abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82900171
Djenneke fijn dat je weet wanneer de KS staat gepland

Hoeveel pakken luiers hebben jullie gekocht ik zag een mooie aanbieding bij het Kruidvat, 2+1 gratis (van Kruidvat), maar vraag me af of ik nu 3 pakken newborns moet halen of 2 newborns en een maatje groter. In 1 pak newborns zitten 27 luiers voor kindje van 2-5 kg (ons kindje wordt geschat op 7 pond bij 40 weken). Hoeveel luiers gaan er gemiddeld op een dag doorheen? Je leest vaak dat men veel te veel luiers koopt, vandaar mijn vraag.
pi_82900189
Djenneke kan me herinneren dat je dat een keer zei idd, dat je dacht dat je eind juni zou bevallen
Apart dat t dan toch ook echt eind juni is
Nog precies 2 weken wachten!

Werd net gebeld door een vriendin, die moest bellen van dr vriend, omdat ze me maandag een smsje had gestuurd en ik nog niet terug gesmst had (ik ben zo slecht/laks in terug smsen ). Ze had zelf zoiets van: nou als ie geboren was hadden we t al gehoord hoor. Grappig (nog wel )

En niet alleen vrouwen kunnen last hebben van nesteldrang Ro had daar net last van. Hebben even met zn 2en de woonkamer opgeruimd. Wiegje klaargezet in de slaapkamer.
Zou wel handig zijn als ik er iets meer last van zou hebben Morgen toch echt maar even gaan dweilen overal!
Was is iig weggewerkt, das wel fijn!
pi_82900298
Mereltje ik heb 1 pak luiers gekocht en 1 pak gekregen.
Even kijken hoe ver ik kom ermee Ben ook bang teveel te hebben
Ik zou dus idd 2 newborns en een maatje groter halen. De kleintjes kan je altijd nog bijkopen!
(mijn zus had dat de vorige keer bij mijn nichtje ook zo gedaan)
pi_82900461
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:11 schreef Mereltje het volgende:
Hoeveel pakken luiers hebben jullie gekocht ik zag een mooie aanbieding bij het Kruidvat, 2+1 gratis (van Kruidvat), maar vraag me af of ik nu 3 pakken newborns moet halen of 2 newborns en een maatje groter. In 1 pak newborns zitten 27 luiers voor kindje van 2-5 kg (ons kindje wordt geschat op 7 pond bij 40 weken). Hoeveel luiers gaan er gemiddeld op een dag doorheen? Je leest vaak dat men veel te veel luiers koopt, vandaar mijn vraag.
Ik had begrepen dat er heel in het begin toch wel gauw 8-10 luiers per dag doorheen gaan. Met 81 luiers zou je dan maximaal 8 dagen kunnen doen. Het ligt er natuurlijk aan hoe hard je kindje groeit (en hoe zwaar hij/zij is bij de geboorte, die schattingen kunnen er behoorlijk naast zitten), maar ik denk dat je die 3 pakken wel op krijgt.

Fannetje, veel plezier op de cursus! De eerste keer is toch wel even aftasten. Ik zou er maar op rekenen dat het een samengeraapt zooitje is met verlegen en aanwezige types.

Djenneke, raar (maar ergens ook wel "rustig") lijkt me dat, om de datum te weten! 30 juni is wel een mooie, hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 16-06-2010 20:42:11 ]
pi_82901101
10 luiers per dag lijkt me wel erg veel hoor *slik* ik denk dat ik maar voor het advies van Sonnetje ga (van haar zus), kan er altijd nog een pak bijkopen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:29:53 #81
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82901123
Mereltje, die maten en gewichten hangen erg per kindje af. Beisan was 3 kilo (en 42 gram) bij de geboorte, maar veel newborn luiers waren haar veels te groot. Ze is erg iel, en nog steeds zijn veel luiers net te groot zijn, of passen niet helemaal zoals ze horen. We hadden pampers aangeschaft toen, maar het bleek dat huggies haar de eerste maanden veel beter zaten. Nu draagt ze enkel pampers, want die zitten haar nu veel beter, maar ik zou dus vooral niet teveel luiers aanschaffen en even wachten tot kind er is, dan kan je altijd nog kijken wat voor luiers haar/hem het beste passen.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82901516
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:29 schreef Mereltje het volgende:
10 luiers per dag lijkt me wel erg veel hoor *slik* ik denk dat ik maar voor het advies van Sonnetje ga (van haar zus), kan er altijd nog een pak bijkopen.
8 toch wel hoor een pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.

Maar hoeveel had je zelf dan in gedachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 16-06-2010 20:43:44 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:47:32 #83
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82901977
Ik heb 18 newborn luiers gekregen bij mn zwangerschapsdozen. Daarnaast had ik een bon van "lekker in het leven" voor een leuke aanbieding pampers luiers. Heb toen 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 gekocht. In maat 2 groeien ze sowieso wel, terwijl maat 1 te krap zou kunnen zijn. En anders stuurt de kraam manlief wel naar de winkel voor luiers! Maat 1 is ook van 2 tot 5 kilo en maat 2 van 3 tot 6. Een gemiddeld kind is toch al gauw meer dan 3 kilo schat ik in .
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:48:59 #84
259886 pessie
pi_82902040
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Cantare het volgende:

[..]

8 toch wel hoor een pasgeboren baby heeft ook ongeveer 7/8 voedingen per dag. die 10 is meer omdat je het beter ruim kan nemen met inkopen, vind ik. maar inderdaad, je kunt altijd bijkopen.

Een pasgeboren baby leg je bij borstvoeding meen ik 8 tot 12 keer per dag aan. Dan is 12 keer wel veel, maar het kan. Ik heb begrepen dat er de eerste week sowieso wel 10 luiers per dag doorheen gaan.
pi_82902209
quote:
[..]
Ik had niet het idee dat je na elke voeding je kindje moest verschonen en zat meer aan zo'n 5/6 keer te denken, geen ervaring he mijn vriend dacht zelf zo'n 3 keer dus die zat er helemaal naast
pi_82902489
quote:

[..]

Kindjes aan de borst moeten minimaal 8x komen voor een voeding. Maar dat kan, en is vaak, vaker dan 8. Kom je uit op 10 voedingen ofzo, dan verschoon je ook 10x omdat een kleintje snel in slaap valt aan de borst, verschonen is een ideale manier om een kindje dan even wakker te maken..

Maar iedereen heeft toch wel een supermarkt in de buurt? Een pak is zo gehaald, en anders albert..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82902996
Hehe supermarkten zat hier
Ik zie ook wel hoe veel luiers ik per dag nodig heb. Heb iig genoeg om mee te beginnen en heb ik niet genoeg heb ik genoeg mensen om me heen die het voor me kunnen halen!

Ik heb net t wiegje opgemaakt Gek idee dat daar binnenkort een klein jongetje in ligt
pi_82903068
De eerste weken hebben wij ook bij elke voeding een schone luier gedaan... dus 7/8 per dag red je wel hoor. En die newborns gaan nog redelijk lang mee hoor, je kindje komt echt geen kilo per week aan Dat duurt wel effe... Ik denk dat je prima 3 pakken new born kan kopen. En meestal is er wel een winkel/supermakrt waar zo'n actie is, die wisselen elkaar een beetje af
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:19:16 #89
259886 pessie
pi_82903728
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:07 schreef Lijnloos het volgende:
De eerste weken hebben wij ook bij elke voeding een schone luier gedaan... dus 7/8 per dag red je wel hoor. En die newborns gaan nog redelijk lang mee hoor, je kindje komt echt geen kilo per week aan Dat duurt wel effe... Ik denk dat je prima 3 pakken new born kan kopen. En meestal is er wel een winkel/supermakrt waar zo'n actie is, die wisselen elkaar een beetje af
Maar je hebt newborn maat 1 en maat 2...
pi_82903780
Oh ik mag een blije doos ophalen , ben ik alweer zo ver???
pi_82903819
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja maat 1 past gewoon bij een normaal gewicht hoor.. En newborn is er dacht ik zelfs nog in maat 3.

Die newborn van pampers hebben een goed laagje dat die vloeibare poep redelijk goed tegenhoudt..
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:20:54 #92
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82903834
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Kind heeft hier 2 maanden maat 1 gehad, en was toch echt meer dan 3 kilo. Echt heeeeeeeel iel....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:22:21 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82903922
Djenneke, ik heb het erbij gezet in de OP!
Wat spannend joh!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:22:57 #94
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82903953
Ik heb 3 pakken newborns en de rest maatje groter.Bij het Kruitvat zijn trouwens regelmatig aanbiedingen van pampers 3 pakken voor 20euro ipv 30 euro dus das wel de moeite.Ik heb ook KV huismerk in huis hoor.Toen ik pas zwanger was heeft m'n man es geroepen dat van nu af aan iedereen die op visite komt een pak luiers moest meenemen,veel mensen hebben dat nog gedaan ook

Ow ik ben me trouwens te pletter geschrokken van de weegschaal vanochtend,ik weeg niet vaak want kom heel de zwangerschap bijna niks aan,tot week 36 was dat 3-3,5 kilo en nu was ik vanochtend totaal ineens 8 kilo zwaarder!!! Dat betekend dus dat ik de laatste weken ruim 1,5 kilo per week ben aangekomen! Hebben jullie dat ook ik de laatste weken? (als je al zo ver bent of al es geweest).

Morgen controle gyn,ik heb een hele vragenlijst.ZIt een beetje te twijfelen of ik zal vragen of ze me wil strippen,vind het een beetje eng eigenlijk.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82904072
Ik geloof dat wij ook newborn 1 hebben gehad om mee te beginnen en na een tijdje pas over naar 2 (daar zit ze nu nog in... 6 maanden verder).
pi_82904075
Nee, op het laatst wilde ik niet meer op de weegschaal... Ik zal het niet weten.

Strippen is niet eng hoor. Hier was het net even het laatste zetje.. Ze kunnen alleen strippen als je al iets van ontsluiting hebt he? Dus als je dicht zit kan ze weinig voor je doen.
pi_82904082
Mijn neefje is 7 weken en die heeft maat 2
Maar mijn zus stapt sowieso vaak wel sneller over naar een grotere maat.
Maar t kind is vooral lang... zat met 3 weken in 62, omdat alles te kort was. Kind van zn vader
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:30:38 #98
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82904393
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Nee, op het laatst wilde ik niet meer op de weegschaal... Ik zal het niet weten.

Strippen is niet eng hoor. Hier was het net even het laatste zetje.. Ze kunnen alleen strippen als je al iets van ontsluiting hebt he? Dus als je dicht zit kan ze weinig voor je doen.
Ik ben van mezelf al geen lichtgewicht dus was heel blij weinig aan te komen,volgens m'n man houd ik ook wel vocht vast en heb ik hamsterwangen nu Ik merk het ook wel aan m'n handen,dus ik hoop echt dat dat het is.

Ik zal kijken wat ze morgen zeggen,ik zit ook met een groot gemeten kind gebeuren dus mischien dat ze er zelf wel mee komt ofzo!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82904645
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:22 schreef Guess. het volgende:
Ow ik ben me trouwens te pletter geschrokken van de weegschaal vanochtend,ik weeg niet vaak want kom heel de zwangerschap bijna niks aan,tot week 36 was dat 3-3,5 kilo en nu was ik vanochtend totaal ineens 8 kilo zwaarder!!! Dat betekend dus dat ik de laatste weken ruim 1,5 kilo per week ben aangekomen! Hebben jullie dat ook ik de laatste weken? (als je al zo ver bent of al es geweest).

Morgen controle gyn,ik heb een hele vragenlijst.ZIt een beetje te twijfelen of ik zal vragen of ze me wil strippen,vind het een beetje eng eigenlijk.
Na 38 weken was ik 3kg ofzo bijgekomen, op 40 weken zat ik rond de 5kg en 10 dagen later ongeveer 9kg. Het ging opeens vlotjes ja

En wat gewichtstoename betreft. Thomas woog bij de geboorte 3,610gr (5 maart) en pas op 5 mei woog hij meer dan 5kg. Al ben ik wel vlugger op maat 2 overgeschakeld van pampers, maar dat was eigenlijk omdat er toen een promotie was.
Wat ik trouwens wel handig vond aan die kleinste pampers was het streepje waardoor ik gemakkelijk kon zien dat Thomas geplast had. In het begin twijfelde ik toch af en toe.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:05:25 #100
259886 pessie
pi_82906535
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik geloof dat wij ook newborn 1 hebben gehad om mee te beginnen en na een tijdje pas over naar 2 (daar zit ze nu nog in... 6 maanden verder).
Oh... Misschien had ik dus toch meer maatje 1 moeten hebben. Nou ja kopen we wel als de baby is gearriveerd, en de maat 2 misschien even ergens anders opslaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')