abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82876624
Zwangerschap en geboorte deel 657

16 juni 2010: Guess
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke (30 juni, geplande keizersnede)
14 juli 2010: nytar (jongetje)
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
12 januari 2011: Sugarsnap
23 januari 2011: ik80lll
27 januari 2011: Basboussa
03 februari 2011: Dizzy_Miss_Lizzy

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 51% gewijzigd door BE op 16-06-2010 21:22:04 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82876646
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:36:28 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82876727
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Ja, hoe zit dat eigenlijk? Als je geregistreerd partner bent moet je dan nog steeds je kind vantevoren erkennen? Of gaat het dan net als wanneer je getrouwd bent?

En ik sta nummer 12 .
pi_82876761
Maar dan kan je toch net zo goed gelijk voor geregistreerd partnerschap gaan???
Of kan dat niet?
pi_82876823
Bij geregistreerd partnerschap moet je je kind wel erkennen, als je gehuwd bent niet. Al ben je zwanger van de buurman, je man wordt wettelijk gezien als vader.
pi_82876866
Ohw okeej, dat wist ik niet
Ingewikkeld allemaal Nou ja ik weet iig wat ik moet doen, das t belangrijkste
(over dat geregistreerd partnerschap, dat over t huwelijk wist k wel)
pi_82876867
quote:
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?

Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
pi_82876887
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ohw okeej, dat wist ik niet
Ingewikkeld allemaal Nou ja ik weet iig wat ik moet doen, das t belangrijkste
Trouwen
pi_82876950
trouwen is leuk
*poef* nu is het weg
pi_82876968
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Trouwen
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonker
Maar sowieso hadden we van te voren al bedacht dat we niet gingen trouwen ivm kind enzo.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:42:20 #11
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82877008
quote:
wat Sonnetje zegt...

Erkenning hebben we hier ook al geregeld, nu niet vergeten om na de geboorte het ouderlijk gezag nog te regelen.... Willem krijgt de achternaam van Martijn, al had die het ook niet erg gevonden als het mijn achternaam was geworden, ik vind zijn achternaam echter ook wel lekker hollands klinken.... (Van dik hout zaagt men..... )

In een huwelijk/geregistreerd partnerschap zien we nu nog geen toegevoegde waarde. Met erkenning en samenlevingscontract heb je al heel veel geregeld. Ook zijn we nu testamenten aan het laten opstellen, maar dat is ook handig als je trouwt, dus die kosten hadden we sowieso gemaakt. Enige jammere vind ik dat ik straks zelf een andere achternaam heb, maar daar kom ik ook wel weer overheen....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_82877020
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonker
Maar sowieso hadden we van te voren al bedacht dat we niet gingen trouwen ivm kind enzo.
Oh maar das ook super

Misschien ga ik gewoon nog een 2e keer trouwen, lijkt me heel leuk met de kindjes enzo.
pi_82877162
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

wat Sonnetje zegt...

Erkenning hebben we hier ook al geregeld, nu niet vergeten om na de geboorte het ouderlijk gezag nog te regelen.... Willem krijgt de achternaam van Martijn, al had die het ook niet erg gevonden als het mijn achternaam was geworden, ik vind zijn achternaam echter ook wel lekker hollands klinken.... (Van dik hout zaagt men..... )

In een huwelijk/geregistreerd partnerschap zien we nu nog geen toegevoegde waarde. Met erkenning en samenlevingscontract heb je al heel veel geregeld. Ook zijn we nu testamenten aan het laten opstellen, maar dat is ook handig als je trouwt, dus die kosten hadden we sowieso gemaakt. Enige jammere vind ik dat ik straks zelf een andere achternaam heb, maar daar kom ik ook wel weer overheen....
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
pi_82877195
quote:

[..]

Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?

Hé, das ook een idee! Een kind krijgen is al duur genoeg, en zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Maar dan zit ik nog met die achternamen... Maar het dan over 2 jaar dunnetjes overdoen zodat beebje bruidskindje kan zijn... Wat een idee...
Back in business.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:46:00 #15
259886 pessie
pi_82877198
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Bij geregistreerd partnerschap moet je je kind wel erkennen, als je gehuwd bent niet. Al ben je zwanger van de buurman, je man wordt wettelijk gezien als vader.
Dus zo komt de melkboer ermee weg ...
pi_82877287
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..

Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..
pi_82877291
quote:

[..]

Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaad
The way you rock'n'roll
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:47:52 #18
259886 pessie
pi_82877301
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Shirley het volgende:

[..]

Hé, das ook een idee! Een kind krijgen is al duur genoeg, en zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Maar dan zit ik nog met die achternamen...
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:
eigen naam
naam partner
eigen naam+naam partner
naam partner+eigen naam

Als je de naam van je partner aanneemt kun je bij een kindje sowieso niet kiezen welke achternaam je kind krijgt, dat is dan automatisch die van je partner.
pi_82877325
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh maar das ook super

Misschien ga ik gewoon nog een 2e keer trouwen, lijkt me heel leuk met de kindjes enzo.

Zie dat wel al helemaal voor me, en dan Lieke, Tim en Mara er ook bij
Mja aan de andere kant wil ik dan wel al mijn kinderen erbij hebben dus denk dat we voorlopig nog niet trouwen

Flugel, zo hebben wij t ook geregeld, alleen geen testamenten.
pi_82877361
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaad
Maar het is eigenlijk hetzelfde.. Behalve de naam... Misschien klinkt huwelijk wel heel zwaar
pi_82877481
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:

Mijn zus vind ook dat ik/we moet(en) trouwen hoor *lol*
De jurk is wel leuk enzo maar zie er verder niet zo de waarde ervan in eigenlijk...Misschien ooit wel hoor

En vond t eigenlijk allemaal wel meevallen de rompslomp nu met de kleine.
Samenlevingscontract hadden we al toen we gingen samenwonen. En erkennen was even naar het gemeentehuis en gezag aanvragen stelt ook niet zoveel voor
pi_82877511
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Nou dat wil ik inderdaad zo veel mogelijk voorkomen. Gratis trouwen is goedkoper
The way you rock'n'roll
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:54:34 #23
259886 pessie
pi_82877639
quote:

Even onder een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:56:04 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82877716
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zelfs bij een huwelijk zul je testamentair zaken moeten regelen die niet automatisch in de wet opgenomen zijn. Gaat dan om zaken als vruchtgebruik, voogdij bij overlijden, uitsluiting partners bij erfenis en dergelijke... Ben geen jurist en weet dus niet exact hoe het zit, maar ook als we zouden trouwen zou een testament opgemaakt worden. (we hebben nog wel even overwogen)

Nu we niet gaan trouwens is een testament helemaal noodzaak. Het kind is anders namelijk de enige erfgenaam van de partner en dat zou voor problemen kunnen zorgen. Niet iedere bank is bijvoorbeeld genegen om een halve hypotheek over te sluiten naar een zuigeling...

En voor de jurk hoef ik het trouwen ook niet meer te doen, die heb ik al eens aangehad

Overigens ben ik dan wel weer romantisch genoeg om het in de toekomst wellicht nog wel te willen hoor, alleen dan net zoals sonnetje zegt, met Willem er gewoon bij
pi_82877943
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...

Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
pi_82878049
Hmm, over testament heb ik nog helemaal niet nagedacht eigenlijk... We hebben wel een samenlevingsovereenkomst waarmee is overeengekomen dat bij zijn overlijden het huis wel mij toekomt (en bij mijn overlijden aan hem), maar geen apart testament... Moeten toch ook maar eens naar laten kijken...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:03:12 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82878090
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Testamenten moeten we nog regelen.. Nu zal Priscil niets van mij erven. Maar volgens mij is er wel ites vastgelegd dat Priscil haar erfenis niet kan opeisen als alleen M. overlijd.. Wij hebben wel huwelijkse voorwaarden, misschien dat het daar in staat...

Maar we moeten inderdaad dingen vastleggen over voogdij bij overlijden van beide ouders.. Maar dan zitten we op het punt, wie vragen we daarvoor.
Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....
pi_82878093
Bij ons zijn een aantal financiele dingen ook geregeld via de zaak. Dus daarom hebben we toen we het huis kochten geen testament gedaan.Is misschien wel handig om dat weer even te bekijken hoe dat zit met kind enzo.
En voogdij als we allebei overlijden is wel lastig. Maar ik zou denk ik t meest neigen naar mijn zus. Minder snel bij mijn schoonzusje ofzo (of zwager, maar goed die is vrijgezel en niet zo van de kinderen )
pi_82878175
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is hier ook een enorme hoofdbreker geweest inderdaad, het kan ook pas over 10 jaar zijn en is de situatie bij iedereen dan nog wel hetzelfde? Daarom hebben we een soort van 'omweg' verzonnen. Iemand die we heel erg vertrouwen hebben we aangewezen als iemand die voor ons gaat kijken waar onze kinderen het beste af zijn als de situatie zich voor mocht doen. Hiermee leg je dus nog niemand vast, maar wordt er gekeken naar de beste oplossing op dat moment. Laten we echter hopen dat het nooit nodig is....
Dat is een goede oplossing...

Mijn broertje is vrijgezel en woont mij mijn ouders.. Die zie ik de kinderen niet opvangen.. Hij is heel leuk met ze, maar nee..
Mijn zwager en schoonzus... Dan zou ik echt opstaan uit de dood om dat te voorkomen. Zou ik mensen kunnen uitsluiten in mn testament?
pi_82878176
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:

wij zijn pas gevraagd door schoonzusje en zwager of wij voor hun zoontje (en eventuele volgende kinderen als die er zijn) willen zorgen mochten zij er niet meer zijn. Wij zijn van plan hun ook te vragen. Hebben bij hun een goed gevoel.
*poef* nu is het weg
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:06:00 #31
259886 pessie
pi_82878221
Als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen is het inderdaad volgens mij niet zo dat je als partner alles erft als je al kinderen hebt. Je kinderen krijgen een kindsdeel van je partners deel, dus de helft van de helft wat je samen hebt. Meen ik.
pi_82878259
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:
eigen naam
naam partner
eigen naam+naam partner
naam partner+eigen naam

Als je de naam van je partner aanneemt kun je bij een kindje sowieso niet kiezen welke achternaam je kind krijgt, dat is dan automatisch die van je partner.
Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Back in business.
pi_82878301
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:

[..]

Dus als je zou kiezen voor eigen naam + naam partner, krijgt het kind ook automatisch naam van de partner? Of dan wel allebei?
Automatisch de naam van je partner... Maar je kan dat dus bij het gemeentehuis regelen als je dat anders wilt zien.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:08:24 #34
259886 pessie
pi_82878315
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Shirley het volgende:

[..]

Nee, volgens mij krijgt het kind dan jouw naam. Het kan ook zijn dat je dan nog wel kunt kiezen.

edit: tico weet het denk ik beter! Die heeft het zelf zo gedaan.
pi_82879377
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat? Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Ga binnenkort wel even informeren voor verzekeringen en een spaarrekening.
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler

CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
pi_82879585
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie al zoveel dan dat je over erfenissen praat? Mijn kind kan nog helemaal niks erven, dus dat is al geregeld
Vrucht is hier ook al erkend, hij krijgt mijn vriends vreselijke achternaam, maar mijn naam is ook niet echt je van het, en die van hem was origineler

CP ook gefeliciteerd! En in het Rode kruis, wat toevallig! Hoop dat jullie snel naar huis mogen
Huis, spaargeld....
The way you rock'n'roll
pi_82879760
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Huis, spaargeld....
Plus als je de voogdij niet regelt voor na je overlijden beslist jeugdzorg waar je kinderen heen gaan..
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:48:41 #38
258612 nytar
boys boys boys
pi_82880114
ik sta 5de!!! (aangezien ik eigenlijk de 14de ben uitgerekend)
Wanneer is die tijd omgevlogen?!
pi_82880329
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:48 schreef nytar het volgende:
ik sta 5de!!! (aangezien ik eigenlijk de 14de ben uitgerekend)
Wanneer is die tijd omgevlogen?!
fixed.
pi_82880407
Ik heb een voetje kriebelen tussen mijn borsten vaag gevoel!
pi_82880455
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef Orea het volgende:
Ik heb een voetje kriebelen tussen mijn borsten vaag gevoel!
Ik heb nu iets tegen mn rib aanzitten en er drukt iets goed tegen een heup . De ruimte wordt beperkter.
pi_82880530
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.

Wat schattig orea!!
pi_82880595
duidelijk! De écht harde trappen zijn hier ook wel over (alhoewel er heel soms nog een agressie in kan zitten als ik me omdraai, en zij dus terug wil draaien naar hoe ze lag ) probeer door te kriebelen een beetje de aandacht te krijgen, en daar reageert ze ook wel heftig op!

En de hik in je lies is ook al zo'n maf gevoel!
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:59:15 #44
259886 pessie
pi_82880639
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:31 schreef Troeta het volgende:

Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.

Wat betreft waar mn kind heen moet als er iets met ons gebeurt, ik weet het echt niet. Wil niet bij 1 van de ouders en de enige zus die in de buurt woont, getrouwd is en oud genoeg is vind manlief niet goed genoeg. Maar goed, ik ga er maar even niet van uit dat er iets gebeurt.
pi_82880690
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een huurhuis en eigenlijk geen spaargeld. Voogdij hebben we wel al iemand voor.

Wat schattig orea!!
Is dat testamentair vastgelegd?

Maar verder.. Ja wij hebben een koophuis, maar de hypotheek die erop rust is groter, alhoewel, mijn man is meer waard als ie dood is, dan is het huis voor de helft vrij.

Maar je hebt ook pensioenopbouw enzo.. Wezenpensioen.. Dat soort dingen. Al moet eerst bij mij een flinke studieschuld worden afbetaald, dus ik gok dat er aan het einde van de streep minimaal overblijft.

Maar dan nog, stel mijn ouders overlijden, dan erf ik ook. Misschien zijn mijn ouders stiekem keirijk.

Je bent vast wel wat waard.

En nog een niet zo leuk ding om aan te denken!! Hebben jullie allemaal een uitvaartverzekering? Zeker ook met het oog op je kleine...
pi_82880721
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:59 schreef pessie het volgende:

[..]

Zelf niet, maar hoe gaat het als opa's/oma's overlijden? En ik verwacht in de toekomst wel een huis te gaan kopen. Heb dus niets geregeld (nog) maar als er grotere aankopen gedaan gaan worden (zoals een huis) dan zullen we toch echt wel wat regelen.

Wat betreft waar mn kind heen moet als er iets met ons gebeurt, ik weet het echt niet. Wil niet bij 1 van de ouders en de enige zus die in de buurt woont, getrouwd is en oud genoeg is vind manlief niet goed genoeg. Maar goed, ik ga er maar even niet van uit dat er iets gebeurt.
Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.

Mijn moeder dacht precies hetzelfde, toen ze omkwam bij een motorongeval. En je wilt niet weten wat een ge-emmer het is geweest met jeugdzorg voor mijn broertje en zusje (en voor mij, als enige meerder jarige)...
pi_82880739
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:57 schreef Troeta het volgende:

Wat schattig orea!!
Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.
The way you rock'n'roll
pi_82880902
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja maar dat moet je dus wel vast laten leggen.
Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:06:19 #49
259886 pessie
pi_82881037
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef Orea het volgende:

[..]

Het is ook niet iets waar je dagelijks bij stil moet staan, maar ik zou er maar wel een keer bij stilstaan.

Mijn moeder dacht precies hetzelfde, toen ze omkwam bij een motorongeval. En je wilt niet weten wat een ge-emmer het is geweest met jeugdzorg voor mijn broertje en zusje (en voor mij, als enige meerder jarige)...
Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als je net zo'n groot verlies hebt meegemaakt. Zal het er een keer met manlief over hebben.

Uitvaartverzekeringen: check. Kleine is gratis meeverzekerd vanaf 24 weken zwangerschap en als we de kleine binnen een maand aanmelden is die gratis meeverzekert tot zn 18de.
pi_82881065
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef Orea het volgende:

[..]

Precies, anders beslist jeugdzorg. En geloof me, dat wil je niet...
Dat is een organisatie waar je het liefst zo ver mogelijk van wilt wegblijven.

Ik ga eens even aandringen op het opstellen van testamenten.
pi_82881200
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En nog een niet zo leuk ding om aan te denken!! Hebben jullie allemaal een uitvaartverzekering? Zeker ook met het oog op je kleine...
nope, maar das bewust...
Ik heb trouwens wel wat, zit ik te denken, Ro niet.
pi_82882288
Ik heb wel een utivaartverzekering, daar kan ik de kleine toch bij laten schrijven?
Back in business.
pi_82882523
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:30 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel een utivaartverzekering, daar kan ik de kleine toch bij laten schrijven?
Pak je polis, daar staat het op
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:56:28 #54
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_82883660
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:21 schreef maffemuts het volgende:
@ Diesz je moet zolang je niet getrouwd bent inderdaad wel telkens een "erkenning ongeborene" doen, echter bepaal je bij de 1e keer al de achternaam van de rest van de kids (tussen jullie) Alleen als er sprake is van veranderde partner is een afwijkende achternaam mogelijk. De erkenning ansich is gewoon een wettelijk correct handigheidje dat je partner ook de aangifte kan doen als het kindje geboren is en hij als vader geregistreerd word.

Het is voor mij ruim 14 en 12 jaar geleden, dus ben weer up-to date Gelukkig maar dat een andere partner wel ook voor een andere achternaam zorgt, anders zou mijn ex vast niet blij zijn
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
En Diesz ik heb geen idee om eerlijk te zijn.. Ik weet alleen dat je met de erkenning de achternaam kiest en alle volgende kinderen dezelfde achternaam krijgen (tenzij die een andere vader krijgen natuurlijk, maar goed daar ga ik niet van uit )
In dit geval dus wel een andere partner, dus alles weer opnieuw regelen!
quote:

Alleen wil ik slank in mijn trouwjurk en dat zit er voorlopig niet in!! Misschien eerst geregistreerd partnerschap en dan later alsnog een bruiloft. Dat kan ook!

Hier alles verder goed geregeld qua uitvaartverzekering enzo. Daar hoef ik dus even niet over na te denken!!

Net bij gyn geweest, ukkie lag lekker te spartelen en zwaaien!! Alleen nog geen duidelijkheid over de pomp. Nog even geduld hebben dus!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_82885116
Hier idd wel alles aan het vastleggen m.b.t voogdij etc.
Nou ik ga dit weekend richting de bible belt hopen maar dat ik er rode hond vrij uit kom
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:35:20 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82885822
Grunsfan gefeliciteerd!
Nu nog op zoek naar de puzzel!
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:05 schreef flugeltje het volgende:
@BE heb je bekkenbodemoefeningen gehad bij de fysio? Ik heb die bij de haptonoom ook gekregen en hoop dat ik mezelf daarmee na de bevalling ga redden... Blijft lastig om zo'n redelijk willekeurige spier goed aan te sturen.

Laaaaaaaaaaaate reactie!

Ja, wat oefeningen en een beetje gevoel enzo.
Gek hoor, gesprek voeren terwijl zij met haar hand in mijn doos zat. Toch weer anders dan bij de ha of de vk!

Ik deed 2 dingen verkeerd, bij hoesten/lachen/inspanning zette ik druk op mijn buik ipv uit te ademen. Dat wat Monica Seles deed, hard schreeuwen, is erg goed, dan geef je je bekkenbodem de ruimte om in te kunnen trekken.
En het bleek dat ik eigenlijk altijd mijn bekkenbodemspier een beetje aangespannen heb (nu ook as we speak). Ik moet dus leren die standaard de ontspannen, want iets dat altijd half gespannen is kan op een gegeven moment niet meer helemaal aanspannen.
Dit zijn dingen die voor iedereen anders zijn, maar ik kan de fysio echt aanraden wat dat betreft als het probleem na de bevalling blijft. Ik kon dus echt niet sporten oid zonder tena.

Oh, en ik heb geleerd het 'touwtje' dat tussen je heupbotten loopt (denkbeeldig) aan te trekken (dat kan dan weer wel). Op die manier gebruik je je natuurlijke corset een beetje. Mijn spieren waren gewoon totaal kwijt hoe het ook al weer allemaal moest.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:49:47 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82886537
Die van mij is ook standaard wat aangespannen ja... Moet ik ook afleren. Ik zie wel of het na de bevalling nog nodig blijkt te zijn. Ik gebruik m'n bekkenbodem ook verkeerd, ook bij het ademen. Schijnt iets te zijn wat echt heel veel vrouwen doen, kan zelfs hyperventilatie triggeren is me verteld. Ik hoop dat het hier mee gaat vallen allemaal...

Ben overigens ergens wel blij dat de hapto me zelf liet voelen ipv dat hij in m'n doos ging zitten....
pi_82886599
Gaat ie in je doos zitten??? daar zit ik niet echt op te wachten
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:52:44 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82886688
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Gaat ie in je doos zitten??? daar zit ik niet echt op te wachten

Het was een ze.
Eerst voelde ze aan de buitenkant. Moest ik aanspannen en ontspannen. Daar kon ze al het eea uit opmaken en later dus heel rustig even voelen terwijl ik wat dingen moest doen.
Tsja, niet mijn hobby, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu kan softballen (zonder bang te zijn) dat ik in mijn broek pies (de tena gaat nog wel even mee voor de zekerheid ) en dat was het me zeker wel waard!
pi_82886932
Nou ja... Dr is wel genoeg in mn doos geroerd... Dan vind ik het wel ff best. sporten doe ik toch niet.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:16:49 #61
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82892333
Nou, we hebben een datum geprikt, 30 juni is onze geplande keizersnede. Dat betekent dus dat ik uiterlijk over twee weken echt mama ben
pi_82892464
30 juni is een mooie datum

bizar om te weten lijkt me dat wel zeg!
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:01:08 #64
259886 pessie
pi_82894003
30 juni is een mooie datum! Had je zelf nog wat inspraak of heeft de gyn alles bepaald?

Zo meteen tentamen
pi_82894367
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:01 schreef pessie het volgende:
30 juni is een mooie datum! Had je zelf nog wat inspraak of heeft de gyn alles bepaald?

Zo meteen tentamen
We hebben zelf mogen kiezen, maar wel vanaf 39 weken zwangerschap
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
30 juni is een mooie datum

bizar om te weten lijkt me dat wel zeg!
Is ook echt heel gek. Maar stiekem heb ik al heel lang het voorgevoel dat de kleine zichzelf eerder gaat aandienen.... Mijn vriend ook. Dat is nergens op gebaseerd verder, behalve gewoon een gevoel dat we hebben en een droom die ik ongeveer een jaar geleden had. Ik droomde toen dat ik eind juni zou bevallen, ergens in de 20-tallen. Dromen zijn bedrog, maar ik ben toch wel benieuwd of we gelijk krijgen of niet. Liever niet eigenlijk...
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:19:42 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82894845
Mooi dat jullie een datum hebben Djenneke, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze met de zekerheid over de zwangerschapsduur die ze tegenwoordig hebben, het zo op het laatste moment laten aankomen.

Het maakt bij een verder gezonde zwangerschap IMHO weinig uit of een kind met 38 weken geboren wordt
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_82894983
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:19 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat jullie een datum hebben Djenneke, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze met de zekerheid over de zwangerschapsduur die ze tegenwoordig hebben, het zo op het laatste moment laten aankomen.

Het maakt bij een verder gezonde zwangerschap IMHO weinig uit of een kind met 38 weken geboren wordt
Dat schijnt toch iets met de ontwikkeling van de longblaasjes van het kindje te maken hebben... Het zal wel een kwestie van risico uitsluiting zijn.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:24:54 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82895074
Hmmz, okay, aan de ene kant snap ik het wel, en ik begrijp ook wel dat ze dan een "verzoekje" tot inleiden of een KS (zoals in de VS al gebeurt) het liefst zo laat mogelijk laten gebeuren, maar als een natuurlijke bevalling echt ongewenst is dan vind ik het zo lang mogelijk wachten een beetje dubbel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_82895227
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:24 schreef Leandra het volgende:
Hmmz, okay, aan de ene kant snap ik het wel, en ik begrijp ook wel dat ze dan een "verzoekje" tot inleiden of een KS (zoals in de VS al gebeurt) het liefst zo laat mogelijk laten gebeuren, maar als een natuurlijke bevalling echt ongewenst is dan vind ik het zo lang mogelijk wachten een beetje dubbel.
Als het kindje zich eerder aandient, wordt het een eerdere keizersnede. Het vervelende dan is dat ik dan al wel weeën zou hebben. Toch willen ze liever dat ze zeker weten dat de longetjes van het kindje helemaal in orde zijn. Daar ben ik het wel mee eens hoor. Een van de redenen voor de keuze voor KS is toch de gezondheid van het kindje...
pi_82895317
Hier een artikel daarover:
quote:
Bovenop het feit dat de operatie zelf risico's inhoudt voor de moeder is het bekend dat bij een bevalling via een keizersnede het risico op complicaties van de luchtwegen groter is dan bij een vaginale bevalling, en zeker als de bevalling wordt ingezet voor het beginnen van de weeën. Bij een keizersnede worden de longen van de baby immers niet gestimuleerd zoals dat gebeurt tijdens de doortocht door de vagina. Kinderen die met een keizersnede geboren worden, hebben ook gemakkelijker last van astma.

Daarnaast heeft men ook vastgesteld dat om comfortredenen geplande keizersneden die voor de 39e week worden uitgevoerd vaak meer risico's op complicaties vertonen.

Deze gegevens werden verkregen na onderzoek van een groep van 13.258 zwangere vrouwen die zonder uitgesproken medische reden via de keizersnede bevielen. In 6% van de gevallen was de keizersnede in de 37e week uitgevoerd, in 29% van de gevallen met 38 weken en in 49% van de gevallen met 39 weken. Het aantal complicaties lag gemiddeld bij 10,5%, maar het cijfer steeg systematisch naarmate de draagtijd verlaagde. Zo lag het bij 15% met 37 weken en 'slechts' bij 8% met 39 weken.

Slotsom: geboortes in de 37e en 38e week van de zwangerschap vertonen een groter risico op sterfte en neonatale complicaties dan bevallingen bij 39 weken zwangerschap.
http://www.e-gezondheid.b(...)ing-4-5-16149-2.htm#
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:39:40 #71
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82895631
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, wat oefeningen en een beetje gevoel enzo.
Gek hoor, gesprek voeren terwijl zij met haar hand in mijn doos zat. Toch weer anders dan bij de ha of de vk!
Een fysio in je doos
Nou ja ik denk zowiezo dat ik die na de bevalling nodig ga hebben,m'n blaas is nooit m'n sterktste pun t geweest en in m'n zwangerschap al helemaal niet!

@Djenneke,fijn dat er een datum geprikt is,de komende 2 wkn zullen nu wel lang duren,of mischien juist niet!

@CP,fijn dat het goed gaat met jou en je meisje,hopelijk mogen jullie/zijn jullie lekker thuis!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:56:35 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82896441
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als het kindje zich eerder aandient, wordt het een eerdere keizersnede. Het vervelende dan is dat ik dan al wel weeën zou hebben. Toch willen ze liever dat ze zeker weten dat de longetjes van het kindje helemaal in orde zijn. Daar ben ik het wel mee eens hoor. Een van de redenen voor de keuze voor KS is toch de gezondheid van het kindje...
Men wil dus eigenlijk zo lang mogelijk wachten om zo dicht mogelijk bij het moment te komen dat de natuur zelf besloten had dat het tijd is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_82896871
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Men wil dus eigenlijk zo lang mogelijk wachten om zo dicht mogelijk bij het moment te komen dat de natuur zelf besloten had dat het tijd is....
Nou, eerder totdat het kindje zoveel mogelijk uitontwikkeld is, zodat een couveuse opname kan worden vermeden. En de kansen op een gezond kindje zijn dus inderdaad het groots naarmate men dichter tegen de uitgerekende datum komt. Eroverheen willen ze niet hoor, want liever geen weeën, voor de KS.
pi_82897184
Fijn dat jullie een datum hebben geprikt Djenneke, al is het wel een raar idee dat je nu precies al weet dat je op die dag gaat bevallen. Wel fijn, die zekerheid!

Ik heb vanavond mijn eerste les zwangerschapsgym en zit me nu echt af te vragen waarom ik me ook alweer had opgegeven... Ik ben nogal een kat uit de boom-kijk type en hoop niet dat het een club met van die gezellige joviale types is... maar goed, ik moet toch minstens één keer gaan om daar achter te komen...
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:49:16 #75
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82899060
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat schijnt toch iets met de ontwikkeling van de longblaasjes van het kindje te maken hebben... Het zal wel een kwestie van risico uitsluiting zijn.
Dat is hier toch echt anders... Ik moest eigenlijk voor 38 weken bevallen met ks, maar omdat kind pas zo laat (36 weken) in een stuit kwam, kon ik geen eerdere afspraak maken, dan met 38 weken en 4 dagen. Ze hadden het liever tussen 37 en 38 weken, vooral wegens risico dat je dus al eerder in de bevallingsmood kan raken, en spoedks vonden 'ze' helemaal geen goed plan...

Maar goed, overal anders dus!

En veel succes! Inderdaad bizar, hobbel je keifit en nog totaal niet in weeen het ziekenhuis in, om 3 uur later een klein mormeltje in je armen te hebben....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82900171
Djenneke fijn dat je weet wanneer de KS staat gepland

Hoeveel pakken luiers hebben jullie gekocht ik zag een mooie aanbieding bij het Kruidvat, 2+1 gratis (van Kruidvat), maar vraag me af of ik nu 3 pakken newborns moet halen of 2 newborns en een maatje groter. In 1 pak newborns zitten 27 luiers voor kindje van 2-5 kg (ons kindje wordt geschat op 7 pond bij 40 weken). Hoeveel luiers gaan er gemiddeld op een dag doorheen? Je leest vaak dat men veel te veel luiers koopt, vandaar mijn vraag.
pi_82900189
Djenneke kan me herinneren dat je dat een keer zei idd, dat je dacht dat je eind juni zou bevallen
Apart dat t dan toch ook echt eind juni is
Nog precies 2 weken wachten!

Werd net gebeld door een vriendin, die moest bellen van dr vriend, omdat ze me maandag een smsje had gestuurd en ik nog niet terug gesmst had (ik ben zo slecht/laks in terug smsen ). Ze had zelf zoiets van: nou als ie geboren was hadden we t al gehoord hoor. Grappig (nog wel )

En niet alleen vrouwen kunnen last hebben van nesteldrang Ro had daar net last van. Hebben even met zn 2en de woonkamer opgeruimd. Wiegje klaargezet in de slaapkamer.
Zou wel handig zijn als ik er iets meer last van zou hebben Morgen toch echt maar even gaan dweilen overal!
Was is iig weggewerkt, das wel fijn!
pi_82900298
Mereltje ik heb 1 pak luiers gekocht en 1 pak gekregen.
Even kijken hoe ver ik kom ermee Ben ook bang teveel te hebben
Ik zou dus idd 2 newborns en een maatje groter halen. De kleintjes kan je altijd nog bijkopen!
(mijn zus had dat de vorige keer bij mijn nichtje ook zo gedaan)
pi_82900461
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:11 schreef Mereltje het volgende:
Hoeveel pakken luiers hebben jullie gekocht ik zag een mooie aanbieding bij het Kruidvat, 2+1 gratis (van Kruidvat), maar vraag me af of ik nu 3 pakken newborns moet halen of 2 newborns en een maatje groter. In 1 pak newborns zitten 27 luiers voor kindje van 2-5 kg (ons kindje wordt geschat op 7 pond bij 40 weken). Hoeveel luiers gaan er gemiddeld op een dag doorheen? Je leest vaak dat men veel te veel luiers koopt, vandaar mijn vraag.
Ik had begrepen dat er heel in het begin toch wel gauw 8-10 luiers per dag doorheen gaan. Met 81 luiers zou je dan maximaal 8 dagen kunnen doen. Het ligt er natuurlijk aan hoe hard je kindje groeit (en hoe zwaar hij/zij is bij de geboorte, die schattingen kunnen er behoorlijk naast zitten), maar ik denk dat je die 3 pakken wel op krijgt.

Fannetje, veel plezier op de cursus! De eerste keer is toch wel even aftasten. Ik zou er maar op rekenen dat het een samengeraapt zooitje is met verlegen en aanwezige types.

Djenneke, raar (maar ergens ook wel "rustig") lijkt me dat, om de datum te weten! 30 juni is wel een mooie, hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 16-06-2010 20:42:11 ]
pi_82901101
10 luiers per dag lijkt me wel erg veel hoor *slik* ik denk dat ik maar voor het advies van Sonnetje ga (van haar zus), kan er altijd nog een pak bijkopen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:29:53 #81
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82901123
Mereltje, die maten en gewichten hangen erg per kindje af. Beisan was 3 kilo (en 42 gram) bij de geboorte, maar veel newborn luiers waren haar veels te groot. Ze is erg iel, en nog steeds zijn veel luiers net te groot zijn, of passen niet helemaal zoals ze horen. We hadden pampers aangeschaft toen, maar het bleek dat huggies haar de eerste maanden veel beter zaten. Nu draagt ze enkel pampers, want die zitten haar nu veel beter, maar ik zou dus vooral niet teveel luiers aanschaffen en even wachten tot kind er is, dan kan je altijd nog kijken wat voor luiers haar/hem het beste passen.
pi_82901516
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:29 schreef Mereltje het volgende:
10 luiers per dag lijkt me wel erg veel hoor *slik* ik denk dat ik maar voor het advies van Sonnetje ga (van haar zus), kan er altijd nog een pak bijkopen.
8 toch wel hoor een pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.

Maar hoeveel had je zelf dan in gedachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 16-06-2010 20:43:44 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:47:32 #83
259886 pessie
pi_82901977
Ik heb 18 newborn luiers gekregen bij mn zwangerschapsdozen. Daarnaast had ik een bon van "lekker in het leven" voor een leuke aanbieding pampers luiers. Heb toen 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 gekocht. In maat 2 groeien ze sowieso wel, terwijl maat 1 te krap zou kunnen zijn. En anders stuurt de kraam manlief wel naar de winkel voor luiers! Maat 1 is ook van 2 tot 5 kilo en maat 2 van 3 tot 6. Een gemiddeld kind is toch al gauw meer dan 3 kilo schat ik in .
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:48:59 #84
259886 pessie
pi_82902040
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Cantare het volgende:

[..]

8 toch wel hoor een pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.

Een pasgeboren baby leg je bij borstvoeding meen ik 8 tot 12 keer per dag aan. Dan is 12 keer wel veel, maar het kan. Ik heb begrepen dat er de eerste week sowieso wel 10 luiers per dag doorheen gaan.
pi_82902209
quote:
[..]
Ik had niet het idee dat je na elke voeding je kindje moest verschonen en zat meer aan zo'n 5/6 keer te denken, geen ervaring he mijn vriend dacht zelf zo'n 3 keer dus die zat er helemaal naast
pi_82902489
quote:

[..]

Kindjes aan de borst moeten minimaal 8x komen voor een voeding. Maar dat kan, en is vaak, vaker dan 8. Kom je uit op 10 voedingen ofzo, dan verschoon je ook 10x omdat een kleintje snel in slaap valt aan de borst, verschonen is een ideale manier om een kindje dan even wakker te maken..

Maar iedereen heeft toch wel een supermarkt in de buurt? Een pak is zo gehaald, en anders albert..
pi_82902996
Hehe supermarkten zat hier
Ik zie ook wel hoe veel luiers ik per dag nodig heb. Heb iig genoeg om mee te beginnen en heb ik niet genoeg heb ik genoeg mensen om me heen die het voor me kunnen halen!

Ik heb net t wiegje opgemaakt Gek idee dat daar binnenkort een klein jongetje in ligt
pi_82903068
De eerste weken hebben wij ook bij elke voeding een schone luier gedaan... dus 7/8 per dag red je wel hoor. En die newborns gaan nog redelijk lang mee hoor, je kindje komt echt geen kilo per week aan Dat duurt wel effe... Ik denk dat je prima 3 pakken new born kan kopen. En meestal is er wel een winkel/supermakrt waar zo'n actie is, die wisselen elkaar een beetje af
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:19:16 #89
259886 pessie
pi_82903728
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:07 schreef Lijnloos het volgende:
De eerste weken hebben wij ook bij elke voeding een schone luier gedaan... dus 7/8 per dag red je wel hoor. En die newborns gaan nog redelijk lang mee hoor, je kindje komt echt geen kilo per week aan Dat duurt wel effe... Ik denk dat je prima 3 pakken new born kan kopen. En meestal is er wel een winkel/supermakrt waar zo'n actie is, die wisselen elkaar een beetje af
Maar je hebt newborn maat 1 en maat 2...
pi_82903780
Oh ik mag een blije doos ophalen , ben ik alweer zo ver???
pi_82903819
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja maat 1 past gewoon bij een normaal gewicht hoor.. En newborn is er dacht ik zelfs nog in maat 3.

Die newborn van pampers hebben een goed laagje dat die vloeibare poep redelijk goed tegenhoudt..
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:20:54 #92
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82903834
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Kind heeft hier 2 maanden maat 1 gehad, en was toch echt meer dan 3 kilo. Echt heeeeeeeel iel....
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:22:21 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82903922
Djenneke, ik heb het erbij gezet in de OP!
Wat spannend joh!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:22:57 #94
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82903953
Ik heb 3 pakken newborns en de rest maatje groter.Bij het Kruitvat zijn trouwens regelmatig aanbiedingen van pampers 3 pakken voor 20euro ipv 30 euro dus das wel de moeite.Ik heb ook KV huismerk in huis hoor.Toen ik pas zwanger was heeft m'n man es geroepen dat van nu af aan iedereen die op visite komt een pak luiers moest meenemen,veel mensen hebben dat nog gedaan ook

Ow ik ben me trouwens te pletter geschrokken van de weegschaal vanochtend,ik weeg niet vaak want kom heel de zwangerschap bijna niks aan,tot week 36 was dat 3-3,5 kilo en nu was ik vanochtend totaal ineens 8 kilo zwaarder!!! Dat betekend dus dat ik de laatste weken ruim 1,5 kilo per week ben aangekomen! Hebben jullie dat ook ik de laatste weken? (als je al zo ver bent of al es geweest).

Morgen controle gyn,ik heb een hele vragenlijst.ZIt een beetje te twijfelen of ik zal vragen of ze me wil strippen,vind het een beetje eng eigenlijk.
pi_82904072
Ik geloof dat wij ook newborn 1 hebben gehad om mee te beginnen en na een tijdje pas over naar 2 (daar zit ze nu nog in... 6 maanden verder).
pi_82904075
Nee, op het laatst wilde ik niet meer op de weegschaal... Ik zal het niet weten.

Strippen is niet eng hoor. Hier was het net even het laatste zetje.. Ze kunnen alleen strippen als je al iets van ontsluiting hebt he? Dus als je dicht zit kan ze weinig voor je doen.
pi_82904082
Mijn neefje is 7 weken en die heeft maat 2
Maar mijn zus stapt sowieso vaak wel sneller over naar een grotere maat.
Maar t kind is vooral lang... zat met 3 weken in 62, omdat alles te kort was. Kind van zn vader
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:30:38 #98
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82904393
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Nee, op het laatst wilde ik niet meer op de weegschaal... Ik zal het niet weten.

Strippen is niet eng hoor. Hier was het net even het laatste zetje.. Ze kunnen alleen strippen als je al iets van ontsluiting hebt he? Dus als je dicht zit kan ze weinig voor je doen.
Ik ben van mezelf al geen lichtgewicht dus was heel blij weinig aan te komen,volgens m'n man houd ik ook wel vocht vast en heb ik hamsterwangen nu Ik merk het ook wel aan m'n handen,dus ik hoop echt dat dat het is.

Ik zal kijken wat ze morgen zeggen,ik zit ook met een groot gemeten kind gebeuren dus mischien dat ze er zelf wel mee komt ofzo!
pi_82904645
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:22 schreef Guess. het volgende:
Ow ik ben me trouwens te pletter geschrokken van de weegschaal vanochtend,ik weeg niet vaak want kom heel de zwangerschap bijna niks aan,tot week 36 was dat 3-3,5 kilo en nu was ik vanochtend totaal ineens 8 kilo zwaarder!!! Dat betekend dus dat ik de laatste weken ruim 1,5 kilo per week ben aangekomen! Hebben jullie dat ook ik de laatste weken? (als je al zo ver bent of al es geweest).

Morgen controle gyn,ik heb een hele vragenlijst.ZIt een beetje te twijfelen of ik zal vragen of ze me wil strippen,vind het een beetje eng eigenlijk.
Na 38 weken was ik 3kg ofzo bijgekomen, op 40 weken zat ik rond de 5kg en 10 dagen later ongeveer 9kg. Het ging opeens vlotjes ja

En wat gewichtstoename betreft. Thomas woog bij de geboorte 3,610gr (5 maart) en pas op 5 mei woog hij meer dan 5kg. Al ben ik wel vlugger op maat 2 overgeschakeld van pampers, maar dat was eigenlijk omdat er toen een promotie was.
Wat ik trouwens wel handig vond aan die kleinste pampers was het streepje waardoor ik gemakkelijk kon zien dat Thomas geplast had. In het begin twijfelde ik toch af en toe.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:05:25 #100
259886 pessie
pi_82906535
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik geloof dat wij ook newborn 1 hebben gehad om mee te beginnen en na een tijdje pas over naar 2 (daar zit ze nu nog in... 6 maanden verder).
Oh... Misschien had ik dus toch meer maatje 1 moeten hebben. Nou ja kopen we wel als de baby is gearriveerd, en de maat 2 misschien even ergens anders opslaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')