodat je het wel vergoed krijgt

Kijk hier wel mee uit, als je nl. naast de osteo ook fysiotherapie wil of nodig hebt voor je kind kan je uiteindelijk wel in de knoop komen met de totale vergoeding...

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 27-06-2010 10:17:38 ]
pi_83350051
Haha, Claudia, tuTTebel!
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 10:44:29 #12
5428 crew  miss_sly
pi_83350777
Stiemie, welkom terug! En fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. En Esmee, schatje

Fijn Aoraki dat er geen reactie is op de provocatie!

Karin, wat goed dat de overstap goed lijkt te gaan.

Ik bied Senna geen alternatief als ze niet wil eten. Ze eet inmiddels vrijwel met de pot mee, en daar moet ze het mee doen. Ze krijgt wel altijd yoghurt (eventueel met wat fruit, zeker als ze slecht gegeten heeft) als toetje.

Ze wil nu trouwens vandaag wel weer meer bv, en omdat ze ziek is geweest en het zo warm is, krijgt ze dat ook. Ik bouw later wel weer af naar twee keer per dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83350825
Bah Trix, ik kan me voorstellen dat je hart dan breekt. Vooral omdat je 'm nog niet kan vertellen dat het voor z'n eigen bestwil is. 't Is ook niet niks natuurlijk, met dertig graden wennen aan een helmpje. Sterkte.

Lente is vanaf vannacht drie uur wakker en heeft aan een stuk gehuild. Ze had zo'n pijn dat ze niet wist waar ze het zoeken moest. Ze bleef maar kronkelen en draaien. Omdat ik bovenaan twee witte streepjes zie, weet ik het aan tandjes, maar net rook ik weer die vieze, specifieke ontoken-oorgeur. En jawel, weer een vies oor. Ze ligt nu met een paracetamolletjes op bed. Ik heb 'r rechtovereind in het voedingskussen gezet en dat lijkt wel te helpen, geloof ik.

Ik weet het echt niet meer hoor, met die oorontsteking. Morgen een homeopaat bellen...

[ Bericht 21% gewijzigd door Ssserpente op 27-06-2010 11:05:08 ]
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 10:50:22 #14
5428 crew  miss_sly
pi_83350945
trix, wat naar dat hij het wennen zo naar vindt. Wat Sserpente zegt, je kunt hem niets uitleggen en alleen maar met pijn in je hart doen wat goed is voor hem. En met deze temperaturen zal dat geen pretje zijn.

Groofs, wij zijn trouwens ook naar een osteopaat geweest met Senna ivm de krampjes enzo en ik heb wel het idee dat dat geholpen heeft. Heb er ook meer goede dingen over gehoord.

Ach Sserpente, arme Lente wat rot zeg, telkens die oorontsteking, en dan nu ook nog tandjes die doorkomen.
pi_83351055
Stiemie welkom terug, en wat een schitterende foto zeg

En Senna weer beter, fijn! Vraagje trouwens Miss, drinkt Senna behalve die 2 borstvoedingen die ze normaal krijgt ook nog andere dingen? En hoeveel dan? Timo drinkt nog steeds 4 voedingen bij mij..

Aoraki super dat het goed gegaan is! Spannend wel zeg..

Och arme Lente toch.. Heel veel beterschap meisje

En Stef ook dikke

En wat zorgen maken betreft, dat doe ik zelf ook regelmatig behoorlijk.. Timo is nu haast 11 maanden en kan nog steeds niet zelf zitten of staan met steun van box, tafel of wat dan ook.. Maar elke keer als ik me zorgen maak probeer ik dat even te uiten en te controleren of de zorgen wel terecht zijn. En tot nu toe waren ze dat niet, gelukkig maar. Hij wil gewoon zó graag met mij knuffelen constant, t is echt een enorme plakdoos Als ik hem neerzet dan laat ie zich direct tegen me aanvallen om me een grote kus en knuffel te geven maar toch zou ik wel héél graag willen dat hij zelf kan zitten, ik wil zo graag met m fietsen
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 11:02:32 #16
5428 crew  miss_sly
pi_83351260
Chan, Senna krijgt de hele dag door water aangeboden. Ik heb zo'n rietjesbeker van de Hema en die staat de hele dag ergens waar ze hem zelf kan zien, zodat ze ook kan aangeven dat ze wil drinken. Tijdens het eten staat hij op tafel en dan geeft ze ook regelmatig aan wat te willen. Als ze neit vaak genoeg zelf aangeeft te willen drinken, bied ik de beker zelf aan. Verder drinkt ze niet echt iets anders eigenlijk. Natuurlijk krijgt ze ook vocht binnen van fruit en yoghurt. Ik heb wel eens geprobeerd thee aan te bieden bij ontbijt en lunch, maar dat wil ze niet. Ook een vers vruchtensapje niet. Ik hoop wel dat ze zo voldoende vocht binnenkrijgt, maar juist daarom blijf ik die bv maar doorgeven. Ow ja, en ze krijgt ook een papfles waaruit ze wisselend iets tussen de 80 en 160 cc drinkt voor het slapen gaan. En vaak nog een avond- of nachtvoeding.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:11:54 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83351467
ahhhh Ssserpente; wat ontzettend zielig voor je lieve meisje... oorontsteking is zooo vervelend en pijnlijk Mijn neefje en beide nichtjes hebben er ook veel last van gehad... uiteindelijk hebben ze de amandelen bij 2 van de 3 verwijderd en daarna ging het ook beter met de oortjes...(mijn kleinste nichtje heeft echter nog steeds heeeeel veel oorontsteking inclusief stink-looporen....)
sterkte ermee

@Trix; vandaag ook weer oefenen met het helmpje? ik ben benieuwd hoe het gaat... kan me voorstellen dat het soms wel even moeilijk is.

ik zag een ontzettend mooie Esmee langskomen, wat krijgt ze mooie krulletjes bovenop! fijn dat de vakantie leuk was!

Senna is weer beter lees ik! wat fijn Miss! van8 ook weer goed gegaan??

Aoraki wat zal je opgelucht zijn dat het nu goed lijkt te gaan

en aaaaaah wat een lieve Timo

Ik ben ff niet zoveel online de laatste en komende dagen; moet veel werken... (en ik kolf snachts niet meer). Maar ik lurk wel regelmatig even hoor.
Hier gaat alles goed. Evie doet het zo goed allemaal! van8 weer heerlijk geslapen; iets na 20 u op bed en pas om 10 uur er weer uit en nu ligt ze heerlijk te spelen

mijn bekken was nog niet helemaal goed. Dus vrijdag mijn SI-gewricht weer 'gemobiliseerd'; gevolg; nu alweer 2 nachten veeeeeeel pijn... hoop dat het nu deze keer goed gaat....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83351538
Groofs, wat vervelend dat je je toch een beetje zorgen maakt
Maar zou de kinderfysio verder niks voor jullie kunnen betekenen? Dat due R. wat vaker gaan zien
Moet zeggen dat ik zelf niet van de alternatieve genezers ben
En weet dat je absoluut niet moet gaan vergelijken met andere baby's he! Ieder kind ontwikkelt zich op zn eigen tempo

ach gos Lenthe alweer oor trammelant, ZO zielig!
Kan een KNO arts niks voor haar doen? of helpen oordruppels wel een poosje?

En Stef die het wennen van de helm nog niet zo leuk vindt en niet slapen wil
Gister hier ook een moeilijke slaper, puur door de warmte denk ik. Heb hem nu na 1,5 uur in bed gekregen net

Vlindur, ik moet binnenkort toch ook maar naar Duitsland , zie ik helemaal blij dat je kan bestellen op die Hipp site, dus veel in mn mandje gedaan en doorloop het bestelproces; kan je alleen met creditvard betalen en die heb ik niet en verzendkosten naar NL van 10 euro is eigenlijk ook wel debiel
Ze hebben echt superveel aanbod in smaakjes!!! ik wil ook!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 27 juni 2010 @ 11:21:08 #19
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83351662
Lente Meisje toch.. Wat vervelend Ssserpente, oorpijn is ongelooflijk naar en ik kan me goed voorstellen dat je zo ondertussen met je handen in het haar zit. Dikke Voor jullie allebei..

En owja, we hadden inderdaad sowieso al bedacht dat we Stef tussendoor vaker iets te drinken aan moeten bieden, maar nu met dat gezweet onder die helm wordt dat nog eens extra belangrijk. Ga zo meteen even zijn tuitbeker pakken! Ik lees hier trouwens al meermaals over een rietjesbeker, is dat gewoon een beker met een rietje erin vast ofzo? Volgens mij is een tuitbeker eigenlijk niet heel handig voor de ontwikkeling van de spieren in de mond, toch?

En ja, dat helmpje. We zitten er toch wel mee in onze maag, in die zin dat je gewoon heel veel zin hebt het ding de hoek in te gooien als je kind er zo van gaat huilen. Als hij huilt met traantjes is hij écht verdrietig, en nu zie je dan telkens zo'n verdrietig koppie met zo'n traantje uit een oogje..
3!
pi_83351822
Wat handig dat Senna uit een rietjesbeker drinkt! Dat doet Timo dus niet.. En ook niet uit een tuitbeker, of uit een gewone beker, hij laat het gewoon langs zn mond weer naar buiten lopen.. Ik wil eigenlijk 1 borstvoeding minder geven en dan in plaats daarvan ander vocht maar ik ben bang dat hij dan te weinig binnen krijgt als hij dan niet goed drinkt.. Op het cb zeiden ze dat hij maar 300 ml binnen hoeft te krijgen inclusief alle melkproducten, maar dat vond ik zo weinig..

Evie wat heerlijk zeg dat je zo lekker lang slaapt Timo wil al een paar avonden niet slapen, dus gaat laat naar bed en is standaard om half 7 wakker. Nou ja, ik ben allang blij dat hij niet meer standaard om 5 uur wakker wordt
pi_83351854
Oh bah, Incantrix...wat rot dat Stef er zo last van heeft

hier staat van alles over bekers enzo

en Lente zoveel last van oorpijn. Erg vervelend en pijnlijk. Ik kan erover meepraten want ik had het ook veel als kind, ik weet dat nog, hoe pijn dat doet.

Chan, Timo een knuffelkont leuk is dat

en Evie die zo heerlijk lang slaapt...12 uur...perfect!
  zondag 27 juni 2010 @ 12:40:21 #22
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83353917
Goedemiddag allen! Ik heb een deel van mijn zorgen alweer weggeslapen . Dank voor alle lieve reacties, en fijn om te lezen dat die sta-reflex blijkbaar ook bij meer kindjes 'ontbreekt'.

Verder ben ik vanochtend met de kindjes naar een plas gereden. Vanochtend stond ik op, en dacht ik ineens 'dat moet toch kunnen' . Dus tijdens R zijn eerste slaapje tas ingepakt (kleedje, fruit, flesje, koekje, boterham), toen heel hard geduimd dat R zo lang mogelijk zou slapen met het idee dat we dan wel 2,5 uur weg konden blijven . En alles werkte mee en ging perfect. We hadden de beste plek in de schaduw, R heeft zich voorbeeldig gedragen, hij lag echt te lachen en te genieten en S heeft heerlijk gespeeld aan de waterrand . Het was zo leuk en fijn . Oh, echt voor herhaling vatbaar dit .

Alleen jammer dat al die kleine guppen op andere tijden slapen, dat wel. Ik had een vrindin gesmst of ze ook zin had om te komen, maar haar kleine sliep natuurlijk net als ik er twee wakker had. Er komt een tijd... Oh kan ik me nu al op verheugen, met z'n allen afspreken bij de plas en dan allemaal kindjes van 3+ die zich geweldig vermaken de hele dag.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:41:29 #23
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83353955
Oh Incantrix, dat lijkt me ook heel moeilijk om te zien, dat je kindje het zo naar vindt .
pi_83355749
heel ff een egopost.

thomas heeft ineen 39.3 koorts. ik had niks aan hem gemerkt, want hij is ontzettend vrolijk. maar zijn bolletje voelde zob warm. 39.3 dus... hij heeft nog nooit koorts gehad, drinkt nogsteeds goed... geen diarree. zou het de zesde ziekte kunnen zijn? en moet ik maar gewoon afwachten? bij welke temp. zouden jullie pcm geven?
pi_83358098
Lily zocht jij nou nog een zomerhoedje voor Leah? Ik heb er hier eentje die inmiddels te klein is, van dpam.
Ik weet helemaal niet of het je smaak is maar wie weet. (*ff foto zoeken)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')