abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82141004
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Hou het een beetje op niveau ajb.
Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82141017
quote:
Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Israëlische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders. Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.

Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn.
ANP.
pi_82141025
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar waarom zijn mensen als jij nu plots de nuance zelve? Als het Iran was dat een konvooi had aangevallen dan hadden de meeste users al geroepen dat het land moet worden platgegooid.
Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82141041
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef Pool het volgende:
Maar goed, mijn plannen om binnenkort een reis naar Israël te boeken om dat mooie land met prachtige hoofdstad en historie een keer te bezoeken kunnen nu ook weer in de ijskast. En ik denk dat meerdere potentiële toeristen er zo over denken. De hoteleigenaars in Jeruzalem en Eilat mogen de commando's dankbaar zijn!
Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:42:34 #30
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82141049
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kan je dat nader uitleggen.
Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_82141055
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel gaat het leger niet eens inzetten tegen Turkije.
Bovendien zou de wereld zich wel met deze oorlog moeten bemoeien ze hebben geen keuze.
[..]

Denk je, want dit wordt dan een nieuwe wereldoorlog,
Turkije en Israel zijn net iets te belangrijk voor een oorlog waarbij de wereld alleen kan staan toekijken.
Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 31 mei 2010 @ 13:43:08 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141070
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

ANP.
Dat vermoedde ik al, want gister in Met Het Oog Op Morgen hadden ze contact met een Nederlandse vrouw aan boord van dat konvooi.
pi_82141072
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Aha, schijnbaar denk je mij al volledig te kennen?
Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
pi_82141088
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn altijd genoeg redenen om niet naar Israel te gaan. Daar verandert dit vrij weinig aan.
Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
pi_82141091
quote:

[..]

ANP.
Dat waren Gretta Duisenberg en Harry van Bommel natuurlijk.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 13:44:01 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82141100
quote:

[..]

ANP.
De verkiezingscampagnes liggen al preventief stil!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82141138
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij levert ook geen Kritiek op Israel jij levert kritiek op het Joodse volk.
Op het Jodendom en dat m'n beste, om daar onderscheid op te maken, dat noemt men anti-semitisme.
Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren. En dat gebeurd vaak. Net als George Bush die te pas en te onpas Bijbelteksten aanhaalde.

Als ik dan kritiek lever heeft vrijwel niemand daar problemen mee. Maar als het Israël betreft...
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:45:36 #38
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82141142
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Excuus. Ik vind het echter niet kunnen dat DePero mensen uitmaakt van antisemiet.
Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
pi_82141152
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Denk dat israel nog een flinke kluif zou hebben aan turkije, waar ze zich nog flink in kunnen verslikken.
Israel heeft dan wel zijn kernwapens, maar bij mijn weten is turkije bepaald geen zwakke natie op militair gebied.

maar inderdaad, de rest van de werreld zal niet blijven toekijken in dat geval. Daarvoor is dat gebied te belangrijk. Vraag me wel af wie of wat er dan ingrijpt. Amerika vanwege zijn belangen in die regio. Maar rusland heeft ook geen zin in nog meer onrust aan zijn onderbuik.

maar ok, dat is speculatie
Turkije en Israel zijn allebei belangrijke bondgenoten van de VS.
Maar ik denk dat de VS nog altijd net iets meer belangen heeft in Israel. De hele wereld zal zich aan bepaalde volkeren optrekken. Maar goed, ik denk dat het geen geheim is, voor wie bijvoorbeeld Iran zal kiezen, een keer raden, het is niet Israel.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:46:01 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_82141155
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maar als jij mensen voor nazi's of idioten uitmaakt moeten we de andere kant opkijken...
Nee, dat doen we ook niet.
pi_82141177
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken jouw mening ten aanzien van het Midden-Oosten.
En die is?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82141178
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik zeg dat het Bijbelverhaal van de Joden die de woestijn uit komen en dan het beloofde land binnentrekken geweld predikt. En ik zeg dat Israël dat verhaal volgt in haar huidige beleid.
Of geloof jij soms dat, als we aannemen dat dat verhaal waargebeurd is, de toenmalige bewoners van het beloofde land de Joden met open armen hebben ontvangen, hun huizen hebben afgestaan en plaats hebben gemaakt?
Geschiedenis herhaalde zich de dagen na het aannemen van de VN-resolutie over de oprichting van de staat Israël.

Zoals ik al zei, ik heb op alle religies wel dingen aan te merken. Nu betreft het even het Jodendom. Maar nogmaals, de religie doet niet echt ter zake hier. Israël staat voor mij niet gelijk aan Jodendom. Evenmin als Iran gelijk staat aan Islam of Amerika aan Christendom.
Maar als Iran Koranteksten gebruikt ter verdediging van schandalig beleid dan ben ik de eerste om daar kritiek op te leveren.

Daar heeft vrijwel niemand dan problemen mee. Maar als het Israël betreft...
Je doet je best maar.
pi_82141199
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noem er eens een, zeker met de muur is Israel een veilig land,
zelfs tijdens de Gaza-oorlog kon je rustig in de grote steden verblijven.

Je moest de steden weren waar de raketten zouden kunnen komen.

Maar goed.
Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
pi_82141207
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is DeParo Koos.
pi_82141219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik heb andere users nooit uitgemaakt voor nazi.
pi_82141222
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ik bedoel: er zijn altijd genoeg redenen om er niet heen te gaan (er is altijd een bepaalde dreiging). Als je er wel heen wilt gaan moet je dat gewoon doen en niet uitstellen door dit soort gebeurtenissen.
Dat klopt.
pi_82141240
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:42 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Waarom bij de eerste de beste kritiek op Israël meteen grijpen naar anti-semitisme...
Nee, wil je die zin eens nader uitleggen, dat jij gelooft dat ik daar wat voor heb.
pi_82141256
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je doet je best maar.
Ah, wat een repliek! De discussie bereikt een hoger niveau!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82141258
Los van de hele discussie: let eens op de verslaggevers van de NOS en RTL en waar zij hun informatie vandaan halen. Ze baseren zich vrijwel uitsluitend op informatie van het Israëlische leger. Iets om in je achterhoofd te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 13:48:57 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 13:49:52 #50
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_82141296
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')