De VVD moet eens stoppen met zich als een kleuter te gedragen. Net als andere partijen overigens, maar ik denk dat het in het geval paars+ vooral aan de VVD zal liggen als het er niet komt.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:54 schreef Holograph het volgende:
Nee, die komt er niet. VVD wilt nooit in een Paars kabinet.
En met dergelijke types moet je als VVD zijnde samenwerken? Ik begrijp direct waarom Rutte zo enhousiast is over deze variant.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
Alvast een topic voor morgen.
Wat verwachten we ervan?
Ik heb mijn grote twijfels of het wat gaat worden.
Op twitter:
# Alexander Pechtold
@FemkeHalsema Neem jij morgen een lunchpakketje mee? 22 minutes ago
# FemkeHalsema
@APechtold En m'n tentje. 20 minutes ago via web in reply to APechtold
En het CDA wil niet in een kabinet met Rutte en Wilders, en de PvdA wil niet met het CDA en de VVD in een kabinet. Het ziet er dus allemaal onmogelijk uit maar uiteindelijk moet er toch iemand regeren en zal iemand moeten toegeven.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:54 schreef Holograph het volgende:
Nee, die komt er niet. VVD wilt nooit in een Paars kabinet.
VVD en PVV moeten gewoon het alleen recht krijgen en samen smelten tot de PVVDquote:Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het CDA wil niet in een kabinet met Rutte en Wilders, en de PvdA wil niet met het CDA en de VVD in een kabinet. Het ziet er dus allemaal onmogelijk uit maar uiteindelijk moet er toch iemand regeren en zal iemand moeten toegeven.
Dan zal de politie weer heer en meester zijn op straat?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:34 schreef Brerius het volgende:
[..]
VVD en PVV moeten gewoon het alleen recht krijgen en samen smelten tot de PVVD
Dus jij vindt ook Cohen ook een kleuter dat hij niet gewoon akkoord gaat met een VVD-PVDA-CDA coalitie en je vindt Verhagen een kleuter dat hij VVD-PVV-CDA blokkeert?quote:Op zondag 20 juni 2010 19:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD moet eens stoppen met zich als een kleuter te gedragen. Net als andere partijen overigens, maar ik denk dat het in het geval paars+ vooral aan de VVD zal liggen als het er niet komt.
Misschien is hij meer gecharmeerd als Pechthold een knoopje losdoet...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:37 schreef Radegast het volgende:
Femke doet een knoopje extra los, dan gaat Rutte vast wel overstag.
Wat gaat er gebeuren als alledrie de coalities niet mogelijk zijn?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:20 schreef eltopo2010 het volgende:
De eerste logische optie was VVD-PVV-CDA -> Verhage werkt niet mee ivm partijbelang
De tweede logische optie is VVD-PVDA-CDA -> Cohen werkt niet mee ivm partijbelang
En pas als derde optie is: Paars+ -> Rutte werkt niet mee ivm partijbelang.
Een andere partij mag het proberen of nieuwe verkiezingen. Zijn volgens mij geen vaste regels voor.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:44 schreef nmgn het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren als alledrie de coalities niet mogelijk zijn?
Als Cohen het daarna mag proberen is er echt is mis met het systeem. Het zou dan betekenen dat de 2e partij zich zo kan maneuvreren om alsnog een leidende rol te krijgen. Liever dan weer naar de stembus.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Een andere partij mag het proberen of nieuwe verkiezingen. Zijn volgens mij geen vaste regels voor.
Ben ik 100% met je eens.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:54 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Als Cohen het daarna mag proberen is er echt is mis met het systeem. Het zou dan betekenen dat de 2e partij zich zo kan maneuvreren om alsnog een leidende rol te krijgen. Liever dan weer naar de stembus.
Ja en dat vind ik gewoon wel apart. Lijkt me dat geen enkele partij dat wil als ze de grootste zijn.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:57 schreef JoaC het volgende:
eltopo2010 08gnoT: Er is iets mis met het systeem: PvdA is verschillende keren op eenzelfde manier buiten de coalitie geraakt als grootste, zelfs met bijna het dubbele aan zetels
Er is een partij die al sinds zijn oprichting eropuit is om het land democratisch te hervormen...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik gewoon wel apart. Lijkt me dat geen enkele partij dat wil als ze de grootste zijn.
Maakt me dan ook niet uit of het de VVD of de PvdA is die erbuiten valt, het gaat om het principe.
En die zouden van mij gerust mee mogen regeren ja, alleen jammer dat ze geen meerderheid hebben zonder wat linkse mannetjes erbij.quote:Op maandag 21 juni 2010 02:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is een partij die al sinds zijn oprichting eropuit is om het land democratisch te hervormen...
Ik bestrijd dat VVD-PvdA-CDA de tweede logische optie was. Ik bestrijd trouwens ook dat VVD-PVV-CDA de eerste logische optie was. Aangezien alles tegenwoordig om winst draait, tellen we even op:quote:Op maandag 21 juni 2010 01:20 schreef eltopo2010 het volgende:
De eerste logische optie was VVD-PVV-CDA -> Verhage werkt niet mee ivm partijbelang
De tweede logische optie is VVD-PVDA-CDA -> Cohen werkt niet mee ivm partijbelang
En pas als derde optie is: Paars+ -> Rutte werkt niet mee ivm partijbelang.
Gezien dat de VVD de verkiezingen heeft gewonnen en de leidende partij is met zijn eigen visie hoe te hervormen is het niet echt logisch om Rutte van 'kleutergedrag' te betichten.
Inderdaad, net als in Chili ten tijde van Pinochet. Of Videla in Argentinië.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan zal de politie weer heer en meester zijn op straat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |