Ze krijgen elk topic een nieuw doel, hoe vetquote:Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja het doel van het konvooi was het geven van medicijnen aan diabetici enzo.
Is weer wat anders dan het isoleren en land afpakken van Israel.
Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
Denk je dat je de Gazastrook doorkomt met een konvooi hulpgoederen?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
Toch vind ik het opmerkelijk dat dit uitgesproken moet worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
AK-Partij: We laten geen ruimte open voor antisemetisme. Reageer koelbloedig. Dit gedrag is de Turkse Joden niet aan te rekenen.
Verder stevige kritiek op Israel.
Ja Hakim, en wat ga jij doen met je stoere praat, hier in Nederland staan toe kijken.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.
Het is namelijk een groot wonder, dat israel de slecht uitgeruste Arabieren heeft verslagen.
Dat moet een teken zijn van God!
Mooi toch? Als het maar goed gebeurt en onbevooroordeeld.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De VN vraagt inmiddels om een uitgebreid onderzoek
[..]
Wat is dit voor drogredenatie. Ik ga hier niet eens op in.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
Ik vraag mij af of je weet waarom Turkije überhaupt op dat eiland is.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus
Maar waarom zouden ze zich verzetten?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is dit voor drogredenatie. Ik ga hier niet eens op in.
Flauw, want je wil anderen er wel op wijzen dat ze blindelings de pro-israel bronnen volgen. Zo laat je geen ruimte voor discussie.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet dat Turkije daar op zit te wachten nee. Israel evenmin.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of je weet waarom Turkije überhaupt op dat eiland is.
Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Ach, een helemaal eerlijke oorlog is er nooit geweest met Israël dat altijd het beste van het beste op militair gebied van de VS heeft gekregen.quote:
Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Toch vind ik het opmerkelijk dat dit uitgesproken moet worden.
Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Omdat je simpelweg geen weerwoord hebtquote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat hoop je maar, ik heb niet zoveel vertrouwen in Erdogan of Netanyahu. Ze hebben allebei een extreme achterban te onderhouden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of je weet waarom Turkije überhaupt op dat eiland is.
Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dat is nou een prachtig voorbeeld van antisemitisme.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
De minderheden in Turkije hebben belang bij een Turkije dat lid is van de EU.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ja maar je leest selectief. Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus en een apartheidsregime tegen de Armeniërs en de Koerden. Da's hypocriet en daar lijden het bondsgenootschapen tussen Turkije en Europa onder. Mwa, makkelijk zat; Turkije moet gewoon deze discriminerende koers blijven voeren tegen de Cyprioten, Armeniërs en Koerden en het zal voor de EU een wel een zeer makkelijke beslissing zijn om de Turken niet in de unie op te nemen
Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor dequote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nou ja ik baseer het op een filmpje van de BBC die een kamp in Israel zou hebben gevonden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de
Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Denk je dat er een verband isquote:Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.
Nu dat lijkt te veranderen, en het alleen maar slechter wordt, haal Israel andere banden op.
Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
Als je slim bent dan luister je blind naar hem. Doet hij namelijk ook naar de anti-Israelische bronnenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef DeParo het volgende:
Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat je simpelweg geen weerwoord hebt
Als je al een tijd wordt geïntimideerd door het Israëlische leger terwijl je het volste recht hebt om op de plek te zijn waar je bent, namelijk internationale wateren, en er bovendien opeens een peloton militairen op je schip wordt gedropt kan ik me voorstellen dat je boos wordt.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat je simpelweg geen weerwoord hebt
Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen.
Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatiequote:Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
Wel bij een blokkade. Dat is toch iets wat iedereen snaptquote:Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.
Zegt helemaal niks. Israël wil het konvooi natuurlijk wel zelf controleren ipv het over te laten aan een buitenlandse macht. En wapens kunnen makkelijk na die zogenaamde Turkse controle nog op zee aan boord gebracht zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.
Bron?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.
Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel bij een blokkade. Dat is toch iets wat iedereen snapt
Vaar jij lekker met je bootje naar Somalië en laat die aardige jongens uit dat rubberbootje aan boord die vragen of ze je schip mogen controleren.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatie
Israel mag zomaar overal blokkades opzetten in de zee? Het is geen Gaza daar.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel bij een blokkade. Dat is toch iets wat iedereen snapt
Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.quote:
Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
Maar vaar dan weg.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.
Wel als je over hun grondgebied komt.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef UltraR het volgende:
[..]
Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.
Als jij naar Rusland reist door Litouwen kan niet opeens Wit-Rusland je wagen gaan controleren.
Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef Pool het volgende:
[..]
Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.
Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten?quote:
Het schip kwam niet op Israëlisch grondgebied noch in Israëlische wateren.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als je over hun grondgebied komt.
Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef msnk het volgende:
De Israëlische militairen schoten al voordat ze geland waren (vanuit hun helikopter), dat zou het een en ander kunnen verklaren waarom men op de boot zo vijandig reageerde.
En zo staan die joden ook achter hun idealen, en Hamas ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
Precies, alsof je wil vechten met je vuisten tegen iemand met een geweer. Dat doe je meestal alleen als je zelf ook een vuurwapen hebt, anders heeft het, zeker tegen getrainde commando's, weinig zin natuurlijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het schip kwam niet op Israëlisch grondgebied noch in Israëlische wateren.
O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.
En wat voor ouder ben je danquote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef desiredbard het volgende:
http://english.aljazeera.(...)053151933767593.html
Aan het eind
"Aan boord zijnj vrouwen kinderen en oude van dagen "
geen wonder dat Israel aanvalt
daar verstopt Hamas zich immers altijd achter
Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
quote:Ahmadinejad slams Israel convoy attack
Iran has condemned Israel's deadly attack on a flotilla carrying thousands of tons of supplies for Gaza, calling the regime in Tel Aviv a threat to global peace and security.
Iranian President Mahmoud Ahmadinejad rejected the notion on Monday that the Israeli raid on the Freedom Flotilla was indicative of Tel Aviv's military muscle, explaining further that it was a mere symbol of its weakness.
President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."
Calling for international efforts to save the Palestinian nation, the Iranian president said, "Supporting the people of Palestine is equal to supporting peace and freedom of every nation."
In separate remarks, Secretary of Iran's Supreme National Security Council Saeed Jalili also blasted Israel for the deadly attack and called it a sign of Israeli weakness.
Jalili went on to say that the convoy raid proved US President Barack Obama's 'peace plan' for the Middle East as a "cheat."
Meanwhile, Spokesman for the Iranian Parliament's National Security and Foreign Policy Commission Kazem Jalali described the fatal attack by Israel on the Gaza aid convoy a "war crime."
Jalali also criticized Tel Aviv for being a "threat to global security."
The condemnations come after Israeli forces launched an early morning attack on the international aid fleet en route to the besieged Gaza Strip, killing at least 20 people and leaving scores injured.
Wegvaren als je de waarschuwingen krijgt. Snap je dat zelfs nietquote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten?Hoeveel turboknoppen heeft zo'n boot in een convooi denk je?
Tja, daar ontbreekt de kennis dus nog een beetje. Maar het lijkt erop dat ze zich in internationale wateren bevonden.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als je over hun grondgebied komt.
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:
[..]
O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
Van Israelische kant zelf weet ik het niet.quote:
Ik herhaal mezelf: internationale wateren, je mag varen waar je wil.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.
Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Turkije noemt het overigens piraterij wat Israel deed.
Wat een onzin.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Turkije noemt het overigens piraterij wat Israel deed.
En dit is een wettige actie tegen gewapende "hulpverleners".quote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.
Met het groot verschil dat men er zeker van is dat de piraten wapens bij zich hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
Commando's zijn absoluut geen schietgrage mannetjes, zulke types halen de eindstreep van de opleiding juist niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
Fijn dat zo'n betrouwbare wereldleider weer met een objectief en rationeel commentaar komt.quote:
quote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
Ahmadinejad:
President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."
Tenzij je een Japanse walvisvaarder bent want dan heeft het soort mensen dat hier hamas wilde helpen weer de bek vol dat dat niet magquote:Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf: internationale wateren, je mag varen waar je wil.
Daarom zeg ik ook Turkije zegt.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.
Dat is toch niet zo? De doden zijn gevallen onder de mensen die de terroristen wilden bevoorradenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:
[..]
O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |