Ja, hoe zit dat eigenlijk? Als je geregistreerd partner bent moet je dan nog steeds je kind vantevoren erkennen? Of gaat het dan net als wanneer je getrouwd bent?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Trouwenquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ohw okeej, dat wist ik niet
Ingewikkeld allemaalNou ja ik weet iig wat ik moet doen, das t belangrijkste
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonkerquote:
wat Sonnetje zegt...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh maar das ook superquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonker![]()
Maar sowieso hadden we van te voren al bedacht dat we niet gingen trouwen ivm kind enzo.
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
wat Sonnetje zegt...
Erkenning hebben we hier ook al geregeld, nu niet vergeten om na de geboorte het ouderlijk gezag nog te regelen.... Willem krijgt de achternaam van Martijn, al had die het ook niet erg gevonden als het mijn achternaam was geworden, ik vind zijn achternaam echter ook wel lekker hollands klinken.... (Van dik hout zaagt men..... )
In een huwelijk/geregistreerd partnerschap zien we nu nog geen toegevoegde waarde. Met erkenning en samenlevingscontract heb je al heel veel geregeld. Ook zijn we nu testamenten aan het laten opstellen, maar dat is ook handig als je trouwt, dus die kosten hadden we sowieso gemaakt. Enige jammere vind ik dat ik straks zelf een andere achternaam heb, maar daar kom ik ook wel weer overheen....
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Dus zo komt de melkboer ermee wegquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Bij geregistreerd partnerschap moet je je kind wel erkennen, als je gehuwd bent niet. Al ben je zwanger van de buurman, je man wordt wettelijk gezien als vader.
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaadquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hé, das ook een idee!Een kind krijgen is al duur genoeg, en zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Maar dan zit ik nog met die achternamen...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar das ook super![]()
![]()
Misschien ga ik gewoon nog een 2e keer trouwen, lijkt me heel leuk met de kindjes enzo.
Maar het is eigenlijk hetzelfde.. Behalve de naam... Misschien klinkt huwelijk wel heel zwaarquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaad
Mijn zus vind ook dat ik/we moet(en) trouwen hoor *lol*quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..
Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..![]()
Nou dat wil ik inderdaad zo veel mogelijk voorkomen. Gratis trouwen is goedkoperquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Even onder een spoilerquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs bij een huwelijk zul je testamentair zaken moeten regelen die niet automatisch in de wet opgenomen zijn. Gaat dan om zaken als vruchtgebruik, voogdij bij overlijden, uitsluiting partners bij erfenis en dergelijke... Ben geen jurist en weet dus niet exact hoe het zit, maar ook als we zouden trouwen zou een testament opgemaakt worden. (we hebben nog wel even overwogen)quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...
Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
Dat is een goede oplossing...quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....
wij zijn pas gevraagd door schoonzusje en zwager of wij voor hun zoontje (en eventuele volgende kinderen als die er zijn) willen zorgen mochten zij er niet meer zijn. Wij zijn van plan hun ook te vragen. Hebben bij hun een goed gevoel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...
Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:
eigen naam
naam partner
eigen naam+naam partner
naam partner+eigen naam
Als je de naam van je partner aanneemt kun je bij een kindje sowieso niet kiezen welke achternaam je kind krijgt, dat is dan automatisch die van je partner.
Automatisch de naam van je partner... Maar je kan dat dus bij het gemeentehuis regelen als je dat anders wilt zien.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Nee, volgens mij krijgt het kind dan jouw naam. Het kan ook zijn dat je dan nog wel kunt kiezen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Huis, spaargeld....quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat?Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Ga binnenkort wel even informeren voor verzekeringen en een spaarrekening.
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler![]()
CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
Plus als je de voogdij niet regelt voor na je overlijden beslist jeugdzorg waar je kinderen heen gaan..quote:
fixed.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:48 schreef nytar het volgende:ik sta 5de!!! (aangezien ik eigenlijk de 14de ben uitgerekend)
Wanneer is die tijd omgevlogen?!
Ik heb nu iets tegen mn rib aanzitten en er drukt iets goed tegen een heupquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
Ik heb een voetje kriebelen tussen mijn borstenvaag gevoel!
Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat?Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Ga binnenkort wel even informeren voor verzekeringen en een spaarrekening.
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler![]()
CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
Is dat testamentair vastgelegd?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.
Wat schattig orea!!
Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.
Wat betreft waar mn kind heen moet als er iets met ons gebeurt, ik weet het echt niet. Wil niet bij 1 van de ouders en de enige zus die in de buurt woont, getrouwd is en oud genoeg is vind manlief niet goed genoeg. Maar goed, ik ga er maar even niet van uit dat er iets gebeurt.
Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.
Wat schattig orea!!
Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als je net zo'n groot verlies hebt meegemaakt. Zal het er een keer met manlief over hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Orea het volgende:
[..]
Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.
Mijn moeder dacht precies hetzelfde, toen ze omkwam bij een motorongeval. En je wilt niet weten wat een ge-emmer het is geweest met jeugdzorg voor mijn broertje en zusje (en voor mij, als enige meerder jarige)...
Dat is een organisatie waar je het liefst zo ver mogelijk van wilt wegblijven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef Orea het volgende:
[..]
Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...
nope, maar das bewust...quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En nog een niet zo leuk ding om aan te denken!! Hebben jullie allemaal een uitvaartverzekering? Zeker ook met het oog op je kleine...
Pak je polis, daar staat het opquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:30 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel een utivaartverzekering, daar kan ik de kleine toch bij laten schrijven?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:21 schreef maffemuts het volgende:
@ Diesz je moet zolang je niet getrouwd bent inderdaad wel telkens een "erkenning ongeborene" doen, echter bepaal je bij de 1e keer al de achternaam van de rest van de kids (tussen jullie) Alleen als er sprake is van veranderde partner is een afwijkende achternaam mogelijk. De erkenning ansich is gewoon een wettelijk correct handigheidje dat je partner ook de aangifte kan doen als het kindje geboren is en hij als vader geregistreerd word.
In dit geval dus wel een andere partner, dus alles weer opnieuw regelen!quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
En Diesz ik heb geen idee om eerlijk te zijn.. Ik weet alleen dat je met de erkenning de achternaam kiest en alle volgende kinderen dezelfde achternaam krijgen (tenzij die een andere vader krijgen natuurlijk, maar goed daar ga ik niet van uit)
Alleen wil ik slank in mijn trouwjurk en dat zit er voorlopig niet in!! Misschien eerst geregistreerd partnerschap en dan later alsnog een bruiloft. Dat kan ook!quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:05 schreef flugeltje het volgende:
@BE heb je bekkenbodemoefeningen gehad bij de fysio? Ik heb die bij de haptonoom ook gekregen en hoop dat ik mezelf daarmee na de bevalling ga redden... Blijft lastig om zo'n redelijk willekeurige spier goed aan te sturen.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Gaat ie in je doos zitten???![]()
daar zit ik niet echt op te wachten
We hebben zelf mogen kiezen, maar wel vanaf 39 weken zwangerschapquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:01 schreef pessie het volgende:
30 juni is een mooie datum! Had je zelf nog wat inspraak of heeft de gyn alles bepaald?
Zo meteen tentamen
Is ook echt heel gek. Maar stiekem heb ik al heel lang het voorgevoel dat de kleine zichzelf eerder gaat aandienen.... Mijn vriend ook. Dat is nergens op gebaseerd verder, behalve gewoon een gevoel dat we hebben en een droom die ik ongeveer een jaar geleden had. Ik droomde toen dat ik eind juni zou bevallen, ergens in de 20-tallen. Dromen zijn bedrog, maar ik ben toch wel benieuwd of we gelijk krijgen of niet. Liever niet eigenlijk...quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
30 juni is een mooie datum
bizar om te weten lijkt me dat wel zeg!
Dat schijnt toch iets met de ontwikkeling van de longblaasjes van het kindje te maken hebben... Het zal wel een kwestie van risico uitsluiting zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:19 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat jullie een datum hebben Djenneke, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze met de zekerheid over de zwangerschapsduur die ze tegenwoordig hebben, het zo op het laatste moment laten aankomen.
Het maakt bij een verder gezonde zwangerschap IMHO weinig uit of een kind met 38 weken geboren wordt
Als het kindje zich eerder aandient, wordt het een eerdere keizersnede. Het vervelende dan is dat ik dan al wel weeën zou hebben. Toch willen ze liever dat ze zeker weten dat de longetjes van het kindje helemaal in orde zijn. Daar ben ik het wel mee eens hoor. Een van de redenen voor de keuze voor KS is toch de gezondheid van het kindje...quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:24 schreef Leandra het volgende:
Hmmz, okay, aan de ene kant snap ik het wel, en ik begrijp ook wel dat ze dan een "verzoekje" tot inleiden of een KS (zoals in de VS al gebeurt) het liefst zo laat mogelijk laten gebeuren, maar als een natuurlijke bevalling echt ongewenst is dan vind ik het zo lang mogelijk wachten een beetje dubbel.
http://www.e-gezondheid.b(...)ing-4-5-16149-2.htm#quote:Bovenop het feit dat de operatie zelf risico's inhoudt voor de moeder is het bekend dat bij een bevalling via een keizersnede het risico op complicaties van de luchtwegen groter is dan bij een vaginale bevalling, en zeker als de bevalling wordt ingezet voor het beginnen van de weeën. Bij een keizersnede worden de longen van de baby immers niet gestimuleerd zoals dat gebeurt tijdens de doortocht door de vagina. Kinderen die met een keizersnede geboren worden, hebben ook gemakkelijker last van astma.
Daarnaast heeft men ook vastgesteld dat om comfortredenen geplande keizersneden die voor de 39e week worden uitgevoerd vaak meer risico's op complicaties vertonen.
Deze gegevens werden verkregen na onderzoek van een groep van 13.258 zwangere vrouwen die zonder uitgesproken medische reden via de keizersnede bevielen. In 6% van de gevallen was de keizersnede in de 37e week uitgevoerd, in 29% van de gevallen met 38 weken en in 49% van de gevallen met 39 weken. Het aantal complicaties lag gemiddeld bij 10,5%, maar het cijfer steeg systematisch naarmate de draagtijd verlaagde. Zo lag het bij 15% met 37 weken en 'slechts' bij 8% met 39 weken.
Slotsom: geboortes in de 37e en 38e week van de zwangerschap vertonen een groter risico op sterfte en neonatale complicaties dan bevallingen bij 39 weken zwangerschap.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, wat oefeningen en een beetje gevoel enzo.
Gek hoor, gesprek voeren terwijl zij met haar hand in mijn doos zat.Toch weer anders dan bij de ha of de vk!
Men wil dus eigenlijk zo lang mogelijk wachten om zo dicht mogelijk bij het moment te komen dat de natuur zelf besloten had dat het tijd is....quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als het kindje zich eerder aandient, wordt het een eerdere keizersnede. Het vervelende dan is dat ik dan al wel weeën zou hebben. Toch willen ze liever dat ze zeker weten dat de longetjes van het kindje helemaal in orde zijn. Daar ben ik het wel mee eens hoor. Een van de redenen voor de keuze voor KS is toch de gezondheid van het kindje...
Nou, eerder totdat het kindje zoveel mogelijk uitontwikkeld is, zodat een couveuse opname kan worden vermeden. En de kansen op een gezond kindje zijn dus inderdaad het groots naarmate men dichter tegen de uitgerekende datum komt. Eroverheen willen ze niet hoor, want liever geen weeën, voor de KS.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men wil dus eigenlijk zo lang mogelijk wachten om zo dicht mogelijk bij het moment te komen dat de natuur zelf besloten had dat het tijd is....
Dat is hier toch echt anders... Ik moest eigenlijk voor 38 weken bevallen met ks, maar omdat kind pas zo laat (36 weken) in een stuit kwam, kon ik geen eerdere afspraak maken, dan met 38 weken en 4 dagen. Ze hadden het liever tussen 37 en 38 weken, vooral wegens risico dat je dus al eerder in de bevallingsmood kan raken, en spoedks vonden 'ze' helemaal geen goed plan...quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat schijnt toch iets met de ontwikkeling van de longblaasjes van het kindje te maken hebben... Het zal wel een kwestie van risico uitsluiting zijn.
Ik had begrepen dat er heel in het begin toch wel gauw 8-10 luiers per dag doorheen gaan. Met 81 luiers zou je dan maximaal 8 dagen kunnen doen. Het ligt er natuurlijk aan hoe hard je kindje groeit (en hoe zwaar hij/zij is bij de geboorte, die schattingen kunnen er behoorlijk naast zitten), maar ik denk dat je die 3 pakken wel op krijgt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:11 schreef Mereltje het volgende:
Hoeveel pakken luiers hebben jullie gekochtik zag een mooie aanbieding bij het Kruidvat, 2+1 gratis (van Kruidvat), maar vraag me af of ik nu 3 pakken newborns moet halen of 2 newborns en een maatje groter. In 1 pak newborns zitten 27 luiers voor kindje van 2-5 kg (ons kindje wordt geschat op 7 pond bij 40 weken). Hoeveel luiers gaan er gemiddeld op een dag doorheen? Je leest vaak dat men veel te veel luiers koopt, vandaar mijn vraag.
8 toch wel hoorquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:29 schreef Mereltje het volgende:
10 luiers per dag lijkt me wel erg veel hoor *slik*ik denk dat ik maar voor het advies van Sonnetje ga (van haar zus), kan er altijd nog een pak bijkopen.
Een pasgeboren baby leg je bij borstvoeding meen ik 8 tot 12 keer per dag aan. Dan is 12 keer wel veel, maar het kan. Ik heb begrepen dat er de eerste week sowieso wel 10 luiers per dag doorheen gaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Cantare het volgende:
[..]
8 toch wel hooreen pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.
Maar hoeveel had je zelf dan in gedachten?
Ik had niet het idee dat je na elke voeding je kindje moest verschonen en zat meer aan zo'n 5/6 keer te denken, geen ervaring hequote:Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Cantare het volgende:
[..]
Kindjes aan de borst moeten minimaal 8x komen voor een voeding. Maar dat kan, en is vaak, vaker dan 8. Kom je uit op 10 voedingen ofzo, dan verschoon je ook 10x omdat een kleintje snel in slaap valt aan de borst, verschonen is een ideale manier om een kindje dan even wakker te maken..quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Cantare het volgende:
[..]
8 toch wel hooreen pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.
Maar je hebt newborn maat 1 en maat 2...quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:07 schreef Lijnloos het volgende:
De eerste weken hebben wij ook bij elke voeding een schone luier gedaan... dus 7/8 per dag red je wel hoor. En die newborns gaan nog redelijk lang mee hoor, je kindje komt echt geen kilo per week aanDat duurt wel effe... Ik denk dat je prima 3 pakken new born kan kopen. En meestal is er wel een winkel/supermakrt waar zo'n actie is, die wisselen elkaar een beetje af
Ja maat 1 past gewoon bij een normaal gewicht hoor.. En newborn is er dacht ik zelfs nog in maat 3.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar je hebt newborn maat 1 en maat 2...
Kind heeft hier 2 maanden maat 1 gehad, en was toch echt meer dan 3 kilo. Echt heeeeeeeel iel....quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar je hebt newborn maat 1 en maat 2...
Ik ben van mezelf al geen lichtgewicht dus was heel blij weinig aan te komen,volgens m'n man houd ik ook wel vocht vast en heb ik hamsterwangen nuquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Nee, op het laatst wilde ik niet meer op de weegschaal... Ik zal het niet weten.
Strippen is niet eng hoor. Hier was het net even het laatste zetje.. Ze kunnen alleen strippen als je al iets van ontsluiting hebt he? Dus als je dicht zit kan ze weinig voor je doen.
Na 38 weken was ik 3kg ofzo bijgekomen, op 40 weken zat ik rond de 5kg en 10 dagen later ongeveer 9kg. Het ging opeens vlotjes jaquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:22 schreef Guess. het volgende:
Ow ik ben me trouwens te pletter geschrokken van de weegschaal vanochtend,ik weeg niet vaak want kom heel de zwangerschap bijna niks aan,tot week 36 was dat 3-3,5 kilo en nu was ik vanochtend totaal ineens 8 kilo zwaarder!!! Dat betekend dus dat ik de laatste weken ruim 1,5 kilo per week ben aangekomen! Hebben jullie dat ook ik de laatste weken? (als je al zo ver bent of al es geweest).
Morgen controle gyn,ik heb een hele vragenlijst.ZIt een beetje te twijfelen of ik zal vragen of ze me wil strippen,vind het een beetje eng eigenlijk.
Oh... Misschien had ik dus toch meer maatje 1 moeten hebben. Nou ja kopen we wel als de baby is gearriveerd, en de maat 2 misschien even ergens anders opslaan...quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik geloof dat wij ook newborn 1 hebben gehad om mee te beginnen en na een tijdje pas over naar 2 (daar zit ze nu nog in... 6 maanden verder).
He, dat is even balen. Hopelijk is alles verder goed. Ik zal voor je duimen voor morgen!quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:23 schreef tessie het volgende:
Ja ik zou ook niet heel veel luiers inslaan. Straks bevalt het merk toch niet goed ofzo. Wij zijn in het begin ook nogal eens overgestapt naar een ander merk, omdat sommigen gewoon niet goed aansloten en dan doorlekten enzo. Is toch altijd even proberen.
Djenneke, fijn dat je een datum hebt. 30 juni is een mooie datum om jarig te zijn hoor, dat is ook mijn verjaardag
Ik ben vandaag bij mn nieuwe internist geweest, en mijn schildklier is toch weer te langzaam gaan werken, dus nu moet ik toch alsnog aan de medicijnenEn ze vond mn hart ook raar klinken, onregelmatig en een ruisje, dus nu moet ik morgen nog een hartfilmpje gaan laten maken in het ziekenhuis
Same here (ik heb het daarnaast ook zo wárm), melk heb ik net op. Hopelijk komen we nog in slaap, want morgen heb ik een tentamen en jij moet uitgerust aan je bevalling beginnen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:22 schreef Guess. het volgende:
Ik kan weer es niet slapen,net weer naar beneden gekomen,geen enkele houding ligt goed meer,zo glasje melk en maar weer een nieuwe poging doen!
Of je vieze kopje/kom/bord op de aanrecht zetten, bovenóp de vaatwasser ipv even erINquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:44 schreef Leandra het volgende:
(het prijskaartje dat je ergens afknipt kan ook gelijk de prullenbak in ipv "even" op het aanrecht leggen en vervolgens vergeten)
LOL, het zouden mijn woorden kunnen zijn, ik snap soms echt niet hoe iemand iets niet kan zienquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:
Drie uur per dag?
Nu voel ik mezelf weer helemaal zo'n mislukte huisvrouw
Ik hoop ook op een blinkend huisje voordat ik ga bevallen trouwens, daarna zal het er waarschijnlijk wel een tijdje niet meer echt van komen... Martijn is de chaos zelve wat dat betreft en is gezegend met röntgen-ogen die dwars door rommel en vuil heen kunnen kijken....
Das hetzelfde als dat ik altijd vuile sokken en onderbroeken naast de wasmand moet vinden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Of je vieze kopje/kom/bord op de aanrecht zetten, bovenóp de vaatwasser ipv even erIN
Achja, normaal zucht ik even diep en dan is het weer goed. Nu met de hormonen gaat dat dus niet... En dat zorgt ervoor dat Martijn misschien nog wel een zwaardere zwangerschap heeft dan ikzelf....
vond ik ook veel hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:41 schreef Ticootje het volgende:
3 uur per dag? Nee dat red ik ook niet hoor... Dat vind ik wel veel trouwens.
Ja, dat dusquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Of je vieze kopje/kom/bord op de aanrecht zetten, bovenóp de vaatwasser ipv even erIN
Achja, normaal zucht ik even diep en dan is het weer goed. Nu met de hormonen gaat dat dus niet... En dat zorgt ervoor dat Martijn misschien nog wel een zwaardere zwangerschap heeft dan ikzelf....
das idd t enige waar ik niet tegen kan... verder ben ik best een rommelkont en boeit t me vrij weinigquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das hetzelfde als dat ik altijd vuile sokken en onderbroeken naast de wasmand moet vinden.Het zijn mannen.
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, sokken en ondergoed pluk ik gewoon van de slaapkamervloer en dat regel ik verder wel, ik heb meer moeite met een stoel waar 3 broeken en 5 shirts op liggen en die dan in één keer in de wasmand gekieperd worden....quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das hetzelfde als dat ik altijd vuile sokken en onderbroeken naast de wasmand moet vinden.Het zijn mannen.
Ik pluk dus niets van de kamer van Cil, dat is haar probleem hoor. Daar liggen erg vaak de vieze onderbroeken en een stapel was op de vloer. Prima, niet mijn probleem... Zij staat voor lul als er iemand langs komt, ik niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, sokken en ondergoed pluk ik gewoon van de slaapkamervloer en dat regel ik verder wel, ik heb meer moeite met een stoel waar 3 broeken en 5 shirts op liggen en die dan in één keer in de wasmand gekieperd worden....
Want die pluk ik daar dus niet zelf weg, dat is mijn afdeling niet
Ja, met de kamer van mijn zoon (18) ben ik ook al heel lang opgehouden met het wegplukken van was, maar tegenwoordig regelt hij dat gewoon zelf, omdat ik minder daar dan hier ben.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik pluk dus niets van de kamer van Cil, dat is haar probleem hoor. Daar liggen erg vaak de vieze onderbroeken en een stapel was op de vloer. Prima, niet mijn probleem... Zij staat voor lul als er iemand langs komt, ik niet.
Oh ja en dan aan het eind van de week wel erop aandringen dat ik moet wassen omdat ze geen ondergoed meer heeft![]()
Rook je ook zware chag, drink je bier uit het flesje en krab je in je kruis?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij ons is mijn man zelfs diegene die alles wel ziet. Ik heb die rontgenogen....
Al wordt het de laatste tijd wel wat beter. Maar ik zet net zo goed de vaat op het aanrecht en mijn sokken liggen vaker naast dan in de wasmand.
Nee dat dan weer nietquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rook je ook zware chag, drink je bier uit het flesje en krab je in je kruis?
Was t niets?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:21 schreef Leandra het volgende:
Mooi zo Orea
Ik was trouwens zaterdag voor t eerst van m'n leven in Roelofarendsveen.... moest nog even aan je denken
Bij de babydump trouwens, en gelijk voor t laatst.
Het is jammer, maar zegt ook niet alles. Bij mij zeiden ze de voirge keer: dat wordt geen groot kind. 3000-3300 gram. Er kwam toch echt een veel gevulder mannetje uit (4150 gram). Ook de gyn heeft dat niet ingeschat (pas op de ok voor de keizersnede zei ze: ben benieuwd wat voor beer (grote baby) er in jou buik zit!).quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:24 schreef flugeltje het volgende:
Mooie sticker voor Orea
Ik vind het wel jammer dat ze hier geen voorspellingen doen voor wat betreft gewicht. Laatst vroegen we het, maar dan krijg je gewoon het gemiddelde van de betreffende termijn te horen... Enige wat ik weet is dat hij een kleine week voorligt op de groei, dus hij zal het wel goed doen...
Ik werd al moe van dat pauper-industrieterrein waar je doorheen moest om er te komen, en verder vind ik de babypark een stuk prettiger winkelen, dat bij de babydump ieder item een euro of 2 goedkoper is vind ik de moeite van de ergernis niet waard.quote:
quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:30 schreef Hobbesje het volgende:
Daar zaten we met onze bijgehaalde pakjes in maatje 50 - die pasten dus niet...
Dat dus, als ik manlief vraag iets te doen, doet ie dat. Misschien niet hetzelfde uur, maar in 4 van de 5 keer wel voordat ik het doe. En als ik het ga doen komt ie heeeeeeel snel bij me om het over te nemenquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:32 schreef Orea het volgende:
Oh mijn vent kan en doet allesmaar vaak moet ik het gewoon even vragen, want hij ziet het gewoon niet. Het interesseert hem ook helemaal niets
Terwijl ik zelf wel een redelijke poetsmiep ben, alles moet altijd wel spik en span zijn (dat wordt nog wat met kind straks
)
Dat herken ik van 19 jaar geleden, toen zonder echo uiteraard, maar op gevoel; met 34 weken niet kunnen voelen hoe de baby ligt (stevige buikspieren) maar wel zeggen dat het niet zo'n groot kind zal zijn, 6 tot max. 7 pond.... dat werd 4040 gram en 52 cm dusquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:30 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Het is jammer, maar zegt ook niet alles. Bij mij zeiden ze de voirge keer: dat wordt geen groot kind. 3000-3300 gram. Er kwam toch echt een veel gevulder mannetje uit (4150 gram). Ook de gyn heeft dat niet ingeschat (pas op de ok voor de keizersnede zei ze: ben benieuwd wat voor beer (grote baby) er in jou buik zit!).
Daar zaten we met onze bijgehaalde pakjes in maatje 50 - die pasten dus niet...
Het wordt ook allemaal wat slapper naarmate men ouder wordt...quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
Oh, en ik heb voor m'n gevoel een enorme buik, vd week spontaan de 2de positiebroek gekocht omdat ik in de stad liep en de broek die ik droeg (gewone grote normale broek uit een tijd dat ik wat zwaarder was) me letterlijk zeer deed.
En dan te bedenken dat het met Jr. echt amper opviel dat ik zwanger was, 4 dagen voor de uiterekende datum zag ik er volgens een vriendin zwanger uit, maar zeker niet hoogzwanger
quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:
8 pond is toch wel redelijk normaal? Jen was 3810 toen ze werd geboren... Das gewoon een normale grootte en paste ook gewoon in maat 50.
Voor ons/mij is een 8 ponder wel groot. Ik ben maar 1.69 m en mijn man 1.78 m (en een dun sprietje)...quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:41 schreef Orea het volgende:
Ja ik vind het ook niet uitzonderlijk groot... En als je mijn vent zietook niet meer dan normaal dat we een wat groter kind krijgen
(en ben zelf ook niet mini ofzo)
Nah, van alle spieren die ondertussen flink kapot zijn, zijn mijn buikspieren nog steeds vrij goed in vorm eigenlijk....quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het wordt ook allemaal wat slapper naarmate men ouder wordt...
Zelf ben ik ook 1.70 maar met 'gewoon' maat 40quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:23 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
[..]
Voor ons/mij is een 8 ponder wel groot. Ik ben maar 1.69 m en mijn man 1.78 m (en een dun sprietje)...
En mijn buik was niet eens zo gek groot.
Deze 8 ponder van ons maakt waarschijnlijk wel dat ik dit keer de 42 weken zeker niet ga halen, dat is dan wel weer een klein 'voordeel'.
Nee, prulletjes only. Muren blijven wit, commode is wit en bedje is wit... Dus ik moet nog iets met kleur.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:37 schreef Orea het volgende:
Ik zou voor Roze Oranje gaan, maar Ioranje!
Waarvoor is het, de muren?
Ik weet niet hoever je teruggelezen hebt in dit topic maar uhm, vind je vrouw ook dat jullie er helemaal klaar voor zijn?quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:52 schreef Tazz het volgende:
Het gaat ineens hard hier... Zijn we toch langzaam (nou ja, langzaam... met een paar vroegelingen) de Top 10 binnen gekropen.
Nog ruim 5 weken..
Kamertje zo goed als klaar (ik zal binnenkort weer wat foto's spammen), de vrouw heeft verlof. We zijn er helemaal klaar voor.
Je bedoelt over opruimen enzo??quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever je teruggelezen hebt in dit topic maar uhm, vind je vrouw ook dat jullie er helemaal klaar voor zijn?
Tazz heeft misschien ook röntgen-ogen
hehe heb ik t toch weer verkeerdquote:
Dat vond ze zeker heel bijzonder?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:10 schreef huuphuup het volgende:
Tico ik zou voor roze-rood gaan!![]()
en over gewichten, ik was 4100 gram bij 40 + 10 en mijn lief was 3300 bij 38 weken. Mijn schoonmoeder was er van overtuigd dat Amélie een kleintje zou zijn 'want dat was B. ook'. Ze had alleen niet in gedachten meegenomen dat zo'n beebje gewoon doorgroeit natuurlijk als ie langer blijft zitten dan 38 weken (en hard ook!)
Uiteindelijk was ze 3765 gram bij 41 weken. Ze heeft maat 50 best lang gedragen nog en 56 was zeker in het begin écht te groot.
Ze vond haar extreem groot en spekkigquote:
En de hormonen van je vrouw hebben daar ook geen last van?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:04 schreef Tazz het volgende:
[..]
Je bedoelt over opruimen enzo??
Kamertje moet nog wel een keer stofgezogen worden enzo, maar ik heb begrepen dat mijn schoonmoeder dicht nog een keer komt doen...![]()
En er zijn nog steeds wat klusjes in en om het huis maar niets waar de baby last van heeft. Als deze morgen geboren wordt heeft het een piekfijn kamertje (nog zonder gordijnen, maar wel een rolgordijn.. )
En een kapotte kut.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:17 schreef pessie het volgende:
Tico ik zou voor roze-rood gaan!
Bevallen zal vast niet leuk zijn als je al een tijdje bezig bent, maar er komt een einde aan en dan hebben we een baby! Nou ja, zie wel.
Mag vanmiddag weer naar de vk. Ben 2 weken geleden nog geweest, voelt zo raar dat ik nu alweer heen moet... In 34 weken zwangerschap is dat "al" de 2de keer dat ik alleen ga. Had ik vantevoren echt niet verwacht, had gedacht veel vaker alleen te gaan. De afspraak voor volgende keer staat al gepland, dan gaat manlief weer mee
.
Zeg dat welquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Nah, ik vond dr juist super klein! Maar ik was alweer aan Jen gewent... Je ontwent zo'n kleintje wel heel snel..
Scheuren of niet.. Kapot is het hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Je hoeft niet in te scheuren, het kan, maar het is geen verplichting...
subtiel als altijdquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Scheuren of niet.. Kapot is het hoor.
De slungel van 18 vindt het vervelend dat hij zolang op zijn gewenste sinterklaascadeautje heeft moeten wachten, maar is blij dat het dan eindelijk toch nog komtquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Leandra, ik heb er vast ergens overheen gelezen maar wat vindt de slungel van 19 er van?
Jah, wat denk je dat een bevalling met je behang doet?quote:
Super toch?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De slungel van 18 vindt het vervelend dat hij zolang op zijn gewenste sinterklaascadeautje heeft moeten wachten, maar is blij dat het dan eindelijk toch nog komt
Hij vind het echt geweldig, hij wil ook absoluut mee naar de volgende echo, en hij was enorm teleurgesteld toen ik een half jaar geleden een miskraam kreeg. Hij vond het toen zo geweldig dat ik juist op zijn 18de verjaardag een positieve test had, hij zag het als extra verjaardagscadeautje, dus toen het een maand later fout ging was hij zeer teleurgesteld.
Ik heb hem er 3 weken geleden nog net van kunnen weerhouden oranje rompertjes te kopen
waarom denk je dat ik in t ziekenhuis wil bevallenquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jah, wat denk je dat een bevalling met je behang doet?
Wat leukquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De slungel van 18 vindt het vervelend dat hij zolang op zijn gewenste sinterklaascadeautje heeft moeten wachten, maar is blij dat het dan eindelijk toch nog komt
Hij vind het echt geweldig, hij wil ook absoluut mee naar de volgende echo, en hij was enorm teleurgesteld toen ik een half jaar geleden een miskraam kreeg. Hij vond het toen zo geweldig dat ik juist op zijn 18de verjaardag een positieve test had, hij zag het als extra verjaardagscadeautje, dus toen het een maand later fout ging was hij zeer teleurgesteld.
Ik heb hem er 3 weken geleden nog net van kunnen weerhouden oranje rompertjes te kopen
Ja, das idd lief... hij zag ze hangen en dan gelijk vragen welke maat zo'n kleintje heeftquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Super toch?
Niet dat ik van oranje ben, maar dat ie dat doet zeg maar.
Laten we t erop houden dat t niet meer is wat t geweest isquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Je hoeft niet in te scheuren, het kan, maar het is geen verplichting...
t rekt altijd uitquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Laten we t erop houden dat t niet meer is wat t geweest isgescheurd geknipt of niet...
Leandra wat ontzettend schattig
Dr moet een kind door...quote:
Handig als je wat ruimte voor het bankstel nodig hebt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat snap ik
zou wat zijn altijd zon megagat
quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik in t ziekenhuis wil bevallen
quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:37 schreef pessie het volgende:
Och, als het maar weer goed komt toch. En dat zal vast wel want vrouwen krijgen nog steeds 2de dan wel 3de dan wel 4de dan wel.... kinderen.
Ach, die heeft duizend-en-een lijstjes liggen overal voor...quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En de hormonen van je vrouw hebben daar ook geen last van?
Bij mij was het echt nog heel, behalve mijn maagdenvlies. Die had de strijd uiteindelijk maar opgegevenquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Scheuren of niet.. Kapot is het hoor.
Ik zag volgens mij een nacht-post van haar langskomen omdat ze niet kon slapen. Maar dat was meen ik om 2.00 uur ofzo... Misschien slaapt ze nu?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Orea het volgende:
Hebben we Guess vandaag eigenlijk al gezien?
Helaasquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarmee komen ze erin, maar eruit gaat nog gewoon ouderwets
haha ja, maar dan heb je daarna geen sex meer nodig johquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarmee komen ze erin, maar eruit gaat nog gewoon ouderwets
Ach, desnoods heb je nog een gat.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:23 schreef Orea het volgende:
[..]
haha ja, maar dan heb je daarna geen sex meer nodig joh
Dat is ook wel zo fris eigenlijk, al dat vieze gedoe altijd maarquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:23 schreef Orea het volgende:
[..]
haha ja, maar dan heb je daarna geen sex meer nodig joh
Harde stukken in de lakens..quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo fris eigenlijk, al dat vieze gedoe altijd maar
Dat dacht ik niet hè, daar zijn gastendoekjes toch voor?!quote:
LOL... en Martijn heeft zeker geen thuiswerkdag vandaag hèquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Ja verdomme, nu heb ik ineens zin in sex
Ik denk niet dat ik wil weten wat jij doet, maar ik heb nooit harde stukken in de lakens, daar heb je tissues voor...quote:
Nee, maar het lukt toch niet meer hoor... Laatste keer ben ik zo vaak gaan verliggen dat de zin automatisch verdween...quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL... en Martijn heeft zeker geen thuiswerkdag vandaag hè
Daar denk je tijdens een goeie neukpartij toch niet aan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik wil weten wat jij doet, maar ik heb nooit harde stukken in de lakens, daar heb je tissues voor...
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee, maar het lukt toch niet meer hoor... Laatste keer ben ik zo vaak gaan verliggen dat de zin automatisch verdween...
Au au, nee niet zo. Anders dan *schuif schuif ja zo; hmmm, au toch maar niet... etc etc etc
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:49 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Daar denk je tijdens een goeie neukpartij toch niet aan?
jaja ik kom... Ho wacht, effe tissue pakken...
Je hebt toch handjes?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Ja verdomme, nu heb ik ineens zin in sex
Juist daarom... gastendoekjes in het nachtkastjequote:Op donderdag 17 juni 2010 13:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Inderdaad.. En dan ben je klaar en denk je... Shit geen handdoek in de buurt...
whehehe, beter doorbloeding roeleertquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Nog geen klachten hier... sowieso niet, ik had tot nu toe geen ervaring met sex tijdens de zwangerschap (was destijds alleen, en vond het niet kunnen het met iemand anders te doen) maar dat is achteraf gezien maar goed ook.... als ik 19 jaar geleden had geweten hoe het was dan had ik nu al 6 kinderen![]()
Ik heb geen ruimte voor een nachtkastje...quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Juist daarom... gastendoekjes in het nachtkastje
Las laatst ergens (kut nou weet ik niet meer waar) dat een vrouw serieus vroeg of haar kind kon gaan stotteren als ze een vibo gebruikte tijdens de zwangerschapquote:
Goed punt!quote:
Serieus?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
[..]
Las laatst ergens (kut nou weet ik niet meer waar) dat een vrouw serieus vroeg of haar kind kon gaan stotteren als ze een vibo gebruikte tijdens de zwangerschap![]()
Ik moest hardop lachen!quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
[..]
Las laatst ergens (kut nou weet ik niet meer waar) dat een vrouw serieus vroeg of haar kind kon gaan stotteren als ze een vibo gebruikte tijdens de zwangerschap![]()
Hele elftal overheen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:54 schreef Leandra het volgende:
En dan heb ik toch een redelijke voorraad gastendoekjes, maar ik blijf me maar afvragen waarom Jan en Yolanthe kennelijk 100 (!!!) gastendoekjes nodig hadden, en waarom zij ze allemaal meegenomen heeft
10x..quote:
Ik ook.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:56 schreef Leandra het volgende:
Hier idem, en ik vroeg met gelijk af waar je zoiets zou kunnen lezen
* Leandra gokt op babybytes
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:
Misschien als je genoeg viboot tijdens je zwanegrschap dat een vibo later in het wiegje je kindje rustig maakt![]()
![]()
Die prop je toch niet in je doos?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Orea het volgende:
[..]![]()
Je hebt toch ook van die tril-uittrek-dingen voor aan de maxi cosi?
Hmm naar wat voor dingen kijk jij?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:06 schreef Orea het volgende:
*denkt ineens terug aan Reportage van afgelopen zondag, over sex-machinesdie dingen porren hard én diep
*
Heb jij het gemist dan??quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmm naar wat voor dingen kijk jij?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:20 schreef Ticootje het volgende:
Oh en moest Guess vandaag niet naar de vk?
Nou ja aan de pannenkoeken dan maar.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:18 schreef Guess. het volgende:
[..]
![]()
Nou ja naar de gynecoloog want ik ben onder controle/beval in het ziekenhuis!
Net terug,alles weer goed.Alleen als ik voor dinsdag niet spontaan ga bevallen moet ik dan terug komen om ingeleid te worden(40+6),ik heb al extra grote kans op keizersnee en dan helemaal.Ze vinden het risico te groot om me de 42wkn uit te laten lopen.Laat de baby voor die tijd komen please (zie d'r zo tegen op).
Ga nu proberen wat te slapen,vanacht bijna niet gedaan en ben zo moe,lees straks verder bij!
Net opquote:
Eet je de kern van de ananas ook op?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:27 schreef Guess. het volgende:
Ik leef al een week op ananas en bitter lemon,heb zelfs nog 2X gesext (of wat er voor door moet gaan).De baby kan niet verder indalen of z'n hoofdje komt er uit,dus ik weet het ook niet meer.... Kind van z'n vader ook zo'n eigenwijs dwars geval!!
![]()
Nu ga ik echt ff pitten,val om!
Ik veeg mn reet er altijd mee af bij anderen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Sowieso vind ik die gastendoekjes altijd een beetje eng
Zelf verschoon ik het handdoekje () in het toilet echt vaak, maar je weet nooit of ie bij anderen voor de 'sier' hangt
quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik veeg mn reet er altijd mee af bij anderen.
Nah.. Maf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:16 schreef tessie het volgende:Ik mag alweer stoppen met mijn schildkliermedicijnen
Internist belde net, de bloeduitslagen van gister vond ze wel weer goed genoeg, dus mag gelijk alweer stoppen. Hartfilmpje had ze nog niet gezien, maar als ze die gezien had en het was niet goed, zou ze nog bellen volgende week.
omg!quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
[..]
Dat kan toch... Mag hij een maaltijdsaladequote:Op donderdag 17 juni 2010 16:43 schreef Cantare het volgende:
Spuit 11 hoor, maar
[..]
omg!![]()
![]()
Zei iemand patat? Daar heb ik tegenwoordig - in tegenstelling tot seks- nou vaak zin in! Maar manlief wil gezond eten enzo... bah
![]()
Ticojij mag hier nooit op bezoek komen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |