abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83562478
prachtige foto mefke!

Ik zou inderdaad blijven aanbieden, Groofsken. Wel dan zelfgemaakte prutjes van wat jullie zelf eten want steeds een potje weggooien is natuurlijk zonde geld.
Rapley gaat er hier ook niet in maar gepureerd eet ze uitstekend!

Verder krijgt ze alleen borstvoeding, gepureerde groente en fruit en water tot nu toe. Ik ga binnenkort ipv pap een boterhammetje geven. Pap heeft ze nog nooit gehad maar wil ik eigenlijk niet geven.
Het CB begon over pap vanochtend; dat ik dat moest geven

Leah's curve met 6 mnd en 10 dagen:

7285 gram
69 cm
43 hoofd

pi_83562782
Leah is langer dan Wolf hihi! Volgens mij een lange dunne dame!
Wat een mooie nette curve heeft ze!

Vannacht had Wolf enorme dorst, hij dronk veel diksap (wat hij dus ineens lust) en was huilerig van de koorts.
Net terug van arts, hijheeft een antibiotica kuurtje voorgeschreven gekregen, ze kon gelukkig verder niks anders vinden dan alleen de koorts.
Het kuurtje bestaat uit druppeltjes, en Wolf vindt ze nog heerlijk ook haha, als het goed is knapt hij hiervan heel snel op.
Blij dat ik toch gegaan ben, helemaal omdat ik het wat eng zou vinden het weekend in te gaan met koortsig kind
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:50:33 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83562809
keurig op schema, leah!
groofsken, hoeveel maanden is R nu? ik denk net als de anderen dat 'gewoon' door blijven gaan met aanbieden en niet teveel heisa eromheen wel zou moeten gaan werken op den duur.
lily, onze cato heeft ook nooit pap gehad (nou ja, ze kreeg 't wel eens maar ze lustte het niet). volgens mij kun je best zonder hoor.
in de haak.
pi_83563082
Hier ook een korte vakantiegroet!
en een voor alle zieke/slechtslapende baby's!
Oh en nog even een extra voor bj en haar opa...
En een voor rienk natuurlijk, rolliebollie!

We zitten nu bij mijn schoonzus met wifi, dus heb een klein beetje bijgelezen, maar het is niet echt snel of zo...
Minke doet het supergoed, slaapt prima in het campingbedje, lijkt de warmte (minder dan bij jullie maar toch 30+) goed aan te kunnen n vindt zwemmen te gek! (we zijn alleen de ring vergeten om mee te zwemmen dus dan maar goed vasthouden, gaat prima).

Grotjes van ons!

Oh en een voor de nieuwe grote beebs!
pi_83563120
mooie curves ja, vind ik ook

en pap kan je zeker zonder!

Op het CB vanochtend:
In de omkleedruimte twee verse ouders in gesprek met een wijkverpleegkundige over het eten van hun pasgeboren zoon (twee weken was het wurmpje).
Zegt de moeder ineens: oh maar hij krijgt ook roosvicee hoor! De wvpk: roosvicee? eh...doe eens niet
Jamaar dat vindt ie heerlijk hoor, zegt mama!

Een baby van een maand of 9: zijn moeder noemde hem Valentino. Hij had een dikke gouden oorring in zijn oor Met dat kale hoofd erbij....geen gezicht!
Ik moest wel meteen aan Henk Bres denken

En een nieuwe arts:
Wat fijn dat je nog steeds bv geeft.
ik: ja, maar het kolven valt me steeds zwaarder
zij: doen ze moeilijk?
ik; nee hoor maar ik vind het zwaar
zij: kun je niet minder gaan werken?
ik: waarom? ik heb alleen niet meer zo'n zin in het kolven.
zij: kun je geen andere baan zoeken?
ik: Ik vind mijn baan erg leuk! Wat heeft dat er nu mee te maken

gek mens (verder wel vriendelijk hoor)

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 02-07-2010 11:05:49 ]
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:01:32 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83563158
grotjes terug, lijnloos!

haha lily wat een stom gesprek!
in de haak.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:40:01 #282
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83564462
Ach Lily, bij het CB zijn ze soms inderdaad
Bij mij raadden ze toentertijd aan om te stoppen met de borstvoeding en over te gaan op fles in verband met de reflux. Alsof dat er wat mee te maken heeft!

(ik herinner me trouwens nog goed dat het kolven zwaar valt hoor. Petje af voor kolvende dames!)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83564838
Lily, wat een mooie curve!
En wat een vaag gesprek... . Als je geen pap wilt geven kan brood volgens mij ook prima hoor... ik zie niet in waarom een kind persé pap zou moeten...
Fake it till you make it...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:50:06 #284
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83564857
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:50 schreef trui het volgende:
keurig op schema, leah!
groofsken, hoeveel maanden is R nu? ik denk net als de anderen dat 'gewoon' door blijven gaan met aanbieden en niet teveel heisa eromheen wel zou moeten gaan werken op den duur.
lily, onze cato heeft ook nooit pap gehad (nou ja, ze kreeg 't wel eens maar ze lustte het niet). volgens mij kun je best zonder hoor.
Ik doe geen enkele heisa . Hij is bijna 7 mnd, krijgt elke avond rapley groente en meestal één hapje gepureerd (bij de rest van de hapjes houdt hij zijn mondje stijf dicht ). Ik dacht, ik zal eens een potje proberen dan, omdat Wolf dat zo lekker vindt, maar dat vond hij net zo goed niks. Dus ons eerste en laatste potje heb ik linea recta de prullenbak in gemikt. Ik blij braaf pureren en geef hem elke avond wat groente om mee te spelen en dan maar hopen dat hij langzaamaan steeds wat meer binnenkrijgt toch. Alle andere dingen die hij krijgt vindt hij wel lekker (fruit, water, diksap, soepstengel, liga, rijstewafel) dus het is niet dat hij vast voedsel helemaal niet wil ofzo.

En hij wil bij nader inzien toch ook geen pap meer .
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:51:41 #285
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83564928
Ik snap die tip 'blijven aanbieden' ook eigenlijk niet zo. In mijn ogen is dat zo ontzettend vanzelfsprekend. Ik ga echt niet stoppen met het aanbieden van groente .
pi_83565357
Groofsken: Dyon wilde ook geen groente. Ben het 2 weken blijven proberen tot ik er aardappel doorheen geprakt had en hij dat wel ineens at

Lijnloos en Mefke, nog een hele fijne vakantie!

Rienk aan het draaien, woeiiiiii!

Het was hier een vroegertje. Dyon besloot om vanaf 5 uur maar gewoon wakker te blijven Broer werd een half uur daarna ook wakker. Dyon ligt nu dus alweer een poosje te slapen en de oudste viel net bijna op de grond in slaap, maar is alweer zn tosti aan het eten.
Naja voordeel dat we om 9 uur alle boodschappen al gedaan hadden
pi_83565996
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:50 schreef Groofsken het volgende:
En hij wil bij nader inzien toch ook geen pap meer .
gewoon blijven aanbieden
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:20:23 #288
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83566039
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:19 schreef lily het volgende:

[..]

gewoon blijven aanbieden
pi_83566135
Finn eet ook geen pap. Hij ging er echt van kokhalsen. Ik heb het twee weken lang iedere ochtend aangeboden en toen vond ik het wel genoeg geweest, nu eet hij 's ochtends een halve boterham.
pi_83566253
Ik heb zelf meer met brood dan met pap dus ze krijgt een lekker boterhammetje
pi_83566572
Mooie curves inderdaad van Leah! En wat een rare arts!

Groetjes aan Lijnloos op vakantie!

Ik heb Isa vanmorgen voor het eerst een stuk banaan gegeven, uit een potje heeft ze het al wel gehad, maar ze durfde het niet vast te pakken! Ze ging wel heel voorzichtig voelen met haar vingertje, en zodra ze iets van de banaan raakte, trok ze een vies gezicht, haha! Toen maar geprakt en dat ging wel!

En het is al warm, maar vanmorgen kreeg ik het ook even spaans benauwd! Isa lag op het kleed en ik ging even naar de tuin om de parasol uit te klappen. Ik deed de deur achter mij dicht (waar de sleutel aan de binnenkant inzat), maar toen ik weer naar binnen wilde kreeg ik hem niet open!!! Was de deur op de een of andere manier weer een klein beetje in het slot gegaan!! Pfoe wat er dan allemaal door je heengaat in een paar seconden... Gelukkig lukte het om de deur na een paar keer goed trekken toch open te krijgen!
pi_83566791
Groofs hier ook een slechte groente-eter, maar inmiddels krijgt hij er best wel wat van binnen. Niet veel, maar ach, het begin is er Ik heb het gewoon elke avond aangeboden en dat bleek te werken.. En pap, dat heb ik Timo nog nooit gegeven.. Boterham leek mij veel handiger 's ochtends

Driekus wat sta je er mooi op zeg!!

En Rienk, goedzo jongen Lekker rollen

Dikke voor Lente en alle andere zieke kindjes

NieuweUser beetje laat maar nog van harte welkom met Isa
En pff.. ik kan me goed voorstellen hoe je je dan voelt.. Ik gooide gistermiddag de autodeur dicht terwijl het ding op slot bleek en Timo er in zat en ik niet wist waar de sleutels waren Pff..

Gisteren was hij alweer 11 maanden trouwens en we waren lekker buiten en hij bleef ineens telkens zitten uit zichzelf Had ie nog maar één keer eerder gedaan. Vandaag vindt hij het alweer wat moeilijker, maar hij probeert het wel gewoon. Niet meer eenmalig dus, maar jeuj, echt vooruitgang Ik ben zó blij
pi_83567802
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Finn eet ook geen pap. Hij ging er echt van kokhalsen. Ik heb het twee weken lang iedere ochtend aangeboden en toen vond ik het wel genoeg geweest, nu eet hij 's ochtends een halve boterham.

en halve boterhal als in een gesopte boterhamstukje? en wat doe je erop als beleg of zonder?(wit/bruin)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:17:47 #294
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83567902
Goed zo Timo!

We hebben de fysio weer achter de rug voor vandaag. Thomas vindt de fysio van vrijdag beduidend minder leuk dan die van maandag/woensdag. Nouja je kunt niet alles hebben he. We merken wel dat hij vooruit gaat, dat is heel fijn.

Iemand heer trouwens tips voor het leren eten van fruit? Zo lang ik het maar pureer gaat het prima naar binnen. Maar met de groente eet hij gewoon al grof, terwijl het met fruit niet wil lukken. Banaan eet hij uit het vuistje, maar van de rest gruwelt hij. Zou het een probleem met de textuur kunnen zijn?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83568441
Chan, wat goed,. een zittende Timo. En alweer 11 maanden, dat gaat wel erg hard.

en een rollende rienk. Wat knap. Meestal doen ze het idd als je niet kijkt. Toen Thomas voor de eerste keer terug rolde had ik net de videocamera op hem gericht. Ik prees hem de hemel in, dacht later... Oei, als hij dit later hoort denkt hij ook: wat een gek!

Leah, wat een mooie curve, een slanke dame. Zij was bij de geboorte toch vrij groot? Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt. En wat een rare cb arts. En een rare moeder met haar roosvice, voor dit soort mensen is het cb nou in het leven geroepen.

BJ, vervelend nieuws zeg

Lente met de waterpokken, nu is er echt geen twijfel meer over mogelijk. Hopelijk gaat het nu alweer wat beter. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang dat duurt.

Wij zijn vanmorgen nog bij de dietiste geweest. Nog veel nuttige tips gekregen. We gaan nu aan de soepstengels etc. In principe hoeven we niet meer naar de dietist, nu er geen sprake is van KMA. Maar we gaan binnenkort eerst een weer normale melk geven, kijken hoe dat gaat. Dus we blijven voorzichtig introduceren. Hij zat te smullen van aubergine. Gek kind ( ik vind dat keigoor). We hebben maar besloten om hem alles te geven, ook al vinden wij het niet lekker.
pi_83569029
NieuweUser: iee, wat een eng idee, jezelf buitensluiten terwijl je kindje binnen is

Timo

je hoeft een boterham echt niet te soppen hoor, rubje.
gewoon een beetje boter erop (of niks). Er op laten sabbelen.
In verband met de gluten is het advies vanaf 7 maanden trouwens...
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Aoraki het volgende:
Leah, wat een mooie curve, een slanke dame. Zij was bij de geboorte toch vrij groot? Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt.
ze was inderdaad 4 kilo (maar ook 54 cm dus ze was ook toen niet "dik" zeg maar)

Groot gelijk Thomas aubergine is lekker hoor (ik eet vegetarisch maar voor de rest lust en eet ik alles)
pi_83571366
nieuwe user & chan daar zou ik het ook spaans benauwd van krijgen, gelukkig is het goed afgelopen!

Mooie curves van Leah!

Rubje Finn krijgt gewoon een bruine boterham zonder ergens in te soppen, wat ik er op doe verschilt: alleen boter, smeerkaas, roomkaas, jongekaas, pindakaas, fruit.
Wat hij ook erg lekker vindt, zijn de zakjes knijpfruit van zonnatura, handig voor onderweg!
Over een week heb ik gewoon geen baby meer
pi_83573228
Goed bezig,Timo!

En Rienk ook! Knap hoor, met dit warme weer.

Leah, je wordt steeds mooier. Mooie curve hoor.

Fijn dat je goeie tips hebt gekregen, Aoraki. En dat je in principe niet meer terg hoeft natuurlijk. Hoop dat alles goed blijft gaan!

Lente lijkt wat op te knappen en de blaasjes worden korstjes. Eten gaat nog niet super, maar dat komt wel weer, hoop ik. 's Avonds eet ze trouwens wel prima, alleen d'r fruit en brood 's middags gaan niet van harte.

En ik heb een klein aapje. Ze klimt óveral op!
Klik
Klik
en klik

[ Bericht 11% gewijzigd door Ssserpente op 02-07-2010 15:35:52 ]
pi_83574378
Finn bijna 1 jaar!!!!! oooh, heb je de taart al besteld?

en Lente, och die pokken. Wel mooie foto!
en wat wordt ze al groot (in de zin van ontwikkeling)
pi_83576061
Arm Lente pokkie wat zie je eruit meid, maar ondanks dat kan je toch wel heel knap klimmen al zeg!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')