Ja, hoe zit dat eigenlijk? Als je geregistreerd partner bent moet je dan nog steeds je kind vantevoren erkennen? Of gaat het dan net als wanneer je getrouwd bent?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Trouwenquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ohw okeej, dat wist ik niet
Ingewikkeld allemaalNou ja ik weet iig wat ik moet doen, das t belangrijkste
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonkerquote:
wat Sonnetje zegt...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh maar das ook superquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonker![]()
Maar sowieso hadden we van te voren al bedacht dat we niet gingen trouwen ivm kind enzo.
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
wat Sonnetje zegt...
Erkenning hebben we hier ook al geregeld, nu niet vergeten om na de geboorte het ouderlijk gezag nog te regelen.... Willem krijgt de achternaam van Martijn, al had die het ook niet erg gevonden als het mijn achternaam was geworden, ik vind zijn achternaam echter ook wel lekker hollands klinken.... (Van dik hout zaagt men..... )
In een huwelijk/geregistreerd partnerschap zien we nu nog geen toegevoegde waarde. Met erkenning en samenlevingscontract heb je al heel veel geregeld. Ook zijn we nu testamenten aan het laten opstellen, maar dat is ook handig als je trouwt, dus die kosten hadden we sowieso gemaakt. Enige jammere vind ik dat ik straks zelf een andere achternaam heb, maar daar kom ik ook wel weer overheen....
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Dus zo komt de melkboer ermee wegquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Bij geregistreerd partnerschap moet je je kind wel erkennen, als je gehuwd bent niet. Al ben je zwanger van de buurman, je man wordt wettelijk gezien als vader.
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaadquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hé, das ook een idee!Een kind krijgen is al duur genoeg, en zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Maar dan zit ik nog met die achternamen...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar das ook super![]()
![]()
Misschien ga ik gewoon nog een 2e keer trouwen, lijkt me heel leuk met de kindjes enzo.
Maar het is eigenlijk hetzelfde.. Behalve de naam... Misschien klinkt huwelijk wel heel zwaarquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaad
Mijn zus vind ook dat ik/we moet(en) trouwen hoor *lol*quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..
Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..![]()
Nou dat wil ik inderdaad zo veel mogelijk voorkomen. Gratis trouwen is goedkoperquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Even onder een spoilerquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..
Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs bij een huwelijk zul je testamentair zaken moeten regelen die niet automatisch in de wet opgenomen zijn. Gaat dan om zaken als vruchtgebruik, voogdij bij overlijden, uitsluiting partners bij erfenis en dergelijke... Ben geen jurist en weet dus niet exact hoe het zit, maar ook als we zouden trouwen zou een testament opgemaakt worden. (we hebben nog wel even overwogen)quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...
Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
Dat is een goede oplossing...quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....
wij zijn pas gevraagd door schoonzusje en zwager of wij voor hun zoontje (en eventuele volgende kinderen als die er zijn) willen zorgen mochten zij er niet meer zijn. Wij zijn van plan hun ook te vragen. Hebben bij hun een goed gevoel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...
Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:
eigen naam
naam partner
eigen naam+naam partner
naam partner+eigen naam
Als je de naam van je partner aanneemt kun je bij een kindje sowieso niet kiezen welke achternaam je kind krijgt, dat is dan automatisch die van je partner.
Automatisch de naam van je partner... Maar je kan dat dus bij het gemeentehuis regelen als je dat anders wilt zien.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Nee, volgens mij krijgt het kind dan jouw naam. Het kan ook zijn dat je dan nog wel kunt kiezen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Huis, spaargeld....quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat?Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Ga binnenkort wel even informeren voor verzekeringen en een spaarrekening.
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler![]()
CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
Plus als je de voogdij niet regelt voor na je overlijden beslist jeugdzorg waar je kinderen heen gaan..quote:
fixed.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:48 schreef nytar het volgende:ik sta 5de!!! (aangezien ik eigenlijk de 14de ben uitgerekend)
Wanneer is die tijd omgevlogen?!
Ik heb nu iets tegen mn rib aanzitten en er drukt iets goed tegen een heupquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
Ik heb een voetje kriebelen tussen mijn borstenvaag gevoel!
Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat?Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Ga binnenkort wel even informeren voor verzekeringen en een spaarrekening.
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler![]()
CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
Is dat testamentair vastgelegd?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.
Wat schattig orea!!
Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.
Wat betreft waar mn kind heen moet als er iets met ons gebeurt, ik weet het echt niet. Wil niet bij 1 van de ouders en de enige zus die in de buurt woont, getrouwd is en oud genoeg is vind manlief niet goed genoeg. Maar goed, ik ga er maar even niet van uit dat er iets gebeurt.
Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.
Wat schattig orea!!
Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als je net zo'n groot verlies hebt meegemaakt. Zal het er een keer met manlief over hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Orea het volgende:
[..]
Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.
Mijn moeder dacht precies hetzelfde, toen ze omkwam bij een motorongeval. En je wilt niet weten wat een ge-emmer het is geweest met jeugdzorg voor mijn broertje en zusje (en voor mij, als enige meerder jarige)...
Dat is een organisatie waar je het liefst zo ver mogelijk van wilt wegblijven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef Orea het volgende:
[..]
Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |