Ik vind het dan weer typisch hoe makkelijk er gesympathiseerd wordt met de mensen achter het konvooi. Moeten die maar op hun blauwe ogen geloofd worden dat ze enkel 'hulpgoederen' bij zich hebben? Net zoals de 'voedselsmokkeltunnels' tussen Gaza en Egypte zeker, die ook intensief gebruikt worden voor de invoer van wapens.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef IHVK het volgende:
Typisch dat de propoganda van Israel als zoete koek hier wordt geslikt.
Dit is zo'n rare vergelijking, die totaal geen relevantie met de huidige situatie heeft, dat ik er niet eens op inga.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij van de politie een briefje in je bus vind dat je voor een rectaaltje even mag langskomen ga je dan ook zomaar er naar toe, of verwacht je van onze rechtstaat dat ze een goede reden voor dat onderzoek hebben. Wanneer je vervolgens geen gehoor geeft aan deze onzinnige oproep van de politie zou je het ook normaal vinden dat ze vervolgens eens snacht's bij je thuis invallen, als je dan voor je angstgevoel een knuppel langs je bed hebt liggen en daarmee de huiskamer binnen loopt en vervolgens een kogel door je hoofd krijgt is ook heel normaal . Dat is in mijn optiek niet de manier zoals ik verwacht dat een staat die westerse denkbeelden zou willen overdragen erop na zou moeten houden.
Bah, hopelijk blijven ze daarquote:DEN HAAG - Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Israëlische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders.
© ANP
Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.
Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn. De twee zaten ieder op een ander schip.
Het konvooi telde zes schepen. Naar verluidt zaten de twee niet op het schip waar het meeste geweld zou hebben plaatsgehad.
Als je met commanda's 's nachts een verassingslanding op een schip doet vanuit een helicopter, dan is dat natuurlijk een aanval. Net zoals het een aanval is wanneer Somaliërs gewapend aan boord van een tanker klimmen. De landing op zich is al een daad van agressie en dan moet je niet zeuren dat men zich verdedigt.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:39 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
onwaarschijnlijk blijft nogsteeds mogelijk
waaromz ouden ze eigenlijk in godsnaam 'vrijwillig' gewonden aan incasseren?
Als die commando's al non-violent daar binnen zijn gekomen, dan zijn ze echt wel meteen gaan verdedigen bij het eerste wapen wat werd (poging tot) afgepakt of de eerste commando die gewond raakte.
Lijkt me niet dat ze eerst wachten tot er 5 gewond waren, en daarna pas in actie kwamen. En nee, als ze zo goed getraind zijn, zullen ze zich ook niet in het nauw hebben laten drijven op de momenten dat ze nog geen geweld gebruikten. Daar trainen ze immers ook voor.
ik neem aan (en misschien naief) dat als er Europarlementariers met het convooi meegaan dat die niet op een stapel kalashnikovs gaan zitten klaverjassenquote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer typisch hoe makkelijk er gesympathiseerd wordt met de mensen achter het konvooi. Moeten die maar op hun blauwe ogen geloofd worden dat ze enkel 'hulpgoederen' bij zich hebben? Net zoals de 'voedselsmokkeltunnels' tussen Gaza en Egypte zeker, die ook intensief gebruikt worden voor de invoer van wapens.
Ja dreigende taal. Kijk maar wat er de afgelopen dagen, door Lieberman bijvoorbeeld, allemaal is gezegd. Zelfs DeParo probeerde dat te relativeren dat we hem niet zo serieus moesten nemen want hij overdreef altijd. Nou dat hebben we gezien.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:42 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dreigende taal?
Als je een blokkade opwerpt, en iedereen treedt die zomaar door, dan is het geen blokkade. Een blokkade is bedoeld om iets tegen te houden. Als mensen dan dreigen met een vloot door die blokkade te willen (ja, dat is ook een dreigement namelijk) dan is het te verwachten dat de blokkade-opwerper zegt daar dan op te reageren.
Ik begrijp juist van onder andere de BBC, dat Israel meermalen heeft gevraagd om controle, aangeboden om dit op Cyprus al te doen, maar ook om de schepen dan maar te lossen in Israel, de goederen te controleren en dan door te vervoeren naar de Gazastrook..quote:Op maandag 31 mei 2010 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, Israël kennende zal het wel weer flink intimiderend zijn gegaan.
Als de actie zo openbaar was aangekondigd van tevoren en er zo veel publiciteit rond was, dan is het in ieder geval mijn gok dat ze geen wapens vervoerden. Als ik wapens zou willen smokkelen, dan zou ik dat toch wat stiekemer doen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer typisch hoe makkelijk er gesympathiseerd wordt met de mensen achter het konvooi. Moeten die maar op hun blauwe ogen geloofd worden dat ze enkel 'hulpgoederen' bij zich hebben? Net zoals de 'voedselsmokkeltunnels' tussen Gaza en Egypte zeker, die ook intensief gebruikt worden voor de invoer van wapens.
Op zee gebeurd dat dus hoofdzakelijk door de marine en door mariniers en commando's.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je iets wilt inspecteren dan stuur je een bootje met een inspecteur langszij.
En wat is daar dreigend aan? Ik zou als land ook mijn opgeworpen blokkade willen verdedigen. Dat die hulpvloot alle medewerking weigerde (zie een post hierboven) is wel tekenend voor de situatie.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja dreigende taal. Kijk maar wat er de afgelopen dagen, door Lieberman bijvoorbeeld, allemaal is gezegd. Zelfs DeParo probeerde dat te relativeren dat we hem niet zo serieus moesten nemen want hij overdreef altijd. Nou dat hebben we gezien.
Verder maak ik uit de berichtgeving op dat het hulpkonvooi juist een stuk is omgevaren om een confrontatie te voorkomen.
Of juist zo open.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als de actie zo openbaar was aangekondigd van tevoren en er zo veel publiciteit rond was, dan is het in ieder geval mijn gok dat ze geen wapens vervoerden. Als ik wapens zou willen smokkelen, dan zou ik dat toch wat stiekemer doen.
Ook veel bouwmaterialen schijnen taboe te zijn, omdat je er eventueel tunnels en lanceer installaties (geïmproviseerde) voor Qassams mee zou kunnen maken. Ze willen dus alles zien voor het doorgestuurd kan worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Re het volgende:
ik neem aan (en misschien naief) dat als er Europarlementariers met het convooi meegaan dat die niet op een stapel kalashnikovs gaan zitten klaverjassen
Waar is deze opmerking nou goed voor? Waarom is iemand gelijk een non-persoon als hij of zij de inwoners van Gaza probeert te helpen?quote:
Blokkade is blokkade. Israël gaat natuurlijk die schepen achterna als ze hun koers verleggen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef IHVK het volgende:
Verder maak ik uit de berichtgeving op dat het hulpkonvooi juist een stuk is omgevaren om een confrontatie te voorkomen.
Dat is eerder een tactiek. Juist door die zelf opgeworpen publiciteit hadden ze er wellicht op gehoopt dat Israël zou zwichten en de blokkade opheffen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als de actie zo openbaar was aangekondigd van tevoren en er zo veel publiciteit rond was, dan is het in ieder geval mijn gok dat ze geen wapens vervoerden. Als ik wapens zou willen smokkelen, dan zou ik dat toch wat stiekemer doen.
Zeur niet. Die Israëliërs voerden hun boot een lange tijd bij dat schip waarbij ze meerdere malen contact hadden met dat schip en ze waarschuwde voor de gevolgen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je met commanda's 's nachts een verassingslanding op een schip doet vanuit een helicopter, dan is dat natuurlijk een aanval. Net zoals het een aanval is wanneer Somaliërs gewapend aan boord van een tanker klimmen. De landing op zich is al een daad van agressie en dan moet je niet zeuren dat men zich verdedigt.
Als je iets wilt inspecteren dan stuur je een bootje met een inspecteur langszij.
Het zijn smokkelaars, net zo erg als die mensen die wapens gaan smokkelen in die tunnels daarzo.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar is deze opmerking nou goed voor? Waarom is iemand gelijk een non-persoon als hij of zij de inwoners van Gaza probeert te helpen?
Bron?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Zeur niet. Die Israëliërs voerden hun boot een lange tijd bij dat schip waarbij ze meerdere malen contact hadden met dat schip en ze waarschuwde voor de gevolgen.
Als je dan toch wilt bagatelliseren, doe het dan iets beter.
Wapens en hulpgoederen... goede vergelijking ja...quote:Op maandag 31 mei 2010 12:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het zijn smokkelaars, net zo erg als die mensen die wapens gaan smokkelen in die tunnels daarzo.
Misschien dachten ze dat die opzichtigheid juist in hun voordeel werkte. Weet jij veel.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
bouwmaterialen en alles om infrastructuur te verbeteren, medische instrumenten en medicatie, communicatie materialen etc...quote:Op maandag 31 mei 2010 12:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook veel bouwmaterialen schijnen taboe te zijn, omdat je er eventueel tunnels en lanceer installaties (geïmproviseerde) voor Qassams mee zou kunnen maken. Ze willen dus alles zien voor het doorgestuurd kan worden.
Smokkelaars? Bron? Altijd maar die eenzijdige blik op het Israel-Palestina conflict.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het zijn smokkelaars, net zo erg als die mensen die wapens gaan smokkelen in die tunnels daarzo.
Goederen krijgen door een blokkade, die niet willen laten controleren en vervolgens gaan zeuren over een verrassingsaanval terwijl ze al lang gewaarschuwd waren. Is niet eenzijdig, dit zijn gewoon de feiten.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Smokkelaars? Bron? Altijd maar die eenzijdige blik op het Israel-Palestina conflict.
Geef eens bronnen voor je bullshit uitlatingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Misschien dachten ze dat die opzichtigheid juist in hun voordeel werkte. Weet jij veel.
Op klaarlichte dag een winkel beroven wekt minder argwaan dan snachts eh?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |