De VVD moet eens stoppen met zich als een kleuter te gedragen. Net als andere partijen overigens, maar ik denk dat het in het geval paars+ vooral aan de VVD zal liggen als het er niet komt.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:54 schreef Holograph het volgende:
Nee, die komt er niet. VVD wilt nooit in een Paars kabinet.
En met dergelijke types moet je als VVD zijnde samenwerken? Ik begrijp direct waarom Rutte zo enhousiast is over deze variant.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
Alvast een topic voor morgen.
Wat verwachten we ervan?
Ik heb mijn grote twijfels of het wat gaat worden.
Op twitter:
# Alexander Pechtold
@FemkeHalsema Neem jij morgen een lunchpakketje mee? 22 minutes ago
# FemkeHalsema
@APechtold En m'n tentje. 20 minutes ago via web in reply to APechtold
En het CDA wil niet in een kabinet met Rutte en Wilders, en de PvdA wil niet met het CDA en de VVD in een kabinet. Het ziet er dus allemaal onmogelijk uit maar uiteindelijk moet er toch iemand regeren en zal iemand moeten toegeven.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:54 schreef Holograph het volgende:
Nee, die komt er niet. VVD wilt nooit in een Paars kabinet.
VVD en PVV moeten gewoon het alleen recht krijgen en samen smelten tot de PVVDquote:Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het CDA wil niet in een kabinet met Rutte en Wilders, en de PvdA wil niet met het CDA en de VVD in een kabinet. Het ziet er dus allemaal onmogelijk uit maar uiteindelijk moet er toch iemand regeren en zal iemand moeten toegeven.
Dan zal de politie weer heer en meester zijn op straat?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:34 schreef Brerius het volgende:
[..]
VVD en PVV moeten gewoon het alleen recht krijgen en samen smelten tot de PVVD
Dus jij vindt ook Cohen ook een kleuter dat hij niet gewoon akkoord gaat met een VVD-PVDA-CDA coalitie en je vindt Verhagen een kleuter dat hij VVD-PVV-CDA blokkeert?quote:Op zondag 20 juni 2010 19:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD moet eens stoppen met zich als een kleuter te gedragen. Net als andere partijen overigens, maar ik denk dat het in het geval paars+ vooral aan de VVD zal liggen als het er niet komt.
Misschien is hij meer gecharmeerd als Pechthold een knoopje losdoet...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:37 schreef Radegast het volgende:
Femke doet een knoopje extra los, dan gaat Rutte vast wel overstag.
Wat gaat er gebeuren als alledrie de coalities niet mogelijk zijn?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:20 schreef eltopo2010 het volgende:
De eerste logische optie was VVD-PVV-CDA -> Verhage werkt niet mee ivm partijbelang
De tweede logische optie is VVD-PVDA-CDA -> Cohen werkt niet mee ivm partijbelang
En pas als derde optie is: Paars+ -> Rutte werkt niet mee ivm partijbelang.
Een andere partij mag het proberen of nieuwe verkiezingen. Zijn volgens mij geen vaste regels voor.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:44 schreef nmgn het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren als alledrie de coalities niet mogelijk zijn?
Als Cohen het daarna mag proberen is er echt is mis met het systeem. Het zou dan betekenen dat de 2e partij zich zo kan maneuvreren om alsnog een leidende rol te krijgen. Liever dan weer naar de stembus.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Een andere partij mag het proberen of nieuwe verkiezingen. Zijn volgens mij geen vaste regels voor.
Ben ik 100% met je eens.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:54 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Als Cohen het daarna mag proberen is er echt is mis met het systeem. Het zou dan betekenen dat de 2e partij zich zo kan maneuvreren om alsnog een leidende rol te krijgen. Liever dan weer naar de stembus.
Ja en dat vind ik gewoon wel apart. Lijkt me dat geen enkele partij dat wil als ze de grootste zijn.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:57 schreef JoaC het volgende:
eltopo2010 08gnoT: Er is iets mis met het systeem: PvdA is verschillende keren op eenzelfde manier buiten de coalitie geraakt als grootste, zelfs met bijna het dubbele aan zetels
Er is een partij die al sinds zijn oprichting eropuit is om het land democratisch te hervormen...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik gewoon wel apart. Lijkt me dat geen enkele partij dat wil als ze de grootste zijn.
Maakt me dan ook niet uit of het de VVD of de PvdA is die erbuiten valt, het gaat om het principe.
En die zouden van mij gerust mee mogen regeren ja, alleen jammer dat ze geen meerderheid hebben zonder wat linkse mannetjes erbij.quote:Op maandag 21 juni 2010 02:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is een partij die al sinds zijn oprichting eropuit is om het land democratisch te hervormen...
Ik bestrijd dat VVD-PvdA-CDA de tweede logische optie was. Ik bestrijd trouwens ook dat VVD-PVV-CDA de eerste logische optie was. Aangezien alles tegenwoordig om winst draait, tellen we even op:quote:Op maandag 21 juni 2010 01:20 schreef eltopo2010 het volgende:
De eerste logische optie was VVD-PVV-CDA -> Verhage werkt niet mee ivm partijbelang
De tweede logische optie is VVD-PVDA-CDA -> Cohen werkt niet mee ivm partijbelang
Gezien dat de VVD de verkiezingen heeft gewonnen en de leidende partij is met zijn eigen visie hoe te hervormen is het niet echt logisch om Rutte van 'kleutergedrag' te betichten.
Inderdaad, net als in Chili ten tijde van Pinochet. Of Videla in Argentinië.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan zal de politie weer heer en meester zijn op straat?
Rechts: VVD(31) + D66(10) = 41 zetelsquote:Op maandag 21 juni 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
En die zouden van mij gerust mee mogen regeren ja, alleen jammer dat ze geen meerderheid hebben zonder wat linkse mannetjes erbij.
Eh, nee. Een coalitie bestaande uit drie partijen is áltijd meer waard om eerst naar te kijken dan één die bestaat uit vier partijen.quote:Op maandag 21 juni 2010 @ 02:04 schreef Boldface het volgende:
Rechts: VVD (+9), PVV (+15), CDA (-20). Uitkomst: +4
Centrum: VVD (+9), PvdA (-3), CDA (-20). Uitkomst: -14
Paars Plus: VVD (+9), PvdA (-3), D66 (+7), GroenLinks (+3). Uitkomst: +16
Paars Plus is dus logischer dan welke andere optie dan ook.
Dan mag de PvdA de regering gaan maken dacht ik zoquote:Op maandag 21 juni 2010 01:44 schreef nmgn het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren als alledrie de coalities niet mogelijk zijn?
Dat zou mooi zijn. Hopelijk komt kabinet Woodstock I er. Femke, Job, Alexander, Maxime en Emile.quote:Op maandag 21 juni 2010 03:51 schreef tsijben het volgende:
[..]
Dan mag de PvdA de regering gaan maken dacht ik zo
quote:Op maandag 21 juni 2010 06:05 schreef Samson_en_Gert het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Hopelijk komt kabinet Woodstock I er. Femke, Job, Alexander, Maxime en Emile.![]()
![]()
Ik denk niet dat Maxime Woodstock zo leuk zal vindenquote:Op maandag 21 juni 2010 06:05 schreef Samson_en_Gert het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Hopelijk komt kabinet Woodstock I er. Femke, Job, Alexander, Maxime en Emile.![]()
![]()
Hoeft niet. Hij moet gewoon veel eisen. Die linkse partijen willen zo graag in het pluche dat ze wel toegeven.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:14 schreef Amos_ het volgende:
Zou politieke zelfmoord voor de VVD zijn dit.
En daarom is democratie eigenlijk complete waanzin. We moeten een regering hebben, maar die gaat er niet komen omdat iedereen aan zijn zeteltjes denkt.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
Als dit kabinet er komt, hoop ik niet dat Mark Rutte zolang aanmoddert als Balkenende deed.
Op cruciale punten voet bij stuk houden, zelfs al zou dat verkiezingen betekenen. Doe je dat niet, dan kost het je stemmen. Zie je bij het CDA wel. Gewoon te lang aangerotzooid, Bos zijn zin gegeven, om het kabinet maar overeind te houden.
Niet doen, Rutte! Laat zien dat je ruggegraat hebt en niet over je heen laat lopen.
Slechte zaak.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:28 schreef themauster het volgende:
NOS verslaggeefster Dominique vd Heyde meld op twitter: Nu al gemeld: om 17u pauze paars+ gesprek en om half acht weer verder. Dus niet snel bijltje erbij neer
Persoonlijk kunnen ze het iig wel vinden met elkaar denk ik, en dat helpt toch.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:28 schreef n3z het volgende:
[..]
zie er inderdaad gezellig uit. Ik zie het wel zitten!
quote:DominiqueHeyde: Om 14u schuiven economische experts aan bij paars plus gesprek. Ze zijn het dus totaal oneens over de bezuinigingen
Dat kunnen alle politci zodra de camera's uit zijn man.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Persoonlijk kunnen ze het iig wel vinden met elkaar denk ik, en dat helpt toch.
Tja ligt er natuurlijk aan wat ze afspreken, maar ik zelf weet ook niet of dit wel verstandig is voor de VVD. Maar ja.. veel keus is er nietquote:Op maandag 21 juni 2010 14:14 schreef Amos_ het volgende:
Zou politieke zelfmoord voor de VVD zijn dit.
Dat belooft wat. Waarschijnlijk gaan ze zeggen: "Schiet op met die onderhandelingen, het land ligt economische in puin!" of dergelijke.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:41 schreef Toad het volgende:
Interessant om te zien dat o.a. Teulings (CPB) en Wellink (Nederlandse Bank) ook aanschuiven vanmiddag.
Goed nieuwsquote:Op maandag 21 juni 2010 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Persoonlijk kunnen ze het iig wel vinden met elkaar denk ik, en dat helpt toch.
Goede zaak dat ze het serieus nemen.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:28 schreef themauster het volgende:
NOS verslaggeefster Dominique vd Heyde meld op twitter: Nu al gemeld: om 17u pauze paars+ gesprek en om half acht weer verder. Dus niet snel bijltje erbij neer
De VVD heeft eigenlijk ook geen werkbare alternatieven achter de hand. Als dit mislukt vertikt Cohen het ook om met CDA en VVD in een kabinet te stappen. En het kabinet met extreem-rechts is voor het CDA gelukkig geen optie en heeft ook een te krappe meerderheid.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:31 schreef Fir3fly het volgende:
Goede zet van de VVD, eerst paars+ afstrepen zodat het lijkt alsof dat een mogelijkheid was.
Dus nieuwe verkiezingen. Ik neem aan dat de kiezer Cohen dat niet in dank zal afnemen.quote:Op maandag 21 juni 2010 @ 18:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
De VVD heeft eigenlijk ook geen werkbare alternatieven achter de hand. Als dit mislukt vertikt Cohen het ook om met CDA en VVD in een kabinet te stappen. En het kabinet met extreem-rechts is voor het CDA gelukkig geen optie en heeft ook een te krappe meerderheid.
Ik vrees eigenlijk van wel.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus nieuwe verkiezingen. Ik neem aan dat de kiezer Cohen dat niet in dank zal afnemen.
Ik zal het vakje van Cohen met nog meer overtuiging inkleuren als hij weigert in een kabinet te gaan zitten met het CDA.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus nieuwe verkiezingen. Ik neem aan dat de kiezer Cohen dat niet in dank zal afnemen.
Sarcastisch neem ik aan? De vorige Paarse kabinetten hebben bewezen helemaal niet zo 'daadkrachtig' te zijn, gezien de grote verschillen tussen alle partijen, deze verschillen zullen nu nog groter worden gezien de tussenkomst van GroenLinks. Paars II was vooral goed met geld over de balk smijten zonder er ook werkelijk iets voor terug te zien, met Els Borst voorop.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef nmgn het volgende:
Lijkt me geniaal al paars plus er wel komt. Dit is wat Nederland momenteel nodig heeft. Daadkrachtig, realistisch en verantwoord beleid met een progressief liberale inslag.![]()
Eindelijk drie capabele partijen tegelijkertijd in het kabinet. Jammer alleen dat het moet worden aangevuld met de PvdA.
Een ander voordeel van dit kabinet is dat je populistisch rechts en incapabel links volledig buitenspel zet.
Wat heeft Cohen misdaan dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pim, ben jij dat?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Sarcastisch neem ik aan? De vorige Paarse kabinetten hebben bewezen helemaal niet zo 'daadkrachtig' te zijn, gezien de grote verschillen tussen alle partijen, deze verschillen zullen nu nog groter worden gezien de tussenkomst van GroenLinks. Paars II was vooral goed met geld over de balk smijten zonder er ook werkelijk iets voor terug te zien, met Els Borst voorop.
Gelul, ze komen er op de een of andere manier wel uit. Met CDA of met paars.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Was het maar zoquote:
Nee Paars+ wordt het. Rutte bindt uiteindelijk wel in. Het afhouden van Paars+ is puur voor de Bühne, hij is zelf van sociaal-liberal snit en eigenlijk wel voorquote:Op maandag 21 juni 2010 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin, CDA gaat lekker de oppositie in. Verhagen heeft het in zich om Wilders van de troon van oppositieleider weg te houden en kan zich dan heerlijk profileren.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef Morendo het volgende:
VVD-PvdA-CDA-D66/GL gaat het worden.
Als Rutte het linkse pret-kabinet Woodstock 1 gaat leiden, dan wordt het prijsschieten voor Wilders.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een onzin, CDA gaat lekker de oppositie in. Verhagen heeft het in zich om Wilders van de troon van oppositieleider weg te houden en kan zich dan heerlijk profileren.
Neuh die zal het de komende jaren druk genoeg hebben met interne partijperikelen. Het komende jaar zit vol met het voorbereiden van de staten en eerste kamer verkiezingen en daarna zal het in de eigen fractie wel gaan rommelen.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als Rutte het linkse pret-kabinet Woodstock 1 gaat leiden, dan wordt het prijsschieten voor Wilders.
Nee, Zalm was het grote feestvarken voorop in de polonaise die economische voorspoed aan het verjubelen was.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Holograph het volgende:
Paars II was vooral goed met geld over de balk smijten zonder er ook werkelijk iets voor terug te zien, met Els Borst voorop.
Diefquote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als Rutte het linkse pret-kabinet Woodstock 1 gaat leiden, dan wordt het prijsschieten voor Wilders.
Inderdaad, Zalm was net als bijvoorbeeld Verdonk een zeer zwaar overschatte minister.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, Zalm was het grote feestvarken voorop in de polonaise die economische voorspoed aan het verjubelen was.
Ja. Zalm zei zelf ook dat hij zijn tijd heel erg mee had, en alle ongewenste vreemdelingen die Verdonk uitzette kwamen weer terug met een toeristen visum.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, Zalm was net als bijvoorbeeld Verdonk een zeer zwaar overschatte minister.
Boeiend. Niet alles draait om de PVV in dit land. Voorlopig moet er geregeerd worden. Als Nederland dan over 4 jaar de domme beslissing maakt om de PVV de grootste partij te maken: Het zij zo.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:20 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Dus jij vindt ook Cohen ook een kleuter dat hij niet gewoon akkoord gaat met een VVD-PVDA-CDA coalitie en je vindt Verhagen een kleuter dat hij VVD-PVV-CDA blokkeert?
Voor elke coalitie zijn grote legitieme politieke voor en tegens alsook noembare risico's en obstakels mbt programma punten.
Goed de vraag is wat jij als 'kleuter gedrag' ziet in je opmerking? Als het gaat om zsm een kabinet vormen in het kader van het landsbelang waarbij iedereen water bij de wijn moet doen..tja dan is paars+ echt de allerlaatste optie. Los van wat jij, ik of een ander aan politieke voorkeur hebben.
Gezien dat de VVD de verkiezingen heeft gewonnen en de leidende partij is met zijn eigen visie hoe te hervormen is het niet echt logisch om Rutte van 'kleutergedrag' te betichten.
Maar goed als je vindt dat 'kleutergedrag' het vormen van een coalitie in de weg staat...
Ik zie niks: in de HH graag!quote:
Beschrijf 'm dan ff... Ik zie écht niksquote:Op maandag 21 juni 2010 21:37 schreef eriksd het volgende:
Huh, ik zie m wel
Misschien kan ik niet linken naar het ANP. Staan leuke foto's op.
Rutte met een somber gezicht en Cohen met een triomfantelijk hoofd.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beschrijf 'm dan ff... Ik zie écht niks
Bij mij begint ie te downloaden, het is een foto met rutte die tegen de pers gaat praten met Cohen er vlak achter. Althans wat ik krijg.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beschrijf 'm dan ff... Ik zie écht niks
En iedereen rent naar de PVV? Dacht het niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
Als dit serieus is heeft rutte binnen nu en xx maanden misschien nog maar 10 zetels.
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Rutte met een somber gezicht en Cohen met een triomfantelijk hoofd.
Dank!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Bij mij begint ie te downloaden, het is een foto met rutte die tegen de pers gaat praten met Cohen er vlak achter. Althans wat ik krijg.
Want?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
Als dit serieus is heeft rutte binnen nu en xx maanden misschien nog maar 10 zetels.
Sorry maar je reactie voegt echt 0.0 toe aan mijn post waarop je reageert.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:33 schreef betyar het volgende:
[..]
VVD-PVV-CDA de eerste logische keuze? Dat Rutte en wilders er al samen niet uit komen wil toch heel wat zeggen dat deze regering al kansloos was toen het werd genoemd.
VVD-PvdA-CDA, is ook niet logisch gezien de verstandhouding tussen CDA en PvdA.
Paars+ is de meest kansrijke formatie, als Rutte zijn eigen belangen even opzij zet en gewoon logisch nadenkt dat zijn programma Nederland kapot bezuinigd.
Paars+, VVD geeft wat de PvdA geeft wat GL geeft wat en D66 knikt altijd ja. Prima toch??
Goed nieuwsquote:Op maandag 21 juni 2010 21:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Yep, dinsdag door.
Het lijkt erop dat het een serieuze aangelegenheid wordt! Die ''korte tussenfase'' is nu gewoon onderhandelen geworden.
Gaat lekker snel.quote:Op maandag 21 juni 2010 @ 21:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Yep, dinsdag door.
Het lijkt erop dat het een serieuze aangelegenheid wordt! Die ''korte tussenfase'' is nu gewoon onderhandelen geworden.
Ben jij ook al zo anti pvv'er?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
En iedereen rent naar de PVV? Dacht het niet.
Zie diverse analyses van de hond. Ja je moet zoiets altijd met een korrel zout nemen maar het zegt wel wat.quote:
We zullen zien, ik ben benieuwdquote:Op maandag 21 juni 2010 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie diverse analyses van de hond. Ja je moet zoiets altijd met een korrel zout nemen maar het zegt wel wat.
maakt niks uit. Als hij de rit uit weet te zitten (optimistisch in het huidige Nederland, ik weet hetquote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ook, maar ik weet 100 procent zeker dat er dan van 31 zetels minimaal 10 naar de pvv gaanquote:
Dat denk ik ook. Zeker de zwevende kiezers die dankzij de campagne op de VVD gestemd hebben, en gezien het zeteltal een aantal maanden terug zijn dat er heel veel. De VVD gaat gewoon het CDA achterna, het spoor van bederf wat de PvdA achterlaat of zoquote:Op maandag 21 juni 2010 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij ook al zo anti pvv'er?
Hoe dan ook, het grote gros wel natuurlijk, Mark Rutte heeft zowat het hele programma van de pvv overgenomen, vervolgens is hij ook rechtse taal gaan uitslaan, tegelijkertijd was Wilders aan het stuntelen met zijn kandidaten en het niet willen mee doen in Den Haag en Almere. Daardoor heeft Rutte op het nippertje gewonnen, dankzij Wilders. Als Rutte het zaakje bedonderd is hij zo zijn kiezers kwijt. Geen probleem.
Ach de peilingen de komende tijd zijn 0,0 waard. Dus dat boeit niet zo hard.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
Als hij in dit kabinet gaat zitten zal hij 4 jaar willen zitten inderdaad. Dat spinnen begint 6 maanden voor de verkiezingen wel weer.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de peilingen de komende tijd zijn 0,0 waard. Dus dat boeit niet zo hard.
Zou dat voor veel VVD'ers een serieus alternatief zijn? Volgens mij is het reservoir mensen waaruit Wilders kan putten dat hem geen flapuit en clown vindt wel aardig uitgeputquote:Op maandag 21 juni 2010 22:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]. En die gaan ook geen D66 of PvdA stemmen dan, dus dan blijft de PVV over.
Inderdaad, en dan is het maar afwachten wat er tegen die tijd nog over is van bijvoorbeeld de PVV.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hij in dit kabinet gaat zitten zal hij 4 jaar willen zitten inderdaad. Dat spinnen begint 6 maanden voor de verkiezingen wel weer.
De rechterflank van de VVD bestaat uit mensen als ondergetekende. Die willen vooral lage belastingen en mooie kunstgrepen op fiscaal gebied. Met andere woorden: die hebben niets te zoeken bij de PVV.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou dat voor veel VVD'ers een serieus alternatief zijn? Volgens mij is het reservoir mensen waaruit Wilders kan putten dat hem geen flapuit en clown vindt wel aardig uitgeput
Ah, nu snap ik EINDELIJK waarom je VVD stemt: "beroeps"deformatiequote:Op maandag 21 juni 2010 22:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
De rechterflank van de VVD bestaat uit mensen als ondergetekende. Die willen vooral lage belastingen en mooie kunstgrepen op fiscaal gebied. Met andere woorden: die hebben niets te zoeken bij de PVV.
Dat lijkt me ook inderdaad. De PVV kan misschien best nog wel wat zeteltjes bij elkaar sprokkelen zo hier en daar maar het einde begint in zicht te komen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
De rechterflank van de VVD bestaat uit mensen als ondergetekende. Die willen vooral lage belastingen en mooie kunstgrepen op fiscaal gebied. Met andere woorden: die hebben niets te zoeken bij de PVV.
Voor de mensen die VVD stemmen voor het rechtse en conservatieve wel, voor het liberale niet. Die zouden eerder naar de D66 gaan misschien, maar als die bij paars zit, zullen ze daar ook niet 'heenvluchten'.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou dat voor veel VVD'ers een serieus alternatief zijn? Volgens mij is het reservoir mensen waaruit Wilders kan putten dat hem geen flapuit en clown vindt wel aardig uitgeput
Waarom zou een VVD-stemmer die geen paars+ wil naar D66 overstappen?quote:
OEPS.. Klein foutje geloof ik (schijf 1/box 1 misverstandje).. Lees me ff verder in..quote:Op maandag 21 juni 2010 22:27 schreef eriksd het volgende:
Als de VVD verdere belastingverhogingen tegenhoudt, mag van mij de HRA afgetopt worden tot schijf 1. Lijkt mij redelijk?
Zag het te laat (zie mijn aangepaste postquote:Op maandag 21 juni 2010 22:33 schreef eriksd het volgende:
Je haalt wat dingen door elkaar. Box 1 is werk en woning. Loonbelasting is verdeeld in drie schijven. Mensen met de hoogste HRA vallen waarschijnlijk in de hoogste schijf, daardoor krijgen ze 52% van de rente terug. Mijn voorstel: top het af op schijf 1. Dan krijgt iedereen maximaal 33% terug. Zo profiteren de hoogste inkomens niet optimaal meer, en wordt aflossen aangemoedigd.
?quote:
We kunnen natuurlijk ook overal oortjes en oogjes plakken. Hoeven we er niet 24/7 te zijn.quote:
Beetje de Elco Brinkman van de VVD.quote:
Vrij logisch. Hij is diegene die al voor de verkiezingen hard riep voor een paars+ coalitie te zijn. D66 is ook de partij die tussen deze drie partijen in staat. Voor hem zal het belangrijk zijn om bij Rutte iig de indruk te wekken dat het niet drie tegen een is, anders zal paars+ er zeker niet komen. Ook opvallend dat Rutte en Pechtold samen de vijver omliepen en Cohen en Halsema de andere kant op, dat lijkt me nu zeker geen toeval.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:49 schreef Toad het volgende:
Jaja, en Pechtold heeft nu een soort bemiddelende rol kennelijk. Spannend.
Zo zaten ze overigens ook aan tafel (tijdens het maken van de foto's iig)quote:Op maandag 21 juni 2010 23:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrij logisch. Hij is diegene die al voor de verkiezingen hard riep voor een paars+ coalitie te zijn. D66 is ook de partij die tussen deze drie partijen in staat. Voor hem zal het belangrijk zijn om bij Rutte iig de indruk te wekken dat het niet drie tegen een is, anders zal paars+ er zeker niet komen. Ook opvallend dat Rutte en Pechtold samen de vijver omliepen en Cohen en Halsema de andere kant op, dat lijkt me nu zeker geen toeval.
Klopt, viel me ook al opquote:Op maandag 21 juni 2010 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo zaten ze overigens ook aan tafel (tijdens het maken van de foto's iig)
Snuffelen klinkt minder elitair...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:02 schreef jantje84 het volgende:
Misschien kan het woord 'snuffelen' vanaf nu achterwege gelaten worden door de media. Wat is er mis met 'verkennen'?
Misschien willen ze toch een soort "2 "tegen 2" indruk wekken ipv een "3 tegen 1" zoals sommigen zeggen?quote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Bij 'snuffelen' krijg ik altijd zo'n raar beeld
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:08 schreef eriksd het volgende:
Jongens, het gaat niet door. Ik ben tegen.
Ten eerste is het maar de vraag als dat kabinet er 4 jaar zit, ten tweede valt er waarschijnlijk na maar 2011 weinig meer te regeren alse pvv de hele VVD heeft opgegeten bij de staten verkiezingenquote:Op maandag 21 juni 2010 22:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hij in dit kabinet gaat zitten zal hij 4 jaar willen zitten inderdaad. Dat spinnen begint 6 maanden voor de verkiezingen wel weer.
Het zou mij niets verbazen als de '3' Pechtold deze taak hebben gegeven. Waar hij toe behoort natuurlijk.quote:
Nog maar eens (3 posts op een rij):quote:Op maandag 21 juni 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten eerste is het maar de vraag als dat kabinet er 4 jaar zit, ten tweede valt er waarschijnlijk na maar 2011 weinig meer te regeren alse pvv de hele VVD heeft opgegeten bij de staten verkiezingen
Uitleg graag, vat 'm niet helemaal...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als de '3' Pechtold deze taak hebben gegeven. Waar hij toe behoort natuurlijk.
Dat idee krijg ik ook. Zeker het met zijn tweeën om de vijver te lopen is naar mijn idee meer iets is om een bepaalde indruk te wekken bij de pers dan dat het ook echt veel betekent.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien willen ze toch een soort "2 "tegen 2" indruk wekken ipv een "3 tegen 1" zoals sommigen zeggen?
Beter verkoopbaar voor Rutte wellicht?
Ik lul ook maar wat![]()
Ben erg benieuwd naar hoe dit afloopt...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook. Zeker het met zijn tweeën om de vijver te lopen is naar mijn idee meer iets is om een bepaalde indruk te wekken bij de pers dan dat het ook echt veel betekent.
Ik kan me ook wel voorstellen dat Cohen, Halsema en Pechtold hier voor de tijd al over gesproken hebben.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als de '3' Pechtold deze taak hebben gegeven. Waar hij toe behoort natuurlijk.
Die heeft ie vast wel, hij doet dit al 6 jaar, die man is niet dom en seniel. Feit is en blijft dat cda en pvv op rechts flink gaan profiteren tijdens de verkiezingen volgend jaar en dan is er weinig gezelligheid meer in het paarse kabinet.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog maar eens (3 posts op een rij):![]()
Waar haalt Wilders al die Staten- en EK-kandidaten vandaan???
Ik bedoelde 'de 3 van links', vandaar dat hij daar ook toe behoort.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uitleg graag, vat 'm niet helemaal...Vooral zin 2 niet..
Ik zeg niet dat Wilders dom is, ik vraag waar hij al die kandidaten vandaan haalt. Je weet toch hoe de EK gekozen wordt neem ik aan?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die heeft ie vast wel, hij doet dit al 6 jaar, die man is niet dom en seniel. Feit is en blijft dat cda en pvv op rechts flink gaan profiteren tijdens de verkiezingen volgend jaar en dan is er weinig gezelligheid meer in het paarse kabinet.
Helder, dank je!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:15 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ik bedoelde 'de 3 van links', vandaar dat hij daar ook toe behoort.
Ja dat weet ik, ik weet dat Wilders genoeg in zijn mars heeft om dat tot een goed einde te brengen.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders dom is, ik vraag waar hij al die kandidaten vandaan haalt. Je weet toch hoe de EK gekozen wordt neem ik aan?
Ik snap je voorbehoud.. Ik zette onder mijn post ook niet voor niets nog een opmerking in subschrift..quote:Op maandag 21 juni 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar verder is het natuurlijk ook alleen maar speculatie van mijn kant, alleen in groepjes van twee om de vijver te lopen is net iets te toevallig om zomaar te gebeuren, dat lijkt me wel iets wat ze samen hebben bedacht om een signaal af te geven bij de pers.
En wat voor signaal proberen ze dan af te geven?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar verder is het natuurlijk ook alleen maar speculatie van mijn kant, alleen in groepjes van twee om de vijver te lopen is net iets te toevallig om zomaar te gebeuren, dat lijkt me wel iets wat ze samen hebben bedacht om een signaal af te geven bij de pers.
Iets zegt mij dat het gros van de PVV stemmers:quote:Op maandag 21 juni 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten eerste is het maar de vraag als dat kabinet er 4 jaar zit, ten tweede valt er waarschijnlijk na maar 2011 weinig meer te regeren alse pvv de hele VVD heeft opgegeten bij de staten verkiezingen
Dacht men ook bij de europese verkiezingen, iedereen weet hoe dat is afgelopenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het gros van de PVV stemmers:
A: Niet weten wat provinciale staten inhoudt
B: Door A ook niet op komen zullen dagen.
Misschien licht Wilders ze wel voorquote:Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het gros van de PVV stemmers:
A: Niet weten wat provinciale staten inhoudt
B: Door A ook niet op komen zullen dagen.
Tot nu toe recycled hij mensen uit het EP en de gemeenteraad, maar dat kan ook niet eeuwig doorgaanquote:Op maandag 21 juni 2010 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders dom is, ik vraag waar hij al die kandidaten vandaan haalt. Je weet toch hoe de EK gekozen wordt neem ik aan?
En phpmystyle: als hij bij de PS-verkiezingen net zo veel zetels haalt als in het EP, dan wordt het aandeel PVV in de EK niet bijster groot..quote:Op maandag 21 juni 2010 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien licht Wilders ze wel voor
Maar anders zou het me ook niet verbazen als de opkomst laag is..
Dat het niet allemaal tegen Rutte is (3 vs 1), maar dat Rutte dus gesteund wordt door Pechtold.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En wat voor signaal proberen ze dan af te geven?
Het lijkt mij niet dat Wilders c.s. nog maar een greintje van geloofwaardigheid hebben als het gaat om breekpunten. Dus nee, dat is makkelijk te pareren.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht men ook bij de europese verkiezingen, iedereen weet hoe dat is afgelopenEn doe aub niet zo denigrerend over pvv stemmers
Net alsof elke VVD'er zo snugger is
Daarbij gaat de VVD de belofte met de kiezer breken omtrent de HRA![]()
Haha, misschien moet GL ook eens kritisch kijken naar wat ze binnehalen, Duyvendak Sap van Tongeren, kunnen allemaal bij Volkert de cel in. Godzijdank komt de PVV niet met dat soort extremistisch misbaksels aanquote:Op maandag 21 juni 2010 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien licht Wilders ze wel voor
Jawel, uit diverse analyses blijkt dat dat de pvv achterban het niet boeit. VVD gaat gewoon de kiezers naaien met hun rechtse taal en hun redelijke alternatief voor de pvv, feit is dat rutte zich gaat inlaten met 3 linkse partijenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat Wilders c.s. nog maar een greintje van geloofwaardigheid hebben als het gaat om breekpunten. Dus nee, dat is makkelijk te pareren.
Dus daarom was 80% ofzo van zijn kiezers het helemaal met hem eens om dit breekpunt te versoepelen?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat Wilders c.s. nog maar een greintje van geloofwaardigheid hebben als het gaat om breekpunten. Dus nee, dat is makkelijk te pareren.
Natuurlijk. Ze moeten zich nu erg bewust zijn van elk signaal dat ze afgeven.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik constateer dat de kiezer extreem kort van geheugen is. Op het moment dat er een kabinet zit dat de schade enigzins beperkt weet te houden, zullen Cohen en de rest Rutte in het zadel hijsen en zo de PVV een loer draaien.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, uit diverse analyses blijkt dat dat de pvv achterban het niet boeit. VVD gaat gewoon de kiezers naaien met hun rechtse taal en hun redelijke alternatief voor de pvv, feit is dat rutte zich gaat inlaten met 3 linkse partijenJij denkt serieus dat de kiezers dat pikken
_!
Wat heeft GL er mee te maken? Met het vinden van genoeg kandidaten voor de PVV bedoel ik...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, misschien moet GL ook eens kritisch kijken naar wat ze binnehalen, Duyvendak Sap van Tongeren, kunnen allemaal bij Volkert de cel in. Godzijdank komt de PVV niet met dat soort extremistisch misbaksels aan
Jij hebt ze allemaal gesproken?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:23 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Dus daarom was 80% ofzo van zijn kiezers het helemaal met hem eens om dit breekpunt te versoepelen?
Hoe zat het nou met die Markuszower. Werkte die niet voor een buitenlandse inlichtingendienst?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, misschien moet GL ook eens kritisch kijken naar wat ze binnehalen, Duyvendak Sap van Tongeren, kunnen allemaal bij Volkert de cel in. Godzijdank komt de PVV niet met dat soort extremistisch misbaksels aan
Laat dat moddergooien nou gewoon zitten.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe zat het nou met die Markuszower. Werkte die niet voor een buitenlandse inlichtingendienst?
Ja, maar dat was Israel.. En we weten allemaal hoe de PVV over Israel denkt (verkiezingsprogramma)quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe zat het nou met die Markuszower. Werkte die niet voor een buitenlandse inlichtingendienst?
Dream on, VVD is momenteel politieke zelfmoord aan het plegen en dat vind ik oprecht jammer. Dat jij dat niet ziet is een gebrek aan inzicht.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik constateer dat de kiezer extreem kort van geheugen is. Op het moment dat er een kabinet zit dat de schade enigzins beperkt weet te houden, zullen Cohen en de rest Rutte in het zadel hijsen en zo de PVV een loer draaien.
Dat jij graag ziet dat de PVV de grootste wordt is een andere zaak.
Bij de pvv hoef je geen rechts extremisten te vindenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar dat was Israel.. En we weten allemaal hoe de PVV over Israel denkt (verkiezingsprogramma)
Ik heb inderdaad geen politiek inzicht. En nu?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dream on, VVD is momenteel politieke zelfmoord aan het plegen en dat vind ik oprecht jammer. Dat jij dat niet ziet is een gebrek aan inzicht.
1)Volgens de polls was 80% of meer van zijn stemmers het met Wilders eens toen hij zijn breekpunt versoepelde.quote:
Ok, blijf vooral de VVD rijk wanen, ondanks dat ze in de meeste linkse coalitie stappen. Goed politiek inzicht heb jequote:Op maandag 21 juni 2010 23:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen politiek inzicht. En nu?
Ofzo?
Overigens ben ik bereid dat van een hoop mensen aan te nemen, maar er zijn grenzen![]()
Liet vallenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:27 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
1)Volgens de polls was 80% of meer van zijn stemmers het met Wilders eens toen hij zijn breekpunt versoepelde.
Klopt. Laat mijn vraag onverlet hoe Wilders aan genoeg kandidaten komtquote:2)Volgens de polls is Wilders aantal kiezers enkel gestegen sinds het mislukken va de coalitie.
Nogmaals: hoe komt Wilders aan genoeg stemmers voor de PS-verkiezingen (normaal zeer lage opkomst), genoeg kandidaten voor PS zelf, en genoeg kandidaten voor de EK als hij genoeg kandidaten voor de PS heeft gevonden???quote:Tja, ik zeg niet dat polls zaligmakend op helemaal betrouwbaar zijn maar schijnbaar doet Wilders het allemaal zeer goed bij zijn achterban en trekt hij zelfs nog meer kiezers bij de andere partijen weg.
Maar de VVD is toch ook gewoon rijk tot de volgende verkiezingen?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, blijf vooral de VVD rijk wanen, ondanks dat ze in de meeste linkse coalitie stappen. Goed politiek inzicht heb je![]()
Meest linkse coalitie zou uit SP en PVV bestaanquote:Op maandag 21 juni 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, blijf vooral de VVD rijk wanen, ondanks dat ze in de meeste linkse coalitie stappen. Goed politiek inzicht heb je![]()
Daarbij lijkt het erop dat momenteel de VVD al in elkaar aan het zakken is.
Je kúnt het welquote:Op maandag 21 juni 2010 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ik ooit nog eens paars zou verdedigen, tsjonge.
Ik snap niet helemaal hoe je vragen precies relateren aan de intentie van mijn post.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Liet vallen
[..]
Klopt. Laat mijn vraag onverlet hoe Wilders aan genoeg kandidaten komt
[..]
Nogmaals: hoe komt Wilders aan genoeg stemmers voor de PS-verkiezingen (normaal zeer lage opkomst), genoeg kandidaten voor PS zelf, en genoeg kandidaten voor de EK als hij genoeg kandidaten voor de PS heeft gevonden???
Door van zijn kiezers kandidaten te maken? *Steekt vinger op* Lijkt me leuk.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klopt. Laat mijn vraag onverlet hoe Wilders aan genoeg kandidaten komt
[..]
Ok, da's dan 1! Nu de rest nog....quote:Op maandag 21 juni 2010 23:35 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Door van zijn kiezers kandidaten te maken? *Steekt vinger op* Lijkt me leuk.
Wat schuift hetquote:Op maandag 21 juni 2010 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, da's dan 1! Nu de rest nog....
Jaa, we gaan ons meteen bij de VVD aansluitenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:38 schreef eriksd het volgende:
Ik doe ook wel mee. Verlaat meteen de fractie.
Owh ja, die optie is er ook nog... Goed idee!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:38 schreef eriksd het volgende:
Ik doe ook wel mee. Verlaat meteen de fractie.
Ik zag laatst nog in de spits of Metro een advertentie voor beleidsmedewerker bij de PVV..ze beloofden een goede beloningquote:Op maandag 21 juni 2010 23:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat schuift hetIk ben dan geen PVV stemmer, maar wel VVD'er, dus hou van een goed salaris
VVD zoekt ook mensen.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:40 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog in de spits of Metro een advertentie voor beleidsmedewerker bij de PVV..ze beloofden een goede beloning
Toch maar op de kieslijst danquote:Op maandag 21 juni 2010 23:46 schreef eriksd het volgende:
Beleidsmedewerkers krijgen geen lease-auto.
Ik ben dan ook geen kiezer van Wildersquote:Op maandag 21 juni 2010 23:48 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Jammer voor de kiezers van Wilders dat hij geen mensen zoekt van het niveau-tokkie. Maar van Universitair niveau, geloof ik.
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen kiezer van Wilders
Mag alleen als ze je naam kunnen googelen en daar zien dat je onderzoeksjournalist voor HP/De Tijd bent. Dan kom je er zo in!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:40 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog in de spits of Metro een advertentie voor beleidsmedewerker bij de PVV..ze beloofden een goede beloning
Mij deels.. Zit niet zo te wachten op "de publiciteit/in een glazen hokje zitten".quote:Op maandag 21 juni 2010 23:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zou best in de Tweede Kamer willen zitten hoor, of een andere politieke functie... lijkt me leuk
Natuurlijk!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
terug
Gaan jullie de soap morgen ook weer volgen?
Ja maar dat is vooral voor de ministers en lijsttrekkers. De gewone kamerleden hebben niet zoveel publiciteit. Premier zou me ook wat te ver gaan inderdaad, dan zit je de halve dag met microfoons voor je snaterquote:Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mij deels.. Zit niet zo te wachten op "de publiciteit/in een glazen hokje zitten".
Copy paste:quote:Op maandag 21 juni 2010 23:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mag alleen als ze je naam kunnen googelen en daar zien dat je onderzoeksjournalist voor HP/De Tijd bent. Dan kom je er zo in!
quote:Beleidsmedewerker Fractievoorzitter
Wordt u onze nieuwe collega?
De PVV Fractie in de Tweede Kamer is op zoek naar een:
Beleidsmedewerker Fractievoorzitter
Functie inhoud:
De Beleidsmedewerker bij de PVV-fractie in de Tweede Kamer wordt aangestuurd door de fractievoorzitter en zal de fractievoorzitter ondersteunen.In de praktijk betekent dat o.a. het verzamelen van informatie, schrijven van stukken en het voorbereiden van debatten. Tevens heeft u een adviserende rol. Politiek inzicht is daarbij van groot belang.
Het is ook belangrijk om snel de relevantie van informatie in te kunnen schatten, zich de inhoud in korte tijd eigen te maken en deze helder en bondig schriftelijk te kunnen verwerken. Ook is het van belang om snel te kunnen schakelen tussen dossiers met zeer uiteenlopende inhoud en zich de inhoud daarvan in korte tijd eigen te kunnen maken.
Gevraagd wordt:
Affiniteit met de doelstellingen van de PVV
Een opleiding op HBO of universitair niveau
Integriteit, discretie en flexibiliteit
Analytisch denkvermogen
Resultaat- en doelgericht werken
Als generalist en als specialist kunnen optreden
Beschikken over goede contactuele eigenschappen
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Politiek en maatschappelijk inzicht en betrokkenheid
Soepel kunnen omgaan met de variabele werktijden.
Wat bieden wij?
De PVV biedt een leuke afwisselende baan in het hart van de Nederlandse politiek.
U werkt in een jong team van enthousiaste en gemotiveerde collega’s. De sfeer is informeel en collegiaal te noemen. Er wordt een grote mate van zelfstandigheid geboden met voldoende ruimte voor eigen initiatieven. Er staat een passende beloning tegenover!
Ja van HP de Tijd ofzoquote:Op maandag 21 juni 2010 23:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Vorig jaar zat er toch een mol in de PVV?
Is dat zo? Dat is me ontschoten.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Vorig jaar zat er toch een mol in de PVV?
Iddquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat heb ik sinds de verkiezingsuitslag eigenlijk niet meer gezien
Denk dat jij hier nu wat toeschietelijker bent dan Ruttequote:Op maandag 21 juni 2010 22:27 schreef eriksd het volgende:
Als de VVD verdere belastingverhogingen tegenhoudt, mag van mij de HRA afgetopt worden tot schijf 1. Lijkt mij redelijk?
Bronneke?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:05 schreef JoaC het volgende:
Wilders heeft meegewerkt aan een artikel die deze week in de HP/de Tijd komt, over onderhandelingen.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
We gaan het zien hoe het gaat aflopen.
Km heffing, immigratie, veiligheid, kerncentrales, milieu belastingen, subsidies, zijn jullie voor het gemak vergeten?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat jij hier nu wat toeschietelijker bent dan Rutte. Cohen tekent hier volgens mij zo voor
Nee, joh.. Maar hij reageerde op het "voorstel"van eriksd eerder vanavond..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Km heffing, immigratie, veiligheid, kerncentrales, milieu belastingen, subsidies, zijn jullie voor het gemak vergeten?
Hoe zie jij de kansen?quote:
O ja, nou je het zegt. Dat heb ik wel eens gelezen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:04 schreef 08gnoT. het volgende:
HP/De Tijd mol niet eens gegoogled door PVV
Precies, ik zou op zijn minst een belastingverlaging er voor terug willen hebben die de HRA iig gedeeltelijk compenseert (en inzetten op volledige compensatie).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat jij hier nu wat toeschietelijker bent dan Rutte. Cohen tekent hier volgens mij zo voor
Maar hoe gaat men over die fundamentele dingen overeenkomen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, joh.. Maar hij reageerde op het "voorstel"van eriksd eerder vanavond..
Inderdaad, hij kreeg al geen verse lijst rond voor 2 gemeenten. Laat staan voor 12 provincies en de eerste kamer...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tot nu toe recycled hij mensen uit het EP en de gemeenteraad, maar dat kan ook niet eeuwig doorgaan
Staat niks op beide sitesquote:
Ik weet vooral wat ik HOOP.. En ik vrees dat jij dat niet hoopt...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie jij de kansen?
Ik
cda vvd pvda 35 %
cda pvv vvd 30%
paars plus 20 %
15% anders.
9:30 uur hoorde ik bij Nova geloof ik..quote:
Dan ga ik wrs veel bij te lezen hebben als ik morgenmiddag op Fok komquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
9:30 uur hoorde ik bij Nova geloof ik..
Rol de vlag alvast maar uitquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:11 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan ga ik wrs veel bij te lezen hebben als ik morgenmiddag op Fok komAl zal er in de loop van de dag niet heel veel bekend worden..
Ik zie het 's-avonds pas.. Maar als er ook maar IETS gebeurd zal er hier wel wat te lezen zijn jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:11 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan ga ik wrs veel bij te lezen hebben als ik morgenmiddag op Fok komAl zal er in de loop van de dag niet heel veel bekend worden..
Je post is totaal niet relevant ten opzichte van die van mij. Maar wat je nu roept zijn dingen waar de partijen makkelijk uit kunnen komen. Dat gaat geen problemen van formaat opleveren. Denk hierbij aan het verschil tussen het doel en de middelen om tot dat doel te komen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Km heffing, immigratie, veiligheid, kerncentrales, milieu belastingen, subsidies, zijn jullie voor het gemak vergeten?
Dat is in deze fase wel een bijzondere keuze. Klapt hij op de verkeerde manier uit de school dan kan hij een tweede kans deze periode wel vergetenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:05 schreef JoaC het volgende:
Wilders heeft meegewerkt aan een artikel die deze week in de HP/de Tijd komt, over onderhandelingen.
Mooi. Dat betekent rond een uurtje of 10 weer binnenlopende politici op beeld om te analyseren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
9:30 uur hoorde ik bij Nova geloof ik..
Dit keer de Nederlandse en als Wilders wint mag je de Israelische vlag uitrollen.quote:
Ik verwacht toch minstens eenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit keer de Nederlandse en als Wilders wint mag je de Israelische vlag uitrollen.
Truste, had ook al moeten tukkenquote:
Dezequote:
Oeps vergetenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik verwacht toch minstens eenof een
achter die post...
Niet alsnog flauw gaan doe he??quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze [ afbeelding ]
En nu ga ik echt pitten.
Ik wilde eigenlijk een bepaalde vlag posten, maar volgens mij krijg je dan een ban aan je broekquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze [ afbeelding ]
En nu ga ik echt pitten.
Niet doen....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk een bepaalde vlag posten, maar volgens mij krijg je dan een ban aan je broek
Rechtsstaat, hervorming sociaal economisch systeem, retoriek. (Over Rechts)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Truste! Ga ook zo, en zal vast heerlijk dromenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:23 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik ook. Truste iedereen.
Ik wens jullie zachte domen over jullie gewenste coalitie.
PVV-aanhangers moeten nou eenmaal hard worden aangepaktquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet doen....
Was vanavond net zo'n heerlijk topic met vaart en weig.geen getroll en gebash
Met rood op de achter grond en met zo'n zwart draaiend kruis in het midden met van die horizontale haken?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk een bepaalde vlag posten, maar volgens mij krijg je dan een ban aan je broek
Hij slaapt (volgens eigen zeggen)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Rechtsstaat, hervorming sociaal economisch systeem, retoriek. (Over Rechts)
PvdA / CDA (Nationaal Kabinet)
Dit zijn grotere obstakels dan jouw lijstje
Moet niet, is een keuze.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV-aanhangers moeten nou eenmaal hard worden aangepakt
Wacht dan ff tot ik pitquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV-aanhangers moeten nou eenmaal hard worden aangepakt
Ik weet niet of jij doorgaans rookt, maar draaien doet dat kruis nietquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met rood op de achter grond en met zo'n zwart draaiend kruis in het midden met van die horizontale haken?
Ik ga zo ook pitten, morgen werken enzoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wacht dan ff tot ik pitAl hou ik meer van het soort topic zoals het vanvond was!!!!
Als een kruis draait moet hij weer terug in de broek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met rood op de achter grond en met zo'n zwart draaiend kruis in het midden met van die horizontale haken?
Ah het gaat om een kruis dus. Maar dat kruis wat jij en ik voor ogen hebben dat lijkt toch tikkie draaierig, en het heeft toch horizontale haken?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij doorgaans rookt, maar draaien doet dat kruis niet
Na 1 dag? Zou wel fijn zijn wellicht, maar ik geef ze graag even wat tijd...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
Morgen komt er waarschijnlijk toch wel meer duidelijkheid als de gesprekken over paarsplus positief of negatief verlopen zijn. Ik vind dat ze nu wel duidelijkheid mogen scheppen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah het gaat om een kruis dus. Maar dat kruis wat jij en ik voor ogen hebben dat lijkt toch tikkie draaierig, en het heeft toch horizontale haken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:27 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als een kruis draait moet hij weer terug in de broek.
Vandaag hebben ze gesproken als het uberhaubt wat kon worden, voorlopig lijkt het niet negatief dus wmb kunnen ze morgen wat meer inzage geven over de voortgang.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Na 1 dag? Zou wel fijn zijn wellicht, maar ik geef ze graag even wat tijd...
Je bent in de war met een helikopte, vrees ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah het gaat om een kruis dus. Maar dat kruis wat jij en ik voor ogen hebben dat lijkt toch tikkie draaierig, en het heeft toch horizontale haken?
Maar we hebben het over het ''swastika'kruis neem ik aanquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent in de war met een helikopte, vrees ik.
En jij koopt woensdag HP/De Tijd om Wildersquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vandaag hebben ze gesproken als het uberhaubt wat kon worden, voorlopig lijkt het niet negatief dus wmb kunnen ze morgen wat meer inzage geven over de voortgang.
Hopelijk positief dan.. (al wens jij dat niet denk ik)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vandaag hebben ze gesproken als het uberhaubt wat kon worden, voorlopig lijkt het niet negatief dus wmb kunnen ze morgen wat meer inzage geven over de voortgang.
Huilie, vrouw zeker?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmm, smeken werkt dus niet... Balen!
Je wilt te snel, je hebt het wel over de Nederlandse politiek hoor, je mag blij zijn als er deze week wat duidelijkheid komtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
Morgen komt er waarschijnlijk toch wel meer duidelijkheid als de gesprekken over paarsplus positief of negatief verlopen zijn. Ik vind dat ze nu wel duidelijkheid mogen scheppen.
Zo heet de techniek inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent in de war met een helikopte, vrees ik.
Ik dacht dat Rutte om 1 juli klaar wilde zijn, maar ze kunnen toch wel iets zeggen over het verloop van het gesprek en de verdere procedure die doorlopen wordt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je wilt te snel, je hebt het wel over de Nederlandse politiek hoor, je mag blij zijn als er deze week wat duidelijkheid komt
Omdat ik niet meedoe aan een wedstrijdje wederzijds verpissen/aanzet tot bashen?quote:
Uiteraard ligt mijn hartje toch ietswats rechtsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hopelijk positief dan.. (al wens jij dat niet denk ik)
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
En jij koopt woensdag HP/De Tijd om Wilders
Dacht ik al jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteraard ligt mijn hartje toch ietswats rechts
Was ook niet negatief bedoeld, bedoel het juist heel goed. Kudo's zegmaarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ik niet meedoe aan een wedstrijdje wederzijds verpissen/aanzet tot bashen?
Gelukkig maar dan..
Iedereen zijn mening zeg ik maarquote:
Een wat-voor-kruis?!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar we hebben het over het ''swastika'kruis neem ik aan
Och, Koos is ook een beetje.........vrouw.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ik niet meedoe aan een wedstrijdje wederzijds verpissen/aanzet tot bashen?
Gelukkig maar dan..
Hahahaha, nou dank je wel dan maarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was ook niet negatief bedoeld, bedoel het juist heel goed. Kudo's zegmaar
Tik maar in op google, swastikaquote:
En jij een kerel zeker? Je stemt immers rechts, een beetje vrouw stemt links.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, Koos is ook een beetje.........vrouw.
Hij wil wel meer maar is gebonden aan de politieke realiteit die niet zo eenvoudig is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat Rutte om 1 juli klaar wilde zijn,
Dat kunnen ze vast wel maar of ze daar veel zin in hebbenquote:maar ze kunnen toch wel iets zeggen over het verloop van het gesprek en de verdere procedure die doorlopen wordt.
Alleen vind ik het soms wel jammer dat sommige mensen pertinent iets niet willen. Paars is niet mijn voorkeur, maar als het democratisch is en het volk wil dat dan heb ik er in principe vrede mee. Maar dat moet men dan ook hebben als het over rechts gaat : pvv vvd cda (sgp)quote:
Moet jij morgen niet naar school?quote:
Geen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen VKZ-slowchat?
Is er wel maar loopt niet echt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen VKZ-slowchat?
Wtf doe jij chagrijnig, ja 9 uur hoef ik pas aanwezig te zijn, daarbij hoef ik geen eens te komen (mbo). Volgend jaar vavoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |