quote:Op maandag 31 mei 2010 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De feiten wijzen uit dat Israël er geen problemen mee heeft haar eigen burgers op te blazen/te beschieten en vervolgens de schuld te geven aan een vijand naar keuze.
Hoezo simpel? Ik weet niet of het waar is maar weet alleen dat het zo gezegd is. Dus als het waar is (wat ik dus niet weet) dan liggen er 5 met schotwonden in het ziekenhuis. Meer niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Iets te simpel om je mee te beschermen, met zulke redeneringen kan je wel van alles roepen om er dan snel achter te roepen 'als het waar is' .
Ja, de setting maakt het opeens een enorm stuk slimmer om een valse hond met een koekje op zijn neus te rammen!quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Pool het volgende:
Domme vergelijking met die hond, want die hond staat op privéterrein. Je kunt het beter vergelijken met een groep tokkies die met honden de A2 blokkeert.
Ik zeg toch niet dat Ghandi geen idioot was?quote:Verder kun je het doorvaren dom en idioot noemen, maar dan was Ghandi ook idioot. Ongewapend de strijd voeren tegen een gewapende macht werkt natuurlijk ontzettend voordelig voor de publieke opinie. Je ziet nu al de wereldwijde verontwaardigde reacties.
Mja, op het moment mogen de ISR-media helemaal niets over het voorval schrijven (perscensuur opgelegd), en later... misschien kunnen ze via via een bekende van een van de commando's vinden, maar ze kunnen niet naar het leger toe gaan om het te controleren, commando's mogen niet in de pers komen, en het leger beslist over wat er over gescheven mag worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus Israel kan zeggen en liegen wat het wil en wordt door niemand gecontroleerd?
Denk dat er best wat pers is die dat toch wil weten hoor, en daar ook achter wilt komen.
Was ze niet een alternatioef geboden?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Pool het volgende:
Verder kun je het doorvaren dom en idioot noemen, maar dan was Ghandi ook idioot. Ongewapend de strijd voeren tegen een gewapende macht werkt natuurlijk ontzettend voordelig voor de publieke opinie. Je ziet nu al de wereldwijde verontwaardigde reacties.
De aanval van Israël op de USS Liberty tijdens de 6-Daagse Oorlog is natuurlijk tekenend.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:12 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Ook daar heb je bronnen en uitgebreide grafieken voor?.
Op een schip van metaal (kaatsende kogels) en afgeladen met mensen die allemaal door elkaar heen lopen is dat zonder meer mogelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
erg onwaarschijnlijk dat commando's van een van de best getrainde eenheden ter wereld gewonden incasseert door eigen vuur in een dergelijk scenario.
Er zouden geen militaire gewonden zijn gevallen als men de intentie had om geweld te gebruiken.
Als ze serieus lethal force hadden willen gebruiken, dan hadden ze toch net zo goed niet SF's niet op die boot kunnen zetten. Dan hadden ze die bootjes van een afstand ook wel tot zinken kunnen brengen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
erg onwaarschijnlijk dat commando's van een van de best getrainde eenheden ter wereld gewonden incasseert door eigen vuur in een dergelijk scenario.
Er zouden geen militaire gewonden zijn gevallen als men de intentie had om geweld te gebruiken.
ja, en als ze dat gezien hadden.. zou het dan daadwerkelijk doorgevoerd worden? even ervan uitgaande dat het idd hulpgoederen waren(naief, maar ok).quote:Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Was ze niet een alternatioef geboden?
Israel wilde zien wat precies vervoert werd ...lijkt me niet onlogisch
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Was ze niet een alternatioef geboden?
Israel wilde zien wat precies vervoert werd ...lijkt me niet onlogisch
Ze hadden het ook niet allemaal doorgelaten.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ja, en als ze dat gezien hadden.. zou het dan daadwerkelijk doorgevoerd worden? even ervan uitgaande dat het idd hulpgoederen waren(naief, maar ok).
Er komen nu al mondjesmaat goederen dat gebied in. Dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ze dit wel allemaal doorlaten.
Daar hebben we vrachtbrieven voor. Geen probleem.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.
Straks gaan de Somalische piraten ook nog roepen dat ze helemaal geen piraten zijn, maar dat ze even precies willen zien wat er vervoerd wordt van China naar Rotterdam.
Kennelijk denken zij daar toch anders over.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Pool het volgende:
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.
Als die dat netjes in de territoriale wateren doen hebben ze daar alle recht op!quote:Straks gaan de Somalische piraten ook nog roepen dat ze helemaal geen piraten zijn, maar dat ze even precies willen zien wat er vervoerd wordt van China naar Rotterdam.
Ja, want ik schreef laatst ook op de vrachtbrief:quote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Daar hebben we vrachtbrieven voor. Geen probleem.
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Misschien Gretta wel. (PI naar voorkeur vrij in te vullen)quote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef remlof het volgende:
Bizarre, overdreven reactie van Israël weer.
Zijn er Nederlanders onder de slachtoffers?
Ik ben er ooit geweest. Ben helemaal verliefd op dat land. Als je ziet hoe in bijv. Jerusalem de joden, moslims en christenen naast elkaar lopenquote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, want ik schreef laatst ook op de vrachtbrief:
1 container, inhoud:
20 kilo bananen
100 kilo cocaine onversneden
30 kilo... etc.
Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.
Alsnog erg onwaarschijnlijk. Commando's, en dan al helemaal die van Israël, zijn echt geen groepje Jan Soldaat. Dit soort situaties is waarop ze eindeloos trainen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Op een schip van metaal (kaatsende kogels) en afgeladen met mensen die allemaal door elkaar heen lopen is dat zonder meer mogelijk.
De Israëlische vrouwen die ik hier ken zijn pareltjes. Zijn ze daar allemaal zo bloedmooi?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben er ooit geweest. Ben helemaal verliefd op dat land. Als je ziet hoe in bijv. Jerusalem de joden, moslims en christenen naast elkaar lopen
preciesquote:Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.
Het lijkt mij een mooi gebied en ik vind de joodse cultuur juist
mooi. Ik laat aan mij niet opdringen dat de joodse cultuur hetzelfde is als de Israëlische machtspolitiek, dat is namelijk niet zo.
Dat ben ik met je eens dan, ik heb zelf ook het genoegen mogen hebben een israelische schone van dichtbij te mogen bewonderenquote:Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
De Israëlische vrouwen die ik hier ken zijn pareltjes. Zijn ze daar allemaal zo bloedmooi?
Nee. Maar je ziet qua uiterlijk daar een groot verschil tussen je jodenwijk en de moslimwijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
De Israëlische vrouwen die ik hier ken zijn pareltjes. Zijn ze daar allemaal zo bloedmooi?
Mjah, Israël kennende zal het wel weer flink intimiderend zijn gegaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:35 schreef Prosac het volgende:
Als je toch niks te verbergen hebt als hulpkonvooi, dan kun je toch wel even laten controleren wát je vervoeren wilt?
Dat wordt tegenwoordig ook als de normaalste zaak van de wereld gezien dat als iemand maar hard roept dat je je moet laten controleren dat je dan als een robot je broek moet laten zakken en een rectaal onderzoek zonder verdenking moet toestaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:35 schreef Prosac het volgende:
Als je toch niks te verbergen hebt als hulpkonvooi, dan kun je toch wel even laten controleren wát je vervoeren wilt?
Controleren door wat. Douaniers? Of een paar eenheden elite moord troepen?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:35 schreef Prosac het volgende:
Daar wijzen de vrijgegeven beelden vooralsnog niet op.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, Israël kennende zal het wel weer flink intimiderend zijn gegaan.
Had je ook zo gereageerd als het bijvoorbeeld Iran was geweest die het konvooi had aangevallen? Voor de goede orde: ik wacht tot er nader onderzoek is verricht en baseer daar mijn mening op. Wat er precies is gebeurd, weet niemand. Op het eerste oog lijkt het echter een absurd wrede actie van Israel.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:35 schreef Prosac het volgende:
onwaarschijnlijk blijft nogsteeds mogelijkquote:Op maandag 31 mei 2010 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alsnog erg onwaarschijnlijk. Commando's, en dan al helemaal die van Israël, zijn echt geen groepje Jan Soldaat. Dit soort situaties is waarop ze eindeloos trainen.
Er is nooit een controle geweest omdat die vloot organisatie dat niet wilde.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, Israël kennende zal het wel weer flink intimiderend zijn gegaan.
volgens mij blijkt uit de discussie hier dat dat wel meevalt juistquote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef IHVK het volgende:
Typisch dat de propoganda van Israel als zoete koek hier wordt geslikt.
Rare conclusie.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef IHVK het volgende:
Waar is "hier" ?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef IHVK het volgende:
Gepland van die actievoerders ja.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:40 schreef IHVK het volgende:
Laten we ook niet vergeten wat voor bedreigende taal hier aan voorafging. Lijkt me gewoon een geplande actie.
Dreigende taal?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:40 schreef IHVK het volgende:
Laten we ook niet vergeten wat voor bedreigende taal hier aan voorafging. Lijkt me gewoon een geplande actie.
Je bent wel doelbewust bezig die anti-Israelpomp gaande te houden he?quote:
Nee, binnen vallende legertroepen, die via helikopters op je boot komen.. gewoon normaal jongen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Daar wijzen de vrijgegeven beelden vooralsnog niet op.
Als jij van de politie een briefje in je bus vind dat je voor een rectaaltje even mag langskomen ga je dan ook zomaar er naar toe, of verwacht je van onze rechtstaat dat ze een goede reden voor dat onderzoek hebben. Wanneer je vervolgens geen gehoor geeft aan deze onzinnige oproep van de politie zou je het ook normaal vinden dat ze vervolgens eens snacht's bij je thuis invallen, als je dan voor je angstgevoel een knuppel langs je bed hebt liggen en daarmee de huiskamer binnen loopt en vervolgens een kogel door je hoofd krijgt is ook heel normaal . Dat is in mijn optiek niet de manier zoals ik verwacht dat een staat die westerse denkbeelden zou willen overdragen erop na zou moeten houden.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Er is nooit een controle geweest omdat die vloot organisatie dat niet wilde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |