abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82140485
Deel 1: Internationale druk op Israël neemt toe
Deel 2: Druk op Israël neemt toe #2: flotilla hulpgoederen beschoten
Deel 3: Druk op Israël neemt toe #3: Doden hulpconvooi

Een convooi met ruim 600 deels Turkse passagiers en twee schepen die onder de Amerikaanse vlag varen met hulpgoederen voor Gaza is door het Israëlische leger beschoten in internationale wateren.

Update
Hamas rapporteert meer dan tien doden en tientallen gewonden in beschieting van de hulpvloot door Israëlische militairen.
Turkije heeft de Israëlische ambassadeur op het matje geroepen en voor de Israëlische ambassade wordt geprotesteerd; Erdogan breekt zijn reis af.
De Arabische Liga komt morgen in een spoedvergadering bijeen.
Israël deelt mee dat het hier niet om een hulpconvooi ging maar om een convooi met gewelddadige intenties.
Verhagen verwacht een gedegen onderzoek door Israël.

quote:
Een vloot met pro-Palestijnse activisten is vanaf Cyprus vertrokken richting de Gazastrook. De zes schepen zijn bevoorraad met voedsel en andere humanitaire hulpmiddelen.

De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.

De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.

Zo'n achthonderd mensen maken deel uit van de vloot, onder wie journalisten, schrijvers en artiesten uit zo'n veertig verschillende landen.
Technische problemen

Het konvooi dat nu van Cyprus naar de Gazastrook vaart is een initiatief van de organisatie Free Gaza Movement. Voorop gaat een Turks schip met zeshonderd opvarenden.

Het was de bedoeling dat de vloot gisteren zou vertrekken, maar door technische problemen werd dat uitgesteld tot vandaag. Twee beschadigde boten bleven op Cyprus achter.
Blokkeren

"We zijn vastbesloten om Gaza te bereiken", zei een van de activisten. "We zijn er van overtuigd dat de belegering van Israël illegaal is. En die willen wij doorbreken."

Israël heeft al laten weten de vloot tegen te houden. "We zullen proberen om hen op een vreedzame manier tegen te houden als ze de kusten van de Gazastrook proberen te benaderen, maar als zij trachten door te varen, zullen we hen blokkeren", bevestigt de woordvoerder van de minister van Buitenlandse Zaken.

Wel zal Israël de goederen onderscheppen en die na een controle via de eigen kanalen naar de Gazastrook vervoeren. Israël noemt de vloot een propagandadaad en beweert dat er van een humanitaire crisis geen sprake is.
Teruggestuurd

Het is niet de eerste keer dat er een vloot met hulpgoederen door de zeeblokkade probeert te komen. Bij eerdere pogingen werden de schepen door Israël teruggestuurd of naar Israël begeleid. Er worden maar zelden schepen toegelaten tot de Gazastrook.
http://nos.nl/artikel/160(...)p-weg-naar-gaza.html
quote:
Op maandag 31 mei 2010 05:10 schreef NorthernStar het volgende:
http://twitter.com/freegazaorg
# Live images from the IHH ship, wounded civilians: http://www.livestream.com/insaniyardim 1 minute ago via web
# Israeli soldiers shooting unarmed civilians. 3 minutes ago via web
# Israeli soldiers shooting at people, all over the Turkish boat. Watch IHH streaming video 4 minutes ago via web
# Report from IHH boat..two killed, 31 wounded. No verification but medical emergency can be seen from ship 6 minutes ago via web
# the #Flotilla is about 145 Km / 90 miles from #Gaza (straight line) 10 minutes ago via web
quote:
Gaza flotilla: 2 dead, dozens injured in navy boarding

Passengers tried to wrest weapons from soldiers, Army Radio reports; Turkish leadership call emergency meeting to discuss response to attack at sea, call in Israeli ambassador.

Passengers tried to grab weapons away from soldiers boarding the Gaza protest flotilla, starting the violence, Army Radio reported Tuesday morning, responding to accusations that Israeli commandos assaulted the ships guns blazing.

Activists aboard the ships repeatedly said they would not respond with violence to the navy's interception of their flotilla.

At least two activists were killed and dozens more were wounded in clashes as hundreds of Israeli commandos boarded the ships, firing guns and employing gas, Turkish media and Al-Jazeera reported earlier Tuesday morning.

Al-Jazeera reported Turkish leaders called an emergency meeting to discuss responses to the attack at sea. The Israeli ambassador in Turkey was called in to offer explanations, according to a report.
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=176961
quote:
TEL AVIV/ GAZASTAD - Bij een Israëlische aanval op een internationaal konvooi schepen van pro-Palestijnse activisten zouden zeker tien doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Dat meldde een tv-zender van de radicaalislamitische Hamasbeweging in de Gazastrook maandagochtend.
© ANP

Commando's van de Israëlische strijdkrachten zouden zeker een schip hebben bestormd. Ze lieten zich vanuit helikopters op het dek zakken.

Volgens de organisatie van de hulpactie bevond het aangevallen Turkse schip met ongeveer zeshonderd activisten aan boord zich onmiskenbaar in internationale wateren.

Doden

Volgens de Israëlische televisie zijn bij bestorming zeker tien personen om het leven gekomen. Minstens een schip werd in de Middellandse Zee onderschept.

De Israëlische strijdkrachten noemden de actie van pro-Palestijnse activisten een provocatie.

Koers verlegd

Eerder meldde de Arabische zender al-Jazeera nog dat het konvooi met hulpgoederen voor de door Israël en Egypte afgesloten Gazastrook, zijn koers had verlegd om een confrontatie met de Israëlische marine te voorkomen.

De zes schepen van de internationale mensenrechtenorganisatie Beweging Vrij Gaza (FGM) en een Turkse organisatie vertrokken zondagmiddag uit Cyprus. De in totaal ruim zevenhonderd pro-Palestijnse activisten willen in de Gazastrook 10.000 ton hulpgoederen afleveren en zo de blokkade doorbreken.

Gewaarschuwd

De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.

Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.html

[ Bericht 49% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:45:04 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:29:20 #2
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82140507
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:04 schreef SemperSenseo het volgende:
Interessant detail: die Turkse 'vredesactivisten' kwamen van noord Cyprus vandaan, het deel wat bezet wordt door de Turken. Gevalletje van hypocriet gedrag door de Turken

Ik snap trouwens niet waarom bepaalde fracties in Turkije opeens zo aanvrijen bij de Palestijnen. Als er een volk wat mega hoeveelheden boter op hun hoofd hebben en hypocriet gedrag vertonen dan zijn het wel de Turken!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82140519
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid over de situatie.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82140549
Er zal heus geen staatsgreep plaatsvinden in Turkije. Dat is een gepasseerd station. Maar de seculiere oppositie dit op de eerste plek staat in de peilingen zal nu wel weer terrein verliezen aan Erdogan.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:30:49 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82140578
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82140615
Een eventuele oorlog Israel - Turkije zou niet goed uitpakken.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_82140638
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...
Dus kan je het nog geen hulpkonvooi noemen
Maar goed dat is geneuzel in de marge. Belangrijker is wat er nou gebeurd is en waarom.
pi_82140678
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.

Het lijkt mij een mooi gebied en ik vind de joodse cultuur juist mooi. Ik laat aan mij niet opdringen dat de joodse cultuur hetzelfde is als de Israëlische machtspolitiek, dat is namelijk niet zo.
mijn schoonmoeder gaat elk jaar voor van die bijbel groepsreizen.
pi_82140702
quote:
Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:33:52 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82140704
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Een eventuele oorlog Israel - Turkije zou niet goed uitpakken.
dat zal natuurlijk never nooit gebeuren
pi_82140760
quote:
Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82140773
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

Dit was anders wel een uitdaging vanuit Turkije.

Erdogan probeert via dit soort politiek ook het leger achter zich te krijgen.

Het seculiere leger, dat zich ondanks de geschillen met stsatshoofden, nog zeker trots voelt op haar roots.
Ik ben zeer beneiwud wat er nu eigenlijk tussen Turkije en Iran is afgesproken tijdens dat laatste atoomgedoe.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 13:35:28 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82140774
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
Nee dat wordt enkel al wekenlang beweerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82140795
TVP voor sappige details omtrent de inlichtingen die geleid hebben naar deze aanval, omtrent de vracht van de betreffende schepen, omtrent de wapens die de vredes-activisten op het konvooi droegen, omtrent de mate van geweld die de commando's gebruikten en nog veel meer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82140798
Wel interessant.
-------------------------------------------
Verkiezingsdebat Israël-Palestina

02-06-2010

Tijd: woensdag 2 juni 2010, 19.30 - 22.00, zaal open vanaf 19.00 uur

Plaats: Felix Meritis, Keizersgracht 324, Amsterdam

Organisatie: Een Ander Joods Geluid

Buitenlandwoordvoerders Tweede Kamer met elkaar in debat over het Israëlisch-Palestijns conflict

Moet Nederland harder optreden tegen Israël? Hoe moet Nederland zich positioneren tegenover Israël met de voortgaande bouw en uitbreiding van Joodse wijken in Oost-Jeruzalem? En hoe moeten we reageren op maatschappelijke spanningen die door het conflict in Nederland gecreëerd worden?

Op 9 juni 2010 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. In aanloop naar de verkiezingen organiseert Een Ander Joods Geluid op woensdag 2 juni een verkiezingsdebat over het Israëlisch-Palestijns conflict met buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer. Het debat zal zich richten op de relatie tussen Nederland en Israël en hoe Nederland zich dient te positioneren binnen het Israëlisch-Palestijns conflict.

De volgende buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer zullen aan het debat deelnemen: Maarten Haverkamp (CDA), Mariko Peters (GroenLinks), Martijn van Dam (PvdA), Harry van Bommel (SP), Joel Voordewind (CU) en Atzo Nicolaï (VVD).

Het debat wordt geleid door Hedy d'Ancona en Marjan Sax.

Toegang: ¤ 5,-. Aanmelden via eajg@xs4all.nl is niet verplicht, wel gewenst.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:37:13 #16
121310 venomsnake
El Saltador
pi_82140841
quote:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_82140877
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef UltraR het volgende:
Wel interessant.
-------------------------------------------
Verkiezingsdebat Israël-Palestina

02-06-2010

Tijd: woensdag 2 juni 2010, 19.30 - 22.00, zaal open vanaf 19.00 uur

Plaats: Felix Meritis, Keizersgracht 324, Amsterdam

Organisatie: EAJG

Buitenlandwoordvoerders Tweede Kamer met elkaar in debat over het Israëlisch-Palestijns conflict

Moet Nederland harder optreden tegen Israël? Hoe moet Nederland zich positioneren tegenover Israël met de voortgaande bouw en uitbreiding van Joodse wijken in Oost-Jeruzalem? En hoe moeten we reageren op maatschappelijke spanningen die door het conflict in Nederland gecreëerd worden?

Op 9 juni 2010 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. In aanloop naar de verkiezingen organiseert Een Ander Joods Geluid op woensdag 2 juni een verkiezingsdebat over het Israëlisch-Palestijns conflict met buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer. Het debat zal zich richten op de relatie tussen Nederland en Israël en hoe Nederland zich dient te positioneren binnen het Israëlisch-Palestijns conflict.

De volgende buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer zullen aan het debat deelnemen: Maarten Haverkamp (CDA), Mariko Peters (GroenLinks), Martijn van Dam (PvdA), Harry van Bommel (SP), Joel Voordewind (CU) en Atzo Nicolaï (VVD).

Het debat wordt geleid door Hedy d'Ancona en Marjan Sax.

Toegang: ¤ 5,-. Aanmelden via eajg@xs4all.nl is niet verplicht, wel gewenst.
Dat zijn bijna allemaal Palestina-lovers, Atzo Nicolaï van de VVD wordt vaak opgeworpen wanneer met een tegengeluid wil laten horen jegens Israel, die van de CU en CDA weet ik niet maar de rest is hetzelfde niveau.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:38:14 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_82140882
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Hou het een beetje op niveau ajb.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:48:46 ]
pi_82140898
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:

[..]
Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.
Of wat te denken van kritiek op Amerika, waar ik ook niet vies van ben, dan ben ik toch niet gelijk de anti-christ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:48:59 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82140904
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

Als het een gerichte aanval was, zou het nog best kunnen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_82140908
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.
Maar ik weet nog altijd het verschil tussen anti-semitisme en kritiek, ik ruik het, op een uur afstand.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:49:28 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:39:16 #22
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82140924
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef UltraR het volgende:
@ sempersenseo.

Ach ja, je kan over Israël een hoop zeggen, maar je kan ze niet van hypocrisie betichten. Ze doen precies wat het Joodse volk in de bijbel door God werd opgedragen. Zich het beloofde land met grof geweld toe-eigenen.
Ik beticht de joden ook niet van hypocriet gedrag, behalve dan dat als de Israëliërs recht hebben op een staat, de Palestijnen dit dan ook hebben. Helaas vinden beide volkeren dat zijzelf wel dit godgegeven of historische recht hebben, maar dat de ander dit niet heeft

Nee, wat ik bedoelde is dat de Turken mega-hypocriet zijn, met de Erdoğan voorop! Gezien de geschiedenis en hetgeen ik hiervoor opmerkte zouden de Turken pas op de plaats moeten houden en zij zijn wel de laatste die recht hebben van spreken
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82140931
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef UltraR het volgende:

[..]

Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.
Of wat te denken van kritiek op Amerika, waar ik ook niet vies van ben, dan ben ik toch niet gelijk de anti-christ?
Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
pi_82140972
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.
Maar ik weet nog altijd het verschil tussen anti-semitisme en kritiek, ik ruik het, op een uur afstand.
Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.
Ik heb het niet zo op religies. Maar in dit geval gaat het me toch echt om Israel en haar beleid. Religies doen hier in het geheel niet ter zake.
pi_82141001
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.
Ik heb het niet zo op religies. Maar in dit geval gaat het me toch echt om Israel en haar beleid. Religies doen hier in het geheel niet ter zake.
Als dat echt zo is dan neem ik m'n woorden terug.
Maar praat dan ook echt over Israel en inwoners en ga het niet generaliseren tot het Jodendom.
pi_82141004
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Hou het een beetje op niveau ajb.
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
pi_82141017
quote:
Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Israëlische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders. Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.

Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn.
ANP.
pi_82141025
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
pi_82141041
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:42:34 #30
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82141049
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kan je dat nader uitleggen.
Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_82141055
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel gaat het leger niet eens inzetten tegen Turkije.
Bovendien zou de wereld zich wel met deze oorlog moeten bemoeien ze hebben geen keuze.
[..]

Denk je, want dit wordt dan een nieuwe wereldoorlog,
Turkije en Israel zijn net iets te belangrijk voor een oorlog waarbij de wereld alleen kan staan toekijken.
Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 31 mei 2010 @ 13:43:08 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141070
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

ANP.
Dat vermoedde ik al, want gister in Met Het Oog Op Morgen hadden ze contact met een Nederlandse vrouw aan boord van dat konvooi.
pi_82141072
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
pi_82141088
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
pi_82141091
quote:

[..]

ANP.
Dat waren Gretta Duisenberg en Harry van Bommel natuurlijk.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 13:44:01 #36
46149 __Saviour__
pi_82141100
quote:

[..]

ANP.
De verkiezingscampagnes liggen al preventief stil!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82141138
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren. En dat gebeurd vaak. Net als George Bush die te pas en te onpas Bijbelteksten aanhaalde.

Als ik dan kritiek lever heeft vrijwel niemand daar problemen mee. Maar als het Israël betreft...
  maandag 31 mei 2010 @ 13:45:36 #38
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82141142
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
pi_82141152
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
Turkije en Israel zijn allebei belangrijke bondgenoten van de VS.
Maar ik denk dat de VS nog altijd net iets meer belangen heeft in Israel. De hele wereld zal zich aan bepaalde volkeren optrekken. Maar goed, ik denk dat het geen geheim is, voor wie bijvoorbeeld Iran zal kiezen, een keer raden, het is niet Israel.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:46:01 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141155
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
Nee, dat doen we ook niet.
pi_82141177
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
En die is?
pi_82141178
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren.

Daar heeft vrijwel niemand dan problemen mee. Maar als het Israël betreft...
Je doet je best maar.
pi_82141199
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
pi_82141207
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is DeParo Koos.
pi_82141219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik heb andere users nooit uitgemaakt voor nazi.
pi_82141222
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
Dat klopt.
pi_82141240
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nee, wil je die zin eens nader uitleggen, dat jij gelooft dat ik daar wat voor heb.
pi_82141256
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je doet je best maar.
Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
pi_82141258
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 13:48:57 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:49:52 #50
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_82141296
tvp
pi_82141303
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.
En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...

/sarcasme
pi_82141356
quote:
Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.
Mensen die aan boord waren zullen vanzelf moet hun kant van het verhaal komen.
pi_82141377
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is DeParo Koos.
Sorry.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:52:16 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141381
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...

/sarcasme
Hier is het misschien wat evenwichtiger: Al Jazeera: Israel attacks Gaza aid fleet.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 13:52:31 #55
8781 crew  Frutsel
pi_82141390
Gezellig hier tvp
  maandag 31 mei 2010 @ 13:52:33 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82141392
http://cesarsalgado.wordp(...)-killed-and-wounded/

weet niet of het betrouwbaar is maar volgens IDF 2 gewonde commando's omdat ze tegen verzet aanliepen
pi_82141398
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.
Mensen die aan boord waren zullen vanzelf moet hun kant van het verhaal komen.
Daar doel ik niet op. Het gaat me er om dat de informatie die door de verslaggevers gebruikt wordt vrijwel allemaal van dezelfde bron afkomstig is, wat vrijwel altijd leidt tot eenzijdige berichtgeving.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 13:53:08 ]
pi_82141413
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,
bovendien heb je gezegd dat je Israel niet gelijk trekt aan het Jodendom en kritiek hebt op elke religie wanneer nodig. Dan zeg ik je doet je best maar maar als je daar over verder wilt gaan dan kunnen we beter in een topic over religie en geloof verder gaan. Ook leuk maar stuur me dan maar even een PM.
pi_82141443
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.

31 mei 2010 13:39:56
from TweetDeck
pi_82141540
quote:
Gelukkig zijn er meerdere bronnen:
http://www.jpost.com/
http://english.aljazeera.net/news/middleeast/
http://www.alarabiya.net/english/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/default.stm
pi_82141549
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.

from TweetDeck
Verhagen is bevriend met terroristen!

Ooh wacht....
pi_82141574
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verhagen is bevriend met terroristen!

Ooh wacht....
nee dat is Conny Mus.
pi_82141591
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:

from TweetDeck
Dat gaat nog wat worden als er Nederlanders gewond zijn geraakt, of erger.
pi_82141616
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,
bovendien heb je gezegd dat je Israel niet gelijk trekt aan het Jodendom en kritiek hebt op elke religie wanneer nodig. Dan zeg ik je doet je best maar maar als je daar over verder wilt gaan dan kunnen we beter in een topic over religie en geloof verder gaan. Ook leuk maar stuur me dan maar even een PM.
Je hebt een punt.

Maar dat brengt mij op het volgende, wat ik me al een tijdje afvraag.
Waarom heeft kritiek op het Jodendom een eigen naam? Antisemitisme.
Bij geen enkele andere religie is dat zo. Dus als ik kritiek op eender welke religie lever is er geen angstaanjagend woord beschikbaar om mij mee af te schieten.
Maar als het het Jodendom betreft (of zelfs maar de staat Israël, daarbij werkt het ook) dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Vreemd vind ik dat.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:58:41 #65
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_82141618
LOL, krijgt Verhagen nu, door wat hier gebeurd is, keihard de realiteit onder ogen?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_82141629
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:

[..]

Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.
pi_82141658
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je hebt een punt.

Maar dat brengt mij op het volgende, wat ik me al een tijdje afvraag.
Waarom heeft kritiek op het Jodendom een eigen naam? Antisemitisme.
Bij geen enkele andere religie is dat zo. Dus als ik kritiek op eender welke religie lever is er geen angstaanjagend woord beschikbaar om mij mee af te schieten.
Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Vreemd vind ik dat.
Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.
pi_82141705
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.
Jawel, maar daar geven wij doorgaans niets om. Nationaliteiten zijn relevant.
pi_82141708
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
pi_82141709
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

QFT
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:01:33 #71
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141733
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .

[ Bericht 37% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:30:58 (nee) ]
pi_82141762
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82141769
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.
Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:02:30 #74
46149 __Saviour__
pi_82141780
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:52 schreef Re het volgende:
http://cesarsalgado.wordp(...)-killed-and-wounded/

weet niet of het betrouwbaar is maar volgens IDF 2 gewonde commando's omdat ze tegen verzet aanliepen
Die gewonde commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82141783
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Dit vind ik wel een erg radicale uitspraak.

AIVD kijk je mee?

[ Bericht 25% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:15 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82141799
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
zal turkije op zitten te wachten

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:27 ]
pi_82141805
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
quote:
Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Ik doelde vooral op deze zin.
pi_82141823
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Hoeveel mensen waren er aan boord? Hoeveel commando's?
pi_82141825
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
pi_82141835
quote:

[..]

Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Of als je de headlines wilt halen. Daar heb je een paar doden voor nodig.
pi_82141862
quote:
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:47 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 14:04:44 #82
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141876
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef waht het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
Ja, die grens is een oliecrisis. Net zoals in 1973. Nederland en de meeste westerse landen kennen enkel geld als waarde. Wanneer ze in hun portemonne worden geraakt, dan bestaat er wel zoiets als kritiek.
pi_82141893
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik doelde vooral op deze zin.
Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:20 #84
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82141898
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee die gaat huillie doen aan de foon.

Nou goed kan me voorstellen als ze niet weten wat je komt doen en je hebt iets aan boord maar zegt niet wat, dat euh..
dat niet erg slim is natuurlijk.
Snollebolt
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:23 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141901
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:48 #86
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_82141919
tvp .
pi_82141925
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
pi_82141952
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
Als mensen met opmerkingen over neuzen komen wordt daar natuurlijk wel bijna om gevraagd.

Ben benieuwd of we snel iets horen over wat er op die schepen gevonden is.
pi_82141981
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Alsof alle 'joden' wat te maken hebben met wat er in Israel gebeurd. We zijn niet verantwoordelijk en hoeven ook geen verklaring af te leggen.

De bevolking daar stemt op zijn leiders.
pi_82142016
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
  maandag 31 mei 2010 @ 14:08:37 #91
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82142019
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
WTF bezielt die Erdoğan dat hij al zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:09:16 #92
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142048
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuws over de protesten in Turkije kan zien?
pi_82142066
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
Lijkt me sterk.
pi_82142077
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
pi_82142091
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuw over de protesten in Turkije kan zien?
Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:

www.zaman.com (en daarna English).
pi_82142096
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
pi_82142112
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...

Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:11:34 #98
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142147
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef DeParo het volgende:
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:11:40 #99
46149 __Saviour__
pi_82142153
quote:
Gaat echt nooit gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142154
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:11:58 #101
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142164
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.
Schieten met stokken?
pi_82142169
Volgens mij al 3 PKK aanslagen in Turkije vandaag.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:12:06 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82142170
quote:

[..]

Die gewonde commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
nou ja, niet specifiek, als het in internationale wateren is dan heeft zo'n commando daar niets te zoeken

en de mensen zitten natuurlijk ook al dagen opgefokt op zo'n boot met alle media aandacht
pi_82142172
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:

http://english.aljazeera.(...)053151933767593.html

Hier duidelijke video.
pi_82142176
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

WTF bezielt die Erdoğan dat hij als zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.
Je haalt heel veel dingen door elkaar. Ten eerste staat Turkije in zijn gelijk wat betreft het Cyprus geval. Daar heeft het GEEN ENKEL land voor nodig om het te steunen.

Ten tweede is met Recep Tayip Erdogan en de Ak-partij eindelijk een Turkije in beeld dat niet meer zijn mond houdt wanneer er internationale mensenrechten worden geschonden.
pi_82142199
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

WTF bezielt de Erdoğan dat hij als zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel.
Dat was ook, en in de jaren 70 stonden wij allemaal achter Israel. Maar Israel is veranderd van een land in moeilijkheden in een expansionistische schurkenstaat met een apartheidsregime. Daar lijden vriendschappen onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82142206
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:

www.zaman.com (en daarna English).
al-jazeera bijna continue
pi_82142213
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef Roi het volgende:

[..]

Hm, ik weet het niet.
Misschien vind de PKK de chaos een mooi moment, dat kan ook.
pi_82142223
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.
Ah jij wel dan.
Want als het oorlog wordt zit ik morgen in het vliegtuig naar Jeruzalem/Tel Aviv.
pi_82142232
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Deselniettemin heeft men niet de kans genomen het schip op contrabande te laten doorzoeken en de goederen over de weg naar palestina te vervoeren.

Veel makkelijker controleerbaar voor dde israelis dan over het water.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_82142239
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
Ja met helaas ook doden... Maar dat is toch de reden dat de minister/generaal weer terugkwamen?
pi_82142244
Fucking oorlogsmisdadigers Israël slaat altijd toe als vrede in zicht is:

pi_82142268
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm, ik weet het niet.
http://www.todayszaman.co(...)porting-the-pkk.html
  maandag 31 mei 2010 @ 14:14:52 #114
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142271
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah jij wel dan.
Want als het oorlog wordt zit ik morgen in het vliegtuig naar Jeruzalem/Tel Aviv.
Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:33:57 ]
pi_82142300
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was ook, en in de jaren 70 stonden wij allemaal achter Israel. Maar Israel is veranderd van een land in moeilijkheden in een expansionistische schurkenstaat met een apartheidsregime. Daar lijden vriendschappen onder.
Oud-minister Brinkhorst vergeleek de situatie in Israël onlangs ook met Apartheid. Interessante stelling.
pi_82142301
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef Roi het volgende:

[..]

Daar ga ik wel van uit, let maar op als Turkije echt iets gaat doen tegen isreal.

Dan zullen er nog meer pkk aanslagen gebeuren.
pi_82142314
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Schieten met stokken?
Waar heb ik het over schieten met stokken? Zoals ik al stel, er is nog niet veel over te zeggen.
pi_82142327
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mjah, dat is een tijdelijke oplossing. Israël blijft een ongewenste aanwezige tussen de omringende Moslim-landen (zie oorlogsverklaring aan Israël van -alle- omringende landen direct na het aannemen van de resolutie ter oprichting van de staat Israël). Vroeg of laat zal het conflict weer ontbranden.

Naar mijn mening is de enige structurele oplossing verplaatsing van de staat Israël. In de VS zijn ze toch zo'n fan? Dan maken ze daar maar wat plaats.
pi_82142337
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel. Internetheld.
Inderdaad wat een internetheld. Loze uitspraken met ik ga naar Tel Aviv :; )
pi_82142339
quote:

[..]

Ah jij wel dan.
Even een tip, dit soort replies helpen natuurlijk ook niet mee zeg maar
pi_82142341
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel.
Een verbond tussen Iran en Turkije en een daaropvolgende oorlog tegen Israel zal funest worden voor het gehele midden-oosten en als we niet oppassen voor de gehele wereld.
Ik ben tenminste bereid iets te doen voor het land en de mensen waar ik om geef
dus als ik daar sta AR, zal ik jou dan zien, aan de overkant van het slagveld denk ik niet he.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:34:16 ]
pi_82142346
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Hier duidelijke video.
Waar 'toevallig' niet het gedeelte opstaat waar de activisten met ijzeren stangen de soldaten op zitten te wachten...
pi_82142347
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, niet specifiek, als het in internationale wateren is dan heeft zo'n commando daar niets te zoeken

en de mensen zitten natuurlijk ook al dagen opgefokt op zo'n boot met alle media aandacht
toch zou ik als vredesactivist niet met stalen buizen op boardende militairen inslaan. Als mijn stemmetje in mijn hoofd niet zegt dat dat niet overeenkomt met mijn denkbeelden dan alleen al uit nuchter verstand dat dat alleen maar meer geweld oplevert. De media aandacht heb je al...
  maandag 31 mei 2010 @ 14:17:05 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82142360
ik zou eerder bang zijn voor een derde intifada dan dat Iran en Turkije een oorlog gaan voeren met Israel
pi_82142375
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:16 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Even een tip, dit soort replies helpen natuurlijk ook niet mee zeg maar
Dat meen ik oprecht . In een Gaza-oorlog kan Israel het ook wel zonder mij af haha maar hier hebben ze alle hulp nodig die ze dan kunnen krijgen.
pi_82142395
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:16 schreef Roi het volgende:

[..]

Waar 'toevallig' niet het gedeelte opstaat waar de activisten met ijzeren stangen de soldaten op zitten te wachten...
Heb maar de helft gezien, maar als de commando's geen recht hadden om te enteren (internationale wateren) dan is dat niet zo relevant en mag je jezelf verdedigen.
pi_82142399
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm, ik weet het niet.
De president van de Koerdische regio Barzani wil binnenkort (sommige bronnen zeggen tussen 3-5 juni) Turkije bezoeken en de relaties versterken tussen Turkije en Iraaks Koerdistan.

De PKK wil dit voorkomen en deze aanslagen van hen hebben vooral met Barzani's bezoek te maken.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:18:41 #128
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82142414
quote:

[..]

Ah jij wel dan.
Waarom?
pi_82142428
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:17 schreef Re het volgende:
ik zou eerder bang zijn voor een derde intifada dan dat Iran en Turkije een oorlog gaan voeren met Israel
Maar daar hoeft Israel niet echt bang voor te zijn.
Israel moet wel bang zijn voor een verbond tussen Turkije en Iran, nooit gedacht, dat dit zou gebeuren onder een confessionele regering in Turkije. Bijzonder hoe het land weer is afgedaald in recordtempo.
EU-kandidatuur zal er daar voorlopig niet meer inzitten.
pi_82142430
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oud-minister Brinkhorst vergeleek de situatie in Israël onlangs ook met Apartheid. Interessante stelling.
Voor de een een interessante stelling, voor de ander een open deur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82142449
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Waarom?
Om van het mooie weer te genieten natuurlijk .
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:20:50 #132
46149 __Saviour__
pi_82142493
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

Het doel van het konvooi was al duidelijk. Daarom greep Israël al ver uit de kust in. Later ingrijpen zou wellicht te laat, dan zijn ze al te dichtbij.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Burakius het volgende:
Je haalt heel veel dingen door elkaar. Ten eerste staat Turkije in zijn gelijk wat betreft het Cyprus geval. Daar heeft het GEEN ENKEL land voor nodig om het te steunen.

Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142513
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor de een een interessante stelling, voor de ander een open deur.
En toch sluiten veel mensen er hun ogen voor. Aan de andere kant: dat deden ze tijdens de Apartheid ook.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:21:24 #134
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82142516
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Heb maar de helft gezien, maar als de commando's geen recht hadden om te enteren (internationale wateren) dan is dat niet zo relevant en mag je jezelf verdedigen.
Het is in zoverre relevant dat als je door militairen wordt aangevallen, dat slaan met stokken misschien niet zo slim is. Niet voor je leven, maar ook niet voor het vredelievende karakter dat het hulpkonvooi had.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82142529
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Waarom?
Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.

Het is namelijk een groot wonder, dat israel de slecht uitgeruste Arabieren heeft verslagen.

Dat moet een teken zijn van God!
pi_82142534
Boontje komt om zijn loontje.
Life is Music
pi_82142540
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het doel van het konvooi was al duidelijk. Daarom greep Israël al ver uit de kust in. Later ingrijpen zou wellicht te laat, dan zijn ze al te dichtbij.
[..]

Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
Nee zo werkt het niet in de politiek. Wereldpolitiek heeft vaak niet te maken met gelijk of niet gelijk. Eerder met hoe kan ik mijn macht uitbreiden tegenover de andere en wie zijn mijn vijanden en vrienden en aan de hand daarvan worden houdingen aangenomen.

Je moet nog veel leren padowan.
pi_82142550
quote:

[..]

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:22:12 #139
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82142555
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om van het mooie weer te genieten natuurlijk .
Ik geef je groot gelijk! Morgen 29 graden in Tel Aviv!
http://www.weeronline.nl/Midden-Oosten/Israel/Tel-Aviv/4556614
pi_82142563
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Misschien niet relevant voor wie de schuldige is maar wel een duidelijk voorbeeld van hoe de Arabische wereld Israël gerelateerde berichten altijd naar buiten brengt. (Dit doet natuurlijk niets af van het feit dat het verschrikkelijk is dat er nu zoveel mensen dood zijn.)
pi_82142597
quote:

[..]

[..]

Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden
van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
Ja het doel van het konvooi was het geven van medicijnen aan diabetici enzo.
Is weer wat anders dan het isoleren en land afpakken van Israel.
pi_82142602
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar daar hoeft Israel niet echt bang voor te zijn.
Israel moet wel bang zijn voor een verbond tussen Turkije en Iran, nooit gedacht, dat dit zou gebeuren onder een confessionele regering in Turkije. Bijzonder hoe het land weer is afgedaald in recordtempo.
EU-kandidatuur zal er daar voorlopig niet meer inzitten.
Nog een zilver randje dus
pi_82142619
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.

Het is namelijk een groot wonder, dat israel de slecht uitgeruste Arabieren heeft verslagen.

Pure onzin dit en dat weet je zelf ook.
pi_82142626
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik hoop het maar voor ze dat dit inderdaad zo is en dat er geen wapens enzo gevonden worden. Anders dan wordt het een naar verhaal.
pi_82142634
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef Fredo55 het volgende:
Boontje komt om zijn loontje.
Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
pi_82142708
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooi
pi_82142711
AK-Partij: We laten geen ruimte open voor antisemetisme. Reageer koelbloedig. Dit gedrag is de Turkse Joden niet aan te rekenen.

Verder stevige kritiek op Israel.
pi_82142743
Turkse MinBuza vertrokken naar de VS.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:27:09 #149
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82142749
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja maar je leest selectief. Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus en een apartheidsregime tegen de Armeniërs en de Koerden. Da's hypocriet en daar lijden het bondsgenootschapen tussen Turkije en Europa onder. Mwa, makkelijk zat; Turkije moet gewoon deze discriminerende koers blijven voeren tegen de Cyprioten, Armeniërs en Koerden en het zal voor de EU een wel een zeer makkelijke beslissing zijn om de Turken niet in de unie op te nemen
pi_82142762
De VN vraagt inmiddels om een uitgebreid onderzoek
quote:
UN calls for full inquiry after Israel Navy commandos storm international aid boat; European Union condemns incident.

The White House on Monday said it "deeply regretted" the loss of life and injuries sustained in the clashes after Israel Navy troops stormed a convoy of international activists bringing aid to the Gaza Strip, leaving at least 10 people dead.

"The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy," said White House spokesman William Burton.

United Nations Secretary-General Ban Ki-moon called for a full investigation and expressed shock at Israel's storming of the flotilla.

"It is vital that there is a full investigation to determine exactly how this bloodshed took place. I believe Israel must urgently provide a full explanation," he said at a press conference in the Ugandan capital of Kampala.

France became the first European nation to respond to the early morning's events. Foreign Minister Bernard Kouchner said he was "profoundly shocked".

Many of the activists aboard the protest ships were European nationals and analysts have predicted a harsh diplomatic response from the European Union and its member states.

The European Union demanded an inquiry and Germany said it was "shocked". The United Nations condemned violence against civilians in international waters.

Germany, one of Israel's most loyal allies, expressed shock at the deadly interception and questioned whether the action by Israeli commandos was proportionate.

Two members of the Bundestag lower house of parliament were among five Germans on board the ships, the foreign ministry said.

"The German government is shocked by events in the international waters by Gaza," government spokesman Ulrich Wilhelm told a regular news conference, adding the government was seeking further clarification about the incident.

"Every German government supports unconditionally Israel's right to self defense," said Wilhelm. But he added that Israeli actions should to correspond to what he described as the "basic principle" of proportionality.

"A first look does not speak in favor of this basic principle being adhered to," he said. Berlin would await further details before judging the incident, he added.

Italy also condemned the killing of civilians during Israel's storming of the aid flotilla as "very grave" and asked for an EU investigation to ascertain the facts.

"I deplore in the strongest terms the killing of civilians. This is certainly a grave act," said Foreign Minister Franco Frattini.

Referring to the European Commission, he said it was "indispensable that there be an inquest to ascertain the facts, which are still not clear."

He also said he had asked the Israeli ambassador for clarification and hoped that it would not hurt efforts on the part of Israel and Turkey to cooperate in the search for Middle East peace.

http://www.haaretz.com/ne(...)za-flotilla-1.293299
  maandag 31 mei 2010 @ 14:27:41 #151
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82142764
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze krijgen elk topic een nieuw doel, hoe vet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:28:52 #152
46149 __Saviour__
pi_82142826
quote:

[..]

Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142846
quote:

[..]

Denk je dat je de Gazastrook doorkomt met een konvooi hulpgoederen?
Israel heeft notabene gewaarschuwd, domme actie dit.
Life is Music
  maandag 31 mei 2010 @ 14:29:17 #154
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82142849
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
AK-Partij: We laten geen ruimte open voor antisemetisme. Reageer koelbloedig. Dit gedrag is de Turkse Joden niet aan te rekenen.

Verder stevige kritiek op Israel.
Toch vind ik het opmerkelijk dat dit uitgesproken moet worden.

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
bron
pi_82142855
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ja Hakim, en wat ga jij doen met je stoere praat, hier in Nederland staan toe kijken.
Hier en daar meelopen met een demonstratie of meevechten voor 'de grote Islamitische overwinning'.

Want dat is waar al die Islamitische regeringen en groepen op uit zijn.

Het Midden-Oosten, de Islamitische landen, te verenigen en samen te vechten.

Dat is jouw notie van moderne landen zeker die zich Islamitisch noemen.
Dat zijn de landen van die 'domme en slecht uitgeruste generaals' die in de jaren 50 verloren van Israel.

Dat zijn de mensen die jarenlang het Midden-Oosten in puin hebben weten te werken.

Volksmennertjes die alleen maar uit zijn op oorlog en geweld, als dat jouw kant is Hakim, doe er iets voor.
pi_82142857
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De VN vraagt inmiddels om een uitgebreid onderzoek
[..]

Mooi toch? Als het maar goed gebeurt en onbevooroordeeld.
pi_82142874
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
Wat is dit voor drogredenatie. Ik ga hier niet eens op in.
pi_82142876
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus
Ik vraag mij af of je weet waarom Turkije überhaupt op dat eiland is.

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren tot een oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 14:34:39 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 14:30:26 #159
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82142903
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze zich verzetten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82142905
quote:

[..]

Flauw, want je wil anderen er wel op wijzen dat ze blindelings de pro-israel bronnen volgen. Zo laat je geen ruimte voor discussie.

Waarom weet jij 100% zeker dat het alleen medicijnen zijn?
pi_82142925
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Lijkt me ook niet dat Turkije daar op zit te wachten nee. Israel evenmin.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:30:57 #162
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82142926
Hopelijk kunnen de VS en China een deal sluiten in de Veiligheidsraad, waarin de VS meewerkt met sancties tegen Israël in ruil voor China die meewerkt met sancties tegen Zuid-Korea.
pi_82142933
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Roi het volgende:

[..]

Pure onzin dit en dat weet je zelf ook.
Ach, een helemaal eerlijke oorlog is er nooit geweest met Israël dat altijd het beste van het beste op militair gebied van de VS heeft gekregen.

Verder heeft hij met zijn eerste zin 'Hij is geïndoctrineerd door zionisten en hun yeretz Israël ideologie.' natuurlijk wel volkomen gelijk.
pi_82142934
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.
Nu dat lijkt te veranderen, en het alleen maar slechter wordt, haal Israel andere banden op.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:31:21 #165
46149 __Saviour__
pi_82142949
quote:

[..]

Omdat je simpelweg geen weerwoord hebt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142955
Hulpgoederen, dikke lul.
Life is Music
  maandag 31 mei 2010 @ 14:31:37 #167
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82142959
quote:

[..]

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Dat hoop je maar, ik heb niet zoveel vertrouwen in Erdogan of Netanyahu. Ze hebben allebei een extreme achterban te onderhouden.
bron
pi_82142964
quote:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dat is nou een prachtig voorbeeld van antisemitisme.
pi_82142974
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja maar je leest selectief. Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus en een apartheidsregime tegen de Armeniërs en de Koerden. Da's hypocriet en daar lijden het bondsgenootschapen tussen Turkije en Europa onder. Mwa, makkelijk zat; Turkije moet gewoon deze discriminerende koers blijven voeren tegen de Cyprioten, Armeniërs en Koerden en het zal voor de EU een wel een zeer makkelijke beslissing zijn om de Turken niet in de unie op te nemen
De minderheden in Turkije hebben belang bij een Turkije dat lid is van de EU.

Gebruik jij die minderheden voornamelijk als een stok om Turkije mee te slaan of geef je werkelijk om die minderheden?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:32:03 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82142975
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat doen we ook niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82142987
quote:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
pi_82143013
quote:

[..]

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de
Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Nou ja ik baseer het op een filmpje van de BBC die een kamp in Israel zou hebben gevonden.
Te zien ook op Youtube. Verder was het meer informatieoverbrengen. Over dat verband heb ik enige twijfel. Ik sluit het alleen niet uit. Maar het is niet logisch nee. Maar dit schip aanvallen en doorgaan met nederrzettingen bouwen is dat ook niet.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:33:27 #173
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82143033
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.
Nu dat lijkt te veranderen, en het alleen maar slechter wordt, haal Israel andere banden op.
Denk je dat er een verband is
bron
pi_82143039
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:34:30 #175
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143067
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Als je slim bent dan luister je blind naar hem. Doet hij namelijk ook naar de anti-Israelische bronnen
pi_82143078
De beschuldiging van de IDF over zogenaamde gewonde commando's zijn absoluut niet geloofwaardig, totdat ze de details van de verwondingen naar buiten brengen en daarbij ook bewijs.

Ben ook benieuwd of Netanyahu zijn geplande bezoek aan het Witte Huis doorgaat morgen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:35:17 #177
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143097
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:35:55 #178
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143127
quote:
Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.
pi_82143137
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
pi_82143149
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als je al een tijd wordt geïntimideerd door het Israëlische leger terwijl je het volste recht hebt om op de plek te zijn waar je bent, namelijk internationale wateren, en er bovendien opeens een peloton militairen op je schip wordt gedropt kan ik me voorstellen dat je boos wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 14:36:40 ]
pi_82143153
quote:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen.
Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:36:57 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143168
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:37:09 #183
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143174
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatie
  maandag 31 mei 2010 @ 14:37:37 #184
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143192
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.
Wel bij een blokkade. Dat is toch iets wat iedereen snapt
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:37:42 #185
46149 __Saviour__
pi_82143195
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zegt helemaal niks. Israël wil het konvooi natuurlijk wel zelf controleren ipv het over te laten aan een buitenlandse macht. En wapens kunnen makkelijk na die zogenaamde Turkse controle nog op zee aan boord gebracht zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82143206
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.

Elke dode is er een teveel man.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:03 #187
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143213
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.
Bron?
pi_82143224
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:32 #189
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143225
quote:

[..]

Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatie
Vaar jij lekker met je bootje naar Somalië en laat die aardige jongens uit dat rubberbootje aan boord die vragen of ze je schip mogen controleren.
pi_82143229
quote:

[..]

Israel mag zomaar overal blokkades opzetten in de zee? Het is geen Gaza daar.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:41 #191
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82143230
De Israëlische militairen schoten al voordat ze geland waren (vanuit hun helikopter), dat zou het een en ander kunnen verklaren waarom men op de boot zo vijandig reageerde.

Althans, ik neem aan dat ieder hier geweld, dat tegen jou gericht is, met geweld zou bestrijden.

Ik vraag mij nog wel a in hoeverre berichtgeving dat de inhoud gecontroleerd zou zijn in Turkije waar is.

Sarah Colborne gaf overigens van te voren aan dat ze ongewapend zijn en dat zij ten koste van hun eigen leven toch wilden doorgaan met deze actie. Hun dood zou misschien nog wel het einde van zo'n barrière betekenen, dacht ze. Redelijk naïef

Het zou Turkije overigens sieren om ofwel harde acties te ondernemen ofwel hun smoel te houden, want van dit halfslappe ouwehoer heeft niemand wat aan
AFC AJAX
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:39:29 #192
46149 __Saviour__
pi_82143255
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

ik aan.
Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 31 mei 2010 @ 14:39:35 #193
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143265
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Elke dode is er een teveel man.
Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.
pi_82143270
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.
Als jij naar Rusland reist door Litouwen kan niet opeens Wit-Rusland je wagen gaan controleren.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:39:44 #195
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143276
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.
Maar vaar dan weg.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:40:12 #196
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143293
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef UltraR het volgende:

[..]

Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.
Als jij naar Rusland reist door Litouwen kan niet opeens Wit-Rusland je wagen gaan controleren.
Wel als je over hun grondgebied komt.
pi_82143295

Aan het eind

"Aan boord zijnj vrouwen kinderen en oude van dagen "

geen wonder dat Israel aanvalt

daar verstopt Hamas zich immers altijd achter

pi_82143322
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.
Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.
pi_82143324
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:41:03 #200
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143337
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar vaar dan weg.
Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten? Hoeveel turboknoppen heeft zo'n boot in een convooi denk je?
pi_82143343
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het schip kwam niet op Israëlisch grondgebied noch in Israëlische wateren.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:41:22 #202
46149 __Saviour__
pi_82143352
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef msnk het volgende:
De Israëlische militairen schoten al voordat ze geland waren (vanuit hun helikopter), dat zou het een en ander kunnen verklaren waarom men op de boot zo vijandig reageerde.
Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 31 mei 2010 @ 14:41:33 #203
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143357
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
En zo staan die joden ook achter hun idealen, en Hamas ook.
pi_82143358
Turkije noemt het overigens piraterij wat Israel deed.
pi_82143370
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Precies, alsof je wil vechten met je vuisten tegen iemand met een geweer. Dat doe je meestal alleen als je zelf ook een vuurwapen hebt, anders heeft het, zeker tegen getrainde commando's, weinig zin natuurlijk.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:13 #206
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143384
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:18 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143388
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.
O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
pi_82143390
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef desiredbard het volgende:

Aan het eind

En wat voor ouder ben je dan
Israel heeft langdurig en duidelijk aangegeven sdat ze die schepen niet door zouden laten.
En dan neem je je kinderen mee?
Dat soort mensen moet je meteen het ouderlijk gezag ontzeggen
Waar is bureau Jeugdzorg?
pi_82143391
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:29 #210
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82143397
Ahmadinejad:
quote:
Ahmadinejad slams Israel convoy attack

Iran has condemned Israel's deadly attack on a flotilla carrying thousands of tons of supplies for Gaza, calling the regime in Tel Aviv a threat to global peace and security.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad rejected the notion on Monday that the Israeli raid on the Freedom Flotilla was indicative of Tel Aviv's military muscle, explaining further that it was a mere symbol of its weakness.

President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."

Calling for international efforts to save the Palestinian nation, the Iranian president said, "Supporting the people of Palestine is equal to supporting peace and freedom of every nation."

In separate remarks, Secretary of Iran's Supreme National Security Council Saeed Jalili also blasted Israel for the deadly attack and called it a sign of Israeli weakness.

Jalili went on to say that the convoy raid proved US President Barack Obama's 'peace plan' for the Middle East as a "cheat."

Meanwhile, Spokesman for the Iranian Parliament's National Security and Foreign Policy Commission Kazem Jalali described the fatal attack by Israel on the Gaza aid convoy a "war crime."

Jalali also criticized Tel Aviv for being a "threat to global security."

The condemnations come after Israeli forces launched an early morning attack on the international aid fleet en route to the besieged Gaza Strip, killing at least 20 people and leaving scores injured.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:45 #211
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143419
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten? Hoeveel turboknoppen heeft zo'n boot in een convooi denk je?
Wegvaren als je de waarschuwingen krijgt. Snap je dat zelfs niet
pi_82143426
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tja, daar ontbreekt de kennis dus nog een beetje. Maar het lijkt erop dat ze zich in internationale wateren bevonden.

Heeft iemand overigens een kaartje waarop duidelijk staat aangegeven waar de grens van de Israëlische wateren loopt?
pi_82143428
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:

[..]

O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
Jij zat op de boot dus?
pi_82143431
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Denk je dat er een verband is
Van Israelische kant zelf weet ik het niet.
Maar de Koerden hebben zich in dit gebied altijd al verbonden gevoeld met Israel.

Als Israel zich dan soms aan afspraken hield met Turkije reageerden ze heel teleurgesteld zoals in Berlijn ofzo.

Maar dit zou best een actie kunnen zijn vanuit de PKK om hun steun te tonen aan Israel.

De gedachte is niet zo gek en niet per se anti-semitsch.
Maar afwachten.
pi_82143434
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.
Ik herhaal mezelf: internationale wateren, je mag varen waar je wil.
pi_82143444
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.
pi_82143446
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Wat een onzin.
pi_82143447
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.
En dit is een wettige actie tegen gewapende "hulpverleners".
Een Ijzeren staaf waarme geslagen wordt; is een wapen
  maandag 31 mei 2010 @ 14:43:29 #219
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82143448
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Met het groot verschil dat men er zeker van is dat de piraten wapens bij zich hebben.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:43:35 #220
46149 __Saviour__
pi_82143453
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Commando's zijn absoluut geen schietgrage mannetjes, zulke types halen de eindstreep van de opleiding juist niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82143466
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
Ahmadinejad:
[..]
Fijn dat zo'n betrouwbare wereldleider weer met een objectief en rationeel commentaar komt.
Het zou me niet verbazen als hij al lang op de hoogte was van de Turkse plannen mbt dit schip.
pi_82143467
quote:
Ahmadinejad:

President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."
pi_82143480
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tenzij je een Japanse walvisvaarder bent want dan heeft het soort mensen dat hier hamas wilde helpen weer de bek vol dat dat niet mag
pi_82143494
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.
Daarom zeg ik ook Turkije zegt.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:44:46 #225
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143501
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? De doden zijn gevallen onder de mensen die de terroristen wilden bevoorraden
pi_82143505
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef desiredbard het volgende:

[..]

quote:
De internationale wateren zijn de wateren buiten de grenzen te land en ter zee van een staat. Binnen die grenzen spreekt men van territoriale wateren. Op de internationale wateren geldt in de regel het recht op vrije vaart, conform het zeerecht van Hugo de Groot. Dit recht wordt wel beperkt door verdragen tegen piraterij en zeezenders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_wateren

Waren de hulpverleners piraten of zeezenders? Neen. Ergo: onwettige actie. Als jij het daar niet mee eens bent zie ik graag een bron voor de wettigheid van de actie.
pi_82143517
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef desiredbard het volgende:

Aan het eind

Moest wel ff lachen .
  maandag 31 mei 2010 @ 14:45:12 #228
93664 waht
Mushir
pi_82143518
quote:
Ahmadinejad:
[..]

Ahmadinejad is nou niet echt een bron van objectiviteit, scherpe analyses of genuanceerde taal.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:45:14 #229
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143519
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jij zat op de boot dus?
Nee, maar het is duidelijk dat Israël hier de agressor is die commando's op die boten heeft gezet. Het is niet zo dat er ineens Turken die Israëlische helikopters kwamen binnenvallen hè.
pi_82143526
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron?
Ga zelf eens zoeken en verdiep je wat meer in algemene feiten dan hoef je daar ook niet om te vragen. Klik een van de volgende google links maar aan.

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=us+soldier+rape+iraq&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=8430fef94f3c179e
pi_82143533
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? De doden zijn gevallen onder de mensen die de terroristen wilden bevoorraden

met insuline zeker
pi_82143534
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Tenzij je een Japanse walvisvaarder bent want dan heeft het soort mensen dat hier hamas wilde helpen weer de bek vol dat dat niet mag
Oh, ze mogen er van mij best varen. Maar niet de internationale regels met betrekking tot bedreigde diersoorten overtreden.
pi_82143538
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook Turkije zegt.
Ja maar jij gelooft ook 100% dat die mensen met de beste bedoelingen en enkel medicijnen enzovoorts op die boten zitten.

Ook dat moet nog maar blijken.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:45:48 #234
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143546
quote:

[..]

Maar wat Sea Shepherd doet praat jij zeker wel goed?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:45:56 #235
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82143553
quote:

[..]

Zal ik dan nogmaals herhalen dat blokkades altijd in internationale wateren plaatsvinden?
bron
pi_82143564
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Worden die schepen geënterd door een buitenlands leger?
pi_82143570
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De beschuldiging van de IDF over zogenaamde gewonde commando's zijn absoluut niet geloofwaardig, totdat ze de details van de verwondingen naar buiten brengen en daarbij ook bewijs.

Ben ook benieuwd of Netanyahu zijn geplande bezoek aan het Witte Huis doorgaat morgen.
Haha Hakim was je aan boord, kan je mij vertellen wat daar gebeurd is, nee - dacht ik al.
pi_82143577
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja maar jij gelooft ook 100% dat die mensen met de beste bedoelingen en enkel medicijnen enzovoorts op die boten zitten.

Ook dat moet nog maar blijken.
99,9 %

internationale mensenrechtenorganisaties gaan geen wapens leveren. Dat weet ik vrijwel zeker.
pi_82143582
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, maar het is duidelijk dat Israël hier de agressor is die commando's op die boten heeft gezet. Het is niet zo dat er ineens Turken die Israëlische helikopters kwamen binnenvallen hè.
Grapjas. Als nou blijkt dat er op de heli's geschoten is achteraf zul je vast nergens te vinden zijn. Zoals te vaak al gezegd, ik wacht wel af voor ik dingen ongefundeerd ga roepen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:46:45 #240
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143584
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

met insuline zeker
De bouwmaterialen en het voedsel is verdwenen?
pi_82143589
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zal ik dan nogmaals herhalen dat blokkades altijd in internationale wateren plaatsvinden?
Kan zijn, maar hier wordt dus geënterd, dat is niet hetzelfde als een blokkade.
pi_82143592
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef Pool het volgende:

[..]

Eeen helicopter binnenvallen...vooral van boven is pijnlijk.
Het is die wiek he...die zo rap ronddraait.

Turk die een helicopter binnenpureerd is beter
pi_82143595
quote:
ConnyMusRTL

Nederlandse studente vredesvloot, lijkt ongedeerd, maar waarschijnlijk wel gearresteerd bij aankomst in isr.haven Ashdod #flottilla 3 minutes ago via web
quote:
Conny Mus ConnyMusRTL

Buitenlandse diplomaten toegang Ashdod haven geweigerd, inmiddels zijn hier tientallen vredesaktivisten van boord gehaald #freedomflotilla
  maandag 31 mei 2010 @ 14:47:02 #244
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82143596
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef waht het volgende:

[..]

Ahmadinejad is nou niet echt een bron van objectiviteit, scherpe analyses of genuanceerde taal.
Het gaat erom dat Amadinejad een belangrijke speler is in het Midden-Oosten.
pi_82143610
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

99,9 %

internationale mensenrechtenorganisaties gaan geen wapens leveren. Dat weet ik vrijwel zeker.
Nogmaals we zullen wel zien. Waarom dan niet meewerken aan controle of een doorgang naar Gaza via Israel?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:47:37 #246
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143624
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Er zijn in het verleden in Europa ook tyfusveel blokkades geweest maar dat gaat er niet in bij die anti-israelluitjes hier
  maandag 31 mei 2010 @ 14:48:07 #247
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82143642
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan zijn, maar hier wordt dus geënterd, dat is niet hetzelfde als een blokkade.
Klopt. in een echte blokkade worden dit soort schepen gewoon gekelderd.
bron
pi_82143648
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar wat Sea Shepherd doet praat jij zeker wel goed?
Wat de Japanse walvisvaarders doen (internationale regels mbt bedreigde diersoorten aan de laars lappen) praat jij zeker wel goed?
Als die Japanse schepen daar alleen maar zouden varen, zoals het konvooi waar het hier over gaat, dan zou Sea Shepherd er geen problemen mee hebben.
pi_82143674
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nogmaals we zullen wel zien. Waarom dan niet meewerken aan controle of een doorgang naar Gaza via Israel?
Je blijft het herhalen, ik kan ook mijn argumenten blijven herhalen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:49:18 #250
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82143691
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef msnk het volgende:
[..]

Het zou Turkije overigens sieren om ofwel harde acties te ondernemen ofwel hun smoel te houden, want van dit halfslappe ouwehoer heeft niemand wat aan
Het zou Turkije sieren om hun smoel te houden en afstand te nemen, de bezetting op Cyprus te beëindigen, de genocide tegen de Armeniërs niet meer zo krampachtig te ontkennen en vervolgens de Armeniërs en Koerden niet meer te discrimineren. Dan, en dan pas, heeft Erdogan recht van spreken
pi_82143693
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar gelukkig ligt het niet aan jouw objectieve mening ahum ahum.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan hadden we nu honderden doden gehad en niet 10-20.
pi_82143728
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja voor de echte foodfight wars.
pi_82143739
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je blijft het herhalen, ik kan ook mijn argumenten blijven herhalen.
Dat doe je ook. Jij blijft erop hameren dat er enkel onschuldige goederen aan boord zijn. Dat weten we dus niet.

Zou het nou echt de moeite waard zijn geweest, die slachtoffers aan beide kanten?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:50:15 #254
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143741
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wat de Japanse walvisvaarders doen (internationale regels mbt bedreigde diersoorten aan de laars lappen) praat jij zeker wel goed?
Als die Japanse schepen daar alleen maar zouden varen, zoals het konvooi waar het hier over gaat, dan zou Sea Shepherd er geen problemen mee hebben.
Ik praat dat goed ja. Als ze alles gewoon gebruiken van zo'n beest... beetje zielig wel, maar dat doet we hier ook met koeien enzo
pi_82143776
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:

Ik heb duidelijk een commando gezien die met een staaf geslagen wordt.
Daar houd je verwondingen aan over.
Zelfs en blauwe plek is nog altijd een inwendige bloeding

En laten we wel zijn iedere geitewollensokkendraagende natuurmoeder die haar kinderen geheel onbaatzuchtig als menselijk schild heeft willen gebruiken telt een blauw plekje ook als verwonding.

(Het grootste bloedvergieten zal zijn als de vlag uit hangt )
  maandag 31 mei 2010 @ 14:51:17 #256
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143780
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:49 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Het zou Turkije sieren om hun smoel te houden en afstand te nemen, de bezetting op Cyprus te beëindigen, de genocide tegen de Armeniërs niet meer zo krampachtig te ontkennen en vervolgend de Armeniërs en Koerden niet meer te discrimineren. Dan, en dan pas, heeft Erdogan recht van spreken
Eens. Maar Turken snappen dit niet want 'Turkije kan niks fout doen'
pi_82143785
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Van Israelische kant zelf weet ik het niet.
Maar de Koerden hebben zich in dit gebied altijd al verbonden gevoeld met Israel.

Als Israel zich dan soms aan afspraken hield met Turkije reageerden ze heel teleurgesteld zoals in Berlijn ofzo.

Maar dit zou best een actie kunnen zijn vanuit de PKK om hun steun te tonen aan Israel.

De gedachte is niet zo gek en niet per se anti-semitsch.
Maar afwachten.
Dan heeft Israel gelukkig ook heel wat bondgenoten in Turkije.
Dat helpt wel om dat Turkse leger een beetje af te leiden .
  maandag 31 mei 2010 @ 14:51:57 #258
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82143806
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Lees dan ook de bericht die hij quote. Je kunt namelijk niet met een ijzeren staaf iemand slaan als die vanuit een helikopter op je schiet.
AFC AJAX
pi_82143832
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:51 schreef msnk het volgende:

[..]

Lees dan ook de bericht die hij quote. Je kunt namelijk niet met een ijzeren staaf iemand slaan als die vanuit een helikopter op je schiet.
Kijk de video, de soldaat landt op het schip (wapen nog gewoon in het holster) en zodra hij landt, komt er een met een ijzeren pijp aan.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:54:44 #260
93664 waht
Mushir
pi_82143908
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kennelijk is de intentie om dat wel te doen genoeg:
quote:
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

http://www.icrc.org/ihl.n(...)47e1c125641f002d49ce
pi_82143926
Jordan is very concerned, and is following up on the fate of its 25 passengers aboard the flotilla, and holds Israel completely accountable and responsible for any harm caused to the Jordanians on board. Jordan calls on the international community to take firm and immediate action to pressure Israel to lift its siege on Gaza.

A spokesman for German chancellor Angela Merkel said that, at first glance, the raid does not appear "proportional," which would make it a violation of international law

Britain's foreign secretary, William Hague, said there was a "clear need for Israel to act with restraint"

South Africa condemned the attacks; and Austria's foreign ministry has summoned the Israeli ambassador.

We're hearing from Iraq that Moqtada al-Sadr has called for a large anti-Israel rally across from the Green Zone in Baghdad. The rally is scheduled to start around 5pm local time (2pm GMT).

Lebanon's foreign minister, Ali al-Shami, said a few moments ago that his government will ask the UN Security Council to condemn the Israeli attack. Lebanon currently holds the rotating presidency of the council.

The Egyptian foreign ministry has summoned Israel's ambassador to Egypt, according to Egyptian state television.

Ban Ki-moon, the United Nations secretary-general, called for a full investigation of the flotilla attack during a press conference today in Kampala, Uganda.

Robert Serry, the UN special coordinator for the Middle East peace process, and Filippo Grandi, the commissioner-general of UNRWA, said they were "shocked" by the attack and "condemn[ed] the violence."

Shopkeepers in the Arab parts of Jerusalem are reportedly closing their businesses in protest of the Israeli attack on the flotilla.

The Palestinian Ma'an News Agency is reporting (in Arabic) clashes between "Palestinian youths" and Israeli soldiers in Jerusalem's Old City; one soldier was lightly wounded in the fighting, according to Ma'an.

Israel's National Security Counter-Terrorism Bureau just issued a travel warning for Turkey, warning of the threat of "violent outbreaks" against Israeli citizens traveling there.

Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani, the emir of Qatar, was one of the first Arab leaders to condemn the attack; he called it an "act of piracy" in a speech earlier this morning.

The BBC is reporting that the Greek government canceled joint military exercises with Israel in protest over the attack.

Turkey's deputy prime minister announced a few moments ago that Turkey, too, is canceling joint drills with Israel. ( Dit vind ik dan weer vreemd, blijkbaar wilden de Turken toch weer trainen met het Israëlische leger ondanks de Gaza-oorlog van 2008/2009) )

We do know that the majority of the people on board the ships were Turkish. The passengers also include people from Algeria, Australia, Belgium, Canada, Germany, Greece, Ireland, Kuwait, Malaysia, Norway, Palestine, Serbia, Sweden, the United Kingdom, and the United States.

At least three of the German passengers were members of parliament.

The Los Angeles Times is reporting a crowd of roughly 10,000 demonstrators in Istanbul today; they marched from the Israeli consulate to Taksim Square.

Pakistan's foreign ministry issued a statement that "strongly condemns the use of brazen force by Israel."

The Jordanian foreign ministry has summoned the Israeli charge d'affaires, the ranking official at the Israeli embassy in Amman.

Saeb Erekat, the chief negotiator from the Palestinian Authority, called the Israeli attack "a war crime."

The Stop the War Coalition and several other organisations are planning a rally this afternoon at 2pm local time (1pm GMT) outside the UK prime minister's residence.

People certainly have the right to resist if they're being attacked. We taught our Free Gaza Movement people to be non-violent, and the Turks did the same, but if anyone resisted, it was in response to soldiers opening fire on them when they hit the deck.

Free Gaza Movement

The Israeli attack on the aid convoy is a dangerous and crazy step that will exacerbate tensions in the region. Lebanon firmly denounces this attack and calls on the international community, notably major powers... to take action in order to end this continued violation of human rights and threat to international peace.

Saad Hariri, the Lebanese prime minister

Spain's foreign ministry has also summoned the Israeli ambassador for questioning. And Bernard Kouchner, the French foreign minister, described himself as "profoundly shocked" over the attack.

The European Union has called for an inquiry into the attack. Individual European governments are also starting to issue statements: Sweden's foreign minister, Carl Bildt, said his government summoned the Israeli ambassador "to get information."

The Syrian government has called for an Arab League meeting to discuss the attack.

Kuwait's parliament is due to hold an emergency meeting today to discuss the raid. Waleed al-Tabtabai, a member of parliament, was one of 16 Kuwaiti nationals on board the ships.

We're getting reports of a protest planned for later this morning outside the prime minister's office in Amman, Jordan. The organisers are reportedly demanding the closure of the Israeli embassy in Amman.

Op maandag 31 mei 2010 14:45 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oh, ze mogen er van mij best varen. Maar niet de internationale regels met betrekking tot bedreigde diersoorten overtreden.
Er zijn quota's.....
Maar daar stoort seashepherd en greenpeace zich niet aan
pi_82144016
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:51 schreef msnk het volgende:

[..]

Kijk dan ook de videobeelden even....
  maandag 31 mei 2010 @ 14:57:34 #264
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82144023
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kijk de video, de soldaat landt op het schip (wapen nog gewoon in het holster) en zodra hij landt, komt er een met een ijzeren pijp aan.
Moeilijk zeg.

Ik zei dus, het beschieten vanuit de lucht kan een reden zijn voor mensen om wanneer de mogelijkheid zich dient diegene aan te vallen ...

Sommige zouden zich schuilen, en sommige dus niet. Daar ging het mij om.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 14:57:38 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82144026
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

nee, doe niet zo suf knul... er is tonnen aan hulpgoederen waaronder:
quote:
The flotilla, which includes three cargo ships and three passenger ships, is trying to draw attention to Israel’s three-year blockade of the Gaza Strip. The boats are carrying items that Israel bars from reaching Gaza, like cement and other building materials.

The activists said they also were carrying hundreds of electric-powered wheelchairs, prefabricated homes and water purifiers.
maar ja dat is allemaal verboden door Israel
pi_82144047
Navy escorts flotilla ships to Ashdod
By YAAKOV KATZ AND JPOST.COM STAFF
05/31/2010 09:18

IDF: Soldiers were met by well-planned lynch, concealed handguns.
Talkbacks (190)

Armed Navy ships were escorting boats from the Gaza protest flotilla to Ashdod on Monday afternoon, hours after IDF soldiers and activists clashed in a fatal raid.

International activists aboard the ships opened fire on IDF soldiers who boarded the ships to prevent them from breaking the Israeli-imposed sea blockade, the IDF said Monday.

According to the IDF, the international activists “prepared a lynch” for the soldiers who boarded the ships at about 2 a.m. Monday morning after calling on them to stop, or follow them to the Ashdod Port several hours earlier.According to the IDF, the international activists “prepared a lynch” for the soldiers who boarded the ships at about 2 a.m. Monday morning after calling on them to stop, or follow them to the Ashdod Port several hours earlier.
pi_82144090
Probleem is dat de IDF dit uiteraard zal zeggen, maar dan moeten we eerst uitzoeken of dat inderdaad zo is gebeurd.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:00:07 #268
8781 crew  Frutsel
pi_82144142
Wat zou d'r trouwens gebeuren als ze een nieuw convooi sturen onder begeleiding van de Turkse Marine? of door schepen onder VN vlag?
Of zouden ze het niet 'durven' om het nog verder op de spits te drijven?
pi_82144168
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:49 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Het zou Turkije sieren om hun smoel te houden en afstand te nemen, de bezetting op Cyprus te beëindigen,
Psst.
quote:

[..]

maandag 31 mei 2010 @ 15:01:11 #270
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82144186
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]
EDIT: -reactie op verwijderd bericht-

Ik wil je trouwens graag nog even wijzen op één van je eigen wijsheden uit een ander topic:
quote:
Op zondag 23 mei 2010 03:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ga toch heen. Dit heeft niets te maken met selectief citeren, maar de 'blinden' onder ons hier confronteren met de gedachten van de Iraanse machthebbers. Er is niets verdacht aan het filmpje; de ondertiteling correleert met de uitspraken van Ahmadinejad en zijn stem is duidelijk hoorbaar. Ik neem jou en de rest overigens hier nauwelijks serieus. En maar discussiëren over allerlei zaken zoals over de situatie m.b.t. Iran, terwijl jullie volledig de plank mis slaan. Geen één van jullie 'deskundigen' hier heeft ooit een voet op Iraans grondgebied gezet, de cultuur is jullie onbekend en de taal is jullie vreemd. En jullie trachten mij als Iranier te vertellen hoe alles in elkaar steekt? Hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken? Lachwekkend. Alleen het lef al...
Maar ondertussen heb je het hoogste woord over Israël en Joden. Hoezo pot-ketel..

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 15:02:38 ]
bron
pi_82144197
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:00 schreef Frutsel het volgende:
Wat zou d'r trouwens gebeuren als ze een nieuw convooi sturen onder begeleiding van de Turkse Marine? of door schepen onder VN vlag?
Waarom zou men dat doen?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:01:28 #272
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82144204
quote:
Uitlokking tot oorlog he?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:02:13 #273
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82144238
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:58 schreef Haradrim het volgende:
Navy escorts flotilla ships to Ashdod
By YAAKOV KATZ AND JPOST.COM STAFF
05/31/2010 09:18

IDF: Soldiers were met by well-planned lynch, concealed handguns.
Talkbacks (190)

Armed Navy ships were escorting boats from the Gaza protest flotilla to Ashdod on Monday afternoon, hours after IDF soldiers and activists clashed in a fatal raid.

International activists aboard the ships opened fire on IDF soldiers who boarded the ships to prevent them from breaking the Israeli-imposed sea blockade, the IDF said Monday.

According to the IDF, the international activists “prepared a lynch” for the soldiers who boarded the ships at about 2 a.m. Monday morning after calling on them to stop, or follow them to the Ashdod Port several hours earlier.According to the IDF, the international activists “prepared a lynch” for the soldiers who boarded the ships at about 2 a.m. Monday morning after calling on them to stop, or follow them to the Ashdod Port several hours earlier.
Alsof we jou enigszins serieus moeten nemen.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 @ 08:43 schreef Haradrim het volgende:
De enige nazi's hier in het Midden Oosten zijn de islamofascisten met hun leugens, propaganda, indoctrinatie en terreur. Het is jammer dat hier in ons mooie koude kikkerlandje veel muzelmannen rondlopen die het hier nog mee eens zijn. Ik zou zeggen, doe eens braaf, jullie zijn hier te gast.
pi_82144241
quote:
Omdat je dan bijna geen oorlog meer kan ontlopen.
Maar Israel controleert de VN die Gaza in wil net zo hard als ieder ander.
Egypte laat Turkse konvooien ook niet zomaar door en daar viel vorig jaar ook een dode bij met een vergelijkbaar hulpkonvooi alleen dan over land (een Egyptische grenswacht stierf). Dat zegt wel genoeg.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:02:34 #275
93664 waht
Mushir
pi_82144253
quote:
Dat ligt wat te gevoelig, varen met de Turkse marine. Tenzij Turkije oorlog wil.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:03:25 #276
36038 Shaman
retro-progressief
pi_82144283
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Israël laat al drie jaar geen bouwmaterialen toe. Alleen voedsel en eerste hulp artikelen zijn toegestaan.
Qua export zijn alleen anjers & aardbeien toegestaan (vanwege de goede betrekkingen met Nederland, omdat deze landbouwprojecten door Nederland zijn opgezet)
pi_82144300
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]
Waarom niet, hij heeft toch gelijk, het zijn de Islamitische fundamentalisten die het leven zuur maken voor bijna iedereen in het Midden-Oosten. Dergelijke volksmennertjes zouden niet de kans mogen krijgen dit te doen.
pi_82144354
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:57 schreef Re het volgende:

[..]

nee, doe niet zo suf knul... er is tonnen aan hulpgoederen waaronder:
[..]

maar ja dat is allemaal verboden door Israel
Dat is niet onlogisch, als het Zuiden des lands al 9 jaar geterroriseerd wordt door zelfgemaakte raketten.
Nee, ze zijn niet accuraat, maar de angst is des te groter voor die dingen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:05:16 #279
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82144380
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hij geeft het toe.
Die bewaren we ff.
....
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 15:05:23 #280
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82144385
Hadden ze die commando's maar niet moeten aanvallen, de beelden zijn wat dat betreft duidelijk.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:06:03 #281
8781 crew  Frutsel
pi_82144416
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Waarom zou men dat doen?
Dat vraag ik niet Vroeg me af wat er zou gebeuren... israel laat niet met zich sollen merk je wel. 'Wij blokkeren, kostte wat het kost en gaan desnoods schieten'. Zou dat ook gebeuren als een ander land openlijk partij kiest en een hulpkonvooi beschermt kostte wat het kost? Gaat Israel dan ook zo ver? Wat als drie landen een paar schepen sturen en de regeringen openlijk hun standpunt kenbaar maken zoals Israel deed. "Dat konvooi komt er niet in!" " Jawel, kostte wat het kost komt dat konvooi er wel in"

Waarom schrijf ik eigenlijk convooi? Was in de war met convoy... je moet geen engels lezen en nederlands typen
  maandag 31 mei 2010 @ 15:06:27 #282
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82144434
quote:
Dan gaat Israel een 'vredes-konvooi' sturen naar de Cyprioten in door Turkije bezet Cyprus of naar de Koerden in Turkije zelf. Tja, de Turken kunnen Israel van veel zaken beschuldigen maar ze zijn echt de laatsten die recht hebben op spreken. Shuss Erdogan, terug in je hok!
pi_82144436
Opvallend trouwens dat maar op 1 boot van de 6 geweld is gebruikt en dat daar alle doden zijn gevallen.

Dat wijst iig erop dat Israel niet overdreven geweld heeft gebruikt om de controle over de boten te krijgen.
pi_82144438
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]

Is het niet waar dan? Alsof er geen verschil zit tussen de juridische en de sociale status van een bevolkingsgroep.
pi_82144469
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Hadden ze die commando's maar niet moeten aanvallen, de beelden zijn wat dat betreft duidelijk.
Kan je zeggen waar die beelden staan ik heb ze nog niet gezien.
Thnx alvast.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:07:47 #286
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82144507
quote:
Wellicht dat de ME voortaan ook maar met scherp moet schieten wanneer ze aangevallen worden met stokken. Dat is natuurlijk wel rechtvaardig; het gebruik van wapentuig tegenover stokken.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:08:15 #287
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82144529
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:06 schreef Roi het volgende:
Opvallend trouwens dat maar op 1 boot van de 6 geweld is gebruikt en dat daar alle doden zijn gevallen.
Daar zaten de Turken natuurlijk
pi_82144561
quote:
Beetje kortzichtig, vind je niet?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:09:09 #289
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82144571
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet Vroeg me af wat er zou gebeuren... israel laat niet met zich sollen merk je wel. 'Wij blokkeren, kostte wat het kost en gaan desnoods schieten'. Zou dat ook gebeuren als een ander land openlijk partij kiest en een hulpkonvooi beschermt kostte wat het kost? Gaat Israel dan ook zo ver? Wat als drie landen een paar schepen sturen en de regeringen openlijk hun standpunt kenbaar maken zoals Israel deed. "Dat konvooi komt er niet in!" " Jawel, kostte wat het kost komt dat konvooi er wel in"

Waarom schrijf ik eigenlijk convooi? Was in de war met convoy... je moet geen engels lezen en nederlands typen
Het willen doorbreken van een blokkade is een oorlogshandeling, bij mijn weten. Hoe zeer Turkije de blokkade verfoeit, ze zullen het echt niet zover laten komen, tenzij ze willens en wetens een oorlog willen.

Zie ook bij de Cubacrisis. De USSR heeft dat toen ook niet doorgezet. Het doorbreken van de blokkade zou geen koude oorlog meer zijn geweest.
bron
  maandag 31 mei 2010 @ 15:11:11 #290
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82144671
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:06 schreef Roi het volgende:

Dat wijst iig erop dat Israel niet overdreven geweld heeft gebruikt om de controle over de boten te krijgen.
Opvallend? Als ze zomaar iedere schip hadden aangevallen waren ze het schrijntje credibility dat ze nu wel hebben helemaal kwijtgeraakt.

Lijkt mij overigens niet meer dan logisch dat je, indien je een konvooi wilt tegenhouden, je de leidende boot stopt om zodoende de rest ook te laten stoppen.
AFC AJAX
pi_82144706
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wellicht dat de ME voortaan ook maar met scherp moet schieten wanneer ze aangevallen worden met stokken. Dat is natuurlijk wel rechtvaardig; het gebruik van wapentuig tegenover stokken.
Natuurlijk is de reactie van de commando's unappropriate, maar dat heeft ook alles te maken met de feitelijke situatie op die boot. Ze hadden geen controle over de situatie.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:14:06 #292
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82144817
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kan je zeggen waar die beelden staan ik heb ze nog niet gezien.
Thnx alvast.
CNN om 14 uur
pi_82144831
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:12 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Natuurlijk is de reactie van de commando's unappropriate, maar dat heeft ook alles te maken met de feitelijke situatie op die boot. Ze hadden geen controle over de situatie.
Bovendien weten we allemaal nog wat er bij Hoek van Holland is gebeurd. Of toen Feyenoord hooligans na Ajax-Feyenoord de ME aanvielen, toen stonden ze ook klaar, om met scherp te schieten.
pi_82144875
BBC: VN Veiligheidsraad komt bijeen.

Ook Zuid-Afrika, Rusland en Spanje veroordelen de gebeurtenissen.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:15:56 #295
8781 crew  Frutsel
pi_82144897
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het willen doorbreken van een blokkade is een oorlogshandeling, bij mijn weten. [/q[

True, maar tis een eenzijdige blokkade, geen internationale? Hoe rechtmatig is dat?

[q]
Hoe zeer Turkije de blokkade verfoeit, ze zullen het echt niet zover laten komen, tenzij ze willens en wetens een oorlog willen.

Zie ook bij de Cubacrisis. De USSR heeft dat toen ook niet doorgezet. Het doorbreken van de blokkade zou geen koude oorlog meer zijn geweest.
Goed voorbeeld idd Maar daar werd onomstotelijk bewijs geleverd dat de Russen kernwapens op Cuba hadden gezet. Hoe zit dat nu? Is er onomstotelijk bewijs dat de blokkade gerechtvaardigd is?

Wat ik wil zeggen: Zal Israel een oorlog met meerdere landen willen riskeren als meerdere landen openlijk steun uitspreken voor zon konvooi en ook schepen meesturen?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:16:07 #296
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82144905
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:14 schreef DeParo het volgende:
Bovendien weten we allemaal nog wat er bij Hoek van Holland is gebeurd. Of toen Feyenoord hooligans na Ajax-Feyenoord de ME aanvielen, toen stonden ze ook klaar, om met scherp te schieten.
Hooligans die de politie aanvallen en enkel de boel willen verzieken is een ander verhaal dan dat goed getrainde commando's een konvooi aanvallen.
pi_82144908
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar zaten de Turken natuurlijk
Op alle boten zaten Turken als het goed is.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:28 #298
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82144973
Turken schieten je al dood als je in een vlaggenpaal klimt en dan zeuren ze over zoiest als dit:
pi_82144985
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

IJzeren pijp? Lijkt meer op een bezem eerlijk gezegd

Maaruh, je wou toch wachten op onderzoek? Hou dan dit soort stemmingmakende conclusies over het materiaal van die stok achterwege.
pleased to meet you
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:49 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82144988
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:15 schreef IHVK het volgende:
BBC: VN Veiligheidsraad komt bijeen.

Ook Zuid-Afrika, Rusland en Spanje veroordelen de gebeurtenissen.
Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooi
AFC AJAX
pi_82145017
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

IJzeren pijp? Lijkt meer op een bezem eerlijk gezegd

Maaruh, je wou toch wachten op onderzoek? Hou dan dit soort stemmingmakende conclusies over het materiaal van die stok achterwege.
Stemmingmakende conclusies? Al was het een bezem, je valt zo iemand niet aan zomaar. Kom op zeg.
pi_82145023
quote:
Ik loop achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')