abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 14:27:41 #151
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82142764
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja het doel van het konvooi was het geven van medicijnen aan diabetici enzo.
Is weer wat anders dan het isoleren en land afpakken van Israel.
Ze krijgen elk topic een nieuw doel, hoe vet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:28:52 #152
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82142826
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82142846
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mensen die anderen willen helpen met eten en medicijnen moeten dood.
Denk je dat je de Gazastrook doorkomt met een konvooi hulpgoederen?
Israel heeft notabene gewaarschuwd, domme actie dit.
Life is Music
  maandag 31 mei 2010 @ 14:29:17 #154
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82142849
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
AK-Partij: We laten geen ruimte open voor antisemetisme. Reageer koelbloedig. Dit gedrag is de Turkse Joden niet aan te rekenen.

Verder stevige kritiek op Israel.
Toch vind ik het opmerkelijk dat dit uitgesproken moet worden.

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82142855
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Hij is geindoctrineerd door zionisten en hun yeretz israel ideologie. Doordat ze vanaf 1950 t/m nu een aantal oorlogen hebben gewonnen tegen zeer slecht uitgeruste en domme Arabische generaals, denkt hij waarschijnlijk dat het land van Israel door God is gegeven.

Het is namelijk een groot wonder, dat israel de slecht uitgeruste Arabieren heeft verslagen.

Dat moet een teken zijn van God!
Ja Hakim, en wat ga jij doen met je stoere praat, hier in Nederland staan toe kijken.
Hier en daar meelopen met een demonstratie of meevechten voor 'de grote Islamitische overwinning'.

Want dat is waar al die Islamitische regeringen en groepen op uit zijn.

Het Midden-Oosten, de Islamitische landen, te verenigen en samen te vechten.

Dat is jouw notie van moderne landen zeker die zich Islamitisch noemen.
Dat zijn de landen van die 'domme en slecht uitgeruste generaals' die in de jaren 50 verloren van Israel.

Dat zijn de mensen die jarenlang het Midden-Oosten in puin hebben weten te werken.

Volksmennertjes die alleen maar uit zijn op oorlog en geweld, als dat jouw kant is Hakim, doe er iets voor.
pi_82142857
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De VN vraagt inmiddels om een uitgebreid onderzoek
[..]

Mooi toch? Als het maar goed gebeurt en onbevooroordeeld.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82142874
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je bent wel heel erg stellig overtuigd van de 100% goede bedoelingen van het konvooi.
Als ze echt alleen maar medicijnen en eten aan boord hebben, waarom verzetten ze zich dan tegen een controle?
Wat is dit voor drogredenatie. Ik ga hier niet eens op in.
pi_82142876
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus
Ik vraag mij af of je weet waarom Turkije überhaupt op dat eiland is.

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren tot een oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 14:34:39 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 14:30:26 #159
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82142903
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze zich verzetten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82142905
quote:

[..]

Flauw, want je wil anderen er wel op wijzen dat ze blindelings de pro-israel bronnen volgen. Zo laat je geen ruimte voor discussie.

Waarom weet jij 100% zeker dat het alleen medicijnen zijn?
pi_82142925
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Lijkt me ook niet dat Turkije daar op zit te wachten nee. Israel evenmin.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:30:57 #162
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82142926
Hopelijk kunnen de VS en China een deal sluiten in de Veiligheidsraad, waarin de VS meewerkt met sancties tegen Israël in ruil voor China die meewerkt met sancties tegen Zuid-Korea.
pi_82142933
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Roi het volgende:

[..]

Pure onzin dit en dat weet je zelf ook.
Ach, een helemaal eerlijke oorlog is er nooit geweest met Israël dat altijd het beste van het beste op militair gebied van de VS heeft gekregen.

Verder heeft hij met zijn eerste zin 'Hij is geïndoctrineerd door zionisten en hun yeretz Israël ideologie.' natuurlijk wel volkomen gelijk.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82142934
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.
Nu dat lijkt te veranderen, en het alleen maar slechter wordt, haal Israel andere banden op.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:31:21 #165
46149 __Saviour__
pi_82142949
quote:

[..]

Omdat je simpelweg geen weerwoord hebt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82142955
Hulpgoederen, dikke lul.
Life is Music
  maandag 31 mei 2010 @ 14:31:37 #167
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82142959
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Israel en Turkije zijn trouwens slim genoeg om dit niet te escaleren naar een oorlog.
Dat hoop je maar, ik heb niet zoveel vertrouwen in Erdogan of Netanyahu. Ze hebben allebei een extreme achterban te onderhouden.
bron
pi_82142964
quote:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dat is nou een prachtig voorbeeld van antisemitisme.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82142974
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja maar je leest selectief. Turkije voert al lang een bezetting uit op noord Cyprus en een apartheidsregime tegen de Armeniërs en de Koerden. Da's hypocriet en daar lijden het bondsgenootschapen tussen Turkije en Europa onder. Mwa, makkelijk zat; Turkije moet gewoon deze discriminerende koers blijven voeren tegen de Cyprioten, Armeniërs en Koerden en het zal voor de EU een wel een zeer makkelijke beslissing zijn om de Turken niet in de unie op te nemen
De minderheden in Turkije hebben belang bij een Turkije dat lid is van de EU.

Gebruik jij die minderheden voornamelijk als een stok om Turkije mee te slaan of geef je werkelijk om die minderheden?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:32:03 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82142975
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat doen we ook niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82142987
quote:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
pi_82143013
quote:

[..]

Ik ben trouwens ook verbaasd over het verband dat je een aantal keer insinueert tussen de aanslagen van de PKK en deze ramp. In het verleden heeft Israël juist nooit met de
Koerden samengewerkt. Waarom nu opeens wel? Het is bovendien toch niet in Israël's belang om de relatie met Turkije nog verder op scherp te zetten?
Nou ja ik baseer het op een filmpje van de BBC die een kamp in Israel zou hebben gevonden.
Te zien ook op Youtube. Verder was het meer informatieoverbrengen. Over dat verband heb ik enige twijfel. Ik sluit het alleen niet uit. Maar het is niet logisch nee. Maar dit schip aanvallen en doorgaan met nederrzettingen bouwen is dat ook niet.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:33:27 #173
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82143033
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat Turkije altijd een trouwe bondgenoot was van Israel, militaire oefeningen, etc etc seculiere regeringen.
Nu dat lijkt te veranderen, en het alleen maar slechter wordt, haal Israel andere banden op.
Denk je dat er een verband is
bron
pi_82143039
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:34:30 #175
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143067
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen. Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Als je slim bent dan luister je blind naar hem. Doet hij namelijk ook naar de anti-Israelische bronnen
pi_82143078
De beschuldiging van de IDF over zogenaamde gewonde commando's zijn absoluut niet geloofwaardig, totdat ze de details van de verwondingen naar buiten brengen en daarbij ook bewijs.

Ben ook benieuwd of Netanyahu zijn geplande bezoek aan het Witte Huis doorgaat morgen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:35:17 #177
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143097
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het betrof geen controle. Het betrof een vijandelijke entering nadat het konvooi had geweigerd naar de Israëlische haven te varen. De controle was al door de Turkse douane uitgevoerd.
Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:35:55 #178
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143127
quote:
Er is daar iets gebeurd aan boord wat we hopelijk nog te weten komen voor de
pleuris uitbreekt.
Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.
pi_82143137
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
pi_82143149
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als je al een tijd wordt geïntimideerd door het Israëlische leger terwijl je het volste recht hebt om op de plek te zijn waar je bent, namelijk internationale wateren, en er bovendien opeens een peloton militairen op je schip wordt gedropt kan ik me voorstellen dat je boos wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 14:36:40 ]
pi_82143153
quote:

[..]

Maar het is toch zo IVHK, er zijn zwaar getrainde commando's gewond geraakt, die schieten overigens ook niet zomaar omdat ze een duw of klap krijgen.
Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:36:57 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143168
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je naar Rusland gaat wordt je auto ook 2x gecontroleert. Dat is bij elke grens zo, als er geen afspraken zijn gemaakt. Waarom denken die Turken en de rest dat ze daar boven staan?
Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:37:09 #183
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143174
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jawel hoor. Kijk maar de vorige delen. Verder is het een drogredenatie. Jij weet blijkbaar precies wat er gebeurd is?
Als er een paar soldaten met munitie je boot op komen en weet ik veel wat doen ga jejezelf verdedigen neem
ik aan.
Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatie
  maandag 31 mei 2010 @ 14:37:37 #184
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143192
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan word je pas bij de grens gecontroleerd. Niet op de mare liberum.
Wel bij een blokkade. Dat is toch iets wat iedereen snapt
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:37:42 #185
46149 __Saviour__
pi_82143195
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zegt helemaal niks. Israël wil het konvooi natuurlijk wel zelf controleren ipv het over te laten aan een buitenlandse macht. En wapens kunnen makkelijk na die zogenaamde Turkse controle nog op zee aan boord gebracht zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82143206
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Er is helaas niet genoeg gebeurd daar aan boord, want wat mij betreft hadden die commando's het helemaal niet na kunnen vertellen, of pas tijdens hun proces op een Cypriotisch Guantanamo Bay.

Elke dode is er een teveel man.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:03 #187
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143213
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat hebben we gezien in de irak, daar schieten de amerikanen die net zo goed getraind zijn om bewijzen over verkrachtingspraktijken te laten verdwijnen. En dan verwachten dat die triggerhappy israelische commando's zich wel zullen inhouden.
Bron?
pi_82143224
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:32 #189
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143225
quote:

[..]

Of je laat je schip controleren als je daarom vragen. Dit is pure provocatie
Vaar jij lekker met je bootje naar Somalië en laat die aardige jongens uit dat rubberbootje aan boord die vragen of ze je schip mogen controleren.
pi_82143229
quote:

[..]

Israel mag zomaar overal blokkades opzetten in de zee? Het is geen Gaza daar.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:38:41 #191
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82143230
De Israëlische militairen schoten al voordat ze geland waren (vanuit hun helikopter), dat zou het een en ander kunnen verklaren waarom men op de boot zo vijandig reageerde.

Althans, ik neem aan dat ieder hier geweld, dat tegen jou gericht is, met geweld zou bestrijden.

Ik vraag mij nog wel a in hoeverre berichtgeving dat de inhoud gecontroleerd zou zijn in Turkije waar is.

Sarah Colborne gaf overigens van te voren aan dat ze ongewapend zijn en dat zij ten koste van hun eigen leven toch wilden doorgaan met deze actie. Hun dood zou misschien nog wel het einde van zo'n barrière betekenen, dacht ze. Redelijk naïef

Het zou Turkije overigens sieren om ofwel harde acties te ondernemen ofwel hun smoel te houden, want van dit halfslappe ouwehoer heeft niemand wat aan
AFC AJAX
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:39:29 #192
46149 __Saviour__
pi_82143255
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

ik aan.
Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 31 mei 2010 @ 14:39:35 #193
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143265
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Elke dode is er een teveel man.
Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.
pi_82143270
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.
Als jij naar Rusland reist door Litouwen kan niet opeens Wit-Rusland je wagen gaan controleren.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:39:44 #195
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143276
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens de wet hoefde de kapitein het schip niet te laten controleren. Punt uit.
Maar vaar dan weg.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:40:12 #196
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143293
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef UltraR het volgende:

[..]

Omdat ze niet op weg waren naar Israël maar naar Palestina. Geheel door internationale wateren.
Als jij naar Rusland reist door Litouwen kan niet opeens Wit-Rusland je wagen gaan controleren.
Wel als je over hun grondgebied komt.
pi_82143295
http://english.aljazeera.(...)053151933767593.html

Aan het eind

"Aan boord zijnj vrouwen kinderen en oude van dagen "

geen wonder dat Israel aanvalt

daar verstopt Hamas zich immers altijd achter

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_82143322
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Daar kies je voor als je in het leger gaat van een land dat zich aan piraterij schuldig maakt.
Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.
pi_82143324
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Elk zinnig mens staakt elk verzet tegenover commando's, omdat je gewoon absoluut kansloos ertegenover bent.
Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:41:03 #200
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143337
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar vaar dan weg.
Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten? Hoeveel turboknoppen heeft zo'n boot in een convooi denk je?
pi_82143343
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het schip kwam niet op Israëlisch grondgebied noch in Israëlische wateren.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:41:22 #202
46149 __Saviour__
pi_82143352
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef msnk het volgende:
De Israëlische militairen schoten al voordat ze geland waren (vanuit hun helikopter), dat zou het een en ander kunnen verklaren waarom men op de boot zo vijandig reageerde.
Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 31 mei 2010 @ 14:41:33 #203
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143357
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sommige mensen staan voor hun idealen. En wat is de verzekering dat ze niet gaan schieten als je je gedraagt. Voor hetzelfde geld hebben ze zelf geprovoceerd.
En zo staan die joden ook achter hun idealen, en Hamas ook.
pi_82143358
Turkije noemt het overigens piraterij wat Israel deed.
pi_82143370
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Precies, alsof je wil vechten met je vuisten tegen iemand met een geweer. Dat doe je meestal alleen als je zelf ook een vuurwapen hebt, anders heeft het, zeker tegen getrainde commando's, weinig zin natuurlijk.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:13 #206
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143384
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het schip kwam niet op Israëlisch grondgebied noch in Israëlische wateren.
Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:18 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82143388
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan kun je ook zeggen dat de activisten vantevoren door israel waren gewaarschuwd en het hun eigen risico was? Nu-uh, die vlieger gaat niet op voor mij.
O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
pi_82143390
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef desiredbard het volgende:
http://english.aljazeera.(...)053151933767593.html

Aan het eind

"Aan boord zijnj vrouwen kinderen en oude van dagen "

geen wonder dat Israel aanvalt

daar verstopt Hamas zich immers altijd achter

En wat voor ouder ben je dan
Israel heeft langdurig en duidelijk aangegeven sdat ze die schepen niet door zouden laten.
En dan neem je je kinderen mee?
Dat soort mensen moet je meteen het ouderlijk gezag ontzeggen
Waar is bureau Jeugdzorg?
pi_82143391
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Waarschuwend vuur om de tegenstander dekking te laten zoeken zodat de commando's ongehinderd kunnen afdalen. Dat deden de Nederlandse Mariniers ook toen ze dat schip bevrijdden van piraten.
Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:29 #210
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82143397
Ahmadinejad:
quote:
Ahmadinejad slams Israel convoy attack

Iran has condemned Israel's deadly attack on a flotilla carrying thousands of tons of supplies for Gaza, calling the regime in Tel Aviv a threat to global peace and security.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad rejected the notion on Monday that the Israeli raid on the Freedom Flotilla was indicative of Tel Aviv's military muscle, explaining further that it was a mere symbol of its weakness.

President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."

Calling for international efforts to save the Palestinian nation, the Iranian president said, "Supporting the people of Palestine is equal to supporting peace and freedom of every nation."

In separate remarks, Secretary of Iran's Supreme National Security Council Saeed Jalili also blasted Israel for the deadly attack and called it a sign of Israeli weakness.

Jalili went on to say that the convoy raid proved US President Barack Obama's 'peace plan' for the Middle East as a "cheat."

Meanwhile, Spokesman for the Iranian Parliament's National Security and Foreign Policy Commission Kazem Jalali described the fatal attack by Israel on the Gaza aid convoy a "war crime."

Jalali also criticized Tel Aviv for being a "threat to global security."

The condemnations come after Israeli forces launched an early morning attack on the international aid fleet en route to the besieged Gaza Strip, killing at least 20 people and leaving scores injured.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:42:45 #211
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143419
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Wegvaren voor helikopters die mannetjes op je boot zetten? Hoeveel turboknoppen heeft zo'n boot in een convooi denk je?
Wegvaren als je de waarschuwingen krijgt. Snap je dat zelfs niet
pi_82143426
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tja, daar ontbreekt de kennis dus nog een beetje. Maar het lijkt erop dat ze zich in internationale wateren bevonden.

Heeft iemand overigens een kaartje waarop duidelijk staat aangegeven waar de grens van de Israëlische wateren loopt?
pi_82143428
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:

[..]

O, maar dat is ook zo. Die activisten namen zeker risico's. Ik vind het alleen jammer dat de doden vooral onder de Goeden zijn gevallen en te weinig onder de agressieve Kwaden.
Jij zat op de boot dus?
pi_82143431
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Denk je dat er een verband is
Van Israelische kant zelf weet ik het niet.
Maar de Koerden hebben zich in dit gebied altijd al verbonden gevoeld met Israel.

Als Israel zich dan soms aan afspraken hield met Turkije reageerden ze heel teleurgesteld zoals in Berlijn ofzo.

Maar dit zou best een actie kunnen zijn vanuit de PKK om hun steun te tonen aan Israel.

De gedachte is niet zo gek en niet per se anti-semitsch.
Maar afwachten.
pi_82143434
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze waren gewaarschuwd niet door de blokkade heen te komen.
Ik herhaal mezelf: internationale wateren, je mag varen waar je wil.
pi_82143444
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.
pi_82143446
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Wat een onzin.
pi_82143447
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Met het verschil dat dat een wettige actie was tegen gewapende piraten.
En dit is een wettige actie tegen gewapende "hulpverleners".
Een Ijzeren staaf waarme geslagen wordt; is een wapen
  maandag 31 mei 2010 @ 14:43:29 #219
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82143448
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Met het groot verschil dat men er zeker van is dat de piraten wapens bij zich hebben.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 14:43:35 #220
46149 __Saviour__
pi_82143453
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Commando's zijn absoluut geen schietgrage mannetjes, zulke types halen de eindstreep van de opleiding juist niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82143466
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
Ahmadinejad:
[..]
Fijn dat zo'n betrouwbare wereldleider weer met een objectief en rationeel commentaar komt.
Het zou me niet verbazen als hij al lang op de hoogte was van de Turkse plannen mbt dit schip.
pi_82143467
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
Ahmadinejad:

President Ahmadinejad said Israel was "fabricated not only with the aim of gaining control over the Middle East but also over the entire world."
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82143480
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik herhaal mezelf: internationale wateren, je mag varen waar je wil.
Tenzij je een Japanse walvisvaarder bent want dan heeft het soort mensen dat hier hamas wilde helpen weer de bek vol dat dat niet mag
pi_82143494
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Heel fijn voor Turkije, ik wacht liever een echt onderzoek af.
Daarom zeg ik ook Turkije zegt.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:44:46 #225
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82143501
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? De doden zijn gevallen onder de mensen die de terroristen wilden bevoorraden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')