haha grappigquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:57 schreef djenneke het volgende:
Wij hebben ook de mutsy met cargo grey, alleen geen single spoke. Sonnetje, we hebben wel heel veel gemeen iedere keer he?
Nah, ik zag de mogelijkheid tot het openen van een topic met een mooi volgnummer (waar ik als cijferfreak uiteraard een zwak voor heb) en heb dus even snel met N. overlegd of we dan nu maar uit de kast zouden komenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:01 schreef flugeltje het volgende:
Son
Was je aan het wachten tot het iemand op zou gaan vallen
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Proud_Mami heeft op 6 mei nog een topic in WGR geopend, maar is hier in OUD al eeuwen niet geweest.
Frummelmuis is er ook al niet meer geweest sinds eind maart ofzo.
En knuffelbeestje was begin april.
Je staat 11e dus. Momentje!
We lopen ze af en toe wel na hoor, en ik geef ze ong. een maandje stilte en daarna is het moven!
ja hallo nu sta ik 5equote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Proud_Mami heeft op 6 mei nog een topic in WGR geopend, maar is hier in OUD al eeuwen niet geweest.
Frummelmuis is er ook al niet meer geweest sinds eind maart ofzo.
En knuffelbeestje was begin april.
Je staat 11e dus. Momentje!
We lopen ze af en toe wel na hoor, en ik geef ze ong. een maandje stilte en daarna is het moven!
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:02 schreef Soneal het volgende:
En omdat we behalve een goede NT-meting ook een overgang van de gynaecoloog naar de verloskundige met de gynaecoloog afgesproken hebben, eindelijk uit de kast.
Soneal = Leandra & Nostalgist, en de uitgerekende datum is op een dag na 4 jaar na het eerste foboberichtje
Geeft niet, ik vind het zelf altijd heel irritant. Daarom loop ik ook niet zo hard als een totale newbie komt vragen of ze in de lijst mag.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:05 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Whaaa, dit is ernstig zo...
Enne, ik bedoelde er niet mee dat je aan het werk moest heurVroeg mezelf alleen af of ik dingen aan het missen was
Jamaar jamaar, nu ben ik 11e...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geeft niet, ik vind het zelf altijd heel irritant. Daarom loop ik ook niet zo hard als een totale newbie komt vragen of ze in de lijst mag.![]()
En dan moet ze nog geboren worden.... ik zou me al zorgen gaan maken over de puberteitquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:30 schreef Orea het volgende:
Mag ik evendoen naar mijn dochter?
Al vanaf dat ik wakker ben gooit ze haar kont alle kanten op.. nou had ik de batterijen van de camera nog niet opgeladendus vanmorgen maar erin gestopt. Net camera erbij gepakt
dacht: show time!
Mevrouw stilen ik leg net na 20 minuten proberen de camera weg.....(je raadt het al) beweging!
Okay, ik ga wel in een badje in de tuin liggen, dan is het iig niet mijn schuld als het topic te snel gaatquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
Niet zo snel dames. Ik wil echt in dit topic bevallen hoor
Net terug van de vk. Alles prima. Ieniemienie beetje ontsluiting, maar dat zegt dus geen bal
Zondag weer controle
Ik lees vooral mee omdat jullie zo snel gaan. Ik heb echter nu verlof dus wil wel proberen meer mee te posten, maar voel me nog steeds beetje indringer. Laat me echter maar gewoon lekker uit het lijstje inderdaad. Dan komt het niet zo hard aan als er weer mensen uit de lijst weg zijnquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:00 schreef flugeltje het volgende:
Ik sta gewoon 14e
Kan aan mij liggen, maar klopt het dat we proud_mammi, frummelmuis en knuffelbeestje echt al heel erg lang niet meer gezien hebben? Posten die nog wel mee eigenlijk?
Toch kan je nog wel een plaatsje omhoog hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:14 schreef tessie het volgende:
Ik sta nog best wel onderaan, klopt ook, want ik moet nog langggg niet bevallen![]()
11e en 15e, dat klintk allebei wel ernstig dichtbij flugel en orea!
Ik mag er trouwens wel uit hoor! Schuift iedereen weer een plekje op!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je bent er nog wel dus!
Wil je terug in het lijstje?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ik mag er trouwens wel uit hoor! Schuift iedereen weer een plekje op!
Laat me er maar uit. Des te eerder zijn de anderen aan de beurtquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je bent er nog wel dus!
Wil je terug in het lijstje?
Ik had een inwendige echoquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:35 schreef Soneal het volgende:
Is er trouwens door de VK geen vaginale echo gedaan dan?? Zeker als je een gekantelde baarmoeder hebt kan het met 9 weken nog lastig zijn om alles goed te zien via de buikwand.
Bij mij hebben ze bij 9 weken iig niet eens een poging gedaan het via de buikwand te doen, wegens een achterliggende baarmoeder.
Ik wil nu nog niet..eigenlijk hoop ik een beetje dat ik de aankomende dagen misschien mijn spontane miskraam krijg, zoals verwacht werd in het ziekenhuis eergisteren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:12 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wat verwarrend voor je Kleurdoos!
Aan de ene kant blij als er wel leven is maar je durft er nu niet op te hopen..
Kun je niet nu meteen in het ziekenhuis terrecht voor echo's en onderzoeken??
Hoop dat je Dinsdag een afspraak kan krijgen en dat je snel duidelijkheid hebt of dat nou positief of negatief is!!
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en kreeg een vaginale echo waarop bijna niks was te zien en daarna nog even via de buikwand en toen zag je in ene keer duidelijk een hartje (was met 7 weken).quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:35 schreef Soneal het volgende:
Is er trouwens door de VK geen vaginale echo gedaan dan?? Zeker als je een gekantelde baarmoeder hebt kan het met 9 weken nog lastig zijn om alles goed te zien via de buikwand.
Bij mij hebben ze bij 9 weken iig niet eens een poging gedaan het via de buikwand te doen, wegens een achterliggende baarmoeder.
dat is hier ook zo, tenminste de echoscopisten die ik gehad heb deden allen geen uitspraken en lieten dat inderdaad aan een arts/gyn overquote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:05 schreef Basboussa het volgende:
Hier mogen echoscopisten helemaal niets zeggen overigens, zelfs niet of het hartje te zien is (behalve als het overduidelijk is, dan laten ze het zien), die diagnose mag alleen een dokter/verloskundige maken. Vroeg ik: ziet het er goed uit, zei ze dat ik het wel van de dokter zou horen.
ja inderdaad, als er uberhaupt een vruchtje te vinden was.. en dat gebeurde dus niet. alleen een grote vruchtzak. die er erg gezond uitzag verder. een gekantelde baarmoeder kan dus de oorzaak zijn van een 'missend'vruchtje, maar meestal resulteren deze zwangerschappen wel in een miskraam hoor. toch is er voor de 12 weken of een daadwerkelijke miskraam niets met 100%zekerheid te zeggenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:42 schreef Troeta het volgende:
Sorry, misschien een domme vraag, maar bij 9 weken kan je toch zien of het hartje klopt of niet? Of zou het zo'n slechte echo geweest zijn?
Lijkt me heel erg die onzekerheid, sterkte ermee!
Een echo ziet wel vaker dingen niet en vaak word een lege vruchtzak aangezien voor een blighted ovum en blijkt er 2 weken later toch een baby in te zitten, met kloppend hartje.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef Troeta het volgende:
Ik snap het nog steeds niet echt Kleurdoos dat ze misschien niet alles hebben kunnen zien bij de echo, maar geeft niet, wil je iig veel sterkte wensen.
Liesz goed de dag doorgekomen!![]()
Ik ben aan het nachtbraken, heb vanmiddag na werk en braderie ff 2 uurtjes geslapen en het is heet in huis en mijn vriend is naar de kroeg met vrienden van ons en nu voel ik me dus echt zwanger he.
Ik ga niet zo vaak op stap, maar dit is echt een avondje dat ik ook lekker op stap zou gaan.
Zelfs mijn kat was op stap, ze is net pas binnen
Mijn baas vertelde me zo. Dat zijn vrouw volgens de echo een miskraam had gehad, en ze was ingepland voor de curretage. Net voor de curretage wilde de arts nog een echo maken, en toen zagen ze een kloppend hartje.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:39 schreef Meimeltje het volgende:
Kleurdoos, ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Wanneer heb je de echo?
Dat ze niet altijd alles zien op een echo kan ik beamen. Hier is er eerder bij de vk gezien dat er bij 8-9 weken een hartje gestopt was. Later bij een echo in het ziekenhuis bleek er nog een ander hartje ook gestopt te zijn, maar toen kwamen we er dus pas achter dat het een tweeling was. Het kon dus ook zijn dat ik in het ziekenhuis ineens te horen kreeg dat er een kloppend ander hartje was. Het was voor hun echt flink zoeken, zelfs met een inwendige echo.
Ik hoop voor jou natuurlijk op goed nieuws.
Moet je toch niet aan denken he...quote:Op zondag 6 juni 2010 08:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn baas vertelde me zo. Dat zijn vrouw volgens de echo een miskraam had gehad, en ze was ingepland voor de curretage. Net voor de curretage wilde de arts nog een echo maken, en toen zagen ze een kloppend hartje.
Ja, als die arts die controle echo niet had uitgevoerd.. Hadden ze nu geen zoon gehad.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:47 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Moet je toch niet aan denken he...
Ik kwam ook in het ziekenhuis voor verdere actie omdat de miskraam niet vanzelf kwam (ik zou al 12 weken zijn, maar hartje(s) waren dus al 3,5 week gestopt), maar ze doen dan altijd nog een controle.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is.
juhp en dat komt dus heel erg vaak voor, (15% van alle Blighted ovum gevallen!!) omdat de arts denkt dat de vrouw verder is omdat ze dus stug uitgaan van die 28 dagen en dus te vroeg concluderen dat de vruchtzak leeg is, terwijl de kans dus ontzettend groot is dat het gewoon nog te vroeg is om het vruchtje te zien.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn baas vertelde me zo. Dat zijn vrouw volgens de echo een miskraam had gehad, en ze was ingepland voor de curretage. Net voor de curretage wilde de arts nog een echo maken, en toen zagen ze een kloppend hartje.
mja en mijne 38-48 en dan stug volhouden dat ik nu een cyclus van 23-24 hadquote:Op zondag 6 juni 2010 11:37 schreef flugeltje het volgende:
@djenneke, die 28 dagen cyclus lijkt soms inderdaad wel heilig te zijn in ziekenhuizen....
Bij mij idem dito, mijn cyclus is 24 dagen, zelfs volgens de termijnecho kwam ik op de datum uit die het volgens een cyclus van 24 dagen is... Toch houdt het ziekenhuis vast aan 28 dagen. Nu scheelt het hier gelukkig maar 4 dagen, maar die volhardenheid is soms wel wat vervelend.... (zou betekenen dat ze hier bijvoorbeeld pas een dag of 4/5 later in zullen gaan grijpen als ik over tijd ga) Ten tijde van de miskramen was het ook wat lastig, omdat je pas bij een x-aantal dagen over tijd een eerste keer langs mag komen. Dan duren die 4 dagen extra helemaal lang...
Sterkte meid, kan mezelf voorstellen dat zekerheid an sich voor jouw gevoel nu het belangrijkste is. Welke kant het ook opgaat. Zelf zal ik toch een beetje voor je duimen...quote:Op zondag 6 juni 2010 11:40 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mja en mijne 38-48 en dan stug volhouden dat ik nu een cyclus van 23-24 had
maargoed, ik heb nu wel spotting, dus t zou vandaag wel eens 'kunnen gebeuren' en ik ben er idd erg rustig onder, als ik maar zekerheid heb dan vind ik t goed.
dus nu maar ff rustig op de bank, filmpje kijken zo, ta!
Bij mij gingen ze zelfs steeds uit van een cyclus van 28 dagen terwijl ze in hetzelfde ziekenhuis de inseminatie hadden gedaan en die was zeker niet met een cyclus van 28 dagenquote:Op zondag 6 juni 2010 12:29 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt raar dat die ziekenhuizen zo van de standaart cyclus uitgaan. Ze moeten toch ook wel weten dat dat niet realistisch is? Ik ben haast blij dat ik gewoon helemaal geen cyclus had, en ze dus ook nergens vanuit konden gaan zeg.
KD, nogmaals sterkte!
En Orea, wat fijn dat je lekker geslapen hebt de afgelopen dagen!
CP, hopelijk gebeurt er toch snel wat zeg, Wachten duurt lang he..
Gaan ze curreteren?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:53 schreef Kleurdoos het volgende:
nou, ik mag morgen om kwart over 12 eerst al bij een praktijk ipv ziekenhuis en ze neemt alle tijd voor me..
Succes morgen! Ga je bij de praktijk bij de appie? Daar tot nu toe in ieder geval goede ervaringen.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Uh nee, ik krijg een second opinion.
ik laat heul niets curreteren, of t komt natuurlijk of t komt pas na 12 weken..
nee langedijkquote:Op maandag 7 juni 2010 09:52 schreef knuffelbeestje het volgende:
[..]
Succes morgen! Ga je bij de praktijk bij de appie? Daar tot nu toe in ieder geval goede ervaringen.
Langedijk is ook goed te doen. Maakt die ook weer onderdeel uit van Zonwaard?quote:Op maandag 7 juni 2010 09:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee langedijkiik zit normaal bij zonwaard maar die hebben geen eigen echospul.. dus ik was in t ziekenhuis...
en jij bent ook al bijna zover he
Ik wist nog dat je mn maxi-cosi kwam halen, zonder buikje![]()
Ha dan schiet t nu wel op:)quote:Op maandag 7 juni 2010 10:30 schreef knuffelbeestje het volgende:
[..]
Langedijk is ook goed te doen. Maakt die ook weer onderdeel uit van Zonwaard?
Dat buikje is inmiddels niet meer weg te denken of te ontkennen![]()
Over 3 weekjes uitgerekend, dus heb er al weer een weekje verlof op zitten. De tijd gaat gewoon heel snel. Elke dag loop ik nu ff het kamertje in met ledikantje, maxi-cosi etc en begin inmiddels wel behoorlijk nieuwsgierig te worden. Wordt ook nog elke dag lekker vrolijk van het kleurtje van de maxi-cosi. Ik vond het wel erg aardig van je dat je mij liet zien hoe eenvoudig het is om een draagdoek te knopen enzo. Hopelijk lukt mij dat uiteindelijk ook zo goed.
Nog gefeliciteerd trouwens met jullie huisje. Had je al foto's van de kinderkamer gemaakt?
nou dat hoeft ook weer nietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Nou Sonnetje dan kun je me weeen overnemen
Oh, zo noem je die voorlichtingsavonden toch, in het ziekenhuis?quote:
Oh dat klinkt wel leukquote:Op maandag 7 juni 2010 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, zo noem je die voorlichtingsavonden toch, in het ziekenhuis?
http://www.mchaaglanden.com/patienten.asp?steID=6&item=10944
Ik dacht dat dat altijd zo genoemd werd.. Kan ook aan mij liggen hoor.. Maar in het ziekenhuis waar ik ga bevallen is het echt een soort marktje, met kraampjes enzo... Echt heel leuk. En gratis dingen.
Hier doet het wel heel erg pijn helaas. Heb op het moment kinkhoest dus mijn ribben zijn niet meer zoals ze warenquote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef Orea het volgende:
Nah moet zeggen, het is een apart gevoel, maar het is niet super vervelend...
Ze begint wel door te krijgen (althans, dat maak ik ervanalsof het kind in mijn buik nu al bewust dingen doet voor de reactie
) dat als ze langs mijn rechter hydro (die eileider) met haar handjes kriebelt of duwt, dat ik een fijne heftige reactie geef. Das leuk dus (en heel erg pijnlijk
maargoed, dat wist ik van te voren... hoort erbij)
Zelfs bij de 2e had ik dat gewoon weerquote:Op maandag 7 juni 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:
Het kind hier is gedraaid en ligt nu ook met zijn of haar kont richting mijn rechterribben. Maar het is verder zo'n braaf kind, ik heb nog geen last van blauwe ribben ofzo. Hij of zij zit alleen een beetje klem als ik onderuitgezakt zit, geloof ik.Wat groeit dat toch hard.
Ik heb af en toe ineens een beetje zo'n paniekmoment, dat ik over ca. 11 weken moeder wordt. Vooral: wat verandert er veel, hoe zal het zijn, wil ik het wel, kan ik het wel aan, zal ik het wel leuk vinden...Hoort er allemaal bij, weet ik wel, maar jullie hebben dat toch ook wel eens? Toch? Please?
Humeur en energie is hier trouwens weer een stuk beter dan vorige week![]()
Waarom hebben ze je in het ziekenhuis niet aan de weeenopwekkers gelegd? Ik had me niet meer naar huis laten sturen.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
CP, dikkevoor jou!!
Heb een beetje meegelezen want echt helemaal geconcentreerd ben ik niet..
Gisteravond waren daar ineens die regelmatige weeen weer.. Na 2 uur weeen om de 5 minuten de VK gebelt en die kwam meteen! Helaas nog steeds 3 Cm dus ging ze weer.. Nog geen 5 minuten later kwamen de weeen om de 2 minuten dus toch maar gebelt.
We mochten meteen naarhet ziekenhuis komen en daar heeft ze me onderzocht.. en ja wel.. 4 Cm ontsluiting dus het leek eindelijk wat te doen!!
Na 3 uur puffen en kreunen aan de ctg kwam de gyn nog even langs en constateerde nog steeds 4 Cm ontsluiting (zucht!) dus met een slaappil de nacht in gegaan.. Heb iig 3 uur vast geslapen maar voelde dat ik wel weeen heb gehad onder het slapen..
Vanochtend nog weer aan de scan, veel weeen maar meer ook niet..
Inmiddels zijn we dus weer thuis en puf ik al een aantal uur door op de bank!Het schiet dus niet op.. het is afwachten... Meer kunnen we niet doen! Inleiden doen ze nog niet dus moet Donderdag weer bij de Gyn komen voor weer wat onderzoek...
Dus ook ik ga denk ik maar touwtje springen want ben echt zo gesloopt!!
Ik zag later inderdaad pas dat je nog niet 'zo ver' in je zwangerschap bent.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:58 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Inderdaad omdat ik nog geen 36 weken ben.. De kans dat de longetjes nog niet rijp zijn is nu aardig groot nog dus beginnen ze er niet aan..
Nou ik hoop dat ik vandaag of morgen opnieuw mama word
haha, dat is ook zoquote:Op maandag 7 juni 2010 18:51 schreef tessie het volgende:
Haha Son! Nou als je toch niks te vragen hebt, dan hoeft dat toch niet. Misschien bedenk je alsnog iets, als ze aan het vertellen zijn. En anders zeg je dat je al expert bent dankzij fok
Nou ja, dit... Klagen op zijn tijd is heeeerlijk! Maar veelal schiet je er niet zoveel mee op om constant maar te klagenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:36 schreef djenneke het volgende:
Ik ben ook niet vragerig. En klagerig ben ik alleen bij vriendlief of hier op het forum(sorry
![]()
).
Dan kom ik thuis en vraagt mijn vriend of ik de vk nog verteld heb van die of die klacht. En dan ben ik het meestal glad vergeten.Ook ik vind ze er gewoon bij horen.
Het valt me wel op dat mensen het heel raar vinden dat ik het niet over de kwalen wil hebben. En ook vinden ze het raar dat ik "het nog niet beu ben". Ik vind het soms wel heel vervelend dat mensen allerlei aannames hebben.
Sommige mensen denken dat ik opeens soort van gehandicapt ben. Anderen denken dat ik volledig klachtenvrij ben omdat ik niet klaag. Anderen vinden dat ik het beu moet zijn of last van het warme weer moet hebben. Heel apart vind ik dat.
gewoon maat m pakken.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja dat is ook wel weer zo
Maar t zou ook wel weer leuk zijn als ik bepaalde kleren aan heb en je ziet duidelijk dat ik zwanger ben
jah!quote:Op maandag 7 juni 2010 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Van de coolcat zeker met van die touwtjes aan de achterkant![]()
Nou ik zag echt wel duidelijk aan je dat je zwanger bent hoor!quote:Op maandag 7 juni 2010 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja dat is ook wel weer zo
Maar t zou ook wel weer leuk zijn als ik bepaalde kleren aan heb en je ziet duidelijk dat ik zwanger ben
zijn ook goede borstvoedingstruitjes! Je plopt ze dr zo uit.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ga ik morgen gauw naar Zoetermeer!!
dat gerafelde kan je ook mooi aan de voorkant doen!quote:Op maandag 7 juni 2010 22:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
zijn ook goede borstvoedingstruitjes! Je plopt ze dr zo uit.
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nou ik zag echt wel duidelijk aan je dat je zwanger bent hoor!
Tnxquote:Op maandag 7 juni 2010 21:42 schreef Jore het volgende:
Cantare, ik herken het hoor, die onzekerheid. Het komt goed, echt waar![]()
Ik had het zelfs nog in de kraamtijd. Lieuwe sliep toen eigenlijk nauwelijks 's nachts. Ik was heel moe, mijn man ook (die moest ik echt met grof geweld wakker maken als ik hem nodig had) en ik was onder invloed van de kraamtranen bang dat we echt een hele verkeerde besllissing hadden genomen. Ik was met name bang dat mijn man spijt had van Lieuwe. Dat vond ik zo erg, die gedachte![]()
![]()
Gelukkig was daar helemaal geen sprake van en kwam het allemaal weer goed![]()
Behalve het slapen dan, maar zelfs daar wen je aan.
Jullie kindje gaat echt helemaal in jullie leven passen!
Ik luister (eh... lees) even mee, want bij mij heeft het inmiddels ook een minder fijn peil (nogal een understatement) bereikt.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:32 schreef ChilllayD het volgende:
Jep, harde buik! Soort voetbal ideetrekt meestal vrij vlot vanzelf weer weg.
Ik heb ook een vraagje.
Wat te doen tegen enorme (pijnlijke?) maagzuur
Renniesquote:Op maandag 7 juni 2010 23:32 schreef ChilllayD het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Wat te doen tegen enorme (pijnlijke?) maagzuur
Ik dacht bij Jen ook dat ik nooit meer in mn eigen kleding zou passen... Maar dat komt heus goed hoor.. (meestal)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:46 schreef pessie het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren zwangerschapscursus gehad. De eerste wordt vandaag ingeleid vanwege een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Dat was wel even slikken voor de groep. Maar het stel was er gisteren nog en ook al vonden ze het spannend, ze zagen het wel zitten.
En ik kom nooit bij de coolcat, ik pas die kleren nooit. The sting vind ik dan wel weer tof! (Ben een beetje een paradepaardje vrees ik). Maar goed, de afgelopen maanden vooral rondgelopen in geleende kleding. Ben benieuwd wanneer ik na de zwangerschap mn eigen kleren weer aanpas. Ik vermoed dat mn eigen spijkerbroeken nooit meer zullen passen
. Mijn spijkerbroeken zitten altijd heel strak rond mn heupen omdat ze anders afzakken, volgens mij zijn mn heupen gegroeid, weet niet of dat straks nog weer weggaat.
Weten jullie meer van wanneer het kindje indaalt? Ik heb het idee dat de mijne al een stukje is ingedaald maar dat lijkt me met 33 weken zo vroeg.
Brede heupen is ook wel makkelijk om je kind op te parkeren....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:
Pessie dat komt goed hoor!
Je bekken verweekt en wordt wijder maar dat 'plooit' na de bevalling ook gewoon weer terug.
T kan alleen wel even duren![]()
I know!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Brede heupen is ook wel makkelijk om je kind op te parkeren....
Brede heupen zouden interessant zijn bij mijquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Brede heupen is ook wel makkelijk om je kind op te parkeren....
Ik hoop op eenzelfde effect hierquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:58 schreef lily het volgende:
Ik pas nog steeds mijn oude jeans niet. Ik draag/droeg ook hele lage heupjeans maar de vetkussentjes zitten er nog![]()
Ik geef wel nog borstvoeding, scheelt ook (bij mij). Als ik stop verdwijnt het vet op mijn heupen ook.
na 5 kinderen en een jaar of 5 borstvoeding....nahquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik hoop op eenzelfde effect hiermaar ik heb nog geen ervaring daarmee.
Thanks! Helpen die Rennies nou een beetje? (iemand die gebruikt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:14 schreef Cantare het volgende:
[..]
Rennies
Gaviscon
Antagel
(Warme) melk
Vanillevla
Geen koffie
Geen koolzuur
Geen vet
Niet bukken
Hoofdeinde van je bed wat hoger zetten.
Succes, het is een vervelend kwaaltje!
bij zowel Amber als Tess was ik grootgebruiker van Rennies je mag er 16 per dag en ze hielpen redelijk tot goed.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Thanks! Helpen die Rennies nou een beetje? (iemand die gebruikt?
Of een middeltje waarvan iemand zegt 'die moet je hebben!!'.
Straks weer op controle bij de VK.
Ben benieuwd of m'n bloeddruk weer zo mooi is en of ik nu eindelijk eens de +2 kilo ga halen
Antagel!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Of een middeltje waarvan iemand zegt 'die moet je hebben!!'.
Mn hoop! Wat doe jequote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:52 schreef lily het volgende:
[..]
na 5 kinderen en een jaar of 5 borstvoeding....nah
Jen lag wel vrij snel in een slaapzakje. (gewoon een normaal ding, dus niet een puckababy of bakerzak idee) Maar niet in de kraamweek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef ChilllayD het volgende:
Thanks! Ik ga straks wel even een aankoopje doen(en straks bij controle even de VK vragen)
Ti's echt een rotkwaal (nog nooit eerder in mijn leven gehad...)
Hebben jullie ook een slaapzakje voor de baby?
Ze mogen er in het begin volgens mij niet in. Vanaf welke leeftijd wel en welke maat slaapzak?
Kan me niet meer herinneren wat de kraamzorg hierover zei tijdens de intake.
Volgens mij hadden we het daarover helemaal niet gehad.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Al zijn er gelukkig inmiddels ook dagen dat het even iets minder is. Wat voor mij trouwens ook goed helpt is drinkyoghurt peer-appel van de AH.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:29 schreef tessie het volgende:
Irennies. Geweldig spul! Werkt prima hier, ben ook een grootverbruiker
Daar ligt mijn mupke nu ook in te slapen. Hijs fijn!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:15 schreef ChilllayD het volgende:
Nee ik bedoel ook een 'gewone'. Deze heb ik gekocht:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Laat ik me hier ook maar melden dan![]()
Mag ik helemaal onderaan het lijstje op 3 februari?
Padsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:29 schreef flugeltje het volgende:
Van harte dizzy
februari![]()
Dan ben ik al weer ruim een maand of 4 aan het werk...
O trouwens, iemand hier tips voor lekkende tieten behalve nu al van die senseopads te gaan dragen? Rechtertiet luistert aardig naar me, maar linkertiet is wat recalcitrant en ik lek nu al door m'n kleren heen...
Nee joh, haal dan degene van een euro duurder.. Die van natusan zie je echt niet hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef flugeltje het volgende:
Okay duidelijk, dus toch de pads.... Vind het wat lastig dat ze vrij goed zichtbaar zijn door je kleren heen. Tenminste, ik zie ze zelf nogal goed zitten...
uitwasbare pads heb ik ook al overwogen inderdaad amaranta, misschien toch maar eens een setje halen om te proberen...
Ik heb laatst ergens zo'n doos meegegrist van zo'n drogisterijmerk, zien er inderdaad wel wat cheap uit...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee joh, haal dan degene van een euro duurder.. Die van natusan zie je echt niet hoor.
De goedkope werken ook gewoon goed, maar je kan ze wel zien zitten als je erop let. Die wasbare zijn wel een stukje dunner dacht ik... Maar houden niet enorm veel tegen, maar tegen lekken nu kan het prima denk ik..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb laatst ergens zo'n doos meegegrist van zo'n drogisterijmerk, zien er inderdaad wel wat cheap uit...
* natusan op lijstje schrijft
Ik ben er niet zo'n fan van... Ze zijn duur en zijn snel hun plakachtige functie kwijt waardoor ze dus waardeloos zijn..quote:
hey, dat klinkt herkenbaarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had vrijdag heerlijk mn huis gesopt met chloor met een extra geurtje... Zo verslavend lekker.. Ik moest gewoon meer soppen, omdat het zo lekker rook.. Ik begon met het toilet.... Daarna de badkamer en keuken gedaan enzo..![]()
En nu is mn fles op.. Vrijdag weer nieuwe halen.
Ik weet niet wat ik moet zeggen KD. Alhoewel de uitslag niet meer onverwachts was, denk ik dat het toch een grote teleurstelling is. Daarom:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hey, dat klinkt herkenbaar
Anyway ik ben terug van mijn echo
en de vermoedens klopten idd wel.
er was nog steeds een flinke vruchtzak te zien, leeg. gemeten op 9 weken en 3 dagen. (iets van 37 MM oid.
en na lang zoeken vond ze aan de rand van mijn baarmoeder een klein bolletje, waarschijnlijk een dooierzakje/foetus/weefselthinghy dat mijn lichaam aan het absorberen was..
Geen hoop op leven iig. kansen zijn 0% volgens die mevroi
Ook kon ze me vertellen dat een abortuspil al niet meer mogelijk was en ik sowieso een curretage moet ondergaan mocht ik niet voor de natuurlijke weg gaan. ze vertelde me dat ik beter een curretage kon plannen omdat deze miskraam waarschijnlijk erg lang op zich gaat laten wachten.. ik heb namelijk geen enkel bloedverlies of krampen en mijn hcg schijnt ook niet de kelderen enzo.. dus. donderdag nog een afspraak in t ziekenhuis, nog 1 inwendige echo en dan kijken wat we verder moeten gaan doen..
Ik denk dat ik dit jaar niet meer ga proberen ofzo, 2 x achter elkaar mis vind ik wel even genoeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:10 schreef huuphuup het volgende:
Hè get KD![]()
Ook al is het wel wat je zelf al voorspelde, het blijft zuur. En een curretage is ook niet niks. Sterkte voor jullie beidjes met dit nieuws. (En ik hoop heel erg dat je snel weer kunt aansluiten!)
Is dat onder algehele narcose? Of gewoon een roesje?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
O nou stiekem gaat t nu stukken beter met me dan vanmorgen, hoop hebben is zo niet tof..terwijl je verstand je allang aangeeft dat t mis is.
dus ik voel me eigenlijk prima, op die angst voor een curretage naik ben nog nooit onder narcose oid geweest en al helemaal niet halfnaked, maar dat zal ook wel goedkomen..
sterktequote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
O nou stiekem gaat t nu stukken beter met me dan vanmorgen, hoop hebben is zo niet tof..terwijl je verstand je allang aangeeft dat t mis is.
dus ik voel me eigenlijk prima, op die angst voor een curretage naik ben nog nooit onder narcose oid geweest en al helemaal niet halfnaked, maar dat zal ook wel goedkomen..
volgens mij een roesje? kwartiertje oid en dan zuigen ze met een slangetje t weefsel op? en schrapen de rand van de baarmoeder leeg ofzo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat onder algehele narcose? Of gewoon een roesje?
Wat doen ze eigenlijk?
Ik ga ff googlen, want nu ben ik toch benieuwd hoe heftig het is.
Gewoon een soort stofzuigen van je binnenkant.... Lijkt me geen fijne gedachte nee...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
volgens mij een roesje? kwartiertje oid en dan zuigen ze met een slangetje t weefsel op? en schrapen de rand van de baarmoeder leeg ofzo.
en je kan er een ziekte van krijgenasherman en en en je kan een lekgeprikte baarmoeder krijgen enzovoorts (ik moet niet googlen)
Begrijpelijk jaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit jaar niet meer ga proberen ofzo, 2 x achter elkaar mis vind ik wel even genoeg.ik denk dat ik me bij een volgende zwangerschap tot aan de eerste echo of 12 weken zwaar ellendig zal voelen
dus daar bescherm ik mijzelf nog maar even voor.
Dat had ik ook. Je voelt je nog wel zwanger..maar zonder reden. Dus dan maar afbreken en verdergaanquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
mja, nu ik iig weet dat het niet een hele lege baarmoeder is en er dus idd een piepklein vruchtje opgegeten ;') wordt door mijzelf.. weet ik iig 100% zeker dat er niet opeens een 10 weken oud gezond kloppend embryootje te zien is volgende week ofzo. dus dat maakt het allemaal wat makkelijker. en als ik idd een week of 3 moet gaan wachten op een natuurlijke miskraam dan denk ik ook wel knetter te worden hoor (besides that, rondlopen met een bol buikje, dikke tetten, puisten , jankbuien, je vriend aan willen vallen omdat ie een wcrol niet heeft weggesmeten..heb ik er ook niet echt meer voor over, zo zonder doel
Khad bij de tweede miskraam hetzelfde en omdat ik bij de eerste knetterveel pijn heb gehad, was een curretage een prima oplossing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
mja, nu ik iig weet dat het niet een hele lege baarmoeder is en er dus idd een piepklein vruchtje opgegeten ;') wordt door mijzelf.. weet ik iig 100% zeker dat er niet opeens een 10 weken oud gezond kloppend embryootje te zien is volgende week ofzo. dus dat maakt het allemaal wat makkelijker. en als ik idd een week of 3 moet gaan wachten op een natuurlijke miskraam dan denk ik ook wel knetter te worden hoor (besides that, rondlopen met een bol buikje, dikke tetten, puisten , jankbuien, je vriend aan willen vallen omdat ie een wcrol niet heeft weggesmeten..heb ik er ook niet echt meer voor over, zo zonder doel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |