abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83218816
Vorige deel: 30

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
5 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:21:54 #2
5428 crew  miss_sly
pi_83219052
Die andere is snel gegaan

McLaura, is Thijs weer helemaal opgeknapt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83219101
Wat een naar nieuws, Sorbo. Bij de crematie van mijn vader waren kleine kinderen aanwezig en die maakten tijdens de dienst ook lawaai. Geen enkel probleem. Maarja, zo gaat dat bij onze familie. Misschien is het handig als je er vantevoren naar informeert, en anders kun je net zoiets doen als miss_sly. Dat lijkt me heel discreet.

OMG, ik moet huilen en lachen tegelijkertijd van het idee dat Ivan vast had kunnen zitten aan z'n bijtring. Ik heb dat ding gekregen dus ik heb er geen gebruiksaanwijzing of zo van gelezen. Ik zal zelf eens proberen of ik er vast aan kan komen te zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83219186
Laatste posts:
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn moeder belde net om te zeggen dat mijn tante is overleden. Dus nu ga ik denk ik ook met Isabeau naar een begrafenis. Miss, dat had jij laatst toch ook? Ging dat een beetje?
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, gecondoleerd

Ik heb het laatst ook gedaan, in de doek, maar Senna vond het allemaal erg interessant en was niet echt stil. Dus de kerkdienst heb ik met Senna buiten de kerk doorgebracht en de dienst in het crematorium heeft schaap met Senna in de aula doorgebracht. Maar eea is ook afhankelijk van het kind en van de soort dienst. Hier waren geen kinderen, zelfs de kleinkinderen van mijn oom waren er niet. Ik ben ook eens (voor ew Senna hadden) naar een crematie geweest waarbij ook de kleinkinderen aanwezig waren, en dat was gewoon heel anders.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:16 schreef oeke het volgende:
Och Sorboo, gecondoleerd.
Ko en ik zijn 3 weken geleden naar de crematie van mijn opa gegaan.
Het was wel in besloten kring, dat maakte het makkelijker om hem erbij te hebben. Hij zat achter alle stoelen lekker te spelen met een auto. En af en toe kroop hij rond en dan liep ik erachteraan. En tijdens mijn praatje zat P. met hem op de grond.
Sterkte in elk geval.
Tjemig, dat doe je niet even met een drukke Ko op schoot, die niet wil slapen wegens kiezenpijn.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:23:34 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83219194
gecondoleerd Sorboo....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:24:53 #6
5428 crew  miss_sly
pi_83219285
gut oeke, dat wat tanden- en kiezenleed betrft heeft Ko wel de hoofdprijs he? Arme knul en ook erg naar voor jou. voor jullie allebei!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83219364
Gecondoleerd sorbootje... Lijkt me ook lastig, maar ik zou gewoon gaan en kijken hoe isabeau zich houdt en hoe de mensen erop reageren... En met familie lijkt me dat men er niet zon groot probleem van maken, toch?

Hier trouwens ook een kwijlmonster wat alles in de mond wil of eraan wil likken... Mijn hele gezicht wordt regelmatig afgelebberd als ik haar een kusje wil geven...
maar nog niks wat op tandjes lijkt verder... Maar ik was zelf ook een latertje (9 maanden) met tandjes. Dus wie weet...
pi_83219927
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef miss_sly het volgende:
gut oeke, dat wat tanden- en kiezenleed betrft heeft Ko wel de hoofdprijs he? Arme knul en ook erg naar voor jou. voor jullie allebei!
Die tanden gingen best goed. Lekker snel en 'redelijk' pijnloos. Maar die kiezen.
Nouja, ik vind het eigenlijk het zieligst voor Ko.

Claudia, ik geloof dat het niet eens zozeer met vastvriezen te maken had als zeg maar het omgekeerde va hotspots. Coldspots. Dat dat soort omgekeerde brandplekken maakt. Ofzo iets.
pi_83220408
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
Die andere is snel gegaan

McLaura, is Thijs weer helemaal opgeknapt?
Zo goed als! Nog een beetje snotterig, maar hij is er weer!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83220644
Sorbootje wat een verdrietig bericht gecondoleerd.

Cara wat grof en rot die opmerkingen

Poppejans die bijtring hebben wij ook. Niels vond het wel prettig toen hij zijn eerste tandje kreeg en midden in de nacht helemaal overstuur raakte.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
OMG, ik moet huilen en lachen tegelijkertijd van het idee dat Ivan vast had kunnen zitten aan z'n bijtring. Ik heb dat ding gekregen dus ik heb er geen gebruiksaanwijzing of zo van gelezen. Ik zal zelf eens proberen of ik er vast aan kan komen te zitten.
hihi je lijkt wel zwanger

Icantrix wat grappig, Niels kan appel en druifjes juist nog niet zo goed eten en zacht fruit wel. Hij knijpt ook niet in het eten. Hij is trouwens gek op gebakken champignons joh!

Sorry dat ik zo afwezig ben de laatste weken, maar jullie hebben me niet echt gemist zo te zien kletskousen!
Ik ben heel druk geweest met het vinden van werk en met achter Niels aanlopen nu hij kan kruipen. Echt je vindt hem overal terug, maar de eet- en drinkbakjes van de katten zijn favoriet. En ik ben zo moe omdat hij 's nachts zovaak wakker wordt dat ik steeds geen zin heb om te reageren. Even een update hoor!

De baan is niets geworden. Ondanks dat mij gezegd werd dat ik hem had, dat het alleen nog bij HR geregeld moest worden. Dus nu hebben we een probleem, morgen ga ik bellen naar de thuiszorgorganisatie, daar kan ik vast wel aan de slag nu het bijna vakantie is, dan verdien ik tenminste wat.

Niels is 8 maanden en we zijn vandaag naar het CB geweest. Hij is niet zo goed gegroeid en ik moest maar meer gaan bijvoeden en minder borstvoeding geven, want hij vindt de bv te makkelijk Ja ja zal wel. In bv zitten meer calorieën dan in groente en fruit maar goed... Ik denk eerder dat hij wat zakt in het lijntje omdat hij zo ongelooflijk hyper is.

Hij heeft twee tandjes!. Ze zijn nu alweer een stukje verder door.

Hij heeft zijn achtmaandag gevierd door zich op te trekken aan de bank!!

En omdat hij al zo goed kan zitten zijn we net voor het eerst gaan fietsen!!! Ik vind het zo leuk!! Nu kunnen we heel makkelijk overal naartoe samen! Hij vond het geweldig op de fiets, hij sloeg met zijn armpjes en trappelde met zijn voetjes. Op- en afstappen vond ik trouwens heel eng, vooral afstappen moet ik oefenen, ik kom dat haast klem te zitten
Hebben jullie trouwens een windscherm? Ze zijn zo duur en we moeten echt eventjes zuinig aan doen, maar allemaal vliegjes in zijn gezicht is ook niet leuk natuurlijk. Oh, en hoe maak je die riempjes voor de voetjes vast (niet dat hij nu bij die stuentjes kan )? Het is een gekregen stoeltje zonder gebruiksaawijzing.

En deze is gewoon grappig
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_83221048
Twinkly, de voetsteuntjes kan je met een schroefje omhoog en omlaag doen. Bij mij zitten er aan de buitenkant van de voetsteuntjes een soort inkepinkjes waar je het bandje in kan klemmen. Je zadel moet zo laag staan dat je met je voet bij de grond kan, want je zit inderdaad klem tussen zadel en stoeltje
Als je wil kan ik morgen wel even een foto maken van de voetsteuntjes?

Maar heel veel plezier op de fiets, het is echt leuk! En voor je werk, hopelijk hebben ze bij de thuiszorg iets!
Lotte!
Noah!
pi_83221153
Oeh verse Niels foto's die foto onder het wippertje is echt hilarisch haha
En hij staaaaaat dat is knap!
Hij kijkt heel erg blij op de fiets, echt zo leuk lijkt me dat
Balen dat de baan niks geworden is zeg... maar inderdaad is er veelal overal in de zorg wel grote vraag naar vakantiekrachten in deze periode, ik hoop dat je gauw wat vinden kan
Raar van het CB dat bijvoedingsadvies, het is toch vooral tot het 1ste jaar dat melk het allerbelangrijkste is?! en daar zit inderdaad het meeste in van alles.
Ach, hij is gewoon niet zo'n groterd, jij bent ook klein, maar hij is zeker niet mini hoor.
Keertje meeten? Ben t/m woensdag vrij nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83221181
Omg Minke al 6 maanden!! Maar zij is toch nog hartstikke klein??! Ik loop echt achter!

Huup, kek kan ook muahahhahahha betekenen he

Zucht, Niels is alweer wakker...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_83221230
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Poppejans het volgende:
kom ik op de fiets
pi_83221379
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

kom ik op de fiets
Ja leuk, ik PM morgenvroeg wel effe!

Pff van dat niet doorslapen en echt meerdere keren per nacht wakker worden zou ik geloof ik ook echt slecht tegen kunnen.
Pap voor het slapen gaan had je ook al geprobeerd he?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83221431
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:49 schreef Linda2205 het volgende:
Twinkly, de voetsteuntjes kan je met een schroefje omhoog en omlaag doen. Bij mij zitten er aan de buitenkant van de voetsteuntjes een soort inkepinkjes waar je het bandje in kan klemmen. Je zadel moet zo laag staan dat je met je voet bij de grond kan, want je zit inderdaad klem tussen zadel en stoeltje
Als je wil kan ik morgen wel even een foto maken van de voetsteuntjes?

Maar heel veel plezier op de fiets, het is echt leuk! En voor je werk, hopelijk hebben ze bij de thuiszorg iets!
Oh, ik zei al tegen mijn Lief dat ik mijn zadel heel laag wilde, maar die lachte met uit Maar er zit dus wel wat in!!
Ik bedoelde eigenlijk de riempjes, hoe je die vastmaakt. Het is een oud model met elastische bandjes en ik heb het idee dat je ze ergens in kunt klikken. Maar waar

Ik las dat jullie van de spruw af zijn, wat fijn!!!
pi_83221482
Wat een schattige foto's Twinkly vooral die laatste
Wij hebben wel een windscherm maar ik heb ons zitje heel goedkoop overgenomen van Trui (waarvoor dank nog steeds Trui <3 )
Amélie zit ook niet met de voetjes in de steuntjes, ik ben te lam om ze te verstellen Afstappen doe ik trouwens als een vent haha, met mn been zo over het zadel heen zeg maar, dus stoppen, linkervoet op de grond, en rechterbeen over het zadel heen naar achter zwaaien. Er tussendoor frummelen vind ik ook eng.

Over die borstvoeding, er zitten wel meer calorieën in dat klopt wel maar wuif niet gelijk weg wat het cb zegt hoor! Ik snap hoe het klinkt maar wij hebben met Amélie wel eens met onze handen in t haar gezeten 's avonds dat we dachten goh wat ís er nou toch?? tot we haar nog een extra boterham gaven... honger dus. Overdag liet ze zich alles welgevallen en vroeg ze niet per se om meer, 's nachts werd ze ieder uur wakker om te drinken en 's avonds was ze huilerig. Dat is echt een enorm omslagpunt geweest toen we haar meer aanboden overdag. Toen ging ze weer minder drinken 's nachts en zat ze meer voldaan.
Ik zou zeker geen borstvoeding af gaan bouwen of minder gaan geven, gewoon lekker mee doorgaan, ook 's nachts. Maar probeer hem eens overdag iets meer te eten te geven, in de zin van, wat vaker. Iedere twee uur iets aanbieden. 8 uur boterham, 10 uur fruit, 12 uur boterham, 2 uur stukje komkommer ofzo, 4 uur boterham, 6 uur warme hap, 8 uur evt. schaaltje yoghurt of pap als je dat geeft. Zoiets. Kijk wat hij ervan eet, eet hij het niet ook goed, maar wie weet juist omdat hij zo beweeglijk is krijgt hij ook wel meer behoefte aan wat minder licht verteerbaars ofzo? Het kan geen kwaad om te proberen en zolang je de borst gewoon ruimschoots aanbiedt zal het daar niet mee in de weg gaan zitten denk ik.

-edit-
needless to say en een overbodige toevoeging wellicht maar ik heb Amélie natuurlijk ook ruimschoots bv aangeboden altijd. Aanleggen is mijn oplossing voor alles
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83221577
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:54 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja leuk, ik PM morgenvroeg wel effe!

Pff van dat niet doorslapen en echt meerdere keren per nacht wakker worden zou ik geloof ik ook echt slecht tegen kunnen.
Pap voor het slapen gaan had je ook al geprobeerd he?
Ja, die pap werkt echt voor geen meter, hij slaapt geen minuut langer. We hebben vanavond expres geen pyamapapje gegeven. We hadden die waar je alleen water bij moet doen en het lijkt wel of hij iedere avond/ begin van de nacht kramp krijgt. Even uitproberen of het daar aan ligt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83221795
Oh Huup jij biedt echt wel veel vaker wat aan dan ik. Niels eet op zich nog maar heel weinig van wat ik aanbied maar misschien wel vaker kleinere beetjes inderdaad. Hij eet nu een boterham, twee keer fruit en avondeten. Wat ik suf vond van het CB was dat ze echt wel vond dat hij ook minder vaak de borst aangeboden moest krijgen, dat lijkt me alleen maar averechts werken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83221824
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, die pap werkt echt voor geen meter, hij slaapt geen minuut langer. We hebben vanavond expres geen pyamapapje gegeven. We hadden die waar je alleen water bij moet doen en het lijkt wel of hij iedere avond/ begin van de nacht kramp krijgt. Even uitproberen of het daar aan ligt.
Die pap heb ik ook, hier werkt het goed.
Huup heeft goede punten daar! Het is toch echt dat als Niels wakker wordt 's nachts, dat het is omdat hij erg honger heeft?
Hopelijk snapt Niels het doorslaap kunstje gauw Het is echt een scheet zeg, zo'n vriendelijk zacht gezichtje
pi_83221991
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:54 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, ik zei al tegen mijn Lief dat ik mijn zadel heel laag wilde, maar die lachte met uit Maar er zit dus wel wat in!!
Ik bedoelde eigenlijk de riempjes, hoe je die vastmaakt. Het is een oud model met elastische bandjes en ik heb het idee dat je ze ergens in kunt klikken. Maar waar

Ik las dat jullie van de spruw af zijn, wat fijn!!!
Oh, dan heb ik andere geloof ik. Mijne zijn geribbeld, zodat je de maat kan instellen. Maak jij dan eens een foto? Kunnen we meekijken

We waren vandaag bij de KA, maar die zag niks meer in Lottes mond en d'r lippen zijn ook weer normaal. Maar ik heb af en toe nog wel zo'n gek beetje branderig gevoel in mn borst, maar niet zo erg meer en echt maar 2sec. ofzo..
Lotte!
Noah!
pi_83221993
Hij heeft wel echt honger ja, en dan drinkt hij ook echt goed en twee borsten. Overdag is hij nog steeds te druk en snel afgeleid om goed te drinken

hihi hij heeft de CB wvk ook verleid met zijn gelach (en door het aankleedkussen op te eten). De arts heeft ook nog even naar zijn voorhuidje gekeken trouwens en we mogen met de zalf stoppen. Als het weer nauwer wordt moeten we weer doorgaan.
pi_83222115
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik andere geloof ik. Mijne zijn geribbeld, zodat je de maat kan instellen. Maak jij dan eens een foto? Kunnen we meekijken

We waren vandaag bij de KA, maar die zag niks meer in Lottes mond en d'r lippen zijn ook weer normaal. Maar ik heb af en toe nog wel zo'n gek beetje branderig gevoel in mn borst, maar niet zo erg meer en echt maar 2sec. ofzo..
Oh, dan is het bij jou misschien toch nog niet helemaal weg. Of komt het doordat de kloofjes nog gevoelig zijn? Je kunt voor de zekerheid nog wel een week doorgaan met de GV bij jezelf, heb ik tenminste wel gedaan.

Ik moet naar bed!!!
Slaap lekker
pi_83222120
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:00 schreef Twinkly het volgende:
Oh Huup jij biedt echt wel veel vaker wat aan dan ik. Niels eet op zich nog maar heel weinig van wat ik aanbied maar misschien wel vaker kleinere beetjes inderdaad. Hij eet nu een boterham, twee keer fruit en avondeten. Wat ik suf vond van het CB was dat ze echt wel vond dat hij ook minder vaak de borst aangeboden moest krijgen, dat lijkt me alleen maar averechts werken.
Lotte eet nu 2 boterhammen, fruit, groente en 3x BV en eventueel wat extra's tussendoor. Maar die beweegt amper
Lotte!
Noah!
pi_83222176
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:03 schreef Twinkly het volgende:
Hij heeft wel echt honger ja, en dan drinkt hij ook echt goed en twee borsten. Overdag is hij nog steeds te druk en snel afgeleid om goed te drinken

hihi hij heeft de CB wvk ook verleid met zijn gelach (en door het aankleedkussen op te eten). De arts heeft ook nog even naar zijn voorhuidje gekeken trouwens en we mogen met de zalf stoppen. Als het weer nauwer wordt moeten we weer doorgaan.
Daar moest ik vandaag nog aan denken, fijn dat het goed gaat nu! Bij Lotte is het weer dicht. Iedere keer als ik stop met de zalf is het binnen 2 dagen weer zoals eerst. Op advies van de KA nu eerst maar even niks..zolang ze er geen last van heeft...
Lotte!
Noah!
pi_83222196
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:05 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte eet nu 2 boterhammen, fruit, groente en 3x BV. Maar die beweegt amper
Oh ik zei het verkeerd. Hij molesteert 1 boterham, smijt met twee stukken fruit en smeert het avondeten uit over de tafel. Ok dat is ook een beetje overdreven...

He shit, wat rot dat het steeds weer dichtgroeit bij Lotte Ik vraag me ook wel af hoe lang je ermee door kunt gaan totdat de huid te dun wordt?
pi_83222418
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:07 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh ik zei het verkeerd. Hij molesteert 1 boterham, smijt met twee stukken fruit en smeert het avondeten uit over de tafel. Ok dat is ook een beetje overdreven...

He shit, wat rot dat het steeds weer dichtgroeit bij Lotte
Lotte eet haar boterhammen in kleine stukjes nu helemaal zelf Wel overal stroop daarna Misschien inderdaad vaker iets aanbieden. Of half/half doen? De hele dag laten rapleyen, maar 's avonds een prakje, zodat hij voor het slapengaan nog iets extra's binnenkrijgt?

Edit: je hebt je tekst ge-edit, maar ik had je al ge-quote. Dat was inderdaad ook mijn reden om niet verder te durven gaan. Ook omdat er hormonen inzitten. Het is maar een klein beetje wat ze er op gesmeerd krijgt, maar wanneer wordt zoiets schadelijk of slecht he?
Lotte!
Noah!
pi_83222462
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:00 schreef Twinkly het volgende:
ja nouja ik liep tegen hetzelfde aan als jij eigenlijk, vooral met het 's nachts hongerig wakker worden enzo. Mijn CB is echt enorm pro-bv en ik kreeg ook dat advies.
Je kent het principe, als hij het niet eet dan kun je op je kop staan maar goed, als hij een uur later weer een stukje brood eet dan zit er wel weer ietsjes meer in dus vaker aanbieden kan in dat geval geen kwaad. Gewoon doorgaan met bv aanbieden, geen reden waarom je daarmee zou stoppen toch. Ik denk dat je van het positieve in de situatie uit moet gaan. In die zin, jij wilt graag bv blijven geven dus het is zinloos om moedwillig af te gaan bouwen want dat heb je niet helemaal in de hand; als je meer eten aanbiedt en Niels zal er meer van binnen krijgen is de kans groot dat hij vanzelf minder bv nodig gaat hebben en dan bedoel ik vooral de nachtvoedingen. Het echte bijtanken zeg maar zal dan vanzelf verminderen. Ik merk het hier in elk geval wel.
Wij kregen ook nog de tip van de lactatiekundige om een een schaaltje volle yoghurt te geven met een eetlepel brinta erdoor (gewone normale grotemensenbrinta, daar zit veel minder suiker in dat in de babybrinta). heel even een paar tellen laten staan om in te laten dikken. Amélie smult ervan (mij niet gezien ). Wel eerst even 's morgens proberen om te zien of hij er geen last van krijgt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83222582
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte eet haar boterhammen in kleine stukjes nu helemaal zelf Wel overal stroop daarna Misschien inderdaad vaker iets aanbieden. Of half/half doen? De hele dag laten rapleyen, maar 's avonds een prakje, zodat hij voor het slapengaan nog iets extra's binnenkrijgt?
herkenbaar die foto

en twinkly ik bedoel het niet lelijk hoor! ik hoop niet dat je het zo opvat.
maar ik wilde je wel zeggen dat ik een vrijwel zelfde advies heb gekregen van mijn zeer bv-vriendelijke-cb en dat het voor ons wél werkt. Afgezien dan van het advies om de voedingen te minderen, dat heb ik niet gekregen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83222772
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

herkenbaar die foto

maar ik wilde je wel zeggen dat ik een vrijwel zelfde advies heb gekregen van mijn zeer bv-vriendelijke-cb en dat het voor ons wél werkt. Afgezien dan van het advies om de voedingen te minderen, dat heb ik niet gekregen
Leuk he? Ze begint nu eindelijk minder te gooien met eten, dus we hebben het rapleyen weer wat meer opgepakt. Dit vond ik ook zo leuk: klik De brocolli zat daarna zelfs in d'r luier (er in gevallen dus he, niet verwerkt enzo ) Mn mams had laatst baby-frietjes gemaakt voor d'r. Was echt een succes
Lotte!
Noah!
pi_83222955
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

herkenbaar die foto

Ohhh maar dat dacht ik ook helemaal niet!! Ik vertrouw hun advies gewoon niet zo daar omdat ze helemaal niets van borstvoeding afweten. Ze vroeg ook direct hoeveel flessen hij krijgt en haar ogen rolden zowat uit haar kassen toen ik vertelde dat hij bv krijgt.
Vaker aanbieden is heel logisch natuurlijk, ik was er zelf nog niet opgekomen om het zo vaak aan te bieden, ik dacht eerder om de 3 uur ofzo. Ik denk wel dat dat een goede kans van slagen heeft!! Die tip met die yoghurt ga ik zeker proberen. Wat ongelooflijk suf dat ze babybrinta zoet maken

Lotte
Niels krijgt zijn brood ook zo. Vindt hij helemaal leuk. En laatst waren we in de stad en heeft hij in de doek een broodje gegeten Toen at hij trouwens veel meer dan thuis!
pi_83223006
Niels wat knap joh! Hij gaat nu hard of niet Twinkly... daar ben je nog druk mee zo...
Wel onwijs stom van die baan, hopelijk kun je snel alsnog aan de slag ergens... wel zo lekker

Dat rapley heb ik weleens geprobeerd, maar nog niet echt succes... banaan begrijpt ze niet en komkommer wordt echt heel zuur bekeken na 1 likje... Maar tot voorkort kon ze ook nog niet ecfht lekker zitten in de kinderstoel en het was zo'n geklooi in de wipper. Nu gaat de kinderstoel na onze vakantie naar beneden en kan ze dus gewoon mee gaan eten, dan ga ik haar wat vaker iets anders dan potje-spul aanbieden, kijken wat ze er van vind allemaal. Overigens is de babyliga wel ontzettend favoriet, die sabbelt ze tot op de laatste kruimel op. Rijstwafels ga ik ook maar eens halen, dat lijkt me ook wel leuk.

Oh en morgenochtend mogen wij ons ook melden weer ophet cb... ben heel benieuwd naar haar gewicht en lengte, hoop dat ze een beetje bijgetrokken is qua gewicht want dat bijna rechte lijntje zint me niet echt. We zullen zien!
pi_83223163
Lijnloos veel succes bij het CB morgen, hopelijk is haar lijntje weer lekker hard omhoog aan het gaan .

* Twinkly valt met hoofd op toetsenbord welterusten!
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:30:05 #34
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83223388
Twink, wat leuk om je weer even te lezen En wat gaat Niels hárd!! Woah, pas maar op, daar gaat 'ie! Heerlijke foto's joh, die fietsfoto ook Ik hoop dat je snel aan de slag kunt meis

Lijnloos, succes morgen

En thnx peoples, ik denk idd dat het een goed idee is toch even naar Stef te laten kijken. Zie er wel tegenop, mijn huisarts heeft altijd GRUWELIJK veel uitloop, maar ok.. Wat moet, dat moet enzo. Was daarnet trouwens even foto's aan het bewerken van de vakantie en ik heb een mooie illustratie gevonden van de wallen onder de ogies van mijn jonkie:

Vind het zo sneu, het arme ding.. Ze zijn iets minder erg nu, maar dit is wel de strekking van hoe hij er ongeveer uitziet

En nu ga ik op bed lieve mensen, ik maak mij op voor een volgende nachtvoeding. Bis morgen!
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:51:52 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83224461
twinkly, ik vond 't ook te krap die ruimte tussen zadel en voorstoeltje, en heb toen zo'n 'rokzadel' gekocht. zonder punt. 't zit wat vreemd in 't begin maar het scheelt je precies de op- en afstapruimte. bovendien heb ik 't zadel ook zover mogelijk naar achteren verplaatst, maar dat had je zelf neem ik aan ook al wel gedaan?

huup wat leuk dat amelie nu echt in dat stoeltje past. het verplaatsen van de voetsteuntjes is echt heel makkelijk hoor, gewoon doen!
in de haak.
pi_83229155
Wat een leuke fietsfoto van Niels en wat een ontwikkeling weer!

Lijnloos; ik heb Leah nu twee keer gepureerd gegeven. Gewoon op schoot want zitten lukt nog niet. In kinderstoel hangt ze en de bumbo gaat nog wel maar op schoot ging het beste.
Ze pakt de lepel al zelf.
Ze is al twee maanden niet op het CB geweest en wij mogen pas 2 juli weer.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Poppejans het volgende:
Ach, hij is gewoon niet zo'n groterd, jij bent ook klein, maar hij is zeker niet mini hoor.
Ik dacht meten, haha
pi_83229157
Ben benieuwd hoe het gaat vandaag, Incantrix, met je jochie
pi_83229305
Niels op de fiets
Ik kan ook niet wachten tot het zover is...en dan met 2 kids op een fiets zien te stappen
pi_83229535
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:51 schreef trui het volgende:
twinkly, ik vond 't ook te krap die ruimte tussen zadel en voorstoeltje, en heb toen zo'n 'rokzadel' gekocht. zonder punt. 't zit wat vreemd in 't begin maar het scheelt je precies de op- en afstapruimte. bovendien heb ik 't zadel ook zover mogelijk naar achteren verplaatst, maar dat had je zelf neem ik aan ook al wel gedaan?

huup wat leuk dat amelie nu echt in dat stoeltje past. het verplaatsen van de voetsteuntjes is echt heel makkelijk hoor, gewoon doen!
Het is een van mn aankopen van de afgelopen tijd waar ik het meest blij mee ben echt! haha (naast de tomtom, daar hou ik inmiddels ook met heel mn zaligheid van ) en de steuntjes gaan we wel verstellen want de fiets en het stoeltje gaan mee op vakantie, dan gaan we verder fietsen dan heen en weer naar de supermarkt dus dan moet het wel goed zijn allemaal.

Twinkly succes ermee! Het is eventjes proberen of het allemaal werkt. Hier gebeurt het vaak genoeg dat Amélie het na 1 stukje brood alsnog voor gezien houdt, maar soms eet ze dan ineens twee uur later wel weer een hele perzik bijvoorbeeld. Ik hoop dat het helpt voor jullie en dat Niels in ieder geval wat meer tijd tussen de nachtvoedingen laat. Hij heeft zijn eigen slaap natuurlijk ook nodig om te groeien dus voor hem zelf lijkt het me ook niet slecht, wat meer slaap.

Ik ga vandaag weer even langs het CB (was vorige keer naar het inloopspreekuur geweest nav het vaak wakker worden enzo en omdat ik het idee had dat ze was afgevallen wat idd zo bleek te zijn), nu weer wegen, kijken of het nu ietsje bijgetrokken is weer. En ik wil de arts gelijk even naar haar oortjes laten kijken als ik daar dan toch ben. Ik heb niet het idee dat ze een ontsteking heeft maar je zult altijd zien op je eerste vakantiedag en Franse artsen zijn al zo dol op pillen en poedertjes enzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83230781
bedankt allemaal. Ik weet nog niet wat ik met Isabeau doe. Misschien laat ik haar thuis bij B. als het maandag is B. gaat namelijk niet mee (kent die mensen helemaal niet) of breng ik haar naar het KDV als ze op dinsdag begraven wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isabeau heeft wel redelijk geslapen vannacht. Ik twijfel een beetje hoe ik het moet aanpakken met haar. Ik heb het idee dat mijn productie terugloopt en dat ze daarom 's nachts een (of zelfs twee) keer wil drinken. Overdag krijgt ze al flesvoeding en 's avonds geef ik haar een papfles, maar ze wil 's avonds vooral bij mij drinken, waardoor ze die papfles meestal niet leegdrinkt en dus in de loop van de nacht trek krijgt. Als ik het omdraai en ik geef eerst de papfles, dan slaapt ze weer moeilijker in, omdat ze dan niet meer uit de borst drinkt en dat helpt haar kennelijk om 's avonds in slaap te vallen. Wat ik ook probeer is alleen bv voor het slapen gaan en dan om 11 uur wakker maken voor een papfles. Dat werkt op zich wel, maar dan lijkt het alsof ze weer slecht reageert op de andere kant van dat wakker maken, namelijk dat ze niet lang door kan slapen, ze wordt dan vaak om de 3 a 4 uur wakker. Ik dénk dat stoppen met bv en wennen aan alleen de fles wel eens de oplossing zou kunnen zijn, maar dat wíl ik niet. Ik wil nog niet stoppen.

Kortom, geneuzel van een besluiteloze Sorbo
pi_83230796
Huup, ik ben benieuwd wat het CB zegt! Dus Amelietje was afgevallen? Vervelend gevoel is dat hè, als ze niet goed groeit.
pi_83231174
Och Sorbo vergeet ik jou helemaal. Gecondoleerd en wat een vervelende keuzes zijn dat van of je je kind wel of niet mee moet nemen. Wat is wijsheid en wat is handig. Lastig!

Ja het afvallen vond ik niet zo heel belangrijk, ze beweegt ook veel meer natuurlijk dus op zich vind ik dat niet per se veel zeggen. Maar omdat ze al een tijd lang ieder uur wakker werd 's nachts en niet tevreden te krijgen was kreeg ik heel erg de indruk dat ze gewoon honger had. En dan vind ik afvallen wel een punt. Afvallen door meer beweging hoort er gewoon bij maar ze moet natuurlijk niet 's nachts met honger in haar bedje liggen en vervolgens daardoor afvallen dat is gewoon niet de bedoeling. (en het was geen dramatische gewichtsafname hoor maar ik zit er gewoon graag bovenop wat dat betreft honger is niet de bedoeling, klaar.)

Gelukkig was het goed, de groei zat er weer in! mooi, wat ik zelf al dacht dus, dat ze minder honger had bleek ook uit de curve. Mooi gaan we met een geruster gevoel op vakantie straks.
De lengte blijft een beetje stilstaan op 71 cm nu. Geeft niet denk ik, wij zijn allebei niet heel lang (vooral B. niet) en ze zal straks wel weer ineens een spurtje trekken ofzo.

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83232760
OMG, kijk Niels dan, ongelooflijk. Kun je je nog voorstellen dat dat het baby'tje was dat niet rolde! Hij laat iedereen lachend achter zich! En hij is ZO schattig.

heel rot van die baan. Ik kan er plaatsvervangend boos om worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:00:46 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83234127
goedemorgen allemaal *ik kolf smorgens vroeg-vroeg niet meer; en dus kom ik niet zo vaak en veel meer online*

@Huup; wat fijn dat de curve van Amelie weer mooi bijtrekt; hoop dat het zo doorzet... en lastig als je denkt dat je meisje snachts honger heeft...

@Twinkly, wat ontzettend balen van je baan zeg! en wat zit je mannetje daar heeeeeerlijk op de fiets! kan ik ook al zin in hebben...

@Sorboo; dat is idd lastig; wat is wijsheid he? een vol buikje, en minder knuffelen/rustig.... of andersom... lastig... soms slaapt Evie ook met een minder volle buik smiddags, en slaapt dan ook iets korter...

Lijnloos; succes op het CB! ik ben ook erg benieuwd naar Minke haar curve; je mooie iniminimeisje..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83234440
Ohh Stef met walletjes. Ik heb het niet helemaal meegekregen, is hij ziek geweest ofzo?

Oei, Niels begint last te krijgen van verlatingsangst. Net ben ik drie kwartier bezig geweest om hem te laten slapen, en hij was doodmoe. Het wordt de laatste dagen steeds erger. Iedere keer als ik wegloop raatk hij compleet overstuur, troosten lukt dan ook echt niet meer in zijn bedje. Het enige wat werkt is tot rust brengen in mijn armen en weer helemaal opnieuw beginnen met het bedritueeltje. Hij is net in slaap gevallen terwijl ik naast hem zat en maar liedjes bleef zingen. Maar nu ben ik bang dat hij straks nooit meer alleen in wil slapen. Iemand tips? Want ritueeltje, kusje geven en dag zeggen werkt dus niet meer en terugkomen en aai over de bol al helemaaaaaal niet. Het zielige is dat hij wel heel graag wil slapen en bijna slaapt als ik wegloop.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:47:04 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83236318
Daar ben ik weer.
Net terug uit het zkh. Mri gehad. Helaas met cotrastvloeistof. Kan vandaag dus alle voedingen afkolven en weggooien.
En ik weet niet eens hoe ik borstvoeding op moet warmen. Want ik gebruik de fleswarmer nooit.
Ach, zal wel fles erin zijn en wachten tot het lampje niet meer brand ofzo.
Fabian zal het wel raar vinden, van zn moeder de fles krijgen, terwijl mijn borst een paar cm verderop zit.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:52:51 #47
95408 Incantrix
pi_83236577
Hey Twink, dat lijkt me echt moeilijk! Geen tips hiero, wel een dikke voor jullie allebei En jah, in onze vakantie is Stef ziek geweest (waterpokken + verwant virus en een tandje dat gelijktijdig doorbrak ) en sindsdien slaapt hij echt enorm slecht en is hij heel huilerig en snel over de zeik.

Ik ben zonet dus inderdaad maar even naar de huisarts geweest en er is niks ontstoken, maar hij heeft wel vocht in zijn oren. Daardoor kan er druk op komen als hij neergelegd wordt, omdat dan waarschijnlijk zijn neus volloopt en dat doet pijn. Daarom slaapt hij dus zo enorm slecht. Het arme schaap Nu moeten we dus neusspray doen voor we hem neerleggen en we mogen hem een paracetamolletje geven voor hij gaat slapen, dan heeft hij er minder last van. Dit is allemaal naspel van al dat ziek zijn, al vond ze dat hij een aardig sterke weerstand heeft omdat hij nu al zo ver is opgeknapt van alle ellende. Dat was dan toch wel weer fijn om te horen.

Dat ik gisteren zo enorm wanhopig werd en het niet meer kon hebben allemaal snap ik sinds vanmorgen trouwens ook: het geneugte des vrouwelijk lichaams is mij vanochtend welgevallen Verklaart trouwens ook meteen waarom ik in 2 dagen tijd in mijn eentje een volledige bak chocoladepudding naar binnen heb zitten lepelen

Oh, en Sorbo, ik ben helemaal vergeten te reageren op jou, maar wat verdrietig dat je tante er niet meer is zeg Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je een beslissing omtrent het meenemen danwel thuislaten van Isabeau kunt nemen die je goed past. Voor de begrafenis die ik onlangs had heb ik Stef naar de opvang gebracht, dat vond ik zelf makkelijker. Ik vond het niet handig hem bloot te stellen aan zo'n verdrietige sfeer en vond het zo ook fijner omdat ik dan echt de tijd had voor mijn eigen verdriet en niet constant met Stef bezig hoefde te zijn. Ik kan me anderszijds ook weer voorstellen wat Oeke zegt: je kind kan ook een grote troost zijn en veel warmte geven op een moment dat je het erg nodig hebt..
3!
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:53:46 #48
95408 Incantrix
pi_83236622
Amaranta, ik heb even gemist wat er met jou is? Beterschap joh! Vervelend dat je nu al je bv weg kunt gooien van vandaag..
3!
pi_83236625
Twinkly, wat naar dat Niels nu zo'n last heeft daarvan. Hopelijk krijg je hem uiteindelijk wel in slaap of krijgt hij het ritueeltje door... mama gaat niet weg, echt niet.

Wij zijn weer terug van het cb, maar blij wordt ik er niet van. Is eindelijk het gewicht geen punt van zorg meer, begint het gezeik over haar lengte en hoofdomtrek. Voor de statistieken: 6120 gram, bij 62,5cm en hoofd van 43cm... We hebben dus een doorverwijzing naar de huisarts gekregen, want de arts van het cb snapt er niks van. Minke krijgt genoeg aan voeding (en bijvoeding) en genoeg slaap, maar toch is het maar een kleine uk ("hier zou een mollig, groot meidje moeten zitten" zei de arts...) Aan de ene kant wel fijn dat we er iets mee kunnen en dat het ook niet iets is wat wij verkeerd doen, maar fijn vind ik het niet. Vooral de term "Failure to thrive" vond ik prettig En bedankt
Aan de andere kant vond ze Minke wel erg goed ontwikkeld, ze had ook de grootste moeite om naar hartje en longen te luisteren omdat Minke echt niet stil bleef liggen en in de ogen kijken werd ook moeilijk met al die graaiende handjes Das dus wel een stickertje!

Nou ja, we zien wel verder... eerst zaterdag lekker op vakantie, daarna gaan we wel verder kijken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:56:48 #50
95408 Incantrix
pi_83236761
Lijnloos, wat vervelend om te horen Hoe zit het met jullie eigen postuur? En in de familie? Kennissen van ons kregen bij het CB te horen dat hun kind 'te lang' was, terwijl zij 1,87 is en hij 2,07 ofzoiets Niet dat dat iets zou moeten zeggen hoor, maar misschien schijnt dat een wat ander licht?

Owja, en ik vergat nog te voor Amélie's curve! Mooi, Huupje!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')