abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83494647
Oke,
Poging 1. Onder de dekens, zonder puckababy of ander soort slaapzak:
15 minuten keten, had al binnen een paar minuten de dekens van zich af en ging lekker spelen. Ik heb alles op film. Zag ook dat meneer vrolijk op het einde de klamboe pakt Is moe, wrijft af en toe in oogjes.

Poging 2. Onder de dekens, in slaapzak:
Gaat weer spelen, maar omdat hij nu vast ligt (voeteneinde onder matras) heeft hij er eerder genoeg van. Is echt wel moe, wrijft vaak in ogen en heeft op het laatst zn speen te pakken. Speen er weer ingedaan en toen was de camera vol. Ik ben nu beneden en Rienk huilt

Poging 3. Onder de dekens in zn eigen puckababy:
Hij zal zo wel slapen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 16:24:08 #206
5428 crew  miss_sly
pi_83495006
Senna reist ook het hele bedje door. Ze slaapt nu in alleen een rompertje met spaghettibandjes, zonder slaapzak, laken of wat dan ook. Ik vind het ook geen probleem dat ze rondreist, want ze slaapt er prima bij. Je komt haar wel op de meest rare plekken in de meest vreemde houdingen tegen in bed, maar ze heeft daar geen last van.

Lastig Vlindur, succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83495579
Nou, die slaapt. Jemig wat een gedoe.

Miss, ik zou er ook echt geen probleem mee hebben als Rienk zou reizen, maar hij gaat gewoon echt niet slapen.. Nou ja. Morgen proberen we het gewoon weer. Maar niet los, maar in de baby met de ritsen open.
pi_83496872
Hij is al weer wakker Maar wel vrolijk
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:30:19 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83497965
*ploft uitgeput op de bank*

Ken je dat, van die dagen dat je achteraf denkt: eigenlijk heb ik helemaal niet veel gedaan vandaag. Maar dat je er dan wel doodmoe van bent?

Wij hadden vanochtend fysio, daarna door naar het ziekenhuis, bouwmarkt, supermarkt, drogist. Die laatste drie met Thomas slapend in de buggy. Hij maakt nu thuis zijn middagslaapje af in zijn bedje.
Ondertussen heb ik het water in zijn badje buiten ververst, maar meneer wil maar niet wakker worden om te komen spelen met mama. Boe!

Ik heb echt het gevoel dat ik drie keer niks gedaan heb vandaag, Maar toch heb ik helemaal geen puf meer om te koken.

Hoe gaat het met onze ziekenboeg vandaag?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83499246
Vlindur: vandaag lukte het niet, maar morgen lukt misschien één van die drie keren wel! Houd moed. Ik heb de klamboe trouwens weggehaald omdat Ivan die naar zich toe trok en erin ging rollen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83499315
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:30 schreef Ca.ra het volgende:
*ploft uitgeput op de bank*

Ken je dat, van die dagen dat je achteraf denkt: eigenlijk heb ik helemaal niet veel gedaan vandaag. Maar dat je er dan wel doodmoe van bent?
Ja, maar ik ben zwanger.
quote:
Wij hadden vanochtend fysio, daarna door naar het ziekenhuis, bouwmarkt, supermarkt, drogist. Die laatste drie met Thomas slapend in de buggy. Hij maakt nu thuis zijn middagslaapje af in zijn bedje.
Ondertussen heb ik het water in zijn badje buiten ververst, maar meneer wil maar niet wakker worden om te komen spelen met mama. Boe!

Ik heb echt het gevoel dat ik drie keer niks gedaan heb vandaag, Maar toch heb ik helemaal geen puf meer om te koken.
Het klinkt alsof je hartstikke druk bent geweest! Wij bestellen gewoon wat als we geen puf hebben om te koken. Hoort erbij.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:14:17 #212
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83499559
@ca.ra; ik herken het ook hoor... en zo te lezen heb je best veel gedaan...

ik heb net slecht nieuws gekregen, mijn opa heeft al heel lang klachten en blijkt nu uitgezaaide longkanker te hebben.... En ik weet heel goed dat oude mensen dood gaan (en ik zie ze natuurlijk allemaal bij ons op de IC), maar dit is MIJN opa... en dat voelt toch even heel anders...
en Evie heeft hem nog maar 2 keer gezien...
dit weekend die kant dus maar op... en fototoestel mee...

bah ben helemaal onder de indruk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83499656
Wat een rotnieuws, BJ. Natuurlijk kun je dit niet relativeren omdat dit jouw opa is!
pi_83502992
Het gaat hier zo hard!

Ik wilde even Incantrix een hart onder de riem steken wb het helmpje van Stef. Super dat je al verandering ziet!

Vlindur, dat gaat gewoon lukken zonder pucka. Rienk zal toch ook moeten leren slapen zonder. En jullie kunnen dat wel samen. Echt.

BJ, wat naar. En dat hoef je helemaal niet te relativeren. Het is gewoon heel verdrietig.

Alle zieke baby's veel beterschap!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83503468
Karin, wat fijn dat die zwarte ontlasting niks blijkt te zijn. Ik zou het wel goed in de gaten houden. Thomas had juist helder rood bloed in zijn ontlasting. Maar het hangt blijkbaar van de locatie van de ontsteking af.

Vlindur, wat lastig dat Rienk niet wil slapen zonder puckababy. Wel goed dat je het probeert af te bouwen.

BJ, sterkte, lijkt me een heel moeilijk bezoek. Maar het is wel veel waard als je er bent geweest.

Isa en NieuwUser daar zijn jullie weer!

Hier alles goed. Thomas zit onder de vlekken, maar hij geeft er niks om. In elk geval geen koorts meer.
pi_83506476
Bedankt voor jullie warme welkom!

BJ, wat een rotnieuws..! Sterkte!

Isa reist ook haar hele bedje door sinds een paar dagen! Ik vind haar nu vaak op de buik met haar hoofd bij het voeteneind. Ze slaap nu met rompertje en dun slaapzakje.

Even snel een vraagje over haar fontanel. Het viel mij vanmiddag op toen ik over haar hoofdje aaide, dat deze iets meer ingevallen is dan normaal. Ik heb weleens begrepen dat dat te maken heeft met te weinig vochtopname? Ze heeft alle flessen vandaag zo goed als leeggedronken, dus dat lijkt mij wel genoeg. Kan er ook iets anders zijn?
pi_83506854
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:44 schreef Aoraki het volgende:
Karin, wat fijn dat die zwarte ontlasting niks blijkt te zijn. Ik zou het wel goed in de gaten houden. Thomas had juist helder rood bloed in zijn ontlasting. Maar het hangt blijkbaar van de locatie van de ontsteking af.

Het was vandaag al weer wat meer naar de bruine kant toe.
(maar ook ineens weer veel minder als ik gewend ben van Lars, 1 keer poep, en anders wel een keer of 3 per dag)
Die darmen van hem blijft een lastig punt.
Gelukkig is hij er goed onder te spreken verder.

Wolf nu ook al ziek? Ach jee, wat nou sneu!
Beterschap!

Hoe gaat het met Lente?

Thomas wel ziek maar toch ook niet zeg maar, hopelijk trekken de vlekken gauw weg.

BJ wat een rotnieuws van je opa! Sterkte!

Vlindur, ik heb hier nog 2 puckababy maxi's liggen, gekocht met een vlek erin, die ik er wel dacht uit te wassen, wat niet ging. Toen had ik bedacht dat ik ze zou gaan verven maar dat kwam er niet van omdat Lars het goed deed in een gewone slaapzak, dus als je ze zou willen? Je mag ze wel zo hebben, ik doe er niks mee.

En over mijn verhuisnieuws, nog geen actie hoor, we moesten in eerste instantie 5 jaar in onze nieuwbouwwoning blijven wonen, en dat is nu terug gebracht naar 4 jaar. We wonen er 4 jaar, dus hij kan in de verkoop. Dinsdag komt de makelaar.
Spannende periode gaan we tegemoet met huizen bezichtigen, hopelijk hier ook kijkers...
We blijven in dezelfde woonplaats wonen, alleen in een groter huis!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83506964
BJ, dat is rotnieuws... sterkte!

Bed doorreizen gebeurd hier ook, ik stop Iris toch het liefst in een slaapzakje, omdat ik het gevoel heb dat ze nog wel eens zo bijdehand zou kunnen zijn dat ze zonder makkelijker een manier zal vinden om haar bed uit te klimmen. Misschien niet direct nu, maar als ik zie hoe ze zich probeert op te trekken en met de beentjes de lucht in kan als ze in haar bed staat ben ik er niet gerust op...

Isa en nieuweuser, welkom!
Antwoord op je fontanel vraag heb ik eigenlijk niet. Maar het is wel erg warm, misschien dat ze daardoor wel wat meer vocht kan gebruiken...
Fake it till you make it...
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:23:37 #219
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83508283
Bluh, ik sluit me aan bij de ziekenboeg. Ik kreeg daarstraks ineens simultaan last van maag en darmen. Nou is het ofwel een heftige ongesteldheid (vaker gehad met warm weer), ofwel ik heb iets verkeerds gegeten/buikgriep.

Thomas had nog tot 6 uur geslapen, daarna is hij wel nog in badje geweest in de tuin, maar mama had geen puf meer om met hem te spelen, die zat ernaast als een dood vogeltje.
Om 7 uur was mijn man thuis, die heeft het over genomen en ik ben in bed gedoken. Zolang ik blijf liggen gaat het wel nu.

Thomas is ook zo'n woelrat in bed, en heeft het ook snel warm. Vast leggen met een lakentje is er dus de laatste dagen ook niet meer bij. En een week of 3 geleden heeft meneer besloten dat hij liever andersom in bed ligt: ik vond hem altijd met zijn hoofd aan het voeteneind. Dus toen het bedje maar andersom opgemaakt. Eigenwijs stuk vreten

Vlindur, hopelijk vinden jullie snel een goede manier om Rienk weer te helpen slapen. Slecht slapen is zó frustrerend, voor zowel ouders als kind. We hebben met Thomas ook een periode gehad dat hij duidelijk doodde was maar slapen, ho maar. Gelukkig is het (momenteel, afkloppen!) helemaal goed gekomen. De laatste dagen huilt hij zelfs niet meer bij het in bed leggen, hij pakt zijn popje, draait op zijn zij en gaat met popje liggen kletsen. Schattig!

Nog een voor Karin en de overstap naar nummer 2, en een warm welkom voor NieuweUser. De rest is even niet blijven hangen, sorry.

Och, natuurlijk sterkte voor BJ.

Nog wat vergeten: de uitslag van het ziekenhuis. De spalkjes die Thomas nu heeft zijn langzamerhand te klein aan het worden (in de lengte, qua omtrek worden ze juist wat te groot). Er is echter besloten om nog even te wachten met nieuwe spalkjes tot de uitslag van de MRI. Groot voordeel is wel dat we dan voorrang krijgen met de uitslag, normaliter duurt dat 2 weken. Maar wij krijgen komende dinsdag de scan (als hij niet wéér uitgesteld wordt...) en een week later op woensdag de uitslag.

Stiekem begin ik te hopen op een operatie ipv alleen fysio. Dat is dan wel even heftig, maar dan zou hij wel een stevige basis hebben om mee te werken. En wat ik nu begrepen heb zal het ook na een operatie nog lang fysio blijven.
Gelukkig heb ik een super flexibele baas, er wordt totaal niet moeilijk gedaan over eerder weggaan ivm de fysio en regelmatig tripjes naar maastricht voor controle. Bij mijn oude baan had dat zeker een boel heibel opgeleverd. Zo zie je maar, achteraf was mijn ontslag daar een geluk bij een ongeluk.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ca.ra op 30-06-2010 22:00:22 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83510207
BJ, wat verdrietig van je opa. Ik hoop dat ie nog lang en vaak van Evie mag genieten. Lekker veel foto’s maken.

Lastig hoor, Karin, die darmpjes van je ventje, je moet er continu mee bezig zijn. Gelukkig voelt ie zich goed. Je hebt ook zo’n leukerd! Spannende periode idd, naar huizen kijken en zo. Fijn ook dat er geen druk achter zit, kun je lekker kritisch zijn.

Fijn dat Thomas zich goed voelt, Ca.ra. Wat voor vlekken heeft ie dan?

Wolfje ook al ziek. Sterkte ventje.

Vlindur, lastig hoor, een goeie manier vinden om Rienk zonder Pucka te laten slapen. Mijn advies zou zijn om er geen punt van te maken. Ik kan me voorstellen dat dat alleen maar frustreert en misschien zelfs wel averechts werkt. Gun ‘m lekker de tijd, eer ie vier is zal ie echt wel zonder kunnen slapen. Maar da’s mijn mening, hoor.

Welkom Isa en nieuweuser! Leuk dat jullie er zijn! ’t Wordt lekker druk hier, hè?

Over die fontanel: ik zou idd ook aan vochttekort denken. Wat Nijna ook als zegt, misschien dat ze wel wat extra kan gebruiken. Drinkt ze al iets anders dan melk?

Get, Cara, jij ook ziek, dat kan er ook nog wel bij. Sterkte meis!

Lente heeft nu toch wel heel erg last van de waterpokken. Ze jeuken als een gek, ze is er echt van aan het kermen. Ze vindt het ook heerlijk als ik over d’r ruggetje krabbel. Nils heeft bij de apotheek iets verzachtends gehaald met calendula en dat lijkt wel iets verlichting te geven gelukkig.

Ik heb deze week nog vakantie en belde gister de kinderopvang om te zeggen dat Lente niet komt omdat ze de waterpokken heeft. Maar wat hun betreft was ze gewoon welkom, mits ze geen koorts had. Omdat ze er toen nog totaal geen last van leek te hebben, heb ik gezegd dat ze donderdag dan toch een dagje zou komen, anders zou ze zo lang niet geweest zijn. Maar nu twijfel ik. Ze voelt zich echt ellendig. Morgenochtend maar even aankijken.

Zo zag ze er vanmiddag uit. En inmiddels is het op z'n minst alweer verdubbeld.

pi_83510385
Och jemig, Lente meisje, wat moet dat jeuken! Brrr zielig. Dikke kuz!
Ik hoor hier altijd over een havermoutbadje tegen de jeuk. Misschien een idee om te proberen?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:09:15 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83510492
ahhhh wat ontzettend zielig Ssserpente... wat ziet ze er zielig uit en wat een enorme waterpokken zeg.. en je kan dr zo weinig aan doen...
veel succes en sterkte ermee

Ik ga zo richting bed, ben moe moe moe.... (al maanden slecht slapen...).
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 22:10:12 #223
5428 crew  miss_sly
pi_83510543
Och gut, arme Lente dat ziet er heel naar en jeukerig uit, arm ding.

BJ, wat een naar nieuws. Sterkte
pi_83510569
Lekker slapen, BJ! Moet je morgen werken?

Havermout staat op m'n boodschappenlijstje voor morgen, Oek.
pi_83510663
Agossie wat een sneu spikkelmeisje heb je daar....het zijn ook echt mega-pokken zeg!
En wat Oeke al schreef, havermout! In een washandje in het bad en knijpen maar in de washand.
Schijnt heel goed te helpen.
Ik zou haar lekker thuis houden morgen als ze zich ellendig voelt.

Ca.ra, beterschap!
pi_83512318
Ach Lente, wat ziet dat er vervelend uit zeg! Beterschap!

En over de fontanel, ik heb net nog even gevoeld en misschien valt het toch wel mee! Ze krijgt nu alleen nog melk eigenlijk. Heb de afgelopen dagen wel wat water geprobeerd, maar dat vindt ze nog niet zo lekker. Ik blijf het gewoon aanbieden de komende dagen!
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:05:44 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83521383
Och jee, die arme Lente, nog zo'n kleintje helemaal onder de pokjes!
Heeft ze er veel jeuk van?

Hebben jullie hier ervaring met tandenpoets-weigering?
Bij Sasha is het nooit een probleem geweest, maar Oscar vindt het echt verschrikkelijk. Ik was er wat makkelijk mee, maar ik zie nu echt gele randjes op zijn tandjes en dat vind ik echt niet kunnen. Dus gisteren maar een beetje streng gedaan, maar wat een drama zeg... Iemand een gouden tip? Vinger-borsteltje kwam een vriendinnetje al mee, zou dat wat zijn?
pi_83521466
Be, hem misschien eerst zelf laten borstelen en het dan nog even zelf 'nakijken'? Soms scheelt het zoveel strijd als ze even zelf de controle hebben, vind ik.
Vingerborstel , kijk uit, kan je hard mee gebeten worden .
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:20:13 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83521661
cato heeft ook nooit zo goed meegewerkt. doorzetten was toch de truc. langzaamaan is 't steeds wat beter gegaan. nu doet ze 't ook zelf al vrij goed. meestal moet ik nog wel napoetsen, maar ze laat 't tenminste toe tegenwoordig.
haar tandenborstels waren ook altijd in no time helemaal versleten doordat ze er alleen maar keihard op beet.
in de haak.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:23:06 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83521722
Ok, doorzetten it is. Ik voel me net een halve gare met alle prrrr, lalala, Oscar! Oscartje! die ik loop te zingen en te roepen om hem aan het lachen te krijgen, anders krijg ik die borstel niet eens zijn mondje in.

Zelf doen is hij eig. nog niet een tikkie te klein voor denk ik Mone, maar ik zal het eens proberen.
pi_83521865
Naja eerder een beetje spelen, en dan daarna, oooh goedzo, laat mama eens kijken, *poetspoets* .
Maar misschien werkt 't averechts en krijg je daarna nooit meer die borstel terug.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:35:35 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83522021
wij hebben ook allerlei liedjes erbij. vooral van die zangoefeningen waarbij de mond ver open moet vind ik handig. 'akkoorden' zingen. la-la-la-LA-la-la-la (en dan voor de voorkant: lie-lie-lie-LIE-lie-lie-lie. ) en steeds hoger, waardoor zij 't veel verder vol kan houden dan ik, grote lol.
in de haak.
pi_83522069
Lastig hè, tandenpoetsen...

Lente duwt heel hard d'r tong tegen de borstel zodat ik gewoon niet bij d'r tandjes kom. En tegelijkertijd duwt ze met d'r handen de borstel weg. En als ze in een slechte bui is, begint ze er ook nog bij te huilen.

Ik probeer altijd met de hand waarmee ik d'r handjes vasthou, ook d'r onderlipje naar beneden te duwen, dan kan ik er wat beter bij. En met de borstel duw ik d'r tong weg en terwijl ik hoop dat ik niet uitschiet...

Ze heeft idd erg veel jeuk. Zo schattig, als ik voorzichtig op d'r ruggetje krabbel, blijft ze heel stil liggen genieten. Vandaag maar niet naar de kinderopvang gedaan. Moet zo wel echt ff de stad in. Ben benieuwd naar de reacties. ("Ooh, wat een lief ba *Slik! Wat heeft ze?")
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:43:30 #234
5428 crew  miss_sly
pi_83522216
Tandenpoetsen is hier ook niet echt een succes Heel lastig een wurmende, huilende, handenwegduwende baby de tandjes te poetsen. Geen briljante tips hier dus, BE.
Wel hebben we besloten (iom de tandarts) om redelijk snel (nu nog niet he, maar wel zodra het kan) over te stappen op een electrische. Als je daar 10 seconden mee op de tandjes zit, heeft da tmeer effect dan met een gewone
pi_83522232
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:37 schreef Ssserpente het volgende:
Lastig hè, tandenpoetsen...

Lente duwt heel hard d'r tong tegen de borstel zodat ik gewoon niet bij d'r tandjes kom. En tegelijkertijd duwt ze met d'r handen de borstel weg. En als ze in een slechte bui is, begint ze er ook nog bij te huilen.

Ik probeer altijd met de hand waarmee ik d'r handjes vasthou, ook d'r onderlipje naar beneden te duwen, dan kan ik er wat beter bij. En met de borstel duw ik d'r tong weg en terwijl ik hoop dat ik niet uitschiet...
Precies zo gaat het ook bij Niels. Als hij huilt kan ik er wel goed bij Een paar dagen heb ik gedacht, het gaat wel weer over, morgen beter, hij heeft iig de fluoride binnengekregen. Maar nu poets ik wel weer echt, al wordt het een gevecht. Het is toch heel belangrijk dat zijn tandjes schoon worden. Het schijnt dat als het melkgebit slecht is de blijvende tanden daar slechter van worden.

Wat zielig voor Lente dat ze zo'n last heeft van de waterpokken, ze ziet er ook wel heel sneu uit. Fijn dat de calendula wat verzachte, het koele water in het badje vast ook wel. Heb je ook al een badje met havermout geprobeerd? Je doet dan geloof ik havermout in een sok die je in het water hangt.

Hoe ging het slapen van Rienk?
Niels wil tegenwoordig niet meer slapen voor half 10 En dan is hij de volgende ochtend zo moe dat hij amper 1,5 uur wakker kan blijven. Gisteravond ging hij rechtop in bed zitten en daarna staan, zitten voor het eerst en staan voor het eerst in bed. Rustig gaan liggen was al lang een probleem, maar nu helemaal. En hij heeft ook last van verlatingsangst. Ik hoop dat het voor een deel ook veroorzaakt wordt door het warme weer, want dit weekend wordt het koeler.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:45:58 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83522294
Heel erg, maar als hij zijn helm op heeft gebruik ik die nog wel eens voor een aardige houdgreep.
Maar ja, het moet toch wel, dat poetsen.
Iig fijn om te lezen dat er meer zijn hier. Electrisch is ook nog wel een idee miss_sly.
pi_83522406
Haha, Twink, als ze huilt kun je er idd prima bij!

Vervelend dat Nils zo laat gaat slapen. Lente heeft dat ook een tijdje gehad. En Lotte ook, dacht ik. Maar da's bij allebei weer over gelukkig.

Be, gemenerik!
pi_83522439
Electrisch is wel een goeie, misschien is dat ook wel zo interessant dat ze het wel toelaten.
Alhoewel Niels nu de normale tandenborstel al steeds uit mijn handen probeert te trekken
De eerste paar dagen voor hij het tandenpoetsen trouwens wel heel leuk
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:52:09 #239
5428 crew  miss_sly
pi_83522460
Senna is heel slim als ze huilt tijdens het tandenpoetsen, want dan doet ze haar mond er niet ver bij open dus heeft het geen positief effect en dan heb ik liever dat z eniet huilt. Voel me dan net alsof ik haar mishandel
pi_83522524
Slimme Senna! Ik heb ook liever niet dat Lente huilt hoor, maar als het dan toch zover is, maak ik er maar even gebruik van.

De eerste paar keren was poetsen hier ook erg grappig, maar de lol was er snel af.

Ze heeft er trouwens een boventand bij! En de tweede lijkt ook door te komen.
pi_83522564
Wij moesten in het begin ook met zijn 2en Leander zijn tanden poetsen. Maar nu gaat het steeds beter. Ik geef hem nu als ie verschoond moet worden ook een tandenborstel met een beetje tandpasta en dan "poetst" ie zelf ook. Alle beetjes helpen denk ik dan!

Ik had Leander net in bed gelegt. Kruip zelf even achter de pc en opeens hoor ik vanalles buiten op het balkon. Ga ik kijken zit meneertje daar. Ik had net het zwembadje enzo opgeruimd (gelukkig) maar alles was nog wel helemaal nat. Hij dus ook. Toen ie me zag was ie helemaal blij en keek zo trots De daffie!
Ons balkon is helemaal dicht en er staat niks op waar ie op kan klimmen dus geen paniek
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83522567
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Senna is heel slim als ze huilt tijdens het tandenpoetsen, want dan doet ze haar mond er niet ver bij open dus heeft het geen positief effect en dan heb ik liever dat z eniet huilt. Voel me dan net alsof ik haar mishandel
haha wat een slimmerd!!
Ik kan me nog wel herinneren dat mijn moeder mij en mijn broertje af en toe ook in de houdgreep hield om onze tanden te poetsen: met het hoofd achterover terwijl zij achter ons zat.
Later gingen we zelf poetsen en controleerde (lees zelf echt goed poetsen) ze of we goed gepoetst hadden.
pi_83522646
Dat moest ik ook idd, m'n hoofd zo ver mogelijk achterover, tot de kramp erin schoot. En dan was het nog niet ver genoeg, vond m'n moeder.

Trauma's.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:58:33 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83522653
electrische borstels hebben wij ook, maar dat is in 't begin zeker nog wel weer een stap vervelender voor ze, dus pas op dat het niet nog meer tegen gaat staan daardoor. hier mag ze zelf kiezen en de laatste tijd kiest ze ineens weer voor de electrische. maar lange tijd vond ze dat niks.
in de haak.
pi_83522979
BE, hier ook drama met poetsen. Ik hou Tess echt in de houdgreep en probeer zo snel mogelijk te poetsen. Ik geef d'r ook wel eens zelf een borsteltje met wat tandpasta.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:19:22 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83523281
ik zal jullie tandenpoetstips onthouden voor tzt

Evie gaat zo naar het KDV en ik kruip daarna op bed; heb aankomende nacht nachtdienst namelijk...(en ik ben nog steeds moe...) en nog steeds in shock van het slechte nieuws... zo raar...
Morgen ook weer op controle bij de bekkentherapeut

Even een vraagje; Evie vindt groente echt helemaal NIET lekker, hoe hebben jullie dat gedaan? ik blijf het wel gewoon af en toe aanbieden, maar ze weigert en begint uiteindelijk zelf te huilen, terwijl fruit echt prima gaat en pap ook...
ik weet dat het nu nog niet zo erg is; want het is natuurlijk bijvoeding; maar ben wel erg benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt...voor de smaak hebben ze 7-10 keer nodig om te wennen toch??
pi_83523499
BJ, ik denk niet dat je zoveel kunt doen eigenlijk... R. van Groofsken is ook niet zo'n groenteliefhebber begreep ik, hij vindt het dan wel weer leuker om het Rapley te krijgen.
En iets echt 7/10x achter elkaar aanbieden heb ik echt nooit gedaan, hoogstens 2/3 dagen hetzelfde.
En sterkte met je opa, wat een verschrikkelijk nieuws

voor zielige Lente, en dan ook nog eens tandjes erbij, arm ding
edit: ik zie nu die foto pas. ooh wat ontzettend zielig!!!

Vlindur, heel lief aangeboden en als ik ook maar iets in jullie buurt had gewoont had ik graag mee gewilt, maar ik woon bij Arnhem en jullie helemaal in Friesland toch? Ik ga denk ik een keer binnenkort naar Oberhausen, dat is hier het dichtste bij

Over wat aan met slapen: Hier alleen een mouwloze romper, verder niks (ja onder de romper natuurlijk een luier haha). Hij gaat dan wel het hele bed door letterlijk van voor naar achter en overdwars, maar ach..

Nog steeds een zieke baby hier met rond de 40c koorts, morgenochtend afspraak bij de arts staan, hopelijk is die afspraak niet nodig en knapt hij vandaag nog op.
Bah, mn hart breekt hoor, ik moet steeds tranen wegslikken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83523750
Het eten gaat hier uitstekend!
Leah lust nu alles wat ik haar aanbied (tot nu toe alleen groente en fruit). Vreetzak
Ze blijft ook gewoon eten heb ik het idee en als ik stop dan is het ook goed. Maar even zorgen dat ik haar niet teveel geef dus (mijn oma zei altijd: er worden geen vreters geboren maar gemaakt).

Wel gisteren een krijsende en trillende Leah.
Ik dacht wat is er nu ineens Ik wilde haar net verschonen en toen kwam er keiharde ontlasting uit. Deed hartstikke pijn dus. Ze was er helemaal van aan het shaken

Flashbacks...
Bij David begon het ook met 6 maanden nadat we begonnen met vaste voeding en dat duurt nu nog voort en die ellende wil ik haar graag besparen.

Morgen naar het CB. Eindelijk zeg. Laatste keer was 21 april.
pi_83523787
rond de 40 koorts, Poppejans...zielig
beterschap maar weer!

ook voor Lente met haar pokken!
pi_83526088
Arm Lentetje! Wat een sneu gezicht die pokjes!

Over tandenpoetsen; met Isabeau heb ik een ander probleem. Die vindt tandenpoetsen zó leuk dat ze woest wordt als ik stop Dus ik laat haar meestal zelf nog even 'poetsen', maar meestal is het nog steeds een drama als ik uiteindelijk de borstel afpak.

BJ, Isabeau wilde ook helemaal geen groente eten, tot ik uit gemak een keer een potje kocht. Dát vond ze wel te eten. Ook toen niet meer dan een paar hapjes, maar een week later ging ze van twee naar vijf hapjes etc... Nu eet ze meestal een half potje. Ik ben dus maar even van mijn culinaire principes afgestapt Vers lust ze alleen op z'n rapleys.

Crematie was gisteren een drama.. althans, voor ons, want we hebben zó lang in de file gestaan dat we alleen de laatste 5 minuten meekregen.

Isabeau heeft het kruipen/tijgeren ineens door (dat ze ook vóóruit kan) en ze begint zich op te trekken aan de box. Vijfde tandje is door... allemaal dingen waardoor ik denk dat ze ineens weer wat beter slaapt. Het is nog niet ideaal, maar ze gaat vooruit!

Kusje voor alle zieke kindjes en voor álle mama's! Gewoon omdat jullie lieverds zijn en omdat de zon schijnt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:42:25 #251
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83526336
He Poppejans, ik hoop met je mee dat de afspraak morgen niet nodig zal blijken. Konden jullie niet vandaag nog langskomen?

Lily, die harde poep van Leah lijkt me heel pijnlijk. Hopelijk blijft het bij een keertje.

Tandenpoetsen gaat voor mijn gevoel matig bij Thomas, aan de andere kant is het ook geen drama dus als ik jullie nu zo hoor gaat het eigenlijk misschien wel vrij goed. Ik ga meestal even zitten met Thomas (omgekeerd) op schoot, en dan HEUL HEUL veel complimentjes als hij zijn mond ver genoeg open doet om te kunnen poetsen. Wel merk ik iedere keer als er een nieuwe tand aankomt, dat ik niet mag poetsen. Maar als de ergste pijn over is, dan mag ik tot nu toe nog iedere keer weer.

Oh, daar wordt er eentje wakker! Even naar boven...
pi_83526972
Ik kan me voorstellen dat je nu toch overweegt of een operatie niet een betere oplossing zou zijn dan alleen zeer langdurige fysiotherapie Ca.ra. voor Thomas knietjes, ik vind het zo'n pijnlijk idee

Bluh Sorbootje wat rot dat jullie op zo'n verdrietige dag ook nog zo lang in de file moesten staan en te laat waren Fijn dat Isabeau nu weer wat beter slaapt.

Lily wat zielig dat Leah zulke harde ontlasting heeft zeg. Zou olie of meer vocht door het eten helpen?

Wolfje beterschap jongen. Ziek zijn en zulke hoge koorts met deze hitte niet leuk! Ben je zelf alweer beter Poppejans?

Nicole wat een ongelooflijke deugniet heb je toch

edit:
Ik druk op invoeren en ik zie Niels lekker zitten smikkelen... van een theezakje!! Hij ruikt nu wel lekker naar vruchtenthee

Worden jullie ook zo gek van het stofzuigen en dweilen? Ik ben de hele dag bezig met een kruipende en etende baby, twee katten en een moeder die eens per week langskomt met een harende labrador.En iIk haat schoonmaken
Niels vindt wel leuk, die is verliefd op de stofzuiger. Op dit moment is hij het snoer aan het inrollen.
pi_83528343
Tandenpoetsen is hier een groot succes dus helaas geen tips.

Finn is gelukkig weer wat opgeknapt. Hij is wel nog wat hangerig, maar de hoge koorts is weg.

Sorbootje wat ontzettend vervelend voor jullie dat jullie juist op zo'n moment in de file stonden!

Lily, wat vervelend, ik hoop dat het snel wel beter gaat!

Beterschap voor Wolf!

BJ Finn is ook niet echt dol op groenten, maar courgette is een grote hit, dat is geloof ik wat zoetig en daarom lusten veel baby's dat!

Nadat jullie het hier hadden over rietjesbekers heb ik er ook eens eentje gekocht voor Finn en hij vind het geweldig! Af en toe heeft hij de beker op zijn kop, omdat dat natuurlijk bij een tuitbeker weer moet, maar verder gaat het echt goed met drinken daaruit
pi_83528745
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:32 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Sorbootje wat ontzettend vervelend voor jullie dat jullie juist op zo'n moment in de file stonden!
De oorzaak was een dodelijk ongeval... helemaal verdrietig!

Ik moet ook maar eens zo'n rietjesbeker aanschaffen. Heb volgens mij al drie dagen niks voor Isabeau gekocht
pi_83528894
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik moet ook maar eens zo'n rietjesbeker aanschaffen. Heb volgens mij al drie dagen niks voor Isabeau gekocht
Ontaarde moeder
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83530430
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:42 schreef Ca.ra het volgende:
He Poppejans, ik hoop met je mee dat de afspraak morgen niet nodig zal blijken. Konden jullie niet vandaag nog langskomen?

Dat vonden ze nog niet nodig, er was niet veel tegen te doen zei de assistente..
weet niet of ik me heb laten afschepen
Hij had net 38C en vanmorgen vroeg voor het laatst een zetpilletje gehad, er lijkt ook weer wat meer leven in te zitten, dus hopelijk gaat het de goede kant op nu

Lief alle beterschapswensen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83530462
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef Sorbootje het volgende:

. Heb volgens mij al drie dagen niks voor Isabeau gekocht
Hahaha jij bent net als ik
Als ik niks voor Wolf koop als ik bij winkels in de buurt ben, is het winkelen niet geslaagd
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:33:23 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83530602
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:36 schreef Vlindur het volgende:

Miss, ik zou er ook echt geen probleem mee hebben als Rienk zou reizen, maar hij gaat gewoon echt niet slapen.. Nou ja. Morgen proberen we het gewoon weer. Maar niet los, maar in de baby met de ritsen open.
Heb echt tijd tekort om alles bij te kunnen houden.

Vlindur, hier wilde Roy tot hij een maand of 9/10 was ook niet slapen als je hem in zijn bed legde.
Het werd dan wel geen spelen, maar gewoon keihard huilen, en maar vechten tegen zijn slaap.
In het begin haalde ik hem er dan maar weer uit en ging ik wandelen (heb wat km afgelopen met Roy)
Maar het was geen oplossing, want Roy moest toch ook echt in zijn bed leren slapen.

We hebben toen een speelding gekocht met een muziekje en een heel zacht lampje, die aan het bed vastgemaakt, die deden we telkens aan als Roy op bed werd gelegd, de tijd dat het speeldingetje speelde(duurd 5 min), lieten we Roy in bed liggen (ook al huilde hij echt keihard)
Was het muziekje klaar en was het nog huilen, pakten we hem op, even troosten, terug in bed, weer muziekje aan (volume konden we ook regelen)
Maar telkens Roy het gevoel proberen geven dat het goed was, dat hij kon gaan slapen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, misschien ook iets proberen voor wat afleiding, niet te snel uit bed pakken.
Het kost een hoop energie maar uiteindelijk komt het wel redelijk goed.

Nog steeds slaapt Roy moeilijk in, meestal nog een dik half uur keten in bed, gillen,spelen,bonken, duurd het ons te lang dan even kijken, kus, aai over de bol, weer weg, maar niet meer uit bed pakken.
En dan geeft hij zich uiteindelijk gewonnen en gaat lekker slapen.

Heeft hier iemand nog tips waar je allemaal op moet letten als je je kindje mee naar het strand neemt?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:35:37 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83530688
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Och jee, die arme Lente, nog zo'n kleintje helemaal onder de pokjes!
Heeft ze er veel jeuk van?

Hebben jullie hier ervaring met tandenpoets-weigering?
Bij Sasha is het nooit een probleem geweest, maar Oscar vindt het echt verschrikkelijk. Ik was er wat makkelijk mee, maar ik zie nu echt gele randjes op zijn tandjes en dat vind ik echt niet kunnen. Dus gisteren maar een beetje streng gedaan, maar wat een drama zeg... Iemand een gouden tip? Vinger-borsteltje kwam een vriendinnetje al mee, zou dat wat zijn?
Nee ik zoek ook de goudentip nog
Maar dan juist andersom, meneer vind het zo interesant allemaal dat hij dus weigerd zijn mond open te doen
Liedjes zingen ed ook al geprobeerd, maar dan weer geen mond opendoen.
pi_83531295
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Heb echt tijd tekort om alles bij te kunnen houden.

Vlindur, hier wilde Roy tot hij een maand of 9/10 was ook niet slapen als je hem in zijn bed legde.
Het werd dan wel geen spelen, maar gewoon keihard huilen, en maar vechten tegen zijn slaap.
In het begin haalde ik hem er dan maar weer uit en ging ik wandelen (heb wat km afgelopen met Roy)
Maar het was geen oplossing, want Roy moest toch ook echt in zijn bed leren slapen.

We hebben toen een speelding gekocht met een muziekje en een heel zacht lampje, die aan het bed vastgemaakt, die deden we telkens aan als Roy op bed werd gelegd, de tijd dat het speeldingetje speelde(duurd 5 min), lieten we Roy in bed liggen (ook al huilde hij echt keihard)
Was het muziekje klaar en was het nog huilen, pakten we hem op, even troosten, terug in bed, weer muziekje aan (volume konden we ook regelen)
Maar telkens Roy het gevoel proberen geven dat het goed was, dat hij kon gaan slapen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, misschien ook iets proberen voor wat afleiding, niet te snel uit bed pakken.
Het kost een hoop energie maar uiteindelijk komt het wel redelijk goed.

Nog steeds slaapt Roy moeilijk in, meestal nog een dik half uur keten in bed, gillen,spelen,bonken, duurd het ons te lang dan even kijken, kus, aai over de bol, weer weg, maar niet meer uit bed pakken.
En dan geeft hij zich uiteindelijk gewonnen en gaat lekker slapen.

Heeft hier iemand nog tips waar je allemaal op moet letten als je je kindje mee naar het strand neemt?
Je hebt niet goed gelezen, Rienk slaapt als een roosje en heel goed, zolang hij maar vast ligt in zn puckababy strak onder de dekens! Doe ik dat niet, gaat hij spelen, reizen en alles doen, BEHALVE slapen!
Maar omdat hij dus nu 6 maanden is wilde ik het afbouwen en ik wist niet zo goed hoe. Maar heb nu van Karin het aanbod voor puckababy maxi's en die sla ik niet af! PM was gister avond al gestuurd

BJ, Succes met het eten, welke manieren heb je geprobeerd? Hier eet hij tot nu toe alles

Oh Sorbo, wat een kutsituatie.. Waren de laatste minuten wel fijn nog? Kusje op je voorhoofd en tot morgen! En wat super dat Isabeau het zo goed doet!

En Wolf zo ziek. He bah, helemaal met dit weer! En jee zeg! "helemaal" in Friesland?! Das maar een goed uur rijden!

Tandenpoetsen is tot nu toe helemaal geweldig. Keihard lachen als we zn 5 tanden poetsen. Ik poets de rest van zn tandvlees ook trouwens, kan ie alvast wennen dat de borstel zn hele mondje doorgaat.

Zonet heeft hij zn eerste broodkorst op, dat vond ie lekker zeg! Dikke kliederzooi nu, maar Rienk heeft weer lol gehad
Gister had ik, in de vorm van rapley' een bakje met pap en een lepel gegeven. Dat bakje ging in een vloeiende beweging zo de tafel af Had niet eens te tijd om te reageren Dat kon ik dus tussen de naden van de houten vloer weg schrapen
Gister had hij aan een half potje eten nog meer trek, denk dat ik vandaag maar eens een hele geef! Dat mogen ze nu toch wel?

En ook ik neem altijd iets voor Rienk mee
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:54:43 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83531421
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen, Rienk slaapt als een roosje en heel goed, zolang hij maar vast ligt in zn puckababy strak onder de dekens! Doe ik dat niet, gaat hij spelen, reizen en alles doen, BEHALVE slapen!
Maar omdat hij dus nu 6 maanden is wilde ik het afbouwen en ik wist niet zo goed hoe. Maar heb nu van Karin het aanbod voor puckababy maxi's en die sla ik niet af! PM was gister avond al gestuurd
Ligt het ook niet aan de leeftijd?
Dat hij nu juist alles interesant vind, dus ook in zijn bed
En dat hij daarom als je niks om hem heen legt, hij niet slaapt maar zijn bed afbreekt
pi_83532788
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ligt het ook niet aan de leeftijd?
Dat hij nu juist alles interesant vind, dus ook in zijn bed
En dat hij daarom als je niks om hem heen legt, hij niet slaapt maar zijn bed afbreekt
Ik kan niks bij hem neer leggen, hij stop alles in zn mond tot kokhalzen/spugen toe
pi_83533159

RIENK HEEFT ZN EERSTE DRAAI GEDAAN!!!

Zit hem de hele tijd al angstvallig in de gaten te houden, want zo ver had ie nog nooit gebanaand, en dan kijk ik -heel ff- niet. En nu ligt ie op zn buik
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:51:40 #264
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83535699
Heuj Rienk!

En op de een of andere manier flikken ze het altijd als je NET niet kijkt he....
pi_83538869
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:51 schreef Ca.ra het volgende:
Heuj Rienk!

En op de een of andere manier flikken ze het altijd als je NET niet kijkt he....
Inderdaad Maar blij dat hij het eindelijk kan. Hij slaapt nu, ben benieuwd of hij het onthouden heeft

@Karin, ik vind het goed! Maar je PMbox is vol!
pi_83539169
Goedzo Rienk! Woei!

Och Lente onder de pukkels, wat sneu zeg Hoop dat ze er gauw van af is.

Isa en nietzonieuweusermeer, welkom!

Waarom is het toch zo dat je in je vakantie juist heel druk bent? Ik kom echt niet aan bijlezen toe Ik zal gauw weer eens echt meelezen, ik mis Fok gewoon en dan wel héél gauw ook want over vijf en een halve week heb ik heul geen baby meer
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:53:32 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83540193
jeuj Rienk!!! goed van je zeg!

hoe is het met Wolf en Lente nu? gaat het al wat beter? en is de koorts van Wolf al gezakt Poppejans?

bedankt voor de eettips; ik heb tnt Evie groente gekookt en gepureerd.. wortels gaan nog redelijk, maar de rest vindt ze gewoon echt niet lekker... maar ik blijf proberen en misschien idd die courgette maar eens proberen.
En Rapley vind ik een beetje eng; ik heb dr 1 keer een sperzieboon gegeven en direct was ze aan het kokhalzen enzo... (of is dat normaal als ze wennen?)...

net een hele lang mail van mijn moeder over mijn opa... ben helemaal ze willen opa bestralen om de pijn te verminderen; maar dan moet opa elke dag op en neer naar het UMCG (vanuit Emmen). Opa is beginnend dementerend en al helemaal kapot als hij een afspraak van een half uur heeft in het eigen ziekenhuis... dus dat gaat never nooit niet lukken...
en ik denk ook dat opa meer plezier aan het laatste einde van zijn leven heeft als hij gewoon lekker zijn ding kan doen (en dan maar met andere pijnmedicatie)...
bleeghhh niet leuk hoor.
(en ik vind het zooooo zielig voor mijn oma...die is nog zo goed en ze zijn al 61 jaar getrouwd...)

nog ff een dikke voor Sorboo; wat een vervelende situatie zeg...

Je hebt niet goed gelezen, Rienk slaapt als een roosje en heel goed, zolang hij maar vast ligt in zn
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:26:45 #268
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83540570
Vanuit de lurkstand even wat .....

voor alle zieke kindjes..... Jeetje Lente, die waterpokken ..... En wolf een dikke bobbel van zijn kiesje...

een knuffel voor Sorbo

BJ sterkte

tis hier ff een heerlijke tijd, het slaapt goed, het eet alles, het loopt aan de tafel, het brabbelt, het verstaat ook dingen, het geeft kusjes, het zwaait 'aaaaaaaag', het is net een echt mens
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:29:42 #269
100412 mefke79
komt goed!
pi_83542722
Dames, ik heb ineens een blonde god ipv een lief klein ukkie:

de verbinding is hier niet al te best, maar we zwaaien even naar jullie vanaf de camping!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:18:33 #270
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83544428
Mefke, wat een bijzonder mooie foto zeg. Mooi menneke .

Ach lente meisje. Wat rot .

En Wolf ook een dikke .
pi_83544618
Mooi,Mefke! Inderdaad, supermegablond en mooi!

Incantrix, wat zeggie nou? Nog 5,5 week en dan baby-af?????

Vlindur,in pmbox is weer wat ruimte, ik vind het maar een rotklus om hem leeg te maken, ik wil een knop: alles verwijderen!
pi_83544872
Waauw Driekus!

Karin, je hebt PM!

En nog een knuffel voor Beessie, het sucks zeg
pi_83545170
Poppejans, hopelijk gaat het al wat beter met Wolf!

Wow wat een mooie foto Mefke!!

BJ, wat een naar verhaal van je opa zeg! En over de groenten, Isa lust tot nu toe eigenlijk alleen de groenten uit een potje. Ik heb een keer zelf worteltjes gemaakt, en deze vond ze echt smerig! Potje gaat er wel goed in (tot nu toe worteltjes, sperzieboontjes en bruine boontje).

Ze heeft vandaag ook gewoon water gedronken trouwens, tot nu toe dronk ze een druppel en stopte ermee! Ik haalde haar van het kdv en ze was helemaal bezweet. Thuis een flesje met water gegeven en ze begon er gulzig van te drinken!

Een rollende Rienk!!
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:41:06 #274
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83545417
Ik heb vandaag ook toch maar eens een potje geprobeerd. Maar meneertje kreeg er net zo hard de rillingen van als van mijn zelf gemaakte groentes, en hij hield zijn mondje na één hap stijf dicht. Dus dat potje heb ik inde prullenbak gemikt.

Ik blijf het elke avond aanbieden, in combinatie met rapley, maar hij krijgt dus nogsteeds nauwelijks groente binnen .
pi_83549750
Tandenpoetsen is ook hier geen succes, mevrouw il het zelf doen en graait net zo lang tot ze de borstel heeft... Maar ik blijf gewoon proberen... we hebben er inmiddels 6!!!

Zieke en waterpokkige kindjes beterschap
pi_83562478
prachtige foto mefke!

Ik zou inderdaad blijven aanbieden, Groofsken. Wel dan zelfgemaakte prutjes van wat jullie zelf eten want steeds een potje weggooien is natuurlijk zonde geld.
Rapley gaat er hier ook niet in maar gepureerd eet ze uitstekend!

Verder krijgt ze alleen borstvoeding, gepureerde groente en fruit en water tot nu toe. Ik ga binnenkort ipv pap een boterhammetje geven. Pap heeft ze nog nooit gehad maar wil ik eigenlijk niet geven.
Het CB begon over pap vanochtend; dat ik dat moest geven

Leah's curve met 6 mnd en 10 dagen:

7285 gram
69 cm
43 hoofd

pi_83562782
Leah is langer dan Wolf hihi! Volgens mij een lange dunne dame!
Wat een mooie nette curve heeft ze!

Vannacht had Wolf enorme dorst, hij dronk veel diksap (wat hij dus ineens lust) en was huilerig van de koorts.
Net terug van arts, hijheeft een antibiotica kuurtje voorgeschreven gekregen, ze kon gelukkig verder niks anders vinden dan alleen de koorts.
Het kuurtje bestaat uit druppeltjes, en Wolf vindt ze nog heerlijk ook haha, als het goed is knapt hij hiervan heel snel op.
Blij dat ik toch gegaan ben, helemaal omdat ik het wat eng zou vinden het weekend in te gaan met koortsig kind
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:50:33 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83562809
keurig op schema, leah!
groofsken, hoeveel maanden is R nu? ik denk net als de anderen dat 'gewoon' door blijven gaan met aanbieden en niet teveel heisa eromheen wel zou moeten gaan werken op den duur.
lily, onze cato heeft ook nooit pap gehad (nou ja, ze kreeg 't wel eens maar ze lustte het niet). volgens mij kun je best zonder hoor.
in de haak.
pi_83563082
Hier ook een korte vakantiegroet!
en een voor alle zieke/slechtslapende baby's!
Oh en nog even een extra voor bj en haar opa...
En een voor rienk natuurlijk, rolliebollie!

We zitten nu bij mijn schoonzus met wifi, dus heb een klein beetje bijgelezen, maar het is niet echt snel of zo...
Minke doet het supergoed, slaapt prima in het campingbedje, lijkt de warmte (minder dan bij jullie maar toch 30+) goed aan te kunnen n vindt zwemmen te gek! (we zijn alleen de ring vergeten om mee te zwemmen dus dan maar goed vasthouden, gaat prima).

Grotjes van ons!

Oh en een voor de nieuwe grote beebs!
pi_83563120
mooie curves ja, vind ik ook

en pap kan je zeker zonder!

Op het CB vanochtend:
In de omkleedruimte twee verse ouders in gesprek met een wijkverpleegkundige over het eten van hun pasgeboren zoon (twee weken was het wurmpje).
Zegt de moeder ineens: oh maar hij krijgt ook roosvicee hoor! De wvpk: roosvicee? eh...doe eens niet
Jamaar dat vindt ie heerlijk hoor, zegt mama!

Een baby van een maand of 9: zijn moeder noemde hem Valentino. Hij had een dikke gouden oorring in zijn oor Met dat kale hoofd erbij....geen gezicht!
Ik moest wel meteen aan Henk Bres denken

En een nieuwe arts:
Wat fijn dat je nog steeds bv geeft.
ik: ja, maar het kolven valt me steeds zwaarder
zij: doen ze moeilijk?
ik; nee hoor maar ik vind het zwaar
zij: kun je niet minder gaan werken?
ik: waarom? ik heb alleen niet meer zo'n zin in het kolven.
zij: kun je geen andere baan zoeken?
ik: Ik vind mijn baan erg leuk! Wat heeft dat er nu mee te maken

gek mens (verder wel vriendelijk hoor)

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 02-07-2010 11:05:49 ]
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:01:32 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83563158
grotjes terug, lijnloos!

haha lily wat een stom gesprek!
in de haak.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:40:01 #282
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83564462
Ach Lily, bij het CB zijn ze soms inderdaad
Bij mij raadden ze toentertijd aan om te stoppen met de borstvoeding en over te gaan op fles in verband met de reflux. Alsof dat er wat mee te maken heeft!

(ik herinner me trouwens nog goed dat het kolven zwaar valt hoor. Petje af voor kolvende dames!)
pi_83564838
Lily, wat een mooie curve!
En wat een vaag gesprek... . Als je geen pap wilt geven kan brood volgens mij ook prima hoor... ik zie niet in waarom een kind persé pap zou moeten...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:50:06 #284
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83564857
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:50 schreef trui het volgende:
keurig op schema, leah!
groofsken, hoeveel maanden is R nu? ik denk net als de anderen dat 'gewoon' door blijven gaan met aanbieden en niet teveel heisa eromheen wel zou moeten gaan werken op den duur.
lily, onze cato heeft ook nooit pap gehad (nou ja, ze kreeg 't wel eens maar ze lustte het niet). volgens mij kun je best zonder hoor.
Ik doe geen enkele heisa . Hij is bijna 7 mnd, krijgt elke avond rapley groente en meestal één hapje gepureerd (bij de rest van de hapjes houdt hij zijn mondje stijf dicht ). Ik dacht, ik zal eens een potje proberen dan, omdat Wolf dat zo lekker vindt, maar dat vond hij net zo goed niks. Dus ons eerste en laatste potje heb ik linea recta de prullenbak in gemikt. Ik blij braaf pureren en geef hem elke avond wat groente om mee te spelen en dan maar hopen dat hij langzaamaan steeds wat meer binnenkrijgt toch. Alle andere dingen die hij krijgt vindt hij wel lekker (fruit, water, diksap, soepstengel, liga, rijstewafel) dus het is niet dat hij vast voedsel helemaal niet wil ofzo.

En hij wil bij nader inzien toch ook geen pap meer .
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:51:41 #285
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83564928
Ik snap die tip 'blijven aanbieden' ook eigenlijk niet zo. In mijn ogen is dat zo ontzettend vanzelfsprekend. Ik ga echt niet stoppen met het aanbieden van groente .
pi_83565357
Groofsken: Dyon wilde ook geen groente. Ben het 2 weken blijven proberen tot ik er aardappel doorheen geprakt had en hij dat wel ineens at

Lijnloos en Mefke, nog een hele fijne vakantie!

Rienk aan het draaien, woeiiiiii!

Het was hier een vroegertje. Dyon besloot om vanaf 5 uur maar gewoon wakker te blijven Broer werd een half uur daarna ook wakker. Dyon ligt nu dus alweer een poosje te slapen en de oudste viel net bijna op de grond in slaap, maar is alweer zn tosti aan het eten.
Naja voordeel dat we om 9 uur alle boodschappen al gedaan hadden
pi_83565996
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:50 schreef Groofsken het volgende:
En hij wil bij nader inzien toch ook geen pap meer .
gewoon blijven aanbieden
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:20:23 #288
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83566039
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:19 schreef lily het volgende:

[..]

gewoon blijven aanbieden
pi_83566135
Finn eet ook geen pap. Hij ging er echt van kokhalsen. Ik heb het twee weken lang iedere ochtend aangeboden en toen vond ik het wel genoeg geweest, nu eet hij 's ochtends een halve boterham.
pi_83566253
Ik heb zelf meer met brood dan met pap dus ze krijgt een lekker boterhammetje
pi_83566572
Mooie curves inderdaad van Leah! En wat een rare arts!

Groetjes aan Lijnloos op vakantie!

Ik heb Isa vanmorgen voor het eerst een stuk banaan gegeven, uit een potje heeft ze het al wel gehad, maar ze durfde het niet vast te pakken! Ze ging wel heel voorzichtig voelen met haar vingertje, en zodra ze iets van de banaan raakte, trok ze een vies gezicht, haha! Toen maar geprakt en dat ging wel!

En het is al warm, maar vanmorgen kreeg ik het ook even spaans benauwd! Isa lag op het kleed en ik ging even naar de tuin om de parasol uit te klappen. Ik deed de deur achter mij dicht (waar de sleutel aan de binnenkant inzat), maar toen ik weer naar binnen wilde kreeg ik hem niet open!!! Was de deur op de een of andere manier weer een klein beetje in het slot gegaan!! Pfoe wat er dan allemaal door je heengaat in een paar seconden... Gelukkig lukte het om de deur na een paar keer goed trekken toch open te krijgen!
pi_83566791
Groofs hier ook een slechte groente-eter, maar inmiddels krijgt hij er best wel wat van binnen. Niet veel, maar ach, het begin is er Ik heb het gewoon elke avond aangeboden en dat bleek te werken.. En pap, dat heb ik Timo nog nooit gegeven.. Boterham leek mij veel handiger 's ochtends

Driekus wat sta je er mooi op zeg!!

En Rienk, goedzo jongen Lekker rollen

Dikke voor Lente en alle andere zieke kindjes

NieuweUser beetje laat maar nog van harte welkom met Isa
En pff.. ik kan me goed voorstellen hoe je je dan voelt.. Ik gooide gistermiddag de autodeur dicht terwijl het ding op slot bleek en Timo er in zat en ik niet wist waar de sleutels waren Pff..

Gisteren was hij alweer 11 maanden trouwens en we waren lekker buiten en hij bleef ineens telkens zitten uit zichzelf Had ie nog maar één keer eerder gedaan. Vandaag vindt hij het alweer wat moeilijker, maar hij probeert het wel gewoon. Niet meer eenmalig dus, maar jeuj, echt vooruitgang Ik ben zó blij
pi_83567802
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Finn eet ook geen pap. Hij ging er echt van kokhalsen. Ik heb het twee weken lang iedere ochtend aangeboden en toen vond ik het wel genoeg geweest, nu eet hij 's ochtends een halve boterham.

en halve boterhal als in een gesopte boterhamstukje? en wat doe je erop als beleg of zonder?(wit/bruin)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:17:47 #294
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83567902
Goed zo Timo!

We hebben de fysio weer achter de rug voor vandaag. Thomas vindt de fysio van vrijdag beduidend minder leuk dan die van maandag/woensdag. Nouja je kunt niet alles hebben he. We merken wel dat hij vooruit gaat, dat is heel fijn.

Iemand heer trouwens tips voor het leren eten van fruit? Zo lang ik het maar pureer gaat het prima naar binnen. Maar met de groente eet hij gewoon al grof, terwijl het met fruit niet wil lukken. Banaan eet hij uit het vuistje, maar van de rest gruwelt hij. Zou het een probleem met de textuur kunnen zijn?
pi_83568441
Chan, wat goed,. een zittende Timo. En alweer 11 maanden, dat gaat wel erg hard.

en een rollende rienk. Wat knap. Meestal doen ze het idd als je niet kijkt. Toen Thomas voor de eerste keer terug rolde had ik net de videocamera op hem gericht. Ik prees hem de hemel in, dacht later... Oei, als hij dit later hoort denkt hij ook: wat een gek!

Leah, wat een mooie curve, een slanke dame. Zij was bij de geboorte toch vrij groot? Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt. En wat een rare cb arts. En een rare moeder met haar roosvice, voor dit soort mensen is het cb nou in het leven geroepen.

BJ, vervelend nieuws zeg

Lente met de waterpokken, nu is er echt geen twijfel meer over mogelijk. Hopelijk gaat het nu alweer wat beter. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang dat duurt.

Wij zijn vanmorgen nog bij de dietiste geweest. Nog veel nuttige tips gekregen. We gaan nu aan de soepstengels etc. In principe hoeven we niet meer naar de dietist, nu er geen sprake is van KMA. Maar we gaan binnenkort eerst een weer normale melk geven, kijken hoe dat gaat. Dus we blijven voorzichtig introduceren. Hij zat te smullen van aubergine. Gek kind ( ik vind dat keigoor). We hebben maar besloten om hem alles te geven, ook al vinden wij het niet lekker.
pi_83569029
NieuweUser: iee, wat een eng idee, jezelf buitensluiten terwijl je kindje binnen is

Timo

je hoeft een boterham echt niet te soppen hoor, rubje.
gewoon een beetje boter erop (of niks). Er op laten sabbelen.
In verband met de gluten is het advies vanaf 7 maanden trouwens...
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Aoraki het volgende:
Leah, wat een mooie curve, een slanke dame. Zij was bij de geboorte toch vrij groot? Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt.
ze was inderdaad 4 kilo (maar ook 54 cm dus ze was ook toen niet "dik" zeg maar)

Groot gelijk Thomas aubergine is lekker hoor (ik eet vegetarisch maar voor de rest lust en eet ik alles)
pi_83571366
nieuwe user & chan daar zou ik het ook spaans benauwd van krijgen, gelukkig is het goed afgelopen!

Mooie curves van Leah!

Rubje Finn krijgt gewoon een bruine boterham zonder ergens in te soppen, wat ik er op doe verschilt: alleen boter, smeerkaas, roomkaas, jongekaas, pindakaas, fruit.
Wat hij ook erg lekker vindt, zijn de zakjes knijpfruit van zonnatura, handig voor onderweg!
Over een week heb ik gewoon geen baby meer
pi_83573228
Goed bezig,Timo!

En Rienk ook! Knap hoor, met dit warme weer.

Leah, je wordt steeds mooier. Mooie curve hoor.

Fijn dat je goeie tips hebt gekregen, Aoraki. En dat je in principe niet meer terg hoeft natuurlijk. Hoop dat alles goed blijft gaan!

Lente lijkt wat op te knappen en de blaasjes worden korstjes. Eten gaat nog niet super, maar dat komt wel weer, hoop ik. 's Avonds eet ze trouwens wel prima, alleen d'r fruit en brood 's middags gaan niet van harte.

En ik heb een klein aapje. Ze klimt óveral op!
Klik
Klik
en klik

[ Bericht 11% gewijzigd door Ssserpente op 02-07-2010 15:35:52 ]
pi_83574378
Finn bijna 1 jaar!!!!! oooh, heb je de taart al besteld?

en Lente, och die pokken. Wel mooie foto!
en wat wordt ze al groot (in de zin van ontwikkeling)
pi_83576061
Arm Lente pokkie wat zie je eruit meid, maar ondanks dat kan je toch wel heel knap klimmen al zeg!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:54:13 #301
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83583232
Aah, korstjeslente...

Tip voor de zwemmers onder ons: zwembadje verwarmen met zonne-energie. Vers water erin, afdekken met een opengeknipte vuilniszak en de zon verder het werk laten doen. Hier was het water om 6 uur zó warm geworden dat er nog een lading koud bij mocht.

Wij hebben alleen een keukenboilertje, voor grotere hoeveelheden warm water moeten we dus naar de badkamer. Scheelt heel wat gesleep met emmers zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')