laatste nieuws van het press centre hier.quote:
new bericht twee boten overgenomen er wordt gesproken van 3 a 4 doden en 30 tot 40 gewonden .quote:
Je denkt ik neem vast een voorsprongetje op de hasbara?quote:Op maandag 31 mei 2010 05:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Schieten op een schip van de IDF is dan ook niet bijster verstandig.
En jij op de spreekbuis van Hamas?quote:Op maandag 31 mei 2010 05:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je denkt ik neem vast een voorsprongetje op de hasbara?
Israel schiet op ongewapende burgers.
edit: zie nu dat C_N daar eerst mee kwam.
quote:Gaza aid flotilla attacked, two killed
Israeli forces have attacked the international aid convoy Freedom Flotilla en route to the besieged Gaza Strip, killing at least two people and leaving more than 50 injured.
The attack came on Monday morning after Israel deployed warships and threatened to stop the flotilla from reaching Gaza.
There were not immediately more details about the raid or the casualties.
The convoy carries 10,000 tons of supplies and hundreds of politicians, activists and journalists.
The flotilla seeks to break Israel's crippling blockade of Gaza and deliver basic necessities to the impoverished Palestinians in the coastal enclave.
De laatste keer dat Turken dat probeerden in Duitsland eindigde dat in dode Turken.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
* Duizenden in Istanbul, Turkije op de been. Politie ingezet om te voorkomen dat ze het Israelisch consulaat bestormen en in de brand steken.
Een blokade is er niet voor niets ,quote:Op maandag 31 mei 2010 06:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gesproken als een echte kampbewaarder.
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De laatste keer dat Turken dat probeerden in Duitsland eindigde dat in dode Turken.
Wie zaait zal oogsten.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:08 schreef C_N het volgende:
[..]
Een blokade is er niet voor niets ,
zo op pleuren met zieken ,wil je dat niet dan moet je de gevolgen accepteren .
duidelijker kan niet ??
een hulp convoy dat een blokkade wil door kruisen ,quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.
Het was dan ook niet zozeer een hulpkonvooi als wel een gewapende PR stunt.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.
Je bent een trouwe voetsoldaat. Ik denk dat de tijd echt voorbij is dat mensen in dit soort transparante leugens trappen maar je kan het allicht proberen. Sterker, hoe dikker het er opligt hoe beter wmb.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het was dan ook niet zozeer een hulpkonvooi als wel een gewapende PR stunt.
Welja, krijg jij nou deze maand nog je vakantiegeld van Al-Quds of komt dat volgende maand pas?quote:Op maandag 31 mei 2010 06:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je bent een trouwe voetsoldaat. Ik denk dat de tijd echt voorbij is dat mensen in dit soort transparante leugens trappen maar je kan het allicht proberen. Sterker, hoe dikker het er opligt hoe beter wmb.
wat hadden ze dan moeten doen ?quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat ze hadden moeten doen is hun zogenaamde trots inslikken en deze schepen naar Gaza moeten laten varen.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:32 schreef C_N het volgende:
[..]
wat hadden ze dan moeten doen ?
een bunch of palastijnse olijf boeren er op af stuuren ??mja die kunnen weer niet zwemmen .
![]()
en eh de zee eh marine heb iets met elkaar te maken toch . ik zou daar ook voor kiesen . alleen al om het geval dat de marine bootjes heb .
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=176961quote:Gaza flotilla: 2 dead, dozens injured in navy boarding
Passengers tried to wrest weapons from soldiers, Army Radio reports; Turkish leadership call emergency meeting to discuss response to attack at sea, call in Israeli ambassador.
Passengers tried to grab weapons away from soldiers boarding the Gaza protest flotilla, starting the violence, Army Radio reported Tuesday morning, responding to accusations that Israeli commandos assaulted the ships guns blazing.
Activists aboard the ships repeatedly said they would not respond with violence to the navy's interception of their flotilla.
At least two activists were killed and dozens more were wounded in clashes as hundreds of Israeli commandos boarded the ships, firing guns and employing gas, Turkish media and Al-Jazeera reported earlier Tuesday morning.
Al-Jazeera reported Turkish leaders called an emergency meeting to discuss responses to the attack at sea. The Israeli ambassador in Turkey was called in to offer explanations, according to a report.
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.htmlquote:TEL AVIV/ GAZASTAD - Bij een Israëlische aanval op een internationaal konvooi schepen van pro-Palestijnse activisten zouden zeker tien doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Dat meldde een tv-zender van de radicaalislamitische Hamasbeweging in de Gazastrook maandagochtend.
© ANP
Commando's van de Israëlische strijdkrachten zouden zeker een schip hebben bestormd. Ze lieten zich vanuit helikopters op het dek zakken.
Volgens de organisatie van de hulpactie bevond het aangevallen Turkse schip met ongeveer zeshonderd activisten aan boord zich onmiskenbaar in internationale wateren.
Doden
Volgens de Israëlische televisie zijn bij bestorming zeker tien personen om het leven gekomen. Minstens een schip werd in de Middellandse Zee onderschept.
De Israëlische strijdkrachten noemden de actie van pro-Palestijnse activisten een provocatie.
Koers verlegd
Eerder meldde de Arabische zender al-Jazeera nog dat het konvooi met hulpgoederen voor de door Israël en Egypte afgesloten Gazastrook, zijn koers had verlegd om een confrontatie met de Israëlische marine te voorkomen.
De zes schepen van de internationale mensenrechtenorganisatie Beweging Vrij Gaza (FGM) en een Turkse organisatie vertrokken zondagmiddag uit Cyprus. De in totaal ruim zevenhonderd pro-Palestijnse activisten willen in de Gazastrook 10.000 ton hulpgoederen afleveren en zo de blokkade doorbreken.
Gewaarschuwd
De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.
Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
Wie juicht er dan? Ik vind dit weer een staaltje machtsvertoon waar de honden geen brood van lusten.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:06 schreef Zith het volgende:
Blijf het echt akelig vinden dat er echt mensen juichen hierom...
quote:Op maandag 31 mei 2010 07:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie juicht er dan? Ik vind dit weer een staaltje machtsvertoon waar de honden geen brood van lusten.
quote:Op maandag 31 mei 2010 03:34 schreef C_N het volgende:
[..]
laatste nieuws van het press centre hier.
De booten zij een uur geleden overgenomen door de IDF![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
door drie schepen en ze zijn door de IDF navy in zodiaks overgenomen .
zoals verwacht , de bootjes worden naar Ashdod over gebracht . en netjes de mensjes worden gedeporteerd![]()
![]()
vanwaar ze vandaan komen ..
zoals afgesproken.![]()
en de goederen word naar de moordenaars bende in de getto gazza gebracht, na onderzocht te hebben door de IDF![]()
hacol hakavoth Israel.avodah tova![]()
Nu snap ik je.quote:
Nee hoor, niet terecht.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:14 schreef C_N het volgende:
een hulp convoy dat een blokkade wil door kruisen ,
na herhaaldelijke waarschuwingen
ja dan krijg je dit .
to mess met Israel is geen pick-nick
en terecht .
Als de schepen zich inderdaad in internationale wateren bevonden, dan heeft Israël wel een groter probleem.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:50 schreef rakotto het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.html
Dat valt gewoon niet goed te praten. Stelletje Israelische terroristen.![]()
Israel heeft nooit problemen, Amerikaanse veto.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als de schepen zich inderdaad in internationale wateren bevonden, dan heeft Israël wel een groter probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |