abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82140485
Deel 1: Internationale druk op Israël neemt toe
Deel 2: Druk op Israël neemt toe #2: flotilla hulpgoederen beschoten
Deel 3: Druk op Israël neemt toe #3: Doden hulpconvooi

Een convooi met ruim 600 deels Turkse passagiers en twee schepen die onder de Amerikaanse vlag varen met hulpgoederen voor Gaza is door het Israëlische leger beschoten in internationale wateren.

Update
Hamas rapporteert meer dan tien doden en tientallen gewonden in beschieting van de hulpvloot door Israëlische militairen.
Turkije heeft de Israëlische ambassadeur op het matje geroepen en voor de Israëlische ambassade wordt geprotesteerd; Erdogan breekt zijn reis af.
De Arabische Liga komt morgen in een spoedvergadering bijeen.
Israël deelt mee dat het hier niet om een hulpconvooi ging maar om een convooi met gewelddadige intenties.
Verhagen verwacht een gedegen onderzoek door Israël.

quote:
Een vloot met pro-Palestijnse activisten is vanaf Cyprus vertrokken richting de Gazastrook. De zes schepen zijn bevoorraad met voedsel en andere humanitaire hulpmiddelen.

De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.

De organisatoren van de tocht protesteren tegen de blokkade, die inmiddels al drie jaar duurt. Israël heeft het gebied van de buitenwereld afgesloten na de machtsovername door Hamas in 2007. Ook Egypte houdt de grenzen dicht.

Zo'n achthonderd mensen maken deel uit van de vloot, onder wie journalisten, schrijvers en artiesten uit zo'n veertig verschillende landen.
Technische problemen

Het konvooi dat nu van Cyprus naar de Gazastrook vaart is een initiatief van de organisatie Free Gaza Movement. Voorop gaat een Turks schip met zeshonderd opvarenden.

Het was de bedoeling dat de vloot gisteren zou vertrekken, maar door technische problemen werd dat uitgesteld tot vandaag. Twee beschadigde boten bleven op Cyprus achter.
Blokkeren

"We zijn vastbesloten om Gaza te bereiken", zei een van de activisten. "We zijn er van overtuigd dat de belegering van Israël illegaal is. En die willen wij doorbreken."

Israël heeft al laten weten de vloot tegen te houden. "We zullen proberen om hen op een vreedzame manier tegen te houden als ze de kusten van de Gazastrook proberen te benaderen, maar als zij trachten door te varen, zullen we hen blokkeren", bevestigt de woordvoerder van de minister van Buitenlandse Zaken.

Wel zal Israël de goederen onderscheppen en die na een controle via de eigen kanalen naar de Gazastrook vervoeren. Israël noemt de vloot een propagandadaad en beweert dat er van een humanitaire crisis geen sprake is.
Teruggestuurd

Het is niet de eerste keer dat er een vloot met hulpgoederen door de zeeblokkade probeert te komen. Bij eerdere pogingen werden de schepen door Israël teruggestuurd of naar Israël begeleid. Er worden maar zelden schepen toegelaten tot de Gazastrook.
http://nos.nl/artikel/160(...)p-weg-naar-gaza.html
quote:
Op maandag 31 mei 2010 05:10 schreef NorthernStar het volgende:
http://twitter.com/freegazaorg
# Live images from the IHH ship, wounded civilians: http://www.livestream.com/insaniyardim 1 minute ago via web
# Israeli soldiers shooting unarmed civilians. 3 minutes ago via web
# Israeli soldiers shooting at people, all over the Turkish boat. Watch IHH streaming video 4 minutes ago via web
# Report from IHH boat..two killed, 31 wounded. No verification but medical emergency can be seen from ship 6 minutes ago via web
# the #Flotilla is about 145 Km / 90 miles from #Gaza (straight line) 10 minutes ago via web
quote:
Gaza flotilla: 2 dead, dozens injured in navy boarding

Passengers tried to wrest weapons from soldiers, Army Radio reports; Turkish leadership call emergency meeting to discuss response to attack at sea, call in Israeli ambassador.

Passengers tried to grab weapons away from soldiers boarding the Gaza protest flotilla, starting the violence, Army Radio reported Tuesday morning, responding to accusations that Israeli commandos assaulted the ships guns blazing.

Activists aboard the ships repeatedly said they would not respond with violence to the navy's interception of their flotilla.

At least two activists were killed and dozens more were wounded in clashes as hundreds of Israeli commandos boarded the ships, firing guns and employing gas, Turkish media and Al-Jazeera reported earlier Tuesday morning.

Al-Jazeera reported Turkish leaders called an emergency meeting to discuss responses to the attack at sea. The Israeli ambassador in Turkey was called in to offer explanations, according to a report.
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=176961
quote:
TEL AVIV/ GAZASTAD - Bij een Israëlische aanval op een internationaal konvooi schepen van pro-Palestijnse activisten zouden zeker tien doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Dat meldde een tv-zender van de radicaalislamitische Hamasbeweging in de Gazastrook maandagochtend.
© ANP

Commando's van de Israëlische strijdkrachten zouden zeker een schip hebben bestormd. Ze lieten zich vanuit helikopters op het dek zakken.

Volgens de organisatie van de hulpactie bevond het aangevallen Turkse schip met ongeveer zeshonderd activisten aan boord zich onmiskenbaar in internationale wateren.

Doden

Volgens de Israëlische televisie zijn bij bestorming zeker tien personen om het leven gekomen. Minstens een schip werd in de Middellandse Zee onderschept.

De Israëlische strijdkrachten noemden de actie van pro-Palestijnse activisten een provocatie.

Koers verlegd

Eerder meldde de Arabische zender al-Jazeera nog dat het konvooi met hulpgoederen voor de door Israël en Egypte afgesloten Gazastrook, zijn koers had verlegd om een confrontatie met de Israëlische marine te voorkomen.

De zes schepen van de internationale mensenrechtenorganisatie Beweging Vrij Gaza (FGM) en een Turkse organisatie vertrokken zondagmiddag uit Cyprus. De in totaal ruim zevenhonderd pro-Palestijnse activisten willen in de Gazastrook 10.000 ton hulpgoederen afleveren en zo de blokkade doorbreken.

Gewaarschuwd

De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.

Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
http://www.nu.nl/buitenla(...)loot-gazastrook.html

[ Bericht 49% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:45:04 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:29:20 #2
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82140507
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:04 schreef SemperSenseo het volgende:
Interessant detail: die Turkse 'vredesactivisten' kwamen van noord Cyprus vandaan, het deel wat bezet wordt door de Turken. Gevalletje van hypocriet gedrag door de Turken

Ik snap trouwens niet waarom bepaalde fracties in Turkije opeens zo aanvrijen bij de Palestijnen. Als er een volk wat mega hoeveelheden boter op hun hoofd hebben en hypocriet gedrag vertonen dan zijn het wel de Turken!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82140519
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid over de situatie.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82140549
Er zal heus geen staatsgreep plaatsvinden in Turkije. Dat is een gepasseerd station. Maar de seculiere oppositie dit op de eerste plek staat in de peilingen zal nu wel weer terrein verliezen aan Erdogan.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:30:49 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82140578
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
Misleidende topic-titel. Het was een konvooi maar vooralsnog is het niet duidelijk of het alleen hulp was.
nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82140615
Een eventuele oorlog Israel - Turkije zou niet goed uitpakken.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_82140638
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

nee, onduidelijk is wat het hulpconvooi bij zich had... dat is wat anders...
Dus kan je het nog geen hulpkonvooi noemen
Maar goed dat is geneuzel in de marge. Belangrijker is wat er nou gebeurd is en waarom.
pi_82140678
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.

Het lijkt mij een mooi gebied en ik vind de joodse cultuur juist mooi. Ik laat aan mij niet opdringen dat de joodse cultuur hetzelfde is als de Israëlische machtspolitiek, dat is namelijk niet zo.
mijn schoonmoeder gaat elk jaar voor van die bijbel groepsreizen.
pi_82140702
quote:
Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:33:52 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82140704
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Een eventuele oorlog Israel - Turkije zou niet goed uitpakken.
dat zal natuurlijk never nooit gebeuren
pi_82140760
quote:
Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82140773
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

Dit was anders wel een uitdaging vanuit Turkije.

Erdogan probeert via dit soort politiek ook het leger achter zich te krijgen.

Het seculiere leger, dat zich ondanks de geschillen met stsatshoofden, nog zeker trots voelt op haar roots.
Ik ben zeer beneiwud wat er nu eigenlijk tussen Turkije en Iran is afgesproken tijdens dat laatste atoomgedoe.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 13:35:28 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82140774
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is al weken zo niet maanden duidelijk dat het om een hulpkonvooi gaat. Bovendien heette het in de vorige TT ook hulpkonvooi, dat heb ik gewoon overgenomen.
Nee dat wordt enkel al wekenlang beweerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82140795
TVP voor sappige details omtrent de inlichtingen die geleid hebben naar deze aanval, omtrent de vracht van de betreffende schepen, omtrent de wapens die de vredes-activisten op het konvooi droegen, omtrent de mate van geweld die de commando's gebruikten en nog veel meer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82140798
Wel interessant.
-------------------------------------------
Verkiezingsdebat Israël-Palestina

02-06-2010

Tijd: woensdag 2 juni 2010, 19.30 - 22.00, zaal open vanaf 19.00 uur

Plaats: Felix Meritis, Keizersgracht 324, Amsterdam

Organisatie: Een Ander Joods Geluid

Buitenlandwoordvoerders Tweede Kamer met elkaar in debat over het Israëlisch-Palestijns conflict

Moet Nederland harder optreden tegen Israël? Hoe moet Nederland zich positioneren tegenover Israël met de voortgaande bouw en uitbreiding van Joodse wijken in Oost-Jeruzalem? En hoe moeten we reageren op maatschappelijke spanningen die door het conflict in Nederland gecreëerd worden?

Op 9 juni 2010 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. In aanloop naar de verkiezingen organiseert Een Ander Joods Geluid op woensdag 2 juni een verkiezingsdebat over het Israëlisch-Palestijns conflict met buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer. Het debat zal zich richten op de relatie tussen Nederland en Israël en hoe Nederland zich dient te positioneren binnen het Israëlisch-Palestijns conflict.

De volgende buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer zullen aan het debat deelnemen: Maarten Haverkamp (CDA), Mariko Peters (GroenLinks), Martijn van Dam (PvdA), Harry van Bommel (SP), Joel Voordewind (CU) en Atzo Nicolaï (VVD).

Het debat wordt geleid door Hedy d'Ancona en Marjan Sax.

Toegang: ¤ 5,-. Aanmelden via eajg@xs4all.nl is niet verplicht, wel gewenst.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:37:13 #16
121310 venomsnake
El Saltador
pi_82140841
quote:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_82140877
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef UltraR het volgende:
Wel interessant.
-------------------------------------------
Verkiezingsdebat Israël-Palestina

02-06-2010

Tijd: woensdag 2 juni 2010, 19.30 - 22.00, zaal open vanaf 19.00 uur

Plaats: Felix Meritis, Keizersgracht 324, Amsterdam

Organisatie: EAJG

Buitenlandwoordvoerders Tweede Kamer met elkaar in debat over het Israëlisch-Palestijns conflict

Moet Nederland harder optreden tegen Israël? Hoe moet Nederland zich positioneren tegenover Israël met de voortgaande bouw en uitbreiding van Joodse wijken in Oost-Jeruzalem? En hoe moeten we reageren op maatschappelijke spanningen die door het conflict in Nederland gecreëerd worden?

Op 9 juni 2010 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. In aanloop naar de verkiezingen organiseert Een Ander Joods Geluid op woensdag 2 juni een verkiezingsdebat over het Israëlisch-Palestijns conflict met buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer. Het debat zal zich richten op de relatie tussen Nederland en Israël en hoe Nederland zich dient te positioneren binnen het Israëlisch-Palestijns conflict.

De volgende buitenlandwoordvoerders uit de Tweede Kamer zullen aan het debat deelnemen: Maarten Haverkamp (CDA), Mariko Peters (GroenLinks), Martijn van Dam (PvdA), Harry van Bommel (SP), Joel Voordewind (CU) en Atzo Nicolaï (VVD).

Het debat wordt geleid door Hedy d'Ancona en Marjan Sax.

Toegang: ¤ 5,-. Aanmelden via eajg@xs4all.nl is niet verplicht, wel gewenst.
Dat zijn bijna allemaal Palestina-lovers, Atzo Nicolaï van de VVD wordt vaak opgeworpen wanneer met een tegengeluid wil laten horen jegens Israel, die van de CU en CDA weet ik niet maar de rest is hetzelfde niveau.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:38:14 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_82140882
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Hou het een beetje op niveau ajb.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:48:46 ]
pi_82140898
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:

[..]
Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.
Of wat te denken van kritiek op Amerika, waar ik ook niet vies van ben, dan ben ik toch niet gelijk de anti-christ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:48:59 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82140904
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

Als het een gerichte aanval was, zou het nog best kunnen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_82140908
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.
Maar ik weet nog altijd het verschil tussen anti-semitisme en kritiek, ik ruik het, op een uur afstand.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 13:49:28 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:39:16 #22
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82140924
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef UltraR het volgende:
@ sempersenseo.

Ach ja, je kan over Israël een hoop zeggen, maar je kan ze niet van hypocrisie betichten. Ze doen precies wat het Joodse volk in de bijbel door God werd opgedragen. Zich het beloofde land met grof geweld toe-eigenen.
Ik beticht de joden ook niet van hypocriet gedrag, behalve dan dat als de Israëliërs recht hebben op een staat, de Palestijnen dit dan ook hebben. Helaas vinden beide volkeren dat zijzelf wel dit godgegeven of historische recht hebben, maar dat de ander dit niet heeft

Nee, wat ik bedoelde is dat de Turken mega-hypocriet zijn, met de Erdoğan voorop! Gezien de geschiedenis en hetgeen ik hiervoor opmerkte zouden de Turken pas op de plaats moeten houden en zij zijn wel de laatste die recht hebben van spreken
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82140931
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef UltraR het volgende:

[..]

Joh, als jij kritiek levert op Iran hoor je mij ook niet zeggen dat je een Moslim-hater bent.
Of wat te denken van kritiek op Amerika, waar ik ook niet vies van ben, dan ben ik toch niet gelijk de anti-christ?
Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
pi_82140972
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik praat niet ik typ en het was ook niet tegen jou.
Maar ik weet nog altijd het verschil tussen anti-semitisme en kritiek, ik ruik het, op een uur afstand.
Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.
Ik heb het niet zo op religies. Maar in dit geval gaat het me toch echt om Israel en haar beleid. Religies doen hier in het geheel niet ter zake.
pi_82141001
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Blijkbaar is je neus verstopt, want ik kan je garanderen dat ik geen anti-semiet ben en nog nooit van mijn leven die website die jij noemt heb bezocht.
Ik heb het niet zo op religies. Maar in dit geval gaat het me toch echt om Israel en haar beleid. Religies doen hier in het geheel niet ter zake.
Als dat echt zo is dan neem ik m'n woorden terug.
Maar praat dan ook echt over Israel en inwoners en ga het niet generaliseren tot het Jodendom.
pi_82141004
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Hou het een beetje op niveau ajb.
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
pi_82141017
quote:
Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Israëlische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders. Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.

Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn.
ANP.
pi_82141025
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
pi_82141041
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:42:34 #30
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82141049
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kan je dat nader uitleggen.
Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_82141055
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel gaat het leger niet eens inzetten tegen Turkije.
Bovendien zou de wereld zich wel met deze oorlog moeten bemoeien ze hebben geen keuze.
[..]

Denk je, want dit wordt dan een nieuwe wereldoorlog,
Turkije en Israel zijn net iets te belangrijk voor een oorlog waarbij de wereld alleen kan staan toekijken.
Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 31 mei 2010 @ 13:43:08 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141070
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

ANP.
Dat vermoedde ik al, want gister in Met Het Oog Op Morgen hadden ze contact met een Nederlandse vrouw aan boord van dat konvooi.
pi_82141072
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
pi_82141088
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
pi_82141091
quote:

[..]

ANP.
Dat waren Gretta Duisenberg en Harry van Bommel natuurlijk.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 13:44:01 #36
46149 __Saviour__
pi_82141100
quote:

[..]

ANP.
De verkiezingscampagnes liggen al preventief stil!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82141138
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren. En dat gebeurd vaak. Net als George Bush die te pas en te onpas Bijbelteksten aanhaalde.

Als ik dan kritiek lever heeft vrijwel niemand daar problemen mee. Maar als het Israël betreft...
  maandag 31 mei 2010 @ 13:45:36 #38
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82141142
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
pi_82141152
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
Turkije en Israel zijn allebei belangrijke bondgenoten van de VS.
Maar ik denk dat de VS nog altijd net iets meer belangen heeft in Israel. De hele wereld zal zich aan bepaalde volkeren optrekken. Maar goed, ik denk dat het geen geheim is, voor wie bijvoorbeeld Iran zal kiezen, een keer raden, het is niet Israel.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:46:01 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141155
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
Nee, dat doen we ook niet.
pi_82141177
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
En die is?
pi_82141178
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren.

Daar heeft vrijwel niemand dan problemen mee. Maar als het Israël betreft...
Je doet je best maar.
pi_82141199
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
pi_82141207
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is DeParo Koos.
pi_82141219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik heb andere users nooit uitgemaakt voor nazi.
pi_82141222
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
Dat klopt.
pi_82141240
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nee, wil je die zin eens nader uitleggen, dat jij gelooft dat ik daar wat voor heb.
pi_82141256
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je doet je best maar.
Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
pi_82141258
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 13:48:57 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:49:52 #50
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_82141296
tvp
pi_82141303
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.
En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...

/sarcasme
pi_82141356
quote:
Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.
Mensen die aan boord waren zullen vanzelf moet hun kant van het verhaal komen.
pi_82141377
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is DeParo Koos.
Sorry.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:52:16 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141381
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

En dat is altijd een zeer betrouwbare bron gebleken...

/sarcasme
Hier is het misschien wat evenwichtiger: Al Jazeera: Israel attacks Gaza aid fleet.
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 13:52:31 #55
8781 crew  Frutsel
pi_82141390
Gezellig hier tvp
  maandag 31 mei 2010 @ 13:52:33 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82141392
http://cesarsalgado.wordp(...)-killed-and-wounded/

weet niet of het betrouwbaar is maar volgens IDF 2 gewonde commando's omdat ze tegen verzet aanliepen
pi_82141398
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moeten ze in zee springen en kijken of er nog ergens een drenkeling rondzwemt.
Mensen die aan boord waren zullen vanzelf moet hun kant van het verhaal komen.
Daar doel ik niet op. Het gaat me er om dat de informatie die door de verslaggevers gebruikt wordt vrijwel allemaal van dezelfde bron afkomstig is, wat vrijwel altijd leidt tot eenzijdige berichtgeving.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 13:53:08 ]
pi_82141413
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,
bovendien heb je gezegd dat je Israel niet gelijk trekt aan het Jodendom en kritiek hebt op elke religie wanneer nodig. Dan zeg ik je doet je best maar maar als je daar over verder wilt gaan dan kunnen we beter in een topic over religie en geloof verder gaan. Ook leuk maar stuur me dan maar even een PM.
pi_82141443
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.

31 mei 2010 13:39:56
from TweetDeck
pi_82141540
quote:
Gelukkig zijn er meerdere bronnen:
http://www.jpost.com/
http://english.aljazeera.net/news/middleeast/
http://www.alarabiya.net/english/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/default.stm
pi_82141549
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:
RT @K4Palestine: @MaximeVerhagen De Nederlandse Anne de Jong aan boord van het Gaza hulp konvooi is mijn vriendin en ik ben zeer bezorgd.

from TweetDeck
Verhagen is bevriend met terroristen!

Ooh wacht....
pi_82141574
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verhagen is bevriend met terroristen!

Ooh wacht....
nee dat is Conny Mus.
pi_82141591
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef jpjedi het volgende:

from TweetDeck
Dat gaat nog wat worden als er Nederlanders gewond zijn geraakt, of erger.
pi_82141616
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moet ik dan weer reageren dat het anti-semitisch is, daar gaat de discussie niet om,
bovendien heb je gezegd dat je Israel niet gelijk trekt aan het Jodendom en kritiek hebt op elke religie wanneer nodig. Dan zeg ik je doet je best maar maar als je daar over verder wilt gaan dan kunnen we beter in een topic over religie en geloof verder gaan. Ook leuk maar stuur me dan maar even een PM.
Je hebt een punt.

Maar dat brengt mij op het volgende, wat ik me al een tijdje afvraag.
Waarom heeft kritiek op het Jodendom een eigen naam? Antisemitisme.
Bij geen enkele andere religie is dat zo. Dus als ik kritiek op eender welke religie lever is er geen angstaanjagend woord beschikbaar om mij mee af te schieten.
Maar als het het Jodendom betreft (of zelfs maar de staat Israël, daarbij werkt het ook) dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Vreemd vind ik dat.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:58:41 #65
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_82141618
LOL, krijgt Verhagen nu, door wat hier gebeurd is, keihard de realiteit onder ogen?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_82141629
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:

[..]

Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.
pi_82141658
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je hebt een punt.

Maar dat brengt mij op het volgende, wat ik me al een tijdje afvraag.
Waarom heeft kritiek op het Jodendom een eigen naam? Antisemitisme.
Bij geen enkele andere religie is dat zo. Dus als ik kritiek op eender welke religie lever is er geen angstaanjagend woord beschikbaar om mij mee af te schieten.
Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Vreemd vind ik dat.
Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.
pi_82141705
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:58 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Want? Alsof het voor die andere doden en gewonden (aan beide kanten) niet erg genoeg is al.
Jawel, maar daar geven wij doorgaans niets om. Nationaliteiten zijn relevant.
pi_82141708
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:57 schreef waht het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren? Schrijft Balkenende dan een hele boze brief?
pi_82141709
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

QFT
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:01:33 #71
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141733
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .

[ Bericht 37% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:30:58 (nee) ]
pi_82141762
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82141769
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ene Adolf Hitler en een paar containers gevuld met Zyklon B.
Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:02:30 #74
46149 __Saviour__
pi_82141780
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:52 schreef Re het volgende:
http://cesarsalgado.wordp(...)-killed-and-wounded/

weet niet of het betrouwbaar is maar volgens IDF 2 gewonde commando's omdat ze tegen verzet aanliepen
Die gewonde commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82141783
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Dit vind ik wel een erg radicale uitspraak.

AIVD kijk je mee?

[ Bericht 25% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:15 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82141799
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. .
zal turkije op zitten te wachten

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:27 ]
pi_82141805
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nah, daarvoor bestond dat woord ook al geloof ik.
De holocaust is echter wel de reden waarom het woord zo angstaanjagend is geworden. En dat vind ik vreemd. Ik lever op alle religies kritiek, waaronder het Jodendom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik wat chemische maatregelen zou willen treffen.
quote:
Maar als het het Jodendom betreft dan hoef je maar "anti-Semiet!" te roepen en je hebt me aan de schandpaal genageld.
Ik doelde vooral op deze zin.
pi_82141823
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Hoeveel mensen waren er aan boord? Hoeveel commando's?
pi_82141825
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
pi_82141835
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die gewonden commando's zeggen toch ook wel wat. Ieder zinnig persoon zou elk verzet staken zodra er commando's aan boord zijn. Tenzij je iets heel erg te verbergen hebt.
Of als je de headlines wilt halen. Daar heb je een paar doden voor nodig.
pi_82141862
quote:
Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 14:31:47 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 14:04:44 #82
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141876
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef waht het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat precies, maar het zet de steun van Nederland aan Israel verder onder druk.
Israel kan veel flikken maar er is een grens.
Ja, die grens is een oliecrisis. Net zoals in 1973. Nederland en de meeste westerse landen kennen enkel geld als waarde. Wanneer ze in hun portemonne worden geraakt, dan bestaat er wel zoiets als kritiek.
pi_82141893
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik doelde vooral op deze zin.
Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:20 #84
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82141898
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee die gaat huillie doen aan de foon.

Nou goed kan me voorstellen als ze niet weten wat je komt doen en je hebt iets aan boord maar zegt niet wat, dat euh..
dat niet erg slim is natuurlijk.
Snollebolt
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:23 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82141901
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Het land hoeft juist niet te worden vernietigd, enkel het regime. Er zijn genoeg joden die absoluut niet eens zijn met het beleid van israelische regime. Die mensen kun je samen met de Palestijnen mooi laten insmelten in een toekomstig democratisch Kanaan/Palestina.
Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:05:48 #86
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_82141919
tvp .
pi_82141925
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met vernietiging bedoel ik niet het uitroeien van de bevolking, maar simpelweg de staat israel vernietigen; het bestaan opheffen.
Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
pi_82141952
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, precies. We zijn het dus eens.
Maar ik vind het zo jammer dat dat woord bestaat en die uitwerking heeft. Het is zo'n ontzettende dooddoener.
Heeft de potentie elke discussie volledig lam te leggen.
Als mensen met opmerkingen over neuzen komen wordt daar natuurlijk wel bijna om gevraagd.

Ben benieuwd of we snel iets horen over wat er op die schepen gevonden is.
pi_82141981
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Alsof alle 'joden' wat te maken hebben met wat er in Israel gebeurd. We zijn niet verantwoordelijk en hoeven ook geen verklaring af te leggen.

De bevolking daar stemt op zijn leiders.
pi_82142016
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
  maandag 31 mei 2010 @ 14:08:37 #91
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82142019
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
WTF bezielt die Erdoğan dat hij al zo jaren een anti-Israelische (en anti-Europese) koers voert? Ik dacht dat Turkije een van de weinige Islamitische landen was die bondgenoot zijn/waren met Israel. Andersom deed Israel een oogje dicht over de bezetting van noord Cyprus door de Turken en het Turkse beleid over de Armeense en Koerdische kwesties.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:09:16 #92
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142048
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oh oke, dan ben ik het wel met je eens. Alhoewel dat eigenlijk niet eens hoeft. HEt heeft een regime change nodig .
Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuws over de protesten in Turkije kan zien?
pi_82142066
quote:
Wellicht een militair verbond tussen Iran en Turkije om gezamenlijk tegen Israel op te treden. Dat landje vol met proleten die enkel voor onrust zorgen in het Midden-Oosten mag wel worden ingenomen/vernietigd.
Lijkt me sterk.
pi_82142077
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
pi_82142091
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kan ook, maar is er ergens een Turkse website waar ik foto''s of nieuw over de protesten in Turkije kan zien?
Download TVU player, en dan Samanyolu haber. Tevens:

www.zaman.com (en daarna English).
pi_82142096
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
pi_82142112
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Maar goed, heeft iemand het filmpje al bekeken? Ik zie iig allemaal mensen staan met ijzeren stangen boven het hoofd en slaand naar de soldaten...

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html
Dat zag ik ook inderdaad. Lastig is dat je niet weet of er vantevoren al door de helikopter is geschoten of op de helikopter.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:11:34 #98
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82142147
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef DeParo het volgende:
En dan hebben we een verenigd Midden-Oosten van kansarme 3e wereld landen zonder enige toekomst zucht. Nee dat zal echt de oplossing zijn.
Jij hoeft je niet druk te maken over de toekomst van het Midden-Oosten.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:11:40 #99
46149 __Saviour__
pi_82142153
quote:
Gaat echt nooit gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142154
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:10 schreef IHVK het volgende:
In Turkije zijn er nu ook ineens een aantal PKK aanslagen.
Insinueer je nu dat Israel hier wat mee te maken heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')