Waarom ben jij zo geobsedeerd door dit conflict, maar niet door bijvoorbeeld Darfur waar vele malen meer Moslims om zijn gekomen in veel kortere tijd?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Wat wil je? Het woord 'antisemiet' is inmiddels tot een eretitel verheven. Change.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze ellendige wereld ben ik enkel geobsedeerd door twee zaken; M'n vriendin en bier. De rest is bijzaak.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo geobsedeerd door dit conflict, maar niet door bijvoorbeeld Darfur waar vele malen meer Moslims om zijn gekomen in veel kortere tijd?
Omdat het conflict in Darfoer niet gaat over een stukje grond dat duizenden jaren geleden door een mythisch figuur aan een van de partijen is beloofd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo geobsedeerd door dit conflict, maar niet door bijvoorbeeld Darfur waar vele malen meer Moslims om zijn gekomen in veel kortere tijd?
En Moslims claimen niet dat het land aan hun toegehoort vanwege hun religie?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat het conflict in Darfoer niet gaat over een stukje grond dat duizenden jaren geleden door een mythisch figuur aan een van de partijen is beloofd.
En tja, een riant gedeelte van de wereldbevolking gelooft in dat mythische figuur, onder een van zijn namen, en van daaruit dat dat land idd beloofd is aan de Joden. Dat maakt het conflict uniek, eenmalig, uitzonderlijk.
Denk je dat een meerderheid of een minderheid van de Joden vindt dat Obama antisemitisch is?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Wat wil je? Het woord 'antisemiet' is inmiddels tot een eretitel verheven. Change.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Denk je dat een meerderheid of een minderheid van de Joden vindt dat Obama antisemitisch is?
Je neemt een paar radicalen en doet alsof die Israel vertegenwoordigen. Wat jij doet is duidelijk wel antisemitisme, namelijk een negatief kenmerk nemen van een paar Joden, en dat uitvergroten en doen alsof alle Joden zo zijn. Puur, onvervalst antisemitisme.
Zeker niet lukraak, er staat een uitleg bij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:58 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Die mensen op die foto's zijn er mede debet aan dat de term antisemitisme zijn kracht verloren heeft.
Vervolgens doe jij ze gewoon na. Je beschuldigt mensen wederom lukraak van het zijn van een antisemiet.
Die geestelijk gehandicapten op de foto (belediging voor de gehandicapten, overigens) hebben vast ook een uitleg waarom de president van de VS een jodenhater is. Een uitleg die gebaseerd is op dogmatisch denken is net zoiets als een stroomkabel in je wasbak hangen. Dat gaat niet samen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zeker niet lukraak, er staat een uitleg bij.
Verder: als iemand je antisemiet noemt, betekent dat niet dat je automatisch gelijk hebt.
Je verzint er maar wat bij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:58 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Die mensen op die foto's zijn er mede debet aan dat de term antisemitisme zijn kracht verloren heeft.
Vervolgens doe jij ze gewoon na. Je beschuldigt mensen wederom lukraak van het zijn van een antisemiet.
Ja, ik vind het ook een stel idioten, dat lijkt me duidelijk. Maar jij bent net zo dogmatisch als zij zijn. Dit soort lui krijgen vooral aandacht van mensen zoals jij, die graag naar Joden willen wijzen en "zie je wel" roepen, zonder je ooit af te vragen of deze mensen representatief zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Die geestelijk gehandicapten op de foto (belediging voor de gehandicapten, overigens) hebben vast ook een uitleg waarom de president van de VS een jodenhater is. Een uitleg die gebaseerd is op dogmatisch denken is net zoiets als een stroomkabel in je wasbak hangen. Dat gaat niet samen.
Omdat het niet gaat om Moslims die onderdrukt of vermoord worden, het gaat om Moslims die door Joden onderdrukt of vermoord worden. Dat de meeste buurlanden van Israel meer Arabieren hebben vermoord dan Israel doet niet ter zake, want die zijn niet door Joden vermoord, dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook een stel idioten, dat lijkt me duidelijk. Maar jij bent net zo dogmatisch als zij zijn. Dit soort lui krijgen vooral aandacht van mensen zoals jij, die graag naar Joden willen wijzen en "zie je wel" roepen, zonder je ooit af te vragen of deze mensen representatief zijn.
omdat moslims een hypocriet geloof is nog erger dan christendomquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Je hebt het in al jouw posts uitsluitend over een paar extremisten, zonder ooit aan te geven dat er ook andere meningen zijn in Israel. Jouw doel is niet een oplossing te vinden, maar Israel zo slecht mogelijk neer te zetten. En nee, je hebt dat niet met zoveel woorden gezegd, maar het spreekt overduidelijk uit al je posts.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Je probeert me zaken toe te schuiven, omdat je inhoudelijk niets te melden hebt. Wijs maar eens aan waar ik heb beweerd dat deze mensen representatief zijn.
Jouw onderbuik is een slechte raadgever.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt het in al jouw posts uitsluitend over een paar extremisten, zonder ooit aan te geven dat er ook andere meningen zijn in Israel. Jouw doel is niet een oplossing te vinden, maar Israel zo slecht mogelijk neer te zetten. En nee, je hebt dat niet met zoveel woorden gezegd, maar het spreekt overduidelijk uit al je posts.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt het in al jouw posts uitsluitend over een paar extremisten, zonder ooit aan te geven dat er ook andere meningen zijn in Israel. Jouw doel is niet een oplossing te vinden, maar Israel zo slecht mogelijk neer te zetten. En nee, je hebt dat niet met zoveel woorden gezegd, maar het spreekt overduidelijk uit al je posts.
Onderbuik is geen geldig argument. Het is een woord dat meestal opduikt als de argumenten op zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:02 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Jouw onderbuik is een slechte raadgever.
Misstanden aankaarten en het internationaal recht aanvaarden en respecteren is in ieder geval een eerste stap bij het vinden van een oplossing.
Als je op zoek bent naar feel-good propaganda, dan ben je hier iig aan het verkeerde adres.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onderbuik is geen geldig argument. Het is een woord dat meestal opduikt als de argumenten op zijn.
En misstanden aankaarten is iets dat ik ook doe, maar exclusief focussen op de extremisten aan Israelische kant, zonder enige aandacht voor wat de meerderheid van de Israelis vindt gaat een stap verder.
Huh, sinds wanneer claimen de moslims die grond op basis van hun religie? Heb ik iets gemist, staat er ergens in de Koran een passage dat Allah de moslims dat land beloofd? Het is de ingezeten bevolking, op basis daarvan claimen hun dat land, dat het moslims zijn is eerder bijkomstigheid dan hoofdzaak.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
En Moslims claimen niet dat het land aan hun toegehoort vanwege hun religie?
Waar dit op slaat in deze context ontgaat mij even .. dit conflict is toch uniek? Of is er ergens elders nog een volk dat zegt dat het tig duizend jaar geleden een land beloofd heeft gekregen van de grondlegger van de drie wereldreligies, waarin zowat de helft van de mensheid geloofd?quote:Heerlijk hoe je altijd de meest negatieve delen van de Joodse kant uitvergroot en het liefst op alle Joden toepast, maar compleet blind bent voor de negatieve kanten van de Palestijnen.
Hij haalt toch een valide punt aan. Leg eens uit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Op deze ellendige wereld ben ik enkel geobsedeerd door twee zaken; M'n vriendin en bier. De rest is bijzaak.
edit: probeer inhoudelijk te reageren aub.
Het conflict in Darfur is niet terug te leiden op massale illegale emigratie vanuit zo'n beetje elk land van de wereld. Je kunt ze niet vergelijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat het conflict in Darfoer niet gaat over een stukje grond dat duizenden jaren geleden door een mythisch figuur aan een van de partijen is beloofd.
En tja, een riant gedeelte van de wereldbevolking gelooft in dat mythische figuur, onder een van zijn namen, en van daaruit dat dat land idd beloofd is aan de Joden. Dat maakt het conflict uniek, eenmalig, uitzonderlijk.
Bijvoorbeeld de nederzettingen in de Westbank, en de veel te grote invloed die religie heeft in Israel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:29 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Argumenten in non-discussies bestaan niet, alleen non-argumenten. Zie vetgedrukte. Enfin, welke misstanden heb jij aangekaart?
Dat meen je niet. Je hebt nog nooit gehoord van Moslims die het heilige land claimen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, sinds wanneer claimen de moslims die grond op basis van hun religie? Heb ik iets gemist, staat er ergens in de Koran een passage dat Allah de moslims dat land beloofd? Het is de ingezeten bevolking, op basis daarvan claimen hun dat land, dat het moslims zijn is eerder bijkomstigheid dan hoofdzaak.
[..]
quote:Waar dit op slaat in deze context ontgaat mij even .. dit conflict is toch uniek? Of is er ergens elders nog een volk dat zegt dat het tig duizend jaar geleden een land beloofd heeft gekregen van de grondlegger van de drie wereldreligies, waarin zowat de helft van de mensheid geloofd?
Dat stuk heb ik al vaker gelezen. Het helpt om de Arabieren te begrijpen, want die denken dus echt zo. Maar historisch gezien klopt er echt helemaal niets van.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het conflict in Darfur is niet terug te leiden op massale illegale emigratie vanuit zo'n beetje elk land van de wereld. Je kunt ze niet vergelijken.
Zionisme is zo'n 60 jaar voor de holocaust begonnen.quote:"Stel, in de Verenigde Staten wordt een gek de baas die alle mensen met een Friese grootouder laat oppakken en afmaken. Het wordt een moordpartij van ongekende omvang, en als het anti-Friese bewind eindelijk ten val komt, is duidelijk dat de Friese overlevenden niet meer in Amerika willen wonen.
Nederland is een bestaand land. Dat is niet te vergelijken met een gebied dat honderden jaren Turks was, en daarna 40 jaar een stukje van het Britse rijk.quote:Dus komt er een plan: de Friezen krijgen een eigen staat, en wat is een logischer plek dan het land dat volgens oude teksten Fries is? Ondanks Nederlands verzet
Want in Nederland moeten Friezen een speciale belasting betalen als ze zich niet officieel omdopen tot Hollander? Met af en toe een lekker pogrom er tussen door?quote:stemmen de Verenigde Naties met het plan in en uit de hele wereld trekken mensen met een Friese grootouder richting de nieuwe Friese staat, royaal gesubsidieerd door Amerika. Er mogen per jaar maar een bepaald aantal Friezen richting Nederland, zodat er geen problemen ontstaan. Om dit te omzeilen regelen de Friezen boten en brengen op een illegale manier Friezen van uit de hele wereld naar Nederland. De overige Nederlanders protesteren 'Wij hadden toch nooit problemen met Friezen?"
Het was nooit het land van de Palestijnen. Het was het land van de Turken, en daarna van de Engelsen. Er woonden Joden, Arabieren, Druzen en nog wat andere volken.quote:Maar in de heersende internationale publieke opinie heerst het medelijden met de friezen. Er komt een voorstel, de helft van Nederland wordt Frisia, en in de andere helft kunnen de Nederlanders blijven wonen. De Nederlanders pikken dit niet (het is immers hun land).
De Joden wonnen hun onafhankelijkheidsoorlog zonder veel steun van buitenaf, de enige hulp die ze kregen kwam uit TsjechoSlowakije.quote:Er komt oorlog tegen de Friezen met behulp van Belgie, Frankrijk, Spanje en Duitsland. De Friezen winnen met hulp van de Amerikanen.
De Palestijnse vluchtelingen werden door Jordanie geaccepteerd, alle andere landen behandelen de Palestijnen een stuk slechter dan Israel dat doet.quote:De Friezen confisqueren een nog groter deel van Nederland. Miljoenen Nederlandse vluchtelingen overspoelen de grotere Nederlandse steden en de spanningen lopen hoog op, vooral omdat kleine groepjes Nederlanders een guerilla zijn begonnen tegen de Friezen.
In het geval van Israel werd luid en duidelijk aangekondigd dat de Arabische legers de Joden in de zee zouden drijven. Dus niet dat ze de staatstructuur wilden veranderen om Arabieren rechten te geven, maar om de Joden in de zee te drijven.quote:Terrorisme, roepen de Friezen krampachtig op CNN en FOX nieuws. De Nederlanders zijn een stelletje barbaren die ons en de hele wereld (het Friese volk) het liefst dood willen hebben en daarbij onschuldige Friezen en andere westerlingen vermoorden.
Nadat de Arabieren de zeeroutes naar Israel afsneden en hun troepen verzamelden bij de Israelische grens. Gecombineerd met constante guerilla aanvallen vanuit de buurlanden sinds 1948, en extreem agressieve woorden van alle Arabische leiders.quote:Intussen is het Nederlandse volk het helemaal zat. Wat hebben wij voor bange leiders? Er volgt een militaire coup door degene die de guerillabeweging hebben opgezet. Als Nederland met haar nieuwe leiders in het buitenland wapens probeert te kopen, verovert de inmiddels jonge Friese staat met een 'preemptive strike' de rest van Nederland, plus stukken van Duitsland en Belgie.
Israel heeft in 2000 aan Arafat heel Gaza, de Westbank (muv de grootste nederzettingen, maar met compensatie daarvoor) en een hoofdstad in Oost Jerusalem aangeboden. Arafat weigerde dat aanbod, en weigerde ook te zeggen wat hij dan wel wou.quote:Miljoenen Nederlanders vluchten de grens over naar Duitsland en Belgie waar ook verschillende militaire coups volgen. We moeten voorkomen dat de Friezen ook ons land te pakken krijgen! Intussen regeert het Friese leger - de FDF - met harde hand over de inmiddels bezette Nederlandse provincies, wurgt de Nederlandse economie, en confisqueert de mooiste stukken van Nederland voor illegale nederzettingen en autowegen richting Frisia. Dan komt er een zogenaamd vredesproces, Nederland krijgt Limburg, een stukje van Brabant en een Zeeuws eiland. Die brokjes mogen echter geen Nederland heten. Nederland mag geen leger hebben en alle grenzen rondom worden bewaakt door Friese militairen.
Het is enorme onzin, maar het is inderdaad nuttig te zien in wat voor onzin de Arabieren geloven.quote:
Dat vroeg ik niet, ik vroeg of er ergens in de Koran staat dat Allah het land aan de moslims beloofd en zij op basis daarvan de grond voor zichzelf claimen .. volgens mij niet, en dat ondanks het feit dat Mohammed vanuit Jeruzalem opwaarts vertrokken is ..Staat in de Koran niet dat ooit de mehdi zal komen, dat is dan dezelfde als de messias van de Joden, samen met de profeet Jezus, en dat dan alle gelovigen gewogen zullen worden, Joden, christenen en moslims zonder onderscheid, de broeders van het boek?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Je hebt nog nooit gehoord van Moslims die het heilige land claimen?
Meestal met de volgende argumenten:
- Het is ooit Islamitisch geweest, dus het moet altijd Islamitisch blijven.
- Mohammed is van Jerusalem naar de hemel gegaan.
En wat heeft de huidige gelovigheid/secularisatie te maken met de reden waarom die staat uitgerekend daar werd gesticht? Was het soms zomaar een ingeving om die staat net daar te stichten? Nee hé? En de internationale steun voor deze 'ingeving', vindt die zijn oorsprong niet in 'het beloofde land' uit de diverse heilige boeken?quote:Lachen dat je religie als enige reden geeft, terwijl noch de Zionisten, noch de meerderheid van de Israelis vandaag de dag religieus is.
Het standaard propaganda-riedeltje van de zionisten is mij reeds bekend. Vooral de likud partij Nederland heeft er een handje van geschiedenis in te kleuren door de Arabieren als oorlogszuchtig en terroristisch te bestempelen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:55 schreef Viajero het volgende:
Het is enorme onzin, maar het is inderdaad nuttig te zien in wat voor onzin de Arabieren geloven.
Dat vroeg je wel, je exacte woorden waren: "Huh, sinds wanneer claimen de moslims die grond op basis van hun religie?"quote:
Veel Palestijnen daar zijn inderdaad net zo radicaal of nog radicaler dan Wilders. Ik ben blij dat je dat inziet.quote:ik vroeg of er ergens in de Koran staat dat Allah het land aan de moslims beloofd en zij op basis daarvan de grond voor zichzelf claimen .. volgens mij niet, en dat ondanks het feit dat Mohammed vanuit Jeruzalem opwaarts vertrokken is ..Staat in de Koran niet dat ooit de mehdi zal komen, dat is dan dezelfde als de messias van de Joden, samen met de profeet Jezus, en dat dan alle gelovigen gewogen zullen worden, Joden, christenen en moslims zonder onderscheid, de broeders van het boek?
Wat dat het 'is ooit islamitisch geweest dus moet het altijd blijven', ik moest wel even grinniken. Lijkt wel Wilders-retoriek, "wij zijn een joods-christelijke maatschappij en zullen dat altijd blijven", en iemand die denkt dat wij ooit een joods-christelijk-islamitische maatschappij zullen zijn wordt zonder meer voor gek uitgemaakt
[..]
Het zionisme was niet religieus. In het begin waren ook Patagonie, Madagascar en Uganda opties. Uiteindelijk werd uit praktische en nationalistische redenen gekozen voor Palestina, oa omdat het Joodse volk daar oorspronkelijk vandaan komt, en dat dus goped paste in het standaard 19e eeuwse nationalisme.quote:En wat heeft de huidige gelovigheid/secularisatie te maken met de reden waarom die staat uitgerekend daar werd gesticht? Was het soms zomaar een ingeving om die staat net daar te stichten? Nee hé? En de internationale steun voor deze 'ingeving', vindt die zijn oorsprong niet in 'het beloofde land' uit de diverse heilige boeken?
Je zou kunnen proberen om te reageren op de punten die ik heb gecorrigeerd in het verhaal dat je plaatste, maar daar heb je denk ik niet de kennis voor. Extreem eenzijdige oneliners herhalen is geen goede vorm van discussieren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:29 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het standaard propaganda-riedeltje van de zionisten is mij reeds bekend. Vooral de likud partij Nederland heeft er een handje van geschiedenis in te kleuren door de Arabieren als oorlogszuchtig en terroristisch te bestempelen.
Het zijn de religieuze zionisten en het israelisch regime, die de wereld enkel ellende hebben gebracht met hun geloofsgeneuzel over het beloofde land.
Dat weet je zelf ook.
Je geeft misleidende en incomplete reacties.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen om te reageren op de punten die ik heb gecorrigeerd in het verhaal dat je plaatste, maar daar heb je denk ik niet de kennis voor. Extreem eenzijdige oneliners herhalen is geen goede vorm van discussieren.
Migratie van joden naar Palestina bestond, maar op beperkte basis. Zelfs voordat het zionisme ontstond. De problemen begonnen pas na grootschalige migratie naar Palestina. Wanneer begon die grootschalige migratie?quote:Zionisme is zo'n 60 jaar voor de holocaust begonnen.
Kijk, dat is tenminste een inhoudelijke reactiequote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:51 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Je geeft misleidende en incomplete reacties.
Voorbeeld;
[..]
Migratie van joden naar Palestina bestond, maar op beperkte basis. Zelfs voordat het zionisme ontstond. De problemen begonnen pas na grootschalige migratie naar Palestina. Wanneer begon die grootschalige migratie?
Jij doet beweren dat zionisme zo'n 60 jaar voor de holocaust begonnen is, daarmee zeggend dat het dus op zichzelf staat.
Als de holocaust niet was gebeurd, dan bestond israel niet.
Ik vond deze link wel interessant http://www.israel-palestina.info/zionisme.htmlquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:51 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Jij doet beweren dat zionisme zo'n 60 jaar voor de holocaust begonnen is, daarmee zeggend dat het dus op zichzelf staat.
Als de holocaust niet was gebeurd, dan bestond israel niet.
Ja negeer doodleuk het tweede gedeelte van mijn vraagquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat vroeg je wel, je exacte woorden waren: "Huh, sinds wanneer claimen de moslims die grond op basis van hun religie?"
Hmz, ik weet eerlijk gezegd niet of het er echt veel zijn, ik heb eigenlijk meer de indruk dat het gros van de 'echte' Palestijnen doodmoe is van die strijd .. maar ja, dan gebeurt weer het een en ander idioots en begint het geheel weer van voren af aan ..quote:Veel Palestijnen daar zijn inderdaad net zo radicaal of nog radicaler dan Wilders. Ik ben blij dat je dat inziet.
De vraag was waarom er zoveel interesse is in uitgerekend dit conflict, en dat is omdat, om wat voor reden dan ook, gekozen is voor het 'beloofde land', en dat is iets wat zo pakweg de helft van de wereld min of meer met de paplepel ingegoten heeft gekregen ..quote:Het zionisme was niet religieus. In het begin waren ook Patagonie, Madagascar en Uganda opties. Uiteindelijk werd uit praktische en nationalistische redenen gekozen voor Palestina, oa omdat het Joodse volk daar oorspronkelijk vandaan komt, en dat dus goped paste in het standaard 19e eeuwse nationalisme.
Maar dat is het nou juist, het recht van 'de Palestijn' om zich tegen de bezetting van 'zijn land' te verzetten wordt nog steeds op alle mogelijke manieren ontkent, terwijl misstanden aan de andere kant, toen en nu, veelal goed gepraat worden met soms best wel stuitende argumenten ..quote:Verder blijf ik tegen je herhalen dat het natuurlijk een heel goed gevoel geeft om constant te kankeren op wat de Joden in het verleden allemaal fout hebben gedaan, en geen woord te wijden aan eventuele fouten van Arabische kant, maar dat dat echt helemaal niets bijdraagt aan een oplossing.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vond deze link wel interessant http://www.israel-palestina.info/zionisme.html
je vergeet nog de seculiere jodenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef moussie het volgende:
Hmz, ik weet eerlijk gezegd niet of het er echt veel zijn, ik heb eigenlijk meer de indruk dat het gros van de 'echte' Palestijnen doodmoe is van die strijd .. maar ja, dan gebeurt weer het een en ander idioots en begint het geheel weer van voren af aan ..
Hoezo vergeet ik die? Het ging over 'veel' Palestijnen, waar haal je mijn 'vergeten' van wat dan ook vandaan?quote:
omdat jij altijd eenzinge bril op hebt ik heb nog nooit een post gezien waar je moslim terreur afkeurtquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoezo vergeet ik die? Het ging over 'veel' Palestijnen, waar haal je mijn 'vergeten' van wat dan ook vandaan?
http://english.aljazeera.(...)052812436707524.htmlquote:As a month-long Nuclear Non-Proliferation summit in New York draws to a close, participants are still debating how best to achieve a nuclear-weapons-free zone in the Middle East.
The problem at the heart of it all is Israel, a country with an undisclosed but known nuclear-weapons capability.
Israel decided not to come to the US meeting, knowing it would face scrutiny and criticism.
Meanwhile, while it is still not clear whether Iran really wants or intends to militarise its fledgling nuclear industry, the potential has already increased tension throughout the Middle East and led to warnings of a new arms race there.
Recep Tayyip Erdogan, Turkey's prime minister, has been among the most outspoken on the issue, saying many times that it is unreasonable to call just for restraints on Iran, while not dealing with the nuclear capability of Israel.
But the one issue that Erdogan never mentions is Turkey's own nuclear weapons stockpile.
As a founding member of Nato, and a strategically-located state, Turkey is one of five Nato countries with nuclear weapons stationed on its soil.
And as many domestic analysts are now observing, this evident contradiction is no longer helpful for Ankara's newly neighbourly and avowedly peaceful foreign policy.
Anita McNaught reports from Istanbul.
Waarom die mythe zo populair is: eenvoudig, omdat de voorgeschiedenis lastiger is uit te leggen en volgens mij gaat het geheugen van de generaties van na de tweede Wereldoorlog amper verder terug dan die oorlog. Als ik voor mezelf spreek: ik heb de laatste paar jaar via Fok veel meer geleerd over de aanloop vanaf inderdaad pakweg 1880 dan op school.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste een inhoudelijke reactie![]()
Grootschalige immigratie van Joden naar Palestina begon met de eerste Aliyah in 1881.
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Aliyah
En wat ik wilde zeggen met mijn commentaar was dat vooral tegenstanders van Israel net doen alsof de geschiedenis van Israel begint met de holocaust, maar dat is dus een van de vele punten in het verhaal van Luyendijk dat niet op waarheid gebaseerd is.
En ook zonder de holocaust had Israel echt wel bestaan hoor. Het land in niet aan de Joden gegeven, ze hebben er zelf hard voor geknokt, met een verlies van 1% van de bevolking (dat zou in Nederland neerkomen op 160.000 doden).
Ik begrijp niet waarom die mythe zo populair is, maar het is echt een mythe.
Ik zag een site http://www.vecip.com/ waarbij ik om de andere zin dacht: "Goed zo!" Maar ook omde andere zin: "Kut!" Waarschijnlijk is zo'n site het meest objectief.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de tijdlijn van www.israel-palestina.info, waarin veel zaken gewoonweg niet vermeld zijn. Bomaanslagen door Palestijnse terreurgroeppen worden vermeld, terwijl de bomaanslagen gepleegd door Joodse groepen op zowel Arabieren als Britten (bv. King David hotel) niet worden vermeld. Aanvallen van Joodse groepen op Arabische dorpen, wederom niet vermeld. Andersom wel.
Sterker nog, het afvuren van een huis-tuin en keuken raketten is aan de tijdlijn toegevoegd.![]()
Websites die pretenderen objectief te zijn, maar waar geen enkele kritische noot gelezen tegenover het zionisme of het israelische regime te lezen is. Lekker in een slachtofferrol kruipen.
www.likud.nl is er ook zo eentje.
Domme kreten als dat joden volgens jou niets liever willen dan onder arabisch bestuur wonen, tot hun zogenaamde heiland ineens verschijnt ofzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij beweert het, bewijs het maar, bewijs maar dat mijn kritiek zou leiden tot genocide.
Ow, ok.quote:Voorlopig waarschijnlijk wel ja,
Het antwoord daarop is simpelweg dat Israël om een baaierd aan redenen gesteund wordt. Een heleboel redenen, waarin het vertonen van fascistisch trekjes nu eenmaal niet doorslaggevend is.quote:Als je met de rest van de wereld niets te maken hebt, wat doe je dan hier in dit topic? Het gaat toch niet over Nederland ..
En de relevantie van het gebrek aan besef, omg, is die vraag serieus bedoeld? Je hebt er geen problemen mee om een staat met fascistische trekjes te steunen, no matter what, zowel moreel als militair? Dus je zou een Hitler ook hebben gesteund, zeker in het begin ..
Valt alweer mee dan. Maar in 1 beweging door doen 'alsof het er niet toe doet' is natuurlijk voorspelbaar. Maar misschien dat jij ook nog even uiteen kan zetten hoe dat op te lossen. Want er is dus grond gekocht, volgens jou natuurlijk 10%, volgens mij meerquote:Ach gut, zo'n 10% van het geheel is eerlijk gekocht, wauw woopie, nou nou, dat is echt wel een steekhoudend argument om de rest te mogen inpikken.
Allerlei zij-motivaties, of voor de verandering 'uitleggen' hoe het komt, zijn niet eens relevant. Hoe kun jij van een volk wat een land wil stichten/opbouwen/beleven verwachten dat zij nog vertrouwen kunnen hebben in een ander volk dat massaal aangeeft de agenda van de vernietiging te steunen als ook geen vertrouwen te hebben in dat land en zelfs openlijk heulen met de vijand, nog een kans te geven?quote:En ja, veel Palestijnen zijn gevlucht na oproepen van hun leiders, het is niet dat ze het even op konden zoeken op het internet of zo .. en dat grote groeperingen Joden dat gebied wilden zuiveren was al langer bekend, dus zo vreemd is dat niet. Daarnaast, diegenen die dat niet deden werden alsnog verdreven .. ooit gehoord van Lydd (of Lot) en Ramla?
Sowieso vind ik terugkijken vrij zinloos. Er zijn anno nu denk ik wel een miljoen + joden die gewoon zijn geboren in Israël. Conform mijn niet hypocriete insteek vind ik een gedwongen volksverhuizing zowel voor Palestijnen als Joden niet acceptabel. En dat is waar die hele discussie over de begindagen eigenlijk alleen maar over gaat. Proberen te schetsen dat Joden er 'eigenlijk niet thuishoren'. Als een nuttige eerste 'stap', waar geesten rijp worden gemaakt om ze er ook maar te verwijderen.quote:Misschien zouden diegenen die anderen zonder meer voor (crypto)jodenhater, antisemiet of whatever uitmaken zich eerst even in moeten lezen in de materie en het geheel bekijken vanuit de situatie toen .. te zot voor woorden om te denken dat een of andere Palestijnse leider van toen de mogelijkheid had na te gaan wat wel of niet waar is aan de verhalen die die hoort
quote:Ik heb toevallig wel een aardige druppel joods bloed in mijn aderen, incluis dat typische uiterlijk
Maar ik ben geen "pro-zionist", volgendequote:Dat zijn de argumenten die regelmatig terugkomen bij de pro-zionisten, de culturele gebondenheid met dat land, reden numero uno waarom die staat juist daar, ondanks alle tegenstand van de reeds aanwezige plaatselijke bevolking in, gesticht moest worden
Leek me voorheen wel iets voor jou, maar bij nader inzien toch niet.quote:.. of wou je soms al die eeuwen extra regeltjes voor Joden, al die pogroms, de holocaust ontkennen?
Het retorische spelletje waar de ingebakken jodenhaat onder arabieren de abstractie "de staat" in de schoenen geschoven wordt. Alsof het niet het arabische volk zelf is dat de staat invult. Machiavelli's elk volk krijgt de regeringen die het verdient.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is wat jij graag zou willen, dat het om het volk gaat en niet om die staat .. je projecteert je eigen historische achtergrond van Jodenvervolging op een totaal andere situatie.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:02 schreef Burakius het volgende:
Joden en Arabieren moeten als vrienden door het leven. Gaza gewoon aan Egypte koppelen en verkrop maar het verlies van de oorlogen. Ik zeg niet dat de ene partij gelijk heeft en de andere niet. Het is nu gebeurt. Ze moeten zich richten op de toekomst. Israël zit er eenmaal. En met goede samenwerking tussen Arabieren en Joden zouden ze zelfs een hele geadvanceerde Midden-Oosten kunnen ontwikkelen.
JEWS AND MUSLIMS UNITE!
quote:Israel minister voor buitenlandse zaken waarschuwde zaterdag voor aankomend geweld en provocatie tegen Israel. "Dit is geweld tegen onze soevereiniteit", aldus Lieberman.
Lieberman: Violence against Israel
Lieberman stelde de natie gerust door te stellen dat Israel bereid was deze dreiging "at any costs" te stoppen. Hiervoor in inmiddels de marine in opperste staat van paraatheid gebracht en zijn patrouilleboten en gunships uitgevaren.
Israeli Gunships Head To Sea
Marine commandant majoor-generaal Eliezer Marom moedigde de troepen aan en verzekerde dat deze missie volbracht zal worden.
Wat is deze imminente dreiging?
Schepen en bootjes die hulpgoederen voor Gaza komen brengen.
Aan boord zijn mensen van over de hele wereld, parlementsleden, ex-militairen, wetenschappers enzovoort. Ze hebben bij zich spullen als medische apparatuur en medicijnen, cement en bouwmateriaal, schoolspullen, voedsel en andere humanitaire hulpmiddelen.
De website van de Free Gaza Movement
Het Youtube channel met filmjes en commentaren.
[quote]
The Audacity of the Free Gaza Flotilla
Breaking the Israeli Siege of Gaza May Lead to an Attack at Sea, Detention Camps and Deportation
By the time you read this, we will be on the high seas of the Mediterranean.
Our two U.S. flagged Free Gaza boats, will join two other passenger ships, a 600 passenger ship from Turkey sponsored by the Turkish humanitarian organization, Insani Yardim Vakfi (IHH) and a 50 passenger ship from Athens sponsored by the European Campaign Against the Siege and the Greek/Swedish Ships to Gaza campaign, to sail to the shores of Gaza to break the Israeli naval blockade of the 1.5 million citizens in Gaza.
Four cargo ships from Ireland, Greece, Algeria and Turkey, will carry a total of 10,000 tons or 2 million pounds of construction materials for the housing of 50,000 made homeless during the 22 day Israeli attack on Gaza that killed 1440 Palestinians and wounded 5,000.
verder
Weet iemand onderhand al meer?quote:Hoe kan het dat Israel zich bedreigd voelt door humanitaire hulp en het zelfs "geweld" noemt?
Waarom dreigt Israel om oorlogsschepen in te zetten tegen simpele vrachtbootjes?
http://nos.nl/artikel/160(...)p-weg-naar-gaza.htmlquote:Een vloot met pro-Palestijnse activisten is vanaf Cyprus vertrokken richting de Gazastrook. De zes schepen zijn bevoorraad met voedsel en andere humanitaire hulpmiddelen.
De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.
Zo'n achthonderd mensen maken deel uit van de vloot, onder wie journalisten, schrijvers en artiesten uit zo'n veertig verschillende landen.
Technische problemen
Het konvooi dat nu van Cyprus naar de Gazastrook vaart is een initiatief van de organisatie Free Gaza Movement. Voorop gaat een Turks schip met zeshonderd opvarenden.
Het was de bedoeling dat de vloot gisteren zou vertrekken, maar door technische problemen werd dat uitgesteld tot vandaag. Twee beschadigde boten bleven op Cyprus achter.
Blokkeren
"We zijn vastbesloten om Gaza te bereiken", zei een van de activisten. "We zijn er van overtuigd dat de belegering van Israël illegaal is. En die willen wij doorbreken."
Israël heeft al laten weten de vloot tegen te houden. "We zullen proberen om hen op een vreedzame manier tegen te houden als ze de kusten van de Gazastrook proberen te benaderen, maar als zij trachten door te varen, zullen we hen blokkeren", bevestigt de woordvoerder van de minister van Buitenlandse Zaken.
Wel zal Israël de goederen onderscheppen en die na een controle via de eigen kanalen naar de Gazastrook vervoeren. Israël noemt de vloot een propagandadaad en beweert dat er van een humanitaire crisis geen sprake is.
Teruggestuurd
Het is niet de eerste keer dat er een vloot met hulpgoederen door de zeeblokkade probeert te komen. Bij eerdere pogingen werden de schepen door Israël teruggestuurd of naar Israël begeleid. Er worden maar zelden schepen toegelaten tot de Gazastrook.
quote:Op zondag 30 mei 2010 16:05 schreef dromelijn het volgende:
Ik snap dus niet waarom een user zijn OP niet in dit topic wilde neer zetten. Ik vond het wel interessant genoeg om het te lezen. Mijn excuses voor het stelen van zijn OP, maar snap nog steeds niet waarom iemand hem dan niet gewoon post waar het wel mag. Alsof dit topic minderwaard is
[..]
[..]
Weet iemand onderhand al meer?
refdagquote:JERUZALEM – De Israëlische strijdkrachten hebben vrijdag gewaarschuwd dat zij niet zullen aarzelen „beperkt geweld” te gebruiken tegen een groep actievoerders die met een vloot van acht schepen de maritieme blokkade van de Gazastrook willen doorbreken.
Dat verklaarde een woordvoerder van het Israëlische leger vrijdag. De Israëlische marine heeft opdracht gekregen om te voorkomen dat de schepen hun bestemming bereiken.
Op de vaartuigen bevinden zich hulpgoederen en naar schatting 750 actievoerders van islamitische en linkse groeperingen die zich verzetten tegen de isolatie van de Gazastrook. De activisten zijn vast van plan door de blokkade heen te breken en de kust van Gaza te bereiken, verklaarde woordvoerder Audrey Bomse van Free Gaza Movement. Enkele schepen kampten vrijdag naar verluidt met enkele technische problemen, maar worden desondanks vandaag nog in de wateren voor de Israëlische kust verwacht.
Volgens woordvoerder Yigal Palmor van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken zullen de schepen door de marine worden opgebracht als ze zich in verboden wateren begeven. De schepen zullen vervolgens naar de haven van Ashdod worden gesleept en de activisten zullen aan de grenspolitie worden overgedragen voor deportatie naar het buitenland.
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, betitelde de actie vrijdag als „gewelddadige propaganda tegen Israël.” „;Israël zal niet toestaan dat zijn soevereiniteit op welke manier, op welke plaats dan ook –te land, ter zee of in de lucht– wordt bedreigd”, aldus de bewindsman, die benadrukte dat Israël de actievoerders heeft aangeboden in de haven van Ashdod aan te leggen en de hulpgoederen vandaar over land naar de Gazastrook te transporteren. Volgens Lieberman is er geen sprake van een humanitaire crisis in de Gazastrook en laat Israël dagelijks „duizenden tonnen” goederen via de weg tot het gebied toe.
Minister van Defensie Ehud Barak en directeur-generaal Yossi Gal van het ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vrijdag telefonisch overleg gevoerd met de autoriteiten van de landen waaruit de actievoerders afkomstig zijn. Daarbij benadrukten zij dat de activisten zullen worden gearresteerd als zij proberen door de blokkade van Gaza te breken.
De regering van Cyprus, waar de vloot zich gisteravond bevond, verklaarde dat zij de schepen geen toestemming zal geven Cypriotische havens binnen te lopen.
Het initiatief van de actievoerders is verreweg de omvangrijkste poging om door de Israëlische blokkade van de Gazastrook te breken. Israël beschouwt dit soort acties als bewuste provocaties, onder de dekmantel van humanitaire hulp.
Dan hebben de joden dus geen vertrouwen meer in hun god, als ik het goed begrijp.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Domme kreten als dat joden volgens jou niets liever willen dan onder arabisch bestuur wonen, tot hun zogenaamde heiland ineens verschijnt ofzo?
En Israëls bestaan danken we dus deels aan het feit dat joden tot het einde geen vertrouwen meer hebben in onder niet joods bestuur leven, door schade en schande, nadruk op schade, wijs geworden.
Maar volgens moussie is het grootste goed voor een jood als dhimmie leven onder moslim bestuur, is het niet?
Je gaat zorgvuldig niet in op het argument dat door moussie aangevoerd wordt!quote:
[..]
Ow, ok.
Dus nu krijgen we het even krankzinnige domme idee dat joden in die zogenaamde "overgangsperiode" de doden aan hun zijde maar over hun kant moeten laten gaan? Want het is maar voorlopig, op den duur houd het wel op, weet moussie in haar oneindige wijsheid?
En als je het nu mis hebt? Is dat überhaupt nog een optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heleboel redenen, naast het fascistische/nazistische? Jazeker: de Autobahnen, de Volkswagen, De Hitlerjugend, de Endlösung, Das Lebensraum und Ich vergesse gewiss noch etwass.quote:[..]
Het antwoord daarop is simpelweg dat Israël om een baaierd aan redenen gesteund wordt. Een heleboel redenen, waarin het vertonen van fascistisch trekjes nu eenmaal niet doorslaggevend is.
Hitler werd om een baaierd aan redenen gesteund en hij was ook nog vegetariër.
Vraag is: neem je het fascisme op de koop toe? Neem het het racisme op de koop toe? Als bijkomende schade, zeg maar.Het is wel lastig discussiëren met jou hoor.quote:[..]
Valt alweer mee dan. Maar in 1 beweging door doen 'alsof het er niet toe doet' is natuurlijk voorspelbaar. Maar misschien dat jij ook nog even uiteen kan zetten hoe dat op te lossen. Want er is dus grond gekocht, volgens jou natuurlijk 10%, volgens mij meer, maar hoe gaan we dat nu op lossen? Nogal oneerlijk om gekochte grond te willen afpakken, niet? En ja; de ironie ontgaat me niet.
Maar ik ben niet zo laag bij de gronds als bepaalde mensen, die allerhande methodieken Israël verwijten, en die daarom slecht vinden,maar die wel integraal op de joden zelf toegepast mogen worden
Laag bij de gronds en dat soort termen. Want als ik jou goed begrijp, mag Israel grond afpakken van andere Palestijnen omdat joden nog geen 10 % van de grond gekocht hebben.
Voor zover ik weet zijn er geen Palestijnen die gekochte grond willen terugpakken, alleen Palestijnen die geroofde grond willen terugpakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus wat joden wel mogen, mogen anderen niet?
Wie is er nou laag bij de gronds?Een uitleg hoe het komt zou tot begrip kunnen leiden en tot een oplossing. Maar ja, dan moeten partijen daar wel voor open staan.quote:[..]
Allerlei zij-motivaties, of voor de verandering 'uitleggen' hoe het komt, zijn niet eens relevant. Hoe kun jij van een volk wat een land wil stichten/opbouwen/beleven verwachten dat zij nog vertrouwen kunnen hebben in een ander volk dat massaal aangeeft de agenda van de vernietiging te steunen als ook geen vertrouwen te hebben in dat land en zelfs openlijk heulen met de vijand, nog een kans te geven?
Je opmerking is zo gashelder spiegelend, dat het me verbaast dat je die wederkerigheid zelf niet ziet.
Ik zal zelf dan maar even:
Hoe kun jij van een volk dat ergens rustig woont/leeft/gelukkig is verwachten dat zij nog vertrouwen kunnen hebben in een ander volk dat massaal aangeeft de agenda van de verovering te steunen.
De rest van de zin snap ik niet en kan ik dus niet parafraseren.Als je terugkijken vrij zinloos vindt, is terugkijken naar 2000 jaar geleden al helemaal zinloos, natuurlijk. Dus wat doen al die joden dan daar?quote:Misschien dat die linkse afwijking waar alles wat moslim is per definitie tot het in oneindige, zelf tegen beter weten in het voordeel van de twijfel krijgt, bij jou volledig geïnterneerd is, maar zoals ik al zeg, dat is een afwijking. Alleszins begrijpelijk dat de staat Israël als het haar bestaan betreft geen risico's neemt.
[..]
Sowieso vind ik terugkijken vrij zinloos. Er zijn anno nu denk ik wel een miljoen + joden die gewoon zijn geboren in Israël. Conform mijn niet hypocriete insteek vind ik een gedwongen volksverhuizing zowel voor Palestijnen als Joden niet acceptabel. En dat is waar die hele discussie over de begindagen eigenlijk alleen maar over gaat. Proberen te schetsen dat Joden er 'eigenlijk niet thuishoren'. Als een nuttige eerste 'stap', waar geesten rijp worden gemaakt om ze er ook maar te verwijderen.
Van de ongeveer 5,3 miljoen joden die in Israel wonen, is ongeveer eenderde autochtoon (d.w.z. in Israel geboren uit een joodse vader (wat vreemd is, want je moeder bepaalt of je joods bent), ongeveer eenderde is tweede-generatie-allochtoon en ongeveer eenderde is eerste-generatie-allochtoon.
En slechts een procent of 10 van die import is westers.
Schrikken, of niet dan? Cijfers van het Israelische CBS, gekregen van een tegenstander, die daarna ijverig zijn mond hield.Is er dan een andere reden om de staat Israel als bijzonderder te zien en te behandelen dan andere staten?quote:
[..]Je hebt een grote neus?
Dat is een stereotype, voor de rest ken ik van ashkenazische joden eigenlijk geen typische uiterlijke kenmerken.
[..]
Maar ik ben geen "pro-zionist", volgendequote:[..]
Leek me voorheen wel iets voor jou, maar bij nader inzien toch niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
tvp: eenschquote:Op zondag 30 mei 2010 16:05 schreef dromelijn het volgende:
Ik snap dus niet waarom een user zijn OP niet in dit topic wilde neer zetten. Ik vond het wel interessant genoeg om het te lezen. Mijn excuses voor het stelen van zijn OP, maar snap nog steeds niet waarom iemand hem dan niet gewoon post waar het wel mag. Alsof dit topic minderwaard is
[..]
[..]
Weet iemand onderhand al meer?
laatste nieuws van het press centre hier.quote:
new bericht twee boten overgenomen er wordt gesproken van 3 a 4 doden en 30 tot 40 gewonden .quote:
Je denkt ik neem vast een voorsprongetje op de hasbara?quote:Op maandag 31 mei 2010 05:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Schieten op een schip van de IDF is dan ook niet bijster verstandig.
En jij op de spreekbuis van Hamas?quote:Op maandag 31 mei 2010 05:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je denkt ik neem vast een voorsprongetje op de hasbara?
Israel schiet op ongewapende burgers.
edit: zie nu dat C_N daar eerst mee kwam.
quote:Gaza aid flotilla attacked, two killed
Israeli forces have attacked the international aid convoy Freedom Flotilla en route to the besieged Gaza Strip, killing at least two people and leaving more than 50 injured.
The attack came on Monday morning after Israel deployed warships and threatened to stop the flotilla from reaching Gaza.
There were not immediately more details about the raid or the casualties.
The convoy carries 10,000 tons of supplies and hundreds of politicians, activists and journalists.
The flotilla seeks to break Israel's crippling blockade of Gaza and deliver basic necessities to the impoverished Palestinians in the coastal enclave.
De laatste keer dat Turken dat probeerden in Duitsland eindigde dat in dode Turken.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
* Duizenden in Istanbul, Turkije op de been. Politie ingezet om te voorkomen dat ze het Israelisch consulaat bestormen en in de brand steken.
Een blokade is er niet voor niets ,quote:Op maandag 31 mei 2010 06:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gesproken als een echte kampbewaarder.
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De laatste keer dat Turken dat probeerden in Duitsland eindigde dat in dode Turken.
Wie zaait zal oogsten.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:08 schreef C_N het volgende:
[..]
Een blokade is er niet voor niets ,
zo op pleuren met zieken ,wil je dat niet dan moet je de gevolgen accepteren .
duidelijker kan niet ??
een hulp convoy dat een blokkade wil door kruisen ,quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.
Het was dan ook niet zozeer een hulpkonvooi als wel een gewapende PR stunt.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Grappig zeg. Ik denk dat Israel ondertussen een grote fout heeft gemaakt om op Turken te schieten. Sowieso de marine in te zetten tegen een hulpkonvooi.
Je bent een trouwe voetsoldaat. Ik denk dat de tijd echt voorbij is dat mensen in dit soort transparante leugens trappen maar je kan het allicht proberen. Sterker, hoe dikker het er opligt hoe beter wmb.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het was dan ook niet zozeer een hulpkonvooi als wel een gewapende PR stunt.
Welja, krijg jij nou deze maand nog je vakantiegeld van Al-Quds of komt dat volgende maand pas?quote:Op maandag 31 mei 2010 06:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je bent een trouwe voetsoldaat. Ik denk dat de tijd echt voorbij is dat mensen in dit soort transparante leugens trappen maar je kan het allicht proberen. Sterker, hoe dikker het er opligt hoe beter wmb.
wat hadden ze dan moeten doen ?quote:Op maandag 31 mei 2010 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat ze hadden moeten doen is hun zogenaamde trots inslikken en deze schepen naar Gaza moeten laten varen.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:32 schreef C_N het volgende:
[..]
wat hadden ze dan moeten doen ?
een bunch of palastijnse olijf boeren er op af stuuren ??mja die kunnen weer niet zwemmen .
![]()
en eh de zee eh marine heb iets met elkaar te maken toch . ik zou daar ook voor kiesen . alleen al om het geval dat de marine bootjes heb .
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=176961quote:Gaza flotilla: 2 dead, dozens injured in navy boarding
Passengers tried to wrest weapons from soldiers, Army Radio reports; Turkish leadership call emergency meeting to discuss response to attack at sea, call in Israeli ambassador.
Passengers tried to grab weapons away from soldiers boarding the Gaza protest flotilla, starting the violence, Army Radio reported Tuesday morning, responding to accusations that Israeli commandos assaulted the ships guns blazing.
Activists aboard the ships repeatedly said they would not respond with violence to the navy's interception of their flotilla.
At least two activists were killed and dozens more were wounded in clashes as hundreds of Israeli commandos boarded the ships, firing guns and employing gas, Turkish media and Al-Jazeera reported earlier Tuesday morning.
Al-Jazeera reported Turkish leaders called an emergency meeting to discuss responses to the attack at sea. The Israeli ambassador in Turkey was called in to offer explanations, according to a report.
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.htmlquote:TEL AVIV/ GAZASTAD - Bij een Israëlische aanval op een internationaal konvooi schepen van pro-Palestijnse activisten zouden zeker tien doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Dat meldde een tv-zender van de radicaalislamitische Hamasbeweging in de Gazastrook maandagochtend.
© ANP
Commando's van de Israëlische strijdkrachten zouden zeker een schip hebben bestormd. Ze lieten zich vanuit helikopters op het dek zakken.
Volgens de organisatie van de hulpactie bevond het aangevallen Turkse schip met ongeveer zeshonderd activisten aan boord zich onmiskenbaar in internationale wateren.
Doden
Volgens de Israëlische televisie zijn bij bestorming zeker tien personen om het leven gekomen. Minstens een schip werd in de Middellandse Zee onderschept.
De Israëlische strijdkrachten noemden de actie van pro-Palestijnse activisten een provocatie.
Koers verlegd
Eerder meldde de Arabische zender al-Jazeera nog dat het konvooi met hulpgoederen voor de door Israël en Egypte afgesloten Gazastrook, zijn koers had verlegd om een confrontatie met de Israëlische marine te voorkomen.
De zes schepen van de internationale mensenrechtenorganisatie Beweging Vrij Gaza (FGM) en een Turkse organisatie vertrokken zondagmiddag uit Cyprus. De in totaal ruim zevenhonderd pro-Palestijnse activisten willen in de Gazastrook 10.000 ton hulpgoederen afleveren en zo de blokkade doorbreken.
Gewaarschuwd
De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.
Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
Wie juicht er dan? Ik vind dit weer een staaltje machtsvertoon waar de honden geen brood van lusten.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:06 schreef Zith het volgende:
Blijf het echt akelig vinden dat er echt mensen juichen hierom...
quote:Op maandag 31 mei 2010 07:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie juicht er dan? Ik vind dit weer een staaltje machtsvertoon waar de honden geen brood van lusten.
quote:Op maandag 31 mei 2010 03:34 schreef C_N het volgende:
[..]
laatste nieuws van het press centre hier.
De booten zij een uur geleden overgenomen door de IDF![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
door drie schepen en ze zijn door de IDF navy in zodiaks overgenomen .
zoals verwacht , de bootjes worden naar Ashdod over gebracht . en netjes de mensjes worden gedeporteerd![]()
![]()
vanwaar ze vandaan komen ..
zoals afgesproken.![]()
en de goederen word naar de moordenaars bende in de getto gazza gebracht, na onderzocht te hebben door de IDF![]()
hacol hakavoth Israel.avodah tova![]()
Nu snap ik je.quote:
Nee hoor, niet terecht.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:14 schreef C_N het volgende:
een hulp convoy dat een blokkade wil door kruisen ,
na herhaaldelijke waarschuwingen
ja dan krijg je dit .
to mess met Israel is geen pick-nick
en terecht .
Als de schepen zich inderdaad in internationale wateren bevonden, dan heeft Israël wel een groter probleem.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:50 schreef rakotto het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.html
Dat valt gewoon niet goed te praten. Stelletje Israelische terroristen.![]()
Israel heeft nooit problemen, Amerikaanse veto.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als de schepen zich inderdaad in internationale wateren bevonden, dan heeft Israël wel een groter probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |