http://nos.nl/artikel/160(...)p-weg-naar-gaza.htmlquote:Een vloot met pro-Palestijnse activisten is vanaf Cyprus vertrokken richting de Gazastrook. De zes schepen zijn bevoorraad met voedsel en andere humanitaire hulpmiddelen.
De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.
De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.
Zo'n achthonderd mensen maken deel uit van de vloot, onder wie journalisten, schrijvers en artiesten uit zo'n veertig verschillende landen.
Technische problemen
Het konvooi dat nu van Cyprus naar de Gazastrook vaart is een initiatief van de organisatie Free Gaza Movement. Voorop gaat een Turks schip met zeshonderd opvarenden.
Het was de bedoeling dat de vloot gisteren zou vertrekken, maar door technische problemen werd dat uitgesteld tot vandaag. Twee beschadigde boten bleven op Cyprus achter.
Blokkeren
"We zijn vastbesloten om Gaza te bereiken", zei een van de activisten. "We zijn er van overtuigd dat de belegering van Israël illegaal is. En die willen wij doorbreken."
Israël heeft al laten weten de vloot tegen te houden. "We zullen proberen om hen op een vreedzame manier tegen te houden als ze de kusten van de Gazastrook proberen te benaderen, maar als zij trachten door te varen, zullen we hen blokkeren", bevestigt de woordvoerder van de minister van Buitenlandse Zaken.
Wel zal Israël de goederen onderscheppen en die na een controle via de eigen kanalen naar de Gazastrook vervoeren. Israël noemt de vloot een propagandadaad en beweert dat er van een humanitaire crisis geen sprake is.
Teruggestuurd
Het is niet de eerste keer dat er een vloot met hulpgoederen door de zeeblokkade probeert te komen. Bij eerdere pogingen werden de schepen door Israël teruggestuurd of naar Israël begeleid. Er worden maar zelden schepen toegelaten tot de Gazastrook.
quote:Op maandag 31 mei 2010 05:10 schreef NorthernStar het volgende:
http://twitter.com/freegazaorg
# Live images from the IHH ship, wounded civilians: http://www.livestream.com/insaniyardim 1 minute ago via web
# Israeli soldiers shooting unarmed civilians. 3 minutes ago via web
# Israeli soldiers shooting at people, all over the Turkish boat. Watch IHH streaming video 4 minutes ago via web
# Report from IHH boat..two killed, 31 wounded. No verification but medical emergency can be seen from ship 6 minutes ago via web
# the #Flotilla is about 145 Km / 90 miles from #Gaza (straight line) 10 minutes ago via web
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=176961quote:Gaza flotilla: 2 dead, dozens injured in navy boarding
Passengers tried to wrest weapons from soldiers, Army Radio reports; Turkish leadership call emergency meeting to discuss response to attack at sea, call in Israeli ambassador.
Passengers tried to grab weapons away from soldiers boarding the Gaza protest flotilla, starting the violence, Army Radio reported Tuesday morning, responding to accusations that Israeli commandos assaulted the ships guns blazing.
Activists aboard the ships repeatedly said they would not respond with violence to the navy's interception of their flotilla.
At least two activists were killed and dozens more were wounded in clashes as hundreds of Israeli commandos boarded the ships, firing guns and employing gas, Turkish media and Al-Jazeera reported earlier Tuesday morning.
Al-Jazeera reported Turkish leaders called an emergency meeting to discuss responses to the attack at sea. The Israeli ambassador in Turkey was called in to offer explanations, according to a report.
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.htmlquote:TEL AVIV/ GAZASTAD - Bij een Israëlische aanval op een internationaal konvooi schepen van pro-Palestijnse activisten zouden zeker tien doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Dat meldde een tv-zender van de radicaalislamitische Hamasbeweging in de Gazastrook maandagochtend.
© ANP
Commando's van de Israëlische strijdkrachten zouden zeker een schip hebben bestormd. Ze lieten zich vanuit helikopters op het dek zakken.
Volgens de organisatie van de hulpactie bevond het aangevallen Turkse schip met ongeveer zeshonderd activisten aan boord zich onmiskenbaar in internationale wateren.
Doden
Volgens de Israëlische televisie zijn bij bestorming zeker tien personen om het leven gekomen. Minstens een schip werd in de Middellandse Zee onderschept.
De Israëlische strijdkrachten noemden de actie van pro-Palestijnse activisten een provocatie.
Koers verlegd
Eerder meldde de Arabische zender al-Jazeera nog dat het konvooi met hulpgoederen voor de door Israël en Egypte afgesloten Gazastrook, zijn koers had verlegd om een confrontatie met de Israëlische marine te voorkomen.
De zes schepen van de internationale mensenrechtenorganisatie Beweging Vrij Gaza (FGM) en een Turkse organisatie vertrokken zondagmiddag uit Cyprus. De in totaal ruim zevenhonderd pro-Palestijnse activisten willen in de Gazastrook 10.000 ton hulpgoederen afleveren en zo de blokkade doorbreken.
Gewaarschuwd
De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.
Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:04 schreef SemperSenseo het volgende:
Interessant detail: die Turkse 'vredesactivisten' kwamen van noord Cyprus vandaan, het deel wat bezet wordt door de Turken. Gevalletje van hypocriet gedrag door de Turken![]()
Ik snap trouwens niet waarom bepaalde fracties in Turkije opeens zo aanvrijen bij de Palestijnen. Als er een volk wat mega hoeveelheden boter op hun hoofd hebben en hypocriet gedrag vertonen dan zijn het wel de Turken!
nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...quote:Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid over de situatie.
Dus kan je het nog geen hulpkonvooi noemenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:30 schreef Re het volgende:
[..]
nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...
mijn schoonmoeder gaat elk jaar voor van die bijbel groepsreizen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.
Het lijkt mij een mooi gebied en ik vind de joodse cultuur juist mooi. Ik laat aan mij niet opdringen dat de joodse cultuur hetzelfde is als de Israëlische machtspolitiek, dat is namelijk niet zo.
Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
dat zal natuurlijk never nooit gebeurenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Een eventuele oorlog Israel - Turkije zou niet goed uitpakken.
Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Dit was anders wel een uitdaging vanuit Turkije.quote:
Nee dat wordt enkel al wekenlang beweerd.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Dat zijn bijna allemaal Palestina-lovers, Atzo Nicolaï van de VVD wordt vaak opgeworpen wanneer met een tegengeluid wil laten horen jegens Israel, die van de CU en CDA weet ik niet maar de rest is hetzelfde niveau.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef UltraR het volgende:
Wel interessant.
-------------------------------------------
Verkiezingsdebat Israël-Palestina
02-06-2010
Tijd: woensdag 2 juni 2010, 19.30 - 22.00, zaal open vanaf 19.00 uur
Plaats: Felix Meritis, Keizersgracht 324, Amsterdam
Organisatie: EAJG
Buitenlandwoordvoerders Tweede Kamer met elkaar in debat over het Israëlisch-Palestijns conflict
Moet Nederland harder optreden tegen Israël? Hoe moet Nederland zich positioneren tegenover Israël met de voortgaande bouw en uitbreiding van Joodse wijken in Oost-Jeruzalem? En hoe moeten we reageren op maatschappelijke spanningen die door het conflict in Nederland gecreëerd worden?
Op 9 juni 2010 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. In aanloop naar de verkiezingen organiseert Een Ander Joods Geluid op woensdag 2 juni een verkiezingsdebat over het Israëlisch-Palestijns conflict met buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer. Het debat zal zich richten op de relatie tussen Nederland en Israël en hoe Nederland zich dient te positioneren binnen het Israëlisch-Palestijns conflict.
De volgende buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer zullen aan het debat deelnemen: Maarten Haverkamp (CDA), Mariko Peters (GroenLinks), Martijn van Dam (PvdA), Harry van Bommel (SP), Joel Voordewind (CU) en Atzo Nicolaï (VVD).
Het debat wordt geleid door Hedy d'Ancona en Marjan Sax.
Toegang: ¤ 5,-. Aanmelden via eajg@xs4all.nl is niet verplicht, wel gewenst.
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:
Hou het een beetje op niveau ajb.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.quote:
Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik beticht de joden ook niet van hypocriet gedrag, behalve dan dat als de Israëliërs recht hebben op een staat, de Palestijnen dit dan ook hebben. Helaas vinden beide volkeren dat zijzelf wel dit godgegeven of historische recht hebben, maar dat de ander dit niet heeftquote:Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef UltraR het volgende:
@ sempersenseo.
Ach ja, je kan over Israël een hoop zeggen, maar je kan ze niet van hypocrisie betichten. Ze doen precies wat het Joodse volk in de bijbel door God werd opgedragen. Zich het beloofde land met grof geweld toe-eigenen.
Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.
Of wat te denken van kritiek op Amerika, waar ik ook niet vies van ben, dan ben ik toch niet gelijk de anti-christ?
Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.
Maar ik weet nog altijd het verschil tussen anti-semitisme en kritiek, ik ruik het, op een uur afstand.
Als dat echt zo is dan neem ik m'n woorden terug.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.
Ik heb het niet zo op religies. Maar in dit geval gaat het me toch echt om Israel en haar beleid. Religies doen hier in het geheel niet ter zake.
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.quote:
ANP.quote:Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Israëlische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders. Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.
Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn.
Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...quote:
Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Israel gaat het leger niet eens inzetten tegen Turkije.
Bovendien zou de wereld zich wel met deze oorlog moeten bemoeien ze hebben geen keuze.
[..]
Denk je, want dit wordt dan een nieuwe wereldoorlog,
Turkije en Israel zijn net iets te belangrijk voor een oorlog waarbij de wereld alleen kan staan toekijken.
Dat vermoedde ik al, want gister in Met Het Oog Op Morgen hadden ze contact met een Nederlandse vrouw aan boord van dat konvooi.quote:
Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,quote:Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
Dat waren Gretta Duisenberg en Harry van Bommel natuurlijk.quote:
De verkiezingscampagnes liggen al preventief stil!quote:
Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...quote:Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Turkije en Israel zijn allebei belangrijke bondgenoten van de VS.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.
maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.
maar ok, dat is speculatie
Nee, dat doen we ook niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
En die is?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
Je doet je best maar.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.
Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren.
Daar heeft vrijwel niemand dan problemen mee. Maar als het Israël betreft...
Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.
Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.
Maar goed.
Het is DeParo Koos.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Ik heb andere users nooit uitgemaakt voor nazi.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
Dat klopt.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef waht het volgende:
[..]
Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
Nee, wil je die zin eens nader uitleggen, dat jij gelooft dat ik daar wat voor heb.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!quote:
En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...quote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.
Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.
Sorry.quote:
Hier is het misschien wat evenwichtiger: Al Jazeera: Israel attacks Gaza aid fleet.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...
/sarcasme
Daar doel ik niet op. Het gaat me er om dat de informatie die door de verslaggevers gebruikt wordt vrijwel allemaal van dezelfde bron afkomstig is, wat vrijwel altijd leidt tot eenzijdige berichtgeving.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.
Mensen die aan boord waren zullen vanzelf moet hun kant van het verhaal komen.
Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,quote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
Gelukkig zijn er meerdere bronnen:quote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Verhagen is bevriend met terroristen!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.
31 mei 2010 13:39:56
from TweetDeck
nee dat is Conny Mus.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is bevriend met terroristen!![]()
Ooh wacht....
Dat gaat nog wat worden als er Nederlanders gewond zijn geraakt, of erger.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.
31 mei 2010 13:39:56
from TweetDeck
Je hebt een punt.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,
bovendien heb je gezegd dat je Israel niet gelijk trekt aan het Jodendom en kritiek hebt op elke religie wanneer nodig. Dan zeg ik je doet je best maar maar als je daar over verder wilt gaan dan kunnen we beter in een topic over religie en geloof verder gaan. Ook leuk maar stuur me dan maar even een PM.
Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat worden als er Nederlanders gewond zijn geraakt, of erger.
Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
Maar dat brengt mij op het volgende, wat ik me al een tijdje afvraag.
Waarom heeft kritiek op het Jodendom een eigen naam? Antisemitisme.
Bij geen enkele andere religie is dat zo. Dus als ik kritiek op eender welke religie lever is er geen angstaanjagend woord beschikbaar om mij mee af te schieten.
Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Vreemd vind ik dat.
Jawel, maar daar geven wij doorgaans niets om. Nationaliteiten zijn relevant.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.
Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat worden als er Nederlanders gewond zijn geraakt, of erger.
QFTquote:Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.
Die gewonde commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:52 schreef Re het volgende:
http://cesarsalgado.wordp(...)-killed-and-wounded/
weet niet of het betrouwbaar is maar volgens IDF 2 gewonde commando's omdat ze tegen verzet aanliepen
Dit vind ik wel een erg radicale uitspraak.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
zal turkije op zitten te wachtenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
Ik doelde vooral op deze zin.quote:Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Hoeveel mensen waren er aan boord? Hoeveel commando's?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
Of als je de headlines wilt halen. Daar heb je een paar doden voor nodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
Ja, die grens is een oliecrisis. Net zoals in 1973. Nederland en de meeste westerse landen kennen enkel geld als waarde. Wanneer ze in hun portemonne worden geraakt, dan bestaat er wel zoiets als kritiek.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef waht het volgende:
[..]
Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
Ja, precies. We zijn het dus eens.quote:
Nee die gaat huillie doen aan de foon.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Als mensen met opmerkingen over neuzen komen wordt daar natuurlijk wel bijna om gevraagd.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
Alsof alle 'joden' wat te maken hebben met wat er in Israel gebeurd. We zijn niet verantwoordelijk en hoeven ook geen verklaring af te leggen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
WTF bezielt die Erdoğan dat hij al zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuws over de protesten in Turkije kan zien?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:quote:Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuw over de protesten in Turkije kan zien?
Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef DeParo het volgende:
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
Gaat echt nooit gebeuren.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |