quote:Op maandag 31 mei 2010 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De feiten wijzen uit dat Israël er geen problemen mee heeft haar eigen burgers op te blazen/te beschieten en vervolgens de schuld te geven aan een vijand naar keuze.
Hoezo simpel? Ik weet niet of het waar is maar weet alleen dat het zo gezegd is. Dus als het waar is (wat ik dus niet weet) dan liggen er 5 met schotwonden in het ziekenhuis. Meer niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Iets te simpel om je mee te beschermen, met zulke redeneringen kan je wel van alles roepen om er dan snel achter te roepen 'als het waar is' .
Ja, de setting maakt het opeens een enorm stuk slimmer om een valse hond met een koekje op zijn neus te rammen!quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Pool het volgende:
Domme vergelijking met die hond, want die hond staat op privéterrein. Je kunt het beter vergelijken met een groep tokkies die met honden de A2 blokkeert.
Ik zeg toch niet dat Ghandi geen idioot was?quote:Verder kun je het doorvaren dom en idioot noemen, maar dan was Ghandi ook idioot. Ongewapend de strijd voeren tegen een gewapende macht werkt natuurlijk ontzettend voordelig voor de publieke opinie. Je ziet nu al de wereldwijde verontwaardigde reacties.
Mja, op het moment mogen de ISR-media helemaal niets over het voorval schrijven (perscensuur opgelegd), en later... misschien kunnen ze via via een bekende van een van de commando's vinden, maar ze kunnen niet naar het leger toe gaan om het te controleren, commando's mogen niet in de pers komen, en het leger beslist over wat er over gescheven mag worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus Israel kan zeggen en liegen wat het wil en wordt door niemand gecontroleerd?
Denk dat er best wat pers is die dat toch wil weten hoor, en daar ook achter wilt komen.
Was ze niet een alternatioef geboden?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Pool het volgende:
Verder kun je het doorvaren dom en idioot noemen, maar dan was Ghandi ook idioot. Ongewapend de strijd voeren tegen een gewapende macht werkt natuurlijk ontzettend voordelig voor de publieke opinie. Je ziet nu al de wereldwijde verontwaardigde reacties.
De aanval van Israël op de USS Liberty tijdens de 6-Daagse Oorlog is natuurlijk tekenend.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:12 schreef Van_Puffelen het volgende:
[..]
Ook daar heb je bronnen en uitgebreide grafieken voor?.
Op een schip van metaal (kaatsende kogels) en afgeladen met mensen die allemaal door elkaar heen lopen is dat zonder meer mogelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
erg onwaarschijnlijk dat commando's van een van de best getrainde eenheden ter wereld gewonden incasseert door eigen vuur in een dergelijk scenario.
Er zouden geen militaire gewonden zijn gevallen als men de intentie had om geweld te gebruiken.
Als ze serieus lethal force hadden willen gebruiken, dan hadden ze toch net zo goed niet SF's niet op die boot kunnen zetten. Dan hadden ze die bootjes van een afstand ook wel tot zinken kunnen brengen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
erg onwaarschijnlijk dat commando's van een van de best getrainde eenheden ter wereld gewonden incasseert door eigen vuur in een dergelijk scenario.
Er zouden geen militaire gewonden zijn gevallen als men de intentie had om geweld te gebruiken.
ja, en als ze dat gezien hadden.. zou het dan daadwerkelijk doorgevoerd worden? even ervan uitgaande dat het idd hulpgoederen waren(naief, maar ok).quote:Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Was ze niet een alternatioef geboden?
Israel wilde zien wat precies vervoert werd ...lijkt me niet onlogisch
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Was ze niet een alternatioef geboden?
Israel wilde zien wat precies vervoert werd ...lijkt me niet onlogisch
Ze hadden het ook niet allemaal doorgelaten.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ja, en als ze dat gezien hadden.. zou het dan daadwerkelijk doorgevoerd worden? even ervan uitgaande dat het idd hulpgoederen waren(naief, maar ok).
Er komen nu al mondjesmaat goederen dat gebied in. Dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ze dit wel allemaal doorlaten.
Daar hebben we vrachtbrieven voor. Geen probleem.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.
Straks gaan de Somalische piraten ook nog roepen dat ze helemaal geen piraten zijn, maar dat ze even precies willen zien wat er vervoerd wordt van China naar Rotterdam.
Kennelijk denken zij daar toch anders over.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:22 schreef Pool het volgende:
Leuk wat Israël wil, maar Israël gaat daar niet over.
Als die dat netjes in de territoriale wateren doen hebben ze daar alle recht op!quote:Straks gaan de Somalische piraten ook nog roepen dat ze helemaal geen piraten zijn, maar dat ze even precies willen zien wat er vervoerd wordt van China naar Rotterdam.
Ja, want ik schreef laatst ook op de vrachtbrief:quote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Daar hebben we vrachtbrieven voor. Geen probleem.
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Misschien Gretta wel. (PI naar voorkeur vrij in te vullen)quote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef remlof het volgende:
Bizarre, overdreven reactie van Israël weer.
Zijn er Nederlanders onder de slachtoffers?
Ik ben er ooit geweest. Ben helemaal verliefd op dat land. Als je ziet hoe in bijv. Jerusalem de joden, moslims en christenen naast elkaar lopenquote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, want ik schreef laatst ook op de vrachtbrief:
1 container, inhoud:
20 kilo bananen
100 kilo cocaine onversneden
30 kilo... etc.
Dan geloof je het lekker niet. Waarom zou ik niet? Ik heb voor mijn vakantieweek dit voorjaar serieus die rondreizen uitgeplozen, maar kwam er achter dat een week daarvoor eigenlijk wel te kort is, dus heb toen iets anders gekozen. Maar ik wil zeker nog eens gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat een kinderlijk geblaat. Alsof wij geloven dat je echt naar Israël wilde gaan.
Alsnog erg onwaarschijnlijk. Commando's, en dan al helemaal die van Israël, zijn echt geen groepje Jan Soldaat. Dit soort situaties is waarop ze eindeloos trainen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Op een schip van metaal (kaatsende kogels) en afgeladen met mensen die allemaal door elkaar heen lopen is dat zonder meer mogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |