zal turkije op zitten te wachtenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
Ik doelde vooral op deze zin.quote:Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Hoeveel mensen waren er aan boord? Hoeveel commando's?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
Of als je de headlines wilt halen. Daar heb je een paar doden voor nodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
Ja, die grens is een oliecrisis. Net zoals in 1973. Nederland en de meeste westerse landen kennen enkel geld als waarde. Wanneer ze in hun portemonne worden geraakt, dan bestaat er wel zoiets als kritiek.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef waht het volgende:
[..]
Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
Ja, precies. We zijn het dus eens.quote:
Nee die gaat huillie doen aan de foon.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Als mensen met opmerkingen over neuzen komen wordt daar natuurlijk wel bijna om gevraagd.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
Alsof alle 'joden' wat te maken hebben met wat er in Israel gebeurd. We zijn niet verantwoordelijk en hoeven ook geen verklaring af te leggen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
WTF bezielt die Erdoğan dat hij al zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuws over de protesten in Turkije kan zien?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:quote:Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuw over de protesten in Turkije kan zien?
Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef DeParo het volgende:
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
Gaat echt nooit gebeuren.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
Schieten met stokken?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.
nou ja, niet specifiek, als het in internationale wateren is dan heeft zo'n commando daar niets te zoekenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die gewonde commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
http://english.aljazeera.(...)053151933767593.htmlquote:Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
Je haalt heel veel dingen door elkaar. Ten eerste staat Turkije in zijn gelijk wat betreft het Cyprus geval. Daar heeft het GEEN ENKEL land voor nodig om het te steunen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
WTF bezielt die Erdoğan dat hij als zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.
Dat was ook, en in de jaren 70 stonden wij allemaal achter Israel. Maar Israel is veranderd van een land in moeilijkheden in een expansionistische schurkenstaat met een apartheidsregime. Daar lijden vriendschappen onder.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
WTF bezielt de Erdoğan dat hij als zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel.
al-jazeera bijna continuequote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:
www.zaman.com (en daarna English).
Hm, ik weet het niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef Roi het volgende:
[..]
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?
Ah jij wel dan.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.
Deselniettemin heeft men niet de kans genomen het schip op contrabande te laten doorzoeken en de goederen over de weg naar palestina te vervoeren.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
Ja met helaas ook doden... Maar dat is toch de reden dat de minister/generaal weer terugkwamen?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
http://www.todayszaman.co(...)porting-the-pkk.htmlquote:Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm, ik weet het niet.
Misschien vind de PKK de chaos een mooi moment, dat kan ook.
Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah jij wel dan.
Want als het oorlog wordt zit ik morgen in het vliegtuig naar Jeruzalem/Tel Aviv.
Oud-minister Brinkhorst vergeleek de situatie in Israël onlangs ook met Apartheid. Interessante stelling.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook, en in de jaren 70 stonden wij allemaal achter Israel. Maar Israel is veranderd van een land in moeilijkheden in een expansionistische schurkenstaat met een apartheidsregime. Daar lijden vriendschappen onder.
Daar ga ik wel van uit, let maar op als Turkije echt iets gaat doen tegen isreal.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:11 schreef Roi het volgende:
[..]
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?
Waar heb ik het over schieten met stokken? Zoals ik al stel, er is nog niet veel over te zeggen.quote:
Mjah, dat is een tijdelijke oplossing. Israël blijft een ongewenste aanwezige tussen de omringende Moslim-landen (zie oorlogsverklaring aan Israël van -alle- omringende landen direct na het aannemen van de resolutie ter oprichting van de staat Israël). Vroeg of laat zal het conflict weer ontbranden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
Inderdaad wat een internetheld. Loze uitspraken met ik ga naar Tel Aviv :; )quote:Op maandag 31 mei 2010 14:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel. Internetheld.
Even een tip, dit soort replies helpen natuurlijk ook niet mee zeg maarquote:Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah jij wel dan.
Want als het oorlog wordt zit ik morgen in het vliegtuig naar Jeruzalem/Tel Aviv.
Een verbond tussen Iran en Turkije en een daaropvolgende oorlog tegen Israel zal funest worden voor het gehele midden-oosten en als we niet oppassen voor de gehele wereld.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Prima, een verbond tussen Iran en Turkije zal funest worden voor Israel.
Waar 'toevallig' niet het gedeelte opstaat waar de activisten met ijzeren stangen de soldaten op zitten te wachten...quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.(...)053151933767593.html
Hier duidelijke video.
toch zou ik als vredesactivist niet met stalen buizen op boardende militairen inslaan. Als mijn stemmetje in mijn hoofd niet zegt dat dat niet overeenkomt met mijn denkbeelden dan alleen al uit nuchter verstand dat dat alleen maar meer geweld oplevert. De media aandacht heb je al...quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, niet specifiek, als het in internationale wateren is dan heeft zo'n commando daar niets te zoeken
en de mensen zitten natuurlijk ook al dagen opgefokt op zo'n boot met alle media aandacht
Dat meen ik oprechtquote:Op maandag 31 mei 2010 14:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Even een tip, dit soort replies helpen natuurlijk ook niet mee zeg maar
Heb maar de helft gezien, maar als de commando's geen recht hadden om te enteren (internationale wateren) dan is dat niet zo relevant en mag je jezelf verdedigen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:16 schreef Roi het volgende:
[..]
Waar 'toevallig' niet het gedeelte opstaat waar de activisten met ijzeren stangen de soldaten op zitten te wachten...
De president van de Koerdische regio Barzani wil binnenkort (sommige bronnen zeggen tussen 3-5 juni) Turkije bezoeken en de relaties versterken tussen Turkije en Iraaks Koerdistan.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm, ik weet het niet.
Misschien vind de PKK de chaos een mooi moment, dat kan ook.
Waarom?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah jij wel dan.
Maar daar hoeft Israel niet echt bang voor te zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:17 schreef Re het volgende:
ik zou eerder bang zijn voor een derde intifada dan dat Iran en Turkije een oorlog gaan voeren met Israel
Voor de een een interessante stelling, voor de ander een open deur.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oud-minister Brinkhorst vergeleek de situatie in Israël onlangs ook met Apartheid. Interessante stelling.
Het doel van het konvooi was al duidelijk. Daarom greep Israël al ver uit de kust in. Later ingrijpen zou wellicht te laat, dan zijn ze al te dichtbij.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, niet specifiek, als het in internationale wateren is dan heeft zo'n commando daar niets te zoeken
en de mensen zitten natuurlijk ook al dagen opgefokt op zo'n boot met alle media aandacht
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Burakius het volgende:
Je haalt heel veel dingen door elkaar. Ten eerste staat Turkije in zijn gelijk wat betreft het Cyprus geval. Daar heeft het GEEN ENKEL land voor nodig om het te steunen.
En toch sluiten veel mensen er hun ogen voor. Aan de andere kant: dat deden ze tijdens de Apartheid ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de een een interessante stelling, voor de ander een open deur.
Het is in zoverre relevant dat als je door militairen wordt aangevallen, dat slaan met stokken misschien niet zo slim is. Niet voor je leven, maar ook niet voor het vredelievende karakter dat het hulpkonvooi had.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Heb maar de helft gezien, maar als de commando's geen recht hadden om te enteren (internationale wateren) dan is dat niet zo relevant en mag je jezelf verdedigen.
Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.quote:
Nee zo werkt het niet in de politiek. Wereldpolitiek heeft vaak niet te maken met gelijk of niet gelijk. Eerder met hoe kan ik mijn macht uitbreiden tegenover de andere en wie zijn mijn vijanden en vrienden en aan de hand daarvan worden houdingen aangenomen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het doel van het konvooi was al duidelijk. Daarom greep Israël al ver uit de kust in. Later ingrijpen zou wellicht te laat, dan zijn ze al te dichtbij.
[..]
Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
Ik geef je groot gelijk! Morgen 29 graden in Tel Aviv!quote:Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om van het mooie weer te genieten natuurlijk![]()
.
Misschien niet relevant voor wie de schuldige is maar wel een duidelijk voorbeeld van hoe de Arabische wereld Israël gerelateerde berichten altijd naar buiten brengt. (Dit doet natuurlijk niets af van het feit dat het verschrikkelijk is dat er nu zoveel mensen dood zijn.)quote:Op maandag 31 mei 2010 14:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Heb maar de helft gezien, maar als de commando's geen recht hadden om te enteren (internationale wateren) dan is dat niet zo relevant en mag je jezelf verdedigen.
Ja het doel van het konvooi was het geven van medicijnen aan diabetici enzo.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het doel van het konvooi was al duidelijk. Daarom greep Israël al ver uit de kust in. Later ingrijpen zou wellicht te laat, dan zijn ze al te dichtbij.
[..]
Als Turkije gelijk heeft dan wordt het illegaal bezette noorden
van Cyprus vast wel erkend als apart land. Oh nee wacht, niemand erkent het.
Nog een zilver randje dusquote:Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar daar hoeft Israel niet echt bang voor te zijn.
Israel moet wel bang zijn voor een verbond tussen Turkije en Iran, nooit gedacht, dat dit zou gebeuren onder een confessionele regering in Turkije. Bijzonder hoe het land weer is afgedaald in recordtempo.
EU-kandidatuur zal er daar voorlopig niet meer inzitten.
Pure onzin dit en dat weet je zelf ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.
Het is namelijk een groot wonder, dat israel de slecht uitgeruste Arabieren heeft verslagen.
Dat moet een teken zijn van God!
Ik hoop het maar voor ze dat dit inderdaad zo is en dat er geen wapens enzo gevonden worden. Anders dan wordt het een naar verhaal.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja het doel van het konvooi was het geven van medicijnen aan diabetici enzo.
Is weer wat anders dan het isoleren en land afpakken van Israel.
Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef Fredo55 het volgende:
Boontje komt om zijn loontje.
Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooiquote:Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
Ja maar je leest selectief. Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus en een apartheidsregime tegen de Armeniërs en de Koerden. Da's hypocriet en daar lijden het bondsgenootschapen tussen Turkije en Europa onder. Mwa, makkelijk zat; Turkije moet gewoon deze discriminerende koers blijven voeren tegen de Cyprioten, Armeniërs en Koerden en het zal voor de EU een wel een zeer makkelijke beslissing zijn om de Turken niet in de unie op te nemenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook, en in de jaren 70 stonden wij allemaal achter Israel. Maar Israel is veranderd van een land in moeilijkheden in een expansionistische schurkenstaat met een apartheidsregime. Daar lijden vriendschappen onder.
quote:UN calls for full inquiry after Israel Navy commandos storm international aid boat; European Union condemns incident.
The White House on Monday said it "deeply regretted" the loss of life and injuries sustained in the clashes after Israel Navy troops stormed a convoy of international activists bringing aid to the Gaza Strip, leaving at least 10 people dead.
"The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy," said White House spokesman William Burton.
United Nations Secretary-General Ban Ki-moon called for a full investigation and expressed shock at Israel's storming of the flotilla.
"It is vital that there is a full investigation to determine exactly how this bloodshed took place. I believe Israel must urgently provide a full explanation," he said at a press conference in the Ugandan capital of Kampala.
France became the first European nation to respond to the early morning's events. Foreign Minister Bernard Kouchner said he was "profoundly shocked".
Many of the activists aboard the protest ships were European nationals and analysts have predicted a harsh diplomatic response from the European Union and its member states.
The European Union demanded an inquiry and Germany said it was "shocked". The United Nations condemned violence against civilians in international waters.
Germany, one of Israel's most loyal allies, expressed shock at the deadly interception and questioned whether the action by Israeli commandos was proportionate.
Two members of the Bundestag lower house of parliament were among five Germans on board the ships, the foreign ministry said.
"The German government is shocked by events in the international waters by Gaza," government spokesman Ulrich Wilhelm told a regular news conference, adding the government was seeking further clarification about the incident.
"Every German government supports unconditionally Israel's right to self defense," said Wilhelm. But he added that Israeli actions should to correspond to what he described as the "basic principle" of proportionality.
"A first look does not speak in favor of this basic principle being adhered to," he said. Berlin would await further details before judging the incident, he added.
Italy also condemned the killing of civilians during Israel's storming of the aid flotilla as "very grave" and asked for an EU investigation to ascertain the facts.
"I deplore in the strongest terms the killing of civilians. This is certainly a grave act," said Foreign Minister Franco Frattini.
Referring to the European Commission, he said it was "indispensable that there be an inquest to ascertain the facts, which are still not clear."
He also said he had asked the Israeli ambassador for clarification and hoped that it would not hurt efforts on the part of Israel and Turkey to cooperate in the search for Middle East peace.
http://www.haaretz.com/ne(...)za-flotilla-1.293299
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |