abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:05:52 #76
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82368019
Bah, onzekerheid, KD! En ontzettend vreemd gegaan idd... Hier mogen echoscopisten helemaal niets zeggen overigens, zelfs niet of het hartje te zien is (behalve als het overduidelijk is, dan laten ze het zien), die diagnose mag alleen een dokter/verloskundige maken. Vroeg ik: ziet het er goed uit, zei ze dat ik het wel van de dokter zou horen.

En nu weet je dus eigenlijk helemaal niets.... En kan je dus nergens op hopen... Hoop zo dat het allemaal gewoon hardstikke meevalt en het gewoon allemaal goed is, of dat het gewoon allemaal snel afgelopen is.... Sterkte met afwachten.... Lijkt me lastig....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82368305
toch nog spannend, kd
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:35 schreef Soneal het volgende:
Is er trouwens door de VK geen vaginale echo gedaan dan?? Zeker als je een gekantelde baarmoeder hebt kan het met 9 weken nog lastig zijn om alles goed te zien via de buikwand.

Bij mij hebben ze bij 9 weken iig niet eens een poging gedaan het via de buikwand te doen, wegens een achterliggende baarmoeder.
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en kreeg een vaginale echo waarop bijna niks was te zien en daarna nog even via de buikwand en toen zag je in ene keer duidelijk een hartje (was met 7 weken).
Dus net andersom.
pi_82368386
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:05 schreef Basboussa het volgende:
Hier mogen echoscopisten helemaal niets zeggen overigens, zelfs niet of het hartje te zien is (behalve als het overduidelijk is, dan laten ze het zien), die diagnose mag alleen een dokter/verloskundige maken. Vroeg ik: ziet het er goed uit, zei ze dat ik het wel van de dokter zou horen.
dat is hier ook zo, tenminste de echoscopisten die ik gehad heb deden allen geen uitspraken en lieten dat inderdaad aan een arts/gyn over
pi_82368604
Ik snap je gevoel erbij heel erg goed KD!! Gelukkig zijn jullie zelf aardig nuchter dat scheelt een hele hoop!!

Wat een weertje he?! Hebben jullie er veel last van? Of komen jullie de dag ook goed door met perenijsjes?
Altijd blijven lachen... :)
pi_82369553
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:42 schreef Troeta het volgende:
Sorry, misschien een domme vraag, maar bij 9 weken kan je toch zien of het hartje klopt of niet? Of zou het zo'n slechte echo geweest zijn?
Lijkt me heel erg die onzekerheid, sterkte ermee!
ja inderdaad, als er uberhaupt een vruchtje te vinden was.. en dat gebeurde dus niet. alleen een grote vruchtzak. die er erg gezond uitzag verder. een gekantelde baarmoeder kan dus de oorzaak zijn van een 'missend'vruchtje, maar meestal resulteren deze zwangerschappen wel in een miskraam hoor. toch is er voor de 12 weken of een daadwerkelijke miskraam niets met 100%zekerheid te zeggen
pi_82373709
Lastig en vervelend allemaal KD! Hoop dat er snel duidelijkheid is voor je!

Liesz, hier niet echt veel last van het weer hoor Hebben vandaag de kamer in elkaar gezet (de opa's en papa dan he ) en mijn moeder en ik hebben kleertjes gestreken
We zijn nu echt klaar voor de baby Hij mag komen
pi_82377863
Nou Sonnetje dan kun je me weeen overnemen
pi_82384388
Ik snap het nog steeds niet echt Kleurdoos dat ze misschien niet alles hebben kunnen zien bij de echo, maar geeft niet, wil je iig veel sterkte wensen.

Liesz goed de dag doorgekomen!

Ik ben aan het nachtbraken, heb vanmiddag na werk en braderie ff 2 uurtjes geslapen en het is heet in huis en mijn vriend is naar de kroeg met vrienden van ons en nu voel ik me dus echt zwanger he.
Ik ga niet zo vaak op stap, maar dit is echt een avondje dat ik ook lekker op stap zou gaan.
Zelfs mijn kat was op stap, ze is net pas binnen
pi_82385335
quote:
Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef Troeta het volgende:
Ik snap het nog steeds niet echt Kleurdoos dat ze misschien niet alles hebben kunnen zien bij de echo, maar geeft niet, wil je iig veel sterkte wensen.

Liesz goed de dag doorgekomen!

Ik ben aan het nachtbraken, heb vanmiddag na werk en braderie ff 2 uurtjes geslapen en het is heet in huis en mijn vriend is naar de kroeg met vrienden van ons en nu voel ik me dus echt zwanger he.
Ik ga niet zo vaak op stap, maar dit is echt een avondje dat ik ook lekker op stap zou gaan.
Zelfs mijn kat was op stap, ze is net pas binnen
Een echo ziet wel vaker dingen niet en vaak word een lege vruchtzak aangezien voor een blighted ovum en blijkt er 2 weken later toch een baby in te zitten, met kloppend hartje.
Dokters gaan te vaak uit van een cyclus van 28 dagen terwijl zat vrouwen een langere of kortere cyclus hebben.. en ook baarmoeders kunnen anders staan, gekantelde baarmoeders verstoppen t kindje erg vaak waardoor je dus niets ziet op de echo.
Volgens mijn VK mag ik er dus nog niet vanuit gaan dat ik een miskraam heb, zeker niet tot ik een second opinion heb gehad en tot ik volgens ónze'berekening 12 weken ben, nog steeds geen krampen en bloed etc heb gehad..
Dit omdat de echoscopiste er vanuit is gegaan dat ik richting 10 weken zwanger was aan de grootte van de vruchtzak te zien, volgens mijn vk en moi is dit absoluut niet mogelijk. wat wel mogelijk is, is een veel kortere tweelingzwangerschap(ivm grote vruchtzak), waarop nog bar wein ig te zien is.
Die kans IS er, dus dat moeten we afwachten

snap je t nu>?
pi_82385382
Kleurdoos, ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Wanneer heb je de echo?

Dat ze niet altijd alles zien op een echo kan ik beamen. Hier is er eerder bij de vk gezien dat er bij 8-9 weken een hartje gestopt was. Later bij een echo in het ziekenhuis bleek er nog een ander hartje ook gestopt te zijn, maar toen kwamen we er dus pas achter dat het een tweeling was. Het kon dus ook zijn dat ik in het ziekenhuis ineens te horen kreeg dat er een kloppend ander hartje was. Het was voor hun echt flink zoeken, zelfs met een inwendige echo.

Ik hoop voor jou natuurlijk op goed nieuws.
  zondag 6 juni 2010 @ 08:40:40 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82385388
Wat ontzettend spannend dus KD. Je zou dus zomaar 'nog' zwanger kunnen zijn, en de kans is ook aanwezig da het dan zelfs een tweeling is!
Tjeeemp. Las ik nou dat je dinsdag een echo hebt? Spannende dagen dan voor jou.
  zondag 6 juni 2010 @ 08:42:06 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82385396
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:39 schreef Meimeltje het volgende:
Kleurdoos, ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Wanneer heb je de echo?

Dat ze niet altijd alles zien op een echo kan ik beamen. Hier is er eerder bij de vk gezien dat er bij 8-9 weken een hartje gestopt was. Later bij een echo in het ziekenhuis bleek er nog een ander hartje ook gestopt te zijn, maar toen kwamen we er dus pas achter dat het een tweeling was. Het kon dus ook zijn dat ik in het ziekenhuis ineens te horen kreeg dat er een kloppend ander hartje was. Het was voor hun echt flink zoeken, zelfs met een inwendige echo.

Ik hoop voor jou natuurlijk op goed nieuws.
Mijn baas vertelde me zo. Dat zijn vrouw volgens de echo een miskraam had gehad, en ze was ingepland voor de curretage. Net voor de curretage wilde de arts nog een echo maken, en toen zagen ze een kloppend hartje.
pi_82385433
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn baas vertelde me zo. Dat zijn vrouw volgens de echo een miskraam had gehad, en ze was ingepland voor de curretage. Net voor de curretage wilde de arts nog een echo maken, en toen zagen ze een kloppend hartje.
Moet je toch niet aan denken he...
Ik kwam ook in het ziekenhuis voor verdere actie omdat de miskraam niet vanzelf kwam (ik zou al 12 weken zijn, maar hartje(s) waren dus al 3,5 week gestopt), maar ze doen dan altijd nog een controle.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is.
  zondag 6 juni 2010 @ 08:50:26 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82385447
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:47 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Moet je toch niet aan denken he...
Ik kwam ook in het ziekenhuis voor verdere actie omdat de miskraam niet vanzelf kwam (ik zou al 12 weken zijn, maar hartje(s) waren dus al 3,5 week gestopt), maar ze doen dan altijd nog een controle.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is.
Ja, als die arts die controle echo niet had uitgevoerd.. Hadden ze nu geen zoon gehad.
pi_82385483
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

juhp en dat komt dus heel erg vaak voor, (15% van alle Blighted ovum gevallen!!) omdat de arts denkt dat de vrouw verder is omdat ze dus stug uitgaan van die 28 dagen en dus te vroeg concluderen dat de vruchtzak leeg is, terwijl de kans dus ontzettend groot is dat het gewoon nog te vroeg is om het vruchtje te zien.
daarom zegt de VK ook, laat je nooit voor de 12 weken een abortuspil/ curretage oid aanpraten.. laat het natuurlijk komen of neem een second en eventueel third opinion en laat ook nog een echo uitvoeren VOOr je een curretage ondergaat.
Maar zoals ik al eerder aangaf. ik zeg steeds dat de kans er is, niet dat ik er nog erg in geloof hoor...wat dat betreft vertrouw ik nog enigzins op de echoscopiste maar ik ga dus niets forceren
pi_82385522
Verwarrende situatie zeg KD Hopelijk zenl echt duidelijkheid. Ook al heb je zelf niet al je hoop erop gevestigd, de onzekerheid is toch vervelend

Hier weer dezelfde melding als altijd: alles binnenboord en geen voortekenen
  zondag 6 juni 2010 @ 09:39:53 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82385860
KD, respect dat je er zo rustig onder lijkt te blijven, ik zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken

CP, die 42 hè.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 juni 2010 @ 09:52:24 #93
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82386018
KD wat verwarrend zeg... Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

CP, je houdt het goed vol zo. Om positief te zijn... Nog max 5 dagen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_82386246
KD het lijkt me zo verwarrend voor je ondanks dat je heel rustig eronder lijkt! Hoop dat je Dinsdag duidelijkheid krijgt dan kun je ook verder met verwerken of gaan voorbereiden op toch een kindje..
Moet zeggen dat ik dit keer heel snel wist dat ik zwanger was en ook dacht korter zwanger te zijn dan de echo uiteindelijk zei.. Maar goed..

CP wat een geduld moet je hebben meid! Geen voortekenen scheelt je iig in je energie..

Gister me dag aardig doorgekomen, veel binnen en in de schaduw gezeten wat goed te doen was.. 's Avonds weer wat meer weeen en vannacht helemaal.. Onze peuter kwam om half 4 bij ons vannacht alsof het al morgen was Heb haar maar naast Papa gelegd en ben zelf naar haar bed vertrokken zo kon ik even doorpuffen zonder ze wakker te maken haha..
De gyn heeft me weer lekker naar huis gestuurd gister want de meningen waren nogal verdeeld.. Er zijn Gyns/artsen bij me geweest en hebben getoucheerd.. De ene zei nog steeds 3 Cm maar de 2e zei nee ik voel 4 Cm.. Toen kwam er weer een ander en die riep 3 Cm maar het is meer open dan het van de week was..
Mijn vliezen zijn nog intact dus het is echt een kwestie van afwachten.. De gyn maandag gaat ook over evt. inleiden met me praten omdat ze me er toch wel vermoeid en slecht uitzagen zien (JOH!)
Werd dan net ook wakker na en woelige nacht en het lijkt wel of ik griep heb.. Spieren doen zeer, keel doet zeer en noem maar op.. Zal de vermoeidheid wel zijn denk ik!

We wouden eigenlijk naar Zandvoort vandaag maar of dat slim is.. Is wel anderhalf uur rijden dus denk maar dat we naar de Mac rijden hier 5 minuten vandaan
pi_82387029
Zo ik kom nu pas mijn bed uitgerold sinds 3 nachten (waarom vertel ik dit, zal je zien dat het vannacht weer stom gaat ) slaap ik zowaar! Wel keer of 3 gemiddeld eruit, maar tussendoor slaap ik. Weet je hoe je daarvan opknapt na zo'n 20 weken amper slapen

En ik werd wakker omdat het kind de hik heeft en zo'n beetje alle ledematen meedoen met de hik arm kind...

KD wat een situatie joh! Ik duim toch zo dat het toch goedkomt en dat Otje het helemaal niet heeft opgegeven maar ze het gewoon verkeerd hebben gezien
pi_82387861
Sterkte KD. Wat vreemd trouwens dat ze zo stug uitgaan van die 28 dagen cyclus. Als ze dat bij mij hadden gedaan was ik nu al 26 dagen overtijd geweest...

In ieder geval heel veel sterkte met de echo. Ik begrijp heel goed dat je niet goed durft te hopen. Maar natuurlijk duimen we hier allemaal dat er toch een of twee gezonde beebjes in je groeien!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 6 juni 2010 @ 11:37:38 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82388110
@djenneke, die 28 dagen cyclus lijkt soms inderdaad wel heilig te zijn in ziekenhuizen....

Bij mij idem dito, mijn cyclus is 24 dagen, zelfs volgens de termijnecho kwam ik op de datum uit die het volgens een cyclus van 24 dagen is... Toch houdt het ziekenhuis vast aan 28 dagen. Nu scheelt het hier gelukkig maar 4 dagen, maar die volhardenheid is soms wel wat vervelend.... (zou betekenen dat ze hier bijvoorbeeld pas een dag of 4/5 later in zullen gaan grijpen als ik over tijd ga) Ten tijde van de miskramen was het ook wat lastig, omdat je pas bij een x-aantal dagen over tijd een eerste keer langs mag komen. Dan duren die 4 dagen extra helemaal lang...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 6 juni 2010 @ 11:38:06 #98
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82388126
KD veel sterkte,hopelijk heb je snel zekerheid!!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82388179
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:37 schreef flugeltje het volgende:
@djenneke, die 28 dagen cyclus lijkt soms inderdaad wel heilig te zijn in ziekenhuizen....

Bij mij idem dito, mijn cyclus is 24 dagen, zelfs volgens de termijnecho kwam ik op de datum uit die het volgens een cyclus van 24 dagen is... Toch houdt het ziekenhuis vast aan 28 dagen. Nu scheelt het hier gelukkig maar 4 dagen, maar die volhardenheid is soms wel wat vervelend.... (zou betekenen dat ze hier bijvoorbeeld pas een dag of 4/5 later in zullen gaan grijpen als ik over tijd ga) Ten tijde van de miskramen was het ook wat lastig, omdat je pas bij een x-aantal dagen over tijd een eerste keer langs mag komen. Dan duren die 4 dagen extra helemaal lang...
mja en mijne 38-48 en dan stug volhouden dat ik nu een cyclus van 23-24 had

maargoed, ik heb nu wel spotting, dus t zou vandaag wel eens 'kunnen gebeuren' en ik ben er idd erg rustig onder, als ik maar zekerheid heb dan vind ik t goed.

dus nu maar ff rustig op de bank, filmpje kijken zo, ta!
pi_82388195
flugeltje, wat raar dat ze altijd uitgaan van 28 dagen zeg...
Hier gaan ze uit van je eigen cyclus.

KD: hmmzz het begint dus toch wat te rommelen....
Nogmaals heel veel sterkte, heel vervelend die onzekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')